Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Szybkość (Prędkość) poruszania się
Autor Wiadomość
psychozof 
Dziecię Bhaala
Miłośnik BG od 99`


Posty: 51
Podziękowania: 28/79
Skąd: Silesia
Wysłany: 2014-05-04, 22:22   [BG II] Szybkość (Prędkość) poruszania się

Chodzi o jak najszybsze przemieszczanie się. (wiki jeszcze milczy w tym zakresie)
Idziemy szybko... ponieważ tryb biegania nie jest dostępny.

Szybkość (Prędkość) poruszania się
Przy 0 postać stoi. 3 to szybkość z jąka przemieszcza się np. Lisz
9 to początkowa prędkość prawie wszystkich PC/NPC bez bonusów, kar oraz zmian wynikających z własności postaci lub otoczenia.
11 to początkowa szybkość Barbarzyńcy oraz Mnicha.
Pomijając zatrzymanie czasu oraz sposoby na teleport, szczytowa prędkość przemieszczania się w grze nie jest mi znana. Nie należy mylić szybkości z Shadow.Keeper`a z szybkością postaci w grze.

Wybór postaci
- Szybkość podstawowa postaci to 9
- Barbarzyńca +2 do szybkości podstawowej
- Mnich +2 do szybkości podstawowej, dodatkowo +1 co 5 poziomów, ale nie* można go przyśpieszyć ani spowolnić
- Siła ma wpływ na prędkość poruszania się tylko w przypadku przeciążenia.

Efekty
Postać można przyśpieszyć, spowolnić oraz unieruchomić* to *ostatnie ma tutaj wiele znaczeń ponieważ:
- jeśli to nasz PC zostanie zauroczony przez np. Wampira, to gra się kończy.
- jeśli jeden z naszych NPC zostanie zauroczony przez np. Wampira i stanie się "czerwony" to rozpocznie atak
- jeśli to my zauroczymy inną postać to zostanie unieruchomiona i będzie oczekiwała na polecenia

Przedmioty
- Amulet Szybkości Geparda +2 do szybkości
- Łuk Taralash +2pkt do szybkości
- Buty Szybkości x podwajają szybkość oraz chronią przed spowolnieniem (BG2Fixpack ?)
- Ciężka Zbroja -2 do szybkości
- (lekka)Zbroja Arcymistrza x podwaja szybkość (stałe Przyśpieszenie ruchów)
- *Buty błyskawicznej szybkości x czterokrotnie zwiększają szybkość podstawową postaci (występują w zasobach, można sprowadzić *kodem/edytorem - (dop. Morgan sugeruje, że można je odnaleźć we wczesnych wersjach BG2 - kto znajdzie ma moje podziękowania ^)
Przedmioty wywołujące czary
- Amulet Szybkości Geparda - Ulepszone przyśpieszenie ruchów
- Bransolety błyskawicznego Uderzania - Ulepszone przyśpieszenie ruchów
- Pierścień Gaxa - Ulepszone przyśpieszenie ruchów
- Łuk Mrocznego Ognia - Ulepszone przyśpieszenie ruchów
- Czarna Brzytwa - 15% szans na przyśpieszenie ruchów przy trafieniu na 20 sek
- Figurka Shakti - Przyśpieszenie ruchów
- Miecz Arabane`a - Przyśpieszenie Ruchów
- (dop.) Cep bojowy wieków +3 (oraz +4 i +5) - 33% szans/może wywołać spowolnienie trafionej postaci
- Miecz Arvoreen - przy trafieniu może zwolnić ruchy o polowe
- Ulepszony Płaszcz Ochrony +2 - Ulepszone przyśpieszenie ruchów
- Różdżka Cudów - (losowo) Przyśpieszenie ruchów

Mikstury
- Olej szybkości x podwaja szybkość (jego opis zawiera sekret podstawowej szybkości ^)
- Olej szybkości (w kolorowej butelce, przeklęty) V nie podwaja szybkości,
a jeśli wypijemy bez zabezpieczenia się przed efektem to wywoła Zamęt i staniemy ...jak wryci ^

