Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Opracowania - Nowy wygląd lokacji w WoBG - temat zbiorczy

Damianus_NT - 2018-08-14, 22:43
Temat postu: Nowy wygląd lokacji w WoBG - temat zbiorczy
Lokacje-klony to niestety często spotykany widok w tzw. megamodyfikacjach. Powtarzalne miejscówki zaburzają immersję, sprawiają że tracimy przyjemność z eksploracji i niepotrzebnie psują nasz generalny odbiór moda (którego stworzenie nierzadko wymagało setek godzin pracy). Na szczęście z pomocą przychodzą utalentowani forumowicze. W niniejszym temacie pragnę udokumentować zmiany, jakie zaszły w poszczególnych lokacjach uniwersum WoBG.

Przewodnikiem naszej podróży będzie mój ekscentryczny przyjaciel, którego poznałem onegdaj w gospodzie 'Pod Pomocną Dłonią'.



Lokacja: NTotSC - Most Firewine: Pajęcza Świątynia (AR53PB)
Data: 17-05-2016 (WoBG v1.61)
Autor: Łukasz Liszko (koordynuje: anoim2666)


Porównanie starej i nowej mapy:


Zaczynamy od niewielkiego obszaru, dostępnego na trzecim poziomie nowych podziemi Firewine. Lokacja użyta w oryginalnym NTotSC została zaczerpnięta z dodatku TotLM do Icewind Dale. To naprawdę klimatyczna miejscówka, co sprawia, że autorzy modów chętnie po nią sięgają. Na początku 2016 roku, forumowicz anoim2666 postanowił rozpocząć walkę z recyklingiem map. Choć obecnie anoim2666 jest znany bardziej ze swojej świetnej pracy jako "szef od dubbingu", to przeróbka lokacji, autorstwa Łukasza Liszki, była pierwszym krokiem ku świetlanej przyszłości.

Lokacja: SoS - Soubar (AR4230)
Data: 18-04-2017 (WoBG v1.69)
Autor: Cuttooth

https://www.youtube.com/watch?v=0RCiMjLTEOE

Porównanie starej i nowej mapy:


Podczas swojej pierwszej wizyty w Soubar, Mr. Tester był święcie przekonany, że znajduje się pod wpływem zaklęcia ze szkoły iluzji. Kiedy rzucenie kilku rozproszeń magii i prawdziwego widzenia zawiodły, zaczął podejrzewać, że może to przez krasnoludzki bimber (jego ulubiony), albo przez felerne zaklęcie teleportacji. Krótka rozmowa z tubylcami i wszystko jasne; Soubar projektowała ta sama firma budowlana, co Beregost.
Kiedy Tester, kilka lat później, usłyszał wieści o tym, że grupa remontowa Cuttooth sp. z.o.o. zburzyła miasteczko i postawiła je na nowo, nie mógł odmówić sobie ponownej podróży.


Plac ćwiczeń miejscowej straży. Głupcy, nie wiedzą, że choćby nie wiadomo jak długo ćwiczyli, to i tak nie podniosą swojej siły.


Cholera, zaczęło padać. Pewnie dlatego tutaj tak pusto.


Ciekawe czy mają tu parasole w sklepach.


Widzę, że nawet krowa schroniła się przed deszczem. Z drugiej strony kury mają wywalone na pogodę.


O, są i strażnicy... stoją twardo, chłopiska. Może nie są tacy miękcy, jak sądziłem. Angielska flaga dumnie powiewa w centrum miasta.

Lokacja: TDD - Riatavin (Centrum) (DD3300)
Data: 23-08-2017 (WoBG v1.70)
Autor: Cuttooth

https://www.youtube.com/watch?v=xmwzUAPdURc

Porównanie starej i nowej mapy:


Kolejnym punktem naszej wędrówki jest osada Riatavin, z (nie)sławnej modyfikacji 'The Darkest Day'. A cóż to? Znowu Beregost? Na szczęście Cuttooth ponownie przychodzi na ratunek.


Wygląda na miejscową gospodę. Budunek na przeciwko, to z pewnością jakaś świątynia.


Stajnia. Hmm... brakuje kilku koni w środku.


A, tutaj są. Wychodzi na to, że w Riatavin można parkować bez zakluczania. Nikt nie ukradnie.


Miejscowe pijaczki.


Przerwa na big-maca.


