Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysły, spostrzeżenia, propozycje
Autor Wiadomość
nowus777 

Posty: 199
Podziękowania: 5/35
Wysłany: 2017-08-10, 12:38   Pomysły, spostrzeżenia, propozycje

Mój urlop powoli dobiega końca, a to oznacza, że już za kilka dni będę wznowię prace nad modem. Jak już pisałem, mam pewne plany i wizje odnośnie kolejnych 8 postaci, jednakże one wciąż się zmieniają i ewoluują. Stąd też pomysł na stworzenie tego tematu - może macie jakieś propozycje i życzenia odnośnie kolejnych postaci? Może od dawna marzyliście o tym, aby móc dołączyć do drużyny postać o konkretnej klasie, charakterze itd? Nie obiecuję, że dana postać powstanie, ale z chęcią dowiem się o Waszych życzeniach - kto wie, być może któreś z nich mnie zainspirują? Z chęcią poczytam :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1341
Podziękowania: 128/189
Wysłany: 2017-08-10, 13:21   

Och, ja mam takich sugestii bardzo, bardzo dużo :smile: Tylko kilka.

1. Od zarania brakuje mi w grze "prawdziwego" krasnoluda i w ogóle krasnoludzkich wątków. Wszyscy napotykani krasnoludowie (z Korganem włącznie) to tacy kosmopolici, wtopieni w ludzkie społeczeństwo. A dobrze byłoby spotkać coś bardziej kanonicznego, np. kapłana Moradina z prywatnym questem dotyczących rzeczy czysto krasnoludzkich- odzyskanie jakiegoś skarbu klanowego, przekucie broni, może zaginionej kolonii w Podmroku? Wiem, że to sztampowe i oklepane ale... jakby to powiedzieć... brakuje mi tego. Wszyscy zawsze stronią od takich postaci, bo zbyt oczywista, i w wyniku tego w ogóle ich nie ma. Jedyną bodaj grą, która rozwijała klimat krasnoludzki to był Dragon Age: Origins. W innych grach tacy bohaterowie, nawet jak się pojawiają, to jako postacie 3-cio i 4-to planowe. Albo jakieś dziwolągi- jak ta towarzyszka z dodatku no Neverwintera: nie dość, że baba, to jeszcze jakiś kapłan/łotrzyk z historia od czapy. Elfów też mi brakowało w podstawowym SoA, ale już są dobre mody z Xanem i Kivanem (no i cały wątek główny) więc wystarczy. A krasnali brakuje.
Oczywiście byłoby fajnie, by w interakcjach z takim towarzyszem rozmowy przebiegały trochę inaczej, gdy sami jesteśmy krasnoludem. Mogłoby to powetować brak romansu dla synów Durina :smile:

2. Brakuje ewidentnie jakiegoś dobrego wojownika-złodzieja. Czy w ogóle złodzieja bitewnego. Jan, Nalia i Imoen to złodzieje pomocniczy, Yoshimo jest niezły (zwłaszcza po dualu) no ale wiadomo... To zresztą można by połączyć z wątkiem powyższym- krasnoludzki wojownik-złodziej- w typie poszukiwacza skarbów i podziemnego zwiadowcy- to byłoby coś świetnego, moim zdaniem.

3. Grałem kiedyś w stolikową sesję dobrodusznym korsarzem, wzorowanym trochę na Raladanie z książek Feliksa Kresa. Coś takiego wydawałoby mi się na miejscu. Moja postać była szantymenem w załodze, grało się nią wybornie. W modzie do BG2 mogłaby być skaldem (znowu- mi zawsze tej podklasy brakowało wśród towarzyszy) albo, jak powyżej, wojownikiem-złodziejem. Zahaczek w samej grze jest bardzo dużo- całe doki, Morska Zdobycz, Bynnlaw oczywiście- możliwości na questy i interakcje jest mnóstwo. Jakiś wątek poszukiwania skarbu czy dawnych porachunków byłby na miejscu. Albo może Latający Holender, statek widmo? To byłby dobry quest! Można by do tego podejść romansowo- na statku-widmo uwięziony jest duch ukochanej naszego korsarza. Byleby tylko nie przesadzić i nie wsadzić w to za dużo palm, papug, drewnianych nóg i Piratów z Karaibów, bo to straszna tandeta.