Zdarzenia
- Panika x podwaja szybkość (Brak Kontroli nad postacią)
- Przeciążenie / obniża szybkość o połowę, działa jak czar Spowolnienie

Czary Maga
- Przerażenie x podwaja szybkość - Brak Kontroli (1 poziom)
- Śliskość / spowalnia 9-krotnie (1poziom)
- Uśpienie V unieruchamia (1 poziom)
- Zauroczenie V unieruchamia (1 poziom)
- Groza x podwaja szybkość - BK (2poziom)
- Pajęczyna V unieruchamia (2poziom)
- Okropne Zauroczenie V unieruchamia (3poziom)
- Przyśpieszenie ruchów x podwaja szybkość (3poziom)
- Spowolnienie Ruchów / obniża szybkość o połowę (3poziom)
- Unieruchomienie Osoby V unieruchamia (3 poziom)
- (dop.) Ogłupienie V unieruchamia (5 poziom)
- (dop.) Dominacja V unieruchamia (5 poziom)
- Ulepszone przyśpieszenie ruchów x podwaja szybkość (6poziom)
- Zamiana Ciała w Kamień/Petryfikacja- unieruchamia na stałe lub do odczarowania (6poziom)
- (dop.) Słowo Mocy: Ogłuszenie V unieruchamia (7poziom)
- Labirynt V "unieruchamia-postać znika" (8poziom)
- (dop.) Symbol: Ogłuszenie V unieruchamia (8poziom)
- (dop.) Symbol: Strach x podwaja prędkość ale Brak Kontroli nad postacią (8poziom)
- (dop.) Zaciśnięta pięść Bigby'ego V unieruchamia na 1-4 rund (zależy od rzutów obronnych) (8poziom)
- Zatrzymanie czasu - czar szczególny, wszystko stoi (oprócz istot odpornych na zatrzymanie czasu np. Demogorgon)
z perspektywy przeciwnika, przemieszczamy się na ogromne dystanse w mgnieniu oka (poziom 9)

Kapłański Zwój
- Oplątanie V unieruchamia z możliwością ataku (1poziom)
- Rozkaz V unieruchamia (1poziom)
- Unieruchomienie osoby V unieruchamia (2poziom)
- Zauroczenie osoby lub ssaka V unieruchamia (2poziom)
- Dominacja Umysłowa V unieruchamia (4poziom)
- Plaga Owadów x wywołuje panikę podwaja szybkość - Brak Kontroli nad postacią (5poziom)
- Potężniejszy Rozkaz V unieruchamia (5poziom)
- (dop.) Bolesny rozkład / spowolnienie (6poziom)
- (dop.) Symbol: Ogłuszenie V unieruchamia (7poziom)
- (dop.) Symbol: Strach x podwaja prędkość ale Brak Kontroli nad postacią (7poziom)
- (dop.) Trzęsienie Ziemi V duże prawdopodobieństwo unieruchomienia (7poziom)
- Święte Słowo / V może wywołać ogłuszenie lub spowolnienie (7poziom)
- Plaga Owadów x wywołuje panikę podwaja szybkość - BK (7poziom)

Zdolności
- Młyniec x podwaja szybkość
- Większy Młyniec x podwaja szybkość
- Piruet Ofensywny x podwaja szybkość
- Piruet defensywny V unieruchamia z możliwością ataku (pomocny Pierścień swobody ruchów)
- Większy Unik x podwaja szybkość
- NPC Mazzy - Przyśpieszenie ruchów(tylko dla Mazzy) x podwaja szybkość
- Dodatkowe zaklęcie 6poziomu - wysokopoziomowy Mag może zapamiętać dodatkowe Ulepszone Przyśpieszenie Ruchów
- Pisanie zwojów - wysokopoziomowy Łotrzyk może "wyprodukować" (losowo) zwój Przyśpieszenie ruchów

Najszybsza postać
Wpierw używamy przedmiotów, później zdolności, następnie mikstur i zaklęć.
Zwykle gram M/Z więc na Łuk Taralash muszę czekać do UDP.
Dodatkowo omijają mnie bonusy Barbarzyńcy lub Mnicha.
Wysoką szybkość na długo otrzymuje zakładając Amulet szybkości Geparda (jeśli mam),
Łuk Taralash (jeśli mam), Buty Szybkości, i Olej szybkości.
Dodatkowo przed walką, Ulepszone przyśpieszenie ruchów (lub chociaż Przyśpieszenie Ruchów) oraz Większy Unik.

