Poprzedni temat «» Następny temat
Garść nowych informacji o Dniach V.
Autor Wiadomość
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 26
Posty: 1389
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2015-09-17, 19:14   

Kliwer napisał/a:
Pierwszy raz i tak raczej każdy by tego waszego typka przyłączał (podobnie jak jest właśnie z Imoen i Yoishimo).

To nie "ten typek" dołącza się do nas - to my się do niego dołączamy. ;) Dzieje się tak, ponieważ tylko dzięki niemu możemy powrócić do Faerunu i w zamian za to musimy pomóc w jego zadaniu. W tym momencie rozpoczyna się cała właściwa część Dni V. - ale gdy wykonamy zlecenie towarzysza, z powodu "siły wyższej" nie może nam się odwzajemnić i pomóc w odesłaniu... więc wspólnie z nowym kompanem szukamy sposobu na pokonanie owych sił.

Chciałbym tu jeszcze zaznaczyć, że - mimo to - nie będzie to postać, która przyćmi w drużynie protagonistę i stanie się nowym przywódcą. Miałem to na uwadze przy rozpisywaniu całego modu. Nowy NPC naciskać będzie tylko na postępy w swoim wątku (podobnie jak oryginalni NPCe), zaś w przypadku questów pobocznych w Dniach będziemy mieli całkowicie wolną rękę, podobnie jak w czystym BG II.

Kliwer napisał/a:
Ale przy którymś tam przechodzeniu spójność fabuły, jak to bywa, schodziłaby na dalszy plan i nie trzeba by wtedy targać przymucowego NPC-a. Wydaje mi się, że moglibyście o tym pomyśleć w kolejnych wersjach moda.

Bardzo wątpię, powody podałem w poprzednim poście. Po prostu stworzenie alternatywnej drogi bez radykalnych zmian fabularnych spowodowałoby ImHO więcej szkód niż pożytku. Niemniej jednak, poczekam na popremierowe opinie i (może) recenzje i zobaczę, jak ludzie odbierają konieczność przyłączenia na chwilę nowego NPCa.

Tuldor88 napisał/a:
mało innych modów ma tego typu wymóg NPCo-brania więc mogłem odnosić się tylko do tych jakie przytoczyłem

Odnośnie istniejących megamodów się zgadzam. Konieczność trzymania NPCa w drużynie przez większość lub całą grę powinna być domeną wyłącznie modów NPC. ;)

Tuldor88 napisał/a:
skoro możemy(musimy) odesłać danego NPC to dlaczego charname sam nie może wrócić w taki sposób? Lepiej niech już takie porzucone dziewczę/chłopię czeka w jakiej tawernie/karczmie/zamtuzie bawiąc się radośnie, w innym wypadku wyjdzie niezgorszy babol logiczny :razz:

Nie wyjdzie babol, mamy to już w pełni obmyślone, także pod kątem logiki. Nowy NPC przyłącza się do nas jeszcze przed zwiastunem jakichkolwiek kłopotów, gdyż po prostu musimy wspólnie udać się w miejsce naszego przybycia w Varlemie. W momencie odesłania naszego towarzysza do Faerunu nic nie wskazuje na to, że rozłąka będzie trwać dłużej niż kilka minut, jako że po zjawieniu się w miejscu naszego przybycia również mieliśmy być od razu odesłani. No i sam akt odesłania jest poświadczeniem, że nasz nowy kompan naprawdę może pomóc nam w powrocie. Taka demonstracja umiejętności.

Zdecydowanie nie ma możliwości, żeby odłączony NPC czekał sobie w Varlemie i żebyśmy mogli go stamtąd zabrać po wyprawie na Skraj Świata. Wynika to po prostu z... khm, niuansów fabularnych. ;)
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
khayman 

Wiek: 41
Posty: 195
Podziękowania: 13/9
Wysłany: 2016-04-21, 18:03   

L`f, wiosna w najlepsze, może trochę nowego mięska modowego na grill zapodasz nam fanom baldura i Dni V ? :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2016-04-21, 19:29   

Z mojej strony mogę powiedzieć, że coś się robi:



A dokładniej już prawie kończę projektować duże podziemia pod lokacją "gniazda wiwern", z której screeny pokazane były w nowościach graficznych. W zasadzie dużo różnych rzeczy będzie nas tutaj chciało zjeść, coś będzie chciało od nas czegoś więcej, a my ogółem musimy znaleźć sposób, by przedostać się głębiej - tak przynajmniej mamy wstępnie to zaplanowane.

Z tego, co widziałam u Elefa, to tworzył ostatnio pliki przedmiotów i postaci. Może Wódz coś więcej o tym napisze, ale trzeba poczekać, aż przyjdzie.
_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
khayman
Christoff 
Czciciel Azutha

Wiek: 34
Posty: 28
Podziękowania: 17/6
Wysłany: 2016-04-21, 19:34   

O, a czy jest szansa, że mod ujrzy światło dzienne w tym roku?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
khayman 

Wiek: 41
Posty: 195
Podziękowania: 13/9
Wysłany: 2016-04-21, 20:15   

Wygląda smakowicie. Sądzę, że wielu czeka na ten mod, równie gorąco jak na dodanie IWD2 do WoBG. Ogólnie robię sobie przerwę od Sagi, ale jakbyście potrzebowali testera, to od razu odkurzę Faerun na moim kompie :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 26
Posty: 1389
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2016-04-23, 17:27   

khayman napisał/a:
L`f, wiosna w najlepsze, może trochę nowego mięska modowego na grill zapodasz nam fanom baldura i Dni V ?

Pod tym względem, jak mniemam, Kirara spisze się lepiej. :P Sam siedzę obecnie w warstwie typowo technicznej, choć teraz trochę odszedłem od samych skryptów gry.

Zająłem się obecnie przedmiotami - właściwie całą nową tematyczną "klasą" ekwipunku, na którą będzie się składać kilka zaawansowanych technicznie przedmiotów. Można je będzie zdobyć w jednej ze ścieżek epilogu Dni V., z której dotychczas pozyskiwalibyśmy bardzo mało łupów. Przedmioty mają umagicznienie +3 lub +4, czyli optymalne dla późnych Cieni Amn. Będziemy się mogli zatem trochę obłowić. ;>

Jednym z nich będzie Kostur ofiarowania +4, broń ściśle przeznaczona dla magów bitewnych, w tym dla dwu- i wieloklasowców. Poniżej wkleję parametry, a co.

Cytat:
PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4, +1K2 pkt. obrażeń od magii (w zwarciu)/ 2K4 +4 (na dystans)
TraK0: +4
Typ obrażeń: obuchowe (w zwarciu)/ magiczne (na dystans)
Specjalne:
Przy trafieniu na dystans przywraca użytkownikowi 1K4 +2 punktów życia
Dwa razy dziennie pozwala rzucić na sojusznika Ofiarę krwi (mag otrzymuje obrażenia w wysokości 40% swoich maksymalnych PŻ, cel zostaje uleczony o 45 PŻ i uzyskuje premię +20 do maksymalnych PŻ na 2 tury; nie działa na rzucającego)
Raz dziennie pozwala użyć Spaczonego daru (użytkownik transferuje siłę życiową do kostura i traci 20 PŻ, kostur zaś na 2 tury staje się bronią +5, zyskuje dodatkowy atak, a jego obrażenia się podwajają, dodatkowo przy każdym trafieniu istnieje 10% szans na zdezintegrowanie przeciwnika - rzut obronny przeciw czarom z mod. -2 chroni przed tym efektem; wzmocnionego kostura nie można zmienić na inną broń, ponadto można go używać tylko na dystans)
-8 do maksymalnych PŻ
-1 do Kondycji
Waga: 7
Opóźnienie: 1 (w zwarciu)/ 8 (na dystans)
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Może używać:
Mag

Czyli owszem, będzie bronią do walki w zwarciu i na dystans, podobnie jak Sztylet bumerang +2 lub Ognisty kieł +3. Główna różnica pomiędzy dwoma typami ataku to opóźnienie, dla którego różnica pomiędzy atakiem wręcz i na dystans to aż 7. Interesującą właściwością jest to, że atakami dystansowymi można kraść energię życiowa od wrogów w ilości 50% (statystycznie :P) zadanych obrażeń. Udanym atakiem mag zadaje 2K4 +4 pkt. obrażeń od magii i leczy sobie 1K4 +2 PŻ.

Plik przedmiotu jest już w pełni funkcjonalny, brakuje tylko zaklęcia Ofiara krwi (jeszcze nie jest stworzone) i nowych ikonek. Przemienienie kija w broń +5 z dodatkowymi zaletami to po prostu stworzenie nowej magicznej broni. Za cenę 20 punktów życia na 2 tury zdobywamy całkiem potężny przedmiot. Poniżej przedstawiam użycie kostura przez Edwina w walce z wściekłym niedźwiedziem... załóżmy do tego, że Edwinowi akurat skończyły się czary. ;>



Pierwsze ataki były skuteczne tak sobie - duże opóźnienie, mało ataków, średnie obrażenia. Miśka jedynie wkurzały, a taki misiu jest w stanie wziąć Edwina na dwa ciosy. ;) Trzeba było użyć Spaczonego daru, co przedstawia drugi screen. Jeden z pierwszych ataków wzmocnionym Kosturem ofiarowania sprawił, że niedźwiadek uległ dezintegracji. :P

Christoff napisał/a:
O, a czy jest szansa, że mod ujrzy światło dzienne w tym roku?

