Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Krypta Bodhi - BG:EE 10 NPC PROJECT

nowus777 - 2016-04-14, 12:50
Temat postu: BG:EE 10 NPC PROJECT
Witam, chyba czas najwyższy założyć ten temat.

Od jakiegoś czasu pracuję nad modem, który wzbogaci BG:EE o 6 nowych bohaterów przyłączalnych. Każda z tych postaci będzie miała swój własny (aczkolwiek niewielki) quest, bantery związane z relacją z CHARNAME (przyjaźń lub flirt/pre-romans) oraz mnóstwo banterów z innymi NPC (część z nich złoży się na wyjątkowo ciekawe relacje, pakty i układy). Postaci te będą też reagować na różne wydarzenia w grze. Podstawą do instalacji moda będzie BG:EE wraz z BG1 NPC PROJECT. Jeśli wśród testujących moda znajdą się chętni do poznania dalszych losów stworzonych postaci, planuję stworzenie kontynuacji ich przygód w BG2:EE.

Na ten moment mam dokładnie rozpisany plan na 6 postaci. Pierwsza z nich jest już ukończona. Od tego, jak zostanie przyjęta pierwsza postać zależeć będzie to, czy pokuszę się o stworzenie kolejnych postaci.

Bardzo zależy mi na tym, aby stworzyć nieprzegięte postaci, które idealnie wpiszą się w świat BG i dadzą graczom dużo frajdy.

A zatem przedstawiam Mirandę.

Rasa
Człowiek

Klasa
Łowca, władca zwierząt

Charakter
Neutralny dobry

Statystyki
siła: 13
kondycja: 14
zręczność: 16
inteligencja: 10
mądrość: 16
charyzma: 16

Biografia
Zapytana o przeszłość spojrzy nieufnie, po czym lekko się uśmiechnie. Wyzna, że wychowała się w konserwatywnej rodzinie łowców w Tashlucie, stolicy dalekiego i egzotycznego Tashalar. Swą młodość spędziła na nauce łowów w mrocznych lasach Czarnych Dżungli i u podnóża Gór Hazuk. Dozgonna miłość do otaczającej ją przyrody oraz fascynacja druidzkim światem nie pozwoliły jej jednak czcić Boga Łowów, Malara. Ofiarowała zatem swe życie Silvanusowi, który objawił jej się we śnie i po wykonaniu zadania inicjacyjnego nakazał wędrówkę na Wybrzeże Mieczy. Pytana o szczegóły tej nagłej podróży spuszcza wzrok i odrzeka, że najwidoczniej taka była wola Ojca Lasu, a pojedyncza łza na jej policzku sugeruje ci, że ta egzotyczna kobieta skrywa więcej sekretów, niż może się wydawać…

edit (2016/05/02):
Link do pobrania modu MIRANDA NPC (wersja 1.0): https://megawrzuta.pl/download/4f03756daf00a95fa9eaf4d9b85d5e76.html

Kliwer - 2016-04-14, 13:19

Fajny projekt, powodzenia :smile:

Mała uwaga- to dobrze, że chcesz robić postacie nieprzegięte ale nie przesadź. Powyższa panienka ma jedną z najsłabszych podklas w całej grze i do tego żenująco niskie statystki: mądrość i charyzma są bezużyteczne a z cech fizycznych tylko zręczność zapewnia dodatni modyfikator, a i to niewielki. Na twoim miejscu starałbym się, by twoi NPC-e mieli statystyki zbliżone do tych oryginalnych. No weź ją porównaj z jakimkolwiek innym zbrojnym:

Khalid: S:15, Zr:16, Kon:17 (dwie statystyki z dodatnim modyfikatorem)
Minsc: 18/93, 15/16, 15/16 (siła bardzo wysoka, zręczność i kondycja z premią)
Kegein: 16, 12, 20 (siła z premią, kondycja ponad normę)
Shar-Teel: 18/58, 17, 9 (kondycja niska ale wciąż bez ujemnego modyfikatora, dwie wysokie)
Ajantis: 17, 13, 16 (dwie z premią)

