Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Opracowania - Nowy wygląd lokacji w WoBG - temat zbiorczy

Damianus_NT - 2018-08-14, 23:43
Temat postu: Nowy wygląd lokacji w WoBG - temat zbiorczy
Lokacje-klony to niestety często spotykany widok w tzw. megamodyfikacjach. Powtarzalne miejscówki zaburzają immersję, sprawiają że tracimy przyjemność z eksploracji i niepotrzebnie psują nasz generalny odbiór moda (którego stworzenie nierzadko wymagało setek godzin pracy). Na szczęście z pomocą przychodzą utalentowani forumowicze. W niniejszym temacie pragnę udokumentować zmiany, jakie zaszły w poszczególnych lokacjach uniwersum WoBG.

Przewodnikiem naszej podróży będzie mój ekscentryczny przyjaciel, którego poznałem onegdaj w gospodzie 'Pod Pomocną Dłonią'.



Lokacja: NTotSC - Most Firewine: Pajęcza Świątynia (AR53PB)
Data: 17-05-2016 (WoBG v1.61)
Autor: Łukasz Liszko (koordynuje: anoim2666)


Porównanie starej i nowej mapy:


Zaczynamy od niewielkiego obszaru, dostępnego na trzecim poziomie nowych podziemi Firewine. Lokacja użyta w oryginalnym NTotSC została zaczerpnięta z dodatku TotLM do Icewind Dale. To naprawdę klimatyczna miejscówka, co sprawia, że autorzy modów chętnie po nią sięgają. Na początku 2016 roku, forumowicz anoim2666 postanowił rozpocząć walkę z recyklingiem map. Choć obecnie anoim2666 jest znany bardziej ze swojej świetnej pracy jako "szef od dubbingu", to przeróbka lokacji, autorstwa Łukasza Liszki, była pierwszym krokiem ku świetlanej przyszłości.

Lokacja: SoS - Soubar (AR4230)
Data: 18-04-2017 (WoBG v1.69)
Autor: Cuttooth

https://www.youtube.com/watch?v=0RCiMjLTEOE

Porównanie starej i nowej mapy:


Podczas swojej pierwszej wizyty w Soubar, Mr. Tester był święcie przekonany, że znajduje się pod wpływem zaklęcia ze szkoły iluzji. Kiedy rzucenie kilku rozproszeń magii i prawdziwego widzenia zawiodły, zaczął podejrzewać, że może to przez krasnoludzki bimber (jego ulubiony), albo przez felerne zaklęcie teleportacji. Krótka rozmowa z tubylcami i wszystko jasne; Soubar projektowała ta sama firma budowlana, co Beregost.
Kiedy Tester, kilka lat później, usłyszał wieści o tym, że grupa remontowa Cuttooth sp. z.o.o. zburzyła miasteczko i postawiła je na nowo, nie mógł odmówić sobie ponownej podróży.


Plac ćwiczeń miejscowej straży. Głupcy, nie wiedzą, że choćby nie wiadomo jak długo ćwiczyli, to i tak nie podniosą swojej siły.


Cholera, zaczęło padać. Pewnie dlatego tutaj tak pusto.


Ciekawe czy mają tu parasole w sklepach.


Widzę, że nawet krowa schroniła się przed deszczem. Z drugiej strony kury mają wywalone na pogodę.


O, są i strażnicy... stoją twardo, chłopiska. Może nie są tacy miękcy, jak sądziłem. Angielska flaga dumnie powiewa w centrum miasta.

Lokacja: TDD - Riatavin (Centrum) (DD3300)
Data: 23-08-2017 (WoBG v1.70)
Autor: Cuttooth

https://www.youtube.com/watch?v=xmwzUAPdURc

Porównanie starej i nowej mapy:


Kolejnym punktem naszej wędrówki jest osada Riatavin, z (nie)sławnej modyfikacji 'The Darkest Day'. A cóż to? Znowu Beregost? Na szczęście Cuttooth ponownie przychodzi na ratunek.


