Poprzedni temat «» Następny temat
Jednoręczne włócznie w BG1
Autor Wiadomość
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak


Posty: 993
Podziękowania: 91/199
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2014-03-10, 14:22   

Cytat:
Zed Nocear
Bardzo rzadko używałem, używam włóczni, ale specjalnie sobie popatrzyłem jak to wygląda i uważam jak dla mnie za kapitalny pomysł...Nie mówiąc, że animacje w Baldurach są jakie są, więc to jest piękna sprawa...Co uiściłem w postaci podziękowania :)
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2036
Podziękowania: 250/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2014-03-21, 19:45   

Problem jest dużo bardziej skomplikowany niż myślałem, bo nie uwzględniłem możliwości walki dwoma brońmi w BG2. Spreparowana jako jednoręczna włócznia działa w BG2 z tarczą, ale już wsadzenie jakiejkolwiek broni jednoręcznej w miejsce tarczy wywala grę podczas ataku (czego nie rozumiem), wsadzenie włóczni jako broni do drugiej ręki powoduje wywalenie gry już przy samym przejściu z ekranu ekwipunku do głównego ekranu gry (to rozumiem - brakuje nadal animacji włóczni dla drugiej ręki). W tym momencie zablokowanie tych możliwości lub dorobienie animacji drugiej ręki nie wydaje mi się możliwe, przez co modyfikacja włóczni na jednoręczną na enginie BG2 dla postaci gracza traci sens, chyba, że ktoś godzi się na samodzielne przestrzeganie tych ograniczeń, co jednak psuje imersję w świat gry.

Jedyny praktyczny sens użycia jednoręcznych włóczni na enginie BG2 widzę w stworzeniu BN-ów używających włócznię razem z tarczą, dla urozmaicenia gry i zaskoczenia gracza (ta broń byłaby nieupuszczalna, a BNi zostawialiby zwykłe włócznie dwuręczne, umieszczone w ekwipunku), natomiast opcja ta byłaby niedostępna dla postaci gracza.

Zupełnie inaczej jest w BG1, gdzie stworzenie pełnowartościowych jednoręcznych włóczni nie stanowi najmniejszego problemu.

Jeśli więc komuś narobiłem smaku, a potem rozczarowałem, to bardzo przepraszam.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2014-03-21, 20:30   

Hm, gdyby włócznia jednoręczna wymuszała w oknie ekwipunku komunikat 'zbyt duża broń w głównej ręce' przy próbie włożenia w lewą jakiejś broni i automatycznie zrzucała ją do ekwipunku można by to jakoś ogarnąć (włócznia jest za długa by machać efektywnie dwoma brońmi ale można użyć dłoni by trzymać tarczę? Naciągane ale zawsze coś...)
Niemniej jesli nie ma opcji stworzenia tego w ten sposób to pozostaje jedynie opcja moda na 'zwykłe' BG1 bez BGT... lepsze to niż nic :)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2036
Podziękowania: 250/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2014-05-23, 16:01   

Żeby był jakiś pożytek z tego tematu zamieszczam mały mod, który przerabia włócznie z dwuręcznych na jednoręczne. Wreszcie archetypiczny obraz woja z wczesnego średniowiecza z włócznią i tarczą jest możliwy w BG1.

Mod działa wyłącznie w BG1 :!:

Technicznie mod zmienia kasuje flagę "dwuręczna" w ITM i zmienia "2-ręczna" na "1-ręczna" w opisie przedmiotu dla wszystkich przedmiotów w grze z animacją SP, działa więc także z włóczniami dodanymi przez inne mody. Poprawka opisu dotyczy polskiej i angielskiej wersji językowej. Nie zmienia żadnych innych własności przedmiotu.

BG1_MOD_1H_Spears_v1.rar
Pobierz Plik ściągnięto 105 raz(y) 619,28 KB

_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Tuldor88, nowyU, Torn
Torn 
Zasłużony


Wiek: 36
Posty: 391
Podziękowania: 59/60
Wysłany: 2014-05-23, 16:53   

Zed Nocear napisał/a:
Mod działa wyłącznie w BG1

No i fajnie, od pewnego czasu szukałem dobrego powodu do kolejnego przejścia BG1, zamiast BGT. :)

Zed Nocear napisał/a:
Nie zmienia żadnych innych własności przedmiotu.

i:
Zed Nocear napisał/a:
PS. Stworzenie miotanych włóczni/pilum to byłaby fajna sprawa. Cały problem w tym, że na projectil rzucanego młota w TWM właśnie użyłem (podmieniłem) nieużywany, jak podówczas sądziłem, projectil włóczni, bo broni dwuręcznych nie da się zrobić miotanymi. Tak więc mamy do wyboru albo animacje lecącego młota albo włóczni

Hym... Jak rozumiem, nie instalując TWM, mogę bez problemu użyć jednoręcznych włóczni z tego modu jako broni miotanej, pod warunkiem, że sobie sam te miotane włócznie wymodzę?
Pytam o tyle, że pamiętam problemy z tym projectile, ale zdaje mi się, że wynikały one właśnie z oburęczności włóczni.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2036
Podziękowania: 250/48
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2014-05-23, 17:16   

Instalując TWM też, wystarczy, że skasujesz SPEAR.BAM z Override przywracając oryginalną animację, wtedy tylko młoty rzucane będą miały projectil włóczni.

Już takie próby robiłem z miotanymi włóczniami i działają, ale efekt jest nieco dziwny estetycznie, bo włócznia z projectila ma mniejszy rozmiar niż ta animowana na awatarze.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Torn
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group