Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Problemy - Bugi w WoBG, Część II

dradiel - 2017-03-26, 14:44
Temat postu: Bugi w WoBG, Część II
Poprzedni wątek ma już wystarczającą liczbę stron. Od tej pory błędy w grze proszę zgłaszać w tym wątku.
Pavlus - 2017-03-30, 12:31

Dradiel mnie znielubi zaraz:D Ledwo grać zacząłem a już muszę jakiegoś buga podesłać:D
Po obozie bandytów po noclegu tradycyjnie dostałem trzecią umiejętność, ale ona zniknęła. :shock: Powaga, było sobie leczenie chorób, a po jakimś czasie patrzę, nie mam go , tylko leczenie 2x. Czyżby jakiś skrypt się nie załadował? Podsyłam aktualnego sejwa. Niestety save jest już spory kawałek po obozie, bo nie odrazu to zauważyłem.:D

dradiel - 2017-03-31, 20:58

To, że nie zauważyłeś tego od razu to teraz znalezienie przyczyny zniknięcia zdolności specjalnej może być problematyczne. Tak na pierwszy rzut oka, to nie widzę powodu dla którego mogłaby zniknąć. W każdym razie da się bez niej żyć.

Pioter napisał/a:
@Driadel

po wgraniu patcha 1.66 i wczytaniu ostatniego save przed BGII wpisy w zakładce dziennik/dziennik zaczynają się u mnie od 23 dnia, po przejściu do BGII już od 28 dnia - wpis o spotkaniu Imoen usuwa najstarszy wpis z dziennika, tak jakby miejsce się skończyło na wpisy. Oba save w złaczniku.


Problem w następnym patchu zostanie naprawiony. Ograniczenie wyświetlanych stringów na rozdział dziennika (obecnie część) zostanie zwiększone do 2048 stringów na zakładkę dziennika.

Ascaephel - 2017-04-02, 19:04

Dziś spatchowałem do najnowszej wersji i Kachiko nie może używać swojego pierścienia (+3 kondycja, +3 KP) razem z magicznymi płaszczami poprawiającymi KP. Wcześniej mogła. Zmiana koncepcji czy bug?
dradiel - 2017-04-02, 20:43

Błąd. W następnym patchu poprawię to. Będzie jak poprzednio, ten przedmiot będzie na liście wyjątków, aczkolwiek bonus do kondycji zostanie zastąpiony punktami życia, aby zlikwidować możliwość korzystania z exploita.
Pavlus - 2017-04-02, 21:21

Dradel, a czemu Garrick nie może różdżki zabójczej chmury używać? Jakoś z strachowej korzysta normalnie:( Pierścienia czarów też nie może:( Btw w Secret of Bone Hill nadal w jednej skrzyni w mieście Varscone można znaleźć, prośba o podmianę na zwykły długi +2^_^
dradiel - 2017-04-03, 06:03

Różdżka w opisie ma podany wymóg: inteligencja 14, a Garrick ma u Ciebie tylko 13, przynajmniej na tym sejwie, który mam spod Twojego ostatniego posta. Zresztą przy próbie jej założenia wyświetla się komunikat o niewystarczającej inteligencji.
Pavlus - 2017-04-03, 09:30

A widzisz, ja nawet nie zwracałem na to uwagi, bo pamiętałem, że różdżki mają wymóg int 10 ogółem:D Haha:)
Darel - 2017-04-09, 16:46

Witam, mam problem z modem check the bodies, konkretnie z walką z magiem Zannaster. Jest on po prostu niesmiertelny, a z tego co czytałem powinien się przemieniać w lisza gdy jest na skraju śmierci. U mnie ta sekwencja się nie pojawia. ctrl+Y nie działa. Jakieś porady ? Nie ukrywam, że wymęczyła mnie ta lokacja i chciałbym dociągnąć wątek do końca ;)
dradiel - 2017-04-10, 06:17

Jako, że nie załączyłeś sejwa, to mogę tylko strzelać co może być przyczyną problemów.
Całkiem realne, że poniższy plik, wypakowany i wrzucony do override, definitywnie zakończy nieśmiertelność Zannastera.

Pavlus - 2017-04-10, 22:23

Panowie ale jaja :shock: Wczoraj skonczyłem u Durlaga, capnąłem Drizzta i skończyłem piekło. Wróciłem do kniei larsa, zasejwowałem i skończyłem grać.

Właśnie włączam grę i.... moje save są z przed wejścia do Wieży Durlaga!! Dosłownie wyparowały mi save, jakbym wczoraj nie grał i wróciły do wcześniejszej wersji. O zgrozo;(. Czy to może być wina antywirusa? pozbyłem się Comodo i zainstalowałem Zone Alarma ale ni cholerkę nie czaję co by miało to wspólnego z uwstecznionymi save.

Darel - 2017-04-10, 22:45

dradiel napisał/a:
Jako, że nie załączyłeś sejwa, to mogę tylko strzelać co może być przyczyną problemów.
Całkiem realne, że poniższy plik, wypakowany i wrzucony do override, definitywnie zakończy nieśmiertelność Zannastera.


Niestety pliczek nie zadzialal, takze zamieszczam save,

Jolan - 2017-04-10, 22:50

Pavlus napisał/a:
Panowie ale jaja :shock: Wczoraj skonczyłem u Durlaga, capnąłem Drizzta i skończyłem piekło. Wróciłem do kniei larsa, zasejwowałem i skończyłem grać.

Właśnie włączam grę i.... moje save są z przed wejścia do Wieży Durlaga!! Dosłownie wyparowały mi save, jakbym wczoraj nie grał i wróciły do wcześniejszej wersji. O zgrozo;(. Czy to może być wina antywirusa? pozbyłem się Comodo i zainstalowałem Zone Alarma ale ni cholerkę nie czaję co by miało to wspólnego z uwstecznionymi save.

Miałem kiedyś coś podobnego w Icewind Dale. Odkryłem wtedy, że raz grałem jako administrator a raz normalnie . Administrator widział wszystkie save, a normalny użytkownik tylko te stworzone przez niego. Czy to twój problem może ?

Pavlus - 2017-04-10, 22:50

Nie, cały czas gram jako admin

Hmm:) W dacie modyfikacji wychodzi, ze ostatni raz zmieniano coś w plikach save 6 kwietnia, chyba odszóstego do wczoraj nie grałem. Wczoraj w ogóle gra mi dziwnie się zachowywała. Gdy zjeżdżałem kursorem na skraj ekranu np do zaznaczenia całej drużyny to czasem jak klikałem na skraj ekranu oddtzrważał się systemowy dźwięk, wiecie takie plimknięcie czy jak to nazwać jak np wyskakuje komunikat windowskowski na win7.

dradiel - 2017-04-11, 18:42

Zaktualizowałem plik podpięty pod moim poprzednim postem. Teraz już powinno dać się pokonać Zannastera.
Ascaephel - 2017-04-14, 17:28

Lasy Tethyru, Kompania Ośmiu z CtB:
- niektórzy przeciwnicy zostawiają po sobie po ok. 50k złota. Spotkałem co najmniej 4 takich.
- finałowa walka (mam nadzieję, że finałowa) z Drakoliczem - Zannaster nie umiera, nie wiem co robię źle, wytłukłem wszystkich poza nim, ten ma 'na skraju śmierci' i tak dobre 5 minut.

Pavlus - 2017-04-14, 17:30

Dradiel juz jakiś plik podsyłał co do tego maga, btw jakim cudem ty już tam jesteś?:D Dopiero co po Imoenkę chciałeś lecieć:D
Ascaephel - 2017-04-14, 17:38

Mam tę lokację dostępną, nie byłem jeszcze w Brynnlaw. Poszukam pliku w takim razie.
Pavlus - 2017-04-14, 17:39

Jesteś genialny, idziesz na hardkorową bitwę tak prędko, no drugi Kinski:P
Ascaephel - 2017-04-14, 18:03

Kolejna szata Vekny i amulet mocy, przegięty moim zdaniem płaszcz odzwierciedlenia, zbugowane walki, kompania ośmiu wrogie obszarówki czasami traktuje jako 'zdradę' z naszej strony - ten mod ma wiele poprawek przed sobą....
I tak jeszcze się przyczepię, bo irytuje mnie ta walka (mimo, że już ukończyłem). Dlaczego za każdego poległego z kompanii drużyna traci reputację? Fabularnie rzecz biorąc, zgadzamy się pomóc w walce, gdzie każdy zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa, więc niby co, później ocalała reszta kompanii idzie w świat psując nam reputację? Trochę bez sensu.
Do tego wygląda na to, że umiejscowienie tej walki psuje quest Corana na tej samej lokacji.

dradiel - 2017-04-15, 05:43

Plik naprawiający nieśmiertelnego Zannastera jest stronę wcześniej w tym wątku.

W jakim sensie psuje quest Corana?

Darel - 2017-04-16, 13:13

Jestem chyba jakiś pechowy bo tym razem ma problem z The Darkest Day...
Po otwarciu drzwi do laboratorium w wieży Orgotha powinna aktywować się cut-scenka, a po niej walka. U mnie po otwarciu drzwi nie ma nic (dosłownie), ani scenki ani przeciwnika, nikogo.

Z głównym wątkiem też coś szwankuje. Jestem na samym początku, bo dopiero na etapie rozmowy ze strażnikiem w bramach miasta Athkatli. Niestety nie pojawia mi się żadna nowa linia dialogowa :/.

Zamieszczam save'a.

dradiel - 2017-04-16, 13:31

Sejwa nie ma pod postem. Jeśli jest problem z jego zamieszczeniem to podeślij na e-maila.
dradiel - 2017-04-16, 18:14

Nie dziwne, że nie możesz skończyć questa. Nie otworzyłeś drzwi do cel i już bez kodów nie otworzysz, bo zgubiłeś kamień strażniczy. Musiałeś go wywalić gdzieś na ziemię i definitywnie zniknął z gry. Zamknięte cele powinny były Ci dać do myślenia. Kod kamienia to "KEYOR".

Tutaj masz solucję TDD na wszelki wypadek:
http://baldur.cob-bg.pl/The_Darkest_Day?pg=7,6

Darel - 2017-04-17, 09:33

Ten kamień mi po prostu zniknał z plecaka po otwarciu jakiś drzwi albo skrzynki.
Teraz zdałem sobie sprawę, że nieźle dałem ciała z głównym wątkiem. Miałem tylko 3 dni na porozmawianie ze strażnikiem w bramach miasta, ale oczywiście zacząłem kończyć inne wątki i tym samym zablokowałem sobie dalsze etapy moda :? . Jest jakiś kod na przywołanie tego NPC ?

Markhet - 2017-04-17, 16:03

Dzisiaj ogrywałem SoA z bg1 i natrafiłem na parę kwiatków, przez co zmarnowałem kupę czasu
1. Opis w notatce: dom obok Feldeposta, dom jest przy Płonącym czarodzieju
2. Był jakiś problem z zaskoczeniem rozmowy z Lizzy po rzuceniu klątwy na Rebbecę (po 3 razie chyba zaczęła ze mną rozmawiać)
3. Harfiarz z Jarmarku mówi żeby udać się do Lasu Ostrych Kłów a chodzi o Obóz bandytów
4. Do wieży Dystry można się dostać tylko przez Las Ostrych Kłów przez co zwiedziłem 3 mapy
I jeszcze mała prośba, można by zmienić żebrakowi z Wrót kamień na jakiś ze sklepu Quince Jubilera. I prośba nr 2, proszę chociaż o szybkie nadpisanie i sprecyzowanie w dzienniku i dialogach miejsc, o które chodzi w queście, to może ktoś zaoszczędzi godzinkę szukania po mapie i forach co autor miał na myśli

hajmdal - 2017-04-19, 01:15

Obóz bandytów, nie można opuścić lokalizacji. Pokazuje nie można osiągnąć celu.
dradiel - 2017-04-19, 06:25

Idź do dolnej krawędzi lokacji i stamtąd spróbuj wyjść. Link aktywuje się na dolnej krawędzi.
Ascaephel - 2017-04-21, 16:24

dradiel napisał/a:

W jakim sensie psuje quest Corana?

