Poprzedni temat «» Następny temat
Częściowe opracowanie Baldur's Gate Trilogy
Autor Wiadomość
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 526
Podziękowania: 64/95
Wysłany: 2017-07-17, 19:42   Częściowe opracowanie Baldur's Gate Trilogy

Witajcie!
Miło mi poinformować, że skończyliśmy dziś pierwszy etap prac nad opisaniem świata gry dostępnego w Baldur's Gate Trilogy, oto link: http://baldur.cob-bg.pl/bgt
Zdaję sobie sprawę, że ktoś może mieć wątpliwości nad klasyfikacją tego jako opracowania gry a nie modów, ale tak chyba ma to więcej sensu - to w końcu czyste BG II w połączeniu z BG I na silniku BG II + drobna modyfikacja zakończenia BG I, by wprowadzić nieco logiki w obraz gry.
Opracowanie powstało jako odprysk prac nad solucją WoBG (konieczne było uzdatnienie solki BG I do warunków BGT). Nie jest to praca skończona, ani specjalnie daleko zaawansowana, pomyślałem jednak, że skoro i tak to zostało zrobione, by dać zaczyn pod wspomniane WoBG, czemu by tego nie wstawić a z czasem doprowadzić być może do satysfakcjonującego wszystkich końca.

Co zostało zrealizowane:
- opracowanie BG I na warunki BG II (prawdę mówiąc, głównie rzeczy niewidoczne z poziomu czytającego - sporo czasu zajęło przekodowanie solek, w jakimś stopniu zmiana ich standardu na ten z BG II itd.)

Co jest, ale powinno być z czasem zmienione:
- materiały do BG II (mechanika, zwłaszcza cechy) pisane z perspektywy całej gry, nie tylko BGT)
- solka do BG II powinna być osobno wstawiona (obecnie działa na aliasach z BG II, czyli klikniecie w link czy do menu w niej odsyła do menu BG II) - zostanie to zrobione po wstawieniu materiałów do WoBG i reszty rzeczy do BG I EE
- NPCe z BG I (poprawione lokalizacje itd.)

Co powinno udać się zrealizować z czasem:
- przedmioty, czary i brakujące rzeczy z postaci z działu BG I - wymagają gruntownej zmiany (przy okazji przydałoby się opracować nową grafikę do przedmiotów z BG II, ten jest nienajlepszy, delikatnie rzecz ujmując)
- osobny Hall of Fame

Czego zrobić się nie podejmuję:
- mapki (a przynajmniej ich obramowania)
- mapa świata

Wadą z pewnością jest też pozostawienie osobno dodatku w solce BG I, ale jakoś nie chciało się mi tego na siłę kompilować (dla mnie niestety już zawsze OzWM będzie mocno odstawać od oryginału).

Gdyby ktoś chciał pomóc w zaznaczonych pracach - sprawi nam tym wielką radość, a siebie zapisze w Klanowych Annałach.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Nobanion, K4thos
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 526
Podziękowania: 64/95
Wysłany: 2017-07-19, 10:06   

Mały update:
Dzięki K4thosowi (użyłem części jego grafiki) dział BGT zyskał stylowy i cieszący oko nagłówek. Dziękuję w imieniu Klanu i korzystających (choć i Wy możecie podziękować tutaj)

A tak poniekąd przy okazji - solucja BGQE doczekała się uzdatnienia w postaci korekty, ogólnych zmian kompozycyjnych oraz mapek. Obok już wcześniej istniejącej wersji BG I, powstała także osobna wersja pod BGT. Zapraszam do korzystania.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group