Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Czarowiązy tRuffle'a - BGT Mod - Belaree NPC

Ruffle_truffle - 2016-06-27, 13:46
Temat postu: BGT Mod - Belaree NPC
Nowa postać do Baldur's Gate Trilogy.

Specjalne podziękowania dla:

- @kirara (za korektę dialogów, skryptów i największą pomoc)
- @nowus777 (za "ściągę" w postaci Mirandy NPC)
- @porfirion (za przesłane dźwięki z Icewind Dale 2)
- @memory (za motywowanie)

Postać posiada bantery z wieloma bohaterami, choć nie ze wszystkimi.
Nie jest dedykowana pod NPC Project.
Niemniej jednak, stanowi chyba więcej niż Easter-egg'a.
Poziom rozbudowania - średni. Tak, by pasował do podstawowej gry.
Belaree nie wyróżnia się zbytnio od dodatkowych bohaterów do EE,
jest za to bardziej rozbudowana od bohaterów z klasycznego BG.
Nie posiada questu z dodatkowymi obszarami, lecz wypowiada się
dość często, choć - uwaga - należy samemu nawiązać interakcje
(timery zdają się na razie zawodzić).


Bardkę można znaleźć
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
(UWAGA, SPOILER!)
///////////////////

W lokacji AR9100 (lokacja z pająkami i Czerwonymi Magami)
x=3645, y=87

Aby postać została w pełni wykorzystana, należy najpierw zainstalować podklasę "Sildradis" (Silver Dragon Disciple - Uczeń Srebrnego Smoka).

Na razie bardka nie pojawia się w Cieniach Amn/Tronie Bhaala.
Posiada dwa własne przedmioty, a także ma w asortymencie jedną dodatkową zdolność specjalną więcej z poziomu 1 i 4.

Edit: Nie wiem czemu, ale postać przestała reagować na inicjowanie dialogu. Jest to wersja testowa i wyłapuję błędy, znalazłem np. niedziałający banter między Belaree a Jaheirą. Jak komuś się chce, to może inne bantery też wyłapać. Do publikacji wersji kompletnej jeszcze daleko.

Ruffle_truffle - 2016-06-29, 10:04

Bantery i dialogi nie działają (w czystym BG1 działały, ale nie pod BGT). Jest to związane z innymi nazwami plików dialogowych .dlg przypisanych do postaci.

W obecnym stanie postać nadaje się do grania pod czyste Baldur's Gate Trilogy (i to z opcją "mniej gadania, więcej walki"...).

Ruffle_truffle - 2016-07-05, 21:32
Temat postu: BGT Mod - Belaree NPC v. 1,5
Ok, trochę poszperałem w plikach i na światło dzienne wychodzi wersja 1,5.

Co zrobione:

- dialogi z bohaterką wywołuje się samemu (u mnie działa)
- bantery powinny się odpalać

Co ma być jeszcze (w najbliższej przyszłości):

- dźwięki wypowiedzi BNów dodane do ich banterów z Belaree

Wystarczy ściągnąć i zrobić reinstall, powinno wszystko zacząć działać lepiej.

Ruffle_truffle - 2016-07-06, 21:07
Temat postu: Łatka dialogowa
Wstawiam łatkę poprawiającą dialogi między bohaterami. Opcja w notatniku "Znajdź i zamień" bywa zdradliwa. Jaheira miała imię pochrzanione, jeden błąd ortograficzny.

"Kulminuje" niech już zostanie. Uznałem, że odwzorowuje to przejęzyczający się charakter wypowiedzi niestałej emocjonalnie "schizolki".

Plik należy umieścić w folderze "Belaree/Dialogues" i zrobić reinstall.

Ruffle_truffle - 2016-07-10, 10:23

Łatka dialogowa nadal miała dwa małe błędy. Teraz powinno być lepiej.
Ruffle_truffle - 2016-07-15, 12:15
Temat postu: Gra ktoś? Any opinions?
Za niedługo wstawię wersję 2.0.

Miały być dialogi z wszystkimi, ale jakoś nie mam pomysłu.
Ktoś rozpoczął rozgrywkę? Są jakieś uwagi?
U mnie nie odpalały się bantery z niektórymi BNami, co mnie trochę dziwi.

Ruffle_truffle - 2016-07-22, 14:18
Temat postu: BGT Mod - Belaree NPC v. 2,0
Kolejna aktualizacja, do wersji 2,0.

Wkleiłem dźwięki bohaterów podczas rozmowy z Belaree. Poza tym nie ma większych dodatków.
Poprzednią wersję usunąłem i została tylko łatka. Teraz łatka też idzie w niebyt.

Trochę mało mam informacji zwrotnych. Właściwie żadnej, więc ciężko mi nanieść poprawki.
Chyba trzeba by było nowej gry, aby to sprawdzić, bo tylko część się zaktualizowała.

Ruffle_truffle - 2017-07-01, 09:20

Belaree NPC - Enhanced Edition [PL]

Dostosowuję Belaree do wersji EE.

Będzie się różnić od tej dla wersji BGT.
Przede wszystkim, dostała podklasę uczeń smoka (stworzona przez Beamdog).
Będzie miała więcej doświadczenia, jej lanca nieco inaczej zadziała, otrzyma też więcej wtrąceń (np. wypowiedź Viconii po spotkaniu Belaree czy konflikt z Baelothem).

Dziękuję @kirara, @Lava Del'Vortel i innym, którzy starali się mi pomóc, gdy projektowałem Belaree.

Ruffle_truffle - 2017-07-04, 07:21

Wczoraj starałem się poprawić skrypty, żeby działało na ee. Może się uda. Jakiś pre-efekt był. Muszę mieć trochę więcej wolnego czasu, żeby to przetestować.
Ruffle_truffle - 2017-07-05, 20:53
Temat postu: Belaree NPC - wersja testowa dla EE
Dziś całe popołudnie i trochę wieczoru poświęciłem pracy nad wersją moda Belaree dostosowaną do EE.

Testów było jak na lekarstwo, ale powinno działać (postać jest grywalna, co najwyżej kilka rzeczy może nie wypalić).

Jeśli chodzi o wersję dla BGT - wystarczyło zamiast JAHEIR napisać JAHEI...

Dziwne, bo niby to przedtem poprawiałem.

Wstawię obie wersje.

Wersja BGT:

Belaree NPC - wersja BGT

Wersja dla EE:

Belaree NPC - wersja EE

Nobanion - 2017-07-07, 09:14

Tematy o takich rzeczach ja sugeruję prowadzić w tematach, bo sam ostatnio w tym przesadzam, a z sb znika po jakimś czasie

Cytat:
[Dzisiaj 9:04] Nobanion: Lava ci doradza, bo uwierz mi o przyjacielu w kocie, że wie co mówi i gram jego postacią i dokładnie odgrywa Versza tak swoją rolę jak powinien...
[Dzisiaj 9:10] Nobanion: zacznij powoli zagadywać w temacie EET odnośnie postaci pod tą modyfikację, obok WoBGa to jest też swoiste zwieńczenie tego rodzaju gry, ma inne trochę założenie i myślę że spokojnie można grać, mnie żeby nie brak czasu to hohoho

Ruffle_truffle - 2017-07-07, 09:32

Macie rację. Zajmę się Belaree. Rozwinę ją nieco. Potem może Holnarą się zajmę, a najniższy priorytet mają te romanse. Po drodze jeszcze podklasy. Zechciejcie wybaczyć, ale nie od razu Kraków zbudowano. Chociaż to raczej zaczyn na chleb, a nie fundamenty miasta.

Edit: : Belaree jest schizofreniczką. Ma zdezorganizowane myślenie, stłumione własne ja, jej zachowanie czasem przestaje posiadać jakikolwiek sens (utrata kontroli), ma bezzasadne poczucie misji do spełnienia, na dodatek uznaje się za oświeconą. To typowe objawy poza halucynacjami czy urojeniami.

Muszę sprawić, by dialogi z npc były jednorazowe. W rzeczywistości leki przywracają do normalnego stanu. W BG czar Uzdrowienie skutkuje. Spróbujcie go rzucić na Yakmana...

Lava Del'Vortel - 2017-07-07, 16:20

To może tak rozpisz postać, by można było to odczuć. Schizofrenia to nie jest coś, co można oddać w 3-4 dialogach. Takie osoby różnie reagują w różnych sytuacjach, różnie muszą sobie radzić... to jak jest obecnie niewyobrażalnie spłaszcza ją i jej dolegliwość.
Ruffle_truffle - 2017-07-07, 17:16

Niestety, będę oporny.

