Poprzedni temat «» Następny temat
BG:EE 10 NPC PROJECT - założenia
Autor Wiadomość
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2017-09-06, 19:48   

Też najpierw myślałem, że to gałka miecza, ale to chyba jednak medalion, co na tym łańcuszku wisi. Jakby ona trzymała miecz to o bardzo filigranowej rękojeści.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Phaelin 
Planewalker


Posty: 71
Podziękowania: 13/4
Skąd: Melbourne, VIC
Wysłany: 2017-09-07, 08:25   

Nie ma czegoś takiego jak "Gałka" miecza, tylko jest głowica ;)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Miecz#/media/File:Sword_parts-pl.svg
_________________
It would be of small avail to talk of magic in the air...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2017-09-07, 11:22   

Cytat:
Nie ma czegoś takiego jak "Gałka" miecza, tylko jest głowica ;)


„Ha! Durendal, jakiś ty piękny i święty! Twoja złota gałka pełna jest relikwij: ząb świętego Piotra, krew świętego Bazylego i włosy wielebnego świętego Denisa, strzęp szaty Najświętszej Panny."- Pieśń o Rolandzie, tłum. Tadeusz Boy-Żeleński .

"Miecz ten został znaleziony w pobliżu jeziora, pod kamieniem, otoczonym innymi kamieniami. Z rękojeści zachowała się tylko gałka o górnej części trójdzielnej, podstawce prostej..."- Wanda Sarnowska, Miecze wczesnośredniowieczne w Polsce.

"gałka- mały, kulisty przedmiot lub kuliste zakończenie przedmiotów"- Słownik PWN

"z pochwy wychylała się ozdobna gałka miecza"- Iwona Surmik, Ostatni smok (cytat znaleziony w Narodowym Korpusie Języka Polskiego)

Tak więc nawet jeżeli nie jest to termin specjalistyczny, to jednak językowo jak najbardziej poprawny.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2035
Podziękowania: 250/47
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-09-07, 15:24   

Głowicę łatwo pomylić z głownią. Brzmi bardzo podobnie a znaczenie diametralnie odmienne.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 563
Podziękowania: 78/119
Wysłany: 2017-10-01, 12:30   

Tak sobie patrzę na to, co robisz (a przynajmniej, o czym informujesz) - świetnie. Pytanie tylko, czy nie byłoby zasadnym znaleźć testerów (i najlepiej w miarę rozwoju projektu, by potem w miarę szybko można by wypuścić gotową modyfikację)? Błędy są nieodzownym elementem produkcji czegokolwiek, a przy modyfikacji takiej wielkości parę pewnie się trafi. Taka opcja (testy) ucieszyła by także zapewne potencjalnych ugłosawiaczy (lol, w każdym razie dających głos postaciom).
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 277
Podziękowania: 14/56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-01, 14:41   

Taki też był początkowy plan, ale jak pokazała historia Mirandy i Masambe, na tym forum nie znaleźli się chętni do przetestowania postaci. Pisałem z kilkoma osobami na priv i wyraziły chęć przetestowania moda już po stworzeniu wszystkich 10 NPC.

Wtedy też obrałem pewien kierunek prac:
Etap 1. Utworzenie rdzenia moda, czyli 10 NPC wraz z umiejętnościami/przedmiotami specjalnymi, rozwiniętym questem, wątkiem przyjaźni oraz pre-romansu.
Etap 2. Udostępnienie chętnym testerom efektów prac etapu 1. W tym samym czasie ja będę pracował nad banterami pomiędzy NPC oraz ich wtrąceniami do questów i wydarzeń znanych ze świata gry (nie tworzę banterów z NPC w etapie 1, bo chcę je potem stworzyć kompleksowo). Chcę też stworzyć komponent zwany "relacjami NPC", który np. będzie umożliwiał wykonanie dodatkowych questów dostępnych tylko przy określonym składzie drużyny.
Etap 3. Poprawka błędów zgłoszonych przez testerów, nagranie soundsetu.
Etap. 4 Udostępnienie moda dla wszystkich.

