Poprzedni temat «» Następny temat
Wczesna gra w WoBG
Autor Wiadomość
kamster 


Wiek: 24
Posty: 15
Podziękowania: 1/4
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-09-14, 00:35   

Ostatecznie mój wybór padł na berserkera. I tu pojawia się kolejne pytanie. Odnośnie biegłości. A konkretnie broni, jakie pojawiają się w grze, przede wszystkim tych nowych, z modów. Zastanawiam się nad długimi mieczami w obu dłoniach (na wstępie dwa w długie miecze i dwa w dualwielding?), lub dwuręczne miecze (broń dwuręczna x 2 i 2h miecze x2?). Ale być może mody dodają jakieś inne, warte uwagi egzemplarze innego typu, na które warto zwrócić uwagę? Mówię tu zwłaszcza o BG1, bo GBT przeniosło rozbudowane biegłości z BG2 nie przenosząc szerokiej gamy oręża. Jednak te wielkie modyfikacje mają tendencję do dodawania masy żelastwa i innych przyrządów do uśmiercania. Więc, co poradzicie?

[edit]
I jaką, najlepiej 4-osobową drużynę do tego radzicie? Myślałem nad Imoen, Kivanem (z łukiem) i Viconią, dla leczenia. Da radę bez maga? Czy może Imoen zdualować?
Ostatnio zmieniony przez kamster 2013-09-14, 00:58, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-14, 00:50   

bunio napisał/a:
1. Przenoszenie postaci BG-> BG2
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=6061 Tu kolega nad tym pracuje.

W ramach wyjaśnienia. Z BG1 do BG2 w WoBG przechodzą Skie, Eldoth i postacie z DSotSC. TF_WoBG dodaje do tej listy Willa, Alorę i Branwen. Planowałem jeszcze dodać Indirę, ale z jakiegoś powodu mi nie wyszło. Pozostali NPC z BG1 są już dodani przez inne mody (choć nie w lochach, więc nie można ich zabrać do IWD), więc ich nie przeniosłem, i raczej nie zamierzam tego robić.

P.s. Zrobiłem sobie przerwę od Baldura, tak więc TF_WoBG ani WoBG:IC nie będą przez jakiś czas aktualizowane.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bunio

Posty: 67
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2013-09-14, 08:27   

@kamster

W BG1 natknąłem się na sporo fajnych długich mieczy i sejmitarów z naciskiem na sejmitary. Do tego sztylety są niczego sobie. W jakimś modzie ponoć można katanę furię niebios zdobyć, ale to raczej endgame.
Walka na 2 bronie jest mało opłacalna bez 3 gwiazdek w biegłości, po prostu będziesz miał problemy z trafianiem.

Co do drużyny:

Jak chcesz potęgę i zniszczenie to bierz jakiegoś paladyna do drużyny. Przedmioty dla paladynów w grze są nieziemskie. To samo tyczy się druidów, warto rozważyć grę z Jaheirą i jej mężusiem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kamster 


Wiek: 24
Posty: 15
Podziękowania: 1/4
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-09-14, 12:00   

A gdyby zdualować tego berserkera na druida? Wylosowanie takich statów (poza siłą, zręcznością i kondycją potrzebował bym jeszcze mądrości i charyzmy) będzie ciężkie, ale nie niemożliwe. Opłacałoby się takie posunięcie? I jak to wygląda z biegłościami? Dalej mogę, tak jak wojownik, być prawdziwym mistrzem, czy jestem ograniczony do dwóch gwiazdek? I jaką broń rozwijać w tym przypadku? Bo później przechodząc na broń dostępną dla druida sporo odpadnie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nelad

Posty: 40
Podziękowania: 1/4
Wysłany: 2013-09-14, 13:03   

kamster napisał/a:
A gdyby zdualować tego berserkera na druida?