Przepraszam, dopiero zauważyłem - w ogóle nie pojawiają się potworki do zabicia, brak Safany. Dodatkowo miałem dwóch Coranów, jeden w zbroi chyba paskowej, drugi w skórzanej, jeden po przekazaniu questa zniknął, drugi nadal stoi w miejscu i pogania drużynę do akcji.

Lightening - 2017-04-21, 18:05

Hmmm, jestem w trakcie drugiego pobytu w SoBH i coś dziwnego mi się tutaj dzieje. Po odpoczynku w knajpie, ktoś się do mnie teleportuje, ale nie pojawia się. Zaskakuje jakaś rozmowa, lecz okno znika po ułamku sekundy. Czy to jakiś poważny bug, który uprzykrzy mi dalszą rozgrywkę?

Save w załączniku.

dradiel - 2017-04-21, 21:53

Owszem, wygląda mi na to, że jest to zapowiedź kłopotów.

Wypakuj załączony plik do override, rozwiąże to problem.

Ascaephel - 2017-04-22, 14:16

Mam kolejny problem, niestety.
Gram kensaiem i uznałem, że pora go zdwuklasować na maga. Niestety, operację uniemożliwia ekran wyboru czarów 10 poziomu (??), których zwyczajnie nie mogę wybrać, bo do wyboru jest ich zero (puste kwadraty, nieklikalne).

kapciarz - 2017-04-22, 16:00

hejka. na wstepie chcialem powiedziec, ze jestem pod niesamowitym wrazeniem tego moda oraz nieustajacego wsparcia i ciaglych aktualizacji. swietna robota!

a teraz pytanie - czy nowa wersja instalatora i patch 1.69 naprawily moze blad zwiazany z 'zamrozeniem' dziennika? (caly czas w dzienniku wyswietlana jest "Czesc 1" mimo wykonywania kolejnych zadan glownego watku. mam przez to 2 problemy chyba. 1 - most do Baldur's Gate pozostaje zamkniety mimo oczyszczenia kopalni Otulisko. no i chyba nie rozpoczynaja mi sie watki niektorych modow, ktore powinny sie aktywowac po okreslonym rozdziale (ktorys z modow w 5 rozdziale ma start w Pomocnej Dloni. NPC powinien sie tam pojawic kierujac do Lasu Ostrych Klow bodajze - u mnie go ni ma :-()

kwestie mostu w BG "rozwiazalem" zwyczajnie teleportujac druzyne kawalek dalej - dalszy ciag watku sie aktywowal (NPC, ktory zleca infiltracje). jednak brak aktywacji moda troche mnie martwi.

wlasnie sciagam nowy instalator - mam nadzieje, ze problemy sie rozwiaza.

Jeszcze raz - ogromne podziekowania dla autora (autorow?) WOBG za powrot nostalgii :grin:

dradiel - 2017-04-22, 19:10

Zgodnie z opisem zawartym w patchu 1.66 dziennik jest podzielony na 3 części. Przez całe BGI będziesz miał część I, przez BGII: SoA część II, a BGII:ToB część III.

Problemy z mostem opisane są w informacji dotyczącej patcha 1.67:
http://athkatla.cob-bg.pl...t=5849&start=45

Niepotrzebnie się teleportowałeś zamiast naprawić problem kodem zawartym w informacji dotyczącej patcha. Możesz wywołać tym kolejne problemy z przeskakiwaniem zmiennej kontrolującej postęp gry.

Ascaephel:
Przyślij mi sejwa, to zerknę o co chodzi. Przypuszczam, że może to być wynikiem ujemnych punktów doświadczenia, które pewnie dostałeś za śmierć członka kompani ośmiorga. Ujemne punktu doświadczenia są przyczyną problemów przy dwuklasowaniu z powodu przekręcenia licznika doświadczenia. Usunąłem to z tego questa, ale ty grałeś przed patchem 1.69, więc obstawiam, że o to chodzi.

Ascaephel - 2017-04-22, 20:38

dradiel napisał/a:
Ascaephel:
Przyślij mi sejwa, to zerknę o co chodzi. Przypuszczam, że może to być wynikiem ujemnych punktów doświadczenia, które pewnie dostałeś za śmierć członka kompani ośmiorga. Ujemne punktu doświadczenia są przyczyną problemów przy dwuklasowaniu z powodu przekręcenia licznika doświadczenia. Usunąłem to z tego questa, ale ty grałeś przed patchem 1.69, więc obstawiam, że o to chodzi.

OK, podrzucę jutro, ale to nie to, walkę z kompanii wczytywałem do skutku aż nikt z nich nie zginął. Poza tym mam jeszcze sejwa sprzed tej walki i tam też próbowałem dualować - ten sam efekt. Przy dualu na złodzieja wszystko przebiega pomyślnie w obu przypadkach. Sejwika załączę jutro.
Edit: dziś włączyłem gierkę i zrobiłem duala z marszu. Sprawa wygląda następująco, jak się okazało po testach: przy świeżo włączonej grze, kiedy nie wykonałem zbyt wiele akcji, dual przechodzi w porządku, natomiast jeśli troszkę pogram (nie ma znaczenia tu wczytanie save'a, tylko uruchomienie gry, co dziwne) dual nie przechodzi. Takie moje spostrzeżenie jakby ktoś miał problem z dwuklasem.

Darel - 2017-04-23, 16:17

Nie wiem czy to bug czy tak ma być, ale: Czy to jest normalne ze po rozmowie z Irenucisem w przytułku przed wyssaniem ze mnie duszy, wszystkie przedmioty jakie ja i drużyna posiada znikają ? Po wszystkich cut-scenkach i rozmowie z bodhi dalej wszysy są goli.
Scol - 2017-04-23, 16:32

To normalne. Przed uwięzieniem zabierany jest drużynie ekwipunek. Później go odzyskasz.
Darel - 2017-04-23, 16:55

To jak ja mam zabić kogokolwiek w przytułku, nie wspominając o przegiętej drużynie z drugiego piętra.
Ja ten ekwipunek powinienem chyba odzyskać w miejscu gdzie mogę z powrotem przyłączyć Imoen inaczej nie jestem w stanie przejść tego miejsca bez oszukiwania.

khayman - 2017-04-23, 18:12

Twoim zadaniem jest : UCIECZKA, nie wycięcie wszystkiego w pień. Może ci się to nie podobać, ale to dodaje pikanterii i mi sie bardzo podoba ten pomysł. I tak - da rade pokonac przeciwnikow. No chyba że w teamie samych wojowników - to radze uciekać i sprawnie uzywać języka w rozmowach.
Pavlus - 2017-04-23, 18:57

Tą drużynę należałoby usunąć, w realiach WoBG są nie do ruszenia, no chyba, że ktoś idzie po siostrzyczkę baaaardzo późno:). Też się piekliłem w tym miejscu (nie z drużyną a z resztą przytułku) ale miałem wybitnie za niski lv:P No ale offtopujemy Panowie:)
Ascaephel - 2017-04-23, 19:09

Darel napisał/a:
To jak ja mam zabić kogokolwiek w przytułku, nie wspominając o przegiętej drużynie z drugiego piętra.
Ja ten ekwipunek powinienem chyba odzyskać w miejscu gdzie mogę z powrotem przyłączyć Imoen inaczej nie jestem w stanie przejść tego miejsca bez oszukiwania.

Drużynkę wysolowała u mnie Tashia na poziomie 19 bodajże. Reszta mojego teamu schowała się w pokoju i spokojnie oglądała rzeź. Także idzie to przejść.

Pavlus - 2017-04-23, 19:13

As i've said, odpowiedni lvl^^ Asc Ty nolajfisz tego WoBGa czy jak? czy po prostu olałeś IWD i BG1?
Ascaephel - 2017-04-23, 19:20

Wbrew pozorom nie korzystałem z zaklęć wysokiego poziomu, tak naprawdę OpMB, OpEM, Zapalająca Chmura, Miecze Mordekainena - i z tego co pamiętam to starczało. Czarownik ma łatwiej w tej walce o ile dobrał odpowiednie zaklęcia.
BG1 i IWD1 nie olałem, nadal nie wiem gdzie zaczyna się część IWD2, do tego nie robiłem praktycznie nic z TDD, SoS, po Imoen poszedłem dość szybko.

Pavlus - 2017-04-23, 19:23

O jasny gwintuś, ona jest czarowbnikiem.... Skleroza. Dobra Asc, jeśli możesz to podeślij proszę na pw czary do wyboru jakie wybrać przy awansach u czarownika, bo mam przecież zamiar z Xanem grać:D
Ascaephel - 2017-04-30, 11:51

Lśniący kamień ioun - zamiast podnosić max HP do 110, obniża je.
Edit: amulet suzerena robi to samo, w opisie, że daje 110% hp, natomiast w działaniu obniża je...

dradiel - 2017-05-01, 07:04

Oba przedmioty działają poprawnie. Nie patrz na graficzne odzwierciedlenie efektu na obrazku postaci, bo przedmiot zgodnie z opisem ustawia maksymalne punkty życia na 110 %.

Maksymalne, czyli nie zwiększa obecnych punktów życia. Jak jesteś ranny to jesteś ranny, przedmioty Cię nie uleczą. Stąd wygląda na obrazku, jakby zmniejszały się punkty życia. W rzeczywistości masz przyrost (wzrósł max) , ale to co zyskujesz po założeniu przedmiotu musisz uzupełnić pijąc np. miksturę.

Uprzedzając Twoje ewentualne pytanie, czy nie można zrobić jednocześnie zwiększenie aktualnych punktów życia przy zakładaniu przedmiotu. Nie można, ponieważ związany z tym jest exploit leczący postać poprzez zakładanie i ściąganie przedmiotu.

Edit:
Poza tym pamiętaj, że przedmiot ustawia wartość. Jeśli masz już założony przedmiot, który ustawia większą wartość np. 120%, to normalne, że oba przytoczone przez Ciebie przedmioty zmniejszą wartość maksymalnych punktów życia, bo mają tylko 110%. Jako ostatni zakładaj ten z najwyższą wartością.

Ascaephel - 2017-05-01, 09:02

Hej, wiem jak działa ten bug z leczeniem i nie o to mi chodziło, jeno o zmniejszanie maksymalnych HP.
Ale i tak wyjaśniłeś w czym problem, posiadałem na tej postaci już pas dający 120% HP, po założeniu kamienia na głowę max HP spadały, nie skojarzyłem, mój błąd.

Eviscer - 2017-05-02, 17:14

Podczas tworzenia postaci, która jest człowiekiem, przy wyborze klasy mam możliwość wieloklasowości. To błąd, czy celowe zamierzenie?
porfirion - 2017-05-02, 17:34

W razie czego niech mnie jaki spec poprawi, ale jeśli się nie mylę, w WoBG zostały zdjęte obostrzenia rasowe względem wielo- i dwuklasowości, tj. ludzie mogą być wieloklasowcami, a pozostałe rasy mogą dwuklasować.
Damianus_NT - 2017-05-02, 22:34

Zgadza się. Jakoś z rok temu Dradiel usunął ograniczenia rasowe wieloklasowców. Niektórzy kręcili na to nosem, ale w sumie nic złego w tym, że dostajemy wolną rękę i nasza postać może się nieco wyróżnić na tle pozostałych. Zresztą, decydując się na człowieka, sami sobie osłabiamy postać (gnom czy elf mają przydatne bonusy rasowe).
greegarak - 2017-05-03, 11:11

Damianus_NT napisał/a:
ale w sumie nic złego w tym, że dostajemy wolną rękę i nasza postać może się nieco wyróżnić na tle pozostałych. Zresztą, decydując się na człowieka, sami sobie osłabiamy postać

Bez przesady, człowiek to najsilniejsza rasa ze wzglęu właśnie na dwuklasowość. A bonusy czy to +1 do obrażeń z miecza, czy procy plus lepsze rzuty, tego nie przebiją. Dwie klasy, a nawet trzy z bonusami są słabsze niż dwuklasa z podklasy. Bo czy jest ktoś kto pokona kenseja/maga, czy kenseja/łotra, czy też inne kombinacje z podklasami.

