Poprzedni temat «» Następny temat
ToBEX - pytania i porady
Autor Wiadomość
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 397
Podziękowania: 35/48
Wysłany: 2014-05-11, 07:03   ToBEX - pytania i porady

Wielu protagonistów w jednej rozgrywce.

Planując rozgrywkę dla kilku ciekawych podklas jak i też wieloklas miałem pomysł aby zmieścić te postacie w jednej rozgrywce. Tak próbowałem grać w "multiplayer", ale jako że Quick save tam nie działa, a do tego po "load" trzeba zaznaczać gracza, to zrezygnowałem.

Na krótko zrezygnowałem, bo przeniosłem save z MPsave do Katalogu Save i tak w Pojedyńczej rozgrywce mam 6 bohaterów - potencjalnych protagonistów.
-
Oczywiście zostawiam piątkę i chodzę jednym. Po pewnym czasie wyrzucam go z ekipy(wszystko dzięki Tobex) i gram kolejnym z 6 szóstki boh.-prot.

Nurtuje mnie kwestia, z którą spotkam się w drugiej części BG. Czy granie na zmianę takimi bohaterami może zniszczyć romans, szczególnie gdy u protagonisty zmieni się płeć? Czy też zmienne nie będą zaskakiwały i romans(w sytuacji już rozpoczęty, a tu nagle protagonista się zmienia) będzie stał w miejscu?.
Z góry dzięki za wszelkie informacje.

Edit: Tak, kwestia dotyczy zmodyfikowanego BG2, bo w jedynce jest to niemożliwe. Pomyłka, wybaczcie.
Tobex nie jest niezbędny, bo jest też inny sposób usunięcia protagonisty ,ale właściwie dzięki Tobex jest to praktyczniejsze.

EDIT: Nie rozumiem, dlaczego wstawiłeś to w dziale BG I, skoro go nie dotyczy, oddaję do dyspozycji, Namiestnika działu BG II, ale nie wiem, czy nie powinno trafić do modów BG II, skoro dotyczy ToBeXa - może: ToBeX - pytania i porady (jeśli jeszcze takiego tematu nie ma)? Sytuacji nie da się wytworzyć w niezmodowanej grze (gdzie PLAYER1 jest stale przypisany), więc i takowej nie dotyczy, ImHO - m

Przenoszę do modów. Problem dotyczy nie samego ToBEX-u, a sytuacji wywołanej przez grę z nim - ale, fakt faktem, taki temat bardzo się przyda. - L.
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-05-11, 18:25, w całości zmieniany 8 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2014-05-11, 10:21   

Cytat:
Nurtuje mnie kwestia, z którą spotkam się w drugiej części BG. Czy granie na zmianę takimi bohaterami może zniszczyć romans, szczególnie gdy u protagonisty zmieni się płeć? Czy też zmienne nie będą zaskakiwały i romans(w sytuacji już rozpoczęty, a tu nagle protagonista się zmienia) będzie stał w miejscu?.

Płeć jest sprawdzana tylko na samym początku gry - wtedy ustalana jest zmienna, która warunkuje, czy dany romans się rozpocznie, czy nie.

Jeśli kolejny z szóstki bohaterów, których dołączysz, wbije się na slot Player1, to romans powinien dalej trwać (acz nie wiem, czy w istocie zajmie to miejsce), choćby warunki w przypadku 'następcy' poprzedniego protagonisty nie były spełnione.

Cytat:
Oczywiście zostawiam piątkę i chodzę jednym. Po pewnym czasie wyrzucam go z ekipy(wszystko dzięki Tobex) i gram kolejnym z 6 szóstki boh.-prot.

Jak to możliwe, że wszyscy nie poznikali Ci na wieczność? Dzięki ToBEX-owi, który coś takiego wprowadza, że gracze z ustalonym dialogiem MULTIG (lub MULTIJ) nie znikają z obszaru po odłączeniu?
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
greegarak
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-05-11, 10:34   

L`f napisał/a:
gracze z ustalonym dialogiem MULTIG (lub MULTIJ) nie znikają z obszaru po odłączeniu?

Chyba któryś z komponentów BG2 Tweaks (ew. Fixpacka) to naprawiał - juz nie ma: Paniom dobranoc, dobranoc Paniom (protagonistką była wówczas u mnie laska).

W BG1 Tweaks był to komponent:
Cytat:
~BG1TWEAKS/SETUP-BG1TWEAKS.TP2~ #1 #1030 // Opcja odsylania do gospod przy odlaczaniu z druzyny postaci tworzonych w trybie multi-player (DavidW/Zed Nocear) (BETA): 3

(a w tym do BG II jest tyle komponentów, że nie mam siły tego szukać)
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2014-05-11, 10:42   

Chodzi zapewne o komponent EASE OF USE bodaj "Allow Multiplayer" jaki pozwala pozostawiać w dowolnym miejscu postacie stworzone w trybie Multiplayer...

