Poprzedni temat «» Następny temat
Miranda NPC - opinie, uwagi
Autor Wiadomość
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 304
Podziękowania: 56/76
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-05-18, 13:41   

Dobra, chwilę pograłem, więc podzielę się wrażeniami.
Przede wszystkim soundset: jego zmiana powinna być teraz Twoim priorytetem nowusie. Jeśli nie chcesz na razie szukać "profesjonalnych" rozwiązań, jak sugerował anoim, zaproś do współpracy jakąś dziewczynę z najbliższego otoczenia. Zresztą chyba nie chcesz nagrywać wszystkich sześciu enpeców sam :razz: ?
Kliwer napisał/a:
No, ma ona, jak na BG1, przegiętą zdolność przywołania chowańca co w pewien sposób nie czyni jej całkiem beznadziejną,

Niestety chowańca może przyzwać tylko protagonista.
Oprócz niepokojąco niskich cech, Miranda ma też nieciekawie rozłożone "gwiazdki" (po dwie w kijach i procach), ale to akurat można jakoś wyjaśnić jej historią. Może dasz się jeszcze przekonać do poprawienia jej cech, w tej chwili naprawdę ciężko wpasować łowczynię w jakąkolwiek drużynę. Jej największym bonusem w tej chwili jest "Pomoc owadów", świetnie się sprawdza na czarujące postacie (chociażby Tarnesh). Może wraz ze wzrostem poziomów mogłaby dostać jeszcze jedno użycie?
Jak jeszcze mógłbyś ja uatrakcyjnić? Może własny przedmiot, albo jeszcze jakiś quest, żeby dodawała coś więcej do gry. Nie zaliczyłem jeszcze ostatniego spotkania w obecnym queście Miry, ale osobiście uważam, że im więcej przygód tym lepiej.
No i byłoby nieźle gdybyś dał możliwość zagrania w moda bez konieczności instalowania BG1 NPC Project. Całe szczęście napisane przez Ciebie bantery nie trzymają klimatu tamtych. Nie są rozwlekłe, o niczym, i nie zawierają ośmiu przydługich odpowiedzi, z których i tak nie ma co wybrać.
Ale czy dobre dialogi wystarczą, żeby przyciągnąć graczy do Mirandy? Przykro by było, gdyby stanowiła tylko źródło pięciu dodatkowych mikstur leczenia(nie składają się w stos z innymi w grze) :wink: .
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1299
Podziękowania: 125/171

Wysłany: 2016-05-18, 14:05   

Cytat:
No i byłoby nieźle gdybyś dał możliwość zagrania w moda bez konieczności instalowania BG1 NPC Project.


Szczerze mówiąc nie wiem czy miałoby to sens. Taki jest problem z postaciami tworzonymi do BG1, że bez NPC Project strasznie odcinają się od reszty. No bo czemu wszyscy towarzysze milczą a tylko postacie z modyfikacji się odzywają?

Cytat:
Całe szczęście napisane przez Ciebie bantery nie trzymają klimatu tamtych. Nie są rozwlekłe, o niczym, i nie zawierają ośmiu przydługich odpowiedzi, z których i tak nie ma co wybrać.


Nie jestem jakimś mega-entuzjastą NPC Project ale jednak uważam, że ta modyfikacja znacznie podnosi przyjemność z gry w BG1. Owszem, wiele dialogów jest dziecinnych i takich standardowo-rpgowych. do tego postacie są rozwinięte bardzo nierówno. Ale jednak wiele osobowości poprowadzono dobrze (np. Khalida i Jaheirę- moim zdaniem- rewelacyjnie, Imoen też bardzo w porządku), do tego odpowiedzi dostępne dla gracza często dają dużo większe możliwości odgrywania postaci, niż ma to miejsce w oryginalnym BG(2). Co prawda czasem traci się całkowicie kontrolę nad rozmową i NPC-e z naszych słów wyciągają jakieś dziwne wnioski, czego potem nie da się cofnąć. No ale ogółem nie jest źle.

Moim zdaniem to dobra tendencja, by do NPC Project się w jakiś sposób dostosowywać. Nie mówię, żeby naśladować jego styl, ale chociaż uwzględniać osobowość i wydarzenia przypisane do bohaterów przez ten mod. No bo jednak mając do wyboru NPC Project albo jakiegoś genialnego NPC-a, który jest z nim niezgodny wybrałbym NPC Project- bo jest globalny i wypisuje się w sagę.