Damianus_NT - 2017-05-03, 12:24

Cytat:
Bez przesady, człowiek to najsilniejsza rasa ze wzglęu właśnie na dwuklasowość. A bonusy czy to +1 do obrażeń z miecza, czy procy plus lepsze rzuty, tego nie przebiją.

Fajnie, tylko że:
- ja pisałem w kontekście człowieka - wieloklasowca,
- to nie ma znaczenia, bo wszystkie rasy mogą dwuklasować w WoBG.

- krasnale i gnomy mają lepsze rzuty obronne,
- niziołki lepsze rzuty i +1 do procy,
- elfy mają bonus +1 do walki mieczami i łukiem oraz posiadają znaczną odporność na sen i zauroczenia,
- ludzie nie mają nic... nawet ich zdolności złodziejskie są najsłabsze, na równi z tymi u półorków.

greegarak - 2017-05-03, 13:53

Damianus_NT napisał/a:
Fajnie, tylko że:

Aha. :smile:
No tak, granie wieloklasowcem człowiekiem to bieda. Chyba że można używać przedmiotów od NPC, bo większość ma wymóg gatunek człowiek. Ale wiele przedmiotów w WoBG jest zmienionych, więc pewnie bonus w postaci tych przedmiotw odpada.

Eviscer - 2017-05-03, 15:13

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. :smile: Jeszcze mam takie jedno pytanie: czy da się jakoś przyspieszyć walkę? U mnie to wygląda tak, że po rozpoczęciu walki moja postać i przeciwnik zaatakują, po czym czekają kilka sekund aby znowu wyprowadzić cios. Jest na to jakaś rada?
Głupio to wyglądało przy walce Sarevoka i Goriona, kiedy ten umarł jak Sarevok się na niego tylko patrzył

Damianus_NT - 2017-05-03, 16:18

Runda w Baldur's Gate ma 6 sekund, więc postać posiadająca 1 atak na rundę będzie machać bronią bardzo rzadko. Gra dodaje od siebie tzw. "kosmetyczne animacje", które sprawiają, że postać atakuje częściej, ale bez szansy na trafienie (osobiście preferuję grę bez tych animacji, bo pozwala to lepiej kontrolować pole walki).

Jeśli chcesz przyspieszyć grę, to chyba najlepiej standardowo, wejść w opcje i zwiększyć klatki (wszelkie akcje i animacje w grze są sprzężone z fps (domyślnie 30)). Nie polecam przyspieszać na więcej niż 40-45 klatek... w sumie to nie polecam przyspieszać w ogóle. Z czasem, bohaterowie zyskają dodatkowe ataki, będą biegać na przyspieszeniu i posiadać akcelerację rzucania czarów, niektórzy nawet założą buty szybkości. Zwiększona ilość klatek sprawi, że będą popierniczać po ekranie w iście komicznym stylu.

Co do Goriona, to Sarevok zadaje kilka mocarnych ciosów, a mag pada z opóźnieniem, prawdopodobnie w wyniku jakiegoś efektu nałożonego przez cios. Można to interpretować jako śmierć przez wykrwawienie się, truciznę, właściwość broni, albo zdolności "zwiastun śmierci" Sarevoka.

EDIT.
Poprawione "7 sekund" na "6 sekund".

greegarak - 2017-05-03, 17:08

Damianus_NT napisał/a:
Runda w Baldur's Gate ma 7 sekund,

http://baldur.cob-bg.pl/bg2?pg=1,2,6#1870.0
6 sekund. 7 to w ICewind, a chyba 5 w Tormencie.

Damianus_NT - 2017-05-03, 17:30

Już któryś raz z rzędu piszę to nieszczęsne "runda = 7 sekund", nie jesteś pierwszym, który mnie poprawia :P

Może w końcu uda się zapamiętać:
runda = 6 sekund,
tura = 60 sekund,
opóźnienie = 0,6 sekundy na 1 pkt.
czas rzucania zaklęć = j.w.

Swego czasu, tworzyłem do Icewind Dale rozpiskę czarów (wraz z czasem działania), w celu optymalizacji procesu buffowania (rzucanie czarów w takiej kolejności, a by wzmocnienia trwały jak najdłużej) i mi się brzydko utrwaliło.

porfirion - 2017-05-03, 23:59

greegarak napisał/a:
7 to w ICewind, a chyba 5 w Tormencie.

Kurczę, zawsze myślałem, że we wszystkich grach z silnikiem Infinity te rundy trwają 6 sekund, a tu takie coś... Dopiero teraz przeczytałem w instrukcji IwD, że tam faktycznie napisali o 7, a raczej o "w przybliżeniu 7". Ale najwyraźniej nie jest to aż tak widoczne, skoro nigdy nie zwróciłem na to uwagi w samej grze ;) (a w instrukcji Tormenta to chyba o długości trwania rundy w ogóle nie napisali, a w samej grze też nigdy aż tak na to nie zwracałem uwagi)

Damianus_NT napisał/a:
Co do Goriona, to Sarevok zadaje kilka mocarnych ciosów, a mag pada z opóźnieniem, prawdopodobnie w wyniku jakiegoś efektu nałożonego przez cios. Można to interpretować jako...

Interpretować można ;) Natomiast mechanicznie (wg skryptów) to po prostu Gorion ma ustawione, że gdy wyprztyka się z wszystkich czarów i zacznie walczyć sztyletem, to po chwili ginie - zupełnie niezależnie od ciosów Sarevoka, więc oczywiście może się zdarzyć, że akurat cios Sarcia i śmierć Goriona się w miarę zbiegną, ale wcale tak być nie musi, co wygląda naprawdę słabo - i nie ma to zupełnie związku zupełnie z szybkością zadawania ciosów itp. W sumie to popatrzyłem na jakichś filmikach, czy w EE tej cut-scenki jakoś nie usprawnili, by się lepiej prezentowała - i choć też idealna nie jest, to poza większymi efektami czarów jest przy śmierci Goriona taka animacja, którą można zinterpretować jako właśnie atak Zwiastuna Śmierci czy jaki inny bajer ze strony Sarevoka.

Ascaephel - 2017-05-08, 19:54

Mam Imoen, świeżo po dualu, poziom maga 1, złodziej oczywiście jeszcze nie odblokowany, ma ustawiony skrypt SoloBuff czy coś takiego (ostatni dostępny skrypt dla każdej postaci). No i problem w tym, że mimo braku odblokowania klasy złodzieja, Imoen wykrywa pułapki na tym skrypcie, a co jeszcze ciekawsze, udaje jej się te pułapki wykryć.
Lightening - 2017-05-12, 20:41

Zaklęcie ochrona przed złem jest chyba nieco niezgodne z opisem. Lisz w bramach miasta przyzywał demony z bramy, a one mnie atakowały pomimo aktywnej opchrony przed złem 3 metry.
Lightening - 2017-05-13, 12:20

Hmmm, postanowiłem przebiec na szybkości na najłatwiejszym poziomie etap, który przeszedłem od twierdzy strażnika żeby móc jednak wypełnić tego questa z irenicusem no i znowu mam problem.

Pomimo trzymania w ręku furii niebios to Kuroisan mi się nie pojawia. Co się dzieje? Przy poprzedniej grze normalnie mi się objawił, a teraz pomimo wielu odpoczynków nic się nie dzieje. Załączam sejw.

dradiel - 2017-05-13, 13:07

Żaden bug. Przy najłatwiejszym poziomie Kuroisan się nie spawnuje i tyle.
Lightening - 2017-05-13, 13:34

Dzięki bardzo!
Eviscer - 2017-05-19, 16:58

Mam problem z konsolą kodów. Chciałem przywołać sobie Tevena, bo nie ma go w Kniei Larsa (wcześniej spotkałem jakiegoś innego bandytę, który jak wyczytałem w internecie jest powodem jego nieobecności, a chciałbym się przyłączyć do bandytów). Jednak pomimo tego, że na pewno wszystko dobrze wpisałem, nie mogę go w ogóle przywołać. Reszta kodów też nie działa, ale mi na nich nie zależy. Chcę tylko jakoś przywołać Tevena.
memory - 2017-05-19, 17:01

To nie bug.
Zastąp "CLUAConsole:" samym "C:".

Lightening - 2017-05-20, 18:41

Nie jestem pewien, wktóym temacie umieścić tą wiadomość, ale chyba bugi pasują najlepiej, bo z tego co zrozumiałem to miejsca gdzie można darmowo i nieskończenie długo expić są uważane za pewnego rodzaju błąd i są usuwane z WoBGa. No to na tą chwilę zauważyłem 3 takie miejsca:
1) Azen mod - walka z sarevokiem po bokach świątyni spawnują się w nieskończoność bitewne horrory. 400PD za sztukę, wystarczy wejść w odpowiedni obszar.

2)Dodatek Tol w ID1. W podziemiach magowie przyzywają w nieskończonosć demony, chyba 700PD za sztukę jeśli pamiętam.

3) Podziemia za kangaxem. Kopia 3 poziomu wieży durlaga. Galarety musztardowe jeśli nie potraktuje się ich ogniem to po śmierci spawnują się 2 sztuki. 300PD za jednego osobnika. Tutaj to się można ekspresowo obłowić.

qucksilver - 2017-05-30, 16:35

Czy ktoś spotkał się z bugiem w dialogach zmieniającymi płeć naszego CHARNAME? ukończyłem BGI i jestem w lochach po powtórnej walce z Sarevokiem. Wszyscy npc traktują moją postać jako kobietę, mimo że w ustawieniach jest określona jako mężczyzna.
memory - 2017-05-30, 20:56

To jakiś ponoć nienaprawialny błąd związany z BG1 NPC Project. Obawiam się, że musisz przejść nad tym do porządku dziennego.
lubczyk - 2017-05-30, 22:32

memory napisał/a:
To jakiś ponoć nienaprawialny błąd związany z BG1 NPC Project. Obawiam się, że musisz przejść nad tym do porządku dziennego.


pojawia się gdy inna postać z drużyny w tym wypadku kobieta stoi bliżej rozmówcy.

Phaelin - 2017-05-31, 08:43

lubczyk napisał/a:
memory napisał/a:
To jakiś ponoć nienaprawialny błąd związany z BG1 NPC Project. Obawiam się, że musisz przejść nad tym do porządku dziennego.


pojawia się gdy inna postać z drużyny w tym wypadku kobieta stoi bliżej rozmówcy.


Generalnie chodzi o to, że osoba stojąca najbliżej rozmówcy jest traktowana jako ta, która prowadzi rozmowę. CHARNAME nie zawsze jest osobą prowadzącą rozmowę (a moim zdaniem powinien), więc możliwe są takie dziwne sytuacje językowe.

tommisww - 2017-06-04, 15:45

Witam. Mam taki problem, jeśli moja postać zginie na jednej mapie, nie mogę jej wskrzesić gdzieś indziej, bo gra mi się wiesza... ( ginę choćby walcząc z Żelaznym Tronem w budynku, to nie mogę wskrzesić postaci w tej lokacji z zamkiem). Ma może ktoś rozwiązanie tego problemu?
dradiel - 2017-06-05, 22:10

Generalnie z wychodzeniem z martwą główną postacią poza lokację na której zginęła trzeba uważać. TobEx zawiera błąd, powodujący, że czasem kończy się to brakiem możliwości jej wskrzeszenia a naprawa wymaga ręcznej edycji sejwa. Główną postać bezpieczniej jest wskrzeszać na lokacji, na której zginęła.
AlienStalker - 2017-06-06, 22:37

Gdzie poznikały wszystkie przypięte tematy, łącznie z patchnote-ami?

