Poprzedni temat «» Następny temat
Wczesna gra w WoBG
Autor Wiadomość
Scol 


Wiek: 29
Posty: 716
Podziękowania: 94/109
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-01, 08:41   

sajok napisał/a:
A jak już tak was dręczę w tym temacie to jak w sumie wygląda sprawa "przechodzenia" NPC z Bg1 poprzez ID do BG2 no i TB, bo coś nie za bardzo kumam z postów które przejrzałem?? A tak konkretniej mam Safanę, Kivana, Ajantisa, Branwen i tego marudę Xana. Mogę w ogóle z którymś z nich dojść do samego końca? Ewentualnie to czy są NPC z którymi tak się da? Jeżeli to głupie pytania to z góry przepraszam :wink:


Log Weidu:
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1800 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Alora: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1801 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Branwen: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1802 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Eldoth: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1803 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Kagain: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1805 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Sharteel: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1806 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Skie: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1808 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Yeslick: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1809 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Bub Snikt: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1810 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Conchobhair Strongblade: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1811 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Ferthgil Trollslayer: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1812 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Jet'laya: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1813 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Keiria Silverstring: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1814 // Importowanie wi©kszej ilo˜ci NPC do Cieni Amn: Skeezer Lumpkin VI: 9 (31 Dec 09) To jest chyba kompletna lista NPC przechodzących z nami do Lochów Irenicusa (no i oczwiście Jaheira, Minsc i Imoen).

EDIT: Chyba masz rację Porfirionie. Założyłem, że jeśli nie ma na tej liście NPC o których wiem że są gdzie indziej (np. Xzar), a Jet'laya przeszła mi raz do lochów, to reszta zadziała w ten sam sposób. Ale teraz przypominam sobie, że Shar Teel faktycznie była we więzieniu.
Ostatnio zmieniony przez Scol 2013-09-01, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 46
Posty: 270
Podziękowania: 29/50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-01, 10:09   

Dzięki Scol. Tak przy okazji to zainteresowanych odsyłam do moich starych, ale świeżo umieszczonych w odpowiednych działach, solucji RoT i SoS. Może w trakcie gry w WoBG komuś się to jeszcze na coś przyda.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 126/84
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2013-09-01, 12:50   

Scol, jesteś pewien, że te wszystkie postaci ze spoilera lądują w lochach? O ile WoBG nic nie tu zmieniło, to w BGT Tweaku te postaci lądowały do różnych miejsc w Athkatli np. Branwen w dzielnicy świątynnej, Shar-teel w więzieniu w rządowej, Kagain w bramach miasta itp. a więc, jak napisał Dradiel, w części IwD nie wezmą udziału.

A tak poza tym, to patrząc po komponentach WoBG - jest też Xan w dwójce, ale nie wiem, czy ten mod tworzy zupełnie "nowego" Xana w dwójce, czy też bierze pod uwagę jego cechy, umiejętności itp, itd, które miał w jedynce. No i też jest w Athkatli, więc na IwD odpada.

Edit @Scol: skoro Jet'laya przeszła do lochów, to zapewne wszystkie postaci z NTotSC się właśnie do lochów przenoszą, ale te oryginalne są raczej ustawiane wg BGT Tweaka.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 46
Posty: 270
Podziękowania: 29/50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-01, 14:32   

Czyli jeżeli dobrze kumam: werbuję np. Kivana i Shar-Teel, idę, idę, walka, spanie, walka, Sarevok pada, ląduję w lochu Irenikusa, zwiewam, idę do więzienia w Dzielnicy Rządowej i znowu werbuję Shar-Teel (z cechami i sprzętem jak przy końcówce BG1??), dalej uderzam na Wzgórza Umar i przyłączam ponownie Kivana takiego jakiego porzuciłem po przed lochami?? Tak to działa? I tak pewnie do tego dojdę w końcu sam, ale ciekawi mnie to już teraz.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1746
Podziękowania: 760/113
Wysłany: 2013-09-01, 15:35   

