Poprzedni temat «» Następny temat
TWM demo3.51 EE61- pierwsza wersja beta do BGEE
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1940
Podziękowania: 217/35
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-02-19, 19:18   TWM demo3.51 EE61- pierwsza wersja beta do BGEE

11-06-2017 Lekko poprawiona wersja TWM do BGEE, poprawiająca około połowę wypunktowanych na forum błędów i uciążliwości:
TWMdemo_v3.51R2_EE62beta
Lista poprawek w dalszej części tematu.

19-02-2017 Czas leci a wersja pod BGEE wciąż nie osiągnęła doskonałości. 8-) Tym niemniej według Memory'ego, który trochę pograł i wyłapał najbardziej rzucające się w oczy błędy, jest już całkiem grywalna. Myślę, że nie jest bardziej zabugowana, niż pierwsze skończone wersje innych wydawanych modów. Dlatego zdecydowałem się opublikować TWMdemo dla BGEE jako pierwszą otwartą wersję beta.
TWMdemo_v3.51_EE61beta
Oczywiście w tym temacie proszę zgłaszać wszystko, co się nie podoba, a postaram się zrobić poprawkę możliwie jak najszybciej.


EDIT (22-02-2017): Wersja dla BGEE w zasadzie prawie nie różni się od wersji BG1. Wycięto 5 komponentów opcjonalnych, bo odpowiednik w BGEE już istnieje:

~Poprawka wlasnosci rasowych do BG1 v2.01 autorstwa aVENGERa~
~Lepsza muzyka w BG1~
~Doswiadczenie za zapamietywanie czarow mistycznych v2.1~
~Mala przerobka GUI dla BG1 640x480 by Lava Del'Vortel~
~Nakladka na WideScreen Mod poprawiajaca GUI w BG1~

Odporności elfów i półelfów na sen i zauroczenie oraz pełne wykorzystanie motywów muzycznych są już obecne w BGEE. GUI dla wyższych rozdzielczości BG1 jest niekompatybilne z enginem BGEE i niepotrzebne. EXP za nauke czarów jest częścią własności enginu BG2/BGEE, więc proteza w postaci doświadczenia za pierwsze zapamiętanie czaru (tylko tak dało się w BG1) też nie jest potrzebna.

Ponadto z komponentu ~Wybrane TWEAKI do BG1 z dudleyville.com~ wyciąłem poprawki dialogów Ike'a i hobgoblina HOBGO5.dlg, nie ma ich w BGEE, ale jest w modzie BG1-UB, także dla wersji dla BGEE.

Jedyną drobną, ale realną stratą jest wyłączenie w komponencie głównym kodu wstawiającego niektórym BN-om jednoręczne włócznie, by mogły je nosić z tarczą. W BGEE to rozwiązanie nie powoduje zwiech gry, ale animacje ataków włócznią nie są wyświetlane prawidłowo, lub w ogóle nie wyświetlane. Być może spróbuję jeszcze zmierzyć się z problemem później.

Dodany został za to jeden nowy komponent tweakowy ~Zmiana animacji rzutu broni miotanych na styl silnika BG2~. Zamach bronią miotaną w BGEE różni się od tego z BG2 i wynika to z innych ustawień w ITM, stanowiących zaszłość po BG1. Zamach z BG2 jest subtelniejszy i bardziej naturalny, ten z BG1 bardziej zamaszysty i gwałtowniejszy jak klasyczny rzut dyskobola.

Tak samo jak w wersji TWM dla BG1 tylko w wersji polskiej jest komponent ~Zadanie 'Serce Mroku'~, komponent ~Rha'She i Astokatae~ oraz dodatkowe bantery NPCów z ~Some additions to NPC's AI & dialogs~. Cała reszta posiada tłumaczenie angielskie.

'Serce Mroku' jest na tyle fajnym i już dojrzałym komponentem (nie zamierzam go więcej przerabiać czy rozbudowywać), że może ktoś chciałby się podjąć tłumaczenia na angielski?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Zed Nocear 2017-06-11, 23:04, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Cahir, Jolan, Vinci, memory, Lava Del'Vortel, Furrak, Albatros, Grucha3
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 34
Posty: 632
Podziękowania: 100/23
Wysłany: 2017-02-19, 19:24   

Świetna wiadomość, wreszcie będę mógł wypróbować TWM, bo wstyd przyznać, ale do tej pory w niego nie grałem :oops:
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Honorowy Klanowicz


Posty: 2484
Podziękowania: 234/50
Wysłany: 2017-02-20, 00:51   

A ja dwa dni temu postanowiłem BG:EE znowu przejść i odwiedziłem już lodową wyspę :<
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 27
Posty: 285
Podziękowania: 67/19
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-02-20, 05:56   

Również zacząłem niedawno kampanię... eh, i znowu reset.
Dzięki za wersję pod EE, Zed. Cytując klasyka: "przydało by się trochę polotu i finezji, w tym smutnym jak p***a mieście". I ty to dostarczasz.


Poprawiona wersja pierwszego posta:

Czas leci a wersja pod BGEE wciąż nie osiągnęła doskonałości. 8-) Tym niemniej według Memory'ego, który trochę pograł i wyłapał najbardziej rzucające się w oczy błędy, jest już całkiem grywalna. Myślę, że nie jest bardziej zabugowana, niż pierwsze skończone wersje innych wydawanych modów.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 27
Posty: 2992
Podziękowania: 178/58
Wysłany: 2017-02-20, 10:21   

Tak sobie myślę, że przydałaby się lista komponentów z oznaczeniem co działa po polsku, co po angielsku, a co zostało wycięte w wersji do EE (bo na pewno coś musiało, co nie?)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
anoim2666

Posty: 337
Podziękowania: 38/17
Wysłany: 2017-02-20, 11:20   

Może w końcu się zmotywuję by dać szansę EE... :lol:
A tak BTW, będzie kiedyś wersja pod bgt (i w konsekwencji dodanie do WoBG)?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1940
Podziękowania: 217/35
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-02-22, 13:40   

Lava Del'Vortel napisał/a:
Tak sobie myślę, że przydałaby się lista komponentów z oznaczeniem co działa po polsku, co po angielsku, a co zostało wycięte w wersji do EE (bo na pewno coś musiało, co nie?)
Uzupełniłem.

Konwersja z BG1 do BGEE jest też po części konwersją do BGT. Teraz muszę potestować wersję do EE i jeszcze podszlifować. Będę miał też ochotę wykończyć jakiś nowy komponent i dodać do TWM, zanim zabiorę się za konwersję do BGT. Powinno być trochę łatwiej niż pierwsza konwersja.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 48
Posty: 1940
Podziękowania: 217/35
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-06-11, 22:19   

Lekko poprawiona wersja TWM do BGEE poprawiająca około połowę wypunktowanych na forum błędów i uciążliwości:

TWMdemo_v3.51R2_EE62beta

Wprowadzone zmiany:

1] @01 Dodatkowe soundsety EN/PL trafiają do odpowiednich folderów językowych BGEE - wcześniej nie działały
2] @02 "Wybredne przyłączanie NPCów..." jako OPCJA komponentu głównego - można zrezygnować z instalacji
3] @11 'urozmaicenie przedmiotów' - sztylety rzucane w bg1 i bgee 2.x mają wagę 0 a nie 1 - poprawka wersji HQ w opisie
4] @14,@16,@22 - dostosowanie NPCów z TWM do trybu "Legacy of Bhaal" ("Dziedzictwo Bhaala")
5] @14 'Annamorth' - Obrażenia z zatrutej szaty zbijają HP do 1 pktu, ale nie zabiją maga
6] @15 'Preromans Viconii' - Złagodzenie bezwzględnej odmowy Viconii przyłączenia Player1 gdy LG do warunku CHA<19
7] @16 'Tsuki' - poprawki encountera Tsuki z PP we Wrotach, wymuszone różnicami w dzialaniu enginu BGEE - inaczej działał nieprawidłowo
8] @17 'Odkupienie Centeol' - eliminacja teleportu pająków do uśpionych członków drużyny poza "snem"
9] @17 'Odkupienie Centeol' - poprawki tekstów: w BGEE zmiana Icarusa na Irenicusa, dodanie brakujących form żeńskich, zmiana narracji we wpisach do dziennika z "my" na "jedno z nas"
10] @17 'Odkupienie Centeol' - poprawione znikanie 'Wspomnienia Icarusa' po wyjściu z lokacji w trakcie walki i powrocie na nią
11] @18 'Serce Mroku' - poprawka miecza z zamkniętej skrzyni Drowa, który "przyklejał się" do ekwipunku: SW02H01B>SW02H01Q.
12] @18 'Serce Mroku' - Viconia nie komentuje tematu kapłana Ibrandula ("ależ ten kapłan to głupiec"), jeśli nie brała udziału w przygodzie i go nie spotkała.
13] @19 'Stanowisko archeologiczne' - zlecenie Cykady na Tertiona zostawia namiar w dzienniku, gdzie go szukać
14] @54 & @93 - uzupełnienie xpcap.2da i xplevel.2da o klasę szamana (to nie wina komponentu "różnice płci w Faerunie")
15] @56 Uciszenie "Przed wyruszeniem w droge..." dostosowane do wielojęzyczności BGEE - wcześniej nie działało
16] @62 'Różnice płci w Fearunie' - Pas zmiany płci zmienia statystyki w obie strony, zgodnie z koncepcją komponentu
17] @89 stawanie się INNOCENTów wrogimi, gdy widzą atakowanych innych innocentów, jak było w BG1, jako OPCJA

Dziękuję wszystkim za zagranie w TWM i zgłaszane uwagi.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Meisarcha, memory, Damianus_NT, Cahir, Lava Del'Vortel, porfirion, Grucha3, Furrak, Pommarcha
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group