Wygląda na miejscową gospodę. Budunek na przeciwko, to z pewnością jakaś świątynia.


Stajnia. Hmm... brakuje kilku koni w środku.


A, tutaj są. Wychodzi na to, że w Riatavin można parkować bez zakluczania. Nikt nie ukradnie.


Miejscowe pijaczki.


Przerwa na big-maca.


Podejrzewam, że to właśnie tutaj robią najlepsze show w mieście.


Wygląda na posiadłość kogoś ważnego. Lepiej się tu nie kręcić.

Lokacja: TDD - Riatavin (Dzielnica Magów) (DD0200)
Data: 14-10-2017 (WoBG v1.73)
Autor: Cuttooth

https://www.youtube.com/watch?v=jYK4Heu1RmI

Porównanie starej i nowej mapy:



W końcu. Klon jednej z dzielnic Ula (Planescape Torment) jest zawsze lepszy, niż kolejna kopia Beregostu. Cuttootha to jednak nie satysfakcjonuje. Jest to już trzecia lokacja Tnijzęba w tym zestawieniu; śmiem stwierdzić, że jeszcze ładniejsza od poprzednich (szczególnie w nocy).


Srebrny abishai? Ot tak, stoi sobie na rynku?


Może jest ich tutaj wiecej? Porozglądam się przez chwilę.


Aha! Jest i następny. Może wabi je różowy kolor?


Nie chcecie wiedzieć co zobaczyłem w środku.


Charyzma sukkubów nie pozwala oderwać się od rozmowy z nimi.


Pora wracać do centrum.

Lokacja: TDD - Eshpurta (DD2300)
Data: 02-04-2018 (WoBG v1.78)
Autor: Cuttooth


Porównanie starej i nowej mapy:


Jest i klon gospody 'Pod Pomocną Dłonią'. Cuttooth interweniuje po raz czwarty. To czego dokonał w tym razem, zrzuciło zapewne niejedną czapkę z głowy. Budząca respekt twierdza osadzona została w iście malowniczej okolicy. Wszędobylskie drzewa, połacie zielonej trawy oraz błękitna woda w fosie świetnie współgrają z kolorystyką i projektem osady. Wraz z masą subtelnych detali rozsianych po całej mapie sprawia to, że Eshpurta jest chyba najlepszą pracą Cuttootha. Mistrzostwo.


Droga do Eshpurty była dość niebezpieczna. Przed twierdzą natknąć się można na trolle, yuan-ti, a nawet olbrzymy. Początkujących poszukiwaczy przygód może to zaskoczyć.


Nic dziwnego, że zielonoskórzy nie zajęli jeszcze osady. Roi się w niej od żołnierzy.


Pies zlecił mi zadanie uratowania myszy. W okolicy grasuje ponoć kot-morderca.


Przybyłem za późno. Na obrazku tego nie widać, ale dosłownie kilka sekund temu kot ukatrupił gryzonia, po czym oddalił się szybko na bezpieczną odległość.


To chyba wejście do baraków. Jest tutaj tak ładnie, że nie żal było by się zaciągnąć na służbę.


To z kolei wygląda na zbrojownię. Albo kuźnię.


Jest i przestrzeń dla dezerterów. Tylko kto by chciał uciekać z tego miejsca?

Phaelin - 2018-08-16, 10:04

Eshpurta <3
picollo - 2018-11-02, 21:23

Temat zacny, ale moim zdaniem przydałby się jeszcze jakiś post Mistrza Cuttotha, żeby i jemu dało się podziękować za wykonaną robotę!
dradiel - 2018-11-03, 05:16

Jako, że nie ma posta Cuttootha w tym temacie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby można mu było podziękować pod jakimkolwiek jego postem np. tutaj: http://athkatla.cob-bg.pl...ghlight=#129269
Nobanion - 2018-11-19, 10:36

Nowa lokacja w modyfikacji TDD -Wieża Orgotha autor lokacji: Cuttooth.

https://www.youtube.com/watch?v=JrKfrHSLs64

Cytat:
Stara lokacja oczywiście też jest bardzo ładna. Tyle, że to Czarowięzy. Wieża Orgotha, to Wieża Orgotha, a nie kalka Czarowięzów. I skoro jest niezamieszkana, nie licząc potworów, to powinna wyglądać trochę, jak ruina.