Jeśli jest taka możliwość, to pewnie nie byłby to głupi pomysł. Pamiętaj tylko, że jeśli zbyt późno go zdualujesz, to druidem sobie zbytnio nie pograsz w BG1 (a warto, bo jak wcześniej wspomniano druid ma dostęp do fajnych przedmiotów). Przeszedłem jakiś czas temu BG wojownikiem/druidem i byłem bardzo zadowolony z jego siły. Mogłem mieć klasę pancerza coś koło -18 (+3 z korowej skóry, którą miałem na sobie podczas prawie każdej walki), walcząc dwoma sejmitarami. Trako pierwszą ręką 2 albo 3, a drugą 7,8 (ale miałem tylko jedną gwiazdkę biegłości w walce dwoma broniami) mi zupełnie wystarczały... do trudniejszych walk używałem mikstur siły, mocy itp. których było od groma. Dodatkowo kamienna skóra na 3 poziomie (tutaj jest błąd gry, bo druid ma kamienną skórę również na poziomie 5).
kamster napisał/a:
Wylosowanie takich statów (poza siłą, zręcznością i kondycją potrzebował bym jeszcze mądrości i charyzmy) będzie ciężkie, ale nie niemożliwe. Opłacałoby się takie posunięcie?

Mi się szybko udało wylosować woj/druidem 18 siły, zręcz., kond., mąd., chyba 15, czy 16 charyzmy i inteligencji na minimum.
kamster napisał/a:
I jak to wygląda z biegłościami?Dalej mogę, tak jak wojownik, być prawdziwym mistrzem, czy jestem ograniczony do dwóch gwiazdek?

Jak uda Ci się wcisnąć 5 gwiazdek w berserku zanim zdualujesz go na druida... Bo sam druid może mieć tylko jedną albo dwie. Dokładnie jednak nie pamiętam jak to wygląda. Wpisz sobie kod na awansowanie postaci, to zobaczysz.
kamster napisał/a:
I jaką broń rozwijać w tym przypadku? Bo później przechodząc na broń dostępną dla druida sporo odpadnie.

Sejmitary są bardzo dobre. Jeden możesz kupić u gościa w Beregoście (+3, obrażenia od błyskawic i szansa na unieruchomienie przeciwnika), a drugi +3 też można w miarę szybko zdobyć (+2 do klasy pancerza, szansa na unieruchomienie przeciwnika). Maczugi też znajdziesz niezłe, ale lepiej wybrać miecze.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kamster 


Wiek: 24
Posty: 15
Podziękowania: 1/4
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-09-14, 13:10   

A jeżeli chodzi o te fajne przedmioty, to rozumiem, że do 2 ich nie przeniosę? Będę musiał ekwipunek kompletować od początku? A jeżeli tak, to czy w BG2 też znajdę na tyle silne, interesujące wyposażenie do takiej postaci? Bo głupio by było przekonać się tak daleko, że kompletnie nie idzie grać dalej ;)

[edit]
A na którym poziomie radzisz zdualować, żeby pograć jeszcze druidem w BG1, ale mieć możliwie dobre profity z klasy berserkera? Dodam, że gram z 25% doświadczenia, te 10% to dla mnie zbyt wielki hardcore :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nelad

Posty: 40
Podziękowania: 1/4
Wysłany: 2013-09-14, 13:35   

kamster napisał/a:
A jeżeli chodzi o te fajne przedmioty, to rozumiem, że do 2 ich nie przeniosę? Będę musiał ekwipunek kompletować od początku? A jeżeli tak, to czy w BG2 też znajdę na tyle silne, interesujące wyposażenie do takiej postaci? Bo głupio by było przekonać się tak daleko, że kompletnie nie idzie grać dalej ;)

Nie przeniesiesz ich do BG2, ale to raczej nie kłopot... nowych przedmiotów w tej modyfikacji jest od groma, więc pewnie nie będzie problemu uzbierać jakiś fajny ekwipunek. Nie chciałbym się jednak w tej sprawie wypowiadać, bo do BG2 jeszcze nie doszedłem (jedynie do lochów Irenicusa). Teraz jestem w Icewind Dale (gdzie całkiem szybko znalazłem dwa fajne semitary +3).

kamster napisał/a:
A na którym poziomie radzisz zdualować, żeby pograć jeszcze druidem w BG1, ale mieć możliwie dobre profity z klasy berserkera? Dodam, że gram z 25% doświadczenia, te 10% to dla mnie zbyt wielki hardcore :D

