Poprzedni temat «» Następny temat
Mody i kolejność instalacji
Autor Wiadomość
shaeyla 

Posty: 23
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2013-09-22, 03:32   Mody i kolejność instalacji

Kochani, przede wszystkim WITAM WSZYSTKICH.

Po wielu latach chciałem wrócić do gry w Baldur's Gate. Na necie pojawiło się ogrom modyfikacji, o których wcześniej nie miałem pojęcia. Naczytałem się tego wszystkiego i we łbie mam teraz chaos.
I tu pojawia się mój problem i prośba do Was.
Chciałbym zainstalować właściwie jak najwięcej modów, ale tak, aby gra się nie posypała.
Niektóre mody wypierają inne, część jest niestabilna, również kolejność instalacji jest bardzo ważna.
Wybrałem poniższe mody.

Tutu + Tutu Fixpack
Trilogy
Northern Tales of the Sword Coast
Mysteries of the Sword Coast
The Grey Clan Episode I: In Candlelight
Unfinished Business
The Drizzt Saga
Mini Quests and Encounters
Baldurdash + Fixpack
Tweaks
Widescreen + TWM GUI
Stone of Askavar
Ease of Use
The Vault
Dark Horizons
Item Correction
Level 50 Rules
Max HP per lvl

Czy ktoś mógłby udzielić mi rady w jakiej kolejności zainstalować, ewentualnie, z których powinienem zrezygnować, ponieważ mogą doprowadzić do posypania się gry?
A może jakieś inne jeszcze polecacie?
Z moim angielskim jest kiepsko, więc jeśli któryś z modów jest tylko w angielskim to również prosiłbym o zaznaczenie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-09-22, 12:49   

Tak, masz trzy wyjścia:

- użyć programu BWS i zainstalować sobie co tylko zechcesz: BWS | Mini poradnik
- grać w WoBG + doinstalwać wszystko czego brakuje z twojej listy(jeżeli się da) jednak może to spowodować nieprzewidziane problemy
- grać w WoBG i olać braki
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
shaeyla
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2013-09-22, 14:54   

AL|EN, wiem, że jesteś fantastycznym zwolennikiem BWS :mrgreen:

Chyba, że shaeyla zamierza zagrać w oryginalne BG1 z modami, jak sugeruje dział, w którym założono temat i lista modów, a nie fabułę BG1 przekonwertowaną do silnika BG2.

Radzę poczytać następujące tematy z tego forum:
Lista modów Baldur's Gate Ia w nim temat "kolejność instalacji". Warto jednak traktować te informacje jako orientacyjne, bo wiele drobnych modyfikacji jest zawarta w tych większych, a niektóre mody są przestarzałe.
Polecane mody dla BG I
BGT vs BG1 + kilka modów
Kompatybilność modyfikacji BG1
BG1 Początki gry z modami

Ten temat był już wielokrotnie poruszany. Modów do czystego BG1 na szczęście nie jest tak dużo jak do BG2, więc łatwiej ogarnąć.

Część modów jest mocno przegięta jak Darh Horizon czy Drizzt Saga, więc jak cię rażą błędy w grze, to może lepiej odpuścić. NTotSC też uchodzi za przegięty, ale Item Correction Mod trochę to łagodzi.

Tutu i BG Trilogy to konwersje BG1 do BG2, więc nie tutaj.
Poprawki Baldurdasha są już zawarte w NTotSC i w BG1 Tweaks
Level 50 Rules i Max HP per lvl są już w NTotSC i TWM
TWM GUI i BG1VarFix są już w TWM
Ease of Use jest przestarzały, w pełni zastąpi go BG1 Tweaks

BG1 Unfinished Business ma jakieś drobne niekompatybilności z NTotSC, ale instaluje się bezproblemowo, gorzej, że polskie tłumaczenie jest tylko do BGT, na BG1 zamiast polskich liter są krzaki. Ja osobiście używam spreparowanej własnoręcznie wersji.

NTotSC musi być instalowany jako pierwszy, Widescreen przed TWM, TWM jako przedostatni i BG1 Tweaks jako ostatni.

