Poprzedni temat «» Następny temat
Tyranny
Autor Wiadomość
picollo 

Posty: 575
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2016-11-13, 21:55   

Trochę to skomplikowane. Generalnie wzgardzeni przemawiali do mnie znacznie bardziej, więc przez większość wczesnej fazy gry stałem po ich stronie. Ale spodziewałem się problematycznego oblężenia, i tego, że ta decyzja nie wyłączy wzgardzonych z mojej gry zupełnie, więc powiedziałem, że dzikusy mają poprowadzić oblężenie- z założeniem- niech się wykrwawiają. Okazało się jak się okazało, a po zdobyciu wieży nie zdradziłem ich. CHciałem, ale walka z obrońcami na tyle mnie uszkodziła, że ciężko mi było wygrać dwie potyczki z rzędu. Więc zdradziłem ich dopiero później, odzyskując księgę z tej spalonej biblioteki. Fabuła leci zupełnie inaczej niż planowałem, ale w sumie nie jest to takie złe.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 678
Podziękowania: 57/95
Wysłany: 2016-11-19, 17:29   

Dobra moja opinia po 2krotnym już przejściu gry

• Cały świat i jego mitologia jest jedną z najlepszych od wielu lat w świecie cRPG (wg mojego skromnego zdania oczywiście). Jest to zarazem najmocniejsza strona tej gry, która zachęca do kolejnego przejścia i odkrycia kolejnych informacji na temat tego ciekawego settingu.
• Kreator postaci jest całkowicie połączony z fabułą(tj. Podbój seria decyzji, które jako Stanowiciel podejmujemy podczas podboju ), dzięki czemu łatwo wchodzimy w ten świat, który jest przecież kreowany również przez nas.
• Główna nić fabuły( 1 z 4 do wybory, choć nie różnia się naprawdę mocno) jest naprawdę dobra, choć zakończenie jest nieco za wczesne.
• Wizualnie gra prezentuje się bardzo dobrze. Magia, lecący kurz, wodospady(które nie zmiejszają twoich klatek do 5/s), animacje, mapy wszystko wygląda całkiem dobrze.
• Różnego rodzaju zagadki w Starych Murach są fajną odskocznią od "gry".
• Walki, które są z początku trudne szybko stają się naprawdę łatwe. Mikstury leczenia są bardzo mocne(działają na procent życia) i trudno jest naszym przeciwnikom zabić nas. Zresztą walki był tak proste, że za drugim razem grę przeszdłem na iron modzie...
• Kolejnym mankamentem walk jest AI i pathfinding. Ssie mocno. Nasz nakładacz obrażeń często zamiast wykończyć przeciwnika zacznie buffować maga z tyłu itp. Pathfinding powoduje, że czasem postać zatnie się na jakiś schodach i nie będzie w stanie dojść do przeciwnika.
• Towarzysze to kłody po raz kolejny. Niektórzy mają naprawdę dobre backstory, ale wszystko sprowadze się do kliknięcia rozmowy na portret i rozmawiania przez 4-10 min. Wtrącenia towarzyszy są całkiem dobra i całkiem polubiłem nawet Sirin
• Poza tym różnego rodzaju bugi,niektóre zabawne,niektóre już zostały patchowane, nic wielkiego. Niektóre bronie były źle nazwane, literówki/językowe błędy itp.

Gra jest całkiem dobra, polecam
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1339
Podziękowania: 128/189
Wysłany: 2016-11-19, 18:19   

Cytat:
Dobra moja opinia po 2krotnym już przejściu gry


WOW. To było szybkie. Będą do tego jakieś dodatki?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 678
Podziękowania: 57/95
Wysłany: 2016-11-19, 19:14   

Kliwer napisał/a:
To było szybkie
Hmm, rzeczywiście. O ile pierwsze przejście zajęło mi 19h(dane są przy sejwie), to drugie zajęło tylko 13h. Głównie przez to, że odkryłem wbudowany szybki tryb w grze i przeskakiwałem dialogi.
Kliwer napisał/a:
Będą do tego jakieś dodatki?
Brak informacji na razie.
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Semaj 


Wiek: 24
Posty: 69
Podziękowania: 2/3
Skąd: BGiF i TH
Wysłany: 2016-11-20, 12:24   

Dzisiaj w modzie raczej dodatki do cRPG, więc na pewno coś się znajdzie. Jak zestawiam cenę a długość gry to już wiem, że póki co jej nie kupię.
_________________
Jeżeli masz nadzieję, to znaczy, że nie uczysz się na błędach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
anoim2666

Posty: 339
Podziękowania: 38/17
Wysłany: 2017-01-26, 21:22   

Właśnie przeszedłem to myślę, że skrobnę jakąś opinię. Większość już wcześniej napisał Jolan i ze wszystkim się zgadzam. Fabuła ciekawa, mnogość wyborów zdecydowanie na plus. Było kilka scen która rozwala moralnie np. konieczność uduszenia noworodka . Szkoda że było tylko kilka.
Większość misji polegała niestety na tym by przyjść, wybić wszystko co się rusza, wyjść. Tak miałem przez większość gry. Kiedy fabuła wreszcie zaczęła się zagęszczać i robić ciekawsza, nagle pojawiły się napisy końcowe.
Dla mnie 8-/10. Jest to kawał dobrej gry (no może kawałek, bo duża to ta gra nie jest). Gdyby posiedzieli trochę nad tym dłużej, postawiłbym tę grę na równi z Tormentem.
Z drugiej strony, na steamie zdobyłem tylko 30% osiągnięć, więc może coś pominąłem...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Furrak
Kapłan Oghmy

Posty: 23
Podziękowania: 6/55
Wysłany: 2017-01-26, 22:13   

Cytat:
Z drugiej strony, na steamie zdobyłem tylko 30% osiągnięć, więc może coś pominąłem...