Kumulacja
(szybkość postaci9 + przedmioty4) x2 buty szybkości lub x2 zdolność = 26 (*lub x4 Buty błyskawicznej szybkości =52)
+(jeśli rzucimy czar lub użyjemy oleju szybkości)
(szybkość postaci9 + przedmioty4) x2 czar lub x2 mikstura = +26
---------------------------------------------------------------------------------------Szybkość =52 (*lub =78)
- całość sumuje się w zależności od okoliczności, szczególnie dla Mnicha lub Barbarzyńcy, chętnie się dowiem.

Formacja
• Każda z pięciu dostępnych formacji posiada zalety zaczepno/obronne. Na otwartych przestrzeniach drużyna "zbiera się" odrobinę szybciej w formacjach luźnych. Najważniejszy jednak (dla szybkości) w wyborze formacji jest fakt, że ustawiając szybsze postacie (np. te w butach szybkości) z przodu sprawimy, że przy kolejnych ruchach nie będą blokowane przez wolniejsze co zapewni np. szybszy zwiad.

• Ogromnym opóźnieniem są przeszkody oraz inne postacie na trasie postaci. Proste odcinki bez przeszkód- wyznaczone przez gracza sprawiają, że postać jest szybsza od postaci która sama musi odnaleźć ścieżkę dojścia do celu (nawet przy wysokim SI). Pomocna okazuje się podwyższona rozdzielczość bo można zajść jednorazowo dalej.

• Powyższy wniosek nasuwa kolejny. Jeśli chcemy skutecznie spowolnić uciekającą przed nami lub goniącą nas postać to za pomocą przyzwanych stworów (np. Różdżka przywołania potwora) zmusimy taką postać do zmiany kierunku lub zaangażowania się w walkę czyli zatrzymania. (Dość uniwersalnymi stoperami są Szkielety Wojownicy rzucone przez 14-poziomowego Kapłana lub Maga, oraz Miecz Mordenkainena z 7poziomu Księgi Maga)

• Pojedyncza lub dwie postacie dotrą zwykle szybciej do celu niż cała grupa jednocześnie. Przy przemieszczaniu się całej grupy, szczególnie w korytarzach/drzwiach, uwidacznia się efekt kul bilardowych w którym postacie zderzają się ze sobą zmieniając kierunek ruchu co opóźnia szybkość podróży w ogóle.

• Poruszanie się pod wpływem zaklęcia Niewidzialność/Ulepszona Niewidzialność lub w Cieniu - samo w sobie nie jest szybsze, Ale skraca czas podróży ponieważ postać nie jest zatrzymywana/atakowana przez wrogo nastawione istoty, tym samym szybciej dotrze do celu.

Szybkość po zmianie kształtu
- ciekawy temat, zawiera w sobie magię, przedmioty i zdolności. Do opisania.

Metody zwiększania szybkości - zewnętrzne:
• wyszukiwanie ścieżki SI - w konfiguracji ustawiamy 400000 czyli max, postacie będą szybciej omijały przeszkody oraz inne postacie.
• zwiększenie klatek na sekundę przyśpieszy czas w grze, max 60 klatek/sek = runda 3 sek = chodzimy 2x szybciej.
• (Ctrl+j), shadow keeper, mod zwiększający szybkość, etc. - dowolne zmiany, co kto lubi.