Namarcha - 2017-06-06, 22:42

World of Baldur's Gate -> Ogólne
Gawain - 2017-06-19, 23:32

Mam w drużynie Drizzta przy przejściu z BG1 do BG2. Jeżeli zostawimy mu w ekwipunku turkusową tubę na zwoje, turkusową torbę przechowywania, turkusowy pas i turkusową torbę na mikstury to, to wszystko z zawartością pojawia się u głównej postaci zaraz po rozmowie i Imoen. Jeżeli będzie potrzeba to mogę załączyć sejw.
Nobanion - 2017-06-20, 02:09

Ale fajnie :P Załączyłbyś zapis, grasz na najnowszej wersji ? Ja znowu przechodzę, ale początek znam dosyć dobrze, stąd zapis byłby ciekawy...I przeszedłeś większość zadań? A masz zapis zaraz przed samym przejściem?
dradiel - 2017-06-20, 05:52

Załącz sejwa tuż przed przejściem do BG2.
Nobanion - 2017-06-20, 07:28

U mnie występuje błąd kiedyś dawno chyba temu sygnalizowany, że jak pogram sobie i wyjdą, coś popiszę na klawiaturze, spróbuję wejść do gry, wczytuję zapis i to na okrągło przeładowuje mi się opcja odpoczynku, a jak na próbę robię zapis to wygląda że jakby jakieś klawisze były naciśnięte i wypisuje z samo siebie długą nazwę. No niby odpowiedziałem na zadane pytanie, ale jakby była wina to klawiatury, to w inne gry też by to przeszkadzało...Trochę to denerwuje, wylogowanie nic nie pomaga, trzeba przeładować kompa, znaczy się system :(
Gawain - 2017-06-20, 14:22

Te przedmioty przechodzą tylko wtedy gdy ma je Drzzit. Tuż przed scenką z Mae Varem pojawia się dialog z Melchiorem Harfelem (oddanie przedmiotów Drzzita) i potem znajdują się w ekwipunku głównej postaci. Nie przechodzą: księga czarów Peltara i jasnobrązowa torba przechowywania. Gdy te przedmioty mają Minsc, Jaheira, Charname lub inni wszystko jest ok. (brak scenki z Melchiorem). Sejw w załączniku tuz przed rozmową z Beltem. Wersja 1.69
Gawain - 2017-06-20, 18:42

I jeszcze jedno Jaheira na końcu BG1 ma po 64072 expa i poziom 7/8. Po dołączeniu jej w lochach spada jej doświadczenie, pkt życia i poziom do 6/8. Exp wyrównuje się jej do poziomu postaci głównej, w moim przypadku Mag/Zawiadaka, ale tylko do klasy czynnej - Mag. A chyba powinno do łącznej wartości doświadczenia mag+złodziej.

Edit: (dla Nobianiona i innych zainteresowanych pulą expa.) Przejście BG1 na ustawieniach fabrycznych WOBG, poziom standard. Początek 3 osoby do 3 lev. Charname. Potem 5 osobowa drużyna do twierdzy Durlaga. i 6 Drzzit z Sagą i pozostałymi questami tj. Grobowiec, krąg, Kultyści dłoni i zakończenie. Musiałem tylko konsolą przywołać Nikitę, żeby skończyć II Sekcję. Nie wiem co zrobiłem źle, ale za Chiny Ludowe nie chciała się pojawić we Wrotach.

C.B.N - 2017-07-03, 10:53

Witam,
Na wstępie chciałbym złożyć wyrazy szacunku autorowi WoBG za kawał genialnej roboty :)
Mam natomiast błąd który występuje u mnie po załatwieniu obozu bandytów i przejściu do Kniei Otulisko. Po rozmowie z więźniem i otwarciu skrzyni i zabraniu z niej listów nie aktualizuje mi się mapa z knieją i za żadne skarby nie umiem się do niej dostać. Będę bardzo wdzięczny za pomoc, ponieważ nie wiem już co mam zrobić.

Edit:
Temat ogarnięty, wpisałem ten kod i się naprawiło:
CLUAConsole:SetGlobal("Chapter_WoBG","GLOBAL",6)

:)

Andy - 2017-07-14, 22:20

Dziwna mała dziewczynka na V poziomie Smoczego Oka (IWD), gada po angielsku (chodzi o dźwięk)
Sanguis - 2017-08-05, 15:59

Planar Sphere Mod.

Część po wyzwoleniu Czarnoksiężnika, Dzielnica Mostów.

Mamy tam przeciwnika (wygląd Banshee), który nazywa się "Test Dummy", gdy zadaje jej się ciosy klonuje się pod innymi nazwami -
Aprrentice, Tutor. (umiejętności takie same). Wypada z niej miecz, który nie działa (Oczyszczanie aury powinno dać, z tego co wiem, takie same efekty jak akceleracja).

Sanguis - 2017-08-05, 19:39

Przepraszam za post pod postem, ale w sumie dość poważny BUG.

Problem dotyczy moda Planar Sphere. Po pokonaniu Czarnoksiężnika Melanthiuma nie mogę wyjść z Kuli Sfer. Wychodząc zaczepia mnie uczeń (apprentice), że Kula jest atakowana. Następuje cut-scenka, która nie ma końca (zapaliłem sobie papierosa, wypiłem kawę, zjadłem ciastko i skosiłem trawnik).

Miałem wcześniejszego save'a przed zabiciem Melanthiuma. Zrobiłem to jeszcze raz - bug nadal występuje. Spróbowałem się teleportować na zewnątrz Kuli dodaną zdolnością (też z moda) i wejść od ulicy - to samo.

Ponadto tuż po zabiciu Melanthiuma pojawia się Bella - nowy kontakt nadzorujący. Mówi, że po spotkaniu Teosa przyprowadzić go do niego. Po spotkaniu Teosa i zamianie Teosa w kurczaka nigdzie jej nie ma. Z dialogu wynikało iż będzie w pomieszczeniu z mapą (pokój na prawo zaraz przy wejściu). Jakiś kod do pojawienia się jej?

Załączam save'a.

@edit
Jeżeli byłaby możliwość byłbym niezmiernie wdzięczny za komendę konsoli, która rozwiązałaby problem - niestety urlop się kończy, czasu mało i ruszyłem z grą :razz:
Jeżeli nie da się - trudno. Najwyżej szybko nadrobię na ctrl+R i ctrl+y.

Sanguis - 2017-08-09, 16:00

CTD przy korzystaniu z Maczugi Orkusa. Dostajemy ją od Orkusa przy końcu moda VECNA.

Prawdopodobnie jest to jeden z efektów maczugi, bo wywala do windowsa po kilkunastu uderzeniach.




na 100% winowajca:

Archerito - 2017-08-12, 23:32

Powitalski. Na początek ogromny szacun dla dradiela oraz wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt. Jako fan, gracz i przede wszystkim człowiek doceniam Waszą pracę całym serduchem. Odkryłem WOBG stosunkowo niedawno więc jestem dopiero w BG 1 ale kilka kwestii rzuciło mi się w oczy:
- druid zmiennokształtny: broń generowana przez jego skilla nazywa się Werewolf Paw, mało tego jest opisana jako 1-ręczna a przy próbie włożenia innej broni w drugą rękę wyskakuje komunikat, że broń oburęczna w użyciu,
- jeżeli stworzymy sobie custom team a następnie przeniesiemy go do gry singlowej, po odłączeniu postaci można ją odesłać do...Miedzianego Diademu. Może warto byłoby w BG 1 odsyłać postaci do Pod Pomocną Dłonią.

Lojalnie uprzedzam, że po zainstalowaniu WOBG wrzuciłem sobie jeszcze kilka "ułatwiaczy" z tweaksa, które może i mogą mieć jakiś wpływ na powyższe kwestie.

kamster - 2017-11-04, 13:29

Nie wiem czy to bug czy zamierzony efekt, ale Kagain po przyłączeniu do drużyny, która ma średnio 4-5 poziom zaczyna na poziomie 1, mając 225 xp. Wg wiki powinien zacząć mając level podobny do aktualnej drużyny. Viconia, gdy ją dołączyłem, dostała z miejsca xpki i jest na 4 poziomie. Jak to więc z tymi kompanami jest? Bo trochę lipa mieć taką rozbieżność doświadczenia w drużynie.
morgan - 2017-11-04, 13:37

Widocznie wszedłeś do Beregostu na 1. poziomie, tylko wówczas go nie przyłączałeś. Wróciłes na późniejszym etapie gry, ale on będzie miał poziom z pierwszego odwiedzenia lokacji (to akurat generalne prawidło w Sadze BG, nie WoBG)
dradiel - 2017-11-04, 14:52

Tak to wygląda w BG, jak opisał morgan. Generalnie WoBG też obowiązuje ta zasada, z tym, że WoBG ma podpinany w momencie przyjmowania do drużyny po raz pierwszy skrypt wyrównujący doświadczenie do głównej postaci. Zdarza się jednak, że gdzieniegdzie nie zauważyłem, że go trzeba podpiąć. Tutaj dialog Kagaina ma dodatkową linię dialogową dodawaną przez BG NPC Project. Nie zwróciłem jak dotąd na to uwagi i to pewnie jest problem. O ile to w ogóle można nazwać problemem, bo wyrównywanie poziomu doświadczenia postaci przyłączalnych to jedno z niewielu o ile nie jedyne ułatwienie zawarte w WoBG w stosunku do oryginalnej gry.
nowyU - 2017-11-04, 20:22

W wersji dla wielu graczy gra nie zaskakuje po teleportacji na wyspę Lenor (BoneHill) oraz w sekcji w Beregoscie (DH).
dradiel - 2017-11-05, 06:32

W załączeniu plik, który naprawia cutscenkę pod kątem gry multiplayer w przypadku Sekcji.

Co do BoneHill, to musisz sprecyzować co się dzieje u Ciebie. Bo u mnie bez problemu na Twoim sejwie zostaję przeniesiony przez Peltara ze świątyni na wyspę.

nowyU - 2017-11-05, 12:06

Dzięki Ci za sprawną odpowiedź. Możesz napisać gdzie mam plik wkleić, w całym katalogu z grą, nie znalazłem takiego pliku na podmianę. Z tego co widzę wszystkie .bcs są w Override.

Co do BoneHill to faktycznie teraz dialog z Peltarem po teleportacji zaskakuje, wcześniej sytuacja wyglądała podobnie jak w sekcji. Prawdopodobnie miało to jeszcze miejsce przed aktualizacją z 1.68 do 1.73.

Jeżeli możesz, napisz co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, na wypadek gdyby sytuacja znowu się powtórzyła.

dradiel - 2017-11-05, 12:27

Oczywiście do override.

Kiedyś ktoś już zgłaszał problem z wejściem na SoBH na multiplayerze i wtedy to naprawiłem. Nie pamiętam kiedy to było, więc jeśli nie miałeś ostatniej wersji WoBG, to całkiem możliwe, że dlatego miałeś problem.

Przyczyną są po prostu błędy w skryptach cutscenek. Być może, gdzieś jeszcze takie cutscenki są, ale ja nigdy nie testowałem WoBG pod kątem gry multiplayer.

