Poprzedni temat «» Następny temat
[BG I] Problemy techniczne
Autor Wiadomość
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 696
Podziękowania: 59/96
Wysłany: 2016-04-19, 19:17   

Dostanę oryginalny Dialog.tlk ? :wink:
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2016-04-19, 19:46   

Jolan napisał/a:
Dostanę oryginalny Dialog.tlk ? :wink:

Wrzucam do załącznika - polski, nieśmigany, prosto z 1999 r.

dialogBG1.zip
Pobierz Plik ściągnięto 76 raz(y) 2,25 MB

_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 696
Podziękowania: 59/96
Wysłany: 2016-04-19, 20:10   

Hmm, dziwne. A więc mam świeżą instalkę jedynki ze złotej edycji(nie płyty a obrazu, który zgrałem ~3 lata temu, bo płyta nieco się zryła). Dokładnie dzisiaj doświadczyłem, że polskie znaki zamieniły się w krzaczki( tak jak po użyciu programu do konwersji do bgt) . Reinstall, zmiana dialoga nic nie dała. Hmm czy można jakkolwiek zmienić kodowanie w jedynce ?

edit

Ciekawostka, odpalenie bg1 bez uprawnień administratora zmienia kodowanie tekstu. Kto mógł to wiedzieć ?
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 33
Posty: 358
Podziękowania: 27/42
Wysłany: 2016-08-17, 18:09   

http://baldur.cob-bg.pl/bg1/helmy-bg1

Dla dobrej reputacji forum i rzetelnego opisu BGI, należałoby poprawić błędną info. o miejscu występowania hełmu zmiany charakteru.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kapi RPG Master

Posty: 3
Wysłany: 2017-07-13, 12:12   

Witam, dopiero rozpoczynam przygodę z BG1, usiłuję zainstalować tą leciwą grę na dwóch komputerach z Win 7. Zdecydowałem się na klasyczny BG1 z kilkoma modami. Minęło sporo czasu zanim doprowadziłem grę do stanu grywalnego, jednak pozostał jeden bug. Na jednym z komputerów pojawił się problem z przewijaniem ekranu w trakcie gry. Przewijanie mapy myszką jest możliwe wyłącznie w lewo i w górę, w prawo i w dół nie działa, pozostaje jedynie archaiczne przewijanie numpadem. Ktokolwiek miał może ten problem i pomoże?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 539
Podziękowania: 68/96
Wysłany: 2017-07-13, 14:23   

Witaj!
Może znaleziona niegdyś przez Jolana poprawka na nowsze systemy by pomogła (dzięki, memory, za przypomnienie)?

BTW, taki mały offtop:
Kapi RPG Master napisał/a:
dopiero rozpoczynam przygodę z BG1

Szczęściarz:) W razie jakichkolwiek problemów z rozgrywką na pewno znajdziesz odpowiedzi tu, na Forum, bądź w Klanowej solucji.
Kapi RPG Master napisał/a:
klasyczny BG1 z kilkoma modami.

Dlatego właśnie polecałbym bez modów (chyba, że tylko poprawki GUI, Widescreen) - nawet bez tych pasujących klimatem jak TWM czy BGQE.
Powodzenia na szlaku:)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 696
Podziękowania: 59/96
Wysłany: 2017-07-13, 15:05   

Brzmi trochę jakbyś dał większą rozdzielczość niż masz monitor i dlatego działa góra i lewo działa ( bo do tych krawędzi jest fixowany ekran ) a prawo i dół wychodzi poza ekran i nie możesz dojść do tych krawędzi. Pokażesz zawartość weidu.log oraz podasz rozdzieloczość ustawioną przez widescreena ?
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kapi RPG Master

Posty: 3
Wysłany: 2017-07-13, 19:54   

Cytat:
Dlatego właśnie polecałbym bez modów (chyba, że tylko poprawki GUI, Widescreen)


Dokładnie, dlatego wgrałem tylko Widescreen, TWM_GUI dla wsparcia wyższych rozdzielczości, Unfinished Business bo podobno bugi różne są, na koniec dla stałych FPSów wgrałem ten ddwrapper. W ten sposób na moim komputerze działa perfekcyjnie, natomiast u brata jest ten problem z ekranem.

