Poprzedni temat «» Następny temat
Sword Coast Legends [PC]
Autor Wiadomość
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 848
Podziękowania: 72/150
Wysłany: 2015-03-08, 02:31   Sword Coast Legends [PC]

http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=26312
tutaj, trailer gry
Cytat:
Sword Coast Legends to oparta na piątej edycji papierowego systemu Dungeons & Dragons produkcja cRPG w klasycznym stylu. Za jej powstanie odpowiadały studia Digital Extremes oraz n-Space, zaś w projekt zaangażowany był również Dan Tudge, który wcześniej był producentem wykonawczym Dragon Age: Początek. Nad całością czuwała firma Wizards of the Coast. Akcja Sword Coast Legends osadzona została w fantastycznym świecie Zapomnianych Krain, a konkretnie w regionie zwanym Wybrzeżem Mieczy – z piątej edycji systemu Dungeons & Dragons zaczerpnięto bowiem nie tylko mechanikę zabawy, ale także tło fabularne. Pod względem rozgrywki gra nawiązuje do klasyki gatunku pokroju Baldur’s Gate czy Icewind Dale – walki toczone są w czasie rzeczywistym, ale, gracze mogą skorzystać z opcji aktywnej pauzy. Przed rozpoczęciem zabawy należy stworzyć własnego bohatera – do wyboru jest pięć grywalnych ras oraz sześć zróżnicowanych klas postaci. Deweloperzy spory nacisk położyli na tryb kooperacji – choć istnieje opcja własnoręcznego pokierowania czteroosobową drużyną, w każdego z członków grupy może wcielić się inny gracz. Ciekawostką jest zaimplementowanie w Sword Coast Legends tak zwanego Mistrza Podziemi (Dungeon Master) – sterujący nim użytkownik może wpłynąć na rozgrywkę znajomych, ustawiając na ich drodze dodatkowe przeszkody w formie pułapek, czy potworów. W warstwie wizualnej produkcja czerpie garściami z klasyki pokroju Baldur’s Gate. Wydarzenia ukazane są w rzucie izometrycznym.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 695
Podziękowania: 58/96
Wysłany: 2015-03-08, 09:12   

Ktoś ogarnia DnD 5 ( summon @Kliwer) ? Bo z tego co czytałem, to wydaje być o wiele lepszy od 3 i 4. Z tego co widzę to tylko pokazali nam tylko zarys rozgrywki, a nie właściwie co tam będziemy robić
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 35
Posty: 705
Podziękowania: 107/27
Wysłany: 2015-03-08, 09:31   

Czy komuś też się wydaje, że to takie Dragon Age Origins w świecie D&D?
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 29
Posty: 1742
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-03-08, 09:35   

Szczerze to nie ogarniam, po tym co zafundowała badziewna 4 edycja aż bałem się patrzeć na nowszą... co zaś do samej gry - owa opcja DM (Dungeon Master) faktycznie jest 'ciekawostką'... wszak była obecna już w NwN1 :razz:
No nic, zobaczymy co im tam wyjdzie, bo po screenach mozna jedynie grafikę ocenić a nie klimat - zaś klimat w cRPGu wszak najważniejszy :smile: .
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 26
Posty: 716
Podziękowania: 98/110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-08, 09:38   

Przejrzałem podręczniki, stworzyliśmy z kumplami postacie, ale jeszcze nie graliśmy. Generalnie zbliżone to (pod względem mechaniki) do 3e, choć nieco uproszczone i "przeskalowane w dół". Postacie będą miały generalnie mniej ataków, mniej KP i mniej premij BAB (premia do trafienia). Każda klasa posiada warianty (zwane tu archetypami) decydujące o części zdolności zdobywanych na kolejnych poziomach. Dla przykładu archetypami fFighter'a są Champion, Battle Master i Eldritch Knight (tak, ta hybrydowa prestiżówka z D&D 3.5, tutaj pozwala wojownikowi osiągnąć czary do 4 poziomu). Z edycją 4 zbyt wiele wspólnego już nie ma.