Aby zdobyć wszystkie osiągi trzeba przejść grę 4 razy minimum. Pomijając poziomy trudności są 4 strony i współpracując z konkretną, podejmując konkretne decyzje możemy zdobyć konkretne osiągi.

Ja swoją kopię dostałem na urodziny. Grę przeszedłem 3 razy i mam bardzo mieszane odczucia. Z jednej strony bardzo podoba mi się grafika i muzyka. Prolog jest genialny, rozmowy ciekawie i zagadki fajne (nie za trudna, nie za łatwe). Niestety jest ale, coś co mnie bardzo zniesmaczyło. To erpeg, więc z założenia gram postaciami wygadanymi (a do tego bardzo maksuje skille wspomagające rozmowę).
Ciężko opisać bez spoilerów. Taka sytuacja: Trafiam do obozu wrogiej frakcji i udaje mi się przekonać wrogiego dowódce do przyłączenia się do mnie, co ratuje życie jego ludziom, dostaje 1 z 5 poziomów sympatii. Trafiam do kolejnego obozu, zdradzam jednego z "sojuszników" aby wspomóc ten obóz, pomagam w walce, odnajduje i ratuje zaginiony patrol i zdobywam 3 z 5 poziom zaufania. Po czym trafiam na zadupie, w miejsce gdzie nikt przy zdrowych zmysłach nie podchodzi i trafiam na 3 ludzi z tej frakcji. Próbuję się układać, kłamać, błagać ale walka jest nieunikniona i nagle z 3 poziomu sympatii cała frakcja staje się wroga na maksymalnym 5 lvlu. Dodam że nie można uch ominąć, a rozmowa i walka jest zaskryptowana...
Innymi słowy wybierając stronę jesteśmy z dyskryminowani do zawierania sojuszu z wybranymi frakcjami, a jak nam się nie podoba to nasz problem. Tak więc wedle mojej oceny gra warta zagrania, ale póki ktoś nie stworzy modów to zmieniających, lub też nie wyjdą dlc nie warto nastawiać się na rpg, a bardziej na akcion rpg z mrocznym światem. 7/10.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Nobanion
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 829
Podziękowania: 68/146
Wysłany: 2017-06-16, 12:01   

Furrak napisał/a:
Aby zdobyć wszystkie osiągi trzeba przejść grę 4 razy minimum. Pomijając poziomy trudności są 4 strony i współpracując z konkretną, podejmując konkretne decyzje możemy zdobyć konkretne osiągi.

Racja :)
Furrak napisał/a:
Innymi słowy wybierając stronę jesteśmy z dyskryminowani do zawierania sojuszu z wybranymi frakcjami, a jak nam się nie podoba to nasz problem. Tak więc wedle mojej oceny gra warta zagrania, ale póki ktoś nie stworzy modów to zmieniających, lub też nie wyjdą dlc nie warto nastawiać się na rpg, a bardziej na akcion rpg z mrocznym światem. 7/10.

Wyszedł właśnie DLC , robię sobie przerwę od ME: A i zobaczę ocb...
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 829
Podziękowania: 68/146
Wysłany: 2017-06-16, 15:26   

@Furraku zerknij na PW :)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 678
Podziękowania: 57/95
Wysłany: 2017-09-12, 11:59   

Niedawno (tj. 4 dni temu ) wyszedł dodatek Bastard Wound. TRAILER
Trochę contentu z dodatku doszło za darmo w samą grę. Jeszcze nie ograłem dodatku, ale jak skończe to na pewno podziele się opinią.
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 26
Posty: 715
Podziękowania: 98/110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-13, 20:50   

Czekam na opinie, miałem kupować jak upgram się z dodatkiem do XCOM2 ale opinie mixed na steamie martwią.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 678
Podziękowania: 57/95
Wysłany: 2017-09-23, 18:59   

Dodatek ssie, jest krótki, nowe miejsce są nudne, mieszkańcy głównego miejsca dodatku w przeciwieństwie do każdej innej lokacji nie wiedzą kim jesteś i ignorują całkowicie twoje powiązania z frakcjami. Wql cała lokacja znajduje się w miejscu zakazanym przez prawo i jako stanowiciel prawa powinieneś wygonić wszystkich ludzi z tego miejsca. Ten mały szczegół całkowicie niszczy mi tą lokację, bo żeby porobić questy muszę grać out-of-character ( oczywiście istnieje możliwość zabicia ich wszystkich, ale wtedy traci się połowę kupionego contentu ). Dodatek nie dodaje żadnych znaczących mechanik, główny wątek dodatku trwa może z 2h max, mniej niż dodane questy dla towarzyszy. 1 z questów nie mogłem zrobić, bo się zbugował ( albo robię coś źle ??), 2 skończyłem i był całkiem ok z fajnym zakończeniem, 3 questu nie mogłem robić, bo nie miałem odpowiedniego towarzysza. Ponadto darmowy patch 1.2 dodał nowe zakończenie, które jest całkiem ok, fani narzekali na jego brak i jego dojście do fabuły jest całkiem naturalne.

Nadal dobra gra, dlc jest niewarte swej ceny :/
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer, Scol
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group