Kelkorn - 2017-11-12, 00:01

Mam problem z modem SoS. Mianowicie po skończeniu spotkania w karczmie i zgodzeniu się na podroż do Soubar znika HUD (tak jakby cały czas nadal odgrywała się cut-scenka). Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
dradiel - 2017-11-12, 06:25

Prześlij sejwa sprzed cutscenki.
Kelkorn - 2017-11-12, 12:14

Udało mi się rozwiązać problem. Związany on był ze skryptem chłopca stajennego sprzątającego i zamykającego tawernę. Jeżeli nasza drużyna blokowała mu ścieżkę podczas 'sprzątania' gra rozpoznawała cut-scenkę jako niedokończoną. Rozwiązałem to w ten sposób że przed startem całej sekwencji (gdzie jeszcze mamy parę sekund na reakcję) udało mi się umieścić drużynę w jednym z pokoi gdzie nie blokowali chłopca. Później już wszystko działa prawidłowo :)
Sand Glokta - 2017-11-24, 09:40

Witam

Mam problem przy World's Of Baldur's Gate. Mianowicie nie mogę wejść do kopalni Nashkel, po rozmowie z żołnierzami dwóch z nich znika, ale nie pojawia się ikonka wejścia do środka, cały czas nie da się wejść. Czy ktoś poradziłby mi jak rozwiązać ten problem.
Z góry dziękuję.

Nobanion - 2017-11-24, 12:46

A próbowałeś zapisać i wczytać? Albo jeszcze raz zagadać z Emersonem? Takie banalne, czasem pomaga :P
Sand Glokta - 2017-11-24, 15:45

Próbowałem jeż wszystkich wariacji i nic...zapisywać wczytywać, wychodzić z mapy, zabijać ostatniego strażnika i nic..
dradiel - 2017-11-24, 18:55

Załącz sejwa.
Sand Glokta - 2017-11-24, 22:23

Kurde, wstyd się przyznać, ale jak załączyć sejwa?
memory - 2017-11-24, 22:34

Wybierz przycisk "Odpowiedz", żeby napisać posta; tam będziesz miał opcję załączenia pliku. Tylko chyba musisz najpierw spakować Twój zapis.
Sand Glokta - 2017-11-24, 22:49

ok wysyłam.
dradiel - 2017-11-25, 05:18

Brak podstawowej zmiennej kontrolującej rozdziały w WoBG.

Myślę, że powodem tego jest niezastosowanie się do informacji dotyczącej aktualizacji gry do najnowszej wersji:

Cytat:
Osoby, które mają już WoBG muszą zaktualizować grę do wersji 1.67 i dopiero instalować 1.68. Wymagane jest to, aby mieć jak najmniej problemów z sejwami.


w tym wątku:
http://athkatla.cob-bg.pl...t=5849&start=45

Wygląda na to, że powróciłeś do gry na starym sejwie (dobrze obstawiam?) , pochodzącym jeszcze sprzed zmian dotyczących dziennika. Na chwilę obecną możesz użyć kodu:
C:SetGlobal("Chapter_WoBG","GLOBAL",3)

Ponadto powinieneś też użyć kodu :
C:SetGlobal("Chapter","GLOBAL",1)
W przeciwnym razie będziesz miał kłopoty z dziennikiem i nie tylko.

Wpisanie powyższych kodów nie da gwarancji, że nie pojawią inne problemy z sejwami. Modyfikacja jest wciąż rozwijana, co powoduje, że powrót do gry przy użyciu starych sejwów, to kiepski pomysł.

Sand Glokta - 2017-11-25, 07:57

dradiel napisał/a:
Brak podstawowej zmiennej kontrolującej rozdziały w WoBG.

Myślę, że powodem tego jest niezastosowanie się do informacji dotyczącej aktualizacji gry do najnowszej wersji:

Cytat:
Osoby, które mają już WoBG muszą zaktualizować grę do wersji 1.67 i dopiero instalować 1.68. Wymagane jest to, aby mieć jak najmniej problemów z sejwami.


w tym wątku:
http://athkatla.cob-bg.pl...t=5849&start=45

Wygląda na to, że powróciłeś do gry na starym sejwie (dobrze obstawiam?) , pochodzącym jeszcze sprzed zmian dotyczących dziennika. Na chwilę obecną możesz użyć kodu:
C:SetGlobal("Chapter_WoBG","GLOBAL",3)

Ponadto powinieneś też użyć kodu :
C:SetGlobal("Chapter","GLOBAL",1)
W przeciwnym razie będziesz miał kłopoty z dziennikiem i nie tylko.

Wpisanie powyższych kodów nie da gwarancji, że nie pojawią inne problemy z sejwami. Modyfikacja jest wciąż rozwijana, co powoduje, że powrót do gry przy użyciu starych sejwów, to kiepski pomysł.


Ściągnąłem instalator wobg po prostu ze strony, gra się sama zaktualizowała, potem stworzyłem postać i zacząłem grać , nie były to stare sejwy.

dradiel - 2017-11-25, 09:09

A jaką Ty masz wersję gry i skąd w ogóle ją ściągałeś. Bo załączony sejw na pewno nie pochodzi z wersji 1.73.

Wskazuje na to nie tylko brak zmiennej kontrolującej rozdziały, ale również stary soundset niektórych postaci w sejwie i brak np. w worldmapie sejwa obszaru z moda Eliastree Song, który był dodany w wersji 1.61. Już sama ta ostatnia przyczyna wskazuje, że gra została utworzona przez wersję gry wcześniejszą niż 1.61.

Sand Glokta - 2017-11-26, 08:31

dradiel napisał/a:
A jaką Ty masz wersję gry i skąd w ogóle ją ściągałeś. Bo załączony sejw na pewno nie pochodzi z wersji 1.73.

Wskazuje na to nie tylko brak zmiennej kontrolującej rozdziały, ale również stary soundset niektórych postaci w sejwie i brak np. w worldmapie sejwa obszaru z moda Eliastree Song, który był dodany w wersji 1.61. Już sama ta ostatnia przyczyna wskazuje, że gra została utworzona przez wersję gry wcześniejszą niż 1.61.


Sciągnąłem z tej strony:

http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5842

Na menu wyświetla się wersja 1.73, tyle wiem.

Chyba, że coś się źle zainstalowało.

da się wogóle coś z tym zrobić, żeby nie było problemów w przyszłości, czy trzeba grać od nowa?

dradiel - 2017-11-26, 09:00

Użyj tych kodów, które napisałem kilka postów wyżej.

Wygeneruj też raport i podeślij do mnie na e-maila. Po kliknięciu w menu w raport w głównym katalogu gry wygeneruje się plik archiwum 7z. Będzie miał mniej więcej nazwę #123.7z.

morgan - 2017-11-26, 09:00

Temat jest stale ten sam i nawet wyglad postu z downloadem sie nie zmienia. Kiedy ściągnąłeś sam instalator? Bo wygląda ta jakbyś pobrał go dawno temu (któryś stary) i teraz dograł nowego patcha. Tak się zrobić nie da.
dradiel - 2017-11-26, 09:55

Patch ma zabezpieczenie. nie zainstaluje się na wersji gry wcześniejszej niż 1.68. Stara wersja gry jedynie co to go pobierze i rozpakuje. Przy próbie instalacji wyświetli się komunikat, że patch nie współpracuje z tą wersją gry (chociaż na koniec wyświetla się jeszcze jeden błędny komunikat, że go niby zainstalował).

Ta sama sytuacja jest z użyciem instalatora. Poprzedni instalator pobiera patcha, rozpakowuje i informuje, że ta wersja gry nie współpracuje z tym patchem. Po czym błędnie na sam koniec wyświetla komunikat, że go niby zainstalował.

W każdym razie gra ani poprzedni instalator patcha do nowej wersji nie zainstaluje. Błąd z końcowym komunikatem, jak nie zapomnę to w przyszłości naprawię. Obecny instalator też już i tak ten błąd zawiera :D

Gdyby ktoś samodzielnie zmienił wersję w pliku konfiguracyjnym na nowszą, to wtedy patch zostałby zainstalowany. Z tym że wtedy chitin.key byłby niekompatybilny z zwartością katalogu data. Gra się powinna wykrzaczyć przy uruchomieniu

Sand Glokta - 2017-11-26, 10:23

morgan napisał/a:
Temat jest stale ten sam i nawet wyglad postu z downloadem sie nie zmienia. Kiedy ściągnąłeś sam instalator? Bo wygląda ta jakbyś pobrał go dawno temu (któryś stary) i teraz dograł nowego patcha. Tak się zrobić nie da.


Pobrałem niedawno jakieś kilkanaście dni temu. Ewentualnie skąd ściągnąć taki który poprawnie się zainstaluje i zainstaluje patcha? Czy jest sens zainstalować wszystko od nowa i grać na tym sejwie który mam czy trzeba, zaczynać znowu od początku?

Ewentalnie jaka wszystko poprawnie zainstalować, skąd pobrać itd. krok po kroku, żeby nie było problemów.

dradiel - 2017-11-26, 10:45

Cytat:
Użyj tych kodów, które napisałem kilka postów wyżej.

Wygeneruj też raport i podeślij do mnie na e-maila. Po kliknięciu w menu w raport w głównym katalogu gry wygeneruje się plik archiwum 7z. Będzie miał mniej więcej nazwę #123.7z.


Cztery posty wyżej pisałem co trzeba zrobić.

Poprawności gry w tym momencie już nie zagwarantuję. Kody pomogą doraźnie, może nic takiego się nie wydarzy.

Nowa wersja instalatora na stronie jest od ponad pół roku.

Podeślij raport.

Sand Glokta - 2017-12-04, 20:41

Dziękuje za pomoc,

Mam pytanie, po pokonaniu Sarevoka, mam drzwi zamknięte, i nie mogę wyjść ze świątyni, czy jest jakiś kod który to rozwiąże?

Przeniosłem się kodem na inny obszar, ale Kelt, nie zagaduje do mnie i nie mogę sam nawiązać z nim rozmowy, co sprawia, że nie mogę się przenieść między grami, proszę pomóżcie.

Dradiel, czy jeśli zainstaluję grę na nowo i zacznę grać od BG2, zaiportowaną postacią, to będzie to też powodowało problemy, czy muszę stworzyć ją również od nowa?

Pozdrawiam

EDIT: Przypominam, że nie piszemy dwu sąsiadujących ze sobą postów w odstępie mniejszym niż 24 H (w wyjątkowych wypadkach 12). Edycja wystarczy. - M

EDIT II: A do podziękowań służy przycisk POMÓGŁ / POMOGŁA pod postem osoby udzielającej pomocy. - M

khayman - 2017-12-04, 21:16

nowa gra z zaimportowana postacią powinna być wolna od problemów. W końcu liczą się wygenerowane zmienne, odkryte obszary itp.
qnio - 2018-01-04, 16:54

Przy próbie otworzenia drzwi wieży na przełęczy Kuldahar gra się wywala.
dradiel - 2018-01-04, 17:37

Przyślij raport błędów.
qnio - 2018-01-04, 18:10

Cóż, chyba przepadło, bo jak teraz wczytałem grę to dwukrotnie przeszło.
Remi - 2018-01-12, 21:17

Mam problem z ukończeniem moda Dark Horizon. Nikita w centralnej części Wrót Baldura po prostu nie pojawia się (zadanie z sekcją z Beregostu ukończone).
dradiel - 2018-01-13, 05:30

Zmienne czasem się nie ustawiają, rzadko, bo rzadko, ale jednak. W tym wypadku rozmowa na ostatnim poziomie z Paulem Wolf powinna była tuż przed walką ustawić zmienną.

W każdym razie przyjrzę się temu, a Tobie zostaje tylko użyć kodu:
C:SetGlobal("CMSectionEndGame","GLOBAL",1)

Remi - 2018-01-13, 10:45

Kod zadziałał, Nikita się pojawiła, wejście do nadzoru też. Wielkie dzięki za pomoc.