Najciekawszą zmianą wydaje mi się wprowadzenie 'Epickich Akcji' dla najpotężniejszych potworów. Są to akcje, które potwór wykonuje na początku tury jednego ze swoich przeciwników. Pozwala to na rozłożenie akcji na całą turę. Tak więc jeśli walka ze smokiem w 3ed wyglądała mniej więcaj tak:
PC1:rzucam <czar X> na smoka
PC2:atakuje smoka
PC3:strzelam do smoka
Smok:Smok gryzie, wali skrzydłami, ogonem, 2 pazurami, zieje ogniem etc.

To w edycji 5 będzie to wyglądało mniej więcej tak:
[Tura PC1]Smok:Gryzie, PC1 Czaruje
[Tura PC2]Smok:Zieje ogniem, PC2 Atakuje
[Tura PC3]Smok:Wali skrzydłami, PC3 Strzela
[Tura Smoka]Smok:Wali 2 pazurami.

EDIT: Heh, nie przeczytałem tylko post Jolana, i całkowicie zignorowałem fakt, że to temat o grze PC a nie o papierowym systemie. :D

Jak dla mnie wygląda nieźlie. Walka w DA:O była zrobina świetnie, a wygląda na to, że tu będzie podobnie. Osobiście wolałbym autorską mechanikę przystosowaną pod grę PC, niż adaptacje papierowego, turowego systemu na komputerowy system w czasie rzeczywistym, ale cóź. To co mnie naprawdę martwi, to fakt że jest to gra dla 1-4 graczy - prawdopodobnie przełoży się to na brak ciekawych NPC i interakcji między nimi.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 29
Posty: 1742
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-03-08, 10:28   

Może być też odwrotnie Scolu - skoro w drużynie jest miejsce dla max 3 NPC to jeśli stworzą ich np 10 będzie pełny przekrój, więc skoro starczy ich mniej można je też lepiej dopracować. Acz to póki co wróżenie z fusów...

A co do D&D 5 tos wypowiedział sie w kestwii mechaniki, a jak tam strona fabularna? Wrócili po rozum do głowy czy znowu w nowej edycji wielkie przetasowanie w panteonie/geografii itp itd?
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1375
Podziękowania: 139/197
Wysłany: 2015-03-08, 10:29   

Cytat:
Ktoś ogarnia DnD 5 ( summon @Kliwer) ? Bo z tego co czytałem, to wydaje być o wiele lepszy od 3 i 4. Z tego co widzę to tylko pokazali nam tylko zarys rozgrywki, a nie właściwie co tam będziemy robić


Niestety tutaj nie pomogę. Zbuntowałem się, i stwierdziłem, że jak już kupiłem jeden zestaw książek do D&D 3, to nie będę z tej stajni kupował nic więcej. Przejrzałem założenia 5-tki i ogólnie uważam, że są to zmiany w dobrym kierunku, chociaż D&D pozostanie D&D- czyli systemem historycznie niewiarygodnym, przeepicyzowanym i przemagicznionym. Przez lata opracowałem sobie z kuplami autorską przeróbkę D&D 3 i w to do dzisiaj gramy, wbrew mej woli zresztą; ja bym chciał na stałe przesiąść się na Młotka, ale drużyna przyzwyczaiła się do swoich postaci, tej poprawionej mechaniki i świata (stworzonego przez nas na luźnej bazie FR) więc nie będę się kopał z koniem.

Zgadzam się ze Scolem, że generalnie błędem cRPGów jest przenoszenie systemów turowych w czas rzeczywisty. Tyle, że każualowego gracza turówki niestety nudzą, więc się ich nie robi. A marka D&D, nie wiedzieć zresztą czemu, pozostaje dobrym znakiem handlowym gwarantującym sprzedaż produktu. Naprawdę, ten rynek ma już tyle lat, a cały czas serwuje nam się D&D i twory pokrewne. Czemu nikt się nie wysilił by zrobić cRPG-a na bazie Neuro, Monastyra albo Młotka właśnie? Ech...