Drobna rada - zawsze, kiedy pomyślisz 'Ease of Use', pisz 'BG Tweaks'. ;>
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-05-11, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-05-11, 10:50   

To pewnie to:
Cytat:
~BG2_TWEAKS\SETUP-BG2_TWEAKS.TP2~ #6 #1070 // Ulepszony dialog wyrzucania z druzyny dla wielu graczy: v12

ale tłumaczenie jest tak nędzne, że równei dobrze można losować.
Tuldor88 napisał/a:
EASE OF USE

1. To przestarzały mod, po drugie jeśli Ci go brakuje to:
2. Chyba wszytskie komponenty znalazły się w BG2 Tweak Pack (czyli to, co powyżej określiłem BG2 Tweaks)
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 397
Podziękowania: 35/48
Wysłany: 2014-05-11, 14:32   

L`f napisał/a:

Płeć jest sprawdzana tylko na samym początku gry - wtedy ustalana jest zmienna, która warunkuje, czy dany romans się rozpocznie, czy nie.

Jeśli kolejny z szóstki bohaterów, których dołączysz, wbije się na slot Player1, to romans powinien dalej trwać (acz nie wiem, czy w istocie zajmie to miejsce), choćby warunki w przypadku 'następcy' poprzedniego protagonisty nie były spełnione.



Tzn płeć do romansu jest sprawdzana przez baldur.bcs i baldur25.bcs.?

Cytat:

Jak to możliwe, że wszyscy nie poznikali Ci na wieczność? Dzięki ToBEX-owi, który coś takiego wprowadza, że gracze z ustalonym dialogiem MULTIG (lub MULTIJ) nie znikają z obszaru po odłączeniu?


Wszyscy mają dialogi jak grze z multi. Najważniejsze że jak wyrzuca się protagonistę i zostawi się inną postać stworzoną w multi , następnie zasejwuje i załaduje to mamy nowego protagonistę w tej samej grze. A stary protagonista też ma dialog z multi i może znowu , kiedyśtam zostać protagonistą.


Wychodzi na to że Gorion miał szóstkę dzieci do opieki.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2014-05-11, 15:09   

greegarak napisał/a:
Tzn płeć do romansu jest sprawdzana przez baldur.bcs i baldur25.bcs.?

Tylko przez baldur.bcs (rozpoczynając grę w ToB nie da się rozpocząć romansu - można go kontynuować, jeśli był ukończony w Cieniach).

Cytat:
IF
Global("JaheiraMatch","GLOBAL",0)
Global("CheckJaheiraMatch","GLOBAL",0)
Gender(Player1,MALE)
OR(4)
Race(Player1,HUMAN)
Race(Player1,HALF_ELF)
Race(Player1,ELF)
Race(Player1,HALFLING)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("CheckJaheiraMatch","GLOBAL",1)
SetGlobal("JaheiraMatch","GLOBAL",1)
END

IF
Global("AerieMatch","GLOBAL",0)
Global("CheckAerieMatch","GLOBAL",0)
Gender(Player1,MALE)
OR(5)
Race(Player1,HUMAN)
Race(Player1,HALF_ELF)
Race(Player1,ELF)
Race(Player1,HALFLING)
Race(Player1,GNOME)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("CheckAerieMatch","GLOBAL",1)
SetGlobal("AerieMatch","GLOBAL",1)
END

IF
Global("AnomenMatch","GLOBAL",0)
Global("CheckAnomenMatch","GLOBAL",0)
Gender(Player1,FEMALE)
OR(4)
Race(Player1,HUMAN)
Race(Player1,HALF_ELF)
Race(Player1,ELF)
Race(Player1,HALFLING)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("CheckAnomenMatch","GLOBAL",1)
SetGlobal("AnomenMatch","GLOBAL",1)
END

IF
Global("ViconiaMatch","GLOBAL",0)
Global("CheckViconiaMatch","GLOBAL",0)
Gender(Player1,MALE)
OR(4)
Race(Player1,HUMAN)
Race(Player1,HALF_ELF)
Race(Player1,HALFLING)
Race(Player1,0)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("CheckViconiaMatch","GLOBAL",1)
SetGlobal("ViconiaMatch","GLOBAL",1)
END

Zmienna Global("***Match","GLOBAL",1) warunkuje rozpoczęcie romansu w skrypcie osobistym NPC-a z romansem.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group