Podziękowania dla arcymistrza Cuttooth? Toż to najwyższy level graficzny na tym silniku gry :master:

Przypominam, cała playlista z nowymi lokacjami do WoBGusia :)

https://www.youtube.com/p...nhPKjlAputrIOzh

Caladan - 2018-11-19, 16:51

AŻ mam ochotę znowu zagrać WOBGA:).
Damianus_NT - 2020-03-21, 17:14

Od poprzedniej wyprawy Pana Testera przez Świat Wrót Baldura minął już ponad rok. Nadeszła pora, aby ponownie rozprostować stare kości i rzucić okiem na najnowsze zmiany w wyglądzie lokacji w WoBG.

Lokacja: TDD - Purskal (DD1900)
Data: 17-09-2018 (WoBG v1.80)
Autor: Cuttooth

https://www.youtube.com/watch?v=mqSBVIjdjo0

Porównanie starej i nowej mapy:


Purskal to osada górnicza, której sporą część mieszkańców stanowią twardo wyglądający wojownicy (a przynajmniej takie wrażenie odniósł Tester). Wykorzystanie Obozu Bandytów jako bazy dla tej lokacji ma w sumie ręce i nogi, jednak sprawia, że osada kojarzy się jednoznacznie z oryginalną miejscówką. Dzięki pracy Cuttootha, Purskal zyskało wreszcie swój własny, unikalny charakter. Jest miłe dla oka i bardzo przyjemnie po nim spacerować.


Jak przystało na osadę górniczą, do Purskal przybywamy przez pobliski wąwóz.


W budynku po prawej, możemy się zaopatrzyć w broń. Miejscowi zdają się być uzbrojeni po zęby... pewnie mają ku temu dobry powód.


To chyba skład surowców i winda towarowa prowadząca do kopalni.


W tym dużym budynku spotkać możemy Thorknara. To on zdaje się tutaj rządzić, więc zapewne warto z nim porozmawiać.


Tutaj znaleźć można kolejnego sprzedawcę, Denerorna. Oferuje on podstawowe mikstury oraz usługi kapłańskie.


Wygląda na wieżę strażniczą. Jest chyba opuszczona.


Są i ruiny bliżej niesprecyzowanego budynku.


Główne wejście do kopalni. Pilnie strzeżone przez grupę uzbrojonych żołnierzy.

Lokacja: TDD - Wieża Orgotha (DD7000)
Data: 18-11-2018 (WoBG v1.83)
Autor: Cuttooth


Porównanie starej i nowej mapy:


Stara Wieża Orgotha przypominała Testerowi pewien pensjonat, w którym spędzał kiedyś wakacje. Choć nie pamięta on szczegółów ze swojego pobytu w nim, to przypomina sobie dość dobrze wyjątkowo paskudne jedzenie oraz jeszcze gorszą obsługę. Nowy wygląd lokacji, pomimo swojej ponurej natury, znacznie bardziej przypadł Testerowi do gustu. Nie zgadniecie kto ją zaprojektował. Macie trzy próby na odgadnięcie autora.


Most prowadzący do... zaraz... czy to krew? Na wszelki wypadek skorzystam z mikstury niewidzialności. Kto wie co czyha po drugiej stronie.


Moja intuicja mnie nie zawiodła. Wejścia do budynku pilnuje Większy Żywiołak Powietrza. Samo przejście zablokowane jest dziwną, magiczną barierą. Może uda znaleźć mi się inną drogę do środka.