Tyle spostrzeżeń i powtórzeń, oraz pytania do zainteresowanych niekończącym się pisaniem o BG(2) ^ :
- W jakie stworzenia z wyszczególnieniem ich prędkości może zamienić się nasza postać oraz NPC ?
(np. szczur porusza się wolniej od trola ale szybciej niż galareta musztardowa)
- Rozproszenie magii, Pierścień Swobody, Zdjęcie paraliżu... czyli jak neutralizować efekty ?
- Metody przyśpieszania Mnicha* ?
- Czy BG2Fixpack wpływa tylko na Buty Szybkości czy również na inne zjawiska, które odnoszą się do szybkości ?


pozdrawiam

edit: Buty błyskawicznej szybkości oraz szlif tekstu

edit2: piruet ofensywny, kilka czarów, efekty oraz sugestie Morgan`a i Kinski`ego
_________________
Ostatnio zmieniony przez psychozof 2014-05-09, 15:43, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
morgan, greegarak
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 387
Podziękowania: 33/47
Wysłany: 2014-05-05, 08:20   

Z większym wilkołakiem od zmiennokształtnego jest niejasna sprawa.
Zamist chodzić z szybkością 9 to daje się wyprzedzać innym o tej prędkości. Może jest to spowodowane animacją, a może ustawieniami klatek/sekundę i wyszukiwaniem ścieżki SI.

Dosyć niedogodna rzecz bo wilkołak . ruszać się mógłby(z założenia ma cztery łapy do tego) szybciej niż człowiek.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-05-05, 09:16   

Cytat:
• Przedmioty

Dodałbym (choć tylko kod, jednak w zasobach istnieją) Buty błyskawicznej szybkości - opis nie jest do końca precyzyjny: Przyspieszenie ruchów o podwójnej sile - czyli X + X x 2 czy (X + X) x 2, gdzie X (dałem duże, żeby odróżnić od 'razy') jak pisałeś na ogół = 9 co dawałoby 27 ew. 36.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2014-05-06, 15:18   

Cytat:
Czary Maga
- Zauroczenie V unieruchamia (1 poziom)
- Okropne Zauroczenie V unieruchamia (3poziom)

Uroki to inna kategoria zaklęć. Kontrolowana postać nie zmienia prędkości poruszania się, o ile nie jest pod wpływem innych czarów wpływających na nią. Jedynym czarem, który zatrzymuje (nie unieruchamia) jest Ogłupienie. I brakuje Dominacji (w przypadku uroków).
Poza urokami są też inne czary unieruchamiająco-zatrzymujące- symbole, słowa mocy, Zaciśnięta pięść Bigby'ego, etc. Też wpływają na prędkość. W kapłańskim zwoju podobnie kilka zostało pominiętych, np. niezły Bolesny rozkład (spowolnienie) czy Trzęsienie ziemi (utrata przytomności). To tak gwoli ścisłości, no, ale wiadomo o co chodzi...
Natomiast w Przedmiotach wywołujących czary warto wspomnieć o Cepie Bojowym Wieków (a raczej o cepach).

Cytat:
Olej szybkości (w kolorowej butelce, przeklęty) V nie podwaja szybkości,
a jeśli wypijemy bez zabezpieczenia się przed efektem to wywoła Zamęt i staniemy ...jak wryci ^

Szczegół, ale wywołuje ogłupienie. Zamęt to inny rodzaj efektu.

Cytat:
Olej szybkości x podwaja szybkość (jego opis zawiera sekret podstawowej szybkości ^)

Działa jak Przyspieszenie ruchów (chodzi o efekt, pomijam czas, zmęczenie w czarze etc.).

morgan napisał/a:
Dodałbym (choć tylko kod, jednak w zasobach istnieją) Buty błyskawicznej szybkości - opis nie jest do końca precyzyjny: Przyspieszenie ruchów o podwójnej sile - czyli X + X x 2 czy (X + X) x 2, gdzie X (dałem duże, żeby odróżnić od 'razy') jak pisałeś na ogół = 9 co dawałoby 27 ew. 36.