Wszystko odgrywa się we wnętrzu i mózgu tej osoby. Schizofrenicy nie uzewnętrzniają się za bardzo. Są zamknięci w swoim świecie, poza tym, nie wiem, co to za fetysz, by oglądać ludzkie wnętrze (chodzi mi o stronę psychologiczną). Spotkałem się w swoim życiu ze stwierdzeniami:

- to jakby oglądanie z upodobaniem wnętrzności
- w czymś takim powinien grzebać się jedynie psycholog/terapeuta/psychiatra

Za możliwość powyrzucania z siebie emocjonalno-refleksyjnych... Flaków - płacę regularnie.

Przykro mi, jestem jedynie hobbystą.

I bardzo ważna rzecz:

Z dodatkowymi dialogami jestem na bakier. Jako jeden z nielicznych nie uznaję NPC Project. Uważam, że postaci "czyste", jakie Black Isle z fabryki wypuściło, są lepsze, niż bardziej "rozbudowane", ale mniej konkretne i... Wybaczcie, ale gorsze! To jak z Brzytwą Ockhama - lepiej nie mnożyć niczego ponad potrzebę, a już na pewno nie starać się "poprawiać" coś, co w swojej prostocie było genialne (mówię o bohaterach z czystego BG, nie o swoim modzie czy innych, stanowiących ponoć przeciwwagę i dodających wielce "głębokie" kwestie).

Szczerze mówiąc, grałem z NPC Projektem i nic mi się w nim nie podobało. Dla mnie to profanacja i nic nie wnoszące pipczenie na scenie.

Baldur zawsze kojarzył mi się z czymś pomiędzy hack'n'slashem, a rasowym RPGiem typu Torment. I cała siła tej gry leżała według mnie na idealnej równowadze między walką i elementami bardziej Icewindowymi, a fabułą oraz elementami Tormentowymi.

Po prostu złoty środek. Nie sądzę, że go osiągnąłem, ale takie było zamierzenie. Skończyliśmy załatwiać gobliny? No to utnijmy sobie mega pasjonującą debatę na poważny temat. Pot i zmęczenie przecież w niczym nie przeszkadza, ani to, że mamy robotę.

Lava Del'Vortel - 2017-07-07, 17:30

Nie chcesz pisać takich dialogów, to wymyśl taką postać, która tego nie wymaga. Podejmując trudny problem albo go rozwiń, albo nie podejmuj się w ogóle, a w zamian stwórz coś mniej zobowiązującego.
Meisarcha - 2017-07-07, 17:32

Powoływanie się na BG1 NPC Project to kiepski argument. To trochę tak, jakby twierdzić, że komórka z '94 jest lepsza od obecnych telefonów, bo dzwonić można, a o to przecież w tym sprzęcie chodzi. Albo jakby twierdzić, że po co grać w BG, skoro można sobie przeczytać książkę Athansa. Dialogi są słabe (odzwierciedlają poziom autorów), co sprawia, że postaci są przerysowane/infantylne/epatujące wulgarnością itd.
To tak, jakby twierdzić, że Branwen jest lepszym fabularnie NPCem od Viconii (z BG II), albo Dynaheir od Aerie. Owszem, sentyment pozostaje (stąd co najmniej kilkadziesiąt prób przywrócenia NPCów w BG II), ale gdybym miał grać z Jaheirą z BG I czy z BG II wybrałbym tę drugą (nawet, a może nawet zwłaszcza;), bez romansu), podobnie jak Korgana zamiast Kagaina (którego fabułę autorzy mieli tak głęboko gdzieś, że nawet nie skończyli mu zadania). Jeśli Belaree będzie WYŁACZNIE do części BG I - luz, może być sobie dialogowo nędzna (choć nie zdziw się, ani tym bardziej nie irytuj, że ktoś będzie na to narzekać), ale jeśli do całego BGT - to kiepsko, bo w BG II będzie mocno odstawać (ergo mało kto będzie chciał targać coś co milczy (o, przepraszam, bije się z myślami, których nie uzewnętrznia), zajmuje miejsce, nie posiada interakcji i nie wiadomo, jak zareaguje.
BTW, są różne typy schizofrenii, w większości znanych mi przypadków osoby wręcz epatowały otoczenie informacjami o sobie - choć to już mocno offtopiczne jest.

Ruffle_truffle - 2017-07-07, 18:51

W planach generalnie jest

Ruffle_truffle napisał/a:
kontynuacja, ale bez możliwości przyłączenia Belaree.

Start: Dzielnica Cmentarna. Wynagradza zabicie Pai'Na. Dostajemy ulepszoną lancę. Elfka znika.

Widzimy ją dopiero po wyjściu z Podmroku. Naziemne elfy zaufały jej po infiltracji czarami mędrców (wykrycie charakteru od czego jest?). Belaree uprzedza, że spotkamy dobrego drowa, choć nie wyznawcę Eilistraee. Na koniec zapyta o Adalon - jeśli ją zabiliśmy, atakuje razem z championami Eilistraee (jakiś mag, kapłanka, wojownicy i łotrzyk). Niezależnie od tego, otrzymujemy przedmiot - Wisior, obniżenie odporności 3x na dzień.


Dodatkowo rzucił już ktoś na nią Uzdrowienie.

W temacie Belaree NPC napisałem też już jakiś czas temu, że wątpię w swoje możliwości co do utworzenia Belaree pełnoprawnym członkiem drużyny w BG 2, bo to wymaga zbyt wielkich umiejętności, zbyt wielu wtrąceń, uwarunkowań i tego typu rzeczy.

Jeżeli już w dwójce, to bez możliwości przyłączenia i epizodycznie. Jak wyżej. Taki pomysł ewoluował.

Edit: Poza tym moim zdaniem Aerie jest infantylna i dziecinna. Taka dobra wróżka. No po prostu różowe chmurki. Przy niej Belaree jest gwiazdą rocka z pazurem -_-

Ruffle_truffle - 2017-07-09, 17:55
Temat postu: Wersja beta
Ok, dialogi się wyświetlają poprawnie, niestety ostatni jest zapętlony, a te z NPC mogą się uaktywnić kilka razy.

Przypominam, że jest to wersja testowa (coś bliskiego bety, jak w temacie).

Belaree NPC - wersja beta, EE

Drobne zmiany:

- brak trzech wykrzykników w jednej z wypowiedzi (nie za dobrze oddaje to wrzask)
- zmieniłem jej dialogi tak, że wyświetlają się 4 pierwsze po realnym czasie gry 1200 (20 minut), a ostatni, w którym elfka skarży się na ciągle powtarzające się zwidy - po godzinie realnej gry (3600)

Reinstall pomaga i usuwa błędy z poprzedniej wersji.

Edit: Zapomniałem o jednej linijce do skryptu. Testuję teraz przy zminimalizowanym oknie. Mam nadzieję, że dziś wypuszczę w miarę dobrą betę.

Edit 2: Ostatni dialog się nie uruchamia w nieskończoność. Sprawdzę jeszcze, czy po 20 minutach, czy po godzinie, czy w ogóle.

No i co to za stwierdzenie, że nie da się oddać szaleństwa w kilku dialogach? W Czarowięzach nie dyskutujemy zbyt długo z "magicznymi odchyleńcami".

Ruffle_truffle - 2017-07-19, 22:21

Napisałem kolejny dialog.

Belaree:

Powyrzucałam z siebie trochę niejasnych komunikatów.
Dziwię się, że jeszcze masz mnie w swych szeregach.
Moja choroba jednak czasem ustaje. Na tyle, by móc o niej
rozmawiać.

1. Belaree, nie interesuje mnie rozmowa z tobą.
2. Uważam, że to ciekawy temat.

IF 1 - Myślałam, że zechcesz choć trochę mnie zrozumieć, ale się pomyliłam. EXIT
IF 2 - Pytaj zatem. Korzystając z chwili wytchnienia, spróbuję nieco wyjaśnić.

1. Temat urojeń. Czym one są?
2. Opowiedz mi o swoich halucynacjach.
3. Co miałaś na myśli mówiąc, że doświadczyłaś oświecenia?
4. Kiedy pytałem o twoją przeszłość, powiedziałaś, że masz do spełnienia misję. Co konkretnego masz zrobić?

IF 1 - Wydaje mi się, że czasem mój umysł płata mi figla. Mogę wtedy upierać się przy jakiejś "racji", mimo dowodów, że to nieprawda.
Gdyby nie szczególne względy Eilistraee, byłabym obłąkana zupełnie i twierdziła, że ktoś mnie ciągle nęka, śledzi lub szpieguje.

IF 2 - Najczęściej pojawia się zjawa, która wygląda jak wzięta z mrocznej ballady o duchach. Nic nie mówi, nie chce mnie skrzywdzić,
nawet mnie chyba nie zauważa, ale ja ją tak. Czasem widzę też dziwne światła, czuję zapachy, które nie mają swojego źródła w okolicy,
słyszę dźwięki, kiedy powinna panować zupełna cisza.

