Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Varia - Kurs tłumaczenia modów do Baldur's Gate II

memory - 2016-12-27, 15:09
Temat postu: Kurs tłumaczenia modów do Baldur's Gate II
Z dumą i radością mam zaszczyt przedstawić długo wyczekiwany poradnik dla tłumaczy autorstwa Arista i morgana. Nareszcie pojawia się opracowanie, które wyczerpuje temat zagadnień związanych z tłumaczeniem modów. Znajdziecie tutaj odpowiedzi na wszystkie nurtujące Was pytania, rozwiejecie swoje wątpliwości, i poznacie zasady i sztuczki, z których istnienia do tej pory nie zdawaliście sobie sprawy.

Wprowadzenie - na dobry początek, albo dla niecierpliwych.
Kwestie techniczne
Kwestie językowe
Tokeny

Miłej lektury, i niech Wam służy!

Podziękujcie autorom:
Aristo
morgan

Cahir - 2016-12-27, 18:12

Świetne, naprawdę Panowie wykonaliście kawał doskonałej roboty, która szczerze powiedziawszy mnie też się przyda.

Tak na szybko, brakuje mi jeszcze kilku rzeczy:
- kodowanie tekstu (ANSI a UTF-8) i funkcja HANDLE_CHARSETS. Ma to znaczenie głównie w tłumaczeniu modów kompatybilnych zarówno z wersją standardową, jak i EE.
- tłumaczenie wyrażeń regularnych (RegEx). W kilku modach się pojawiają (np. Item Revisions). Warto by o nich wspomnieć.
- różne wersje plików . tra w kontekście zmian w formatowaniu przedmiotów, czarów itp. w wersji EE. Niektóre mody mają taki podział, już w wersji English, ale większość niestety nie. W związku z tym, że przy korekcie i tłumaczeniu wersji EE, niektóre rzeczy zmieniliśmy w stosunku do tłumaczenia oryginalnego, warto poświęcić trochę wysiłku na zadbanie o 2 wersje tłumaczenia, tak żeby gracze grający w podstawową wersję nie mieli opisów w konwencji EE i odwrotnie.

AL|EN - 2016-12-29, 14:32

Świetna robota ale zgadzam się z Cahir'em - poradnik powinien zawierać tylko instrukacje odnośnie HANDLE_CHARSETS aby już na wstępie była zagwarantowana kompatybilność z wersją EE.

Dodatkowo należy być przygotowanym na aktualizację poradnika kiedy do weidu trafi funkcja z odwrotną konwersją aka Inverse_HANDLE_CHARSETS która pozwoli na posiadanie źródłowych plików w kodowaniu UTF-8 co pozwoli na jednoczesne edytowanie takiego pliku na różnych systemach i w różnych kodowaniach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group