„Jak najszybsze przemieszczanie się" dotyczy też, jak rozumiem walk? Czy tylko spacerkowania? Jeśli walk, to warto wspomnieć o drobiazgach, ale jednak. Można wyciągnąć co najmniej 6 ataków, a niemożność używania czarów nie dotyczy zdolności i przedmiotów.

psychozof napisał/a:
W jakie stworzenia z wyszczególnieniem ich prędkości może zamienić się nasza postać oraz NPC ?

Kluczowe zagadnienie, które sprawiają, że wyliczenia jw. można wykonać diametralnie inaczej. Część zdolności zależy od klasy, ale CHARNAME, jeśli ma kogoś z NPC (mag, bard) - będzie mógł skorzystać ze Zmiany kształtu (Ograniczone życzenie rzuca NPC, my rozmawiamy z dżinem).
Z wszystkich form (Zmiana kształtu, Polimorfowanie siebie, formy druidów, itd.) - biorąc pod uwagę szybkość - godne uwagi będą: troll (możliwe, że prędkość poruszania się tegoż jest taka sama jak trolla z Płaszcza kanałów), większy wilkołak, a z Polimorfowania siebie - wilk i pająk miecznikowiec. Ale formy, jak zauważył [b]greegarak[b] to w przypadku prędkości "jest niejasna sprawa" ze względu na nich animacje.

Cytat:
Metody przyśpieszania Mnicha* ?

Jedną z nich są Buty błyskawicznej szybkości i przemiana w trolla (Płaszcz kanałów, Ograniczone życzenie). Ponadto buty redukują liczbę ataków do 0, ale mnichem można wyciągnąć co najmniej 3 i pół ataku (chyba nawet przy ataku pięściami; ważne są Rękawice niezwykłej specjalizacji -> istotna jest kolejność nakładania przedmiotów, po zmianie w trolla trzeba zdjąć i nałożyć buty/rękawice; dziwne, ale w butach i bronią z dodatkowym atakiem mamy 1 i pół ataku, a po nałożeniu rękawic z pięściami 3 i pół... jakoś tak).


Cytat:
Najszybsza postać

Chyba ta, która może używać przedmiotów (jw) i czarów (jw). Kluczowe są Buty błyskawicznej szybkości, inne przedmioty oraz formy przemian. Stawiałbym na barda, złodzieja, barbarzyńcę, zmiennokształtnego i mnicha (ale czy w tej kolejności?). Poza tym na różnych etapach optymalizacja szybkości może różnie wyglądać (vide mnich 30 poziom).

Cytat:
Rozproszenie magii, Pierścień Swobody, Zdjęcie paraliżu... czyli jak neutralizować efekty ?

Czego? Zwiększenia prędkości czy jej zmniejszenia?

Cytat:
Czy BG2Fixpack wpływa tylko na Buty Szybkości czy również na inne zjawiska, które odnoszą się do szybkości ?

Baldur's Gate II Fixpack Documentation
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
psychozof 
Dziecię Bhaala
Miłośnik BG od 99`


Posty: 51
Podziękowania: 28/79
Skąd: Silesia
Wysłany: 2014-05-06, 16:32   

Cytat:
Uroki to inna kategoria zaklęć.

Kategorie czarów tworzymy my sami, w tej rozpisce Uroki to grupa czarów umożliwiających Unieruchomienie (brak ruchu i ataków, ale oddycha^) a tym samym zmianę szybkości na 0. Na pewno zaobserwowałeś jak zauroczona postać NPC nagle zatrzymuje się i czeka na polecenia (nawet jeśli to jeden z naszych NPC który atakuje nas - zauroczony przez np. wampira). Z tego powodu warto uzupełnić listę o wszystkie czary/przedmioty wpływające na ruch czyli: przyśpieszenie, zatrzymanie, unieruchomienie oraz spowolnienie. Jednocześnie z zaznaczeniem, że szybkość dotyczy naszego bohatera, NPC, oraz postaci napotkanych. Dzięki.

(...)Olej szybkości (przeklęty)(...)
Cytat:
Szczegół, ale wywołuje ogłupienie. Zamęt to inny rodzaj efektu.

Gra wyświetla inny opis niż efekt.