IF 3 - To jest niezwykle ciężko przekazać. Ja sama nie rozumiem swojego szaleństwa. Przynajmniej w tej chwili. Wątpię, czy ktokolwiek
zrozumiałby szaleństwo. Ale właśnie podczas aktywności choroby wydaje mi się, że zrozumiało się istotę wszechrzeczy, i nawet szaleństwo
stało się zrozumiałe.

IF 4 - Powinnam oczyścić Wybrzeże Mieczy z monstrualnych pająków! To ulubieńcy Loth, złej bogini drowów, a ja służę Eilistraee, która
skłania do życia na powierzchni i bycia dobrodusznym. Jest jej przeciwieństwem.

1. Cóż, to trochę wyjaśnia.
2. Czy mogę zapytać o coś innego?
3. Ruszajmy, nie traćmy czasu na dzielenie włosa na czworo.

IF 1 - Mam nadzieję, że mój dobry stan się utrzyma na dłużej i będę mogła wyjaśnić ci więcej.
IF 2 - Oczywiście. Pytaj. (inne opcje, aż do wyczerpania tematu)
IF 3 - W porządku. Możemy iść dalej.

Być może oprócz wersji Belaree - uczeń (srebrnego) smoka, można będzie wybrać opcję mistrzyni poznania (wyniki ankiety).

Meisarcha - 2017-07-19, 23:04

Ankietą bym się nie przejmował nadmiernie;)
Zażartowałem sobie i zagłosowałem na obie, bo zostawiłeś możliwość oddania dwu głosów - wyłączyłem zresztą to później, bo chyba chodziło o dokonanie wyboru.

Lava Del'Vortel - 2017-07-19, 23:50

Nie uważasz, że to brzmi trochę... sztucznie?

Cytat:
-Moja przypadłość sprawia, że mogę wydawać się chaotyczna.
-W istocie, ciekawy temat!
-No to zadaj mi parę pytań.


Trochę mało powiązane ze sobą linijki Belaree oraz odpowiedzi CHARNAME. Takie jakby... losowe. Przecież można napisać to samo spójnie.

Cytat:
-Wybacz, jeśli czasami brzmię chaotycznie. Są takie chwile kiedy... ciężko zebrać mi swoje myśli. Wszystko jakby się kłębiło. Znamy się jednak na tyle dobrze, że... może chcesz wiedzieć coś więcej. Jeśli jest coś, co wymaga wyjaśnień, to pytaj.
-Tak, jest parę kwestii o które chciał(a)bym zapytać. / Nie chcę o nic pytać. To twoja sprawa, nic mi do tego.


itd.

Może wyobraź sobie jak postać to mówi, zastanów się jakby mówiła to faktyczna osoba i wtedy pisz.

Cecylio - 2017-07-20, 12:25

Pobrałem tą Belaree na EE, zwracać na coś szczególną uwagę? I pytanko: z kim ma ona dużo banterów? Albo w ogóle banterów, bo napisane jest, że nie ze wszystkimi NPC-ami. Mogę dobrać w miarę konkretną drużynę. Jeden slot na pewno zajmie mi Miranda, też do przetestowania.
Ruffle_truffle - 2017-07-20, 14:40

@Lava spróbuję się dostosować do rad. Ja nie radzę sobie najlepiej z dialogami. Posiedzę nad tym trochę. Dzięki.

@Cecylio te bantery są losowe. Muszę trochę inny skrypt napisać. Najwięcej banterów ma Viconia. Jest kość niezgody, ale brak konfliktu. Edwin też trochę rozmawia, Coran, Quayle. Reszta ma po 1-2 wstawkach. Belaree atakuje Baelotha.

Lava Del'Vortel - 2017-07-20, 14:48

Tak naprawdę to nie żartuje z tym wyobrażaniem sobie jak ktoś mówi. Wyobraź sobie Belaree, sytuacje kiedy zaczyna tę rozmowę. Jaki mówi tonem, czy gestykuluje, a jak będziesz wiedział to wszystko, to pomyśl co przeciętna osoba by odpowiedziała komuś kto tak mówi :) Ja często wyobrażam sobie swoje postacie, to w jaki sposób mówią i później to spisuję po prostu. A "Hah!" Verr'Sza i jego przebiegły uśmiech już wrył mi się głowę po napisaniu tylu dialogów dla niego (BG1+BG2), a to jeszcze nie koniec.
Ruffle_truffle - 2017-07-20, 19:22

Trochę pokombinowałem z tymi dialogami. No i przykleiłem sobie jako wzór propozycję @Lavy.

Belaree:
Wybacz, jeśli czasami brzmię chaotycznie. Są takie chwile, kiedy... Ciężko zebrać mi swoje myśli. Wszystko jakby się kłębiło. Znamy się jednak na tyle dobrze, że... Może chcesz wiedzieć coś więcej. Jeśli jest coś, co wymaga wyjaśnień, to pytaj.

1. Tak, jest parę kwestii, o które chcę ciebie zapytać.
2. Nie chcę o nic pytać. To twoja sprawa, nic mi do tego.

IF 1 - Spróbuję ci zatem co nieco wyjaśnić.
IF 2 - Myślałam, że zechcesz mnie choć trochę zrozumieć... EXIT

1. Opowiedz mi coś o swych urojeniach. Czym one właściwie są?
2. Opowiedz mi o halucynacjach, których doświadczasz.
3. Co miałaś na myśli mówiąc, że doświadczyłaś oświecenia?
4. Kiedy padło pytanie o twoją przeszłość, powiedziałaś, że masz do spełnienia misję. Co konkretnego masz zrobić?

IF 1 - Czasami mój umysł nie działa poprawnie. Mogę wtedy upierać się przy jakiejś... "Racji", mimo dowodów, że to nie jest prawda. Gdyby nie szczególne względy Eilistraee, ciągle bym twierdziła, że ktoś mnie nęka, śledzi lub szpieguje... Na przykład, że napotkana przeze mnie osoba ma względem mnie bardzo złe zamiary, choć nic nie wskazuje na to, że tak właśnie jest... Lecz gest zostaje wtedy odebrany... Pod kątem wrogości. Na przykład słysząc czyjś drwiący uśmieszek, wydaje mi się, że ktoś ze mnie szydzi. Nieważne, że nie miał mnie wcale na myśli.

IF 2 - Najczęściej pojawia się widziadło jak z mrocznej ballady. Ono nic nie mówi - błąka się w pobliżu. Wtedy myślę, że nawiedza mnie złowroga zjawa. Czasem ukazują mi się dziwne światła. Czuję też zapachy... Ich nic nie wydziela! Słyszę coś w stylu głosów albo dźwięków - od melodyjnych, cichych echolalii, po... Dziwaczne zdania.

IF 3 - To jest niezwykle ciężko wytłumaczyć. Sama nie rozumiem swojego przypadku. Przynajmniej w tej chwili. Wątpię, czy ktokolwiek rozumie szaleństwo. Ale właśnie podczas... Nawrotu obłędu? Wydaje mi się, że... Że zrozumiałam istotę wszechrzeczy, i nawet obłęd
stał się zrozumiały.

IF 4 - Powinnam oczyścić Wybrzeże z pająków, które są sługami nienawistnej Lolth. Ja... Czczę Eilistraee. To Mroczna Dziewica, całkowicie inna od Królowej Drowów.

1. Czy mogę zapytać o coś innego?
2. Ruszajmy, nie traćmy czasu na dzielenie włosa na czworo.
3. To coś niezwykłego! A nie myślałaś, że to nie choroba, tylko rzeczywiście masz kontakt z duchami?

IF 1 - Oczywiście. Pytaj.
IF 2 - W porządku, choć chciałam jeszcze porozmawiać. Ale równie dobrze możemy iść dalej. EXIT
IF 3 - Staram się walczyć z takimi myślami. Wiele zawdzięczam słowom Mrocznej Panny. Zesłała mi kiedyś niezwykłe widzenie, w którym powiedziała, że te przywidzenia to nie dar mistyczny, lecz objaw choroby. Obudziłam się potem widząc dziwną lancę, wbitą tuż obok mojego śpiwora. Sądzę, że to mój jedyny... Kontakt mediumiczny.

Ruffle_truffle - 2017-07-23, 11:40

Postanowiłem dodać ten ostatni dialog.
Z instalacją problemu nie ma, ale to nie koniec.
Nie wiem, czemu, ale uruchamia się tylko dialog nr 3.
Pewnie skrypt jest nie taki, jak trzeba.