To zależy ile masz postaci w drużynie. Ja przez 95% gry grałem na 10% zdobywanego doświadczenia, a także przez 60% gry z czterema bohaterami (wcześniej miałem 6), a i tak dorobiłem się po ok. 130 tyś. expa dla każdego (byłoby więcej ale każdemu odjąłem ze 20-25 tyś. kodem). Również istotne jest na jakim poziomie zdobędziesz 5 gwiazdek biegłości... a tego nie wiem. Jak wcześniej wspomniałem - sprawdź sobie kodem, jak to będzie u Ciebie wyglądało. Myślę ze przy ok. 40-50 tyś. dośw. (na 10% dośw.) powinieneś już dualować, bo z początku wolno się zdobywa awanse (bardzo dużo doświadczenia zdobywa się w drizzt sadze, ale są tam też najtrudniejsze walki, więc lepiej zostawić na koniec). Przy 25% exp. to możesz sobie pozwolić na nieco późniejsze zdualowanie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
kamster
kamster 


Wiek: 24
Posty: 15
Podziękowania: 1/4
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-09-14, 14:07   

Właśnie sprawdziłem z pomocą Shadow Keepera, i jednak po dwuklasowaniu tracę wszystkie gwiazdki rozdane gdy byłem berserkerem, i rozdzielam tylko te dwie dla druida (max 1 w danej kategorii). Tak powinno być, czy coś jest nie halo?

[edit]
Już znalazłem rozwiązanie - trzeba było nową klasą przebić poziom pierwszej, wtedy gwiazdki wojownika wróciły
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Adun 

Posty: 11
Wysłany: 2014-02-13, 13:17   

Witam,
Niedawno zacząłem przygodę Wobga (przy czym nie grałem nigdy w bg1). Zebrałem już drużynę i tak to wygląda:
- Ja - półork berserker - i wydaje mi się, że popełniłem błąd na począku rozdawania umiejętności, bo dałem po jednej gwiazdce na: styl walki mieczem i tarczą, styl walki dwoma brońmi, sejmitary i topory. Z perspektywy czasu wolałbym dwie gwiazdki na walkę dwoma brońmi, ale cóż.
- Kivan, głównie walka na dystans
- Imoen
- Viconia
- Xzar (jak na razie ma bardzo mało czarów, muszę mu dokupić/zdobyć jakieś przedmioty...)
- Keira (jak na razie to ona rzuca najwięcej czarów maga, czyt. zazwyczaj magiczne pociski :P)

Co myślicie o takiej drużynie pod względem grywalności? Osobiście brakuje mi trochę drugiego tanka, więc zastanawiam się czy nie wymienić którejś z postaci na jakiegoś paladyna (gdzie mogę takowych znaleźć w świecie gry?).
Ogólnie rozgrywka jest ciężka, ale jakoś powoli się przebijam. W jaskini na wschód od świątyni poranka dostałem zadanie od zjawy, aby odzyskać jej miecz, gdzie mogę go znaleźć? :P
Pozdrawiam! :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Eerie 
Diabelstwo


Wiek: 22
Posty: 98
Podziękowania: 3/10
Wysłany: 2014-02-13, 14:09   

Nie grałem w WoBG, więc nie wiem ile i jakie postacie on dodaje, ale jeśli chodzi o czyste BG1 to pamiętam doskonale. W lokacji zaraz na północ od Gospody pod Pomocną Dłonią jest taka lokacja, gdzie są farmy i masa ankhegów (dosyć twarde stwory, które mogą wykosić w całości słabą drużynę, ale jeśli nie wejdziesz głęboko w lokację, to żadnego nie spotkasz). Na samym południu lokacji masz paladyna o imieniu Ajantis. Możesz go dołączyć. Ja na twoim miejscu bym zrezygnował z Kivana, chociaż bez jednego z magów też sobie poradzisz. Twoja decyzja.

A jeszcze co do drużyny, to przy graniu 6osobową drużyną ja zwykle trzymam się składu, by mieć 2 postacie walczące wręcz, kapłana, złodzieja, maga, a szósta postać dowolnie. Ale to nie jest żadna konieczność i jeśli umiesz grać, to każdą drużyną sobie poradzisz.

