Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Arena Nowusa - [BG I EE] Miranda NPC

nowus777 - 2016-05-02, 22:40
Temat postu: [BG I EE] Miranda NPC
Cóż, chciałbym w końcu zaprezentować efekty moich prac. Oto pierwsza z postaci, którą chciałbym włączyć do moda BG:EE 6 NPC PROJECT.

MIRANDA NPC FOR BGEE
Mod wprowadza do gry nową postać przyłączalną rasy ludzkiej, Mirandę. To łowczyni (władczyni zwierząt) o charakterze neutralnym dobrym, która ma własny quest i z którą można się zaprzyjaźnić oraz - o ile grasz człowiekiem, elfem lub pół-elfem o charakterze dobrym - przeżyć pre-romans (jeśli mod się spodoba, z pewnością powstanie jego kontynuacja do BG2:EE).

Poza rozmowami z charname, dodatek posiada interakcje, bantery oraz oryginalny soundset. Miranda wypowiada się w wielu kwestiach, bardzo żywo dyskutuje z innymi NPC (w tym również z nową trójką z BGEE), z którymi - w miarę podróży - połączą ją różnorakie relacje. Mod powstał na bazie BG1 NPC PROJECT, co oznacza, że jeśli zdecydujesz się na pre-romans z łowczynią, to w przypadku równoczesnego flirtu z Branwen, Dynaheir lub Neerą czekają cię bantery związane z zazdrością i konfliktem romansowym.

Miranda to postać wrażliwa, kapryśna i bardzo honorowa. Te cechy zjednają jej zarówno sojuszników jak i przeciwników. Jeśli zrobisz coś, co wyjątkowo nie będzie zgadzało się z jej światopoglądem, opuści cię. Miranda jest raczej dobrze ustosunkowana do większości towarzyszy podróży, ale jej cierpliwość ma swoje granice, więc czasem może wybuchnąć i ... zaatakować tych, którzy szczególnie jej podpadną. Podróżując z Mirandą należy też pilnować reputacji, o czym zresztą sama będzie ci przypominać.

Quest Mirandy jest związany z postaciami już występującymi w grze, dlatego też poprawiono skrypty i umiejętności dwóch przeciwników, którzy w niezmodowanej wersji gry raczej nie stanowili problemów. Pojawił się też jeden zupełnie nowy przeciwnik.

Statystyki Mirandy przedstawiają się następująco:

siła: 13
kondycja: 14
zręczność: 16
inteligencja: 10
mądrość: 16
charyzma: 16

Jak widać, Miranda w żadnym wypadku nie jest postacią "przegiętą" i przez wielu może zostać uznana za kiepską wojowniczkę. Jej statystyki nie są jednak przypadkowe, wynikają z jej historii, doświadczenia oraz w pewien sposób rzucają światło na jej przyszłość. Ze względu na ogromne przywiązanie do natury, Miranda posiada zdolność specjalną, którą jest zaklęcie "Pomoc owadów".

Aby poznać pełną zawartość moda i wszystkie twarze Mirandy, należy przejść grę przynajmniej kilka razy, za każdym razem w innym składzie drużyny.

Wielkie podziękowania dla wszystkich tych, którzy motywowali mnie do pracy i służyli pomocą: Tuldor88, Kirara, dradiel, L'f, K4thos. Bez Was ten mod nigdy by nie powstał.

Zapraszam wszystkich chętnych do przetestowania moda. Z pewnością znajdzie się coś, co wymaga poprawek. Z chęcią zapoznam się z Waszymi opiniami, które dadzą mi również odpowiedź na pytanie, czy jest sens tworzyć kolejne postaci.

Modyfikację można pobrać z TEGO adresu.

ps: doradźcie mi proszę, gdzie najlepiej wrzucić link do moda, aby jak najwięcej osób mogło się o nim dowiedzieć; czy istnieje możliwość umieszczenia moda wśród modów na http://baldur.cob-bg.pl/?
Tak, istnieje - wrzucone - M

Proszę również o zgłaszanie wszystkich znalezionych literówek w dialogach! :)

Tuldor88 - 2016-05-03, 08:18

nowus777 napisał/a:
w przypadku równoczesnego flirtu z (...) Neerą czekają cię bantery związane z zazdrością i konfliktem romansowym.
Ten para-romans jaki mamy z Neerą rozwija się niezależnie od tego co jej powiemy, jedynie opcje 'Nerko zamknij się/nie chcę teraz z tobą gadać' sprawiaja że przestaje świergotać.. a i to tylko na jakiś czas bo po paru dniach banter i tak się odpala. Wynika to z faktu iż trzeba przez te jej dialogi 'przebrnąć' by dojść do questu jaki ma w BGEE. Innymi słowy cieżko nawet mówic tu o alternatywnym romansie bo jest to coś co nam beamdogi daja obligatoryjnie - zupełnie inaczej niż np w klasycznym BG2 w jakim możesz rozwijać relacje z towarzyszką bez romansowania. Dobrze na to zwrócic uwagę o jeśli planujesz tą relacje zablokować to Nerka nigdy nam o Andoyu nie opowie i paska nie zdobędzie (no, to akurat niewielka strata :P)

Co do podlinkowania - jak Elef się pojawi będzie można wrzucic moda na listę, póki co niech będzie na linku jaki podałeś :smile:

W wolnej chwili na pewno ściagnę i przetestuję, póki co doradzam też zastanowić się czy nie byłoby dobrze zrobić wersji moda dla klasycznego BGT, nie samym EE człowiek żyje ^^

nowus777 - 2016-05-03, 20:10

Tuldor88 napisał/a:
Ten para-romans jaki mamy z Neerą rozwija się niezależnie od tego co jej powiemy, jedynie opcje 'Nerko zamknij się/nie chcę teraz z tobą gadać' sprawiaja że przestaje świergotać.. a i to tylko na jakiś czas bo po paru dniach banter i tak się odpala. Wynika to z faktu iż trzeba przez te jej dialogi 'przebrnąć' by dojść do questu jaki ma w BGEE. Innymi słowy cieżko nawet mówic tu o alternatywnym romansie bo jest to coś co nam beamdogi daja obligatoryjnie - zupełnie inaczej niż np w klasycznym BG2 w jakim możesz rozwijać relacje z towarzyszką bez romansowania. Dobrze na to zwrócic uwagę o jeśli planujesz tą relacje zablokować to Nerka nigdy nam o Andoyu nie opowie i paska nie zdobędzie (no, to akurat niewielka strata :P)


Rozpisałem i uwarunkowałem bantery w ten sposób, że konflikt romansowy pojawi się dopiero po queście Neery. Miranda ma dużo do powiedzenia w kwestii Neery i jej questu, więc musiałem to rozwiązać w ten sposób :)

memory - 2016-05-04, 11:01

Podczas próby instalacji moda, pojawia mi się coś takiego:


nowus777 - 2016-05-04, 12:32

Czy masz zainstalowany BG1 NPC Project dla wersji BGEE?
memory - 2016-05-04, 13:57

Rzeczywiście nie miałem; zainstalowałem v22, ale wciąż dostaję ten sam komunikat od Mirandy.
nowus777 - 2016-05-04, 15:08

Hmmmm, powiem szczerze, że jestem zaskoczony.

Mam u siebie zainstalowane BG:EE wraz z polskimi dźwiękami do BG:EE. Poza tym mam BG1 NPC Project (v. 21 dla BGEE) oraz muzykę do BG1 NPC Project. I instalka mi śmiga, nie ma żadnych błędów. Czy ktoś inny mógłby sprawdzić, czy również ma problemy z instalacją Mirandy? Będę wdzięczny.

nowus777 - 2016-05-04, 16:52

Memory, wprowadziłem 2 rozwiązania. Sprawdź, czy któreś z nich pomogło. Zacznij proszę od WERSJI 1.

edit: do usunięcia

memory - 2016-05-04, 18:56

Po zastąpieniu plików tymi z wersji 1, instalacja poszła wyraźnie dalej, by stanąć znowu z powodu jakiegoś braku w CHAIN 3.


nowus777 - 2016-05-04, 19:01

Jeśli zainstaluje Ci się "wersja 2", to już wiem, w czym problem :)
memory - 2016-05-04, 19:04

Niestety nie. I wydaje mi się, że w wersji 1 szedłeś lepszym tropem.


Ruffle_truffle - 2016-05-04, 20:10

Sprawdzę i postaram się jakoś ustosunkować, skomentować.

Hm. Którą wersję mam ściągnąć? Zresztą zaraz sprawdzę, czy mod się instaluje.

Na razie nie będę grał, może kiedy indziej, bo dopiero przeszedłem BG:EE i nie chce mi się teraz znowu zaczynać. Muszę odpocząć.

W każdym razie ciekawi mnie jak to wyszło.

Mam jeszcze pytanie - czy (po naprawieniu moda) pomożesz mi w zrealizowaniu projektu Belaree NPC? Niestety nie wiem jak modować wersję Enhanced, a czyjeś doświadczenie jest w cenie.

Zapewniam podziękowania i zero prywaty. Interesuje mnie tylko dokończenie projektu.

Edit: też mam ten podobny ERROR. Niestety nie mogę doradzić, w czym rzecz. Znam się niemal tylko na podklasach.

nowus777 - 2016-05-04, 20:33

Zdecydowanie polecam ściągać wersję z 1 posta w tym temacie. Sądzę, że problem tkwi jednak w czymś innym niż w błędnych warunkach z pliku .d, gdyż u mnie instalka się ładuje. Napiszcie mi prosze, jakie macie wersje następujących modów:
- polskie dźwięki do BG:EE,
- BG1 NPC Project.

Ruffle_truffle, o ile tylko będę potrafił, na pewno postaram się pomóc. Polecam przejrzeć moje pierwsze posty dot. BGEE: http://athkatla.cob-bg.pl...0&postorder=asc (uważaj, bo były naprawdę trywialne).

edit: zainstalowałem najnowsze wersje polskich dźwięków (ver. 1.2) i NPC Project (ver. 22) i też zaczęło wywalać mi błąd, ale tylko w sytuacji, gdy w instalce BG1 NPC Project zdecydowałem się na zainstalowanie tylko i wyłącznie WYMAGANYCH MODYFIKACJI. Aby MIRANDA NPC działała, konieczne jest zainstalowanie wszystkich komponentów, o które instalka pyta wcześniej, czyli banterów, wtrąceń, romansów itd.

memory - 2016-05-05, 06:57

Tak jest, dzięki pełnej instalacji BG1 NPC Project, Miranda instaluje się bez problemu. Być może są jakieś komponenty, z których można zrezygnować, ale nie mam cierpliwości, by to sprawdzić.
Teraz pozostaje mi już tylko zagrać...

nowus777 - 2016-05-05, 07:15

Super, bardzo się cieszę :) I mam nadzieję, że zawartość moda chociaż częściowo zrekompensuje Ci czas stracony na wielokrotną instalację :)
anoim2666 - 2016-05-06, 14:24

Ten soundset to polski czy angielski?
Edit,
Już wiem. Jakość tych nagrań nie powala szczerze mówiąc. Napisz może na jakiś forach fandubbingowych że szukasz aktorki. Ja tak zrobiłem w sprawie WoBG.

nowus777 - 2016-05-08, 14:36

Wiem, że jakość nie powala, ale nie uważam, aby było aż tak źle.
Z całą pewnością dam ogłoszenie, ale dopiero jak skończę moda całościowo, tzn. gdy uda mi się stworzyć kolejnych 5 NPC :)

Tuldor88 - 2016-05-18, 21:23

Ok, ja tylko w jednej sprawie stricte technicznej - biegłość w kijach nie jest taką złą rzeczą: Idziesz do Brody, kupujesz kijaszek +3 i już masz najlepszą broń w grze dla danej postaci (w innym wypadku kij dostałby jakiś czaromiot a ci mają TraK0 jakie ssie i praktycznie go nie użyją). Jak dla mnie 2* w kijach to żaden minus - inne ciut potężniejsze bronie będzie mógł wybrać inny woj w drużynie (i pamiętajmy ze nie każdy typ broni ma w BG1 wersję +3). Co prawda te 2* w procach nieco się marnować będą (proce zagarnie Jaheira albo inna Viconia zależnie od charakteru drużyny) niemniej i tak nie jest to jakiś wielki problem :)
Kliwer - 2016-05-19, 07:02

Same biegłości w proce i kije nie są złe. Ale są one, z tego co piszecie, rozłożone dokładnie tak, jak u Jaheiry (w BGT) co jest trochę bez sensu (i praktycznie wyklucza przyłączenie ich razem bo w BG1 jednak arsenał jest mocno ograniczony, poza tym to nudne mieć dwie postacie walczące takim samym sprzętem; dodajmy jeszcze, że kije/proce często daje się magom/kapłanom z drugiej linii co jeszcze bardziej ogranicza ekwipunek). Co więcej- przy takich biegłościach marnują się 2 standardowe punty w stylu walki dwoma broniami (to już kolejny taki przypadek- po Kivanie i Minscu) co jeszcze bardziej osłabia i tak bardzo słabą postać. Jestem zdania, że te biegłości należałoby zmienić.

Do tego, skoro przywołanie chowańca nie działa, należy podmienić tę zdolność. Zamiast przywołania chowańca dać jakąś unikatową zdolność przywołującą raz dziennie.

memory - 2016-05-19, 09:34

Myślę, że najlepszym rozwiązaniem dla Mirandy (a może i dla graczy) byłaby możliwość dualowania jej na druida. Żeby to tylko było technicznie możliwe...
To by była brawurowa opowieść!

nowus777 - 2016-05-19, 18:46

Poprawiłem wszystkie błędy, które znalazłeś. Pozostaje jeszcze uwarunkować kilka dialogów związanych z przyrodą, ale to nie robota na teraz. Uaktualniona wersja moda jest już wrzucona w temacie.
Ruffle_truffle - 2016-05-21, 13:39

Ściągnąłem najnowszą wersję i zacząłem nową grę. Sprawiłem sobie również polski dubbing, bo kiedy Miranda zaczęła się wypowiadać, a inne postaci gadały po angielsku, to było creepy.

Mam też, rzecz jasna, NPC Project.

Zastanawiam się nad składem drużyny. Być może wybiorę 1. Ajantisa 2. Khalida 3. Jaheirę 4. Imoen 5. Mnie (mistrz poznania) 6. Mirandę. Tylko czy Jaheira jest wystarczająco dobra, by sama mogła leczyć całą drużynę? Może wezmę Viconię + Yeslicka, ale to będzie zbyt wybuchowa mieszanka. Branwen? W każdym razie Khalid i Jaheira chyba zostaną później odłączeni. Ciężko o dobry skład. Yeslick może zastąpić Khalida, a Branwen Viconię/Jaheirę, ale ona się kłóci z Mirandą. Trudno, nie będzie przynajmniej nudno.

Ogólnie soundtest nie jest taki zły, ale oczywiście mógłby być dużo lepszy. W obecnym stanie jest, powiedzmy, znośny.

nowus777 - 2016-05-21, 14:19

Każdy skład jest dobry i w każdym składzie gra jest do przejścia. Wiele razy grałem w takim składzie, w którym Jaheira była jedyną leczącą i dawała radę.
Ruffle_truffle - 2016-05-21, 18:24

Ok, pozostawiłem na razie Jaheirę i Khalida.

W Kniei Larsa obniżyłem sobie poziom, bo dwa niedźwiedzie to było za dużo jak na mnie. Co prawda przydaje się oswojenie zwierzęcia, ale irytowało mnie, że co chwilę musiałem dawać load.

Mimo to tego zadania bym nie ruszał.

Poszedłem później do Naskhel i tutaj zaczęły się schody. Mam dwie uwagi:

- Alaric nie posiada imienia podczas rozmowy, powinno być: Alaric (kwestia)
- tych nimf jest trochę za dużo. Dokonuje się masakra. Dałbym ich tak 2-3. Walka znacznie trudniejsza, niż z Arcydruidem Cienia w Kniei Otulisko...

nowus777 - 2016-05-21, 20:11

Niedźwiedzie znajdują się w zwykłej wersji gry, mod Mirandy ich nie dodawał ;)

Co do walki z Alaricem, udało Ci się go pokonać? Nimfy pojawiają się w efekcie zastosowania przez niego zaklęcia "Przywołanie leśnych stworzeń".

Ruffle_truffle - 2016-05-21, 21:11

Nie udało mi się. Reinstall robiłem, ale one pojawiają się jakby same. Jedna za drugą. No chyba, że jednym zaklęciem przywołuje 5 nimf...

Ogólnie to mogę zrobić screen shot, wait a minute.

Edit: Wczoraj już nie dałem rady dokończyć. Spróbowałem podejść do Alarica po raz drugi. Prawie się udało.

Hot skrinszot nie będzie umieszczony.

Tych nimf jest za dużo. To nie jest World of Baldur's Gate, tylko EE.
Rzuciłem pajęczynę i prawie wszystko wytłukłem. Prawie, bo Alaric jeszcze żył i sprowadził kolejne 7(?) nimf nie korzystając nawet z żadnego czaru. Żeby sprowadzić jedną, trzeba sporo doświadczenia, a tu ni z gruszki, ni z pietruszki wróg ma całą armię zabójczych "seksbomb".

W dodatku spotykamy go na początku, na utartym szlaku. Nie wiem, jak dopakowany jest teraz Arcydruid cienia, ale boję się nawet o tym pomyśleć. Zresztą porównywałem walkę z Alaric'iem, a Arcydruidem z czystego EE. No bez przesady, albo Miranda ma być postawiona na klimat (ona jest dość słaba), albo to jakieś naparzanie się w stylu WoBG. Nie każdy lubi takie męczące walki. Myślałem, że jeśli sprawa się kręci wokół fabuły, to w końcu znajdę coś dla siebie. A tu?

Na plus idą dialogi. Bardzo ładnie Miranda opowiada nam o swojej ojczyźnie. Tylko też miałem pewien sprzeciw, gdy dialog włączył się tuż po ubiciu Carstona (nie był z tym questem związany).

W ogóle dopiero jak się jej da dwie gwiazdki w łukach (miałem ochotę sprawdzić ją na wyższych levelach), to ma 3 ataki i szyje świetnie. Alternatywa: gwiazdki z maczugach i dwie bronie, ale niska KP raczej przemawia za tym, by trzymała się na uboczu...

nowus777 - 2016-05-22, 10:55

Quest Mirandy dodaje jednego przeciwnika (Alarica) oraz utrudnia dwóch obecnych w grze, tzn. Corsone i Takiyaha. Miranda skomentowała śmierć Corsone, bo przecież dotyczy on jej questa - to właśnie z jego powodu chciała udać się do Kniei Larsa. A to, że dialog o ojczyźnie włączył Ci się po zabiciu Corsone, to nic innego, jak przypadek, po prostu upłynął timer i dialog się włączył.

Na etapie testowania Mirandy nie miałem większych problemów w walce z Alaricem, @Memory też na tą walkę nie narzekał, więc byłem przekonany, że nie przysporzy ona aż takich kłopotów. Zaraz sprawdzę tę walkę ze słabszą drużyną. Za zabicie Alarica jest całkiem sporo PD, zawsze można go ominąć na tym etapie gry i wrócić, jak będziesz silniejszy. Czy wykonywałeś quest Garricka w BG1 NPC PROJECT? To jest dopiero hardkor.

Wracając do tematu rozmowy z shoutboxa - jakie postaci chcielibyście zobaczyć jeszcze w modzie poza Mirandą? Oczywiście mam swój plan na kolejne postaci, ale zawsze mogę go nieco zmodyfikować.

Ruffle_truffle - 2016-05-22, 11:33

W ogóle nie tykałem zbytnio NPC Projectu. Miałem słabą drużynę, bo idę od razu do Naskhel, żeby Jaheira nie marudziła. Może jakbym miał zapamiętane dwie pajęczyny, to bym dał radę.

Sprawa wygląda tak: wpadnij na tego gościa, a potem przekonaj się, że jest za silny, co zmusza do powrotu tu później, ale celowo jest postawiony na szlaku utartym i połączonym z fabułą.

[Wczoraj 20:21] memory: nie jestem też pewien czy spotkałem Alarica.

Może dlatego, że jest "technicznie bezimienny".

nowus777 - 2016-05-22, 20:01

Troszkę uprościłem Alarica i właśnie pracuję nad tym, aby jego imię się pokazywało.
memory - 2016-05-22, 21:05

Aż do Wrót Baldura Alaric mi się nie pojawił. Wywołałem go kodem, bo się zmartwiłem, że Ruffle spotkał go jeszcze przed Knieją Otulisko. Moim zdaniem jest (albo był, skoro nowus go uprościł) trudny w sam raz na niezmodowane BG1.
I tak, pajęczyny sprawdzają się świetnie w tym spotkaniu.

nowus777 - 2016-05-22, 21:10

Memory, Alaric czeka przy jednym z głównych szlaków w drodze do Nashkel, ale warunkiem jego występowania w tym miejscu jest wcześniejsze zabicie Corsone. Możliwe, że najpierw udałeś się do Nashkel, a potem zabiłeś Corsone. Niewykluczone, że zmienię miejsce pojawienia się Alarica.
memory - 2016-05-22, 21:17

nowus777 napisał/a:
Możliwe, że najpierw udałeś się do Nashkel, a potem zabiłeś Corsone.

Dokładnie tak było. Miranda nie wymusza w żaden sposób rozpoczęcia jej questu, więc szedłem swoim ulubionym tropem. Knieję Larsa odwiedziłem tuż przed obozem bandytów.

Kliwer - 2016-05-23, 07:01

Cytat:
Memory, Alaric czeka przy jednym z głównych szlaków w drodze do Nashkel, ale warunkiem jego występowania w tym miejscu jest wcześniejsze zabicie Corsone. Możliwe, że najpierw udałeś się do Nashkel, a potem zabiłeś Corsone. Niewykluczone, że zmienię miejsce pojawienia się Alarica.


Warto by to zrobić. W sumie dość dużo modów zawiera questy w miejscach i na etapach, które łatwo można ominąć i bez znajomości readme dużo się traci. Szkoda by był powtórzyć ten błąd. W BG1 większość tych dzikich lokacji odwiedza się tylko raz, a że można to robić w dowolnej kolejności i trudno przewidzieć jak gracz polezie. Lepsze rozwiązanie zastosowano w BG2, gdzie takie różne spotkania odbywać się mogły na jednej z wielu lokacji w odpowiednim czasie. No ale ze zrobieniem czegoś takiego jest pewnie więcej zabawy. Można więc skupić się na paru lokacjach "węzłowych" takich jak np. brama do Wrót Baldura- tutaj mniej więcej wiadomo kiedy gracz tam zajrzy i wiadomo że zajrzeć tam musi.

nowus777 - 2016-06-01, 19:09

Trochę mnie nie było, ale to nie znaczy, że nie pracuję nad modem. Pojawił się problem:
- ze względu na zmianę koncepcji w tworzeniu postaci, postanowiłem poprawić skrypty działającej bez zarzutu Mirandy. Niestety, po poprawie skryptów, Miranda mi się posypała, tzn. gra wiesza się w momencie, kiedy chce rozpocząć dialogi (dialog przyłączenia działa bez zarzutu). Ponieważ gra zawiesiła się zarówno w momencie rozpoczęcia 1 dialogu uwarunkowanego timerem jak i w przypadku rozpoczęcia dialogu uwarunkowanego lokacją (Knieja Larsa), to śmiem podejrzewać, iż problem może tkwić w ugłosowieniu. Jest to dziwne, bo wcześniej wszystko działało bez zarzutu. Ślęczę nad tym problemem już 3 dzień i pomimo wielu prób, nadal nie potrafię określić źródła błędu. Jeśli znajdzie się jakaś chętna duszyczka to rzucenia świeżym okiem na moda, będę wdzięczny. Od razu zapewniam, że szkopuł musi tkwić w szczególe, bo przejrzałem wszystkie skrypty .d i .baf po kilka razy i nic nie znalazłem. No chyba, że jestem ślepy.

Uważam, że skrypty są napisane naprawdę dobrze, więc niewykluczone, że doświadczeni modderzy znajdą błąd w 5 sekund. Z góry dzięki za pomoc, bo zacząłem już łysieć od wyrywania włosów z głowy.

EDIT: przeczytałem właśnie najnowszego posta Kirary w BELARE NPC i widzę, że muszę w swojej instalce zaprowadzić porządki. może to pomoże...

EDIT2: porządki w instalce zaprowadzone, wrzucam jeszcze raz linka do moda, ponieważ błąd w grze nadal występuje... w instalce pojawił się też nowy błąd odnośnie Alarica - domyślam się, iż chodzi o kolejność danych wierszy w .tp2 instalki.

nowus777 - 2016-06-03, 17:25

Poprawiłem wszystkie błędy w instalce, mod instaluje się bez błędów. Niestety, gra nadal wiesza się w momentach opisanych powyżej. Szukam przyczyny już od tygodnia i jestem najwyraźniej ślepy albo nie wiem, w czym zrobiłem błąd.