Co do zmiennych dradielu, to obawiam się, że to może być moja wina. Tyle razy próbowałem przejść finałową walkę z Sekcją, że nie pamiętam, czy w tym konkretnym przypadku, gdy ich pokonałem, to pozwoliłem im się na początku wygadać, czy od razu potraktowałem ich całą masą obszarówek samemu uciekając w jakiś ciemny kąt i dialogi nie zaskoczyły.

Korzystając z okazji chciałbym Ci gorąco podziękować za to co stworzyłeś. WoBG jest po prostu niesamowity, a stabilność i mała ilość bugów to wartość sama w sobie. Wiem coś o tym, bo swego czasu grywałem w BGT modowane na własną rękę.

Jeden jedyny drobiazg jaki zauważyłem. Gram postacią męską, a dosyć często towarzysze mówią do mnie jakbym był kobietą (głównie bantery z NPC BG1 Project, ale nie tylko).

dradiel - 2018-01-13, 11:35

Dialog ten nic szczególnego nie wnosi, poza oczywiście tą jedną zmienną. Od patcha 1.74, który się właśnie ukazał, będzie tam zabezpieczenie, które uwzględni ewentualnie taktykę, którą zastosowałeś.

Tekst nie dostosowany do płci jest trudny do skorygowania ze względu na specyfikę silnika gry w tym zakresie. Być może nigdy tego nie będę korygował, ponieważ nie zawsze daje do zadowalający efekt, a praca taka byłaby bardzo czasochłonna.

triber - 2018-01-28, 20:46
Temat postu: Zagubiony chowaniec
Hej, mam taki problem, że podróżując po mapach gdzieś zgubiłem swojego chowańca xP Po prostu nie przeszedł z mapy na mapę chyba. Problemu by nie było (wyczarowałbym sobie nowego gdybym znalazł tylko zwój) ale po zapisaniu gry i wczytaniu jej kondycja mi spadła, a chowaniec został uznany za zmarłego :| Wiąże się to oczywiście z obniżeniem kondycji. Problem dałoby się rozwiązać wyczarowując sobie księgę zwiększania kondycji na stałe o 1, ale pozostaje wciąż czerwony kolor cyfry kondycji na karcie postaci. Pytanie mam takie: czy da się jakoś zmienić kolor liczby kondycji lub wyzerować ten licznik zmarłych chowańców za pomocą konsoli? (opcja nowa gra/imprort postaci z zapisu też powoduje, że postać zaczyna z czerwoną, obniżoną kondycją) ;/
(W sumie to chyba mogę fabularnie wytłumaczyć sobie, że go coś wpierniczyło, także to mniej problem, a bardziej zachcianka, ale tematu zachcianki nie znalazłem :P)

dradiel - 2018-01-29, 05:33

Aby to zmienić, to trzeba by oglądać sejwa i go wyedytować za pomocą NI. Konsola tu nie pomoże.
Astharoshe - 2018-01-31, 18:39

Znalazłam taki "dialog" w grze:


Wydaje mi się, że może to mieć coś wspólnego z zadaniem z Księgą Niewiedzy. Podczas wykonywania tego questa rozmawiamy z Lobarem w Pochyłej Latarni. Być może coś później zmienia się w jego dialogach, co doprowadza do takiego dziwnego rezultatu.
Błąd odkryty całkiem przypadkowo, więc nic dziwie się, dlaczego, ktoś nie zwrócił na to wcześniej uwagi. Pojawił mi się dopiero podczas wykonywania zadań z NTotSC. Wcześniej przy pierwszej wizycie we Wrotach było wszystko ok.

Druga sprawa. Nie wiem czy to bug czy nie, ale po pokonaniu Sarevoka nie pojawił się u mnie Elminster w Podziemnym Mieście przed Świątynią. Ponoć NTotSC dodaje takie spotkania, ale ja niczego takiego nie miałam.

memory - 2018-01-31, 19:03

Mnie tu najbardziej zaciekawiło to, co wyświetliło Ci się zamiast "Zakończ rozmowę". Nie instalowałaś jakichś modów na WoBG? Bo to wygląda jak pomieszane linie dialogowe.

Tego Elminstera to i ja na oczy nie widziałem. Naprawdę NTotSC dodaje coś takiego? A jeśli tak, to zostało zamiplementowane w WoBG?

Astharoshe - 2018-01-31, 19:11

memory napisał/a:
Mnie tu najbardziej zaciekawiło to, co wyświetliło Ci się zamiast "Zakończ rozmowę". Nie instalowałaś jakichś modów na WoBG? Bo to wygląda jak pomieszane linie dialogowe.

Nie. Ja się nawet boję w skryptach mieszać, żeby mi się coś nie popsuło. Nawet nowego patcha jeszcze nie instalowałam.

Cytat:
Tego Elminstera to i ja na oczy nie widziałem. Naprawdę NTotSC dodaje coś takiego? A jeśli tak, to zostało zamiplementowane w WoBG?

Posiłkuję się tym: http://baldur.cob-bg.pl/node/2798

"Po zabiciu Sarevoka, przed Świątynią w Podziemnym Mieście pojawi się Elminster, można z nim porozmawiać."

Dlatego piszę PONOĆ. Bo ja tego nie widziałam, a solucja może być stara i nieaktualna.

dradiel - 2018-02-01, 05:46

Rozmowa tak się wyświetliła, ponieważ kolejny string rozmowy ma jakiś tam warunek, które nie został spełniony. Przydałby się sejw tuż przed rozmową, zebym mógł zobaczyć jak stoją zmienne.

Co do Elminstera, to sam nie wiem. Musiałbym się temu przyjrzeć. Może wynika to z tego, że w WoBG jest wersja moda dla BGT, a ona miała różnice

Tak swoją drogą, to jednak zalecam instalowanie patchy na bieżąco. Wstrzymywać się jest tylko sens w przypadku np. poważnej wymiany lokacji, jak to było z Soubar, czy Riatavin i to na czas ich przejścia. Zresztą przy okazji patchy informuję o takich sytuacjach.

Astharoshe - 2018-02-01, 13:31

dradiel napisał/a:
Rozmowa tak się wyświetliła, ponieważ kolejny string rozmowy ma jakiś tam warunek, które nie został spełniony. Przydałby się sejw tuż przed rozmową, zebym mógł zobaczyć jak stoją zmienne.

Nie mam sejwa dokładnie z tego czasu, gdy brałam screena, ale mam sejw z końca gry. Przeszłam się tam i sytuacja jest taka sama, więc mam nadzieję, że się nada.

I przy okazji zaktualizowałam sobie grę do najnowszej wersji.

dradiel - 2018-02-04, 18:15

Błąd, który zgłosiłaś został usunięty. Wszystko w pełni dobrze będzie działać dla osób, które na tą lokację trafią po raz pierwszy od patcha 1.76.
Poza tym naprawiłem problem z Edwinem, o którym pisałaś na priv.

Nobanion - 2018-02-09, 20:25

A ja walczę już jakiś czas i mam rzadko spotykany błąd, wiem wiem, aliasy czy jak im tam, UAC itp znam znam

Cytat:
-----TobEx: Throne of Bhaal Extender build 0.26.3.25 (Fri 09 Feb 2018 20:19:48)
[Fri 09 Feb 2018 20:19:58] ASSERTION FAILED! Return Address: 0x98EA1E File: ChDimm.cpp Line: 834 Expression: FALSE Message: (null)


Jeszcze pokombinuję, ale wg tego, co znalazłem na CoBie mam wszystko w porządku, sygnalizuję to, bo ta wersja z PT coś mi buguje, wcześniej też było dziwnie...

dradiel - 2018-02-09, 20:54

A ten błąd to wyświetla się przy jakiej okazji? Przy uruchamianiu gry, przy wczytywaniu zapisanego stanu, przechodzeniu pomiędzy lokacjami? Opisz sytuację. Co to znaczy, że wcześniej też było dziwnie? Przypominam o raportowaniu błędów.
Nobanion - 2018-02-09, 20:58

dradiel napisał/a:
A ten błąd to wyświetla się przy jakiej okazji? Przy uruchamianiu gry, przy wczytywaniu zapisanego stanu, przechodzeniu pomiędzy lokacjami? Opisz sytuację. Co to znaczy, że wcześniej też było dziwnie? Przypominam o raportowaniu błędów.

Tamte wersje pokasowane stąd raportu nie dałem ci, a błąd zawsze występował po aktualizacji i podczas próby uruchomienia WoBGa, wcześniej żadnych podczas instalacji problemów, teraz po raz kolejny próbuję w innym miejscu zainstalować itd itp...powinno teraz pójść :zab:

Piszę post pod postem, bo napiszę co się stało, ale na priv, może to coś ci pomoże, nie pomoże?

Scalone.

dradiel - 2018-02-09, 21:41

Nie wolno w nazwie głównego katalogu gry używać polskich znaków, bo dostanie się błąd jak powyżej.
AlienStalker - 2018-02-11, 22:14

Drobny błąd, który w przypadku tego przedmiotu zamiast w menu przedmiotów pokazywać nazwy aktywnych umiejętności/czarów, pokazuje nazwę przedmiotu.



Lemistio - 2018-02-18, 21:03

W Icewind Dale 2 po wejściu do Upadłego Lasu nie mogę przejść w żadną stronę bo gra crashuje z błędem, mogę jedynie się cofnąć do poprzednich lokacji. Próbowałem skrócić ten etap atakując Limhę, i stało się to samo przy wyjściu z jej namiotu. Oto komunikat:
"an assertion failed in chvidimage3d.cpp at line number 1910"

dradiel - 2018-02-19, 05:41

Podeślij sejwa albo najlepiej wygenerowany raport.

Edit:
Wygląda na to, że grasz w oknie, czyli bez 3D, co wiąże się brakiem obsługi przezroczystości z pliku .vvc. W załączeniu jest zmodyfikowany plik wisp.vvc. Wypakuj go do override. Problem powinien zniknąć

Lemistio - 2018-02-19, 23:57

Zadziałało, wielkie dzięki! Przepraszam że nie napisałem ani nie wysłałem nic prędzej, ale dopiero teraz mam możliwość by zasiąść i to sprawdzić, nie spodziewałem się też tak błyskawicznej odpowiedzi :P
thikim - 2018-03-04, 22:06

Co pewien czas mam problem z miejscem na dysku, gra zamyka się z komunikatem:
"Za mało miejsca na dysku twardym, zamykanie gry".
Tylko że na dysku D na którym jest gra mam ponad 3 TB miejsca wolnego.
Na dysku C mam 80 GB miejsca wolnego.
Pamięć RAM: wolne 10 GB
RAM karty graficznej to nie wiem ile wolnego ale z 8 GB raczej pozostaje sporo wolnego.
Może jest jakiś błąd z obsługą dużych dysków?
Gra oczywiście jeszcze parę dni temu działała. Owszem, trochę ostatnio zapełniłem dysk D ale zmniejszenie wolnego miejsca z 4 TB na 3 TB nie powinno zrobić takiego problemu.

khayman - 2018-03-04, 22:41

To wyvlada na komunikat systemj operacyjnego a nie samej gry. Zrob screenshota
thikim - 2018-03-05, 16:45

Oto zrzut:
https://ibb.co/iLWOhn

khayman - 2018-03-05, 19:20

Ciekawe. Moxe chodzi o pamiec wirtualna.

https://techformator.pl/ustawienia-pamieci-wirtualnej-w-windows/

Sprobuj z tego artykulu, na dole jest jak zwiekszyc pamiec. Ustaw co najmniej tyle ile masz ramu czyli np 16gb.