Były 4 dialogi i wszystko działało.
Dodając dialog, postąpiłem analogicznie do poprzednich. Kombinuję ze skryptem i wyszedł mi taki:

Kod:
IF
See([PC])
Global("BelareeTalks","GLOBAL",0)
OR(4)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",1)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",2)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",3)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",4)
RealGlobalTimerExpired("BelareeTimer","GLOBAL")
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1)
END

IF
!AreaType(Dungeon)
CombatCounter(0)
InParty(Myself)
See(Player1)
RealGlobalTimerExpired("BelareeTimer","GLOBAL")
OR(5)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",1)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",2)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",3)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",4)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",5)
THEN
RESPONSE #100
StartDialogue("BELAREJ",Player1)
END

IF
!AreaType(Dungeon)
CombatCounter(0)
InParty(Myself)
See(Player1)
RealGlobalTimerExpired("BelareeTimer","GLOBAL")
OR(5)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",1)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",2)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",3)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",4)
Global("BelareeTalks","GLOBAL",5)
THEN
RESPONSE #100
RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",1200) //20 minut
IncrementGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1)
END


Wcześniej wszędzie było GLOBAL 5. Nie miałem pojęcia, czemu tylko dialog nr 3 się odpala.
Teraz chcę przetestować. Tylko, uwaga(!), opcja AdvanceRealTime nie działa. Miałem ochotę wstawić po jednej minucie, żeby przyspieszyć proces, ale cóż. Zminimalizowałem okno i czekałem na uruchomienie, robiąc w międzyczasie coś innego. No i dialog nr 3...

Zed Nocear - 2017-07-23, 13:48

Nie znam szerzej tematu, ale patrząc na przedstawiony skrypt mi to wygląda tak:

Pierwszy blok ma warunki uniemożliwiające jego uruchomienie: BelareeTalks ma mieć wartość 0 i jednocześnie ma mieć wartość od 1 do 4. Ograniczając się tylko do przedstawionego skryptu BelareeTalks nigdy nie zostanie ustawiona na 1.

Drugi i trzeci blok mają dokładnie takie same warunki, więc przy ich spełnieniu zawsze będzie aktywowany tylko ten zajmujący wcześniejszą pozycję w skrypcie. Czyli ustawienie RealTimer i podniesienie BelareeTalks o 1 nie zostanie nigdy wyegzekwowane (gdyby blok pierwszy był prawidłowy).

Dlaczego mimo wszystko uruchamia się dialog 3, to pewnie zależy już od warunków jego aktywacji w BELAREJ.dlg.

Ruffle_truffle - 2017-07-23, 15:06

Dziękuję za pomoc.

Przeglądnąłem nieco wersję pod BGT i zabrakło skryptu:

Kod:
IF
See([PC])
Global("BelareeTalks","GLOBAL",0)
THEN
RESPONSE #100
RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",1200)
SetGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1)
END


Wydaje mi się, że to ten jest odpowiedzialny za wywołanie pierwszej rozmowy (tak patrząc na post powyżej). Musiał gdzieś zginąć w akcji, bo przedtem wszystko się układało i w skrypcie znajdował się taki zapis.

Przetestuję i napiszę w tym poście, jakie były rezultaty.

Edit: Oj, czasu dużo poszło na testowanie, ale wciąż muszę trochę poświęcić.



Ostatni dialog działa poprawnie, tylko nastąpił jakiś nieoczekiwany błąd w skrypcie/kodzie dialogów poprzednich. Spróbuję to naprawić.

Edit: Dialogi działają. Umieszczam załącznik.

Ruffle_truffle - 2017-08-11, 01:23

Zastanawiam się nad kontynuacją, ale to dalekosiężne plany. W każdym razie piszę tu, by pomysł zanotować.

W jedynce dialogi są ubogie. Nie wiedziałem, czy mają być (nie)podobne do tych z Npc projekt, czy je ograniczyć. Wyszło tak, że na tle zarówno gaduł, jak i kukieł jest niejaskrawo - większość banterów to komplementy lub docinki innych npcy wzięte z oryginału.

Dwójka ee (bo do niej miałaby być kontynuacja), jest bardziej wymagająca. Mam jako taki pomysł. Bantery z charname to nie przeszkoda - kilka rozmów na temat swojej pół szlachetnej krwi. Gorzej z innymi npc i questem.

A właśnie, quest kręciłby się wokół łupieżców umysłu, którzy prowadzą badania nad chorymi psychicznie niewolnikami. Widzę to jako misję ratunkową w lokacji wziętej z Icewind Dale II (ta z dużym mózgiem). Belaree byłaby już uzdrowiona. Misję mogłaby zlecić Adalon, choć raczej widziałbym tu jakieś inne postaci. Może jeden z niewolników, którego elfka zna, uciekł i ją odnalazł? W każdym razie jest to do chyba zrobienia.

Pomysł questu rozpisany dla edycji 3.5:

Łupieżcy umysłu są kojarzeni z pozbawianiem istot rozumnych ich intelektu, ale w tej pracy chodzi o badania prowadzone nad chorymi osobami, których mózgi pracują wadliwie. Schemat można zaimplementować do któregokolwiek miasta Illithidów - tworząc niewielką kastę Żywicieli, jaka skupia swoją uwagę nie tylko nad poszerzaniem grona niewolników, ale i stara się wyciągnąć jak najwięcej z ich umysłów - nie tych zdrowych, lecz chorujących.
Szaleństwo niekiedy wciąż kojarzy się z rozdwojeniem jaźni czy wieloraką osobowością, ale zdecydowanie częściej bliżej mu do pomieszania zmysłów (jak w potocznym pojęciu się to ujmuje).
Łupieżcy umysłu, o których mowa, prowadzą badania nad mózgami osób ze schizofrenią, depresją i nerwicą, co daje im możliwości bardzo podobne do tych, jakie wywołują niektóre czary. Jeżeli wiedza o wzbudzaniu szaleństwa u postronnych bez pomocy magii zostanie wśród nich rozpowszechniona, będzie ich bardzo ciężko pokonać lub obronić się przed nimi.
Może to być motyw przewodni kampanii, w której zniszczenie laboratorium Illithidów i spalenie wszelkiej nabytej przez nich wiedzy uczyni okolicę znacznie bezpieczniejszą. Może to być motyw dodatkowy lub po prostu jedna z misji w Podmroku.
Głównym zainteresowaniem wśród owych Żywicieli cieszy się schizofrenia - choroba królewska, nazwana tak w świecie rzeczywistym ze względu na mnogość objawów. Osoby, które na nią cierpią mogą doświadczać halucynacji wzrokowych, dźwiękowych, czuciowych czy węchowych/smakowych. W praktyce Illithid, jaki posiadł wiedzę na temat funkcjonowania takich mózgów, ma władzę nad szkołą magii, jaką jest Iluzja i wszelkie jej odmiany, takie jak: Cień, Ułuda, Wzorzec, Złudzenie, Zwid. Za pomocą zdolności potrafi u ofiar wywołać wrażenia zmysłowe, nie korzystając de facto z magii - obrazy, których naprawdę nie ma, potwory, jakie wydają się być realne, dźwięki, zapachy itp.
Można przyjąć, że w punkcie kulminacyjnym sesji istnieje jeden Żywiciel, jaki całkowicie sztukę tę opanował - ma cały asortyment zdolności czaropodobnych opartych na iluzji, a kilka jego "czeladników" - dostęp do zaklęć niższych poziomów. Zdolności te traktuje się, jakby zawsze miały określnik "Wpływający na umysł", nawet, jeśli w opisie czaru stwierdzono inaczej.
Kwestią wprowadzoną dobrowolnie może być efekt uboczny takich eksperymentów - odczuwanie negatywnych skutków choroby w umyśle Łupieżcy (np. stany depresyjne, niekontrolowane wytwórcze objawy - sam może doświadczać urojeń, zwidów, słyszeć głosy w głowie). Jako pionier w badaniu chorych mózgów Żywiciel, który zgłębił tajniki "fantastycznej psychiatrii" mógł nie przewidzieć niektórych negatywnych skutków, a proces ma być ulepszony w kolejnych badaniach. Jest to rzecz opcjonalna i "koło ratunkowe" dla graczy.
Pomocna w walce z iluzorycznymi zdolnościami może być psionika - moce takie jak Pusty umysł czy Tarcza myśli traktuje się jak antidotum i ochronę przed wywołaniem szaleństwa w umyśle. Magia ze Szkoły poznania natomiast to najlepszy oręż demaskujący niektóre iluzje. Działa również rzut obronny, niewiara i te same zasady, jakie obowiązują przy zaklęciach iluzjonistycznych.

Teraz jest tak, że napisanie dialogów stanowi dla mnie większe wyzwanie, niż ich kodowanie/skryptowanie. Ale mimo to poczekam z realizacją, może w międzyczasie nauczę się więcej i będzie to łatwiejsze.

Belaree nadal czekałaby w Dzielnicy Cmentarnej, a jej quest miałby miejsce w Podmroku właśnie. Mam nawet kilka pomysłów co do dialogów z charname - przy queście np. coś w stylu "wiesz jak to jest być torturowanym i poddawanym nieludzkim eksperymentom. Powinieneś pomóc ofiarom łupieżców umysłu" itp.

