Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o mody
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2067
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2016-12-07, 15:49   

W planach cały czas, ale najpierw muszę wykończyć wersję TWM pod BGEE.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
YNWA 

Posty: 10
Podziękował 4 razy
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-12-24, 09:02   

Zed Nocear napisał/a:
Zaktualizowałem mix pl+eng/pl+ger do wersji 14 BGQE:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18137743/bgqe_v14_trans_pl_mix.zip

Przetestowałem instalację tylko na klasycznym BG1+TotSC i BGEE v.2.3. Jakby coś nie działało na BGT/TUTU (np. krzaki zamiast polskich znaków) to dajcie znać. Ze względu na pokrywanie się numerów znaków w BG1 jeden z niemieckich znaków, nie pamiętam już który, jest zastępowany przez znak polski, tak się dzieje tylko w BG1.


No właśnie na wersji mix pl+eng mam krzaczki w BG1. Z niemieckim jest ok.
_________________
You'll Never Walk Alone
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2067
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2016-12-26, 01:34   

Faktycznie, miks pl+eng nie jest konwertowany prawidłowo na oryginalnym BG1. Moje przeoczenie.

Wystarczy w setup-bgqe.tp2 zmienić linię:

Kod:
  OUTER_SPRINT "PL_TRA_Patch" "bgqe/tra/Polski"


na kod:

Kod:
ACTION_IF ("%LANGUAGE%" STRING_COMPARE_CASE "POLISH" = 0)
 THEN BEGIN
  OUTER_SPRINT "PL_TRA_Patch" "bgqe/tra/Polish"
 END ELSE BEGIN
  OUTER_SPRINT "PL_TRA_Patch" "bgqe/tra/Polski"
 END


bgqe_v14_trans_pl_mix_v2.zip
Pobierz Plik ściągnięto 117 raz(y) 216,99 KB

_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Markhet 

Posty: 40
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2016-12-28, 00:16   

Witam wszystkich na forum :smile: .
Mam takie pytanko, które mi się nasunęło grając w WoBG. Czy mógłby się ktoś podjąć zrobienia hybrydy Drizzt Sagi z bodajże NToSC. Moim zdaniem wyszłoby to na dobre obu modom. Tak w skrócie, podmieniłbym CuCzołga na Drizzta, który słyszał o jakiś drowach niedaleko, następnie gdzieś przy jaskini tam gdzie ratujemy bratanka Otha, spotykamy Cattibrie czy Wulfgara którzy mówią że Buernor został uwięziony na dole i trza mu pomóc (podmienić można Trollsleyera na Buernora). W sumie można olać cały wątek na lodowcu, bo jest to nieudana kalka IWD. Wszystkie mapy są już w obu modach, pozostawało by tylko to jakoś sensownie skleić i nieco pozmieniać dialogi. Rozwiązywałoby to wiele problemów (dodanie do nudnego Podmroku walki z Artemisem czy Statuą), nie byłoby problemu z odsyłaniem Drizzta i ekipy, no i oczywiście co mnie zawsze bolało to nabijanie sobie doświadczenia solującym Drizztem na 9 piekłach (można to na koniec zadania wywalić). Mógłby się ktoś z modderów wypowiedzieć jak dużo roboty by z tym było i ewentualnie czy ktoś by się tego podjął. Pozdrawiam cieplutko :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2016-12-28, 10:52   

Witamy na forum Markhet, jak dużo? Za dużo - megamody to syf kila i mogiła a drizzt saga już szczególnie więc zeby ją poprawić trzeba by sporo samozaparcia... dlatego mało kto by sie tego raczej podjął, szkoda czasu :smile:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
th4

Posty: 7
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2019-09-18, 18:26   BG1 z maxymalnie dużą ilością modów

Witam.

