Poprzedni temat «» Następny temat
Wieści o Siege of Dragonspear
Autor Wiadomość
greegarak 

Wiek: 33
Posty: 352
Podziękowania: 25/42
Wysłany: 2015-07-10, 08:24   Wieści o Siege of Dragonspear

Czyżby próbka umiejętności modotwórców(pod jednym sztandarem) od dawna związanych z Baldurem, na którą czekaliśmy?
Ten dodatek wyjaśnia chyba wcześniejsze zapowiedzi że w BG:EE zostanie podniesiony poziom doś. do 220 000? (czy 300 000?- nie pamiętam dokładnie). Interesujące jak się uporali(czy w ogóle rozwiązali ten aspekt) z doświadczeniem na rozpoczęcie w Lochach?
220tys. wiele nie zmienia, ale 300 to już dla niektórych klas polepszenie o 2 poziomy.

No i co mnie cieszy fajny dobór NPC - gnom-kapłan, drudka-goblinka, chyba krasnal-bard, i chyba człowiek-łuczniczka.

I coś co wydaje się najbardziej interesujące - czy włączą w grę śmierć Khalida i Dynaheir? I czy będzie zasadzka Irenicusa-co byłoby piękną tragiczną walką?

http://www.siegeofdragonspear.com/

Obrazki z gry"
http://imgur.com/a/ApY5q

Zmiana tytułu, żeby wątek nie dublował się z tematem z newsowni. - L`f

EDIT: Premiera SoD miała już miejsce, więc temat przedpremierowy zamykam.
Ostatnio zmieniony przez L`f 2016-04-14, 22:04, w całości zmieniany 4 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2015-07-10, 12:29   

Z tego, co zaprezentowali na pokazie streamowanym na Twitchu, to zapowiada się naprawdę soczyście. Bardzo podobają mi się wprowadzone usprawnienia do interfejsu i jego graficzna jakość względem Baldurów EE. No i nareszcie dobrze wyskalowali grafiki lokacji, bo w EE często były zbyt wielkie i bardziej pasowały do rozmiarów Planescapa, a nie do małego, zgrabnego Baldurka. Lokacje wnętrz zwłaszcza zwróciły moją uwagę - tekstury są szczegółowe i wypieszczone niemal na poziomie tych z Pillars of Eternity. Zauważyłam też takie smaczki jak falujące od gorąca powietrze nad strumieniem lawy (1:29:09 na streamie), czy miękka mgła unosząca się w jaskini z podziemną rzeką. Dodali też animacje potworów z IwD (np. drider, mały biały smok, warg, półsmok, treant).


Jak komuś nie chce się oglądać 3 godzin streamu na Twitchu, to poniżej wrzucam streszczenie prawie wszystkiego, o czym tam mówili:

- 25 godzin rozgrywki (7 Rozdziałów, większe niż TotSC i ToB razem wzięte),
- 70 nowych lokacji,
- 4 nowe NPC;
- 25 aktorów podkładających głos (wielu z oryginalnej sagi), nowe soundsety dla protagonisty,
- nowa muzyka (kompozytor: Sam Hulick - robił soundtracki do Mass Effect),
- setki nowych przedmiotów, zaklęć i zdolności,
- dowiemy się więcej o naszym mrocznym dziedzictwie (np. zobaczymy zabicie Bhaala przez Cyrica)
- nowa klasa - Szaman:
* przyzywa nielimitowaną ilość "ghostly allies", które wspomogą go w walce (podczas przyzywania Szaman nie może się ruszać),
* może korzystać z zaklęć druida,
* będzie można przyłączyć NPC z klasą Szamana zaraz na początku dodatku;


FABUŁA:

- Akcja zaczyna się 2 tygodnie po pokonaniu Sarevoka, jesteśmy bohaterami Wrót Baldura, ale powoli roznoszą się plotki, że dzielimy z Sarevokiem tą samą skazę,
- w tym czasie na północy zbiera się armia ("Holy Crusade"), która terroryzuje okolice Wysokiego Wrzosowiska ("The High Moor"),
- zdobyli i ufortyfikowali ruiny Zamku Dragonspear, teraz najeżdżają okolice po zapasy i nowych rekrutów,
- przewodzi im charyzmatyczna wojowniczka imieniem Caelar ("Shining Lady") - jej pochodzenie i zamiary pozostają tajemnicą; jedni mówią, że jest jakimś "divine child of the gods", jeszcze inni, że może nawet być jednym z dzieci Bhaala,
- zniszczenie, jakie sieją na Wybrzeżu Mieczy, staje się coraz bardziej dotkliwe,
- Wielcy Książęta proszą nas o to, byśmy udali się na północ na czele armii najemników, dowiedzieli się, jakie zamiary ma Cealar i ostatecznie położyli kres tej całej Crusadzie;


WRAŻENIA Z ROZGRYWKI:

1. Nowy interfejs:
- menu gry
- tworzenie postaci, dobieranie kolorów
- mapa
- dzinnik, wyskakujące okno dziennika
- ekwipunek, Inventory Highlighting (żółty portret - podniesiony przedmiot jest lepszy niż obecnie założony; ciemny portret - nie może używać przedmiotu)
- karta postaci 1, karta postaci 2
- księga maga, zwój kapłana

2. Paski życia nad postaciami (Combat Health Bars - są opcjonalne, można je wyłączyć);

3. Dwa nowe poziomy trudności:
- Storymode (nie umiera się, łatwiejszy),
- Legacy of Bhaal (podobne do Hearth of Fury, czyli dużo trudniej);

4. Łączy wszystko, co najlepsze z BG:EE ("Open world with lots of exploration"), BG2:EE ("Intricate storyline with lots of iconic places to visit") i IwD:EE ("Great art and even better combat")


Q&A:

- limit poziomów w Dragonspear: 12,
- wydanie gry: "It will be finished when it's done" (żeby było najwyższej jakości),
- ulepszenia interfejsu będą dodane do pozostałych gier EE - wypuszczą patch równocześnie z wydaniem Dragonspeara,
- Dorn, Neera i Rasaad będą w Dragonspear (romanse są kontynuowane),
- drużyna: można importować z BG:EE, ale też są dostępne 3 zestawy gotowych drużyn skomponowanych z oryginalnych NPC z Baldura w zależności od charakteru protagonisty (dobra, neutralna, zła),
- dwuklasowanie Szamana - teraz nie ma takiej możliwości, ale może dodadzą,
- nie będzie twierdzy i pet companionów :<
- Szaman będzie dodany do BG2:EE, by można było eksportować postać,
- nie planują przenosić do BG2:EE nowych NPC z Dragonspeara,
- Dragonspear będzie w pełni modowalny, nawet łatwiej niż inne gry (zwłaszcza nowy interfejs),
- zrobią tak, że przy zakładaniu broni dwuręcznej, automatycznie będzie odkładało tarczę do plecaka.


Moim zdaniem jest bardzo dobrze, zdecydowanie lepiej niż dotychczas. :miau:
_________________
DeviantArt | ArtStation
Ostatnio zmieniony przez Kirara 2015-07-15, 11:33, w całości zmieniany 4 razy  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Damianus_NT, L`f
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 348
Podziękowania: 58/36
Wysłany: 2015-07-10, 13:29   

oglądałem streama na żywo i też uważam, że zapowiada się świetnie. Mam tylko nadzieję, że pomimo możliwością startu z dowolną drużyną, ostatecznie zostanie wyjaśnione czemu lądujemy w lochach Irka z tą kanoniczną.
Wspominali, że spatchują BG2:EE w celu lepszego zintegrowania nowego poziomu doświadczenia. Co dokładnie mieli na myśli nie wiadomo, ale mam nadzieję, że coś więcej niż po prostu podniesienie początkowego XP. Wszystkie usprawnienia silnika wylądują w BG:EE i BG2:EE.

Kirara, jakoś umknęła mi ta mapa świata w czasie streama. Przesuwali ją w dół żeby pokazać całą? Ten most to Żmijowa Przeprawa, czy całość znajduje się dużo wyżej, na północ od BG?
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2015-07-10, 13:49   

Cytat:
Kirara, jakoś umknęła mi ta mapa świata w czasie streama. Przesuwali ją w dół żeby pokazać całą? Ten most to Żmijowa Przeprawa, czy całość znajduje się dużo wyżej, na północ od BG?

Tylko tyle tej mapy pokazali, nie przesuwali niżej, ale wygląda na to, że będzie większa. Dodatek zaczyna się chyba we Wrotach Baldura, bo są screeny sprzed Pałacu i siedziby Płomiennej Pięści, więc może coś tam niżej dali. Byłoby fajnie, gdyby parę takich losowych lokacji w stylu "otwartego świata" BG1 można było zwiedzić.

Ten most to raczej Most Boareskyr - tam, gdzie Bhaalowi się umarło. Tutaj dla porównania ładna mapka Wybrzeża Mieczy.
_________________
DeviantArt | ArtStation
  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2015-07-15, 11:47   

Parę ciekawostek z oficjalnych screenów:

Viconia ma zmieniony portret, a nowa goblińska NPC korzysta z animacji goblina:


W okienku informacji o walce wyszczególniony jest typ obrażeń i ile ich zablokowano (coś podobnego było w Icewind Dale?):
_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 33
Posty: 352
Podziękowania: 25/42
Wysłany: 2015-07-15, 12:44   