Ruffle_truffle - 2017-08-25, 19:19

Uwaga: Belaree NPC pod Trilogy to zupełnie inna bajka, niż w EE.

W trilogy jest to takie demo - mało banterów, inna rasa, podklasa tylko jeśli się ją zainstaluje.
W ee sprawa ma się już nieco inaczej. Postać jest nieco bardziej rozwinięta, a i ma dodany banter z Baelothem. Tak, wiem, że nie robi się konflikt na całego, ale atakuje czarownika i można ich rozdzielić, ale wydaje mi się, że to lepsze, niż ustawienie ich w całkowitej opozycji.

Belaree nie odłącza się przy niskiej reputacji (kiedy traci kontrolę nad swoim zachowaniem, może sama tę reputację obniżyć), także powiedzmy, że to dość "tolerancyjna" jeśli chodzi o złe postaci, elfka. Ma dobry charakter, aczkolwiek wyraża jedynie niezadowolenie z tego, że reputacja spadła.

Poza tym, wracając do tematu "bójki" - można jako dowódca rozdzielić osoby uczestniczące w bójce i w tym przypadku nie chcę, by nie było inaczej. Gdybym chciał, to bym znalazł taką możliwość i dodał kilka linijek do skryptu.

Nie dochodzi także do konfliktu z Viconią, choć relacja dopiero na końcu staje się dość "miła".

Co do kwestii - w życiu nie wszystko jest bezpretensjonalne, mam nieustanne wrażenie, że szaleńcy są bardzo różni i zdarza się, że zachowują się po prostu śmieszno-głupio. Żaden szalony geniusz czy guru, ale bełkoczący człowiek, tzn. bełkoczący w trakcie nasilenia choroby. Belaree w ostatnim dialogu mówi całkiem składnie, a i na ogół jej zachowanie nie odstaje od normy.

To tyle.

Ruffle_truffle - 2017-08-26, 21:32

Za niedługo zajmę się poprawkami Belaree dla wersji BGT, a raczej dla jedynki BG.

Chcę sprawdzić, czy bantery się uruchamiają. Grając w EE wpisałem poprawny kod typu CLUAConsole:SetGlobal("BELAREBViconia1","GLOBAL",1) i nic. Nie działa także opcja AdvanceRealTime, choć dialogi się uruchamiają.

Spróbuję testować na WoBG (do którego także będę tworzył techmistrza).

Edit: Spróbowałem zainstalować Belaree pod WoBG. Trzeba było zmienić kodowanie z UTF na ANSI, zmienić jej wygląd (naprawdę jako mniejszy żywiołak wody[!] nie wyglądała ciekawie), dostosować do tej wersji.

Półelfka nawet bez podklasy czasem bardzo ułatwia walkę. Jest do zdobycia niemal od początku, można ominąć przeszkody. Jej magiczny arsenał to pajęczyna i śliskość, przez co potrafi zamienić niektóre starcia w łatwe potyczki. Znajduje się w pajęczej kniei.

Teraz nie ma efektu bezmyślności, ale "zapada na poważną chorobę". Obniżone zostają cechy mentalne i fizyczne na jakiś czas. Dopiero za drugim razem Zamęt.

Wstawiam plik do pobrania.

Ruffle_truffle - 2017-08-28, 17:49
Temat postu: Wersja dla WoBG
Wczoraj wstawiłem wersję dostosowaną do World of Baldur's Gate, ale usuwam, bo dzisiaj mam lepszą.

Zmian wielu nie ma, ale przedtem po instalacji niby wszystko ok, lecz przez dodanie wyglądu "Cleric Elf Female LOW" Belaree miała postać... Pomniejszego żywiołaka wody! Lol, już o tym pisałem. Teraz ma odpowiedni wygląd, a i lepiej dobrane zaklęcia (przez co nawet bez podklasy jest taką uczennicą lodowego smoka - dużo czarów bazujących na chłodzie i zimnie).

Dialogi się odpalają właściwie, z tym nie ma kłopotów. Zmieniłem kodowanie z UTF na ANSI, przez co są poprawne znaki, a nie krzaczki.

Wstawiam nowy plik. Dobrze, że poprzedniego nikt nie ściągnął, mogę z czystym sumieniem wstawić nowy.

Ruffle_truffle - 2017-09-23, 23:39
Temat postu: Kontynuacja
W ankiecie padły 2 głosy na kontynuację, więc trochę nad nią rozmyślałem.

Być może ją wydam, ale uprzedzam, że:

a) quest będzie prosty i nieskomplikowany - po prostu niszczymy kilku łupieżców umysłu. Jakieś finezyjne czy pokrętne rozwiązania niestety nie wchodzą w grę, choć mam w planach, by ci łupieżcy władali niekonwencjonalnymi jak dla nich zdolnościami
b) kontynuacja będzie dostosowana tylko do wersji ee, bez trilogy, tutu, WoBG
c) nie będzie kontynuacji w Tronie Bhaala

Wyjaśnienie w spoilerze.

Dlaczego? Profesjonaliści mają niskie budżety, a amatorzy niewiele czasu i mniejsze umiejętności.

Co do braku w Tronie Bhaala - Belaree opuszcza drużynę przy drzewie życia. To nie zdrada, ale co innego. Drowka staje się dzikim elfem i obiecuje bronić Suldanesselaru, otrzymuje także honorowe obywatelstwo.

W czwartej czy trzeciej edycji Eilistraee umiera, a jej wyznawcy stają się dzikimi elfami. W historii Belaree zarówno Eili, jak i Rillifane Rallathil biorą swój udział. Elfka odczuwa katharsis podczas uratowania miasta, pojawia się Pomniejszy Awatar Eilistraee:



który wysłuchuje modlitwy Belaree i razem z Panem Liści zmienia ją w dzikiego elfa. Elfka, na którą spadło tyle błogosławieństw, nie chce ryzykować utraty tego, co otrzymała i postanawia walczyć z niedobitkami w mieście elfów, a nie pomagać protagoniście.

Ruffle_truffle - 2017-11-21, 18:28

Nie miałem modmerge poprawnie zainstalowanego, więc nie działało pod nowszą wersją. Teraz widzę, że działa.

Ogólnie zastanawiam się, czy geas przy wyjściu z Podmroku nie będzie koniecznością. Chociaż wykrycie zła i charakteru również biorę pod uwagę.

Mam nowy zamysł - jeżeli będziemy mieć w składzie Haer'dalisa, Aerie i Belaree, to Haer skłoni się ku Belaree (bliższy charakter - chaotyczny, nie praworządny). Bez Belaree w drużynie Haer'dalis bajeruje Aerie, przez co nie możemy z nią romansować.

Zastanawiam się tylko nad imieniem ptaka, bo Aerie jest gołąbeczką, a do Belaree pasuje jakiś kos czy szpak. Ale w odmianie na rodzaj żeński robi się potworek - np. szpaczka. Brzmi jak szwaczka. Koska może już lepiej.

Pomysł, zastrzegam znowu, musi dojrzeć. A jeśli jest coś tanio i dobrze, nie będzie szybko.

Ruffle_truffle - 2017-11-28, 11:40

Dialogi na nowej wersji się nie odpalają. Chyba trzeba je inaczej zakodować. Sprawdzę jeszcze.
Ruffle_truffle - 2017-12-02, 08:51

Uch. Nie wiem czemu, ale w wersji z SoD Belaree jest "niema".

Co zostało z nią do zrobienia:

- otagować dialogi tak, żeby się odpaliły na wersji z SoD
- poprawić obrażenia od jej broni - na piercing or blunt (more)

Ponieważ padły dwa głosy na kontynuację - trochę działam w związku z nią do BG2.

Napisałem część wstępnego dialogu:

1. To ty, Belaree? Jak się tutaj znalazłaś?

Belaree: To będzie dłuższa historia. Skoro pytasz, opowiem ją.

Zanim opuściłam Podmrok, udałam się na północ, gdyż docierały do mnie informacje, jakoby w Amn źle widziano magię. Po naszym rozstaniu, chciałam wrócić w okolice lasów Tethyru, musiałam jednak odnowić zapasy, a wioski wydawały mi się bardziej uprzedzone do osób z mej rasy.

Czekałam zatem przed bramami miasta, aż zapadnie zmrok, by nikt nie zwracał większej uwagi na moją karnację. Udało mi się zamaskować swoje pochodzenie.

Po kilku godzinach chodzenia po mieście, zaatakował mnie jakiś bandyta. Użyłam magii, aby go uśmiercić. Niestety, dostrzegli mnie Zakapturzeni.

Ostrzegli, że magia w Athkatli jest niedozwolona. Była też wzmianka o tym, że mogą z niej korzystać osoby odpowiedzialne i zdrowe umysłowo.

