Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy
Autor Wiadomość
Sargenas

Posty: 12
Podziękował 7 razy
Wysłany: 2017-08-29, 23:15   

To parę moich pytań:

1) Mógłby ktoś wypisać czary używane (kiedy +/-) oraz ogólna strategie/kolejność rozmontowywania osłon magów?
2) Jak efektywnie sztyletowac? Jakoś słabo mi to wychodzi, a widziałem streamy gdzie wrogowie schodzą na hita, u mnie to nie działa.
3) Pułapki. Postawiłem pulapke i wrogo ogr przeszedł idealnie przez nią i nic się nie stało. Zdarza się? Zdał jakiś rzut czy coś z3psulem?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Bhaalufein

Posty: 7
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2017-08-31, 11:08   

Jeszcze jedno pytanie. Czy jest jakaś zbroja w której dwuklasowiec zabójca magów/mag może rzucać czary?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1339
Podziękowania: 128/189
Wysłany: 2017-09-06, 19:44   

Cytat:
1) Mógłby ktoś wypisać czary używane (kiedy +/-) oraz ogólna strategie/kolejność rozmontowywania osłon magów?


-Rozwalamy osłony przed magią (czary takie jak Tajemne Słowo, Przebicie Tarcz)
-Rozpraszamy iluzję (Prawdziwe Widzenie)
-Rozbijamy ochrony fizyczne (Wyłom). W niezmodowanej grze w zasadzie nic poza Wyłomem nie jest potrzebne. Rozproszenie Magii też działa nieźle, zwłaszcza u bardów i inkwizytorów.

Ewentualnie serwujemy Obniżenie Odporności, jak wróg jest odporny na magię. W niezmodowanej grze dobrze działa czar Odporność na Magię rzucony na wroga! Jeżeli nasz czar zapewnia np. 40% odporności, a wróg ma bazowo 100% to obniżymy mu ją o 60%... Ale to tak naprawdę bug.

No ale to wszystko nie jest takie proste. Wymieńmy parę ewentualnych trudności
-wrogowie odporni na czary konkretnych poziomów (licze, rakshasze). Musimy wtedy użyć bardzo zaawansowanych czarów albo przeczekać efekty. W trudnych walkach taktyka przeczekiwania i tak będzie potrzebna, wtedy skupiamy się raczej na własnych odpornościach.
-niektóre efekty są wrednie przypisane. Np. smocza Kamienna Skóra jest traktowana jako ochrona magiczna, nie bojowa (Wyłom jej nie zdejmuje, ale Przebicie Tarczy tak)
-rzucanie czarów ze skryptów. Nie ma na to rady poza szybkim ciukaniem.


Cytat:
2) Jak efektywnie sztyletowac? Jakoś słabo mi to wychodzi, a widziałem streamy gdzie wrogowie schodzą na hita, u mnie to nie działa.


Śledź okno dialogowe. Musisz być ukryty (niewidzialność, zdolność złodzieja), musisz stać za plecami wroga, wróg nie może widzieć niewidzialnych (np. niektóre demony), nie może też być odporny na sztyletowanie (np. golemy, galarety), musisz mieć odpowiednią broń (wszystko to, czym może się posługiwać jednoklasowy złodziej).
W modach (Item Revision, także w WoBGu) różne bronie mają różne kary do mnożnika ciosu w plecy, sprawdź w dokumentacji.

Cytat:
3) Pułapki. Postawiłem pulapke i wrogo ogr przeszedł idealnie przez nią i nic się nie stało. Zdarza się? Zdał jakiś rzut czy coś z3psulem?


Powinny się zawsze odpalać, mają dość duży zasięg. Może nie udało Ci się jej zastawić (znowu- sprawdź w ognie dialogowym, słuchaj komentarzy)?

Cytat:
Jeszcze jedno pytanie. Czy jest jakaś zbroja w której dwuklasowiec zabójca magów/mag może rzucać czary?


Wątpię.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Bhaalufein

Posty: 7
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2017-09-07, 14:22   

Znalazłem zbroję w której można rzucać czary. Kolczuga Pieśniarza Klingi :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Harth 


Wiek: 24
Posty: 46
Podziękowania: 1/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-24, 01:57   

A gdzie są soundsety wszystkich postaci?
Zauważyłem też że nie wszystkie dialogi są w InfExp.

Jeszcze jedno pytanie.
Kto jest twórcą fabuły i NPC w BG2?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 502
Podziękowania: 61/90
Wysłany: 2017-09-24, 12:14   

Posty na tym Forum nie są płatne;), ergo nie musisz wszystkich - tak różnych - pytań zadawać w jednym, który musiałem przenieść do wątku ogólnego.
Harth napisał/a:
Zauważyłem też że nie wszystkie dialogi są w InfExp.

Infinity Explorer jest dobry tylko do czytania map - przeglądania lokacji (robi to znacznie lepiej, niż jakikolwiek inny edytor, szkoda, że twórcy NI nie wprowadzili opcji takiego wyglądu mapy jaki w InfExpl). W pozostałych przypadkach znacnzie lepszym jest NI.
Dialogi są wszystkie (choć starsze wersje nie obsługują modów). Po prostu w danym pliku pokazuje TYLKO te inicjowane przez posiadacza pliku, więc np. w BANOMEN nie pojawi się dialog inicjowany przez Saerka - będzie on widoczny tylko z pliku przypisanego temu drugiemu.
Harth napisał/a:
A gdzie są soundsety wszystkich postaci?

W innych edytorach;) - w NI lub DLTCEP, w obu dużo łatwiej można je znaleźć.
Harth napisał/a:
Kto jest twórcą fabuły i NPC w BG2?

Sporo ludzi. Możesz przejrzeć te arty: SoA i ToB (opracował je niegdyś Torn). Choć dotyczą tylko prac nad grą. Same przygody pochodzą w zdecydowanej większości z podręczników D'n'D, NPCe są dziełem ludzi ze studia.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Harth 


Wiek: 24
Posty: 46
Podziękowania: 1/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-24, 13:23   

Zaraz sprawdzę NI.
Thx
Mi chodzi o to kto wymyśłił główny wątek i NPC.

Otworzyłem NI.
Nie mogę znaleźć banterów romansowych [ok mam]
Ale

Przy próbie odtworzenia sounds i music wyskakuje jakiś błąd
Co się dzieje?
Thx
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 337
Podziękowania: 59/87
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2017-10-12, 22:38   

Mobilki, mobilki. Kojarzy ktoś jak się zwraca Haer'Dalis do postaci gracza, gdy ta jest kobietą? (Do męskiego protagonisty per "Kruku".)
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 673
Podziękowania: 102/83
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2017-10-13, 01:13   

Przejrzałem - nie jakoś bardzo dokładnie, ale też nie zupełnie pobieżnie - dialogi Haerego w NI i widzę, że tłumacze spaprali sprawę, bo żadnych żeńskich odpowiedników nie znalazłem. Haery tak samo do żeńskiej postaci mówi "mój kruku" i "mój ogarze". Inna sprawa, że wydawało mi się, iż w tych dialogach Haerego ogólnie dość często brakowało w ogóle żeńskiej wersji niektórych kwestii (które niezbicie były kierowane do Charname'a).
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
memory
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group