Chcę się trzymać tego planu. Czas pokaże, na ile się to uda.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 563
Podziękowania: 78/119
Wysłany: 2017-10-01, 14:58   

OK, powodzenia w realizacji
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 721
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-01, 21:57   

nowus777 napisał/a:
Chcę też stworzyć komponent zwany "relacjami NPC", który np. będzie umożliwiał wykonanie dodatkowych questów dostępnych tylko przy określonym składzie drużyny.


To brzmi ciekawie. Czy takie zadania będą wymagać kombinacji postaci z:

1.)czystego BG (np. zadanie dla Viconi i Edwina)
2.)czystego BG i twojego moda (np. Viconia i Masambe)
3.)twojego moda (np. Masambe i Miranda)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 277
Podziękowania: 14/56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-01, 22:07   

Nie chcę zbytnio ingerować w oryginalną treść, a zatem w grę wchodzą wyłącznie opcje b) i c). Komponent "relacje NPC" ma docelowo zawierać:
- dodatkowe questy uzależnione od składu drużyny (pomiędzy NPC z modu oraz pomiędzy nowymi a oryginalnymi NPC),
- przyjaźnie, flirty, konflikty, spiski i układy pomiędzy nowymi NPC a oryginalnymi NPC.

Komponent ten powstanie jednak niemal na samym końcu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 277
Podziękowania: 14/56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-04, 23:03   

Mała zmiana planów. Jak widać, prace nad modem pochłaniają ogrom czasu, a bardzo chciałbym podzielić się z Wami efektami swojej ciężkiej pracy. Dlatego też chcę Wam przedstawić, jaki tryb prac przyjąłem na tę chwilę.

Etap 1.
Etap 1a. Utworzenie rdzenia moda dla 5 NPC (Miranda, Masambe, Alethra, Rimardo, Talindra) wraz z umiejętnościami/przedmiotami specjalnymi, rozwiniętym questem, wątkiem przyjaźni oraz pre-romansu.
Etap 1b. Udostępnienie chętnym testerom efektów prac etapu 1a. W tym samym czasie ja będę pracował nad banterami pomiędzy NPC oraz ich wtrąceniami do questów i wydarzeń znanych ze świata gry (nie tworzę banterów z NPC w etapie 1a, gdyż wolę je stworzyć kompleksowo). Chcę też stworzyć komponent zwany "relacjami NPC", który np. będzie umożliwiał wykonanie dodatkowych questów dostępnych tylko przy określonym składzie drużyny.
Etap 1c. Poprawka błędów zgłoszonych przez testerów, nagranie soundsetu.
Etap 1d. Udostępnienie wszystkim moda składającego się z 5 NPC (Miranda, Masambe, Alethra, Rimardo, Talindra).

Etap 2.
Etap 2a. Utworzenie rdzenia moda dla kolejnych 5 NPC (Theodor, Ariadne, Nathan, Kasandra, Namiir) wraz z umiejętnościami/przedmiotami specjalnymi, rozwiniętym questem, wątkiem przyjaźni oraz pre-romansu.
Etap 2b. Udostępnienie chętnym testerom efektów prac etapu 2a. W tym samym czasie ja będę pracował nad banterami pomiędzy NPC oraz ich wtrąceniami do questów i wydarzeń znanych ze świata gry.
Etap 2c. Poprawka błędów zgłoszonych przez testerów, nagranie soundsetu.
Etap 2d. Udostępnienie wszystkim ostatecznej wersji moda składającego się z 10 NPC (Miranda, Masambe, Alethra, Rimardo, Talindra, Theodor, Ariadne, Nathan, Kasandra, Namiir).

Na ten moment jestem w punkcie 1a (mam już rdzeń dla Mirandy, Masambe, Alethry i Rimardo) i właśnie pracuję nad ostatnią postacią, Talindrą, która na pewno zostanie ukończona w marcu. Oznacza to, że z dniem dzisiejszym pilnie poszukuję chętnych do przetestowania 5 nowych NPC (przypominam, że chodzi tutaj o postaci z własnymi historiami, rozwiniętymi questami, ścieżkami przyjaźni oraz pre-romansu). Jest sporo do testowania, więc byłoby mi miło, gdyby zgłosiły się max. 3 osoby (ważne jest to, aby nie wszyscy testowali tych samych NPC). Proszę o zgłaszanie się w przeznaczonym do tego temacie.

