Poprzedni temat «» Następny temat
[BG I] Tajemnicze, dziwaczne i zabawne rzeczy
Autor Wiadomość
Tuth 


Wiek: 29
Posty: 38
Podziękowania: 1/2
Skąd: Przechlewo
Wysłany: 2016-07-29, 09:32   

Pani astronom (astronomka?) nieopodal latarni morskiej, która wspomina o Athkatli nazywa się Pallonia. Z innych nawiązań jest oczywiście znana kwestia Centeol z Kniei Otulisko o Jonie Icarusie.

Inną dość nietypową rzeczą w grze jest możliwość podniesienia przedmiotu z książki (jako 'kontener'). Znajduje się ona w domku bezpośrednio nad gospodą "Spłoniona Syrena" na piętrze. Ma nawet swój unikatowy obrazek, tak jak np. beczki i skrzynie. O ile mi wiadomo jest to jedyne takie miejsce dostępne w grze.
_________________
Release, revolve, renew.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 682
Podziękowania: 104/84
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2016-07-29, 11:32   

Tuth napisał/a:
Inną dość nietypową rzeczą w grze jest możliwość podniesienia przedmiotu z książki (jako 'kontener'). Znajduje się ona w domku bezpośrednio nad gospodą "Spłoniona Syrena" na piętrze. Ma nawet swój unikatowy obrazek, tak jak np. beczki i skrzynie. O ile mi wiadomo jest to jedyne takie miejsce dostępne w grze.

Ej, faktycznie - takie to ciekawostki, o których człowiek przez lata nie ma pojęcia ;) Sprawdziłem w Near Infinity, bo zanim dotrę tam w mojej rozgrywce, to pewnie sporo czasu upłynie - na pięterku wspomnianego domu (AR0303) jest sporo kontenerów (jak na taki typ domu, gdzie zazwyczaj są ze 3, a tam jest 7) i jeden - jako jedyny w grze, NI nie wywala żadnego innego przy wyszukiwaniu - ma typ "Spellbook". Szkoda, że zupełnie nic nie zawiera - a mogli tam wrzucić jakiś ciekawy zwój, czy cuś...
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuth 


Wiek: 29
Posty: 38
Podziękowania: 1/2
Skąd: Przechlewo
Wysłany: 2016-07-29, 22:59   

Kolejną ciekawą rzecz uwieczniłem swego czasu na screenie:

Niby nic nadzwyczajnego, ot przeciętny cios w plecy. Sęk w tym, że moja postać to bard, a nie złodziej. Dokonałem tego przypadkiem, wypijając miksturę niewidzialności. Wynika z tego, że bard jest traktowany jako złodziej z technicznego punktu widzenia, musi jedynie być niewidzialny (czar, mikstura). Nie ma jednakże w statystykach mnożnika ciosu w plecy, więc zapewne działa to po prostu analogicznie, jak w przypadku złodzieja (kwestia poziomu).
_________________
Release, revolve, renew.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 26
Posty: 199
Podziękowania: 7/36
Wysłany: 2016-07-30, 01:20   

@Tuth, czy to jest... czy to czysty Baldur bez modów? :shock: Jak stary, dawno nie widziany przyjaciel :love:

Mam pytanie. Ogarnia ktoś te złote pantalony? Bo serio, nigdy ich nie zabierałem, nigdy nie robiłem tego "questa". Co gdzie jak i dlaczego? :oops:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 682
Podziękowania: 104/84
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2016-07-30, 02:01   

Pewnie gdzieś na forum lub CoB-owej stronie jest to gdzieś opisane, ale nie chce mi się teraz szukać, zamiast tego sam napiszę :razz:

W samym BG1 są trzy możliwości:
- albo oddasz je szlachcicowi, od którego je dostałeś (i otrzymasz odrobinę expa, ale nic dalej nie będzie)
- albo jeśli zabierzesz je ze sobą, we Wrotach (na piętrze Napuszonego Jesiotra) spotkasz osobnika o imieniu (ksywie?) Pan Cień, z którym możesz przeprowadzić bardzo osobliwą, pełną niedomówień rozmowę - jeśli w końcu przyłapie on cię, że nic a nic nie kumasz, a ty przyznasz się, że cały czas blefowałeś, zabierze ci pantalony, na które najwyraźniej czekał - jakim paserem jest czy coś? (ale skoro stracisz pantalony, to też dalej nic z tego nie będzie)
- albo po prostu po otrzymaniu pantalonów od szlachcica trzymasz je w ekwipunku głównej postaci aż do końca gry

Jeśli importujesz postać z pantalonami w ekwipunku do BG2 (lub grasz w BGT, ważne by to główny je trzymał), to pojawią się one w lochach Irenicusa, za obrazem (z pułapką) w pokoju obok cel - choć nie pamiętam, czy BGT nie zmienia miejsca ich pojawienia się.