thikim - 2018-03-05, 19:53

Najpierw miałem na automacie co nie powinno dawać takich problemów. Teraz ustawiłem na sztywno do 10 GB na C i na D. Nie pomogło.
Na końcu pliku lista.txt mam:
Total Files Listed:
5108 File(s) 20032134521 bytes
845 Dir(s) 4096089948160 bytes free
I tak się zastanawiam. Może źle odczytuje wielkość 4096089948160 bo dawniej dyski były mniejsze.
Jeśli to prawda to zapełnienie dysku może pomóc. Spróbuję.

khayman - 2018-03-05, 23:55

Okazuje sie ze ten problem jest dosc popularny, i niestety nie ma idealnego rozwiazania. Problem pojawia sie gdy gra stoi na partycji 2tb i wiecej. Zapewne wynika to ze specyficznego formatowania dysku tej wielkosci albo innych, zaleznosci. Najprosciej wiec jest zrobic mniejsza partycje i przeniesc tam gre. Windowsy od 7 maja fajny wbudowany menedzer dyskow w ktorym mozesz zmniejszyc jakas partycje a z niej zrobic nowy.
morgan - 2018-03-06, 00:32

Chyba na partycji większej niż 4 TB. Wiem, bo sam miałem ten problem (dopiero teraz zajarzyłem) - a na moim starym 4TB śmiga bez problemu, na nowszych 5TB już nie. Dlatego mam je na tym pierwszym.
thikim - 2018-03-06, 16:55

No cóż. Takie też były moje podejrzenia. Partycja jest woluminem łączonym NTFS o wielkości 7 TB i wolnym miejscu ok. 4 TB.
Ale chciałbym zauważyć że dopiero kilka dni temu przestała gra działać. Wcześniej działała na tym samym dysku.
Co się zmieniło w międzyczasie.
Dwie rzeczy:
1. aktualizacja Windowsa
2. zapchałem trochę dysk i spadła wolna przestrzeń powiedzmy z 4,5 TB do 4 TB.
Edit: Dziś działa.
Co się zmieniło?
Zapchałem dysk jeszcze bardziej i mam 3,5 TB wolnego.
Jest taka możliwość że gra sprawdza wolne miejsce i źle je po prostu odczytuje. W sumie może by się i dało zrobić na to patcha.

dradiel - 2018-03-06, 22:12

Cóż, nie posiadam tak dużego dysku. Jakoś jeszcze takiej potrzeby nie poczułem, więc nie mam nawet na czym przeprowadzić testów, a i ich próba naprawy poza tym, że być może nie byłaby w ogóle możliwa, nie za bardzo wydaje się celowa, skoro prostszym rozwiązaniem jest stworzenie mniejszej partycji.

Komunikat moim zdaniem nie pochodzi z baldura, nie przypominam sobie, żebym w pliku bgmain.exe widział jakiekolwiek komunikaty w języku polskim. To moim zdaniem komunikat którejś z bibliotek windowsowych (może kernel32.dll???), która została wywołana przez bgmain.exe i wykorzystała jego okno do wyświetlenia.

thikim - 2018-03-06, 22:22

Teraz to i ja nie sprawdzę bo błąd zniknął. Ale pewnie jeszcze się pojawi.
Co do zmiany podziału partycji - nie rozpatruję takiego rozwiązania.

morgan - 2018-03-06, 22:53

thikim napisał/a:
Co do zmiany podziału partycji - nie rozpatruję takiego rozwiązania.

Nikt nie każe Ci jej dzielić. Po prostu w przypadku powtarzania się błędu może dobrze byłoby wydzielić np. 50-100 GB, albo i stworzyć dysk wirtualny (tak ze 100+ BG, żeby wszedł system i instalka).

A duże partycje są dość uciążliwe - sam mam ponad 25 TB na dyskach zewnętrznych i żadna nie ma więcej niż dysk (czyli max. 5 TB) - ryzyko zrobienia śmietnika mocno się zwiększa, do tego lubię je mieć w każdym momencie gotowe do drogi, co w przypadku partycji łączonej bywa trudne.

thikim - 2018-03-07, 16:34

A czym wydzielenie różni się od podzielenia?
Mam dysk 7 TB - D: i chcę żeby tak pozostało. Nie chcę mieć D=6,9 TB a E=100 GB.
Takich rozwiązań nie biorę pod uwagę.
Póki co wystarczyło dograć trochę danych na D - prostsze i zgodne z planami.

Valrima - 2018-03-08, 14:44

Cześć,
Miał ktoś może problemy z rozdzielczością? W menu mi to jeszcze nie przeszkadzało ale w grze nie widzę dolnej i prawej części. Próbowałem różnych ustawień rozdzielczości, bez zadowalających efektów.

Wygląd w grze:
https://ibb.co/nPLkiS

dradiel - 2018-03-08, 16:47

Mnie to wygląda na tryb okna w natywnej rozdzielczości monitora. Przełącz na tryb pełnoekranowy.
thikim - 2018-03-15, 20:49

Może to komuś pomoże. Co pewien czas zdarza mi się błąd przy uruchamianiu WoBG z błędem wolnego miejsca na dysku.
Dotyczy to dużej >7 TB partycji.
Błąd ten wyskakuje tylko jeśli coś dodam na partycję albo coś odejmę.
W takiej sytuacji nie jest konieczne przeinstalowywanie gry na inny dysk. Wystarczy tylko dodać jeszcze więcej GB (powiedzmy kilkadziesiąt) danych albo uwolnić te kilkadziesiąt GB danych.
Moim zdaniem gra niepoprawnie odczytuje wolne miejsce na dużych partycjach i dla pewnych wartości widzi że miejsce jeszcze jest a dla innych że nie ma.

thikim - 2018-03-16, 22:47

Update:
Dziś znowu wyskoczyło więc pośledziłem i się okazuje że BGMain.exe wywołuje i to 4 razy przed tabliczką:
QuerySizeInformationVolume na D:\
wynik zwracany to:
Cytat:
TotalAllocationUnits: 1 953 381 375
AvailableAllocationUnits: 872 248 826
SectorsPerAllocationUnit: 8
BytesPerSector: 512

Jedyne co tu się może zmieniać to: AvailableAllocationUnits
Przetestuje przy innych wartościach.

EDIT:
Przy:
AvailableAllocationUnits: 873 059 229
AvailableAllocationUnits: 873 512 255
nie zadziałało.
Ale przy:
AvailableAllocationUnits: 873 691 442
gra się uruchomiła.
Stąd jeśli napotkacie taki błąd wystarczy nawet nie tak dużo ale skopiować kilkaset MB albo usunąć i powinna gra zadziałać.
Najlepiej byłoby patcha zrobić i w ogóle tę funkcję wywalić albo zablokować ale jak to robić to już nie pamiętam :)

EDIT: Scalono posty. Nie wiemy wprawdzie, po co komu te dane, ale widać po coś być muszą;) - M

dradiel - 2018-03-17, 05:28

Może komuś się przyda wiedza, że w przypadku bardzo dużych partycji jest problem i w jaki sposób go obejść.
W każdym razie dopóki nie będę posiadał tak dużego dysku to nic z tym nie zrobię, bo zwyczajnie nie mam na czym przeprowadzić testu ewentualnych korekt.

thikim - 2018-03-18, 14:54

Dane podałem żeby nie zginęły. Jest podana nazwa funkcji (metody) która prawdopodobnie powoduje błędy. Może komuś kiedyś się zechce zrobić patcha do wywołania tej funkcji. I to by było najprostsze rozwiązanie. Inne to po prostu trochę dokopiować albo przenieść z dysku i też powinno zadziałać.
Wielkości pokazują że być może gdzieś się licznik wolnego miejsca przekręca. Jakby się udało ustalić co ile to by dało pewność ile tych danych trzeba usuwać/dokopiowywać, inaczej trzeba metodą prób i błędów.

Pioter - 2018-03-26, 09:03

W części IWD1:

w dolinie cienii można spotkać i porozmawiać z Lysan przed rozmową z Kreslickiem - jest opcja dialogowa kończąca dialog walką - wpis po niej w dzienniku informuję o jej zabiciu na zlecenie Kreslicka mimo braku rozmowy nim :) Może to babol z samego IWD a nie z WOBG.

Garret - 2018-03-27, 21:53

Mam problem z rozmową z Faere. Wyświetla mi się tylko jedna odpowiedź "No valid replies or links", która kończy rozmowę. Wspomnę że wcześniej tak miałem podczas rozmowy z Garrenem po ubiciu paladynów na Wzgórzach Wichrowych Włóczni, przez co nie mogłem zrobić jego questa. Jest jakieś rozwiązanie?
Z góry dziękuje za odpowiedź :mrgreen:

dradiel - 2018-03-28, 05:09

Prześlij raport błędów i sejwa tuż przed rozmową.
xlevel - 2018-04-22, 12:45

Witam i przechodzę do sedna!

Chciałem spróbować to cudeńko jakim niewątpliwie jest WoBG, niestety póki co, jakieś nieznane, acz zapewne ciemne moce mi to uniemożliwiają ;D.

Posiadam Sage Baldur's, oraz IWD, Windows 7, poinstalowalem wszystko, WoBG rozpakowany, przeniosiony do BG2, odpalony, wszystko poszło, patch sie sciagnal i zainstalowal, LECZ po wszystkim, kiedy już powinno się ostatecznie włączyć, jak również przy uruchomieniu skrótem itd.: WoBG.exe przeslal dzialac, szczegoły:

Nazwa zdarzenia problemu: APPCRASH
Nazwa aplikacji: WoBG.exe
Wersja aplikacji: 0.0.0.0
Sygnatura czasowa aplikacji: 566c6a8e
Nazwa modułu z błędem: KERNELBASE.dll
... i inne różne ;).

UAC wylaczylem, antywirusa tez, podczas instalacji i pozniej. Nie mam pomysłu, może podesłanie World of Baldurs Gate.exe pomoże - chociaż wątpię.

?

EDIT:
Po zainstalowaniu Microsoft XNA Framework Redistributable 4.0 (https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=20914)

Zaczęło trybić :D.

siber - 2018-05-16, 12:37

Witam mam pytanie odnosnie zadania z Amelia na Moscie Firewin...dostalem od niej ten kosz sluchych roz,poszedlem do swiatyni poranka ale tam nie moge nic zrobic....ktos pomoze?
Andy - 2018-05-16, 13:03

siber napisał/a:
tutaj tez was zapytam...przy moscie firewin dostalem kosz roz ale w swiatyni poranka nic nie moge z tym zrobic..pomoze ktos?


To jest quest Corana z moda BG1 NPC Project. Po otrzymaniu Kosza zwiędłych róży powinieneś pogadać z Rashel, kręci się na zewnątrz Świątyni Pana Poranka w Beregost.

ciąg dalszy questa Rashel przywraca kwiaty i Coran ma teraz czerwone róże. Niech Rashel błogosławi Coranowi (lub nie - ta sprawa nie ma znaczenia). Wróć do Mostu Firewine, wejdź do Ruin Firewine. Znajdź Natana w pobliżu wejścia, a przemówi do Ciebie automatycznie. Da Wielobarwny Proszek i wyjdzie z ruin.
Teraz masz do wyboru trzy opcje:
1. Porozmawiaj z Amelią i daj jej proszek. Ona da ci prezent i znika. Natan i Coran pójdzie z nią.
2. Porozmawiaj z Amelią i daj jej proszek tylko żeby zwolniła swoich jeńców. Amelia daje prezent i znika. Porozmawiaj z Natanem i jeśli wybrałeś właściwe odpowiedzi daje ci mikstury. Potem znika.
3. Porozmawiaj z Amelią i powiedz, że musi umrzeć. Amelia atakuje cię. Natan i Coran atakują ciebie też. Po zabiciu Amelii, Natan i Coran wracają do normy. Po podniesieniu pierścienia od trupa Amelii, Natan mówi do ciebie automatycznie. Jeśli wybrałeś właściwe odpowiedzi, on da ci mikstury.