Z tego, co pobieżnie poczytałem o edycji 5-tej to wciąż jest tam za dużo obliczeń, by ten system był grywalny na stole. A na komputer pewnie się sprawdzi, bo co do ilości opcji to zawsze była bogata mechanika. Tylko co z tego.


Co do samej gry na PC.

Fabularnie i pod względem lore to będzie żenada taka jak NWN2, przepowiadam wam. A to dla tego, że wszystkie obecne światy D&D są infantylne do granic możliwości. D&D to jest niestety śmietnik, w który wrzucono wszystkie motywy znane fantasy i to jeszcze w najbardziej karykaturalnej formie. A Faerun jest z tego wszystkiego najgorszy, najbardziej nieprawdopodobny i bezsensowny. W BG da się grać, bo tam jeszcze czuć iskrę fantastyki lat 80-dziesiątych i 90-dziesiątych, poza tym wątki geograficzne tak są dobrane, by nie waliły po oczach (osobiście zawsze przedkładałem fabułę BG1, z kryzysem handlowym, intrygami konsorcjów kupieckich etc., ponad historię z BG2).

"Położyli nacisk na tryb kooperacji"... nie jest to dla mnie dobra wiadomość. Nigdy nie gram na kompie po sieci, więc jest to dla mnie rozwiązanie zbędne. A "położenie nacisku" na to, znaczy że inne elementy będą zaniedbane.

Pomysł z mistrzem gry uważam, za chybiony. Jak już mam czas i kumpli no to robię normalną sesję a nie siedzę przy kompie. Już nawet przedkładam nad to pseudo-sesje internetowe.

Grafika bardzo ładna.

Z trailera wynika, że będzie to po większej części nawalanka. Zresztą, gra przeznaczona do kooperacji nie może być niczym innym.

Tak więc raczej nie zainteresuję się tym produktem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 695
Podziękowania: 58/96
Wysłany: 2015-03-23, 21:16   

https://www.youtube.com/watch?v=AOiZGWeGxVI Gameplay ze Sword Coasta
// tu pojawi się moja opinia kiedyś
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 848
Podziękowania: 72/150
Wysłany: 2015-07-29, 10:05   

Powoli, już niebawem, po tym jak PoE mnie zniechęciły, może tutaj się "zgubię" ?
08 września 2015 ( światowa data premiery )

08 września 2015 ( gra dostępna dla Polski )

08 września 2015 ( premiera w USA )
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 848
Podziękowania: 72/150
Wysłany: 2015-08-29, 23:45   

PoE odrodziło się po ostatnim dodatku, czyli nadzieja jest i w tym wypadku :cwan:

http://store.steampowered.com/app/325600/
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 695
Podziękowania: 58/96
Wysłany: 2015-10-12, 21:53   

https://www.youtube.com/w...2&v=asFZV1LfBeg nowy trailer
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 848
Podziękowania: 72/150
Wysłany: 2015-11-02, 11:27   

Niskie oceny ma, na portalach , czyżby Bhaal mścił się za..... :curious: 6/10? :sad:
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 848
Podziękowania: 72/150
Wysłany: 2017-11-08, 11:47   

Na dniach kupię i sobie zagram, bo się okazuje że jednak gra ma nawet nie małe grono sympatyków, jest zrobione spolszczenie - fanowskie, , a myślę by z nimi zagadać, znaczy się z Autorami spolszczenia itp...

Jak zagram, to dam znać jak mnie się widzi, a może któreś z Dzieci Bhaala grało i podzieli się swoimi przemyśleniami, opinią, albo czymś na podobieństwo recenzji? :smile:
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group