W obecnym kształcie nie ma żadnego technicznego powodu, by przyłączać twoją pannę. No, ma ona, jak na BG1, przegiętą zdolność przywołania chowańca co w pewien sposób nie czyni jej całkiem beznadziejną, niemniej mogłaby mieć te statystyki rozłożone choć trochę logiczniej. Do tego nie wiem, czy władca zwierząt-NPC tego chowańca przyzwać może- w takim układzie byłaby to postać tragicznie słaba. Oczywiście nie ma to aż takiego znaczenia, BG bez modów da się przejść i kaleką, no ale po co tak ją zaniżać?

A tak to podoba mi się.

nowus777 - 2016-04-14, 13:30

Hehehe, czekałem na to ;) Miranda celowo ma słabe statystyki. Jest to wpisane w całą jej historię, bantery z innymi NPC oraz dalsze losy. Zdaję sobie sprawę, że gra z nią będzie pewnego rodzaju wyzwaniem, ale zapewniam, że warto :)
Tuldor88 - 2016-04-14, 16:30

Nie zniechęcałbym się niskimi statami - nie bez kozery mamy itemy podnoszące cechy (które u postaci z wymaksowanymi siłą czy kondycją są bezużyteczne). Mnie tam cieszy że postać nie będzie mieć cech 19/20/17 i podobnych :P
Powodzenia, chętnie przetestuję ;)

nowus777 - 2016-04-25, 12:13

Zrobione na dzień 2016/04/25 - MIRANDA:
- postać ze statystykami i biografią,
- dialogi przyłączenia/odłączenia,
- dialogi przyjaźni i pre-romansu,
- dialogi konfliktów romansowych z Branwen, Dynaheir i Neerą,
- bantery z innymi NPC, w tym również przyjaźnie i konflikty oraz bantery grupowe,
- 1 część questu,
- 1/3 banterów okolicznościowych,
- muzyka w dialogach przyjaźni oraz pre-romansu.

Co zostało do zrobienia?
- 2/3 banterów okolicznościowych,
- dialogi uwarunkowane reputacją,
- 2 część questu,
- ugłosowienie postaci,
- być może zdolność specjalna dla Mirandy.

Hmmmm, przed końcem maja powinna wyjść ver. 1.00

memory - 2016-04-26, 06:25

No i świetnie. Podoba mi się sposób w jaki dzielisz się wynikami swojej pracy. Jeżeli do samego moda podchodzisz równie rzetelnie, to wierzę w jego sukces.
Powodzenia!

nowus777 - 2016-04-26, 22:23

Dzięki :) Mam nadzieję, że znajdą się chętni do przetestowania moda :)
nowus777 - 2016-05-02, 11:26

Zrobione na dzień 2016/05/02 - MIRANDA:
- postać ze statystykami, biografią i zdolnością specjalną,
- dialogi przyłączenia/odłączenia,
- dialogi przyjaźni i pre-romansu,
- dialogi konfliktów romansowych z Branwen, Dynaheir i Neerą,
- bantery z innymi NPC, w tym również przyjaźnie i konflikty oraz bantery grupowe,
- bantery okolicznościowe,
- dialogi uwarunkowane reputacją,
- quest,
- muzyka w dialogach przyjaźni oraz pre-romansu,
- ugłosowienie postaci,
- ulepszenie dwóch przeciwników z podstawowej wersji gry.

Co zostało do zrobienia?
- wpis do dziennika,
- poprawić 1 skrypt dialogowy (a właściwie powiązać go z innym),
- napisać README,
- losowo przetestować niektóre elementy moda.

Nie jestem w stanie samodzielnie sprawdzić wszystkiego i nie wiem, czy mod nie będzie wyrzucał jakichś błędów. Wierzę, że osoby, które zgodzą się przetestować moda, okażą swą cierpliwość i wskażą elementy, które trzeba poprawić/które według nich szwankują.