Zdaje się, że jestem już zdany na Waszą pomoc, bo sam tego nie ruszę dalej. Nie proszę o poprawki moich błędów, a jedynie o wskazanie tych błędów. Potrzebne jest świeże spojrzenie i tyle.

https://megawrzuta.pl/download/1776ef67c4024049a0cb17b3cdebf5f1.html

Kirara - 2016-06-03, 18:09

Gdy instalujesz Mirandę, to czy dźwięki w override przekonwertowały się u Ciebie z OGG na WAV? Bo u mnie nie i mam w override tylko OGG.

Czy na pewno dobrze używasz oggdec.exe i *AudioInstall.bat? Miałeś na to jakiś tutorial? Bo wygląda na to, że z tym mogą być problemy.

Jedyny inny mod, który u siebie mam i który konwertuje OGG na WAV to Sellswords i on mi zmienił dobrze formaty. Tak wygląda tam AudioInstall.bat:
Cytat:
@echo off
cd Sellswords\Audio
oggdec O#LL*.ogg
move *.wav ..\..\override



EDIT: Dla powyższych testów instalowałam tylko Mirandę i pomijałam Masambę - w takim wypadku w ogóle TP2 nie dochodził do linijek, gdzie miałeś komendy do instalowania audio.

Gdy instaluję Mirandę i Masambę, to w override pojawił się tylko plik MAS001.wav. Żadnych innych dźwięków nie ma (ani OGG, ani WAV).

nowus777 - 2016-06-03, 18:13

Kirara napisał/a:
Gdy instalujesz Mirandę, to czy dźwięki w override przekonwertowały się u Ciebie z OGG na WAV? Bo u mnie nie i mam w override tylko OGG.

Czy na pewno dobrze używasz oggdec.exe i *AudioInstall.bat? Miałeś na to jakiś tutorial? Bo wygląda na to, że z tym mogą być problemy.

Jedyny inny mod, który u siebie mam i który konwertuje OGG na WAV to Sellswords i on mi zmienił dobrze formaty. Tak wygląda tam AudioInstall.bat:
Cytat:
@echo off
cd Sellswords\Audio
oggdec O#LL*.ogg
move *.wav ..\..\override


Tak, w override mam wyłącznie pliki WAV, a zatem dochodzi do konwersji. Był z tym problem, dopóki nie przeniosłem wierszy związanych z plikami AUDIO w instalce .tp2 na sam koniec.

Co do samej konwersji, zrobiłem ją w oparciu o tutorial Lavy i dopóki MIRANDA występowała jako mod MIRANDA, a nie BG:EE 10 NPC PROJECT wszystko działało.

Rozumiem, że testujesz problem na wrzuconym dzisiaj przeze mnie linku? W linku wrzuconym 2 dni temu rzeczywiście była wersja, w której występował błąd z konwersją.

Kirara - 2016-06-03, 18:34

Tak, pobrałam moda z linka w poście o 18:25. U mnie konwersja nie zadziałała. Zobacz edit w moim poście wyżej.

Nie możesz mieć w TP2 dwóch "AT_INTERACTIVE_EXIT". Zamiast tego daj "AT_NOW" i wtedy możesz te cztery linijki dla instalatora audio od Mirandy wrzucić w zakres BEGIN ~MIRANDA~ (przed BEGIN ~MASAMBE~), a nie na końcu po Masambe. Wtedy konwersja dźwięków u mnie działa i dla Mirandy, i dla Masambe.

EDIT:

Względem błędów w dialogach. Sprawdzałeś, czy w kodzie dialogu można nie dawać spacji pomiędzy "~" a "[plikaudio]"? Bo zauważyłam, że czasami oddzielałeś spacją, czasem nie. Na przykład w pierwszym dialogu w pliku MIRANDAJ:
napisał/a:
IF~Global("MirandaIsTalking","GLOBAL",2) ~ THEN BEGIN MIRANDA01X00
SAY~Bardzo się cieszę, że mogę z tobą podróżować. Mam nadzieję, że jak najszybciej udamy się do Kniei Larsa i zbadamy sprawę Corsone.~[MIRd8]

W teorii spację się tam daje, ale nie wiem, czy jest to wymagane. Znaczy przez WeiDU to przechodzi, ale może Baldur coś nie ogarnia.

Czy któreś dialogi z dźwiękami Ci działają? Czy na wszystkich ugłosowionych gra się sypie? Próbowałeś usunąć dźwięki z tych dialogów, na których gra Ci się zawiesiła (np. w Kniei Larsa), i wtedy jeszcze raz zainicjować dany dialog w grze?

nowus777 - 2016-06-03, 20:47

Cytat:

Nie możesz mieć w TP2 dwóch "AT_INTERACTIVE_EXIT". Zamiast tego daj "AT_NOW" i wtedy możesz te cztery linijki dla instalatora audio od Mirandy wrzucić w zakres BEGIN ~MIRANDA~ (przed BEGIN ~MASAMBE~), a nie na końcu po Masambe. Wtedy konwersja dźwięków u mnie działa i dla Mirandy, i dla Masambe.


Ok, poprawiłem i konwersja rzeczywiście działa.

Co do spacji przed tyldą, to nie ma ona wpływu na uruchomienie się dialogu. Działa mi ugłosowienie do 1 dialogu (MIRANDA.d) oraz ugłosowienie z .tp2, czyli dźwięki postaci. Nie działają natomiast dialogi uwarunkowane timerem oraz lokacją.

Kirara - 2016-06-03, 21:12

Stan "CD_STATE_NOTVALID" masz dodawany w TP2?

Sprawdzałeś, czy piosenka i jej uruchamianie skryptem w grze działa? Bo ona występuje przy rozmowach z timerem, więc możesz wykomentować te dwie linijki ze skryptu i odpalić rozmowę (zakładając, że piosenek nie testowałeś):

PlaySong(0)
PlaySound("MIRANDA")

Dziwne to wszystko, bo błędów w kodzie nie widać. Całość się kompiluje poprawnie. Biorąc pod uwagę zmagania Ruffla z Mirandą, mam wrażenie, że czyste BGEE jest jakieś porąbane do modowania (np. plik CRE *Belaree działał w BG:SoD, BG2EE, a w BGEE zawieszał grę).

nowus777 - 2016-06-03, 21:15

No właśnie w momencie odpalenia dialogu uwarunkowanego timerem, uruchamia się muzyka, natomiast nie pojawia się dialog i gra się zawiesza. Najciekawsze jest to, że wcześniej naprawdę wszystko działało...

Nie mam stanu "CD_STATE_NOTVALID" w TP2.

Kirara - 2016-06-03, 21:18

No to dodaj. Tuż pod BEGIN ~MIRANDA~ dodaj te dwie linijki:

APPEND ~STATE.IDS~ ~0x80101FEF CD_STATE_NOTVALID~
UNLESS ~CD_STATE_NOTVALID~

Ale skoro muzyka się odpala, to znaczy, że warunki są poprawne (mimo braku tego stanu). I gra się (chyba) sypie w momencie szukania, który dialog zacząć.

nowus777 - 2016-06-03, 21:24

Dodane. Niestety, nie wpływa to na błąd. Również nie potrafię oprzeć się wrażeniu, że chodzi o coś z dźwiękiem... Z drugiej strony, czemu dźwięk z MIRANDA.d działa?
Ruffle_truffle - 2016-06-03, 21:56

Kirara napisał/a:
czyste BGEE jest jakieś porąbane do modowania (np. plik CRE Mirandy działał w BG:SoD, BG2EE, a w BGEE zawieszał grę).


.CRE Belaree ;) (też).

Zgadzam się w 100%, że jest porąbane do modowania.

nowus777 - 2016-06-03, 23:51

W celu upewnienia się, czy gra nie wysypuje się przez dźwięki usunąłem wszystkie pliki AUDIO z instalacji. I... gra nadal się wiesza. A zatem to nie jest wina ugłosowienia, które nie było zmieniane i wcześniej działało. Wychodzi na to, że wina leży w skryptach, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy już...

EDIT: a może gra wiesza się tylko u mnie? czy ktoś może testowo zainstalować moda, przyłączyć Mirandę i udać się Kniei Larsa, żeby zobaczyć, czy gra się zawiesi?

Ruffle_truffle - 2016-06-04, 21:18

nowus777 napisał/a:
EDIT: a może gra wiesza się tylko u mnie? czy ktoś może testowo zainstalować moda, przyłączyć Mirandę i udać się Kniei Larsa, żeby zobaczyć, czy gra się zawiesi?


U mnie działa i się nie wiesza.

nowus777 - 2016-06-04, 23:24

Po przeinstalowaniu wszystkiego gra rzeczywiście nie wiesza się po wejściu do Kniei Larsa. Inna sprawa, że Miranda powinna skomentować wejście na teren lokacji, a nie robi tego. Poza tym pierwszy dialog uruchomiony timerem (po 5 minutach od przyłączenia) wiesza grę. A zatem coś jest ewidentnie nie tak :( Przejrzałem wszystko po raz kolejny i nadal nie widzę błędu, powoli zaczynam tracić nadzieję.
Ruffle_truffle - 2016-06-05, 09:20

U mnie wszystko to działało.
Ale u mnie mój NPC nie działał, a u Kirary z kolei chyba tak.
Zawsze zostaje klasyczne BG, albo BG 2: EE.

nowus777 - 2016-06-05, 10:02

Ruffle - uściślijmy.

Ściągnąłeś najnowszą wersję moda (sprzed jakichś 10 postów). Przyłączyłeś Mirandę i działało ugłosowienie. Udałeś się do Kniei Larsa. Czy po wejściu do Kniei Miranda powiedziała "Jesteśmy na miejscu, Knieja Larsa... bla bla bla..." ?

Jeśli tak, to nie mam zielonego pojęcia, o co może chodzić.

Ruffle_truffle - 2016-06-05, 10:10

nowus777 napisał/a:
Ruffle - uściślijmy.

Ściągnąłeś najnowszą wersję moda (sprzed jakichś 10 postów). Przyłączyłeś Mirandę i działało ugłosowienie. Udałeś się do Kniei Larsa. Czy po wejściu do Kniei Miranda powiedziała "Jesteśmy na miejscu, Knieja Larsa... bla bla bla..." ?

Jeśli tak, to nie mam zielonego pojęcia, o co może chodzić.


Ściągnąłem wersję, którą masz w linku w podpisie. Po wejściu do Kniei ten dialog się odpalił, dalej też nie było problemów.

Specjalnie zainstalowałem NPC Project i udałem się do tej Kniei Larsa.

nowus777 - 2016-06-05, 10:31

W podpisie mam działającą, ale nieaktualną wersję moda o nazwie Miranda.

Mnie natomiast chodzi o sprawdzenie BGEE 10 NPC PROJECT: https://megawrzuta.pl/download/1776ef67c4024049a0cb17b3cdebf5f1.html

Ruffle_truffle - 2016-06-05, 12:08

No w tej wersji już się zacina.

Miranda powoduje crash, a elf barbarzyńca po wyjściu z domu, przy którym stał zaczął zatrzymywać się w drodze. Tzn. klikam na mapę, a on podchodzi kawałek, po czym odwraca się do protagonistki i stoi w miejscu, nic nie robiąc. I tak za każdym razem.

nowus777 - 2016-06-05, 19:11

Zrobiłem dziś mały test, tzn. w uaktualnionej wersji moda zacząłem podmieniać kolejne pliki ze starą, działającą wersją i sprawdzałem, które pliki spowodują crash. Padło na MIRANDAJ.d (stary plik MIRANDAJ.d działa przy nowym skrypcie, podczas gdy nowy plik MIRANDAJ.d nie działa przy starym skrypcie MIRANDA.baf, a początek skryptu i dialogu nie uległ żadnej zmianie!). Wychodzi na to, że gdzieś w MIRANDAJ.d jest coś, co powoduje zawieszenie się gry...

EDIT:
Po ponad tygodniu zmagań udało mi się znaleźć babola! Skrypty piszę w Notepad++. Przy wprowadzaniu zmian, nie zmieniłem kodowania z ANSI na UTF-8 (bez BOM). I to właśnie z tego powodu gra się zacinała pomimo tego, że wszystkie skrypty były poprawnie napisane.

No to wracamy do gry! :)))

ps: @Ruffle_Truffle - sprawdź u siebie, czy nie miałeś podobnego błędu.

Ruffle_truffle - 2016-06-07, 08:20

Ja używam zwykłego notatnika, także raczej nie w tym rzecz.

Czekam na tego elfa-dzikusa, bo wydaje się być ciekawy. No i wreszcie jakiś wojownik po szarej stronie mocy ;)

AbdelStrife - 2017-06-08, 09:49

nowus777 napisał/a:
Cześć. Wznawiam prace nad modem - obecnie kończę już przygotowywać quest i dialog dla Masambe.

Modowanie trochę zajmuje, zwłaszcza, kiedy chce się stworzyć naprawe dobrego NPC. Pomyślałem zatem, aby póki co udostępnić innym do grania samą postać Mirandy, która jest już gotowa. Do kogo mam się zgłosić z prośbą o umieszczenie moda na głównej stronie z modami? Oczywiście prześlę uaktualnione pliki postaci.



Ciekawie zapowiadający się modzik. Link jednak nie działa :(

Czy jesli nie byłoby to kłopotem mógłbyś stworzyć kolejnego do najnowszej wersji?

Meisarcha - 2017-06-08, 09:54

nowus777 napisał/a:
czy istnieje możliwość umieszczenia moda wśród modów na http://baldur.cob-bg.pl/?

Oczywiście, gdy wstawisz nowy link, pobiorę i wrzucę na serwer (ew. jeśli nie jest duży, możesz spróbować podesłać mi go via PW).
Wybacz brak odpowiedzi wcześniej, dopiero powoli eksploruję wszystko.

nowus777 - 2017-07-19, 18:19

Witam, wrzucam ponownie link do pobrania modu MIRANDA NPC. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli ktoś zagra i napisze swoją opinię :)

http://baldur.cob-bg.pl/d...0NPC%20v1.1.rar

Ruffle_truffle - 2017-07-23, 21:35



Mirandy nie ma w drużynie, a dialog między Khalidem, a Jaheirą się odpalił.

nowus777 - 2017-07-23, 21:42

No to jest coś nowego ;) W tym banterze bierze udział Miranda, więc skoro nie ma jej w drużynie, dialog nie powinien się odpalić. Sprawdzę to u siebie i naprawię.

EDIT: u mnie w plikach już poprawiłem skrypty; nowa wersja zostanie umieszczona na stronie po uzyskaniu większej ilości informacji zwrotnych od osób testujących moda :)

EDIT2: w modzie zostały wprowadzone duże zmiany. Przede wszystkim bardzo rozwinięto quest Mirandy i inaczej poprowadzono relacje z niektórymi z oryginalnych NPC. Odświeżona wersja Mirandy będzie jednak dostępna dopiero po zakończeniu prac nad całym modem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group