Ta goblinka skłania do stwierdzenia, że w Beam dog idą małym nakładem pracy technicznej, a mocno ingerują w treść.
Goblinka mogła by mieć nowe animację(czy jest niemożliwe dodać parę nowych?), a tak nie wiadomo czy zielonoskóra niziołka nie będzie musowa do podmiany dla tego NPC. Innym wnioskiem może być że klasa szamana będzie mieć bardzo ograniczony wybór broni, bo animacje będą ograniczać większy dobór.
A treść? Wiemy że dodają nowy motyw, co się chwali, ale nie wiadomą jest jak sobie poradzę i czy w ogóle z ważymi fabularnymi faktami, jak śmierć Khalida i Dynaheir
A portret Viconi to jakaś pomyłka.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 33
Posty: 352
Podziękowania: 25/42
Wysłany: 2016-03-27, 13:44   

https://player.twitch.tv/?volume=0.5&video=v56815368&time=44s

Oglądał ktoś?
Najnowszy gampley. Czy tylka to moje wrażenie że pobrzydzili sprity NPC? Wyglądają jaby by by nie z Baldura, a dajmy na to z Ultimy IX. Jakieś takie malowane, stąjące mocno w kontraście do wysokorozdoelczych teł.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 27
Posty: 284
Podziękowania: 67/18
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2016-03-28, 00:05   

Beamdog dodał swego rodzaju czarną obwódkę do modeli postaci. Na szczęście można to wyłączyć w opcjach gry.
Dzięki za cynk i link do filmu. Premiera już na dniach.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 33
Posty: 352
Podziękowania: 25/42
Wysłany: 2016-03-28, 08:56   

Damianus_NT napisał/a:
dodał swego rodzaju czarną obwódkę do modeli postaci. Na szczęście można to wyłączyć w opcjach gry.

To mnie uspokoiłeś.Dzięki.
Te nowinki techniczna są dobre, póki są opcjonalne. Aczkolwiek BD idzie w dobrym kierunku, np. już zrobił zoom mapek, może w przyszłości zrobi zoom World map".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 34
Posty: 631
Podziękowania: 100/23
Wysłany: 2016-03-28, 11:11   

Na forum bety pojawił się już poradnik dotyczący modyfikowania GUI, przy wykorzystaniu nowych możliwości modyfikacji, które wprowadzi patch 2.0. Ludziska już eksperymentują i dobrze, bo nowe GUI jest raczej brzydkie.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 29
Posty: 1742
Podziękowania: 128/135
Wysłany: 2016-03-28, 18:44   

Temat chyba najbardziej pasuje wiec lecimy:
1) Orientujecie się może jak Beamdogi chcą powiązać kwestię eksportu postaci z Dragnspear do BG2? Siłą rzeczy dodatek na pewno pozwlina awans o poziom czy dwa a już teraz eksport postaci z OzWM sprawia ze na start mamy o poziom wiecej niz przy nowej grze ;)
2) Nie wiesz może Cahirze czy jaki mod do BGEE(SoD) ma w planach przywrócenie GUI znanego nam z klasycznego BG(2)?
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 33
Posty: 352
Podziękowania: 25/42
Wysłany: 2016-03-28, 19:51   

"
Tuldor88 napisał/a:
jak Beamdogi chcą powiązać kwestię eksportu postaci z Dragnspear do BG2? Siłą rzeczy dodatek na pewno pozwlina awans o poziom czy dwa

Na forum jest "Just a heads up: During the latest stream the XP has been confirmed to be 500 000. "

Beamdogi szaleją. Teraz kensaj ekspert w cepach, będzie mógł tłuc mefity w lochach jeszcze bardziej,
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 29
Posty: 1742
Podziękowania: 128/135
Wysłany: 2016-03-28, 20:52   

500k? Czyli tak jak podejrzewałem - postaci skończą BG1 na:
Złodziej/bard na 12 poziomie (zamiast na 10),
kapłan na 10 (dawniej 8),
druid 12 (10),
magowie 11 (9),
wojownik 10 (8),
paladyn/łowca jeszcze tak najgorzej nie wyszli bo u nich to tylko o jeden poziom więcej - 9 zamiast 8...

majac te 2 poziomy wiecej w przypadku 95% klas postaci gobliny w lochach irka są całkowitą pomylką... zapewne na jakąś łatkę do BG2EE nie ma co liczyć ;) ?
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 33
Posty: 352
Podziękowania: 25/42
Wysłany: 2016-03-29, 15:44   

Tuldor88 napisał/a:
majac te 2 poziomy wiecej w przypadku 95% klas postaci gobliny w lochach irka są całkowitą pomylką... zapewne na jakąś łatkę do BG2EE nie ma co liczyć ;) ?

Należy pamiętać o inwencji twórczej autorów. Np. dodadzą ithlida do tej klatki nieotwieralno-niezamykalnej, który był karmiony naszą inteligencją, co oznacza że część zdobytego doświadczenia została by stracona :mrgreen:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 29
Posty: 1742
Podziękowania: 128/135
Wysłany: 2016-03-29, 19:02   

Innymi sprawy Beamdogi będą nas ssać w lochach irka... hmm... ciekawa koncepcja :lol:
A tak na serio - ktoś tą kwestie poziomów na ichnim forum poruszał czy póki co cisza?
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group