Poprzedni temat «» Następny temat
Decyzje w grach komputerowych v2.0
Autor Wiadomość
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3093
Podziękowania: 212/70
Wysłany: 2015-03-18, 22:47   Decyzje w grach komputerowych v2.0

Słuchajcie, między innymi dzięki Waszym odpowiedziom udało się skonstruować nową wersję ankiety - tym razem bardziej rozwiniętej, ale także po angielsku. Także prosiłbym ponownie o odpowiedzi. Tutaj nowy link:

kliknij mnie, graczu kochany! Kaboom!

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. To dla nas dość istotne, więc jak możecie linki posłać gdzieś dalej, udostępnić, share'nąć, to śmiało!

PS. Admini/Moderzy, można zamknąć stary temat, proszę?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2015-03-18, 23:48   

Ankietę zrobiłem.

Gorąco odradzam pytać o konkretną datę urodzin. Więcej- sprzeciwiam się temu. Mnie to wkurzyło. Z perspektywy badania socjologicznego nie ma to żadnego znaczenia, bo chodzi o wiek. A takie coś pachnie zbieraniem danych osobowych.

Teraz parę uwag, że tak powiem, zawodowych.

Cytat:
Select how important each factor is in the process of non-virtual decision-making.


Pytanie, zupełnie bez potrzeby, ma niesymetryczną skalę. Powinno być np. "zupełnie nieważne"-- "mało ważne"--"ni to ni sio"-- "dość ważne"---"bardzo ważne". Skala, która jest zastosowana 4 z pięciu wypowiedzi wartościuje dodatnio a tylko jedną ujemnie. Takie coś robiliśmy na studiach, jak koniecznie chcieliśmy by respondenci potwierdzili nam tezę. Powodów, czemu tak jest źle, jest kilka. Przede wszystkim wielu respondentów automatycznie odbiera pięciostopniowe skale jako symetryczne i nawet nie czyta nazw kategorii. Druga sprawa- taki układ odpowiedzi jest sugerujący i po prostu nie pozwala dokładnie wyrazić, co się w danej sprawie myśli.

Podanie legendy już pod pytaniami to także średnio dobre rozwiązanie. Na kartce to pół biedy, ale przy scrolowanym ekranie...


Cytat:
Do you often feel remorse because you believe a decision you made was wrong? *


W pytaniu powinno być zaznaczone, czy chodzi o gry czy o życie. Bo tak to nie jest jasne. Wcześniej było podkreślane, że pytanie dotyczy rzeczywistości i tak powinno zostać. Bo tak zostajemy tylko z nagłówkiem strony, informującym o tym, że przecież ankieta dotyczy gier.

Cytat:
Are you happy with the presence of decision-making in video games? *


Czy cieszę się GDY decyzje pojawiają się w grach? Czy też cieszy mnie JAK wybory są zaimplementowane w grach? To nie jest jasne, moim zdaniem.

Ankieta ciekawa. Choć nie wiem, czy nie pływa za bardzo po ogólnikach, by można było ją do czegoś wykorzystać. Bo co to jest podejmowanie decyzji? Wybór postaci w Diablo to decyzja. I wybór typu broni dla wojownika to też decyzja.

EDIT:
He he, zajrzałem do poprzedniego tematu i widzę, że psioczyłem mniej więcej na to samo... No, dwa różne Kliwery mylić się nie mogą. :razz:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3093
Podziękowania: 212/70
Wysłany: 2015-03-19, 00:02   

Cytat:
Pytanie, zupełnie bez potrzeby, ma niesymetryczną skalę. Powinno być np. "zupełnie nieważne"-- "mało ważne"--"ni to ni sio"-- "dość ważne"---"bardzo ważne". Skala, która jest zastosowana 4 z pięciu wypowiedzi wartościuje dodatnio a tylko jedną ujemnie. Takie coś robiliśmy na studiach, jak koniecznie chcieliśmy by respondenci potwierdzili nam tezę.

Nie zgodzę się, bo to nie jest skala jak bardzo się zgadzasz, albo nie zgadzasz, tylko rosnący od "nieistotny" do "bardzo istotny". Nie można stopniować nieistotności. "raczej nieistotny" to znaczy tyle co "mało istotny".

Cytat:
W pytaniu powinno być zaznaczone, czy chodzi o gry czy o życie. Bo tak to nie jest jasne. Wcześniej było podkreślane, że pytanie dotyczy rzeczywistości i tak powinno zostać. Bo tak zostajemy tylko z nagłówkiem strony, informującym o tym, że przecież ankieta dotyczy gier.

Można to dodać, ale raczej kiedy jest to otoczone przez pytania nidotyczące jeszcze gier to raczej wiadomo.

Cytat:
Czy cieszę się GDY decyzje pojawiają się w grach? Czy też cieszy mnie JAK wybory są zaimplementowane w grach? To nie jest jasne, moim zdaniem.

Tutaj już raczej też się nie zgodzę, bo widać także przez użyty czas + liczbę mnogą, że chodzi o w ogóle istnienie tego aspektu w grach.

Tym razem specjalnie do przygotowania był zaprzęgnięty metodolog + jeszcze proofreader, więc raczej jestem pewien wszystkiego.

W każdym razie dzięki za głos i czekam na więcej. Oczywiście przekażę też wszystkie uwagi.

edit:

Cytat:
Gorąco odradzam pytać o konkretną datę urodzin. Więcej- sprzeciwiam się temu. Mnie to wkurzyło. Z perspektywy badania socjologicznego nie ma to żadnego znaczenia, bo chodzi o wiek. A takie coś pachnie zbieraniem danych osobowych.

Dla mnie jest istotne, nie jestem socjologiem, a pedagogiem. Poza tym zawsze trzeba też wiedzieć do jakich grup się trafiło, zależy nam na różnorodnej. I jakim zbieraniem danych osobowych, normalne pytanie, a google forms nawet IP nie zapisuje, nie ma maili, imienia itd. Sam wiek bez czegokolwiek innego to wiesz...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2015-03-19, 07:49   

Cytat:
Dla mnie jest istotne, nie jestem socjologiem, a pedagogiem. Poza tym zawsze trzeba też wiedzieć do jakich grup się trafiło, zależy nam na różnorodnej. I jakim zbieraniem danych osobowych, normalne pytanie, a google forms nawet IP nie zapisuje, nie ma maili, imienia itd. Sam wiek bez czegokolwiek innego to wiesz...


A jakie, u licha, ma znaczenie statystyczne, czy ktoś się urodził w czerwcu czy w lutym? Data dzienna i parę odpowiedzi z formularza pozwala już dla fachowca zidentyfikować respondenta.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 29
Posty: 3093
Podziękowania: 212/70
Wysłany: 2015-03-19, 10:10   

To akurat ograniczenie google forms odnośnie pytań o datę, a dawanie okienka do samego wpisywania nie jest dobrym pomysłem, bo z innych doświadczeń wiem, że przy wpisywaniu narodowości własnoręcznie już niektórzy mają problem. Faktycznie znalazłeś sobie gigantyczny problem. Dzień i miesiąc urodzin. Już idę identyfikować np Szweda który urodził się... nie wiem... 11 stycznia i gra 6-10 godzin dziennie. To zawęża poszukiwania!

Ale serio - w Polsce dziennie rodzi się ponad 5 000 osób. Płcią można ograniczyć to - powiedzmy do połowy, chociaż z tym to różnie. Co więcej dodana została notka, że dzień i miesiąc są opcjonalne i można wybrać inne.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group