Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Mody BG II: EE - [BG II: EE] Problemy z modami

Cecylio - 2017-07-17, 16:58
Temat postu: [BG II: EE] Problemy z modami
Temat chyba pasuje.

Otóż, mam pewien problem. Z jakiegoś powodu, nie mogę odpoczywać, bo gra momentalnie się wiesza. Miałem ten problem wcześniej, pomagało wczytywanie poprzednich zapisów. Teraz utknąłem z zapisem, który niby nie jest daleko, ale po drodze trzeba stoczyć kilka uciążliwych walk (tak, powinienem był zapisać, ale kto by się spodziewał takiego błędu :roll: ). Poza tym, przypuszczam że błąd i tak może się ponownie pojawić.

Czy ktoś spotkał się czymś podobnym? Google wskazuje na podobny błąd jedynie w pierwszym Baldur's Gate: Enhanced Edition. Ludzie najwyraźniej dodawali sobie keeperem torby przechowywania i powodowały podobne problemy. Ja czegoś takiego nie robiłem, mam jedynie torbę od Hexxat i przez bardzo długi czas nie pojawił się taki błąd.

Vinci - 2017-07-17, 21:54

Cecylio napisał/a:
Otóż, mam pewien problem. Z jakiegoś powodu, nie mogę odpoczywać, bo gra momentalnie się wiesza. Miałem ten problem wcześniej, pomagało wczytywanie poprzednich zapisów. Teraz utknąłem z zapisem, który niby nie jest daleko, ale po drodze trzeba stoczyć kilka uciążliwych walk (tak, powinienem był zapisać, ale kto by się spodziewał takiego błędu ). Poza tym, przypuszczam że błąd i tak może się ponownie pojawić.


To może być problem z NPC, spróbuj dla testu odłączyć wszystkich z drużyny. Ja miałem taki problem z BanterPackiem na wersji EE właśnie. Chciał się odpalić jakiś dialog i wysypywało grę.

Cecylio - 2017-07-17, 22:02

Hmm... miałem Banter Pack! Niemniej, przeinstalowałem i póki co wszystko działa. Możliwe, że akurat w tych konkretnych przypadkach ktoś chciał sobie pogadać przed spaniem. Ale wredni co towarzysze, tak grę komuś psuć :roll:

Dzięki, Vinci, bo przeinstalowałem, ale źródła problemu sam bym nie znalazł :wink:

Li - 2017-11-26, 22:34

Pytanie ode mnie - jeśli po rozpoczęciu Tales of the Deep Gardens dwie postacie z modów (Neh'Taniel i Chloe) straciły głosy i reinstalacja nie pomaga, a z kolei w zapisach SPRZED ToDG te głosy posiadają, to co mogę zrobić, żeby to naprawić?
galago_2006 - 2018-07-03, 16:12

Proszę o pomoc .Jestem zupełnym laikiem i chce zainstalować megamody między innymi właśnie check the bodies i region of terror do enchanced edition .Wiem że trzeba zastąpić plik CtbEE.tp2 innym ale nie mogę go zastąpić ,ponieważ ten drugi to CtB.tp2 i jak zmieniam nazwę i go zastępuję wychodzą błędy i przerywa instalację .W jaki sposób zainstalować po polsku check the bodies ,region of terror shadow over soubar i tdd do enchanced edition baldur's gate 2
morgan - 2018-07-03, 17:25

Witaj!
Mody Shadows over Soubar, Check the Bodies i Region of Terror mają osobne wersje do wersji EE i po ich ściągnięciu wystarczy je wypakować do folderu z grą i odpalić poprzez pliki .exe (odpowiednio Setup-SoS.exe, Setup-CtBEE.exe i Setup-RoTerror.exe).
W przypadku The Darkest Day sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Po pierwsze musisz pobrać zwykłą wersję tej modyfikacji, wypakowac ją do katalogu z grą, pobrać nakładkę pod wersję EE o nazwie TDDz-master.zip, wypakować i uruchomić plik Setup-TDDz.exe
TDD należy instalować jako pierwsze.

EDIT: Nie mam pojęcia, czy da się po polsku, są co prawda nasze tłumaczenia tych modów, tu na tym Forum (w dziale Mosty), ale one były przygotowywane pod klasyczne wersje.

EDIT II: TDD będzie działać, a przynajmniej powinno, co do CtB trzeba by chyba zmienić kodowanie, w przypadku SoS i RoT trzeba by trochę więcej zabiegów.

galago_2006 - 2018-07-03, 17:28

Dziękuję za odpowiedz . Tylko że zależy mi na polskiej wersji tych modów a one mają spolszczenie do ściągnięcia osobno i ja nie potrafie zainstalować własnie polskiej wersji tych modów bo po angielsku potrafię .
morgan - 2018-07-03, 17:34

To znaczy, że jednak zostało wprowadzonych więcej zmian.
Spróbuję coś z tym zrobić. Cierpliwości (bo jednak kilka dni mi, jak sądzę, zejdzie).

morgan - 2018-07-29, 16:49

Czas na mały update.
Niestety z tymi tłumaczeniami jest większy, niżby się zdawało, problem. Wygląda na to, że trochę jeszcze czasu minie, nim uda się to dostosować.
Wszystko zostało przygotowane, jak być powinno, ale nie działa. Testowała galago_2006 (za co duże dzięki), trochę też badał memory (również thx), wymyślane ad hoc rozwiązania, które znajdowałem, też nie spełniły swojej roli. Np. w tłumaczeniu RoT gra (zresztą nie tylko w wersji PL, bo w niemieckiej także) wiesza się na pierwszej cut-scence (w PL od razu, w DE po pierwszej kwestii). Ja nie mam czasu ani na testowanie wszystkich razem (jak to było teraz czynione), ani tym bardziej na każde z osobna. Gdyby ktoś chciał spróbować pomóc to ogarnąć, proszę o kontakt.

Lava Del'Vortel - 2018-07-29, 18:37

Ale używacie utf-8 dla gier EE? Wszystkie znaki specjalne charakterystyczne dla języków - jak polskie ę, ą, ć, ż (etc) - będą powodowały wyrzucenie gry, jeśli dany plik nie używa utf-8, a typowego dla starego BG ANSI. Większość modów używa dynamicznej konwersji kodowania podczas instalacji. Kod zawsze jest na początku tp2 - przykład z Ooze's Lounge, które wykorzystuje konwersje już nawet przy języku angielskim:

Kod:

// Translations
AUTO_TRA ~Ooze/translations/%s~

ALWAYS
// No exception, everything needs to be converted
ACTION_DEFINE_ARRAY Oozenoconvert BEGIN END

// any tra files used in LANGUAGE need to be reloaded after UTF-8 conversion
ACTION_DEFINE_ARRAY Oozereload BEGIN ooze items items_ee END

  LAF HANDLE_CHARSETS
    INT_VAR
      infer_charsets = 1
    STR_VAR
      tra_path = EVAL ~%MOD_FOLDER%/translations~
      noconvert_array = Oozenoconvert
      reload_array = Oozereload
  END
END


LANGUAGE ~English~
         ~English~
          ~Ooze/translations/english/ooze.tra~


Szczególnie trzeba zwrócić tutaj uwagę na linijkę:

Kod:

ACTION_DEFINE_ARRAY Oozereload BEGIN ooze items items_ee END


Tutaj zamieszczane są pliki, które muszą zostać przeładowany natychmiastowo, bo znajdują się w nich odnośniki bezpośrednio nawiązujące do tp2, także pliki kolejno - ooze.tra items.tra items_ee.tra - zostaną przeładowane i wykorzystane w uruchomionym już procesie instalacji, tak by WeiDU wykorzystało skonwertowane do utf-8 imiona postaci, opisy przedmiotów itd.

Do konwersji wymagane jest także, by w folderze z tłumaczeniami znalazły się dodatkowego pliki iconv (są w większości modów z taką konwersją, można sobie je po prostu przekleić).

Upewnijcie się, że wszystko z tego macie zaimplementowane prawidłowo.

morgan - 2018-07-29, 19:14

Rzecz nie w kodowaniu znaków (wyświetla je prawidłowo).
Lava Del'Vortel - 2018-07-29, 19:24

Sugerowałem by sprawdzić, bo nie wiem gdzie znajdują się linijki z tych cut-scen, ale wygląda, jakby tekst tej cut-sceny nie był w odpowiednim kodowaniu. Dlatego w przypadku PL wywala przy pierwszej linijce - bo np. tam jest polski znak - a przy niemieckiej w kolejnej - bo w pierwszej nie było znaku niemieckiego, a był np. w drugiej linijce. Dlatego to sugerowałem, bo brzmi to na coś bardzo prawdopodobnego.
morgan - 2018-07-30, 12:42

Dzięki za sugestię. Sprawdzę to jeszcze, choć setup każe dokonywać konwersji w locie podczas instalacji
Cytat:
ACTION_IF ENGINE_IS ~bgee bg2ee~ BEGIN
COPY - ~weidu.conf~ ~.../weidu.conf~
READ_2DA_ENTRY 0 2 3 "lang_dir"
ACTION_IF NOT ~%LANGUAGE%~ STR_EQ ~english~ BEGIN
ACTION_DEFINE_ASSOCIATIVE_ARRAY charsetsTable BEGIN
"german" => "CP1252"
"english" => "CP1252"
"french" => "CP1252"
"italian" => "CP1252"
"polish" => "CP1250"
"russian" => "CP1251"
"castilian" => "CP1252"
"spanish" => "CP1252"
END

i same teksty w NI/InfExpl oraz w grze wyświetlają się prawidłowo. Może to jakiś problem z plikiem zdefiniowanym w pliku setup.tp2 (bo teksty cut-scen znajdują się w pliku scripts.tra)? Choć i ich wykonywanie jest tam zdefiniowane:
Cytat:
ACTION_DEFINE_ARRAY charsetsReloadArray BEGIN setup script END

Przyjrzę się temu jeszcze (w swoim czasie).

Lava Del'Vortel - 2018-07-30, 13:07

Czyli jest przeładowany... hmm, nie wiem, ale warto tam poszperać. Widzę, że konwersja tutaj dokonywana jest trochę inaczej. Może K4thos coś jeszcze tu wypatrzy...
hokus - 2018-09-06, 21:25

Nie jestem przekonany, czy nakreslam problem w odpowiednim temacie (jesli nie, prosze o przeniesienie). W kwestii mojego problemu - otoz dlugo trwalo nim zdecydowalem sie dac szanse wersji EE... Gdy ten moment w koncu nadszedl pojawily sie pewne komplikacje z instalacja SCS'a. Ascension (najnowsza wersja pod EE) instaluje sie bez zadnych perturbacji :D Dalej instaluje SCS (wszystkie komponenty AI enhancement, wszystkie Tactical Challenges i kilka Spell i Gameplay Tweaks) i tutaj w podsumowaniu instalacji wywala bledy. Czytalem na forum reddit, w kilku tematach o Big World Fixpack, ale chyba potrzebowalby instalowac moda z BWP? Nie wiem, czy mozliwa jest instalacja SCS w wersji EE nie przez BWP? Czy jesli tak, potrzebuje uprzednio zainstalowanych fixow (jesli tak to jakich?) Ogolnie prosilbym kogos zyczliwego i cierpliwego :D o jakas instrukcje, jak w czystej (najnowszej) wersji EE zainstalowac SCS'a. I jeszcze jedno pytanie - na reddit znalazlem informacje odnosnie Alpha Tactics EE. Oba mody chyba nigdy nie byly grywalne razem, bo wiekszosc komponentow z Tacticsa gryzlo sie z SCS, wiec moje pytanie - gral ktos na forum tutaj? Jakies ewentualne wskazowki odnosnie instalacji? Z gory dzieki za pomoc!
memory - 2018-09-07, 03:09

Nie wiem, której wersji SCSa używasz, ale ktoś ostatnio narzekał na problemy z instalacją i odesłano go do SCS v31 Release Candidate (Now No. 3). Cóż, u niego pomogło :wink:
hokus - 2018-09-07, 07:46

Instalowalem SCS version 30. Sprobuje zainstalowac te wersje 31, ale rozumiem, ze to jest jeszcze beta? A swoja droga jakies sugestie, co moze byc nie tak? Moj blad, ze nie zrobilem screenow z instalacji... Fixow chyba w nowej wersji EE nie potrzebuje?
Cahir - 2018-09-07, 17:24

hokus napisał/a:
Instalowalem SCS version 30. Sprobuje zainstalowac te wersje 31, ale rozumiem, ze to jest jeszcze beta? A swoja droga jakies sugestie, co moze byc nie tak? Moj blad, ze nie zrobilem screenow z instalacji... Fixow chyba w nowej wersji EE nie potrzebuje?


Nie potrzebujesz, wersja 31 zawiera wszystkie poprawki z BWP Fixpacka i wiele innych oraz dodaje kompatybilność z EET.

memory - 2018-09-08, 02:52

Nie mam żadnych własnych doświadczeń z SCSem, którymi mógłbym się tu podzielić, ale w Readme znalazłem coś takiego:
Cytat:
BG2 Fixpack

SCS is designed to work with the (G3) BG2 Fixpack when used on BG2 and BGT installs. On old-style BG2, and BGT, I very strongly recommend that you install this fixpack first, before any other mods (except Ascension, if you use it) but certainly before SCS . It probably installs without the Fixpack but it's designed on the assumption that Fixpack is installed, and odd things may happen if it isn't. The Fixpack is not required (or available) on Tutu or Enhanced Edition installs


I jeszcze coś na temat wspomnianego przez Ciebie Ascensiona:
Cytat:
Ascension

Ascension is fully compatible with SCS II. By default, Ascension enemies use their own scripts instead of SCS scripts, although a number of components change this. (Note in particular that the Ascension "tougher Demogorgon" component is overridden by the "Improved Fiends" component of SCS.

However, a number of reports suggest that SCS is not compatible with "BP-Ascension", the version of Ascension that ships with the Big Picture. I recommend that you use the standard WEIDU version of Ascension (at www.weidu.org) with SCS. (Users constructing a Big World Project mega-install should probably take advice from www.shsforums.net on the best strategy.)

Incidentally, Ascension is about the only mod that should be installed before the BG2 fixpack.

emix - 2018-09-09, 13:19

Witam, przy instalowaniu moda Tales of Anegh wyskakuje oto błąd:

[data/ToA.bif] will contain 448 resources totalling 221919272 bytes
Processing quests and journals
ERROR: No translation provided for @999989
Stopping installation because of error.

ERROR Installing [Tales of Anegh (Weidu)], rolling back to previous state
Will uninstall 1388 files for [TOA/SETUP-TOA.TP2] component 1.
Uninstalled 1388 files for [TOA/SETUP-TOA.TP2] component 1.
ERROR: Not_found
Please make a backup of the file: SETUP-TOA.DEBUG and look for support at: whiteagnus@baldursgatemods.de
Using Language [Polski (Polish) by Aristo]

Install Component [Tales of Anegh (Weidu)]?
[I]nstall, or [N]ot Install or [Q]uit?

Mod był ściągany z listy tego forum, zauważyłem że niektóre pliki chyba cztery, nie mają w środku żadnego tekstu są puste! :sad:

memory - 2018-09-09, 18:02

A skąd pobierałeś moda?
W tłumaczeniu Arista rzeczywiście nie znalazłem linii @999989, ale nie widzę jej też w plikach angielskich, ani niemieckich. Spróbuj pobrać modyfikację z GitHuba White Agnusa i sprawdź, czy instalacja się powiedzie.
(Ta wersja zawiera chyba najwcześniejsze tłumaczenie Arista, jeszcze sprzed poprawek, które naniósł w póxniejszym czasie)

Edit
Dobra, już widzę. Problem jest bardziej złożony. Masz oczywiście wersję dla BG2EE, prawdopodobnie 2.6. Niestety poza tą jedną linią:
Cytat:
@999989 = ~Help the town of Anegh~

z dziennika, której przełożenie nie byłoby chyba jakimś wyzwaniem, brakuje nam jeszcze całego pliku "Setup EE". A ten wymaga już trochę więcej atencji; trzeba w nim dopisać parametry przedmiotów zgodnie ze standardem EE. Opisy przedmiotów się nie zmieniają.
Poza tym ilość plików w katalogu "d" też jest inna.
Krótko mówiąc nie da się tego zrobić w kilka minut :sad:
I szkoda, że twórcy moda nie informują tłumaczy o tak poważnych zmianach...

Olos - 2019-04-24, 16:38

Mam problem z pewnym questem. Po zrobieniu Kuli Sfer i śmierci Lavoka, zza mgły zaczepia mnie posłaniec od Lorda Farrahda i daje zaproszenie na śłub córki - Surayhi i po krótkim dialogu gra się wysypuje. Mam zainstalowanych parę modów, ale wszystko to raczej klasyki z którymi już grałem i nie przypominam sobie wcześniej takiej akcji. Teleportowałem się też kodem jeszcze z kuli przed rozmową z Lavokiem do Slumsów oraz innych lokalizacji i nikt mnie nie zaczepiał nawet jak kręciłem się bez celu i odpocząłem na ulicy. Wrzucam w spoiler wyciąg z WeiDU i proszę o pomoc.

// Log of Currently Installed WeiDU Mods
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name [ : Version]
~CTBEE/SETUP-CTBEE.TP2~ #0 #0 // Check The Bodies EET: 2.2
~CTBEE/SETUP-CTBEE.TP2~ #0 #1 // Candlekeep Chores, v2.2: 2.2
~CTBEE/SETUP-CTBEE.TP2~ #0 #2 // Check the Bodies Fast Forward, v2.2 (for CtB v2.2 or later): 2.2
~BACKBRYNNLAW/BACKBRYNNLAW.TP2~ #0 #0 // Back to Brynnlaw mod for Baldur's Gate II: v7
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #0 // General AI Improvements: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #1 // Creature & Area Improvements -> All Creature & Area Improvements: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #4 // Miscellaneous Enhancements -> With Additional Random Encounters: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #5 // Additional Shadow Thieves Content: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #6 // Alternative Harper/Xzar Plot: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #7 // Extended Reynald Sequence: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #8 // Intrigue In The Copper Coronet: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #9 // Rahul Kanakia's Potion Quest: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #10 // Revised Hell Trials: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #11 // Improved Oasis II -> IO2 Dialogue & Combat Enhancement: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #13 // Saving Sanik In Brynnlaw: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #14 // Burglary Of The Bookkeeper: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #15 // New Fate For The Dryads' Acorns: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #16 // The Tragedy Of Besamen: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #17 // Further Slaver Involvement: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #18 // Sending The Solamnic Knights Home: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #19 // Nazariel The Lich: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #20 // Reward Negotiation: v3.3
~SETUP-D0QUESTPACK.TP2~ #0 #21 // Infernal Thievery: v3.3
~ASSASSINATIONS/ASSASSINATIONS.TP2~ #0 #0 // Assassinations mod for Baldur's Gate II: v14
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #0 // Proper dual-wielding implementation for Thieves and Bards: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #1 // Thief kit revisions: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #2 // Thief High Level Ability revisions: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #3 // Proper racial adjustments for thieving skills: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #4 // Bard kit revisions: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #5 // Bard High Level Ability revisions: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #6 // Proper spell progression for Bards: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #7 // Additional equipment for Thieves and Bards: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #8 // Upgradeable Equipment: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #11 // Chosen of Cyric encounter: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #12 // Shadow Thief Improvements: v4.92
~RR/SETUP-RR.TP2~ #0 #999 // BG2-style icons for RR content: v4.92
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #20 // Change Imoen's Avatar to Mage: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #30 // Change Nalia's Avatar to Thief: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #40 // Change Viconia's Skin Color to Dark Blue: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #70 // Icewind Dale Casting Graphics (Andyr): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #100 // Commoners Use Drab Colors: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #160 // Make Magic Shields Glow (plainab/grogerson): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2010 // Separate Resist Fire/Cold Icon into Separate Icons (Angel): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1010 // More Interjections: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1030 // Reveal Wilderness Areas Before Chapter Six: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1070 // Improved Multi-Player Kick-out Dialogues: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1080 // Add Bags of Holding: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1120 // Stores Sell Higher Stacks of Items: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1150 // Shapeshifter Rebalancing: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1161 // Multiple Strongholds (Baldurdash) -> Keep Class Restrictions: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1180 // Female Edwina: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1220 // Allow Cromwell to Upgrade Watcher's Keep Items: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1227 // Adjust Cromwell's Forging Time -> Full 24 hours (BG2EE default, includes sleep): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1230 // Allow Cespenar to Use Cromwell Recipes: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1330 // NPCs Cannot Use Doors: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2040 // Universal Clubs: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2090 // Change Experience Point Cap -> Remove Experience Cap: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2140 // Expanded Dual-Class Options: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2151 // Wear Multiple Protection Items -> No Restrictions: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2170 // Cast Spells from Scrolls (and Other Items) at Character Level: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2190 // Limit Ability of Storekeepers to Identify Items -> Only Mage and Bard Storekeepers Can Identify Items: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2200 // Multi-Class Grandmastery (Weimer): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2210 // Change Grandmastery Bonuses -> True Grandmastery (Baldurdash): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2240 // Un-Nerfed THAC0 Table: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2250 // Un-Nerfed Sorcerer Spell Progression Table: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2260 // Alter Mage Spell Progression Table -> Un-Nerfed Table (Blucher): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2270 // Alter Bard Spell Progression Table -> Un-Nerfed Table (Blucher): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2280 // Alter Cleric Spell Progression Table -> Un-Nerfed Table (Blucher): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2296 // Alter Druid Spell and Level Progression Tables -> Use Cleric Level Progression Changes With Un-Nerfed Cleric Spell Table (Blucher): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2300 // Triple-Class HLA Tables: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2320 // Trap Cap Removal (Ardanis/GeN1e): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2330 // Remove Delay for Magical Traps (Ardanis/GeN1e): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2339 // Remove Summoning Cap for Regular Summons: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2340 // Remove Summoning Cap for Celestials (Ardanis/GeN1e): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2350 // Alter Multiclass Restrictions -> Allow humans to multiclass: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2390 // Paladins Use Icewind Dale-Heart of Winter Spell Tables (grogerson): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2400 // Rangers Use Icewind Dale-Heart of Winter Spell Tables (grogerson): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2410 // Druids Use 3E Alignment Restrictions: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2420 // Loosen Equipment Restrictions for Cleric Multi-Classes: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2430 // Change Equipment Restrictions for Druid Multi-Classes -> Loosen Equipment Restrictions for Druid Multi-Classes: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2440 // Everyone Gets Bonus APR from Specialization: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2540 // Speed Up de'Arnise Keep Stronghold Quests: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2999 // Max HP at Level One: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3000 // Higher HP on Level Up -> Maximum: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3008 // Allow HP Rolls Through Level 20 (Angel): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3012 // Maximum HP for NPCs (the bigg) -> For Party-Joinable NPCs Only: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3031 // Easy Spell Learning -> 100% Learn Spells and No Maximum Cap: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3040 // Make Bags of Holding Bottomless: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3050 // Remove fatigue from restoration spells: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3060 // Remove "You Must Gather Your Party..." Sound (Weimer): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3070 // Change Effect of Reputation on Store Prices -> Low Reputation Store Discount (Sabre): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3083 // Increase Ammo Stack Size -> Stacks of 120: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3093 // Increase Gem and Jewelry Stacking -> Stacks of 120: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3103 // Increase Potion Stacking -> Stacks of 120: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3113 // Increase Scroll Stacking -> Stacks of 120: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3121 // Happy Patch (Party NPCs do not complain about reputation) -> NPCs Can Be Angry About Reputation but Never Leave (Salk): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3125 // Neutral Characters Make Happy Comments at Mid-Range Reputation: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3183 // Romance Cheats: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3190 // Rest Anywhere (Japheth): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3195 // Alter Hostile Rest Spawns -> Decrease frequency by 50%: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3200 // Sellable Items (Icelus): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3205 // Stores Purchase All Item Types: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3280 // Give Every Class/Kit Four Weapon Slots: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3320 // No Depreciation in Stores: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4031 // Consistent Stats: Edwin -> Use BG2 Values: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4041 // Consistent Stats: Jaheira -> Use BG2 Values: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4061 // Consistent Stats: Minsc -> Use BG2 Values: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4071 // Consistent Stats: Viconia -> Use BG2 Values: v8
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #100 // Restore innate infravision to Half-Orc characters: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #101 // Prevent skeletal and incorporeal undead from being affected by Illithids' Devour Brain attack: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #103 // Allow Dispel/Remove Magic to take down Globes of Invulnerability: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #110 // Magical arrows and bolts deal bonus damage equal to their enchantment level: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #120 // Restore innate disease immunity to Paladins: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #125 // Rangers' Animal Empathy improves with experience: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #130 // Additional racial traits for Dwarves: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #140 // Additional racial traits for Gnomes: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #202 // Revised Bhaalpowers -> Enhance the Bhaalpowers and standardize their casting time: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #218 // Regain Bhaalpowers in ToB: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #203 // Make druidic shapeshifting uninterruptable: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #205 // Prevent Project Image and Simulacrum clones from using quickslot items: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #211 // Make Death Ward protect against Vorpal Hits: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #210 // Restore the Dispel Magic vulnerability to Nishruu and Hakeashars: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #213 // Expanded saving throw bonus tables for Dwarves, Gnomes and Halflings: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #216 // Bard songs break invisibility -> Only the Jester song breaks invisibility: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #323 // Use Icewind Dale's Dimension Door animation -> Use IWD animation for spells, retain BG2 animation for other visuals: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #302 // Change the appearance of the Robe of Vecna: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #310 // Distinctive creature coloring: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #510 // Expanded temple services: v4.53

memory - 2019-04-25, 16:42

Wiem, że to żadna pomoc, ale autorzy CTB sami piszą, że:
Cytat:
- The Marriage of Surayah
- This is a hard quest to get, and one that at this time I think may 'break' a number of other mods (or be broken by other mods). Timing is everything when getting married, so don't be late- or early.

Może nawet gryzie się to z samym wątkiem Anomena? Masz go w drużynie?

Olos - 2019-04-25, 22:26

memory napisał/a:
Wiem, że to żadna pomoc, ale autorzy CTB sami piszą, że:
Cytat:
- The Marriage of Surayah
- This is a hard quest to get, and one that at this time I think may 'break' a number of other mods (or be broken by other mods). Timing is everything when getting married, so don't be late- or early.

Może nawet gryzie się to z samym wątkiem Anomena? Masz go w drużynie?


Nie. Gram solo berserker zdualowany na maga. Mam save przed wyjściem z kuli i postanowiłem iść dalej, póki co ta akcja się nie powtórzyła, a więc coś ta Kula chyba ma do rzeczy. Grałem wcześniej z CtB i właśnie nie przypominam sobie tego questa. Przez niego nie mogę zakończyć Kuli, zgarnąć pierścień od Lavoka no i samą Kulę. Może jest jakaś opcja żeby wywołać tego posłańca konsolą?

memory - 2019-04-26, 16:34

Olos napisał/a:
Może jest jakaś opcja żeby wywołać tego posłańca konsolą?

Spróbuj CBSFMESS, ale nie wiem, czy problem nie tkwi gdzieś głębiej. W jakichś zmiennych, czy coś.

Olos - 2019-04-29, 21:10

memory napisał/a:
Olos napisał/a:
Może jest jakaś opcja żeby wywołać tego posłańca konsolą?

Spróbuj CBSFMESS, ale nie wiem, czy problem nie tkwi gdzieś głębiej. W jakichś zmiennych, czy coś.


A co to jest, to CBSFMESS? Nic mi w Google nawet nie znajduje. Mógłbyś rozwinąć?

memory - 2019-04-30, 05:34

C:CreateCreature("CBSFMESS") to właśnie kod,którym wywołałem tego posłańca w WoBG. Być może w EE też działa.
Olos - 2019-04-30, 15:47

memory napisał/a:
C:CreateCreature("CBSFMESS") to właśnie kod,którym wywołałem tego posłańca w WoBG. Być może w EE też działa.


Wywyołanie działa, ale łazi tylko za mną jak cień i nie da się z nim zagadać. Wywoływałem go w Slumsach gdzie dopada mnie po wyjściu z Kuli, ale nic z tego. Nie rozumiem do końca tego, bo to trochę jakby było coś w zmiennych ustalone, ze ma zagadać po Kuli. Gdy spróbowałem szybko po wyjściu ze Sfery go przywołać to i tak to nic nie dało, właściwy posłaniec mnie zaczepia i gra się zawiesza. Już bym wolał w ogóle dać sobie spokój z CtB i posiąść Kulę oraz pierścień we właściwy sposób.

memory - 2019-04-30, 19:18

Olos napisał/a:
Gram solo berserker zdualowany na maga.

a potem napisał/a:
trochę jakby było coś w zmiennych ustalone, ze ma zagadać po Kuli.

Być może warunkiem pojawienia się tego posłańca jest zdobycie klasowej twierdzy. Spróbuj zmienić odpowiednią zmienną na moment przed samym wyjściem z Kuli. Jeśli posłaniec się nie pojawi, to zmień lokację, a potem przywróć sobie posiadanie twierdzy i sprawdź czy kolejne spotkanie z posłańcem też wysypie grę.

Olos - 2019-04-30, 20:40

memory napisał/a:
Olos napisał/a:
Gram solo berserker zdualowany na maga.

a potem napisał/a:
trochę jakby było coś w zmiennych ustalone, ze ma zagadać po Kuli.

Być może warunkiem pojawienia się tego posłańca jest zdobycie klasowej twierdzy. Spróbuj zmienić odpowiednią zmienną na moment przed samym wyjściem z Kuli. Jeśli posłaniec się nie pojawi, to zmień lokację, a potem przywróć sobie posiadanie twierdzy i sprawdź czy kolejne spotkanie z posłańcem też wysypie grę.


Gram w BG tyle lat, ale nie mam pojęcia jak sprawdzić te zmienne, W necie nic nie znajduję. Jaki jest myk na dostanie się do tych zmiennych?

memory - 2019-05-01, 12:36

Ja najczęściej przeglądam je w Shadow Keeperze. W Twoim przypadku to byłby EEKeeper.
Żeby "pozbyć" się twierdzy możesz wpisać w konsoli C:SetGlobal("PLAYERHASSTRONGHOLD","global",0)
Zastanawiam się tylko, czy późniejsza zamiana na "1" rzeczywiście da Ci z powrotem kontrolę nad twierdzą. Może trzeba będzie przywołać Lavoka, żeby jeszcze raz wygłosił swoją kwestię?

Olos - 2019-05-01, 13:12

memory napisał/a:
Ja najczęściej przeglądam je w Shadow Keeperze. W Twoim przypadku to byłby EEKeeper.
Żeby "pozbyć" się twierdzy możesz wpisać w konsoli C:SetGlobal("PLAYERHASSTRONGHOLD","global",0)
Zastanawiam się tylko, czy późniejsza zamiana na "1" rzeczywiście da Ci z powrotem kontrolę nad twierdzą. Może trzeba będzie przywołać Lavoka, żeby jeszcze raz wygłosił swoją kwestię?


Jestem w podziemiach Czarowięzów, ale spróbowałem zrobić tak: Ustawiłem sobie tą zmienną na 1. przywołałem następnie umierającego Lavoka (LAVOK02). Jak dałem opcję, że zabiorę go na zewnątrz to przeteleportowało mnie oczywiście do Slumsów. Lavok umarł i o dziwo dostałem Kulę. Poczekałem chwilę i już byłem przygotowany na wciśnięcie Ctrl+Alt+Del, ale ku zaskoczeniu Posłaniec mnie nie zaczepił. Wyszedłem przed budynek w który "wbiła" się Kula i dopiero wtedy złapał mnie ten Kurier. Niestety gra sę wykrzaczyła, ale powtórzyłem manewr i szybko go zdezintegrowałem z bezpiecznej odległości. Quest z CtB mi przepadł, ale przynajmniej mam Kulę i Pierścień. Dzięki wielkie za wszelkie porady, połączyłem w sumie kilka podpowiedzi, które znalazłem też na forum Beamdoga i jakoś to poszło. Aczkolwiek chyba już więcej CtB nie zainstaluję.

Cecylio - 2019-12-22, 15:37

Ratunku! Minsc mnie się zepsuł!

Otóż wydaje się, że chce zainicjować jakiś banter, ale w kółko wypowiada tylko jedną kwestię - i tak w koło Macieja, można zwariować. Zdarzało mu się to wcześniej, ale to były pojedyncze przypadki - teraz się zapętlił.

Wydaje mi się, że chodzi o mod Minsc Friendship. Ta przeklęta kwestia to:
Cytat:
"The boy Delon from the Umar Hills!"


Próbowałem zapisywać i wczytywać, przechodzić do innej lokacji, wywalać go z drużyny i przyłączać z powrotem, nawet go ukatrupiłem, ale po wskrzeszeniu dalej tkwi w pętli.

Lava Del'Vortel - 2019-12-22, 16:47

Jakiś skrypt wywołuje rozmowę, ale zamiast wywołać właściwą, ciągle wyskakuje jakaś inna. Problem polega na tym, że żadna rozmowa w oryginalnym pliku BMINSC ani MINSCJ nie rozpoczyna się tymi słowami. Tak samo w Minsc Friendship... Dotyczące ponaglenia zaczynają się:

"Boo is curious and keeps bringing up the question of when we will travel to the Imnesvale village, and I heartily agree! We are heroes, and they are in need of heroes—it is a match even Minsc can see!"

oraz

"Did Minsc miss something? Did we already go and save the Imnesvale village? Boo demands that it is not so, but I cannot remember. Surely we would not shirk out heroic duty for so long! It cannot be!"

Jedyna linijka w MINSCJ wspiminająca Delona po imieniu to:

"We come because the little boy, Delon, said that there was evil here in need of a butt-kicking! And good for us that we have our boots on, yes, sir!"

W BMINSC nie ma żadnego odnośnika bezpośrednio do jego imienia. W Minsc Friendship nie znajduje się ani jedno odniesienie do tego imienia, bo mod wprowadza rozmowy wykraczające poza ten wątek w głównej grze i raczej opowiada o nowych kwestiach, niż dodaje więcej wzywania do zadania Umar.

Podejrzewam, że masz jeszcze jakiś mod, który dodaje do Minsca jakieś kwestie i ta kwestia znajduje się na szczycie dialogów z powodu nieprecyzyjnych warunków rozmowy (nieprecyzyjny global, za mało warunków, albo coś takiego)

Cecylio - 2019-12-22, 19:22

Mam podejrzanego, choć pewien nie jestem. Wydaje mi się, że może chodzić o NPC Strongholds.

Fajny to mod, ale i dziwny. Jaheira została panią na włościach w twierdzy De'Arnise i właściwie kończę już te zadania. Aerie dostała zadanie od kościoła Lathandera, jestem już po wątku Niewidzącego Oka, ale kolejnych zadań z twierdzy Kapłana ni widu, ni słychu. Aerie ukończyła również twierdzę Maga, ale np. Jaheira nie otrzymała twierdzy Druida (ale to chyba błąd, bo miałem ze sobą Cernda, ale odmówiłem dalszej współpracy i gdy był już poza drużyną, odpalił się dialog z propozycją objęcia twierdzy przez niego).

Za to właśnie Minsc otrzymał twierdzę Łowcy. Przypuszczam, że to bardziej powiązane jest z konkretnymi postaciami, niż klasami, niemniej przerobiłem Minsca na Barbarzyńcę (i jest o niebo lepszy od czystego Łowcy z berserkerem, którego nie można kontrolować)... i być może to namieszało? Bo otrzymał jedno zadanie, a potem cisza. Być może Delon jest posłańcem od zadań twierdzy Łowcy (choć pierwsze zadanie "przyniosła" driada) i z jakiegoś powodu, gdy Minsc chce mnie powiadomić o dostępności zadania (co czyni Jaheira poprzez dialog), zamiast tego odpala się ten przeklęty dialog? Odpalał się sporadycznie, ale jak tylko odebrałem nagrodę od burmistrza Targowa, Minsc zaczął się zapętlać.

EDIT: Dodam jeszcze, że klasę zmieniałem mu już na samym początku, a nie po otrzymaniu twierdzy.

Dodatkowo, namieszałem z szybkim zapisem i jedyny, jaki posiadam to "twardy" zapis na początku Gaju Druidów - więc musiałbym przechodzić go od nowa... ale czy to cokolwiek by naprawiło? Błąd występował tak czy siak.

Lava Del'Vortel - 2019-12-22, 20:06

Cóż... jest szansa, że to Stronghold, bo sprawdziłem i tam faktycznie pojawia się Delon by wręczać zadania. Widzę też w plikach:
@1039 = ~The boy Delon from the Umar Hills!~

także wygląda na to, że mod dodaje dialogi dla Minsca i niestety w pliku znajduje się "powyżej" dialogu. Jako, że jednak nie ma Delona (bo dialog nie ma warunku "widzi Delona"), to po linii Minsca wywala Ci dialog, bo brakuje aktora. Teraz tak... to trochę ryzykowne, bo nie wiem co się stanie później, ALE możesz spróbować wezwać Delona kodem (mając nadzieję, że gra po prostu rozwija jego dialog i jak będzie on ze swoim oryginalnym przypisanym dialogiem, to ruszy on dalej). Do tego byłby kod:
C:CreateCreature("DELON")
-- następnie niech odpali się dialog z Twoim ulubionym chomikowcem. Miejmy nadzieję, że tym razem całość pójdzie dalej.

...ale to trochę robisz na własną odpowiedzialność. Można też poszukać odpowiedniego dialogu/skryptu i zmienić globala... tak czy siak będzie to ryzykowne. Dobrym pomysłem może być zgłoszenie problemu tutaj: https://www.gibberlings3....pc-strongholds/

Pamiętaj też porozmawiać z Boo! W Minsc Friendship możesz doświadczyć tej przyjemności.

Cecylio - 2019-12-23, 19:08

Lava Del'Vortel napisał/a:
C:CreateCreature("DELON")


"Stworzenie" Delona pomaga z tym problemem, ale zauważyłem że pojawił się po raz drugi, przy następnym zadaniu. Nie wiem czy to wina moda, czy mojej błędnej instalacji (bo to, że namieszałem, to raczej fakt). Tak tylko piszę, dla potomnych.

Silas - 2020-01-05, 04:19

Ma ktoś linka do najnowszej wersji Unfinished Business dla BG2 (v27)?

Z tej strony nie chce się pobrać:

http://baldur.cob-bg.pl/bg2ee-mody

Cahir - 2020-01-05, 08:10

http://baldur.cob-bg.pl/bg2ee-mody

Szukaj pod literą "U". Najnowsza wersja jest na Githubie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group