Zapytana o przeszłość ASHAR prycha: "jakie to ma dziś znaczenie?" i macha lekceważąco ręką. Mimo to, po chwili zaczyna nieskładnie opowiadać. Wychowała się w Górach Mieczy, na północ od Waterdeep. Potężny wojownik, imieniem Dagon Stalowa Zapora, utworzył tam państewko, które zrzeszało miejscowe plemiona półorków. Ashar należała do osobistej gwardii Dagona i wypowiada się o nim z wielkim szacunkiem - chwaląc jego umiejętności, honor i sprawiedliwe postępowanie. Jednak dwa lata temu Stalowa Zapora został zamordowany, przez swojego żądnego władzy syna. Większość stronników zabitego władcy musiała uciekać, zginęła lub jak Ashar, zostali sprzedani w niewolę.
Poniższa modyfikacja dodaje nową, przyłączaną postać do gry Baldur's Gate II: Cienie Amn - półorczkę, barbarzyńcę, o imieniu Ashar.
Ashar można spotkać przed oberżą "Pod Miedzianym Diademem", zaraz po śmierci właściciela tego przybytku, Lehtinana.
Modyfikacja oferuje około 20 dialogów z Postacią Gracza, zarówno aktywowanych kolejno w łańcuszku, jak i komentarzy do najróżniejszych wydarzeń, lokacji i zadań. Prócz tego, Ashar ma napisany skromny romans, sporo wtrąceń oraz ponad 50 "banterków" ze wszystkimi możliwymi do przyłączenia bohaterami gry.
Dialogi, choć w większości są dość krótkie, pozostawiają dużą swobodę wypowiedzi dla gracza. Nie ma tu "poprawnych" i "nie poprawnych" odpowiedzi, ale uważajcie co mówicie, gdyż wasze czyny mogą poważnie odbić się na charakterze półorczki.
Ashar zadziała zarówno pod "starym" Baldur's Gate II (do poprawnego działania wymagany jest dodatek Tron Bhaala), jak i wersją Enhanced Edition.
'Damianus_NT', 'Lava Del'Vortel' oraz 'Vinci' - stokrotne podziękowania za pomoc w tworzeniu i testowaniu modyfikacji!
Specjalne podziękowania dla 'Geddoe', za gruntowną korektę angielskiej wersji tekstów!
Życzę miłej zabawy!
Niuanse i drobne spojlery
-Dialogi z Ashar powinny aktywować się co godzinę, a dodatkowo wiele z nich odpala się przy okazji konkretnych wydarzeń. Pełna lista dialogów oraz warunki ewentualnego romansu są pliku "przeczytaj_mnie".
-Modyfikacja zawiera polską i angielską wersję językową.
-Niestety, system tworzenia dialogów w Baldur's Gate bardzo utrudnia różnicowanie wypowiedzi ze względu na płeć Postaci Gracza. Gdzie się dało, starałem się z tym walczyć, ale czasem zdarzy się, że Ashar zwróci się do kobiety używając "męskich" końcówek wyrazów. Cóż, zwalmy to na jej słabą znajomość gramatyki wspólnej mowy.
-Postać przewidziana jest do przyłączenia w II, ewentualnie III rozdziale gry. Nie stanie się nic złego jeśli dołączysz ją później, ale przegapisz sporo zawartości (kulminacyjny dialog modyfikacji odbywa się w Podmroku).
Od siebie dodam, że rzadko spotykam się z na tyle dobrze przygotowanym debiutanckim projektem. Sam pamiętam swoje pierwsze podejścia do towarzyszy. Było w nich wiele błędów. Testy Ashar jednak nie tyle polegały na naprawianiu błędów, co szlifowaniu i dyskutowaniu na temat zawartości w kontekście jego szczegółów. Poza tym bardzo rzadko spotykamy pół-orków w grze - zwłaszcza kobiety - więc tylko się cieszyć. Pozostaje mieć nadzieję, na zawartość ToB, która może kiedyś powstanie. Zachęcam do sprawdzania dodatku oraz komentowania.
Ashar to naprawdę solidny, fajnie napisany NPC z przyzwoitymi statystykami. Sądzę, że mogę ją z czystym sumieniem polecić każdemu, komu oryginalna paleta bohaterów przestała wystarczać. Poniżej wyjaśniam dlaczego (opinia subiektywna, wyrobiona podczas niedawnego przejścia Cieni Amn, z Ashar (wersja BETA) w drużynie):
- Autor modyfikacji zachował umiar. Pomimo iż Ashar posiada dość sporą ilość tekstu, to w żadnym momencie nie narzuca się ona graczowi. Rozmów/wtrąceń jest na tyle dużo, by nadać barbarzynce charakteru i umożliwić nam jej lepsze poznanie, a na tyle mało, że dialogi nigdy nie męczą/irytują.
- Sama postać jest dość ciekawa i z czasem chcemy dowiedzieć się o niej więcej (rozsądnie dawkowane bantery wzmagają zainteresowanie). Nie jest to żaden cudak, którego rasa/klasa/historia przyćmiewa naszego głównego bohatera swoją "niesamowitością"; zamiast tego otrzymujemy przemyślaną, wiarygodną postać, silnie osadzoną w realiach Zapomnianych Krain.
- Jako iż posiadamy znaczący wpływ na zachowanie pół-orczycy, powinna ona pasować do każdej możliwej ekipy. Grałem drużyną o dobrym charakterze i Ashar ładnie się wkomponowała. NPC z czasem rozwija się w kierunku, jaki obrała nasza wesoła gromada poszukiwaczy przygód; pomysł nie jest nowy, ale jakże fajny i godny pochwały.