Bardzo chciałbym, by do tego doszło. Kirara idzie ze swoją partią jak burza, właśnie znalazła nowy patent na posadzkę jaskiń, by bardziej przypominały obszary z BG II. ;> Ze mną zaś jest gorzej, tryb pracy mam, jaki mam, skryptów w robocie niestety tworzyć nie mogę. :P Tworzyć mod mogę w zasadzie tylko w weekendy, i tak zresztą nie we wszystkie, bo niektóre mam zajęte.

Niemniej jednak, coś tam się (jak widać) robi. Dodatkowo w wakacje świta mi wizja długiego urlopu, więc wtedy pewnie ruszę na podwalinach, które właśnie sobie szykuję. ;) Reszta to szlify - mam nadzieję, że będą wymagały stosunkowo małych nakładów pracy. Dodatkowo szykuję sobie fabułę na nową lokację początkową, czyli gniazdo wiwern, plus jaskinki. Słyszałem, że gracze BG lubią potyczki z innymi drużynami poszukiwaczy przygód? Cóż, taka też się szykuje... ;>

Tradycyjnie już zachęcę do pytań - zarówno o kwestie związane z postępami prac, jak i o cały mod i różne jego aspekty.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer, Christoff, Scol, nowyU, khayman
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1296
Podziękowania: 124/169
Wysłany: 2016-04-23, 18:13   

Edwin na tym pierwszym obrazku wygląda, jakby leciał na miotle :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Aristo, L`f
anoim2666

Posty: 337
Podziękowania: 38/17
Wysłany: 2016-09-26, 17:45   

Minęło pół roku od ostatniego posta. Coś się zmieniło?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Therion95

Posty: 2
Wysłany: 2017-02-26, 00:23   

Coś dawno nie było żadnych oznak życia. Jak tam postęp?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2017-02-26, 11:33   

Niestety, postępu nie było. Obecnie między pracą a innymi zajęciami i życiem prywatnym brakuje nam trochę czasu i energii na modowanie. Niemniej projekt nie jest zarzucony, raczej zamrożony - oboje chcielibyśmy go kiedyś dokończyć i wydać, bo bardzo podoba nam się to, co tam wymyśliliśmy i natworzyliśmy. Kiedy coś się ruszy, na pewno o tym napiszemy.
_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 26
Posty: 1389
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2017-04-02, 20:49   

Coś się ruszyło. ;)

Odmroziłem trochę Dni i zacząłem kodzenie dużych walk. Sporo czasu zajmuje dogranie tego i poustawianie wszystkich postaci. Na razie wszystko jest w alfie i leci na domyślnym skrypcie, później będę personalizował zachowania - będzie trudniej i pewnie taki obrazek, jak załączyłem poniżej, będzie trudniejszy do osiągnięcia.

Screen prosto z pola bitwy, tuż po walce. Trochę jatki tam będzie... ;P
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowyU

Posty: 288
Podziękowania: 19/140
Wysłany: 2017-07-30, 23:32   

Nadal jest spora ekipa która kibicuje temu Projektowi. Pozdrawiam. Nie poddawajcie się. :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Wiek: 47
Posty: 795
Podziękowania: 54/130

Wysłany: 2017-07-31, 13:18   

nowyU napisał/a:
Nadal jest spora ekipa która kibicuje temu Projektowi. Pozdrawiam. Nie poddawajcie się. :smile:

Ja cierpliwie czekam, choć w moim wieku cierpliwość nie jest już wskazana. Fajnie by było jakby w WoBGusiu to ująć, o ie byłoby to możliwe, a potem w EET, mniam mniam...
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1296
Podziękowania: 124/169
Wysłany: 2017-08-06, 00:00   

Cytat:
Sporo czasu zajmuje dogranie tego i poustawianie wszystkich postaci. Na razie wszystko jest w alfie i leci na domyślnym skrypcie


Nie szybciej i wygodniej byłoby od razu projektować to pod skrypty SCS-a? One są chyba dostatecznie złożone i elastyczne?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group