Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Modding - skrypty walk

nowus777 - 2018-11-03, 16:21
Temat postu: skrypty walk
Chciałbym bardziej zagłębić się w tworzenie własnych skryptów walk dla przeciwników z mojego moda. Przeglądam pliki z gry i skrypty innych modderów i ciężko z tym dojść do ładu i składu...

Wyobraźmy sobie, że tworzę dwóch hipotetycznych przeciwników:
1) troll, czyli potwór, który nie ma dialogów i właściwie jedynie trzeba mu poprawnie zakodować walkę,
2) mag, dla którego nie tylko chcę napisać skrypt walki, ale też postać ta ma uwarunkowane przez różne czynniki dialogi z CHARNAME.

Jak podstawić odpowiednie pliki skryptów do właściwych pól w pliku .cre, aby to wszystko miało ręce i nogi? Mamy takie pola jak:
a) Override Script
b) Class Script
c) Race Script
d) General Script
e) Default Script
f) Dialogue.

Pole f (Dialogue) jest jasne, tzn. podstawiam tu plik dialogowy. Troll będzie miał w tym miejscu "None", magowi podstawię plik dialogowy. Co jednak z pozostałymi polami? Gdy w grze odbywa się walka, to z którego skryptu czerpie gra? Wydaje mi się, że z "Override", ale w niektórych modach skrypt walki jest podstawiany pod "default" lub pod "class script". Są też takie pliki .cre, które we wszystkich tych polach mają wpisane nazwy skryptów, przez co nie mogę tego ogarnąć.

Będę wdzięczny temu, kto podejmie się wytłumaczenia mi, jak to działa (najlepiej dla dwóch opcji, czyli dla tego przykładowego trolla i maga).

dradiel - 2018-11-04, 05:07

Cała ta tematyka jest omówiona tutaj:
http://www.pocketplane.ne.../simscript.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group