Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Modding - WEIDU problem z utworzeniem instalatora

bon02 - 2018-12-12, 18:49
Temat postu: WEIDU problem z utworzeniem instalatora
Witam strasznie zawiłe to wasze forum więc nie gniewajcie się jak w złym miejscu temat założyłem.

Mój problem jest następujący.

Chciałem przenosić przedmioty z BG 2ee do BG 1ee i na odwrót, tak żeby pamiętało ich opisy.
W tym przypadku ten oto miecz w ramach testu tworzenia instalki.

Kiedy próbuję utworzyć instalator [używając WEIDU], wyskakują mi errory

oba pliki [itemISW1H51.bam SW1H51.itm] umieszczam w moim override w folderze z grą za pomocą "near infinity" eksportowałem je.

To jest mój plik konfiguracyjny tp2:
[I pewnie tu coś spieprzyłem bo robiłem według poradnika z 2008 innych nie znalazłem]

BACKUP ~backup~
AUTHOR ~Bonus~
BEGIN ~Kilka przedmiotw z BG 2~
COPY ~BG2_itemISW1H51.bam~ ~overrideBG2_itemISW1H51.bam~
COPY ~BG2_itemSW1H51.itm~ ~overrideBG2_itemSW1H51.itm~

WeidU na to:

Copying 1 file...
ERROR: error loading [BG2_ItemISW1H51.bam
Stopping installation because of error

ERROR: Unix.Unix_error<20, "stat", "BG2_itemOSW1H51.bam">
Please make a backup of the file: setup-BG2_ITEM.DEBUG and look for support at:
Bonus

Co robię źle. coś ominąłem w tym całym procesie ?
Jeśli tak to zna ktoś jakiś szablon na to by umieścić przedmioty z gry w instalce, żeby je na przyszłość mieć do swoich baldurów 1 i 2 - chodzi mi tylko o tworzenie instalatora o nic więcej.

Near Infinity to fajny intuicyjny programik, dużo przedmiotów sobie w nim już przeniosłem, utworzyłem własnych i chciałbym to kiedyś umieścić w jakiejś instalce

Przedmioty same w sobie nie są problemem, bo można to w jakiś backup władować, jednak opisów tych że przedmiotów już nie zabezpieczę w razie ponownych instalacji gry, a dużo opisów poprawiłem wedle swojego gustu, spolszczyłem te z SOD, że nie wspomnę o własnych przedmiotach nad którymi trochę ślęczałem.

Temat przeniosłem do działu zajmującego tematyką modowania. Tutaj jest bardziej odpowiednie miejsce na Twoje zapytanie.
Poza tym w tym temacie proponuję zawnioskować o jakiś nick nie zawierający cyferek:
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=1710

dradiel - 2018-12-15, 09:32

Jeśli chcesz nauczyć się trochę o modowaniu to najlepszym wyjściem jest zerknąć do modów Lavy. Robi on to bardzo przejrzyście, więc dla osoby początkującej może to być pomocne.
Co do przedmiotów jeśli zerkniesz np. do moda SouthernEdge, konkretnie do pliku install.tph, to możesz zobaczyć taki kod:

Kod:
COPY ~SouthernEdge/items/L#ndsnt.itm~ ~override~
  SAY NAME1 @34 /* Smuggler's Note */
  SAY NAME2 @34 /* Smuggler's Note */
  SAY DESC @35 /* Sorry, my friend, but you've just helped us with a little smuggling operation. Don't think I'm entirely a black-hearted bastard, though! Here's the dress you wanted. Wear it with grace, hehehe.
 
Rory */


Tekst przedmiotu musi zawsze być instalowany w ten sposób, samo skopiowanie przedmiotu nic Ci nie da, ponieważ tekst nie jest zapisany w pliku przedmiotu (.itm), ale w pliku tekstu gry (.tlk). Powyższy kod pozwoli wprowadzić twój tekst do posiadanej przez Ciebie instalacji gry.

Poza tym: to jest cały Twój kod?

Kod:
BACKUP ~backup~
AUTHOR ~Bonus~
BEGIN ~Kilka przedmiotw z BG 2~
COPY ~BG2_itemISW1H51.bam~ ~overrideBG2_itemISW1H51.bam~
COPY ~BG2_itemSW1H51.itm~ ~overrideBG2_itemSW1H51.itm~


Już na pierwszy rzut oka jest coś skopane w ścieżkach. Skąd dokąd Ty to w ogóle chcesz kopiować? Co jest nazwą katalogu, a co przedmiotu?
Jeśli chcesz kopiować przedmiot w modzie, to kopiujesz go z katalogu zawierającego przedmioty w modzie np. items, jak w podanym przykładzie Lavy:
Kod:
COPY ~SouthernEdge/items/L#ndsnt.itm~ ~override~

W tym wypadku Lava stworzył nowy przedmiot. Wcześniej jego plik przygotował i umieścił w katalogu items swojego moda.
Następnie poleceniami:
Kod:
  SAY NAME1 @34 /* Smuggler's Note */
  SAY NAME2 @34 /* Smuggler's Note */
  SAY DESC @35 /* Sorry, my friend, but you've just helped us with a little smuggling operation. Don't think I'm entirely a black-hearted bastard, though! Here's the dress you wanted. Wear it with grace, hehehe.
 
Rory */

zainstalował mu tekst do gry.

Jeśli chcesz zmodyfikować istniejący przedmiot w grze to używasz polecenia COPY_EXISTING, można to robić nawet hurtem stosując:
Kod:
COPY_EXISTING_REGEXP GLOB ~.*\.itm~ ~override~


Oczywiście można modyfikować wszystkie parametry przedmiotu, nie tylko te trzy z przykładu dotyczące nazw. Jakich poleceń użyć do poszczególnych cech masz opisane w dokumentacji weidu. Można to robić również i bez dokładnej znajomości nazw poszczególnych parametrów przedmiotów, nakazując modyfikację konkretnych offsetów plików.

Edit:
Jeszcze jedno:
Kod:
SAY NAME1 @34 /* Smuggler's Note */

Tutaj oczywiście użyta jest traifikacja.
Dla własnych potrzeb możesz to zrobić prościej:
Kod:
SAY NAME1 ~Smuggler's Note~

Jednak jeśli kiedykolwiek chciałbyś publikować swoje prace to lepiej uczyć się tego poprawnie od początku do końca i stosować traifikację. Ułatwia to później życie tłumaczom.

bon02 - 2018-12-15, 19:52

Dzięki za odpowiedź i naświetlenie sprawy.
Więc raczej dam sobie z tym spokój.
Wystarczy ze dość długo męczyłem się modowaniem gry Gothic 2 w spacerze, sourcerach i innychh VDFSach, gra ta mnie jednak chyba jednak skutecznie zniechęciła.
Tu widze że wcale nie jest prościej a to tylko stworzenie głupiej instalki : )

Na te kilka przedmiotów co zrobiłem to zupełnie wystarczy mi zabezpieczyć ich kopie z backupa, a opisy skopiowac do dokumentu tekstowego, który przy następnej instalacji gry zawsze można szybko przenieść programem near infinity.

Jeszcze raz dzięki za wyczerpująca odpowiedź.
Temat do zamknięcia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group