Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysł na półorcze "dziwadło" do BGT
Autor Wiadomość
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2016-08-02, 19:02   

Cytat:
To nie jest kaplica Bhaala - jeśli mowa o tej na przedostatnim poziomie - zagadaj z NPC, spyta czyja to świątynia gdy odpowiesz że Bhaala zaatakuje mówiac cos w rodzaju "on nie żyje idioto" czy jakoś tak


Ale w kwaterach zarządcy jest kaplica Bhaala, widać po godle.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 839
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-08-02, 20:47   

Mask? Maska? Mógłby być, ale:

a) NPC ma być półorkiem, szkoda by było nie wykorzystać nic z orczego panteonu
b) NPC ma być wolnym strzelcem, który odszedł z Gildii

Może być tak, że tylko na jakiś czas dołączył do złodziei z Wrót, po czym obie strony uznały, że czas zakończyć współpracę, bo np. ryzyko za duże (półork, nielubiana rasa), a umowa była wiążąca na czas niedługi (śmieciówka, hehe ;))

Najnudniejszą opcją byłoby zrobienie po prostu postaci, która władowała się w ten kraj niedarzący sympatią półorków, przez co czci boga, jaki daje mu ochronę. Ot, "kilka nieznajomych osób, które połączyły swe ścieżki dla wygody".

W WoBG i modzie z Jet'Layą mamy pola orków. Ufam, że to odzwierciedlenie realiów Krain. Może być wzmianka o tym, że jakiś ork dopuścił się gwałtu na chłopce i odziedziczył zalety obu ras. Wychować mógł go jakiś człek, który widział interes w tym, np. taki: ja cię nakarmię, wyuczę itp., a Ty będziesz moim sługą i niewolnikiem. Grusham tuż przed osiągnięciem dojrzałości buntuje się, wyzwala i rozpoczyna dorosłe życie.

Trochę kiepsko, jeśli chodzi o to, dlaczego wybrał taką profesję, ale zawsze można powiedzieć, że poznał siebie na tyle dobrze, aby wiedzieć, że sprawdzi się w takim, a nie innym fachu. Złodziej dodatkowo pasuje, bo ma wysoką zręczność, a poza tym bieda, oj, bieda zaglądała przez sień.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2016-08-03, 12:18   

Ruffle_truffle napisał/a:
Mask? Maska? Mógłby być, ale:
Maska, to co prawda facet ale nie usiłujemy na siłę zmienić rodzaju na męski.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2016-08-03, 12:52   

Tuldor88 napisał/a:
Ruffle_truffle napisał/a:
Mask? Maska? Mógłby być, ale:
Maska, to co prawda facet ale nie usiłujemy na siłę zmienić rodzaju na męski.

Mam wrażenie, że w samym polskim BG2 nie jest to ujednolicone. Nie sprawdzę teraz w samej grze, ale skoro Faerunowy słowniczek ang-pl na CoB-owej stronie podaje z jednej strony
Cytat:
Priest of Mask = Kapłan Maski
a z drugiej
Cytat:
Short Sword of Mask = Krótki miecz Maska
to coś jest na rzeczy.
Ja pamiętam jeszcze, że któraś postać w BG2 rzucała zdanie: "Na maskę Maska!"

A właśnie na GOL-u znalazłem arcik z 2001 roku, napisany przez jednego z tłumaczy Trąbala: http://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=45 - na trzeciej stronie wspomina o tym bóstwie i wynika z tego, że właśnie poprawiali Miecz maski, na Miecz Maska.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2016-08-03, 14:20   

Cytat:
Ruffle_truffle napisał/a:
Mask? Maska? Mógłby być, ale:
Maska, to co prawda facet ale nie usiłujemy na siłę zmienić rodzaju na męski.


Porfirion ma rację, bywało różnie w tłumaczeniach. W IWD 2 jest Mask (w mianowniku) i kapłan Maska (a nie "kapłan Maski"). Ja bym przy tym został, chociaż nie mam wyrobionej opinii, która wersja byłaby lepsza. W angielskim generalnie nic nie wskazuje na rodzaj w samym rzeczowniku (o ile mi wiadomo). Stąd też np. Śmierć w Świecie Dysku jest mężczyzną, co po polsku lekko zgrzyta (ale pasuje do świata absurdu)- u nas w końcu śmierć jest żeńska, Kostucha, Pani Małodobra i tak dalej.

EDIT: BTW- świetny artykuł, dzięki Porfirionie
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 839
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-08-07, 17:44   "Ugłosowienie"

Przejrzałem dźwięki z IWD2 i nie znalazłem póki co pasującego do Grushama zestawu. Od półorka pasowałby już bardziej jakiś złodziejski dubbing.