Wiedząc, że mój umysł płata czasem figle, postanowiłam udać się do kapłana, który mnie wyleczy z mojej przypadłości.

Bałam się jednak pójść do większych świątyń. Skierowałam się zatem ku slumsom, gdyż tam jest przybytek dla potrzebujących.

Kapłan Ilmatera mnie nie odtrącił, za ostatnie pieniądze prosiłam o łaskę.

Moje myśli stały się odtąd klarowne, ale nadal bałam się Zakapturzonych. Poprosiłam kapłana o możliwość pracy. Mogłam nawet sprzątać, byle dalej istnieć, mieć jakieś zajęcie...

Potrzebował osoby chętnej do pomocy. Mogłam sprzątać, opiekować się poranionymi.

Wypłata była jednak bardzo skromna, ale mogłam żyć i czymś się zajmować. Samo to, że trzymał pod swym dachem drowa, mogło się dla niego bardzo źle zakończyć.

Pewnego razu odbywał się pogrzeb. Miałam dekorować pochówek szlachcia, który w geście pokuty uczynił jałmużnę świątyni Ilmatera.

Wtedy zobaczyłam przy urnie pająka, który wchodził w norę do niższych katakumb.

Zbadałam przestrzeń za pomocą magii. Spostrzegłam, że niżej jest mnóstwo pająków.

Jestem zatem tutaj i planuję zamach. Na siedzibę kultu Lloth lub jej pająki. Sprawa wygląda na bardzo poważną. Są tam ciała ludzkie, w lepkich pajęczynach.

Pomożesz mi w mojej misji? Chętnie się przyłączę do twojej kompanii. Lub, jeśli mnie nie chcesz, poczekam na ciebie.

Stworzyłem też lancę i postać .chr w BG2. Lanca zabija pająki jednym ciosem.

EDIT: Dialogi działają pod SoD, a raczej w wersji BG czarnej. Tylko martwi mnie to, że dialogi między innymi npc są dość zubożałe. Mimo to, mam chęć ulepszać tę modyfikację, a nawet planować jej kontynuację.

Ruffle_truffle - 2017-12-18, 19:57

Gram sobie ostatnio samymi drowami i półdrowem, no i doinstalowałem sobie Pai'Nę.

Trochę burzy mi się koncepcja złej drowki, jaka ma sanktuarium pająków, i którą jakaś wyznawczyni Eili musi zniszczyć.

Charakter neutralny, nie zły. No i klasa druida.

Być może niektórych rozczaruję, a innych zadowolę, ale nie wiem, czy porwę się na kontynuację do BG2. Może SoD.

Ruffle_truffle - 2017-12-31, 08:52

Drobna poprawka Lancy Eilistraee. Cold iron, silver & Piercing or blunt (more).

Należy wstawić do folderu moda, zamienić pliki i zrobić reinstall.

Ruffle_truffle - 2018-01-01, 20:12

To będzie raczej spostrzeżenie moje, a nie update. Jestem właśnie w Labiryncie Czarowięzów, za mną przytułek. Ma to być "arcydzieło szaleństwa"... Cóż, cały ten "szpital" jest stereotypowy i z innej epoki. Mało, nie dość, że z innej epoki, to jeszcze z innego świata. To prawda, że osoby szalone widzą czasem to, czego inni nie widzą, ale to nie są żadne inne sfery i takie tam (kto to wymyśla?). Cały przytułek jest ukazany jako miejsce, w którym przebywają jacyś "niebezpieczni" szaleńcy, jak w mediach, albo jakichś filmach bazujących na wyświechtanym schemacie psychopata morderca/zły człowiek, trochę to propagandowe... I zniechęca grających do leczenia się, bo po takiej "rekomendacji", to za bardzo nie ma się ochoty wpakować w takie coś - Imoen nawiedzona, zrobili jej tam krzywdę.

Po prostu stwarzając swoją postać miałem zamiar wprowadzić mniej efekciarskie szaleństwo. Bardziej przypominające schizofrenię z prawdziwego życia - osoby są miłe, nieagresywne i żyje się z nimi łatwo. Ja mam doświadczenie. Jestem weteranem, jeśli chodzi o "obóz uleczania".

Dołączyłem ostatnio podpis, który znalazłem w necie "Tylko wariaci i dzieci, z innymi współżyć trudno" - z sekretnych zapisków Antoniego Kępińskiego.

Cały post jest manifestem, oświadczeniem. Mam w sobie chęć, by obalić ten mit.

Nie wiem, czy to odpowiednie forum na to, ale ja już nie wiem, co mogę tutaj napisać, a czego nie.

morgan - 2018-01-01, 20:58

Ruffle_truffle napisał/a:
Nie wiem, czy to odpowiednie forum na to, ale ja już nie wiem, co mogę tutaj napisać, a czego nie.

A post ten obraża innych Użytkowników? Uprawiasz w powyższym poście propagandę polityczną czy religijną, propoagują ideę zakazaną prawnie? To są oczywiście pytania retoryczne.
A jak jest wolność w stylu sprzed Rady to masz żal, że Ci pojadą poezyje gniewne czy jakiekolwiek inne. Nie można mieć wszystkiego.

Ruffle_truffle napisał/a:
Cóż, cały ten "szpital" jest stereotypowy i z innej epoki. Mało, nie dość, że z innej epoki, to jeszcze z innego świata.

To znaczy z jakiego? Gra stanowi dość wyraźne odzwierciedlenie czasów (bo nawiązania do średniowiecza widać na każdym kroku - mniej lub bardziej udane i zasadne), gdy chorych nazywano dewiantami i trzymano w czymś co raczej przypominało więzienia niż szpitale.

Ruffle_truffle napisał/a:
Cały przytułek jest ukazany jako miejsce, w którym przebywają jacyś "niebezpieczni" szaleńcy, jak w mediach, albo jakichś filmach bazujących na wyświechtanym schemacie psychopata morderca/zły człowiek, trochę to propagandowe...

Gra nie ma za zadanie ukazywać czy piętnować czegokolwiek, po prostu odwzorowuje. Zresztą nie ona jest pierwowzorem, a opracowania D'n'D.
To, że napiszesz swój manifest, niczego w grze nie zmieni. Niewiele też, prawdę mówiąc, w świadomości ludzi. Praca od podstaw. Zrób modyfikację dodającą jakąś przygodę w innym miejscu, gdzie kuracjusze odpowiadają standardom, jakie znasz, spraw by było to zajmujące - sukces gwarantowany, a efekt tysiąckroć lepszy, niż napisanie 10k postów potępiających.

Ruffle_truffle - 2018-01-01, 21:17

Nadal utrzymuję, że te całe Czarowięzy to niezbyt udana sprawa.

Aphril, na przykład, widzi inne sfery. No ok, dajmy na to, że to w realiach Faerunu może się zdarzyć. Natomiast nie ma to nic wspólnego z chorobą psychiczną, co gra sugeruje. Owszem, można widzieć rzeczy, których nie widzą inni, ale to nie jest żaden szósty zmysł czy magiczna zdolność, lecz wytwór mózgu.

Problem zaczyna się wtedy, gdy w grze Aphril, okazuje się naprawdę być obdarzona jakimś szóstym zmysłem. Takie rzeczy się po prostu nie zdarzają w realu. Łyka się tabletkę i nie ma "innych sfer", wyjątkiem jest choroba lekoodporna, ale to nie znaczy, że osoba chora "widzi inne sfery", ale jeszcze nie wymyślono na tyle skutecznych medykamentów.

Tiax - uch... Po prostu okropność. Szaleniec "dążący" do zdobycia władzy.

10k postów potępiających to mają za sobą wszelkiego rodzaju radia i inne media, które przy każdym poważniejszym morderstwie podają informację o tym, że sprawca był lub nie był leczony psychiatrycznie. I wierzyć trzeba, że to swoje narobi.

Nie mam zamiaru robić moda z chorymi o innych charakterach czy przedstawiania ich w innym świetle, bo to się będzie gryzło z wizerunkiem z Brynlaw.

Ja swoją postać stworzyłem. Bo prawda jest, jak mówią, banalna. Tak naprawdę to efekt confusion czy rigid thinking (to lepsze niż 'bezmyślność') w zupełności wystarcza.

Krytykowanie i piętnowanie filmów podtrzymujących stereotypy to według mnie słuszna sprawa i przestań, @morganie, sugerować, że mam dać sobie założyć knebel.

morgan - 2018-01-01, 21:22

Ruffle_truffle napisał/a:
Nadal utrzymuję, że te całe Czarowięzy to niezbyt udana sprawa.

Nie bronię Ci utrzymywać, utrzymuj sobie. Tylko kiedyś pakowano do takich przybytków wszystkich ludzi o odmiennych zachowaniach/światopogladach/czymkolwiek, bez dociekania tego stanu rzeczy. Tylko tyle i aż tyle. Z mojej strony to koniec udziału w tej "dyskusji".

