Poprzedni temat «» Następny temat
Losowe przedmioty po zabiciu/okradnięciu przeciwnika
Autor Wiadomość
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 393
Podziękowania: 35/48
Wysłany: 2017-05-10, 19:29   Losowe przedmioty po zabiciu/okradnięciu przeciwnika

Może ktoś podzieli się wiedzą na ten temat, choć pytanie dotyczy Tormenta?
Otóż próbowałem dojść jak przypisowane są losowe przedmioty większemu Glaberazu po powrocie z Sigili(mam nadzieję że wątek jest znany).
RNDTRE. tu nie zastosowano.
Skrypty przypisane Cre. glaberazu też tu nic nie robią. Inne skypty chyba też.
Jest jeszcze jakiś inny sposób w Baldursowym engine na losowe przedmioty?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-06-10, 10:00   

W starym PST dużo rzeczy było zrobione "hardcoded", ale to niekoniecznie to. Jeśli wystąpienie CRE jest przypisane do konkretnej lokacji to w pliku ARE można nadpisać skrypty ustawione w CRE tylko dla tego konkretnego wystąpienia. Niestety nie pamiętam już z fabuły gry o jaką postać na jakiej lokacji chodzi.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
greegarak
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2017-06-10, 10:29   

Zed Nocear napisał/a:
Niestety nie pamiętam już z fabuły gry o jaką postać na jakiej lokacji chodzi.

Chodzi o większe glabrezu, które pod koniec gry po powrocie do Sigil spawnują się w PodSigil (tym lochu pod dzielnicą urzędników - kod lokacji AR2000) i mogą losowo mieć naprawdę wypasione przedmioty.
Znalazłem rozpiskę jakiegoś gościa, który testował, jak często te potężne przedmioty mogą wypaść z glabrezu, ale robił to tylko zabijając ich dziesiątki i patrząc statystycznie, natomiast chyba nie podpierał się żadnymi plikami gry.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 393
Podziękowania: 35/48
Wysłany: 2017-06-10, 19:42   

porfirion napisał/a:
natomiast chyba nie podpierał się żadnymi plikami gry.

No właśnie, podobnych ustawięń losowości nie można znaleźć w żadnym pliku.

To "Hardcoded"(jeśli tak jest) przypisywanie losowych przedmiotów mogło by być w innych grach infinity. Trzeba się postarać żeby los się do Cię uśmiechnął.
Trzeba będzie jeszcze sprawdzić wersję EE, może to tam rozdkodowali.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2017-06-11, 15:41   

Obawiam się, że faktycznie "hardcoded". Choć moje PST w Win10 działa prawidłowo tylko w okienku wielkości znaczka pocztowego, to zrobiłem mały eksperymencik. Większy glabrezu GLABREZX.CRE ma losowy drop (RNDTRE05) w ekwipunku. Zmodyfikowałem skrypt lokacji startowej AR0202.ARE, by GLABREZX był nieustannie spawnowany i kilowany obok miejsca rozpoczęcia gry. W dropach były masywne ilości miedziaków ale sporadycznie pierścień Zero, Aegis udręki itp, nie ma natomiast dropów odpowiednich dla RNDTRE05. Najprawdopodobniej akcja jest hardcoded i powiązana bezpośrednio z plikiem GLABREZX.CRE, podmienia RNDTRE05 na jakąś wewnętrzną tabelkę dropów w EXE gry. Domniemuję, że zarówno lokacja jak i zawartość pliku CRE jest nieważna, liczy się konkretna nazwa pliku. Jeśli skopiujesz GLABREZX.CRE pod inną nazwę, to ta kopia będzie prawidłowo dropić zawartość RNDTRE05. Tak jest z hardcoded nieruszalnością z ekwipunku wybranych przedmiotów w BG1, czy brak chronienia przed trafieniem krytycznym oryginalnych kamieni Joun w BG2.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
greegarak
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3092
Podziękowania: 211/70
Wysłany: 2017-06-11, 17:09   

Zed Nocear napisał/a:
Choć moje PST w Win10 działa prawidłowo tylko w okienku wielkości znaczka pocztowego

Może warto zerknąć do PST EE. Jest o wiele przystępniejsze dla moddingu i dobrze działa na nowych systemach. Nie jest idealne, ale na pewno lepiej działające, niże stare PST.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group