Proponuję taką kolejność:

Northern Tales of the Sword Coast
NTotSC Item Correction Mod
? The Drizzt Saga
? Dark Horizons
? The Vault (koniecznie revised version 4R lub 5R dla BG1, bo oryginalna nadpisuje pliki, tylko angielski)
Stone of Askavar
BG1 Unfinished Business
The Grey Clan Episode I: In Candlelight - koniecznie wersja light, normal jest dla hardcore'ów
BG1 Mini Quests and Encounters
Thalantyr Item Upgrade
Herbs & Potions
Widescreen
TWM (ang. Mysteries of the Sword Coast)
BG1 Tweaks
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
shaeyla
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-09-22, 17:23   

Spoko, BG1 bez BGT ok - chciałem też jednocześnie pokazać, że można odpalić BWS, zmienić widok drzewa na "Pokaż według kolejnośći instalacji" i patrząc na to co wyświetli lista w BG1 wzorować się przy instalacji modów do czystego BG1

EDIT: Patrzyłem na twoją listę "masakry klimatu BG1 prez BGT" i jedyne co ma jakiekolwiek uzasadnienie to punkt 2 oraz 3 - rzeczy tak trywialne, że bledną przy zaletach BGT.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2029
Podziękowania: 239/45
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2013-09-23, 00:42   

Nie wymieniłem tam szeregu elementów, które same w sobie nie są wadą, ale tworzą klimat BG2 a nie BG1. W BG1 na BGT masz drewniany interfejs z BG2, muzykę z BG2, wygląd tarcz i hełmów na awatarach z BG2, paperdolle z BG2, ikony broni z BG2, działanie czarów jak w BG2, rozdrobnienie biegłości broni z ośmiu do dwudziestu, rozwiązanie ograniczeń w zaglądaniu do ekwipunku podczas walki jak w BG2, itd, itp. Nie oszukujmy się, na BGT/TUTU z BG1 zostaje tylko wygląd lokacji, fabuła i dialogi, ale klimatu BG1 w tym już nie ma. Na część z tych elementów są mody przywracające wygląd z BG1, ale nie zadowalają mnie w pełni.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
shaeyla 

Posty: 23
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2013-09-23, 03:20   

Dziękuję serdecznie.

Ale czegoś nie rozumiem.
Po instalacji BGT i Tutu, gram na silniku BG2 i z poziomu tej gry, tzn zaczynam grać w BG1 otwierając BG2. A co z pozostałymi modami zainstalowanymi w BG1? Czy grając z poziomu BG2 też one się tam znajdą, czy muszę grać z poziomu BG1? Oprócz tego, czy prawdą jest, że BGT i Tutu gryzie się z NTotSC? O ile mi wiadomo BGT i Tutu wymagają czystej gry.

I jeszcze jedno pytanko do Zed Noceara.
Podałeś listę z zaznaczeniem "?" kilku pozycji, to znaczy, że może się coś posypać, czy po prostu sam nie próbowałeś, czy może w ogóle odradzasz?

Ah, dodam, że mam Windows 7, co chyba nie ma większego znaczenia.
Ostatnio zmieniony przez shaeyla 2013-09-23, 03:38, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
shaeyla 

Posty: 23
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2013-09-23, 03:28   

Kurczę, masakra z tymi modami. Chciałbym poznać jak najwięcej.
Gdyby tak dało się stworzyć programik łączący wszystko w spójną całość. :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 721
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-23, 10:08   

shaeyla napisał/a:
Ale czegoś nie rozumiem.
Po instalacji BGT i Tutu, gram na silniku BG2 i z poziomu tej gry, tzn zaczynam grać w BG1 otwierając BG2. A co z pozostałymi modami zainstalowanymi w BG1? Czy grając z poziomu BG2 też one się tam znajdą, czy muszę grać z poziomu BG1? Oprócz tego, czy prawdą jest, że BGT i Tutu gryzie się z NTotSC? O ile mi wiadomo BGT i Tutu wymagają czystej gry.


BGT instaluje się na przy czystym BG1+OzWM, nie instaluje się żadnych modów. W BG1 odpala się tylko plik KPZBG1, który konwertuje polskie znaki tak, aby wyświetlały się prawidłowo w BG2.

Większość modów do BG1 ma swoje odpowiedniki w BGT. Te odpowiedniki instaluje się już w BG2 po zainstalowaniu BGT. Jednym z niewielu modów, który takiego odpowiednika nie ma jest TWM. Jeśli chcesz grać w BGT, musisz niestety z niego zrezygnować.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-09-23, 14:57   

shaeyla napisał/a:
Kurczę, masakra z tymi modami. Chciałbym poznać jak najwięcej.
Gdyby tak dało się stworzyć programik łączący wszystko w spójną całość. :wink:

Jest już taki program, na górze masz linka :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
shaeyla 

Posty: 23
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2013-09-23, 15:27   

Ok. Dzięki za pomoc.
Będę coś kombinował i... reinstalował i znów kombinował.

Dzięki raz jeszcze.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-09-23, 18:53   

@Zed: Rzeczywiście jest tego sporo i przyznaję ci rację. Grałem wiele razy w BG1 ale o wiele wiecej w BG2 i już po prostu nie tęsknię za takimi rzeczami.
_________________
If you wanna make enemies try to change something...

Big World Setup - instalator modów
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group