Jestem starym koniem, weteranem cRPG i serii Baldur’s Gate. Nie grałem w nią całe lata. BG1 przeszedłem wiele razy, grałem także w NToTSC, BG2, BG2 na modzie Tactics, serię ICWD, Tormenta, F1-2 itd. Ale ostatnie granie w coś z serii BG to było hmmm z 7 lat temu. To chyba był BG2 Tactics na multi we 2.

Ostatnio siedziałem w domu na L4 i machnąłem F2 Restoration a potem F1.5 Ressurection, bawiłem się przednie.

Chciałbym wrócić po latach do BG1. Czysta gra jest dla mnie za prosta, nie stanowi absolutnie żadnego wyzwania. Chciałbym pograć na zmodowanym BG1, ale wielość modów, wątków dotyczących tych modów, różnych konwersji itd. mnie przytłacza.

Nie potrzebuje silnika BG2, generalnie uważam, że BG1 na enginie BG2 jest już zbyt prosty ze względu na podklasy, więc te wszystkie BGT itd. mnie niespecjalnie kręcą.

A więc czego szukam? BG1 z maxymalnie dużym dodanym nowym contentem, bez bugów, które mogą posypać grę, z maxymalnie wysokim poziomem trudność, bez jakichś chamskich przegięć typu że pod Nashkel znajduję Krasomira.

Wolałbym po polsku bo tak się przyzwyczaiłem, grałem po polsku w dzieciństwie, ale może być też i po angielsku (w całości lub częściowo), jeśli miałoby to polepszyć jakość gry w jakimkolwiek stopniu. A więc język jest sprawą drugorzędną.

Jakbyście mogli mi pomóc to byłbym wdzięczny. Widzę, że tematów podobnych jest całe mnóstwo, ale tak jak pisałem, pogubiłem się w tym. Niektóre wątki są też bardzo stare i nie wiem na ile aktualne, a chciałbym pograć w najnowsze i najbardziej dopracowane wersję modów, możliwie mało zabugowane.

Z góry dziękuję za pomoc

EDIT: Aha i jaką wersję BG1 mam mieć, bo widzę, że są jakieś enhanced editiion i inne cuda, jak trzeba to skombinuję taką wersję jak potrzeba.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Markhet 

Posty: 40
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2019-09-19, 09:19   

Z tego co rozumiem to chciałbyś pograć w Wobg, ale tylko pierwszą część :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
th4
th4

Posty: 7
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2019-09-19, 10:37   

Markhet napisał/a:
Z tego co rozumiem to chciałbyś pograć w Wobg, ale tylko pierwszą część :)

Może i tak, nie wiem sam. A mogłbyś mi podać linka do najnowszej/najlepszej/najbardziej stabilnej wersji WOBG, gdzie bym miał podane step-by-step co mam zrobić? :)

http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5842 - tu jest temat Dradiela o WOBG, ale "Wysłany: 2012-10-17", więc nie wiem na ile to aktualne.

W tym temacie jest też napisane:
"Zainstaluj gry: Baldur's Gate I & II oraz Icewind Dale I & II. Baldur's Gate II musi być zainstalowane w pełnej, polskiej wersji wraz z oficjalnym dodatkiem."

Nie ma napisane w jakich wersjach muszą być te gry. Czy BG1 może być w wersji BG:EE, czy tylko BG II musi być w wersji PL, czy wszystko musi być w PL, czy mogą być jakieś wersję GOG, original saga itd. Mam gdzieś oryginalne płyty wszystkiego ale łatwiej jest mi ściągnąć niż ich szukać i wgrywać gry na stu płytach :).
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pioter 


Wiek: 34
Posty: 95
Podziękowania: 8/63
Skąd: Jakaś pustynia
Wysłany: 2019-09-19, 15:32   

Tu masz instrukcje instalacji link

Gry instalujesz w wersji NIE EE. Wersje classic z GOG działają. Gry musisz mieć zainstalowane żeby proces instalacji Wobg ruszył, potem BG1, IWD1, IDW2 możesz wywalić.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
th4

Posty: 7
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2019-09-20, 19:26   

Pioter napisał/a:
Tu masz instrukcje instalacji link

Gry instalujesz w wersji NIE EE. Wersje classic z GOG działają. Gry musisz mieć zainstalowane żeby proces instalacji Wobg ruszył, potem BG1, IWD1, IDW2 możesz wywalić.


Ale jak to, mogę wyrzucić wszystko oprócz BG2 i dalej będę miał możliwość grania w BG1? Bo mi zależy w pierwszej kolejności właśnie na BG1...

Fajnie, że napisałeś o tych wersjach gog, to chyba na takie zapoluje. Właśnie sobie uświadomiłem, że mój oryginalny zestaw BG1+BG2 jest na płytach a mój komp nie ma w ogóle napędu cd/dvd. Musiałbym dokupić sobie napęd zewnętrzny. Więc łatwiej mi chyba będzie sobie gdzieś ściągnąć.

EDIT:
Patrze sobie na komponenty w WOBG i nie ma tam Tacticsa. Trochę szkoda szczerze mówiąc, wydawało mi się, że to podstawowy mod utrudniający rozgrywkę...

EDIT:
Tak sobie myślę, że chyba łatwiej by mi było wgrać BG1 + NTOTSC + TWM, i tak miałbym już z samych tych modów masę nowego contentu...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 45
Posty: 607
Podziękowania: 135/154
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2019-09-20, 21:30   

th4 napisał/a:
Tak sobie myślę, że chyba łatwiej by mi było wgrać BG1 + NTOTSC + TWM, i tak miałbym już z samych tych modów masę nowego contentu...

BG1 + TWM jak najbardziej, ale NTotSC gryzie się z "chamskimi przegięciami typu, że pod Nashkel znajdujesz Krasomira." Do BG1 możesz za to dodać spokojnie Grey Clan, Stone of Askavar, Mini Quest & Encounters, Lure of the Sirine's Call. I tak naprawdę warto zrobić coś takiego dla samego, rewelacyjnego TWM. Gdybyś jednak zdecydował się na wersję EE, to koniecznie dorzuć BG1EE 10NPC Project, moda nowusa777; nowi bohaterowie z licznymi banterami i questami.

Cytat:
Patrze sobie na komponenty w WOBG i nie ma tam Tacticsa. Trochę szkoda szczerze mówiąc, wydawało mi się, że to podstawowy mod utrudniający rozgrywkę...

Jest za to SCS i cała masa autorskich tweaków dradiela, dzięki którym WoBG jest satysfakcjonująco trudny.

Cytat:
Ale jak to, mogę wyrzucić wszystko oprócz BG2 i dalej będę miał możliwość grania w BG1? Bo mi zależy w pierwszej kolejności właśnie na BG1...

Możesz, ale nie musisz wyrzucać tych instalacji. Chyba, że brakuje Ci miejsca na dysku. WoBG da Ci mozliwość nacieszyć się maksymalnie rozbudowanym BG1 (oraz obiema częściami IWD i BG2), z większością modów, bez błędów uniemożliwiających rozgrywkę i bez wszystkich tych przegiętych przedmiotów. Brakuje tam tylko TWM i moda nowusa.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
th4
th4

Posty: 7
Podziękował 2 razy
Wysłany: Wczoraj 9:45   

No właśnie coś tak mi się kołatało po łbie, że NToTSC miał przegięcia, ale nie byłem pewien, bo grałem w niego wiele lat temu. Myślałem, że może ktoś go „wygładził” z czasem. Ale jeśli nie, to faktycznie można sobie go odpuścić.

Podoba mi się koncepcja memory :).

Wgram sobie w takim razie takie mody:
- BG:EE
- Tajemnice Wybrzeża Mieczy
- The Stone of Askavar
- Baldur's Gate Mini Quests & Encounters
- Lure of the Sirine's Call
- BG1 NPC Project

Mody nie pasujące do BG:EE to chyba:
- Grey Clan
W każdym razie nie ma go na liście ze stronki: http://baldur.cob-bg.pl/bg1ee-mody

Tylko w jakiej kolejności wszystko wgrywać?

Coś mam do tego jeszcze dorzucić żeby rozbudować i utrudnić sobie grę?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 45
Posty: 607
Podziękowania: 135/154
Skąd: Garwolin
Wysłany: Wczoraj 10:58   

Ja używam Grey Clan pod EE w wersji K4thosa, stąd.
BGQE ma tłumaczenie do starszej wersji, ale warto zainstalować najnowszą, bo dodaje sporo materiału. Wydawało mi się, że Zed Nocear linkował kiedyś tłumaczenie, które da się podpiąć pod najnowszą wersję moda, choć mieszało polski z angielskim (w tych nowszych komponentach), ale nie potrafię teraz tego odszukać. Ja sam ostatnio ręcznie podmieniałem sobie angielskie pliki .tra na te przetłumaczone tam, gdzie to było możliwe.
Stone of Askavar ma tłumaczenie u nas.

Co do kolejności:
- BG:EE
- Grey Clan
- The Stone of Askavar
- Baldur's Gate Mini Quests & Encounters
- Lure of the Sirine's Call
- BG1 NPC Project
- Tajemnice Wybrzeża Mieczy

Nie jestem pewien, położenia BG1 NPC, ale przed TWM chyba będzie ok. No i nie wiem, czy nie powinieneś raczej pomyśleć o BGEE 10 NPC. A przynajmniej o tym modzie dodatkowo.

Żeby jeszcze bardziej utrudnić (TWM ma kilka komponentów podbijających poziom trudności) możesz spróbować na koniec zainstalować SCS. Piszę "spróbować", bo ostatnio wiele osób narzekało, że się nie da. Ja też zresztą nie dałem rady.
_________________
Slainte mhath!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
th4

Posty: 7
Podziękował 2 razy
Wysłany: Wczoraj 11:13   

Tak tak, zapomniałem o BG:EE 10 NPC Project.

W takim razie spróbuje zainstalować tak jak mi napisałeś, czyli:
- BG:EE
- Grey Clan
- The Stone of Askavar
- Baldur's Gate Mini Quests & Encounters
- Lure of the Sirine's Call
- BG1 NPC Project
- BG:EE 10 NPC Project
- Tajemnice Wybrzeża Mieczy

A BG1 NPC Project nie będzie się gryzł z BG:EE 10 NPC Project? Jeśli jest takie niebezpieczeństwo to może wybrać tylko ten drugi mod?

Na koniec sobie skopiuje całość do innego folderu i spróbuję SCS-a. Jak się uda to byłoby super, bo z opisu wygląda rzeczywiście smakowicie. Jak się nie uda to trudno, przywrócę poprzednie pliki :).

Miałem kiedyś lata temu kontakt z TWM i mod był bardzo wysokiej jakości, a wtedy był w powijakach, więc jeśli olanie WOBG daje mi TWM, którego w WOBG nie ma, to myślę, że gra może być warta świeczki :).

Jak się wezmę do instalowania to napiszę, czy wszystko się udało :).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 45
Posty: 607
Podziękowania: 135/154
Skąd: Garwolin
Wysłany: Wczoraj 11:21   

th4 napisał/a:
A BG1 NPC Project nie będzie się gryzł z BG:EE 10 NPC Project? Jeśli jest takie niebezpieczeństwo to może wybrać tylko ten drugi mod?

Nie gryzą się. Do niedawna ten drugi wręcz wymagał wcześniejszej instalacji tego pierwszego. Mam nadzieję, że już tak nie jest, bo BG1 NPC to - mimo genialnego pomysłu, fatalne wykonanie - popis grafomanii i lania wody. Ale lepiej sprawdź sam, bo to najpopularniejszy ponoć mod do BG. Miliony graczy nie mogą się mylić :wink:
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group