Cytat:
Krytykowanie i piętnowanie filmów podtrzymujących stereotypy to według mnie słuszna sprawa

Zgadzam się.

Ruffle_truffle napisał/a:
i przestań, @morganie, sugerować, że mam dać sobie założyć knebel.

Widać nie chciałes zrozumieć, co chciałem Ci przekazac, albo i nie mogłeś, ale ok, nie wnikam;)
Wybrałeś sobie złą osobę na kreowanie wroga, ja nim nie jestem.

Ruffle_truffle - 2018-01-01, 22:31

Przepraszam. Nie nalegam na kontynuowanie tej rozmowy. Ja widzę wrogów wszędzie i to chorobliwe. Dobrze, że nie są z innej sfery.

Dodam tylko, że ten tekst to nie był dla mnie ideał liryczny. Z każdego grafomana może wyrosnąć literat, a ja widziałem w autorze nieoszlifowaną "smykałkę". Od czegoś się zaczyna

Ruffle_truffle - 2018-01-12, 23:29

Ta postać jest oficjalnie w wersji beta. Korci mnie, by zrewidować to wszystko i wypuścić pełnoprawną modyfikację.

Poprawki w zamierzeniu mają być takie:

- zastąpienie efektu Bezmyślności efektem Zamętu
- Lanca Eilistraee taka, jak w załączniku (poprawiona)
- dodanie do dialogów z npc linijek DO ~SetGlobal("BELAREAjantis1","GLOBAL",1)~ i tym podobnych (już zrobione)

To ostatnie ze ściągi Branwen npc.

Dopiero mod się ukaże.

Edit: Wstawiam zaawansowaną wersję modyfikacji. Nie została wprowadzona tylko poprawka Bezmyślności.

Usunąłem załączniki i wersję do WoBG.

Bardzo proszę o jakieś zwrotne informacje, tak, żeby ktoś napisał, czy to działa.

Ruffle_truffle - 2018-02-21, 23:18
Temat postu: Inny portret
Mam zamiar zmienić Belaree portret. Na nieco bardziej charakterny.


Ruffle_truffle - 2018-03-28, 15:35

Postanowiłem napisać dialog po przyłączeniu do drugiej części. Niby narzuciłem sobie inny priorytet, ale wena nie sługa.

Belaree: Wciąż nie mogę się nacieszyć powrotem do zdrowia. Mój sfatygowany umysł wreszcie zaznał spokoju.

1. Jak to jest, być szalonym?
2. Nie mamy teraz czasu na roztrząsanie przeszłości.

IF 1. -> Spróbuję to wyjaśnić najlepiej, jak umiem, ale to nie będzie proste. Wszystko zaczęło się już w Ust Natha. Byłam zmuszona do prowadzenia podwójnego życia u boku kapłanek Lolth. Jeden fałszywy ruch i czekała mnie śmierć w męczarniach.

Grałam zatem rolę kogoś, kim nie jestem.

Moja osobowość po pewnym czasie sama zaczęła się gubić w ilości masek, jakie nakładałam. Robiłam rzeczy wbrew swojej naturze, aby przeżyć i nie dać się zdemaskować.

Po pewnym czasie mój mózg nie dawał już rady. Rozkładałam każdy element rzeczywistości na części pierwsze, w dodatku nie mogąc po pewnym czasie przestać już tego robić.

Gdy umysł był już przegrzany, zaczął pracować dość chaotycznie, na szczęście nie zatraciłam zdolności do logicznego myślenia, choć była ona zaburzona.

Robiłam i wygadywałam rzeczy tak absurdalne, że wstyd mi do dziś, gdy o nich wspominam.

Gdyby nie ucieczka z Podmroku, pewnie zostałabym niewolniczką łupieżców umysłu.

Przepraszam, nie zdołam więcej z siebie wydusić. Ruszajmy.

IF. 2 -> Być może masz rację.

Aristo - 2018-04-05, 15:53

Ruffle_truffle napisał/a:
IF 1. -> Spróbuję to wyjaśnić najlepiej, jak umiem, ale to nie będzie proste. Wszystko zaczęło się już w Ust Natha. Byłam zmuszona do prowadzenia podwójnego życia u boku kapłanek Lolth. Jeden fałszywy ruch i czekała mnie śmierć w męczarniach.

Grałam zatem rolę kogoś, kim nie jestem.

Moja osobowość po pewnym czasie sama zaczęła się gubić w ilości masek, jakie nakładałam. Robiłam rzeczy wbrew swojej naturze, aby przeżyć i nie dać się zdemaskować.

Po pewnym czasie mój mózg nie dawał już rady. Rozkładałam każdy element rzeczywistości na części pierwsze, w dodatku nie mogąc po pewnym czasie przestać już tego robić.

Gdy umysł był już przegrzany, zaczął pracować dość chaotycznie, na szczęście nie zatraciłam zdolności do logicznego myślenia, choć była ona zaburzona.

Robiłam i wygadywałam rzeczy tak absurdalne, że wstyd mi do dziś, gdy o nich wspominam.

Gdyby nie ucieczka z Podmroku, pewnie zostałabym niewolniczką łupieżców umysłu.

Przepraszam, nie zdołam więcej z siebie wydusić. Ruszajmy.

Ta wypowiedź jest dość długa. Może warto umieścić w jej trakcie 1-2 miejsca na wtrącenie dla gracza, np.:
1. Kontynuuj. /2. Dość już usłyszałem. Ruszajmy.

Ruffle_truffle - 2018-04-05, 17:37

Myślę, że to słuszna uwaga.
Ruffle_truffle - 2018-04-11, 17:08

Po raz kolejny zabrakło kodu

Kod:
IF
See([PC])
Global("BelareeTalks","GLOBAL",0)
THEN
RESPONSE #100
RealSetGlobalTimer("BelareeTimer","GLOBAL",1200)
SetGlobal("BelareeTalks","GLOBAL",1)
END


Który wywoływał pierwszą rozmowę.

Teraz wpisałem go znowu. Ta wersja posiada także globale, dialogi z innymi npc nie powinny się odpalać kilka razy. Zabrakło ostatniego dialogu, gdyż może, może dojdzie do kontynuacji.

Nikt nie testuje tego moda, nie dostaję informacji zwrotnych, cóż, dlatego cieknie to jak krew z nosa.

Portret do jedynki jest taki, jaki był. Mam w planach także przetestowanie relacji Belaree z innymi npc.

Ruffle_truffle - 2018-04-15, 10:08

Testuję postać. Dialogi z protagonistą i innymi npc się odpalają. Poniżej przykład z Branwen. Mam drużynę zróżnicowaną pod względem charakterów. Głównie kobiety neutralne, ale też dobra Belaree i zła Viconia.

Lanca działa jak należy - chroni przed pajęczyną i zadaje obrażenia obuchowe lub kłute. Czasem uśmierci pająka.

Ostatnio wstawiona wersja jest tą najbardziej dopracowaną.

Ruffle_truffle - 2018-04-20, 23:16

Achtung, achtung, usunąłem powtórzenia "po pewnym czasie".

DIALOG 1

Belaree: Wciąż nie mogę się nacieszyć powrotem do zdrowia. Mój sfatygowany umysł wreszcie zaznał spokoju.

1. Jak to jest, być szalonym?
2. Nie mamy teraz czasu na roztrząsanie przeszłości.

IF 1. -> Spróbuję to wyjaśnić najlepiej, jak umiem, ale to nie będzie proste. Wszystko zaczęło się już w Ust Natha. Byłam zmuszona do prowadzenia podwójnego życia u boku kapłanek Lolth. Jeden fałszywy ruch i czekała mnie śmierć w męczarniach.

Grałam zatem rolę kogoś, kim nie jestem.

Moja osobowość zaczęła się gubić w ilości masek, jakie nakładałam. Robiłam rzeczy wbrew swojej naturze, aby przeżyć i nie dać się zdemaskować.

Po pewnym czasie mój mózg nie dawał już rady. Rozkładałam każdy element rzeczywistości na części pierwsze, w dodatku nie mogąc później przestać już tego robić.

1. Kontynuuj.
2. Dość już usłyszałem. Ruszajmy.

IF 1. -> Gdy umysł był już przegrzany, zaczął pracować dość chaotycznie, na szczęście nie zatraciłam zdolności do logicznego myślenia, choć była ona zaburzona.

Robiłam i wygadywałam rzeczy tak absurdalne, że wstyd mi do dziś, gdy o nich wspominam.

Gdyby nie ucieczka z Podmroku, pewnie zostałabym niewolniczką łupieżców umysłu.

Przepraszam, nie zdołam więcej z siebie wydusić. Ruszajmy.

IF. 2 -> Skoro tyle ci wystarczy.