Na marginesie dodajmy, że NPC Project w wersji PL posiada sporo błędów gramatycznych i stylistycznych co w pewien sposób pogarsza jego odbiór.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 304
Podziękowania: 56/76
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-05-18, 14:32   

Kliwer napisał/a:
Co prawda czasem traci się całkowicie kontrolę nad rozmową i NPC-e z naszych słów wyciągają jakieś dziwne wnioski, czego potem nie da się cofnąć.

To mi chyba przeszkadzało najbardziej w NPC Projekcie. Miałem takie odczucia w przypadku Branwen i Dynaheir. Ale Imoen bez modu byłaby rzeczywiście o wiele uboższa.
Możliwość wyboru jest jednak zawsze lepsza niż jej brak.
Z Mirandą na szczęście większych problemów nie ma. Dialogi są przejrzyste i z grubsza wiadomo do czego dana opcja odpowiedzi nas doprowadzi.
_________________
Slainte mhath!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 

Posty: 161
Podziękowania: 5/28
Wysłany: 2016-05-18, 14:56   

Bardzo się cieszę, że ktoś w końcu przetestował moda i troszkę się wypowiedział na jego temat. Napiszę dłuższą wypowiedź uwzględniając odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania, ale wcześniej chcę zapytać o 2 rzeczy:
a) jaki jest skład Twojej drużyny?
b) w którym miejscu gry jesteś?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 304
Podziękowania: 56/76
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-05-18, 15:03   

a) Charname, Imoen, Miranda, Neera, Rasaad (ta ostatnia dwójka dopiero co zastąpiła Dorna)
b) właśnie wkroczyłem do Wrót
c) czytałeś moje maile?
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 

Posty: 161
Podziękowania: 5/28
Wysłany: 2016-05-18, 15:12   

Dziś powróciłem do sieci po kilku dniach nieobecności, więc jeszcze nie czytałem wiadomości. Na pewno się do nich odniosę, dzięki za feedback :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowus777 

Posty: 161
Podziękowania: 5/28
Wysłany: 2016-05-19, 11:35   

A więc tak:

1) W kwestii soundsetu zgadzam się z Wami wszystkimi - jest kiepski, nie powala na kolana i trzeba go poprawić. Ze znalezieniem chętnych dziewczyn do soundsetu jest duży problem, a nie chcę się rozmieniać na drobne, w związku z czym zajmę się poszukiwaniami osób do soundsetu już po ukończeniu i przetestowaniu całego moda (przy testowaniu wychodzą błędy, które chcę poprawić zanim poślę do kogoś tekst z prośbą o nagranie udźwiękowienia).

2) Na etapie tworzenia moda zadałem sobie pytanie, czy warto ograniczać mój mod poprzez powiązanie go z BG1 NPC PROJECT. Doszedłem do podobnych wniosków co Kliwer, tzn. dziwne byłoby, gdyby nagle MIRANDA (i inne moje postaci) odzywały się, flirtowały i komentowały z częstotliwością charakterystyczną dla bohaterów BG2, podczas gdy pozostali członkowie drużyny nie odzywaliby się. Poza tym BG1 NPC PROJECT narzucił postaciom pewną charakterologię i nie ukrywam, iż pisząc dialogi dla Mirandy opierałem się właśnie na charakterach postaci stworzonych przez twórców BG1 NPC PROJECT. Zgadzam się, że mod ten ma sporo błędów, niektóre dialogi są beznadziejne, ale jednak w umysłach graczy stworzył on określone wizerunki NPC. Gdybym zdecydował się na pisanie dialogów Mirandy z innymi NPC na swoich zasadach, zapewne nie pokrywałoby się to z treścią BG1 NPC PROJECT, a nie chcę mieszać sobie i graczom w głowach poprzez utrwalanie różnych wizerunków tych samych postaci NPC. Niewykluczone jednak, że poprawię wersję instalacyjną pliku mojego moda (zgodnie z zaleceniami Tuldora) tak, aby nie zmuszać wszystkich chętnych do zagrania z Mirandą do instalacji BG1 NPC PROJECT.