Śmierć Sarevoka nie powoduje, że od razu wylądujesz w lochach Irenicusa. Trzeba zdać relacje z finałowej walki, wtedy dostanie się misję wyruszenia do Athkatli, w wyniku której znajdziesz się w lochu. Wszystkie przedmioty jakie będzie miała drużyna zostaną utracone. Statystyki postaci pozostaną takie jak były na zakończenie BGI. Wyjątkiem jest Xan.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1381
Podziękowano 84 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-09-01, 16:00   

Cytat:
Wszystkie przedmioty jakie będzie miała drużyna zostaną utracone

Niby tak, ale część fantów pojawia się w stole obok Ilyicha.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 29
Posty: 716
Podziękowania: 94/109
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-01, 18:12   

Po przeglądnięciu pliku .TP2 z BGTTweaks wygląda na to, że jedynymi NPC, którzy przechodzą z nami bezpośrednio do lochów są Skie, Eldoth i postacie z DSotSC.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 38
Posty: 369
Podziękowania: 19/90
Wysłany: 2013-09-01, 18:21   

To nie lepiej po prostu przenieść całkowicie portal do IWD aby był dostępny po Lochach Irka?
_________________
If you wanna make enemies try to change something...

Big World Setup - instalator modów
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
evilmg 

Wiek: 31
Posty: 17
Podziękowania: 1/5
Wysłany: 2013-09-01, 23:55   

AL|EN napisał/a:
To nie lepiej po prostu przenieść całkowicie portal do IWD aby był dostępny po Lochach Irka?


O, to byłoby genialne!
_________________
Blog
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 46
Posty: 270
Podziękowania: 29/50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-02, 12:04   

Kinski wspomniał, że część szrotu można odzyskać obok Ilycha. A ma na to jakiś wpływ gdzie te swoje dobra mam zachomikowane na koniec BG1? Np. u głównej postaci, pochowane w torbach nieskończoności itp. itd.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 29
Posty: 716
Podziękowania: 94/109
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-02, 13:35   

sajok napisał/a:
Kinski wspomniał, że część szrotu można odzyskać obok Ilycha. A ma na to jakiś wpływ gdzie te swoje dobra mam zachomikowane na koniec BG1? Np. u głównej postaci, pochowane w torbach nieskończoności itp. itd.

Jedyny wymóg jest taki, że muszą być w posiadaniu drużyny. Tak więc mogą być w torbach, ale już nie w skrzyniach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 46
Posty: 270
Podziękowania: 29/50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-09, 22:18   

Mam znowu kilka pytań:
1. Przed wejściem do gospody "Pod Pomocną Dłonią" w pewnym momencie zaatakowała mnie jakaś wrzeszcząca feministka Najara, że jakoby wyrżnąłem w pień jakąś wioskę (mniemam, że chodzi pewnie o Xvarty). Czy ma to jakiś wpływ na późniejszą fabułę? Pytam, bo zaraz potem stojąca obok Pilar też stała się moim wrogiem.
2. O co chodzi z tą szkatułką Safany?
3. Ogry pilnujące Jansena chcą jakiegoś zboża. Zdaje mi się, że wcześniej u kogoś je widziałem, ale coś nie mogę sobie przypomnieć gdzie....
4. Gdzie są te gobliny, które zajumały pierścionek Golluma?
Dzięki z góry za pomoc.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kamster 


Wiek: 25
Posty: 15
Podziękowania: 1/4
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-09-13, 00:53   

Po pierwsze: Dradiel, jesteś wielki! To najlepszy zbiór modyfikacji jaki widziałem (choć przyznaję, że widziałem ich niewiele, bo w temacie modów do serii BG dopiero zaczynam, kiedy ostatnio przechodziłem tą grę nie miałem stałego dostępu do internetu i nawet nie wiedziałem o ich istnieniu).