Polecam ci obczaić tą lokację (LINK DO SOLUCJI i zadanie z Melicampem. Łatwy exp, jeśli tylko się powiedzie. Gdy już zdobędziesz wszystko co trzeba, to przed rozmową z Thalantyrem zapisz grę, bo zaklęcie może się nie udać a wtedy nici z expa.

Możesz też się połasić na Basillusa. Jest on trochę wymagający, ale jak użyjesz odpowiednich opcji dialogowych (w solucji opisane jakich), by rozproszyć jego szkielety, a potem użyjesz odpowiedniej taktyki to sobie z nim poradzisz. Fajną opcją jest zauroczenie go, a potem robisz tak: każesz mu rzucić jakiś czar gdziekolwiek, potem w czasie rzucania czaru się gdziekolwiek nim ruszasz i czar się przerywa. Robisz tak aż on wyczerpie wszystkie swoje czary. A potem tylko już kombinuj jak go zabić bez czarów, możliwości jest od groma. Kup od Thalantyra kilka 3poziomowych czarów, jak np. unieruchomienie osoby, weź z tej białej, dużej posiadłości w Beregoście różdżkę błyskawic... kup jeszcze coś, a potem już możesz go zabić.

Mam nadzieję, że żaden z komponentów WoBG nie ulepsza Basillusa, ja grałem tylko w czyste BG1 więc nie wiem.

Niech jeszcze ktoś, kto grał w WoBG a nie tylko w czyste BG1 jeszcze coś napisze.

A tak poza tym, to wejdź jeszcze do gospody Feldeposta w Beregoście i udaj się na piętro. Okradnij znajdującego się tam Algernona. Ma fajny płaszczyk. Nie wiem jak WoBG go zmienił, ale całkiem fajny.

A tak jeszcze fajna wskazówka: Jak walczysz z pojedynczym przeciwnikiem i go zauroczysz, to warto oprócz wymarnowania mu czarów, przełączyć mu również broń na pięść. Jeśli go zaatakujesz, a on stanie się wrogi, to będzie cię bił tylko pięścią, więc będzie nieszkodliwy. IMO trochę przekombinowana sztuczka, niech twoje poczucie moralności oceni samo, czy warto ją stosować.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-13, 15:12   

Generalnie na początku WoBG praktycznie każda drużyna jest optymalna, gdyż większośc ciężkich walk można łatwo wygrać przy pomocy zwojów i mikstur (zwłaszcza tych wybuchowych i klarowności/wolności/lustrzanych oczu). Jeśli chcesz drugiego 'tanka', to chyba najlepszy będzie Kagain - mając 19 kondycji dostaje do 15PŻ/poziom, a dzięki premi rasowej krasnoludów ma także bardzo dobre rzuty obronne. Jako krasnolud, może też używać Krasnoludzkiej mitrylowej zbroji płytowej (-2 KP; do kupienia w Beregoście).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bunio

Posty: 67
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2014-02-14, 03:34   

W BG1 są mocne zestawy itemów dla 3 różnych klas:

- Druid
- Bard
- Paladyn

Jaheira potrafi nieźle wymiatać, Khalid też niczego sobie jest.
Do tego warto pomyśleć o dołączeniu jakiegoś Barda (kilku w grze jest) i dalej to co tam sobie chcemy. Edwin jest niekwestionowanie najlepszym magiem dzięki amuletowi.


Oryginalna drużyna, którą bardzo ciekawie się gra.

Jeśli nie jesteśmy super wymiataczami to warto na początku gdzieś szybko nabić 2-3 poziom mniejszą ekipą, a dopiero później dobrać resztę. Chyba, że chcemy wyzwania ;)

Oczywiście to nie dotyczy osób co mają mechanikę BG w małym palcu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Sythe 

Wiek: 28
Posty: 41
Podziękowania: 5/15
Skąd: LBN
Wysłany: 2014-02-14, 12:13   

Warto wspomnieć jeszcze o magach. w bg1 itemy dla nich mozna uznac za zadowalające za to w icewindzie dostaje sie totalną sieke
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group