Poprzedni temat «» Następny temat
BG:EE 10 NPC PROJECT - założenia
Autor Wiadomość
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1389
Podziękowania: 141/205
Wysłany: 2017-09-06, 18:48   

Też najpierw myślałem, że to gałka miecza, ale to chyba jednak medalion, co na tym łańcuszku wisi. Jakby ona trzymała miecz to o bardzo filigranowej rękojeści.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Phaelin 
Planewalker


Posty: 69
Podziękowania: 12/4
Skąd: Melbourne, VIC
Wysłany: 2017-09-07, 07:25   

Nie ma czegoś takiego jak "Gałka" miecza, tylko jest głowica ;)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Miecz#/media/File:Sword_parts-pl.svg
_________________
It would be of small avail to talk of magic in the air...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1389
Podziękowania: 141/205
Wysłany: 2017-09-07, 10:22   

Cytat:
Nie ma czegoś takiego jak "Gałka" miecza, tylko jest głowica ;)


„Ha! Durendal, jakiś ty piękny i święty! Twoja złota gałka pełna jest relikwij: ząb świętego Piotra, krew świętego Bazylego i włosy wielebnego świętego Denisa, strzęp szaty Najświętszej Panny."- Pieśń o Rolandzie, tłum. Tadeusz Boy-Żeleński .

"Miecz ten został znaleziony w pobliżu jeziora, pod kamieniem, otoczonym innymi kamieniami. Z rękojeści zachowała się tylko gałka o górnej części trójdzielnej, podstawce prostej..."- Wanda Sarnowska, Miecze wczesnośredniowieczne w Polsce.

"gałka- mały, kulisty przedmiot lub kuliste zakończenie przedmiotów"- Słownik PWN

"z pochwy wychylała się ozdobna gałka miecza"- Iwona Surmik, Ostatni smok (cytat znaleziony w Narodowym Korpusie Języka Polskiego)

Tak więc nawet jeżeli nie jest to termin specjalistyczny, to jednak językowo jak najbardziej poprawny.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1973
Podziękowania: 232/40
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-09-07, 14:24   

Głowicę łatwo pomylić z głownią. Brzmi bardzo podobnie a znaczenie diametralnie odmienne.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 551
Podziękowania: 69/113
Wysłany: 2017-10-01, 11:30   

Tak sobie patrzę na to, co robisz (a przynajmniej, o czym informujesz) - świetnie. Pytanie tylko, czy nie byłoby zasadnym znaleźć testerów (i najlepiej w miarę rozwoju projektu, by potem w miarę szybko można by wypuścić gotową modyfikację)? Błędy są nieodzownym elementem produkcji czegokolwiek, a przy modyfikacji takiej wielkości parę pewnie się trafi. Taka opcja (testy) ucieszyła by także zapewne potencjalnych ugłosawiaczy (lol, w każdym razie dających głos postaciom).
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 201
Podziękowania: 6/35
Wysłany: 2017-10-01, 13:41   

Taki też był początkowy plan, ale jak pokazała historia Mirandy i Masambe, na tym forum nie znaleźli się chętni do przetestowania postaci. Pisałem z kilkoma osobami na priv i wyraziły chęć przetestowania moda już po stworzeniu wszystkich 10 NPC.

Wtedy też obrałem pewien kierunek prac:
Etap 1. Utworzenie rdzenia moda, czyli 10 NPC wraz z umiejętnościami/przedmiotami specjalnymi, rozwiniętym questem, wątkiem przyjaźni oraz pre-romansu.
Etap 2. Udostępnienie chętnym testerom efektów prac etapu 1. W tym samym czasie ja będę pracował nad banterami pomiędzy NPC oraz ich wtrąceniami do questów i wydarzeń znanych ze świata gry (nie tworzę banterów z NPC w etapie 1, bo chcę je potem stworzyć kompleksowo). Chcę też stworzyć komponent zwany "relacjami NPC", który np. będzie umożliwiał wykonanie dodatkowych questów dostępnych tylko przy określonym składzie drużyny.
Etap 3. Poprawka błędów zgłoszonych przez testerów, nagranie soundsetu.
Etap. 4 Udostępnienie moda dla wszystkich.

Chcę się trzymać tego planu. Czas pokaże, na ile się to uda.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 551
Podziękowania: 69/113
Wysłany: 2017-10-01, 13:58   

OK, powodzenia w realizacji
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 26
Posty: 718
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-01, 20:57   

nowus777 napisał/a:
Chcę też stworzyć komponent zwany "relacjami NPC", który np. będzie umożliwiał wykonanie dodatkowych questów dostępnych tylko przy określonym składzie drużyny.


To brzmi ciekawie. Czy takie zadania będą wymagać kombinacji postaci z:

1.)czystego BG (np. zadanie dla Viconi i Edwina)
2.)czystego BG i twojego moda (np. Viconia i Masambe)
3.)twojego moda (np. Masambe i Miranda)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 201
Podziękowania: 6/35
Wysłany: 2017-10-01, 21:07   

Nie chcę zbytnio ingerować w oryginalną treść, a zatem w grę wchodzą wyłącznie opcje b) i c). Komponent "relacje NPC" ma docelowo zawierać:
- dodatkowe questy uzależnione od składu drużyny (pomiędzy NPC z modu oraz pomiędzy nowymi a oryginalnymi NPC),
- przyjaźnie, flirty, konflikty, spiski i układy pomiędzy nowymi NPC a oryginalnymi NPC.

Komponent ten powstanie jednak niemal na samym końcu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group