Jolan, rozdzielczość natywna ekranu to 1600x900, jednak jak wiadomo mody graficzne wymagają, aby było to 1280x768 (dla 16:9) lub 1280x800 (dla 16:10). Sterowniki nie wspierają tej dla 16:9, więc zdecydowałem się na 1280x800 i właśnie być może stąd ten problem pochodzi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kapi RPG Master

Posty: 3
Wysłany: 2017-07-20, 16:20   

Nie zabrakło mi uporu, udało się naprawić wyżej wspomniany błąd kilkukrotną reinstalacją modów. Jednak w trakcie gry multiplayer podczas wchodzenia do budynków niekiedy gra crashuje, jest na to jakiś fix?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Eviscer 

Posty: 12
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2017-10-20, 20:11   

Witam, postanowiłem wrócić sobie do Baldura i zagrać w czystego, bez modów. Jednak mam mały problem, otóż pomijając koszmarne błędy graficzne które na szczęście udało się naprawić mam inny, mały problem - kiedy jakaś postać umiera nie wydaje z siebie żadnych dźwięków, a z tego co pamiętam (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić) w jedynce za każdym razem kiedy jakaś postać umierała to jednak jakieś odgłosy krzyku z siebie wydobywała. A u mnie nic, postać umiera i cisza. Niby mały pierdoła nie warta uwagi, ale jednak gra stała sie trochę dziwniejsza dla mnie bez tego :p spotkał się już ktoś z czymś takim? Da się to jakoś naprawić?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1389
Podziękowania: 141/202
Wysłany: 2017-10-20, 20:59   

Ja 100 lat nie grałem w czystą jedynkę. Ale wydaje mi się, że tam jest mniej odzywek, niż w dwójce. Może okrzyku śmierci też nie ma?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
ReddishSplash67 

Wiek: 36
Posty: 6
Podziękowania: 1/1
Wysłany: 2017-10-20, 23:51   

Osobą na 100% znającą odpowiedz na Twoje pytanie Eviscer, na tym forum, jest Porfirion. Osobiście mogę Cię zapewnić, że są różne komentarze towarzyszy w chwili śmierci członka drużyny. Coś tam miłego lub nie skwitują. Na pewno także są jakieś teksty samych towarzyszy naszej drużyny gdy są na skraju śmierci, typu, cytuję jedną z odzywek charname: "ja...ja jestem bliski śmierci". Natomiast, jeśli chodzi Ci o czyste wyrazy dzwiękonaśladowcze konającego np: "ahhhhhhh!" lol, tego nie wiem ale postaram się sprawdzić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 682
Podziękowania: 104/84
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2017-10-21, 00:36   

Poczułem się wywołany... ale mogę jedynie potwierdzić, że o ile nie każda postać ma kwestię przy poważnych ranach (nie jestem teraz pewien, czy ktoś poza główną postacią i członkami drużyny takie posiada), to każda (lub niemal każda?) postać powinna mieć takie okrzyki przy otrzymywanych ranach i gdy pada martwa - i właśnie upewniłem się tego ubijając biednych szlachciców w Candlekeep ;) Owszem, może czasem się zdarzyć, że za dużo jest innych dźwięków walki dookoła i czasem ten krzyk się nie odtworzy jak trzeba - ale jeśli dzieje się tak notorycznie ze wszystkimi postaciami, to coś jest nie w porządku. Na taki problem niestety nie znam rozwiązania :/
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 696
Podziękowania: 59/96
Wysłany: 2017-10-21, 08:56   

1. Czy zmieniałeś w ustawieniach gry coś ?
2. Czego używałeś do rozwiązania problemów z grafą ?
3. Jaki masz system operacyjny ?
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Eviscer 

Posty: 12
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2017-10-21, 14:52   

U mnie żadna postać po śmierci nie ma swojego okrzyku, po ubiciu kogoś jest cisza, odgłosy zranień są normalne. Odpowiadając na pytanie Jolana
1. W ustawieniach gry nic nie ruszałem, jedynie w ustawieniach graficznych
2. Ostatecznie problemy z grafą rozwiązałem programem ddrawfix by aqrit's, bez tego programu gra była niegrywalna poprzez migający ekran, zostawianie śladu kursora i bardzo małą ilość klatek.
3. Windows 10, i tak cud, że Baldur chce na tym chodzić
Odinstalowałem program, lecz nic to nie pomogło. Winowajcą więc nie jest on
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group