4. Łowca niewolników. Można by z tej okazji przebudować trochę wątek w Slamsach, pozwalając nam zagrać bardziej wrednie i sprzymierzyć się z niewolniczym podziemiem. Nasz towarzysz mógłby być Calishytą, to dodałoby trochę orientalnego smaczku, widziałbym go jako praworządnego-złego brodatego Araba, kochającego się w luksusach, bardzo poważnie podchodzącego do hierarchii, szlachcica, który gardzi pospólstwem. Klasa w zasadzie dowolna, mógłby być np. zabójcą magów (tej podklasy też mi dosyć brakuje w grze- jest za słaba, bym sam nią chciał grać, ale fajnie byłoby mieć takiego- mógłby się wtedy nasz Abdul specjalizować w chwytaniu czarodziejów właśnie).

To takie pomysły. Jeżeli któryś by się spodobał, to chętnie bym trochę, w warstwie tekstowej, pomógł.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 199
Podziękowania: 5/35
Wysłany: 2017-08-10, 21:32   

Wow, pomysłów rzeczywiście dużo i wszystkie bardzo interesujące. Jeden z nich podoba mi się szczególnie i niewykluczone, że wkrótce napiszę do Ciebie w tej sprawie :)

Widzę jednak, że odnosisz się głównie do 2 części gry - nie lubisz jedynki czy tworzenie nowych NPC do pierwszej części uważasz za bezzasadne? A może chodzi o jeszcze coś innego?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1341
Podziękowania: 128/189
Wysłany: 2017-08-10, 21:39   

A nie, do BG1 NPCe też spoko, jakoś tak mi się złożyło, nie wiem czemu, ale myślałem, że chodzi Ci o SoA.

Z BG1 jest pewien problem, o którym już chyba kiedyś rozmawialiśmy- co zrobić z NPC Project? Czy go uwzględnić czy go olać? Kłopot jest chyba głównie z banterami między nowym NPCem a tymi z podstawki- czy uwzględniać charaktery nadane przez NPC project, czy nie?

Ale, tak czy owak, pomyślę o czymś do BG1 też.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 199
Podziękowania: 5/35
Wysłany: 2017-08-10, 21:44   

Tworząc postaci Mirandy i Masambe zdecydowałem się przyjąć charaktery postaci, które nadał im mod NPC PROJECT, przy czym bardzo starałem się, aby moje dialogi jakościowo były lepsze. Dzięki takiemu podejściu nie będzie braku kompatybilności, jeśli ktoś będzie chciał grać zarówno z moimi postaciami jak i z NPC PROJECT. Jedyne, z czego zrezygnowałem, to wymóg posiadania NPC PROJECT do tego, aby zagrać z moim modem - niestety, wówczas moi NPC są rozmowni i gadają, natomiast pozostali milczą.

Kliwer, jeśli planujesz może nową przygodę z BGEE, zachęcam do przetestowania dwóch stworzonych przeze mnie postaci ;) Podoba mi się Twoje podejście do NPC i bardzo dobrze się czyta to, co piszesz. Z chęcią przeczytałbym Twoją opinię na temat Mirandy i Masambe :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
torian 


Wiek: 27
Posty: 609
Podziękowania: 16/5
Wysłany: 2017-08-10, 23:09   

Jak wynika z przygotowanej przez ciebie ankiety dla forumowiczów oryginalność postaci ma niewielkie znaczenie. Przypomniała mi ona jednak o pewnym crpgu (Jade Empire). Autorzy wrzucili do gry masę postaci, prawdziwą galerię osobliwości, jednak mimo ciekawie zarysowanej osobowości było one wyjątkowo mało rozbudowane. I tu chciałbym przytoczyć moją ulubienicę. Była to ośmioletnia dziewczyna opętana przez demona (japońskiego a więc przyjaznego ale jeśli gracz odpowiednio pokieruje jej losami może on zostać zastąpiony przez "nieco mniej przyjaznego"). W praktyce wyglądało to tak że za graczem dreptała niepozorna istotka by w chwili zagrożenia oddać stery swojemu lokatorowi i przybrać nieco odmienną postać.

http://jadeempire.wikia.com/wiki/Wild_Flower

Pomysł wart rozważenia choć nie wiem czy da się go przenieść na grunt BG.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 692
Podziękowania: 24/65
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-11, 02:23   

Cała wieża Durlaga jest bardzo krasnoludzka.
_________________
///

https://images.chomikuj.pl/button/Ruffle.gif

Kant raz w życiu uprawiał seks i był tym bardzo zdegustowany. Stwierdził, że są to \'ruchy niegodne filozofa\'
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1341
Podziękowania: 128/189
Wysłany: 2017-08-11, 09:18   

Cytat:
Tworząc postaci Mirandy i Masambe zdecydowałem się przyjąć charaktery postaci, które nadał im mod NPC PROJECT, przy czym bardzo starałem się, aby moje dialogi jakościowo były lepsze. Dzięki takiemu podejściu nie będzie braku kompatybilności, jeśli ktoś będzie chciał grać zarówno z moimi postaciami jak i z NPC PROJECT. Jedyne, z czego zrezygnowałem, to wymóg posiadania NPC PROJECT do tego, aby zagrać z moim modem - niestety, wówczas moi NPC są rozmowni i gadają, natomiast pozostali milczą.


Moim zdaniem- salomonowe rozwiązanie, chyba nie mogłeś postanowić lepiej.

Cytat:
Kliwer, jeśli planujesz może nową przygodę z BGEE, zachęcam do przetestowania dwóch stworzonych przeze mnie postaci ;)


Dziękuję za propozycję i normalnie chętnie bym skorzystał. Ale, po pierwsze, nie mam wydania EE, dalej gram na oryginalnym. Po drugie w ogóle nie mam teraz za bardzo czasu na granie i do zimy to się nie zmieni. Zrobiłem sobie w ten weekend nową instalkę, ale to tak raczej by sobie po godzince popykać to tu, to tam. Ale jeżeli zechciałbyś mi podesłać na priv dokumentacje do tych postaci, zapis dialogów, opis questów etc. to na tej podstawie mógłbym się wypowiedzieć.


Cytat:
Cała wieża Durlaga jest bardzo krasnoludzka.


To prawda. Tym lepiej, by jakiś krasnal ją komentował :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 199
Podziękowania: 5/35
Wysłany: 2017-08-11, 12:17   

Kliwer napisał/a:
Ale jeżeli zechciałbyś mi podesłać na priv dokumentacje do tych postaci, zapis dialogów, opis questów etc. to na tej podstawie mógłbym się wypowiedzieć.


Pliki można pobrać w temacie "testerzy poszukiwani" :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1341
Podziękowania: 128/189
Wysłany: 2017-08-11, 13:39   

Hm... w tamtym poście jest tylko paczka z modem. Nie wiem jak sobie otworzyć zasoby, by je poczytać bez gry.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 199
Podziękowania: 5/35
Wysłany: 2017-08-11, 13:43   

Sądziłem, że chodzi Ci właśnie o pliki dialogowe i banterowe, które można otworzyć w zwykłym notatniku (folder DIALOGUES). Niestety, poza tym mam jedynie swoje pliki "robocze" z mnóstwem własnych komentarzy odnośnie kolejnych postaci i nie chcę tego udostępniać w obecnej formie ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1341
Podziękowania: 128/189
Wysłany: 2017-08-11, 14:03   

Ok, otworzyłem, poczytam. Jakbyś mi tylko mógł skrótowo strukturę questów przedstawić, bo z samych dialogów to nie wynika.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 199
Podziękowania: 5/35
Wysłany: 2017-08-11, 14:29   

Widzisz, obrałem sobie pewien plan przy tworzeniu tego moda. Docelowe, główne questy oraz wątki przyjaźni czy romansu chcę przedstawić w BG2. W BG1 zależało mi natomiast na samym wprowadzeniu postaci, przedstawieniu ich, ukazaniu charakterów, biografii oraz historii. Bardzo chcę, aby to gracze sami zdecydowali, których bohaterów chcę poznać lepiej i bliżej w 2 części gry. Z tego też względu największy nacisk w BG1 kładę jednak na bantery oraz ukazanie charakterów tworzonych przeze mnie NPC. Questy w BG1 są raczej niewielkie i stanowią dodatek, który pozwala wprowadzić gracza w historię danego NPC.