- Bazowa, wysoka zręczność i kondycja sprawiają, że barbarzynka posiada całkiem niezłą klasę pancerza oraz imponującą ilość punktów życia. Można ją uzbroić w dobrą tarczę i topór, po czym rzucić na pierwszą linię... choć mimo wszystko, najlepiej się sprawdzi w drugiej linii, atakując halabardą zza pleców głównego tanka (jeśli zainstalujemy odpowiedni tweak zwiększający zasięg halabard i włóczni, to ten dystans staje się wręcz niedorzeczny). Im dalej jesteśmy w grze, tym Ashar staje się mocniejsza. Wystarczy dać jej najbardziej podstawowy pas siły (19), a będzie siać prawdziwe spustoszenie w szeregach wroga.
- Jeśli ktoś, tak jak ja, lubi grać z Minskiem w drużynie, to Ashar z powodzeniem go zastąpi w roli drugiego zbrojnego, a z czasem przewyższy go dzięki wrodzonym odpornościom na obrażenia oraz bardzo przydatnej zdolności "szał barbarzyńcy".
- Pomimo iż za modami NPC nie przepadam, to Ashar autentycznie polubiłem i uważam ją za wartościowy dodatek do oryginalnej gry. Obrazuje to również fakt, że np. taki Rasaad z BG:EE nie tylko podobał mi się znacznie mniej, ale np. doprowadzał przy okazji do szewskiej pasji swoim zwiększonym tempem poruszania się (mnich). U Ashar, wspomniana szybkość chodu przestała przeszkadzać po kilkunastu minutach gry. Postać nagradzała tę "niedogodność" całokształtem.
Jeszcze raz polecam. Dobry mod.
BTW. "Barbarzyńca" nie ma formy żeńskiej, ale "barbarzynka" brzmi fajniej ; )
Ja bym bardzo chętnie zagrał, ale chętniej w bg1. Dwójka jest bardzo zobowiązująca. Nie na teraz, może na weekend. W sumie mam jednego save'a pod koniec jedynki. Po Wieży Durlaga rozpocząłbym kampanię w bg2 z Ashar. Tylko może w niedzielę się zacznie. Mam w zamierzeniu neutralny skład. Czy Ashar może pozostać bezstronna?
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Ja grałem, ale tylko trochę. Nie widziałem błędu. Niestety rozgrywka utknęła przed Warownią D'Arnise (nie znoszę tego questa).
Banter odpalił się jeden. Dialog jest dość normalny, półorczka pyta o motywy pozbycia się Lethiniana. Muzyka w tle mi się podobała.
Mam w składzie:
1. Svarog - Barbarzyńca, chaotyczny neutralny
2. Ashar
3. Jaheira
4. Xan z moda
5. Jan z umiejkami technologicznymi
Cała drużyna neutralna.
Miałem przez jakiś czas Anomena, ale za dużo wtedy byłoby ludzi do podziału doświadczenia.
Ogólnie mam ochotę to kontynuować.
Ashar, co już chyba napisano, zapełnia lukę - zbrojna, półork, neutralna. Tego brakowało. Taki powiew pierwotnej siekaniny z Icewinda, a nie przekombinowany npc, który komplikuje i tak skomplikowaną rozgrywkę.
_________________ years ago i had an elven beauty, now i am closer to mordor
Mam jedno pytanie, skoro to jest polski mod, to po co dałeś angielski soundset? W iwd2 masz zestaw kobiety półorka. Przyjrzyj się mu. Mogę nawet podesłać jak nie masz dostępu.
Rozważałem to, przesłuchałem bodaj wszystkie polskie, kobiece "sundsety" z IceWinda i uznałem, że brzmią... mało przekonująco Wiem, wiem, to rozwiązanie jest średnio szczęśliwe, ale przynajmniej barwa głosu pasowała do postaci, coś za coś.
Tymczasem, Ashar doczekała się wersji 1.1!
Zawiera ona trochę poprawek w dialogach, ale przede wszystkim - przekład na język angielski.
Oklaski należą się niejakiemu Geddoe, który z olbrzymim pietyzmem skorygował moje koślawe tłumaczenie. Po jego zabiegach Asharówna tokuje po angielsku jakby wychowała się pod Londynem, a nie w Górach Mieczy.
EDIT: nowa wersja już do pobrania z linku w pierwszym poście tematu.
Cytat:
Ja krótko. Mi się mod podoba. Banterów, dialogów nie za dużo, nie za mało. Dobrze było, gdyby został rozbudowany o ToB.
Dobrze wiedzieć, że zagrał ktoś jeszcze i miło, że się podobało. Niestety, na ToBową wersję szczególnie bym nie liczył. Próbowałem coś klecić, gdy zorientowałem się ile roboty mnie czeka, skapitulowałem. Jednak... podczas gry półorczka wyjawia swoje plany na przyszłość. Jeśli chcesz wiedzieć jak skończyłaby się jej historia po ToBie, to zapewne zgodnie z tymi zamierzeniami
Ładny portret. Swoją drogą rzypomina trochę portret innej modowej półorkini Arieny. - podobne spojrznie.
_________________ http://cob-bg.pl MapazProfilu lub częściowo z link nie wyjaśnia: 8h z "PPD" do Cloakwood a 12 powrót,16h z "PPD" do Pelvel a 20 powrót, 8h od Zbójów do Pelvel a 12 powrót, 8h od Mutamina do Durlag a 16 powrót,
krócej idzie się z Gulyki do Durlag,niż z mostu Fire,czy z kopalni jest pżejście Wyrm's Xing? Ta mapa sugeruje trakt;Inne rozbieżności czasowe w 2-ie strony do przyjęcia np:strome zbocza u LonelyPeak,wolno się z schodzi,wolniej niż gdy się wchodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum