Poprzedni temat «» Następny temat
Losowe przedmioty po zabiciu/okradnięciu przeciwnika
Autor Wiadomość
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 401
Podziękowania: 36/49
Wysłany: 2017-05-10, 20:29   Losowe przedmioty po zabiciu/okradnięciu przeciwnika

Może ktoś podzieli się wiedzą na ten temat, choć pytanie dotyczy Tormenta?
Otóż próbowałem dojść jak przypisowane są losowe przedmioty większemu Glaberazu po powrocie z Sigili(mam nadzieję że wątek jest znany).
RNDTRE. tu nie zastosowano.
Skrypty przypisane Cre. glaberazu też tu nic nie robią. Inne skypty chyba też.
Jest jeszcze jakiś inny sposób w Baldursowym engine na losowe przedmioty?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2042
Podziękowania: 253/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-06-10, 11:00   

W starym PST dużo rzeczy było zrobione "hardcoded", ale to niekoniecznie to. Jeśli wystąpienie CRE jest przypisane do konkretnej lokacji to w pliku ARE można nadpisać skrypty ustawione w CRE tylko dla tego konkretnego wystąpienia. Niestety nie pamiętam już z fabuły gry o jaką postać na jakiej lokacji chodzi.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
greegarak
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2017-06-10, 11:29   

Zed Nocear napisał/a:
Niestety nie pamiętam już z fabuły gry o jaką postać na jakiej lokacji chodzi.

Chodzi o większe glabrezu, które pod koniec gry po powrocie do Sigil spawnują się w PodSigil (tym lochu pod dzielnicą urzędników - kod lokacji AR2000) i mogą losowo mieć naprawdę wypasione przedmioty.
Znalazłem rozpiskę jakiegoś gościa, który testował, jak często te potężne przedmioty mogą wypaść z glabrezu, ale robił to tylko zabijając ich dziesiątki i patrząc statystycznie, natomiast chyba nie podpierał się żadnymi plikami gry.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 401
Podziękowania: 36/49
Wysłany: 2017-06-10, 20:42   

porfirion napisał/a:
natomiast chyba nie podpierał się żadnymi plikami gry.

No właśnie, podobnych ustawięń losowości nie można znaleźć w żadnym pliku.

To "Hardcoded"(jeśli tak jest) przypisywanie losowych przedmiotów mogło by być w innych grach infinity. Trzeba się postarać żeby los się do Cię uśmiechnął.
Trzeba będzie jeszcze sprawdzić wersję EE, może to tam rozdkodowali.
_________________
http://athkatla.cob-bg.pl...details&p=66530
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2042
Podziękowania: 253/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-06-11, 16:41   

Obawiam się, że faktycznie "hardcoded". Choć moje PST w Win10 działa prawidłowo tylko w okienku wielkości znaczka pocztowego, to zrobiłem mały eksperymencik. Większy glabrezu GLABREZX.CRE ma losowy drop (RNDTRE05) w ekwipunku. Zmodyfikowałem skrypt lokacji startowej AR0202.ARE, by GLABREZX był nieustannie spawnowany i kilowany obok miejsca rozpoczęcia gry. W dropach były masywne ilości miedziaków ale sporadycznie pierścień Zero, Aegis udręki itp, nie ma natomiast dropów odpowiednich dla RNDTRE05. Najprawdopodobniej akcja jest hardcoded i powiązana bezpośrednio z plikiem GLABREZX.CRE, podmienia RNDTRE05 na jakąś wewnętrzną tabelkę dropów w EXE gry. Domniemuję, że zarówno lokacja jak i zawartość pliku CRE jest nieważna, liczy się konkretna nazwa pliku. Jeśli skopiujesz GLABREZX.CRE pod inną nazwę, to ta kopia będzie prawidłowo dropić zawartość RNDTRE05. Tak jest z hardcoded nieruszalnością z ekwipunku wybranych przedmiotów w BG1, czy brak chronienia przed trafieniem krytycznym oryginalnych kamieni Joun w BG2.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
greegarak
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3080
Podziękowania: 213/70
Wysłany: 2017-06-11, 18:09   

Zed Nocear napisał/a:
Choć moje PST w Win10 działa prawidłowo tylko w okienku wielkości znaczka pocztowego

Może warto zerknąć do PST EE. Jest o wiele przystępniejsze dla moddingu i dobrze działa na nowych systemach. Nie jest idealne, ale na pewno lepiej działające, niże stare PST.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group