3) Co do specjalnej umiejętności - Miranda może skorzystać z tzw. "Pomocy owadów", która w pierwszych etapach gry jest naprawdę przydatną umiejętnością. Rzeczywiście można pomyśleć o tym, aby dać Mirandzie jeszcze jedno użycie tego zaklęcia na wyższych poziomach. Przemyślę to. Nie chcę jednak przeładować Mirandy dużą ilością dodatkowych umiejętności czy przedmiotów - zwróćcie uwagę, że spośród oryginalnych NPC w BG1 tylko nieliczni posiadają oryginalne przedmioty czy umiejętności, z których duża część i tak okazuje się być mało użyteczna.

4) Quest Mirandy (podobnie jak i innych moich NPC) ma mieć ogromne rozwinięcie w BG2:EE. W BG:EE jedynie wprowadzam postaci, zaznajamiam z ich historią i pozwalam graczom samym ocenić, czy zechcą poznać kontynuację historii danego NPC w 2 części gry. Z tego też względu raczej nie przewiduję rozwinięcia questu Mirandy w 1 części gry, chociaż, kto wie...

5) Co do punktów biegłości i dualowania Mirandy na druida... Cóż, nie chcę na tym etapie psuć zabawy i za wiele zdradzać, ale w jednej z finałowych rozmów Miranda bardzo otwarcie wypowie się na temat swych planów dotyczących przyszłości, co jasno powinno wskazać Wam, co wydarzy się z tą postacią. Wiem, że Miranda nie jest mocnym NPC i że gra z nią może nastręczyć pewnych trudności, ale jej cechy i biegłości są nieodwołalnie związane z jej przeszłością i przyszłością. Wielu NPC wypowiada się na temat słabych stron Mirandy, są tacy, którzy wprost sugerują jej, że powinna się szkolić w innej klasie, są też tacy, którzy ją wspierają i proponują pewne rozwiązania. Planując tworzenie Mirandy obrałem pewien kierunek, plan i - wierzcie mi - nic w tej postaci nie jest przypadkowe. Warto dodać, iż nie jestem osobą, która dobiera członków drużyny na podstawie siły ich umiejętności. Dla mnie znacznie bardziej liczy się klimat, charakter i jestem w stanie bardziej pomęczyć się w walce, byle tylko utrzymać słabszego, ale klimatycznego NPC. Sądzę, iż moje podejście rzutuje na to, dlaczego Miranda nie jest dopakowaną łowczynią, która w kilka sekund będzie w stanie wystrzelać wszystkich wrogów z super długiego łuku +3.

6) Co do otrzymanych wiadomości e-mail - bardzo dziękuję za informacje dotyczące wszystkich ewentualnych literówek, błędów gramatyczno-logicznych czy bugów.
Memory - Takiyah nie powinien odejść w milczeniu, znalazłeś poważny błąd, który wynikł z tego, iż nie masz w drużynie pewnych NPC. Dziś wieczorem poprawię błąd i wrzucę poprawioną wersję moda. Btw, ominęła cię przez to jedna z ciekawszych walk w queście Mirandy. No niestety, ale takie błędy wychodzą na etapie testowania. Co do dialogów, muszę dorzucić pewne dodatkowe warunki, które uniemożliwią wypowiadanie się Mirandzie na temat przyrody w momencie, kiedy jest np. wewnątrz budynku, bo rzeczywiście psuje to ogólne wrażenie (właśnie tego typu błędy denerwowały mnie w BG1 NPC PROJECT najbardziej). Nie wiem, czym jest spowodowany opisany przez Ciebie błąd związany z muzyką grającą w niewłaściwym momencie, ale zrobię wszystko, aby jak najszybciej go zdefiniować i naprawić.

7) Dzięki za pozytywną opinię o dialogach. Wiecie, dopóki nie rozpocznie się samemu pisać, człowiek nie zdaje sobie sprawy, jak ciężko dołożyć własną cegiełkę do ogromnego i już zdefiniowanego świata, który został stworzony przez kogoś innego. Bardzo starałem się, aby nie przekombinować Mirandy pod tym względem i mam nadzieję, że mi się to udało. Największą trudność sprawiły mi bantery z innymi NPC - bardzo ciężko wkładać jakieś słowa w usta postaci, które stworzył ktoś inny.
Pytałem o skład drużyny, gdyż Miranda opowiada o sobie różne rzeczy różnym osobom, dlatego też aby w pełni poznać tę postać, należałoby zagrać z nią kilka razy w różnych konfiguracjach drużyny. Najciekawsze są chyba relacje Mirandy z Kivanem, Yeslickiem, Rasaadem, Neerą, Jaheirą, Khalidem, Branwen, Minscem i Dynaheir.