Btw, jestem żywym dowodem na to, że jeśli się chce, to naprawdę można samodzielnie stworzyć moda (niebędącego ONE-DAY-NPC) zaczynając przygodę z modowaniem zupełnie od zera.

nowus777 - 2016-05-24, 19:56

A zatem, na podstawie Waszych uwag, poczynione zostały pewne zmiany:
- wyświetla się imię Alarica i pojawia się on w zupełnie innym miejscu, na późniejszym etapie gry (nie da się go przegapić, a i drużyna jest już silniejsza niż w 2 czy 3 rozdziale),
- Miranda po osiągnięciu 3 i 6 poziomu nabywa po jeszcze jednej umiejętności "Pomocy owadów".

Na razie tyle zmian.

Co do kolejnego NPC - kilka wstępnych informacji, które być może ulegną zmianie.

Imię
Masambe

Rasa
Elf, a dokładnie dziki elf

Klasa
Barbarzyńca

Charakter

Chaotyczny neutralny

Statystyki
siła: 19
kondycja: 17
zręczność: 15
inteligencja: 10
mądrość: 12
charyzma: 10

Biografia
Zapytany o przeszłość Masambe zmarszczy czoło i wykrzyczy, że nie lubi się powtarzać, a zatem warto dobrze go wysłuchać. Wychował się wśród dzikich elfów w Chondath, w samym sercu dzikiej Puszczy Chondal, co dokładnie tłumaczy jego brak ogłady i dzikie zapędy. Życie w takich, a nie innych warunkach nauczyło go radzenia sobie z nawet najbardziej ekstremalnymi problemami. Kiedy lord Eles Wianar, władca Arrabar, stolicy Chondath, ogłosił misję, za którą obiecał wysoką nagrodę, Masambe zgłosił się na jednego z ochotników do jej wykonania wierząc, że poza zarobkiem zdoła też rozwiązać tajemnicę miejsca zamieszkania swego plemienia oraz uchroni je przed wpływem złowieszczych sił i coraz częściej zagłębiających się w te rejony ciekawskich podróżników.

Kliwer - 2016-05-24, 20:02

Elf-barbarzyńca, he he. Następny niech będzie ent-drwal :lol:
nowus777 - 2016-05-24, 20:30

Sugerujesz, że powinien to być człowiek? Przyznaję, że wciąż waham się co do rasy, chociaż dla Masambe mam sensowne wytłumaczenie (geograficzno-fabularne) jeśli chodzi o elfa-barbarzyńcę.
Kliwer - 2016-05-24, 21:10

Wiem, że w FR są te tam dzikie elfy i różne podobne cudactwa ale dla mnie to i tak głupie. Wielu się jednak z tą opinią nie zgodzi więc rób jak chcesz. Elfi dzikus dla mnie wygląda kretyńsko.
Jolan - 2016-05-24, 22:59

Ostatecznie i tak każdy NPC wychodzi jako klasyczny przestawiciel ( wojownik-krasnolud-pijak) albo egzotyczny rzadki dziwny okaz ( praworządny dobry drow )
memory - 2016-05-25, 07:10

Oby tylko nie kolejny drow renegat. Już i tak z nich można drużynę piłkarską złożyć. Tylko nie ma grubego na bramkę.

Czy przypadkiem kondycja i zręczność Masambe nie powinny się zamienić miejscami?
Chyba, że znowu planujesz to motywować jego historią :wink: .

Postanowiłem zatrzymać kiepską (prawie eastereggową) Neerę do końca przygody w BG1 ze względu na jej dialogi z Mirandą. Udały Ci się.

nowus777 - 2016-05-25, 15:22

memory napisał/a:
Oby tylko nie kolejny drow renegat. Już i tak z nich można drużynę piłkarską złożyć. Tylko nie ma grubego na bramkę.

Czy przypadkiem kondycja i zręczność Masambe nie powinny się zamienić miejscami?
Chyba, że znowu planujesz to motywować jego historią :wink: .

Postanowiłem zatrzymać kiepską (prawie eastereggową) Neerę do końca przygody w BG1 ze względu na jej dialogi z Mirandą. Udały Ci się.


Zarówno kondycję jak i zręczność da się podrasować. