Poprzedni temat «» Następny temat
WoBG multiplayer
Autor Wiadomość
anoim2666

Posty: 375
Podziękowania: 50/17
Wysłany: 2016-01-17, 15:15   

Dobra więc po kolei.
Ja mam ip zewnętrzne, kolega wewnętrzne.
Obaj ustawimy w zaporze windowsa (ja 10 kolega 7) reguły przychodzące i wychodzące dla TCP i UDP dla wartości 2300-2400, 47624, 6073 (łącznie 4 reguły). To samo w antywirusie.
Na hamachi nie mamy problemu z połączeniem.
Ustawiliśmy grę w oknie, wyłączone opcje 3d, ilość klatek na sek u obu 15.
Na hamachi ja hostowałem. Podałem mu adres ipv4 (dla przykładu 25.124.216.254).
Wchodzę do gry (wielu graczy/ nowa gra) wyświetla mi się okno do stworzenia 6 postaci.
Koledze po przepisaniu ip, które mu podałem wyskakuje że nie udało się połączyć z sesją czy coś takiego.
W baldur.ini dodaliśmy takie komendy w sekcji multiplayer :
Client Timeout=9999
ASyncEnumeration=1
I nic, nawet po kilku próbach z rzędu nic.
Edit. Okazuje się za obaj mamy ip wewnętrzne ale hamachi generuje zewnętrzne. Co ciekawe w ten sam sposób (hamachi) udało mi się połącZyć z innym komputerem z mojego domu.

____________________
Scalono posty. - L`f

Dobra, dla WSZYSTKICH CO MAJĄ PROBLEMY Z MULTI.
Nie korzystajcie z hamachi. Pobierzcie tunngle mi bez problemu połączyło z grą.
Zastanawiam się teraz czy da się wyłączyć czat w grze bo w rozmowach teraz trzeba przewijać w dół. W normalnej grze tak było tylko przy dłuższych wypowiedziach. A teraz trzy linijki nie mieszczą się w jednym oknie.
Co mam zrobić, żeby podczas gry było tak jak na zdjęciu takmabyć z załączniku. Dla porównania screen z mojej gry.
Ostatnio zmieniony przez L`f 2016-01-31, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pily 


Wiek: 28
Posty: 180
Podziękowania: 1/6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-17, 17:47   

Jakiś czas nie korzystałem z WoBG, po czym ostatnio spróbowałem stworzyć grę multiplayer i od razu cały Baldur's Gate mi się zawiesił. W sensie w momencie gdy klikam "Nowa gra" WoBG nie odpowiada. To samo się dzieje gdy próbuje dołączyć do gry. Gdy odpalam BG w oknie problem również występuje. Wie ktoś jak ten problem rozwiązać?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 375
Podziękowania: 50/17
Wysłany: 2016-01-19, 14:54   

Po zainstalowaniu patcha gra w multi przestaje być możliwa. Przy próbe założenia gry czy dołączenia gra wiesza się a zamknięcie jej powoduje że tobex zostaje włączony i nie da się nic z nim zrobić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pily 


Wiek: 28
Posty: 180
Podziękowania: 1/6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-19, 16:02   

Już myślałem, że tylko ja mam ten problem.. Podbijam anoima.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2016-01-19, 18:59   

Przetestowałem. Gra łączy się bez żadnych problemów.

Od bardzo dawna nic nie było grzebane w pliku bgmain.exe, więc nie ma się co zepsuć. To, że w patchu podmienię jakieś pliki w override, czy w data nie ma wpływu na grę w trybie multi. Wszystkie te funkcje są zaszyte bezpośrednio w pliku bgmain.exe i tylko jakaś poprawka dotycząca tego pliku mogłaby coś w tym zakresie zepsuć.

Musicie ustawić sobie poprawnie swoje komputery. Coś w dalszym ciągu macie źle ustawione.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 375
Podziękowania: 50/17
Wysłany: 2016-01-19, 19:03   

No jak, ja z kolegą doszedłem Pod Pomocną Dłoń w multi. Potem wyszedł patch, obaj go zainstalowaliśmy i teraz on ma problemy ze zmianą rozdzielczości (i nie może gry w oknie odpalić) przy wejściu w opcje multi (założenie nowej lub dołączenie do gry) gra się wiesza i trzeba kompa resetować.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2016-01-19, 20:48   

W zakresie ustawiania rozdzielczości też nie było nic zmieniane. Z tego co piszesz w ostatnich poście, to wynika, że gra się wiesza u kolegi a nie u Ciebie.
Przede wszystkim to odpowiedziałbyś na pytanie czym były spowodowane problemy z rozpakowywaniem WoBG u Twojej kolegi, bo tego nie podałeś. Może problem ma z tym związek. Patch też musi być rozpakowany i problemy z tym mogły mieć wpływ na jego instalację.
Wyłączcie UAC, dodajcie katalog z grą do wyjątków w antywirusie, sprawdźcie czy konto z którego jest uruchamiana gra ma wszystkie uprawnienia do tego katalogu, jak nie to nadajcie i dopiero wtedy uruchomcie reinstalacje patcha.
Patcha można reinstalować z menu zmniejszając numer wersji o 1 w pliku WoBG.vr1. Ewentualnie pobrać ręcznie, wypakować do głównego katalogu gry i uruchomić. Przy ręcznym patchowaniu nie trzeba zmniejszać numeru wersji.
Jak powyższe nie pomoże to reinstalacja całego WoBG.
A jak to nie pomoże, to niestety nie mam pomysłu. Moim zdaniem problemy są wynikiem jakichś ustawień na komputerze Twojego kolegi. Tym bardziej, że nikt inny nie zgłasza problemu z grą po patchu (Pily o problemie z multi pisze przed i po patchu, i jeszcze raz się powtórzę: patch nie ma żadnego wpływu na multi.).

Tak w ogóle to możecie też podesłać raport, od którego powinniście zacząć zgłaszanie problemu. Może na jego podstawie dałoby się ustalić, czy coś jest nie tak.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pily 


Wiek: 28
Posty: 180
Podziękowania: 1/6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-20, 17:39   

Więc tak, problem pewnie leży po mojej stronie, bo zainstalowałem od nowa BG II i już tutaj nie mogę stworzyć żadnej gry w "wielu graczy", więc WoBG nie ma nic do tego. Ciekawi mnie co spowodowało taki nagły problem, nie przypominam sobie żeby zmieniał zbyt wiele. Może ma ktoś jakiś pomysł? Reinstalacja gry nie pomaga (i nic z powyższych porad).
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2016-01-20, 19:13   

Próbowałeś powyłączać firewalle?
A może przyczyna leży po stronie firmy, z której masz internet. Może blokują porty, na których chodzi gra i programy typu Hamachi.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pily 


Wiek: 28
Posty: 180
Podziękowania: 1/6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-20, 20:26   

Tak wszystko mam powyłączane. Internetu wina być nie może, bo jeszcze miesiąc temu wszystko działało. Hamachi odinstalowałem całkiem i też to nic nie zmieniło. Pewnie skończy się na formacie :/. Wszystko mam przygotowane pod gre multi jak należy, a jednak pojawiło się coś co przysporzyło problemu, sęk w tym że nie potrafię tego zlokalizować :x.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Caladan 
Chaos is Behind you

Wiek: 33
Posty: 232
Podziękowania: 6/15
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Wysłany: 2016-03-02, 20:29   

Mam innego typu pytanie ilu może byc żywych graczy w multiplayer, aby spokojnie zagrać we wszystkie misje. 4 żywych graczy jest optymalne, bo wiem , że TS daje Yoshimo i Kachiko.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Gundalf 

Posty: 5
Wysłany: 2017-02-18, 14:06   

Hejo hej

Zastanawiam się nad pograniem w WoBG w trybie multi z nerdem-znajomym, który jednak nie ma doświadczenia w RPGach, a znowuż nie zamierzam z tego powodu rezygnować z ponadprzeciętnych poziomów trudności. Czy grał ktoś w WoBG w multi i mógłby się podzielić doświadczeniami? Jaka dwójka postaci stworzonych przeze mnie i znajomego będzie w sam raz, by przetrwać na pierwszych poziomach i nie zniechęcić znajomego zbyt częstymi śmierciami? O NPCach poczytam w odpowiednich wątkach.

Pozdrawiam :smile:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2017-02-18, 19:58   

WoBG to nie jest optymalne miejsce na pierwsze przejście Baldura, szczególnie przez multi. WoBG jest przeogromny i został stworzony raczej z myślą o doświadczonych graczach (wszak integruje niemal wszystkie liczące się mody w 1 całość i dorzuca długi szereg utrudnień względem oryginału). Jeśli skończyłeś Baldury więcej niż raz, to powinieneś szybko się zadomowić; nie wiem za to jak zareaguje twój znajomy. Już było kiedyś tak, że zupełny nowicjusz zainstalował WoBG i chwalił sobie na forum, więc niekoniecznie to jest tak, że gra wam nie styknie. Częściej jednak ludzie się odbijają. Tak czy siak, zarezerwujcie sobie 100+h ;)

Przede wszystkim, ustawić zdobywane doświadczenie na wyższe. Domyślne 10% za walkę i 10% za questy to będzie za mało, nawet przy obniżonym poziomie trudności. Celował bym w 50%/50% i normalny poziom trudności (3/5). Ten drugi zawsze w razie czego można obniżyć.
Przez kilka godzin po starcie gry wasze postacie będą mieć 1 lvl, a co za tym idzie, żałosną liczbę punktów życia. Będziecie składać się na strzała. Ten fragment gry trzeba przeczekać, ostrożnie ciułając doświadczenie z zadań.

Dla znajomego jakąś prostą klasę, która nie wymaga zaklęć ochronnych do przetrwania. Jeśli lubi wojowników, to wojownik z podklasą berserker będzie elegancki. A dla ciebie coś, co utrzyma go przy życiu :D

Gorzej, jeśli chcecie grać tylko we dwójkę, bez NPC. Wtedy standardowo trzeba pomyśleć o obecności zbrojnego, złodzieja i maga w drużynie, plus ewentualnie kapłan. Czyli multiklasy (BTW. czysty złodziej jest bardzo słaby).

Inni znają się na WoBG lepiej niż ja i są bardziej doświadczeni; może ktoś rzuci jakimś fajnym pomysłem.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gundalf 

Posty: 5
Wysłany: 2017-02-19, 23:03   

Znajomy ma raczej niewielkie doświadczenie w RPG. Swego czasu przeszliśmy razem ID 1 i nawet mu się spodobało. Chyba nie jest jeszcze świadom tego co go czeka - przesłałem mu mapę świata i do dziś się do niej nie odniósł :razz:

Ten znajomy w głębi duszy czuje się krasnalem i odnajduje się jako brodacz machający toporami, więc rola berserkera będzie jak znalazł. Lepiej będzie pograć większą drużyną, by go całkiem nie zniechęcić ewentualnymi trudnościami. Inną kwestią będzie znalezienie w miarę stałego składu kompanii, co zważywszy na ilość modów może być utrudnione.

Przy zmianie doświadczenia na owe 50/50 jak się będzie kształtować sytuacja z poziomami postaci? Nie wiem czy są jakieś limity w wersji WoBG.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2017-02-20, 06:25   

Pozwolę sobie zacytować swojego posta z innego tematu.
Cytat:
Na podstawie zgromadzonych danych możemy łatwo obliczyć, że grając na standardowych ustawieniach (10% xp za zabójstwa i 10% xp za zadania) oraz skupiając się na prowadzeniu drużyny 6-osobowej, zdobyte pod koniec BG doświadczenie (głównej postaci) powinno przekroczyć 100.000 pkt. Jeżeli odpuścimy sobie mod Drizzt Saga, będzie to około 70.000 pkt. Będzie to mniej więcej tyle, na ile pozwalało oryginalne BG (89.000), ale zdecydowanie mniej, niż gwarantował dodatek (161.000). Warto nadmienić, że oryginalną kampanię Shadows of Amn zaczynaliśmy posiadając 90.000 doświadczenia (jeśli nie importowaliśmy postaci).

Korzystając z informacji udzielonych przez użytkowników Dead oraz Januarius widać też ile doświadczenia będzie posiadała postać po ukończeniu Icewind Dale; będzie to około 330.000 xp.

W przypadku BG1 można śmiało mówić o w miarę zachowanym balansie zdobywanego doświadczenia (jedynie z małym niedoborem, szczególnie bez DS). Sporym problemem może być za to bardzo wysoki poziom trudności w początkowej fazie gry. Zaleca się rozważenie gry nieco mniejszym składem lub solo, aż do momentu wbicia 2-3 poziomu postaci.


Grając na normalnym poziomie trudności (czyli bez ułatwień) może być ciężko w kilku miejscach. Ten dodatkowy poziom, czy dwa dla postaci mogą znacznie uprzyjemnić zabawę. Bez zwiększenia doświadczenia będziecie awansować bardzo wolno i możliwe, że znajomy nie da rady :P

Co do składu, to wybierz sobie NPC których lubisz, lub to co pasuje do drużyny, zostaw ewentualnie jeden slot jako "lotny". Polecał bym na pewno wziąć siostrzyczkę bo to dobry złodziej, a później zdualować ją na maga (albo i nie). Będzie się fabuła dwójki przynajmniej trzymać kupy :P Przydała by się jeszcze jakaś postać lecząca i dodatkowy zbrojny, ale nie za mocny, bo fajnie by było jakby to kolega czuł się głównym wymiataczem ;)
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group