Mam nadzieję, że większa liczba osób zdecyduje się przetestować Mirandę, gdyż właśnie w ten sposób osoba tworząca moda może dowiedzieć się, jakie błędy popełniła oraz na ile dobrze wykonała swoją pracę. A ja już powoli przymierzam się do pisania drugiej postaci, plan i historię już prawie mam :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 28
Posty: 665
Podziękowania: 22/61
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-05-19, 14:25   

nowus777 napisał/a:
7) Dzięki za pozytywną opinię o dialogach. Wiecie, dopóki nie rozpocznie się samemu pisać, człowiek nie zdaje sobie sprawy, jak ciężko dołożyć własną cegiełkę do ogromnego i już zdefiniowanego świata, kóry został stworzony przez kogoś innego. Bardzo starałem się, aby nie przekombinować Mirandy pod tym względem i mam nadzieję, że mi się to udało. Największą trudność sprawiły mi bantery z innymi NPC - bardzo ciężko wkładać jakieś słowa w usta postaci, które stworzył ktoś inny.
Pytałem o skład drużyny, gdyż Miranda opowiada o sobie różne rzeczy różnym osobom, dlatego też aby w pełni poznać tę postać, należałoby zagrać z nią kilka razy w różnych konfiguracjach drużyny. Najciekawsze są chyba relacje Mirandy z Kivanem, Yeslickiem, Rasaadem, Neerą, Jaheirą, Khalidem, Branwen, Minscem i Dynaheir.

Mam nadzieję, że większa liczba osób zdecyduje się przetestować Mirandę, gdyż właśnie w ten sposób osoba tworząca moda może dowiedzieć się, jakie błędy popełniła oraz na ile dobrze wykonała swoją pracę. A ja już powoli przymierzam się do pisania drugiej postaci, plan i historię już prawie mam :)


Ja przetestuję. Poczekam tylko na nową wersję. Poza tym ściągnąłem postać i teraz łatwiej mi pójdzie na tej bazie stworzyć swoją. Władca zwierząt jest dość słaby technicznie, ale klimatycznie jest oryginalną postacią i tu się zgadzam.

Dialogi to sprawa bardzo trudna, sam się przekonałem, gdy zacząłem pisać coś swojego. Zresztą postacie z BG 1 są mało gadatliwe, a NPC Project rozwija je po swojemu.

Czekam na nową wersję i przy okazji nieco podszkolę się w modowaniu.

A NPC Project dla EE to skąd można pobrać, tak btw?
_________________
- To ja ci mam przesyłać, czy ty mi?
- Ty mi!

///

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 43
Posty: 304
Podziękowania: 56/76
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2016-05-19, 15:06   

nowus777 napisał/a:
Nie wiem, czym jest spowodowany opisany przez Ciebie błąd związany z muzyką grającą w niewłaściwym momencie, ale zrobię wszystko, aby jak najszybciej go zdefiniować i naprawić.

Nie chodzi tyle o muzykę, co raczej o to, że najwyraźniej powinien tam zaskoczyć kolejny dialog z Mirandą (chyba trzeci romansowy), ale nic się nie dzieje. To znaczy dzieje się: gra muzyka i szybki zapis jest niemożliwy ze względu na prowadzenie rozmowy.

Ruffle_truffle napisał/a:
A NPC Project dla EE to skąd można pobrać, tak btw?


Stąd
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 

Posty: 161
Podziękowania: 5/28
Wysłany: 2017-07-24, 21:51   

Informacyjnie dla nowych użytkowników - opisywane wyżej błędy zostały naprawione. Mod MIRANDA NPC jest gotowy i jest właśnie w fazie testowania - zapraszam wszystkich chętnych do sprawdzenia stworzonej przeze mnie postaci (link do pobrania znajduje się w moim podpisie).

Mod będzie wchodził w skład znacznie większego modu, który omawiany jest tutaj: http://athkatla.cob-bg.pl/viewforum.php?f=185
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group