Podejrzewam, że to właśnie tutaj robią najlepsze show w mieście.


Wygląda na posiadłość kogoś ważnego. Lepiej się tu nie kręcić.

Lokacja: TDD - Riatavin (Dzielnica Magów) (DD0200)
Data: 14-10-2017 (WoBG v1.73)
Autor: Cuttooth

https://www.youtube.com/watch?v=jYK4Heu1RmI

Porównanie starej i nowej mapy:



W końcu. Klon jednej z dzielnic Ula (Planescape Torment) jest zawsze lepszy, niż kolejna kopia Beregostu. Cuttootha to jednak nie satysfakcjonuje. Jest to już trzecia lokacja Tnijzęba w tym zestawieniu; śmiem stwierdzić, że jeszcze ładniejsza od poprzednich (szczególnie w nocy).


Srebrny abishai? Ot tak, stoi sobie na rynku?


Może jest ich tutaj wiecej? Porozglądam się przez chwilę.


Aha! Jest i następny. Może wabi je różowy kolor?


Nie chcecie wiedzieć co zobaczyłem w środku.


Charyzma sukkubów nie pozwala oderwać się od rozmowy z nimi.


Pora wracać do centrum.

Lokacja: TDD - Eshpurta (DD2300)
Data: 02-04-2018 (WoBG v1.78)
Autor: Cuttooth


Porównanie starej i nowej mapy:


Jest i klon gospody 'Pod Pomocną Dłonią'. Cuttooth interweniuje po raz czwarty. To czego dokonał w tym razem, zrzuciło zapewne niejedną czapkę z głowy. Budząca respekt twierdza osadzona została w iście malowniczej okolicy. Wszędobylskie drzewa, połacie zielonej trawy oraz błękitna woda w fosie świetnie współgrają z kolorystyką i projektem osady. Wraz z masą subtelnych detali rozsianych po całej mapie sprawia to, że Eshpurta jest chyba najlepszą pracą Cuttootha. Mistrzostwo.


Droga do Eshpurty była dość niebezpieczna. Przed twierdzą natknąć się można na trolle, yuan-ti, a nawet olbrzymy. Początkujących poszukiwaczy przygód może to zaskoczyć.


Nic dziwnego, że zielonoskórzy nie zajęli jeszcze osady. Roi się w niej od żołnierzy.


Pies zlecił mi zadanie uratowania myszy. W okolicy grasuje ponoć kot-morderca.


Przybyłem za późno. Na obrazku tego nie widać, ale dosłownie kilka sekund temu kot ukatrupił gryzonia, po czym oddalił się szybko na bezpieczną odległość.


To chyba wejście do baraków. Jest tutaj tak ładnie, że nie żal było by się zaciągnąć na służbę.


To z kolei wygląda na zbrojownię. Albo kuźnię.


Jest i przestrzeń dla dezerterów. Tylko kto by chciał uciekać z tego miejsca?

Phaelin - 2018-08-16, 09:04

Eshpurta <3
picollo - 2018-11-02, 21:23

Temat zacny, ale moim zdaniem przydałby się jeszcze jakiś post Mistrza Cuttotha, żeby i jemu dało się podziękować za wykonaną robotę!
dradiel - 2018-11-03, 05:16

Jako, że nie ma posta Cuttootha w tym temacie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby można mu było podziękować pod jakimkolwiek jego postem np. tutaj: http://athkatla.cob-bg.pl...ghlight=#129269
Nobanion - 2018-11-19, 10:36

Nowa lokacja w modyfikacji TDD -Wieża Orgotha autor lokacji: Cuttooth.

https://www.youtube.com/watch?v=JrKfrHSLs64

Cytat:
Stara lokacja oczywiście też jest bardzo ładna. Tyle, że to Czarowięzy. Wieża Orgotha, to Wieża Orgotha, a nie kalka Czarowięzów. I skoro jest niezamieszkana, nie licząc potworów, to powinna wyglądać trochę, jak ruina.


Podziękowania dla arcymistrza Cuttooth? Toż to najwyższy level graficzny na tym silniku gry :master:

Przypominam, cała playlista z nowymi lokacjami do WoBGusia :)

https://www.youtube.com/p...nhPKjlAputrIOzh

Caladan - 2018-11-19, 16:51

AŻ mam ochotę znowu zagrać WOBGA:).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group