Grusham i z wyglądu, i z założenia jest niestereotypowym półorkiem.

Jakieś pomysły? Przejrzę jeszcze złodziejskie zestawy.

Edit: Wydaje mi się, że głos z Heart of Winter nr 3 pasuje najlepiej. Może w dwójce coś, ale roboczo to ten.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 839
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-10-08, 19:55   

Być może projekt jest jeszcze do wykonania i nie odrzucam całkiem o nim myśli...
Niemniej jednak, jakoś NPC nie idą mi tak, jak podklasy.

Zdecydowałem, że będzie to krewny Mulahey'a, który miał mu pomagać. Po tym, jak załatwiony zostaje jego kuzyn, Grusham postanawia przyłączyć się do zwycięzcy.

Konflikt z Xanem. Nie tylko na tle rasowym - po prostu elf wie, że Grusham jest byłym poplecznikiem Mulaheya.

Zastanawiam się, czy po zainstalowaniu modmerge, postać nie dałoby się wcisnąć pod EE. Byłoby nieźle, gdyby stworzyć bantery z Dornem... :D

Edit: Po namyśle zmieniłem zdanie. Grusham ma być alternatywą dla Dorna z EE. Zamiast "drechola" - coś nieco bardziej finezyjnego, no i pod BGT, a nie EE.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 839
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-10-21, 08:09   Pierwszy dialog

Zachęcony tym, że Belaree otrzymała głos na tak, postanowiłem wziąć się za Grushama. Powstał pierwszy dialog.

G: Poszukiwacze przygód? Pewnie chcecie zdetronizować Mulaheya... O ile już tego nie zrobiliście. A może w imię brawury chcecie ocalić kopalnię.

1. Kim ty, do diabła, jesteś?
2. Owszem, Mulahey jest naszym celem. Z tego, co mówisz, wynika, że to on jest przywódcą koboldów odpowiedzialnym za skażenie żelaza.
3. (IF Mulahey dead) Zabiliśmy Mulaheya. Ty także jesteś półorkiem. Mamy wobec ciebie zastosować podobną procedurę?

IF 1. - 1.1 -> Jestem Grusham, wierny sługa Shargassa. Przybyłem tu, by zabić Mulaheya. Moje bóstwo tego ode mnie wymaga.

IF 2. - 1.2 -> Macie zatem cel taki sam, jak mój. Również przybyłem tu, by zabić sługę Cyrica. Czekam tylko na dogodny moment, a wasze pojawienie się jest szansą, którą muszę wykorzystać. Może połączymy swe siły?

IF 3. - 1.3 -> Nie trzeba stosować agresji, zapewniam. Wiedzcie, że wyświadczyliście mnie i mojemu bóstwu wielką przysługę. Mulahey nie zasługiwał na litość.

IF 1.1 - 2.1 -> Zabić Mulaheya? Dlaczego zatem siedzisz w tej jaskini pełnej stalagmitów, zamiast walczyć?

IF 2.1 - 2.2 -> Nie jestem na tyle śmiały, jak ten elf, Xan. Rzucił się na koboldy i teraz siedzi w niewoli. Ja wolę poczekać i przemyśleć sprawę.

IF 1.2 - 2.3 -> 1. Całkiem niezły pomysł. (JOIN PARTY)
2. Nie sądzimy, abyś był nam potrzebny.
G: Cóż, wasza strata.

IF 1.3 - 3.1 -> 1. Nie zasługiwał na litość? I mówi to przedstawiciel tej samej, co on, rasy?
2. Masz rację, ten półork czynił zło.
3. Masz rację. Był po prostu głupi, no i niedyskretny.

IF 1. - 4.1 -> Dogmat Shargassa każe zabić słabych. Mulahey był słaby... Pod względem taktycznym. Przynosił hańbę swoją złą polityką. No cóż, czas już na mnie. (ESCAPE AREA)

IF 2. - 4.2 -> Nie żal mi górników, ani miasta Naskhel. Chyba nie zrozumiem twojego podejścia. Żegnam. (ESCAPE AREA)

IF 3. - 4.3 -> Tak, dokładnie tak. Wydajesz się podobnie do mnie rozumować. Może połączymy zatem swoje siły?

IF 4.3 -> 1. Całkiem niezły pomysł. (JOIN PARTY)
2. Nie sądzimy, abyś był nam potrzebny.
G: Cóż, wasza strata.

Na razie pomysłów na dialogi/bantery jest mało. Tylko jedno mi się widzi, wobec Xana;

Grusham: Xan, jesteś chuderlawym, niepraktycznym i zrzędzącym magiem. Oszczędź mi morałów.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 839
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2016-10-23, 13:25   Dialog #1 po przyłączeniu

Wstawię, bo pliki czasem znikają, a tutaj raczej nie zniknie. Przyszedł mi pomysł na pierwszy dialog z charname po przyłączeniu Grushama.

Grusham: Nashkel obwołało Cię swym bohaterem. Szkoda, że zabicie Mulaheya to czyn neutralny.

1. Neutralny? Pod względem moralnym? Ten półork szkodził dla własnej korzyści. Jego śmierć wybawiła wielu od strasznego losu!
2. Racja. Nawet jego przełożeni źle komentowali politykę, jaką prowadził.
3. Nie mam teraz ochoty na twoje zaczepki, Grusham.

IF 1. - 1.1 -> Owszem. Znam bardzo dobrze dogmaty Shargassa. U orków i półorków nie ma miejsca na sentymenty, a w kraju, który się za nimi nie przepada - tym bardziej. Pomyśl - Mulahey nie był dyskretny i to go zdyskredytowało w oczach przełożonych, a także moich oraz mi podobnych. Jego śmierć leżała w interesie wielu, nie tylko mieszkańców Nashkel.

IF 2. - 1.2 -> Cieszy mnie, że właściwie podchodzisz do sprawy. (END)

IF 3. - 1.3 -> Jak wolisz, chciałem cię tylko trochę... Uświadomić. (END)

IF 1.1 -> 1. Obcy mi jest taki... Moralny relatywizm. Według mnie czyn był szlachetny.
2. Może coś w tym jest...

IF Xan in Party -> Grusham ma rację. Nie daj sobie wmówić czarno-białej wizji świata. Pomyśl - zarówno my, jak i on, mieliśmy ten sam cel. Nawet środki były podobne. Ludzie widzą zazwyczaj to, co chcą zobaczyć.

IF 1. - 2.1 -> Widzę, że dużo jeszcze nauki przed tobą, <CHARNAME>. Cóż, ruszajmy dalej.

IF 2. - 2.2 -> Może? Gdybym miał być trochę mało delikatny, rzekłbym, że nie tylko ten elfi zaklinacz był w to zamieszany. Nie wiesz, ilu ludzi... Powiązanych z grupą mogło chcieć umaczać palce w całej sprawie... Ale dość, bo za bardzo zdradzi mnie ma wścibskość. (END)
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 839
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-05-24, 15:45   

Mam wrażenie, że gdyby wchodziła w grę inna klasa - np. Wojownik/Złodziej, to pomysł byłby bardziej chwytliwy.

Z tym czynem neutralnym to nie uważam, by było coś nie tak - Jaheira jest neutralna, jej mąż dobry. Xzar i Montaron mają ten sam cel, a są źli.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 839
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-06-16, 18:55   

Kliwer napisał/a:
A, tak całkowicie przy okazji- ten portret jest strasznie modernistyczny. Wpisuje się w cała tą głupią tendencję, gdzie każda rasa ma być atrakcyjna (w Dragon Age krasnoludy wyglądają po prostu jak trochę niżsi ludzie, nawet nie wszyscy brody noszą, w filmie Warcraft była seksowna pół-orczyca etc. itd.) Ten ork wygląda jak zwykły człowiek-twardziej, tyle tylko że jest zielony i ma kły, żadnego świńskiego nosa ani nic. Głupie to, moim zdaniem.


Gdybym się kierował jakimś modernistycznym pragnieniem, by każdej rasie nie brakowało atrakcyjności fizycznej, to bym wziął ten portret:



Legolas wersja orc. :blee:
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Posty: 990
Podziękowania: 91/199
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2017-06-16, 19:47   

Cytat:
Kliwer napisał/a:
A, tak całkowicie przy okazji- ten portret jest strasznie modernistyczny. Wpisuje się w cała tą głupią tendencję, gdzie każda rasa ma być atrakcyjna (w Dragon Age krasnoludy wyglądają po prostu jak trochę niżsi ludzie, nawet nie wszyscy brody noszą, w filmie Warcraft była seksowna pół-orczyca etc. itd.) Ten ork wygląda jak zwykły człowiek-twardziej, tyle tylko że jest zielony i ma kły, żadnego świńskiego nosa ani nic. Głupie to, moim zdaniem.
Co do filmu była wyjaśniona jej atrakcyjność, trze se panie film obejrzeć ;) Co do atrakcyjności, różne uniwersa różnie to pokazują, ot choćby taka Midkemia ^^
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group