(...)Olej szybkości x podwaja szybkość (jego opis zawiera sekret podstawowej szybkości ^) (...)
Cytat:
Działa jak Przyspieszenie ruchów (chodzi o efekt, pomijam czas, zmęczenie w czarze etc.).

Tak, jeśli pominąć zmęczenie, czas działania, i sposób wywoływania to działa tak samo^. Chciałem zwrócić uwagę, że w opisie tego oleju nie bez powodu wyszczególniona została prędkość 9. Jeszcze wyraźniej można odczytać, że to podstawowa prędkość postaci, porównując karty opisu Oleju szybkości w innych językach.

Cytat:
„Jak najszybsze przemieszczanie się" dotyczy też, jak rozumiem walk? Czy tylko spacerkowania?

Dotyczy przemieszczania się w każdej sytuacji, nawet z powodu odrzucenia przez oddech smoka ^ Spacerkowanie to również zwiad, niewidzialność, sztyletowanie, sposoby opuszczania lokacji, walka w zwarciu, walka na dystans, nagła zmiana broni, odkrywanie terenu,... dzięki za szczegóły dot, walki w Butach błyskawicznej szybkości.

Animacja szybkości a szybkość postaci to odrobinę co innego. Często postać jest dalej lub bliżej niż jest wyświetlana - co ma znaczenie przy ocenianiu odległości gołym okiem od przeciwnika lub pułapki. Nie znaczy to że zatrzyma się w innym miejscu lub dotrze do innego miejsca niż zaznaczyliśmy, ale jeśli będziemy chcieli postać w pół drogi zawrócić to nie ma pewności w którym tak naprawdę jest miejscu.

PROPOZYCJA MOD`A: Jeśli jak widać -nie widać wyświetlanej aktualnej szybkości - to może dobrym rozwiązaniem byłby drobny mod, który na karcie postaci wyświetlałby obecną prędkość której wartość jest gdzieś ukryta - to pozwoliło by szczegółowo opisać np. szybkość po zmianie kształtu. Czy ktoś podjąłby się stworzenia takiego mod`a?

Interesujące obserwacje nt Mnicha oraz najszybszej postaci. Jednocześnie nie upierałbym się przy Butach błyskawicznej szybkości ponieważ naturalnie nie występują. Jednak to tylko moja opinia - szczególnie, że w zasobach gry jednak istnieją.

(...)czyli jak neutralizować efekty ?(...)
Cytat:
Czego? Zwiększenia prędkości czy jej zmniejszenia?

Wszystkiego co dotyczy zmiany szybkości, czyli neutralizacja spowolnienia, zatrzymania, unieruchomienia, oraz przyśpieszenia. Rozproszenie magii, szczególnie wysokopoziomowe neutralizuje prawie wszystkie efekty - jednak nie jest to jedyny sposób - to szerszy temat.

(...)Czy BG2Fixpack wpływa tylko na Buty Szybkości czy również na inne zjawiska, które odnoszą się do szybkości ?(...)
Cytat:
Baldur's Gate II Fixpack Documentation

Super, dzięki.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-05-06, 16:51   

psychozof napisał/a:
ponieważ naturalnie nie występują

Napisałem tak powyżej w pierwszym swoim poście, bo nie chciało się mi wdawać w rozważania. W pierwszych wersjach (kiedyś na ten temat dyskutowaliśmy i moje niejasne, oparte na wspominkach, przeczucie poparł Karanith) najprawdopodobniej występowały (bo ja pamiętałem je z czasów, gdy grałem z niespatchowaną grą, a SK kojarzył się mi co najwyżej z śp. słowacką koroną), choć na Wzgórzach Umar, gdzie typowaliśmy, ich nie ma (a mi nie chce się przeglądać lokacja po lokacji, by je znaleźć) - cóż, być może kiedyś się znajdą). Wygląda na to, że dopiero któryś z patchy (oficjalnych, Bioware'owych) to zmieniał - zapewne, gdy okazało się, że jednak można w nich walczyć i stanowią niezły boost dla postaci
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group