Później w trakcie rozgrywki w BG2: Cienie Amn możesz zdobyć kolejne, tym razem srebrne pantalony (choć wymaga to bycia niezbyt szlachetnym), a w Tronie Bhaala wreszcie trzecią, ostatnią parę brązowych pantalonów. Mając wszystkie trzy pewien krasnolud (nieco świrnięty) może zrobić ci super-hiper-mega-ekstra-wdechę-wypasioną broń i zbroję. No może odrobinkę przesadzam, Melisanki nią nie załatwisz w trymiga, a zbroja nie uczyni cię niezabijalnym, ale cały zestaw jest przegięty - zasadniczo to taki easter egg (w sumie nie pamiętam, czy do czegoś konkretnego ma nawiązywać?).
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Cecylio
Tuth 


Wiek: 29
Posty: 38
Podziękowania: 1/2
Skąd: Przechlewo
Wysłany: 2016-07-30, 07:51   

@Cecylio dokładnie tak, a do tego bez OzWM. Chciałem poniekąd zrobić sobie wehikuł czasu i przenieść się do 1999. W zasadzie nie wiem czy to ewenement, ale u mnie wszystko śmiga bez problemu. Do dziś tak sobie gram, choć teraz już z dodatkiem, bo podstawkę skończyłem.

Kolejna ciekawa rzecz z tym związana: pamiętam, jak gdzieś było napisane, że mając dodatek powinno nas przenieść do Brody Ulgotha automatycznie przy wejściu do świątyni Bhaala. Dotychczas nigdy to nie działało i nie kojarzę żeby ktoś wspominał, że go przeniosło aż do teraz. Przeniesie nas do Brody jeśli: zrobimy save przed wejściem do świątyni i wtedy zainstalujemy Opowieści z Wybrzeż Mieczy. Po wczytaniu save zostaniemy przeteleportowani do Brody.
_________________
Release, revolve, renew.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1389
Podziękowania: 141/202
Wysłany: 2016-07-30, 13:05   

Cytat:
Nie ma jednakże w statystykach mnożnika ciosu w plecy, więc zapewne działa to po prostu analogicznie, jak w przypadku złodzieja (kwestia poziomu).


Tak właśnie działa bard w czystym BG1. Jest o tym mowa na naszej stronie. Otwiera to całkiem ciekawe możliwości i czyni z barda klasę więcej niż przyzwoitą.

Co do pantalonów to kilka nowych opcji dochodzi w modach. Dzięki NPC project Garrick może zyskać, w ramach swojego zadania, bardzo przyzwoitą zbroję dla bardów (nie koniecznie dla Garricka). Złotych pantalonów można użyć, by tę zbroję ulepszyć w Czarodziejskich Rozmaitościach.

W BG2 mod Dungeon Crawl dodaje złote pantalony jako główną nagrodę za zadanie. Tak więc jeżeli straciliśmy je w BG1 albo jeżeli zaczynamy grę od BG2 to wciąż możemy zbudować cudowną machinę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1389
Podziękowania: 141/202
Wysłany: 2017-10-01, 00:43   

http://www.baldurs-gate.ch/bg1/home/pics/map01.jpg


Wyjątkowo ciekawe zestawienie! Wychodzi z tego, że w BG1 pierwotnie była planowana jakby jedna duża plansza! Z tej perspektywy ten krajobraz dużo bardziej się składa. Jedyna niekonsekwencja, jaka wynikła z tego to np. to, że w Nashkel widać cień gór, które są teoretycznie oddalone o ileś tam godzin marszu. Widać, jak plansze miały być łączone. Szczególnie podoba mi się ta wyschnięta rzeka, biegnąca przez Firewine i Gullekin. No ciekawe.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group