1-szy Dialog z Viconią

V: Nie wiem, czemu jeszcze żyjesz, ale widocznie w tym chaosie, jaki panował w twojej głowie, była swego rodzaju logika.

B: Owszem, była, Viconio.

V: Zastanawia mnie coś - jakim sposobem udało ci się przetrwać parając się tak typowo męską profesją, jaką jest czarnoksięstwo.

B: Nie za długo przebywałam wśród drowów. Po osiągnięciu dojrzałości wychowywała mnie Adalon - srebrna pani.

V: Kim jest Adalon?

B: Nie mogę tego zdradzić, a zwłaszcza tobie, Viconio.

2-gi dialog z Viconią

B: Kiedy jesteśmy na otwartej przestrzeni, wyznasz czasem, Viconio, że jakaś część ciebie wciąż wypatruje pajęczej sieci pomiędzy tym wszystkim. Ja również obawiam się, że zwidy wrócą.

V: Zwidy? O czym ty mówisz, dziewko?

B: Wypatruję zjaw i postaci, jakie wytwarzał mój umysł, gdy byłam obłożona "klątwą" szaleństwa.

V: Skąd wiesz, że to nie duchy ciebie nawiedzały? Być może Lolth nasyłała te... Wizje.

B: Potrafię wywołać omam w mózgu wroga. Na tyle przerażający, by uciekł w panice. Ja znosiłam lepiej takie przywidzenia.

V: Nie jesteś tak słaba, jak myślałam wcześniej.

3-ci Dialog z Viconią

V: Nie myśl, że wiara w Mroczną Pannę usprawiedliwi cię przed rivvinami. Będą uprzedzeni przez wzgląd na twe pochodzenie, tak jak do mnie są uprzedzeni.

B: Nie wydaje mi się, Viconio. Ludzie reagują na mnie dość przyjaźnie. A tych mniej przekonanych uwodzę swoimi czarami.

V: To nie wystarczy, trafią się tacy, którzy będą chcieli cię unicestwić.

B: Przekonamy się, Viconio.

Czary w BG II

I poziom:

Zamrażający dotyk, Przyjaciele, Magiczny pocisk, Przerażenie, Uśpienie.

II poziom:

Błyszczący pył, Horror, Wykrycie zła, Lustrzane odbicie, Pajęczyna.

III poziom:

Okropne zauroczenie, Ochrona przed zimnem, Przyspieszenie, Usunięcie magii.

IV poziom:

Ognista tarcza (błękitna), Kamienna skóra, Lodowa nawałnica.

V poziom:

Stożek zimna, Obniżenie odporności.

VI poziom:

Ochrona przed magicznymi broniami.

Doświadczenie zawsze na 750 000

To wstępne przymiarki, jest jeszcze część dialogu podczas pierwszego spotkania.

Ruffle_truffle - 2018-04-22, 21:32

Dialogi się odpalają. Użyłem komendy CHAIN. Belaree rozmawiała już z Branwen i Faldorn. Najwięcej dialogów ma z Viconią, ale one jeszcze się nie odpaliły. W sumie, Viconia jest najnowsza w drużynie, hm... Poczekam jeszcze. Jestem co prawda dość daleko - zostały tylko misje z Opowieści z Wybrzeża Mieczy, ale może się coś uaktywni za chwilę. W ten weekend już nic nie zdziałam.
Ruffle_truffle - 2018-08-09, 15:17

Belaree jest napisana. Niedługo upublicznię dialogi. Wstępnie zdradzę, że stanie się normalną czarodziejką. Przemiana z dziwoląga w typową osobę to koncept, na który stawiam. Oczywiście zostanie ślad i będą odniesienia do przeszłości z jedynki, ale takie jak np. dialog przy spotkaniu Yakmana. Po Elvanellu najlepiej rozbudowana jest ona.

Edit: Oto większość dialogów Belaree. Te z npc tylko co ciekawsze.

Dialogi z protagonistą

Dialog 2

B W rodzinnych stronach czuję, że zło jest najbliżej, dlatego mój duch się hartuje, jak żelazo w kuźni.

1 A już nie łapiesz drgawek przy byle potyczce? Belaree, nie rozśmieszaj mnie!
2 Do tej pory inaczej to wszystko znosiłaś.
3 Tak trzymać! Będziemy silni i zahartowani!

If 1 Nie kpij. Dużo się zmieniło, jestem uzdrowiona. I mam w sobie siłę na to, aby walczyć.
If 2 Byłam wtedy chora. Zostałam jednak cudem wyleczona.
If 3 Musimy tacy być. Okoliczności tego wymagają.

Dialog 3

B Niedaleko jest Ched Nasad. Muszę radzić sobie z dosyć silnym stresem, bo nie wiem, czy czasem ktoś mnie nie odszuka. Ale stawię czoła wszystkim zagrożeniom!

1 Jesteś… Jesteś nie do poznania, Belaree! Mam z ciebie teraz wspaniałą kompankę.
2 Może i już nie drżysz przed byle potyczką, ale ciągle wątpię w twoje możliwości.
If 1 Dziękuję ci bardzo za słowa uznania.
If 2 Cóż, możesz mnie zatem odłączyć od siebie!

Dialog 4

Nie chcę być namolna, lecz chciałam zapytać - czy czujesz potęgę związaną z dziedzictwem?

1 Chodzi ci o krew Bhaala? Jasne, czuję się jak młody bóg.
2 Nie, raczej podchodzę do tego jak do pewnej skazy.

If 1 Nie wiem, czy twoje podejście jest odpowiednie. Ja od niedawna czuję się podobnie, ale jestem krewnym lodowego smoka, a nie boga… Mordu.

1.1 I sądzisz, że jesteś lepsza? Coś podobnego.
1.2 Może i masz rację, to trochę jak skaza.

If 1.1 Dla mnie to zło wpisane w naturę. Przykro mi, że chyba tego nie pojmujesz.
If 2/1.2 Potrzebujesz niesamowicie silnej woli, by nie dać się jej pochłonąć.

Tron Bhaala

Dialog 1

Z twoim dziedzictwem rzeczywiście wiąże się potęga. Wypadam blado będąc ćwierć smoczycą.

1 Mówiłem ci już, że czuję się jak młody bóg, Belaree.
2 Można na to inaczej spojrzeć - jak na fatum, skazę, ciężar albo brzemię.

If 1 Pomagam powrócić złemu bogu mordu? Ech, trzeba było zostać skrybą zwojów!
If 2 Los rządzi tobą. Nie masz wpływu na swe życie. Może odzyskasz i poznasz… Normalność.

Dialogi z innymi NPC

Aerie

B Nie zawsze zatem byłaś bezskrzydłe, Aerie?
A: Niedawno zostały mi one zabrane.
B: Ja musiałabym być półsmokiem, żeby je mieć.
A: Ale mnie ich tak bardzo, wciąż bardziej, brakuje!
B: Zrozumiesz kiedyś, że nie są konieczne.
A: Na razie nie mogę tego wcale pojąć.

Anomen

A: Szlachetna Pani, jesteś mroczną elfką, a robisz wrażenie jak promienna dewa!
B: Bez przesady, Anomenie. Anioły są świętsze.

Haer’Dalis

H: Och, moja muzo, jak dźwięczny puzon, siejesz moc wszędzie, ktoś ją wydobędzie!
B: Chcesz mi zagrać na nerwach?
H: Bynajmniej, jaskółeczko, chcę, abyś mi grała.

Jan(sen)

J: Czy w Podmroku rosną warzywa?
B: Prędzej grzyby, Janie. I różne porosty.
J: Och! To bardzo przykre! Nie wyobrażam sobie powierzchni bez rzepy. A pod spodem to jakby z przegranej pozycji. Rzepa to krzepa!

Ruffle_truffle - 2018-08-16, 15:47

Nie wiem, jak z dialogami z jedynki. Ja byłem 7 razy w szpitalu i nieco widziałem. Ale u każdego z tym inaczej. Mógłbym wstawić sałatę słowną. Rzadki, ale istniejący, objaw. Przykład:

„przysłał po mnie Kowalski żebym pieniądze oddała, chcieli liczyć sto dwieście, trzydzieści, ale mnie boli głowa o tu w tym miejscu,, jak długo leże, to zbliżają się i mówią, wszyscy tak robią, a ja chodzę do szwalni, chodziłam już kiedyś, na dziesiątkę, miałam nakazy, pan taż ma nakazy, zakazy, jak trzeba to są najmniejsze, równo poukładane, moje nazwisko…."

No i jak tu sensownie coś napisać? Nie wiem, czy bełkot jest trudny do napisania.

Najważniejszego, czyli Podmroku, tu nie ma. Zmienił mi się też koncept z tronem bhaala i resztą. Są jeszcze inni npc, ale nie ma np. Mazzy. Nie znam tej postaci. Będę grał z nią po raz 1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group