Na zachodzie - ślepa uliczka. Muszę spróbować z drugiej strony.


Kraty w oknach wydają się być zbyt mocne... szkoda, że nie ma tu ze mną Minsca. Idziemy na tyły.


Niestety, nie widzę sposobu aby wspiąć się na wyższe piętro. I tak wątpię czy zdołał bym się przedostać przez cały ten gruz. Cóż, wychodzi na to, że jedyna droga do środka prowadzi przez frontalne wejście.

Lokacja: DSotSC - Zamek Daerthmaca (DSC010)
Data: 21-09-2019 (WoBG v1.85)
Autor: Cuttooth


Porównanie starej i nowej mapy:



SCotSC to najstarszy wśród megamodów. Oryginalny Zamek Daerthmaca stanowi dokładną kopię Wieży Durlaga, a jego wnętrze oraz poszczególne poziomy podziemi to recykling znanych z BG1 miejscówek. Jedyne różnice to nowi przeciwny oraz dostępny loot... choć i w tej kwestii nie należy się spodziewać cudów. O ile zawartość podziemi uległa w WoBG jedynie drobnym zmianom (Dradiel zmodyfikował część zawartości, np. grimuary), to zewnętrzny wygląd twierdzy przeszedł metamorfozę nie do poznania. Jak zwykle, to co robi dobrze naszym oczom to autorski projekt niezastąpionego Cuttootha. Zamek zwiedzamy zazwyczaj po zmroku, i to właśnie wtedy jest szczególnie klimatyczny. Aby jednak lepiej zauważyć zmiany, jakie zaszły, Mr. Tester udał się tam za dnia.


Ukrzyżowany szkielet? Nie wróży to niczego dobrego. Na szczęście mam ze sobą więcej mikstur niewidzialności.


Nieumarli strażnicy! Z tymi jegomościami naprawdę nie warto zadzierać. Muszę zachować szczególną ostrożność.


Główna brama prowadząca do zamku. Cuchnie tutaj śmiercią. Jeśli nieumarli mnie zdemaskują, to wyzwalacz zaklęć przeteleportuje mnie z powrotem do Wrót Baldura.


Zwykły szkielet. Sam nie powinien stanowić zagrożenia, jednak odgłosy dobiegające ze wschodu sugerują, że jest ich tutaj więcej...


... znacznie więcej. Rozejrzę się lepiej za wejściem do warowni, póki mikstura utrzymuje swoje działanie.


Oto i wejście. Kamuflaż powinien działać również na większość zjaw i duchów... spróbuję przedostać się do środka. Jak to mówią, "once kozie death"!


Myszkowanie w zamku ograniczyłem do minimum bo zapewne znajduje się w nim sporo pułapek. Nie spodziewałem się jednak, że po wyjściu na basztę ujrzę prawdziwego bazyliszka! Może jest ich tutaj więcej? Jeśli dostanę się na szczyt zamku, to będę mieć doskonały widok na okolicę.


Kolejne powiedzenie brzmi "uważaj czego sobie życzysz". Zachciało mi się punktu obserwacyjnego! Lepiej nie kusić już dłużej losu. Pora wracać do domu.


Prawdziwi twardziele, udają się do Zamku w nocy.

To już koniec drugiej części przeglądu nowych projektów lokacji w WoBG. Mr. Tester udaje się póki co na spoczynek, ale kto wie czy nie przyjdzie mu po raz kolejny wyruszyć w drogę, za rok czy dwa?

Twórcą każdej z powyżej przedstawionych plansz jest Cuttooth. Wszystkie mapy trzymają świetny poziom, do czego Tnijząb zdążył nas już przyzwyczaić i bez wątpienia pozwalają tchnąć nowe życie i jakość w skostniałe już megamodyfikacje. Co tu dużo gadać... Cuttooth to bohater, na którego nie zasługujemy, ale którego witamy z otwartymi ramionami. Kawał dobrej roboty!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group