Poprzedni temat «» Następny temat
Spell Revision
Autor Wiadomość
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1375
Podziękowania: 139/197
Wysłany: 2017-11-01, 18:58   Spell Revision

Chciałbym założyć temat dotyczący tego arcyciekawego, a mało skomentowanego, moda- Spell Revision. Jak wam się podoba? Często z nim gracie? Co wam w nim nie pasuje?

Osobiście jestem dość wiernym zwolennikiem SR- od paru lat włączam go w każdą instalację.

To, co przede wszystkim mnie przyciąga to zmodyfikowanie co słabszych czarów tak, że są bardziej użyteczne. Mag ma wreszcie więcej sensownych opcji na niskich poziomach, niż walić w opór Magiczne Pociski, Kwasowe Strzały i Pajęczyny. Np. taki Sen jest teraz bardzo przydatnym czarem nawet w BG2. Szczególnie odczuwalna różnica jest widoczna u kapłana. Na poziomach 1-3 zwykle nie wiedziałem co brać, bo wszystko było badziewne. Teraz wreszcie jest się czym bawić. Np. Strefa Czystego Powietrza pozwala odrzucić wrogów (takie mini-uderzenie skrzydeł), co sprawia, że warto ja zapamiętywać.

Cieszę się też, że dokonano wyraźniejszego rozróżnienia na czary kapłańskie i druidyczne. Kapłanem gra się z SR zdecydowanie bardziej defensywnie, druid ma fajne ofensywy na każdym poziomie. Czuć specyfikę klas, w podstawce byli zbyt podobni dla mnie.

Mocno podpakowano czary przywołujące, do tego zaopatrując nas w opisy stworków, co pozwala ich używać skuteczniej.

Oczywiście dobrze, że przycięto różne eksploity- kumulowanie się premii, nadużywanie zwodniczych sobowtórów etc.

Nie wszystko jest jednak jest usłane różami. Niektóre czary zupełnie zepsuto. Np. Bariera Ostrzy jest teraz beznadzieja. Kłopotliwe są druidyczne czary rojów- dużo słabsze, ale w sumie wciąż przydatne więc może być. Piękno Natury zupełnie zniszczono (teraz to takie masowe zauroczenie).

Nie wiem jak ocenić sprawę z rzutami obronnymi. Ogólnie wygląda to tak: czary mają większe kary do rzutów, tak generalnie, ale możliwości obniżenia rzutów są znaaacznie mniejsze. Wielkie Osłabienie nakłada karę tylko -2 i nie kumuluje się ze sobą. Kapłańska Zagłada sama dopuszcza rzut obronny, co jest mocno bez sensu... W sumie na SR trudniej wpuścić efekt na trudnych wrogów, nie wiem czy to do końca dobrze.

Buffy mają generalnie skrócony czas działania. W zasadzie nie jest to źle, ogranicza to nieco przesadne ubieranie drużyny w różne ochronki i wzmocnienia przed walką. W końcu efekt czasowy ma być czasowy; w podstawowej grze główne wzmocnienia trwały zwykle tyle, że nigdy mi się nie kończyły (no, chyba że ktoś rozproszył). Teraz się kończą, trzeba je dobierać bardziej sytuacyjnie. Z drugiej strony jednak denerwuje krótki czas trwania stosunkowo słabych wzmocnień, np. Zbroi Wiary (no nie jest ona taka słaby przy kumulacjach z przedmiotami, ale sama w sobie tak wiele nie zmienia).

A co wy sądzicie?


Mam jeszcze takie pytanie: jak wam działa SR wraz ze SCS-em? Ponoć są różne drobne błędy, chociaż ja nie uchwyciłem żadnego, poza tym, że wrodzy kapłani nie rzucają Bariery Ostrzy nawet jak mają zapamiętaną...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group