Co do Mirandy.
W jej przypadku poszedłem nieco na łatwiznę i połączyłem jej historię z wątkiem już obecnym w grze, tzn. z postacią Corsone, którego można spotkać w Kniei Larsa. Nieco obudowałem całą historię tak, aby łączyła się z historią Mirandy, która - jak mówi sama o sobie na początku - jest wielką zwolenniczką ładu i harmonii w naturze oraz przeciwstawia się działaniom Druidów Cienia. Jej filozofia, religia oraz zasady postępowania wynikają głęboko z jej przeszłości, którą Miranda stopniowo odkrywa w czasie podróży. Śmierć Corsone wiąże się też z pojawieniem się jego brata, który będzie chciał go pomścić, a zatem na naszej drodze pojawi się nowy przeciwnik. W czasie podróży przez Knieję Otulisko napotkamy też kogoś z przeszłości Mirandy, który odsłoni nam kilka kart z jej przeszłości. Oznacza to oczywiście kolejny pojedynek. W przypadku Mirandy quest oznacza zatem po prostu nowe potyczki. Sądzę jednak, że cała historia może być interesująca. W pierwszej wersji modu Miranda posiadała mnóstwo banterów w Kniei Otulisko powiązanych z questem Jaheiry z BG1 NPC PROJECT - ze względu na brak kompatybilności w przypadku BGEE bez BG1 NPC PROJECT zdecydowałem się jednak na ich usunięcie. Dla Mirandy planuję ogromny quest w BG2, natomiast wciąż zastanawiam się, czy nie rozwinąć jej questu w BG1. Jeśli już, na pewno zrobię to na samym końcu, aby urozmaicić rozgrywkę.

Co do Masambe.
To postać, która jest silnym indywiduum, jednakże bardzo starałem się, aby Masambe nie stał się dziwadłem na tle pozostałych członków drużyny. Komentarzy i opinii niewiele, więc nie wiem, na ile mi się to udało. Niewykluczone, że postać przejdzie jeszcze małą metamorfozę przed wydaniem pełnej wersji modu. Z całą pewnością zmienię nieco jego wątek romansowy z Faldorn, gdyż w obecnej postaci nie do końca mi się on podoba. Quest Masambe to quest, który jest questem całkowicie mojego autorstwa. Okolica, z której pochodzi Masambe jest pustoszona przez ciekawskich poszukiwaczy przygód, którzy szukają wielkiego skarbu w ruinach wież znajdujących się właśnie na terenie puszczy Chondath, w której urodził się i żył Masambe. Wiadomo, że w ruinach panuje niszczycielska magia i że jedynym, który wyszedł z nich żywy jest niejaki mag o imieniu Bernard. Masambe w momencie spotkania prosi nas o pomoc w odszukaniu tego maga. Jest zdeterminowany, aby poznać tajemnice ruin wież i tym samym zakończyć eksploracje tego terenu przez obcych. To tak oczywiście w telegraficznym skrócie... Quest polega zatem na znalezieniu Bernarda. Odwiedzimy jego ukochaną, z którą możemy rozmówić się w różnoraki sposób. Czekają nas też dwie nowe potyczki. Historia przedstawiona w queście to znowu preludium do wielkiego questu, jaki przygotowałem dla Masambe w BG2.

Jeszcze jedna ważna informacja. NPC znani z BG1 nie posiadali w ogóle questów albo były one niewielkie. Bardzo zależy mi na tym, aby dostosować "grywalność" moich NPC do "grywalności" tych znanych już z gry. Stąd też w BG1 raczej stawiam bardziej na psychologię i charakterologię postaci oraz ukazanie ich relacji z innymi członkami drużyny, w tym z CHARNAME niż na wielkie, rozbudowane questy.

Odnośnie questów w pierwszej części, w planach na pewno mam:
- wątek kryminalny,
- poszukiwanie artefaktów - jeden artefakt będzie poszukiwany przez dwóch różnych NPC; w tym queście trzeba będzie rozwiązać kilka zagadek...
- połączenie wątków niektórych NPC z wątkami już obecnymi w grze, np. z pustą lokacją "Gospodarstwa".
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1341
Podziękowania: 128/189
Wysłany: 2017-08-11, 15:34   

Quest Mirandy:

To, że w BG1 jest krótki to nie szkodzi. Ale fajnie, byśmy mieli w jego trakcie jakiś wybór, poprowadzenie Mirandy w tą czy inną stronę. Nawet w tym queście z Jaheirą z Projektu mamy mini-wybór- możemy na końcu zabić arcydruida lub go wypuścić. Takie drobiazgi są ważne. Mnie strasznie rażą te sytuacje, kiedy mamy tylko jedną albo dwie opcje dialogowe, w praktyce niczym się nie różniące. Czasem tak trzeba, ale nie powinno być to częste.
I jeszcze jedno- w Baldurze prawie zawsze mamy opcję odrzucenia quest, powiedzenia "goń się", zignorowania każdej postaci, każdego NPCa. Dobrze by się było tego trzymać. Z tego co pobieżnie przejrzałem dialogi z Mirandą (ale mogę się mylić) czasem nie możemy jej powiedzieć, by spadała na drzewo.
A tych dialogów z Jaheirą z NPC projektu nie możesz dać do osobnego komponentu? To będzie dziwnie, jak mamy dwie przygody z leśnymi postaciami w Kniei, które na siebie nie reagują. Ponadto ciekawi mnie, jak rozwiązałeś sprawę dialogu z Carsonem? NPC project wprowadza tam jakieś komentarze Jaheiry i Imoen, chyba też Kivana. Nie gryzie się to?
To że wykorzystujesz i rozwijasz istniejące wątki to dobra rzecz, mi się podoba ta metoda. Ale wzrasta chyba trochę ryzyko niekompatybilności.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 199
Podziękowania: 5/35
Wysłany: 2017-08-11, 15:44   

Kliwer napisał/a:

I jeszcze jedno- w Baldurze prawie zawsze mamy opcję odrzucenia quest, powiedzenia "goń się", zignorowania każdej postaci, każdego NPCa. Dobrze by się było tego trzymać. Z tego co pobieżnie przejrzałem dialogi z Mirandą (ale mogę się mylić) czasem nie możemy jej powiedzieć, by spadała na drzewo.


Dialog przyłączenia postaci znajduje się w osobnym pliku, więc możliwe, że go przeoczyłeś. Miranda przyłączy się do drużyny tylko pod warunkiem, jeśli zgodzimy się jej pomóc. Możemy odmówić, ale wówczas się nie przyłączy. Dla mnie ma to sens - priorytetem tej postaci jest zbadanie interesującej ją sprawy i szuka ona kompanów, którzy jej w tym pomogą.

Kliwer napisał/a:
A tych dialogów z Jaheirą z NPC projektu nie możesz dać do osobnego komponentu? To będzie dziwnie, jak mamy dwie przygody z leśnymi postaciami w Kniei, które na siebie nie reagują.


Rozwiązałem sprawę trochę inaczej, tzn. Miranda komentuje wydarzenia, spotkania i wątki w Kniei Otulisko. Jeśli nie mamy BG1 NPC PROJECT, wówczas widzimy tylko jej komentarze. Jeśli natomiast mamy zainstalowany ten mod, to komentarze Mirandy stanowią uzupełnienie komentarzy Jaheiry. Niewykluczone, że wkrótce znajdę jakiś "złoty środek", aby bardziej związać te wątki przy zachowaniu kompatybilności.

Kliwer napisał/a:

Ponadto ciekawi mnie, jak rozwiązałeś sprawę dialogu z Carsonem? NPC project wprowadza tam jakieś komentarze Jaheiry i Imoen, chyba też Kivana. Nie gryzie się to?


Podczas mojego testowania nie znalazłem tam niczego, co by się gryzło, aczkolwiek aby sprawdzić wszystkie opcje trzeba pobawić się w różne konfiguracje drużyny. Liczę tutaj na testerów moda, sam również zamierzam wszystko jeszcze raz posprawdzać, ale dopiero po stworzeniu kolejnych NPC, aby nie tracić czasu na ciągłe przechodzenie gry od nowa.

Kliwer napisał/a:
To że wykorzystujesz i rozwijasz istniejące wątki to dobra rzecz, mi się podoba ta metoda. Ale wzrasta chyba trochę ryzyko niekompatybilności.


I to jest problem. Nie będę ukrywał, że BG1 NPC PROJECT stanowi tutaj dużą przeszkodę, bo jednak sporo zmienia w całej warstwie banterowo-dialogowej, a nie chcę stworzyć moda niekompatybilnego, gdyż wiem, że duża część graczy nie wyobraża sobie już przejścia BG1 bez BG1 NPC PROJECT.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group