Będę wdzięczny za pomoc w testowaniu.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 277
Podziękowania: 14/56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-24, 23:07   

Oto, jak wyglądają postępy prac:

24/03/2018
- trwają testy 5 NPC (Miranda, Masambe, Alethra, Rimardo, Talindra), z których każdy posiada gotowe: quest, bantery przyjaźni (5 rozmów) oraz bantery pre-romansu (10 rozmów) - na ten moment błędów jest niewiele i dotyczą głównie literówek, interpunkcji itd. Wszystko na bieżąco poprawiam.
- pracuję nad banterami 5 wymienionych wyżej NPC z oryginalnymi BIOWARE NPC. Z każdym NPC będą możliwe do odbycia 3 rozmowy + ewentualne dodatkowe, wynikające z tego, jaka zostanie nawiązana relacja pomiędzy postaciami. Mam już gotowe bantery dla Mirandy i Masambe.

Do wydania pierwszej oficjalnej wersji moda pozostało do zrobienia:
- zakończenie testowania przez testerów,
- napisanie banterów z BIOWARE NPC dla Alethry, Rimardo i Talindry,
- napisanie wtrąceń wszystkich pięciu postaci do wydarzeń ze świata gry, w tym do wątku głównego oraz niektórych questów,
- nagranie soundsetu.

Bardzo chciałbym uporać się z tym wszystkim do końca kwietnia - czas pokaże, jak będzie :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 277
Podziękowania: 14/56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-05, 23:33   

Postęp prac na dzień 05/04/2018:
- w dniu dzisiejszym zakończono pisanie banterów z innymi NPC dla Alethry,
- jutro natomiast zostanie nagrany soundset dla 3 NPC.

W najbliższym czasie będę koncentrował się na:
- naprawa niewielkich błędów i poprawa literówek znalezionych przez testerów w czasie testowania moda,
- napisanie banterów dla Rimardo oraz Talindry (ten punkt bez wątpienia pochłonie najwięcej czasu i energii),
- obróbka audio soundsetu dla 3 NPC,
- przygotowanie filmiku reklamującego moda na youtube.

3majcie kciuki, nadal wierzę, że do końca kwietnia się uda! ;)
_________________
BGEE 10 NPC PROJECT: NOWE POSTACI, NOWE ROMANSE, NOWE PRZYGODY!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 277
Podziękowania: 14/56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 22:05   

Postęp prac na dzień 08/04/2018:
- nagrano i obrobiono polski soundset dla 5 NPC! Według mnie brzmi po prostu bosko, ale ocenę pozostawię Wam. Już wkrótce będziecie mogli sami wydać swą opinię.
- rozpoczęto przygotowywanie filmiku reklamującego modyfikację,
- rozpoczęto pisanie banterów z innymi NPC dla Rimardo i Talindry.

EDIT: mała zapowiedź tutaj :)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 277
Podziękowania: 14/56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-14, 13:12   

Przedstawiam pełną zapowiedź mojej modyfikacji. Premiera już na początku maja :)

https://www.youtube.com/w...1&v=ag2uoBuxBUs

ps: znalazło się w niej też miejsce na małą reklamę forum :)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
memory, Nobanion, Furrak
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 29
Posty: 277
Podziękowania: 14/56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-18, 23:19   

Stan na dzień 18/04/2018. Do wydania premierowej wersji modyfikacji pozostało jeszcze do zrobienia:
- zakończyć bantery Rimardo z BIOWARE NPC (70% gotowe),
- napisać bantery Talindry z BIOWARE NPC,
- dodać wtrącenia nowych NPC do kluczowych rozmów z BIOWARE NPC.

Czas mnie goni i już wiem, że nie zdążę do końca kwietnia. Jeśli majówka będzie deszczowa, to do 6 maja powinienem skończyć. Jeśli będzie słoneczna... cóż, też spróbuję skończyć ;) Strasznie mocno chcę już pochwalić się efektami pracy, ale jestem perfekcjonistą i nie wydam czegoś, co nie zostało zakończone ;) 3majcie kciuki!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group