Teraz do rzeczy: (jeżeli odpowiedź na moje pytanie została już gdzieś zawarta, skierujcie mnie do niej, wyszukiwarka na tym forum pozostawia wiele do życzenia)
Jak całościowo wygląda sprawa NPC? To znaczy, czy są tacy członkowie drużyny, którzy zostaną ze mną do samego końca, których mogę zabrać wszędzie? Zależy mi na zebraniu i pokierowaniu jedną i tą samą drużyną przez całą grę. I czy taką postacią jest Drizzt? Fajnie by było mieć go ze sobą.
Następnie, mapa jest przeogromna. Rozumiem, że podróżować będę po całej? Czy tylko tak dla smaku ma takie rozmiary?
Czy jakąś konkretną klasę odradzacie, którą z powodu konfiguracji modów nie opłaca się grać? Nigdy nie grałem zabójcą, a chciałbym spróbować, jednak przeczytałem, że wielu przeciwników w BG2 i ToB jest odpornych na plecodźganie. To prawda? Czy może jakiś mod łaskawie to zbalansował?
Macie ogólnie jakieś kluczowe porady przed rozpoczęciem gry w WoBG?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bunio

Posty: 67
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2013-09-13, 04:34   

1. Przenoszenie postaci BG-> BG2
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=6061 Tu kolega nad tym pracuje.


2. Wielka mapa ->
Nie, nie podróżujemy po "całej" mapie. Mapa ta została zrobiona na zaś dla rodziny modów "Big Picture". Generalnie służy wielu modyfikacją. Jak jest mod który nas przenosi daleko to mapa na to pozwala.
Generalnie na drugi koniec mapy się nie będziemy przenosić w tym zbiorze modyfikacji :)

3. Klasy ->
Tak sporo przeciwników jest odpornych na cios w plecy.
Generalnie graj czym tylko chcesz.
Osobiście gram magiem/wojownikiem którego zmieniłem w edytorze na dzikiego maga/wojownika i gra się wybornie. Tylko wolno awansujemy więc staram się mieć 4 postacie w drużynie + 2 sloty sytuacyjne dla NPC z modów.


Osobiście polecam grę w ekipie 4 osobowej gdzie co pewien czas zmieniasz towarzyszy (zwłaszcza w BG2). Dzięki temu możesz wykonywać wszystkie questy jakie daje gra.

4. Porady ->
Na początek złap szybko z 2-3 poziom małą ekipą. (2 postacie, albo nawet sam).
Modyfikacja znacznie podnosi poziom trudności i jeśli nie znasz dobrze BG to możesz trafić na walki których po prostu nie dasz rady przejść.
Do tego polecam szybko zdobyć torbę przechowywania od maga z wysokiego żywopłotu.

Przy walkach naucz się korzystać z zwojów, mikstur, różdżek. Czasem umiejętnie użyta różdżka np strachu potrafi diametralnie zmienić wynik walki.

Opcja ostateczna jeśli nie dajesz sobie rady:
Po prostu podnieś sobie level na 2-3 przy starcie kodem.

Czemu to piszę? Cóż... mam co najmniej 2 znajomych którzy odbili się od modyfikacji, bo jest "za trudna".
Ostatnio zmieniony przez bunio 2013-09-13, 06:38, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1746
Podziękowania: 760/113
Wysłany: 2013-09-13, 06:19   

bunio napisał/a:
1. Przenoszenie postaci BG-> BG2
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=6061 Tu kolega nad tym pracuje.


Są postacie, którymi można przejść grę od początku do końca i bez moda nad którym pracuje Scol. Sporo informacji na ten temat jest już na forum. Wątków nie ma dużo w dziale WoBG, więc można wygodnie w miarę przeszukiwać za pomocą "wersji do druku" i ctrl+F.

bunio napisał/a:
Opcja ostateczna jeśli nie dajesz sobie rady:
Po prostu podnieś sobie level na 2-3 przy starcie kodem.

Czemu to piszę? Cóż... mam co najmniej 2 znajomych którzy odbili się od modyfikacji, bo jest "za trudna".


Nie ma potrzeby używać w tym celu kodów. Gra ma możliwość zwiększenia zdobywanego doświadczenia (domyślnie jest to tylko 10%). Z menu trzeba wybrać Konfiguracja gry / Więcej opcji / Ułatwienia gry. Zostanie odpalony mod, który pozwoli na zmiany w tym zakresie, dzięki temu awans będzie dużo szybszy. W późniejszym czasie, jeśli ktoś uzna, że awansowanie jest zbyt szybkie jednak, można przywrócić pierwotne ustawienie.
W samej grze można też zmienić poziom trudności.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group