Jeśli nie pomożesz Amelii wejdź do Ruin Firewine . Znajdziesz Natana w pobliżu wejścia. Przemówi do Ciebie automatycznie.
Teraz masz do wyboru trzy opcje:
1. Pomoc Natanowi i opuścić Ruiny Firewine. Porozmawiaj z Amelia ponownie i ją zabij. Weź pierścień z jej zwłok i pomów z Natanem ponownie. Weźmie pierścionek od Ciebie. Jeśli wybrałeś właściwe odpowiedzi, on da ci mikstury.
2. Zabij Natan i weź Wielobarwny Proszek z jego zwłok. Wróć do Amelii i porozmawiaj z nią. Daj jej proszek. Ona daje ci prezent i znika. A może nie dać jej proszku i ją zabić.
3. Porozmawiaj z Amelia ponownie i zmień zdanie. Wróć do Natana i zabij. Możesz go zabić, tylko w przypadku korzystania z "przycisk-symbol-miecza". Zabij Natan i weź Wielobarwny Proszek z jego zwłok. Wróć do Amelii i porozmawiaj z nią. Daj jej proszek. Ona da ci prezent i znika. A może nie dać jej proszku i ją zabić.

siber - 2018-05-17, 13:33

To jeszcze w takim razie zapytam o o miecz Wampirza Zemsta...mam zbroje z ruin firewine i posazek a mimo to Ulcaster nie mowi nic innego niz "kiedys wszyscy bedziemy zyli..kiedys"?
porfirion - 2018-05-17, 16:24

A zabiłeś Siewcę Zagłady przy wykopaliskach z posążkiem? O ile pamiętam, to też jest warunek konieczny, by Ulcaster dał miecz.
siber - 2018-05-17, 20:32

tak zabilem. chyba ze nalzey miec obydwie te zbroje...i z ruin mostu i z polnocnej cytadeli bo juz nie mam pomyslu
dradiel - 2018-05-18, 04:55

Podeślij sejwa.
siber - 2018-05-23, 16:06

Sorki ze teraz dopiero ale mam chwile i przysiadlem do kompa...odnosnie mojego problemu,to rozwiazal sie...wyszedlem z lokalizacji i wrocilem i zadzialalo. takze juz jest ok.
siber - 2018-05-23, 19:21

uzylem czaru łaknienie krwi...siła spadła mi do 3 i nie moge nic z tym zrobic....jest jakis czar ktory cofa albo usuwa efekty?
dradiel - 2018-05-24, 05:55

Cytat:
Czar ten działa tylko na postacie gracza lub sprzymierzone istoty. Po rzuceniu, ofiara wpada w berserk i atakuje najbliższą istotę dopóki jej nie zabije, a następnie przechodzi do następnej ofiary. Będąc pod wpływem Łaknienia krwi ofiara jest odporna na Zauroczenie, Uśpienie, Strach, Unieruchomienie, Ogłuszenie, Ogłupienie, Emocje i tym podobne efekty. Dodatkowo, wskazana postać otrzymuje +2 do trafienia, +3 do obrażeń, +2 do siły, 10 dodatkowych punktów życia oraz premię do szybkości poruszania się. Czar ma jednak kilka wad. W czasie jego trwania postać nie może być uleczona. Pod koniec działania czaru wskazana postać robi się zmęczona, a jej Siła spada do 3 na dwie tury. Zaklęcie Łaknienie krwi nie działa na istoty o praworządnym charakterze i nie może być przez takie istoty rzucane.

BRP - 2018-06-11, 20:57

Hej!
Jestem tu całkiem nowy (czytaj: proszę o wyrozumiałość i o ewewntualne podpowiedzi) i nawet nie wiem, czy piszę w odpowiednim miejscu, ale mam pewien problem.
Pierwszą część WoBG ograłem bez pomocy forumowiczuwów i sam dałem sobie radę z ciągle istniejącymi tam błędami. Teraz jestem w części drugiej. Konkretnie w NeJ2 ((TT7001, TT7002, TT7003), czyli w Muzeum.
W tym miejscu można otrzymać zadania:
1. Uwolnienia niewolników – jeśli zagramy po jasnej stronie mocy.
2. Zabicia przywódcy niewolników – jeśli zagramy po ciemnej stronie mocy.
3. Zdobycia księgi inżynieryjnej pozwalającej naprawić uszkodzony most.
Na początek wybrałem opcję uwolnienia niewolników.
Zdobyłem odpowiedni klucz od Kerisha, powróciłem do podziemi i puściłem wszystkich wolno. Po powrocie do głównej Sali Muzeum, Salamandry nie zauważyły ucieczki więźniów. Odpowiednia opcja dialogowa nie zaskoczyła i nie mogę poinformować Kerisha o swoich dokonaniach. Salamandry pozostają neutralne, aby doszło do walki muszę je zaatakować – moim zdaniem, to błąd.
Jeśli stanę po stronie Salamander, sytuacja też nie jest lepsza. Po zabiciu Very nie jestem w stanie poinformować o tym Kerisha. Nie ma EXP i zadanie pozostaje niewykonane. Moim zdaniem, to błąd.

dradiel - 2018-06-14, 16:45

Szkoda, że nie zgłaszałeś napotkanych błędów w części pierwszej.
Zgłaszając błąd dobrze by było, gdybyś załączał sejwa. Ułatwia to naprawy. Sporo błędów da się naprawić dopiero po analizie sejwa, sam opis to za mało. Nie wiem, jak jest w przypadku NEJ2 i muzeum. Teraz tego już nie sprawdzę. Dopiero za kilka tygodni, bo na razie mnie nie będzie przez jakiś czas.

Pioter - 2018-07-08, 21:43

Maluteńki błąd związany z szukaniem ścieżki:

W IWD w odciętej dłoni Larrel podchodzi w cutscence do astrolabium żeby sprawdzić możliwość odesłania drużyny - blokował się u mnie na członkach drużyny i chodził cały czas po w jedną i drugą stronę. Niestety nie mam save, nadpisał się ...

Przy kolejnym razie ustawiłem drużynę po kątach i nie było problemu.

dradiel - 2018-07-14, 12:45

BRP napisał/a:
(...) Moim zdaniem, to błąd.


Okazuje się, że Lodowiec Ząb Wielkiego Gada jest skopany. Wątku, jeśli staniemy po stronie Kerisha nie da się w żaden sposób ukończyć a w przypadku uwolnienia niewolników, też nie jest do końca w porządku. Co prawda problemy te nie blokują dalszej fabuły Icewind Dale i pewnie dlatego nikt tego dotąd nie zgłosił, w każdym razie poprawki zostały przygotowane i ukażą się w następnym patchu. Mam nadzieję, że rozwiążą wszystkie problemy z tej lokalizacji.

anoim2666 - 2018-07-15, 15:39

Mieczem z FFT którym trzeba zabić wampirze dziecko nie da się nikogo trafić przez co quest jest zablokowany.
AlienStalker - 2018-07-15, 20:56

anoim2666 napisał/a:
Mieczem z FFT którym trzeba zabić wampirze dziecko nie da się nikogo trafić przez co quest jest zablokowany.

Dlaczego jak w Twoim zapisie użyje się 'Przemiany w Zabójcę' to gra zacina się na historii o jakimś magu i spamuje ją bez przerwy?

anoim2666 - 2018-07-15, 21:23

Dobre pytanie :lol: nawet nie zauważyłem tego wcześniej
dradiel - 2018-07-16, 17:39

anoim2666 napisał/a:
Mieczem z FFT którym trzeba zabić wampirze dziecko nie da się nikogo trafić przez co quest jest zablokowany.


Hm... założyłem miecz głównej postaci i normalnie trafiała wampirze dziecko. Po zabiciu dziecka zmienna zaskoczyła.

anoim2666 - 2018-07-16, 18:15

To może z moją wersją gry jest coś nie tak bo zrobiłem to samo i tym mieczem nie da się nikogo trafić. Załączam pełny raport może to pomoże.
Jest jeszcze kwestia błędu przy przemianie w zabójcę.
https://www83.zippyshare.com/v/LEivoFQQ/file.html

dradiel - 2018-07-16, 19:15

Rozumiem, że rozmawiamy o mieczu "wysysacz wampirzej krwi Ceinweny"?

Tym mieczem nie zranisz żadnego wampira, oprócz wampirzego dziecka, ponieważ nie jest magiczny, a dorosłe wampiry są odporne na broń niemagiczną. Tak naprawdę wystarczy, aby w trakcie śmierci dziecka był w użyciu przez którąkolwiek postać z drużyny.

Co do przemiany w zabójcę rozpakuj i wrzuć do override poniższy plik.

Pioter - 2018-07-24, 13:54

Po przyłączeniu Korgana, gra zaczyna zachowywać się jakby Korgan chciał rozmawiać z charname ale żadna rozmowa się uruchamia. Skutek jest taki, że jak wskazuje drużynie gdzie ma iść, charmane i Korgan po chwili stają w miejscu i gapią się na siebie.

Save przed rozmową w załączniku.

dradiel - 2018-07-24, 20:28

Załączony plik powinien rozwiązać ten problem.
BRP - 2018-08-03, 08:35

Hej!
Przede wszystkim WIELKIE DZIĘKI za sprawdzenie lokacji: Lodowiec 'Ząb Wielkiego Gada'. Poprawki powinny pozytywnie wpłynąć na system nerwowy graczy.
W sprawie innych błędów i niedociągnięć nie mam dobrych wiadomości. Niestety Dradielu. Po awarii HDD nie posiadam żadnych sejwów, nawet strategicznych. Oznacza to, że muszę zacząć grę od zera.
Natomiast posiadam plik tekstowy z notatkami dotyczącymi lokacji, które już kiedyś odwiedziłem. Ten swojego rodzaju pamiętnik nie nadaje się do publikacji, ale umożliwia zasygnalizowanie miejsc, w których z grą jest coś nie w porządku. Możesz z niego skorzystać, o ile masz ochotę i czas.

Dzisiaj, bazując na swoich notatkach, odniosę się do postu Piotera z 8 lipca br. W tym wypadku rozchodzi się o Odciętą Dłoń - Wieża Labelasa [NeJ2-IwD I] (TT5104, TT5102, TT5103, TT5105).
Do dziwnego błędu, o którym wspominał Pioter dochodzi po naprawie Astrolabium. Wtedy gra wczytuje kolejny obszar (TT5105) i powinna pojawić się cutscenka, w której Larrel odzyskuje świadomość i wypowiada swoją główną kwestię, a Astrolabium powinno rozpocząć ruch wirowy. Właśnie w tym miejscu od czasu do czasu pojawia się błąd.
W moim przypadku gra zawiesiła się tutaj. Błąd nie był raportowany, bowiem po wczytaniu sejwa i ponownym przejściu poprzedniego obszaru (TT5103) nie pojawił się już ponownie i wszystko (prawie wszystko, Astrolabium pozostało nieruchome) powróciło do normy.
Wtedy zwaliłem winę na mój leciwy i kapryśny sprzęt, dzisiaj wiem już, że nie jestem jedyny, który miał problemy w tym miejscu.

Na dzisiaj wystarczy. Pozdrowienia.

Pioter - Wczoraj 13:13

Chyba 1 błąd i 1 rzecz która mnie trochę zastanawia:

- nie mogę "uratować" Montarona po raz 2 bo go nie ma w klatce, w załączonym savie pojawia się Xzar i prosi ponownie o pomoc, niestety niziołka nie można znaleźć u harfiarzy.

- co jakiś czas pojawia się komunikat: Yoshimo - zaklęcie nie działa czy coś w ten deseń.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group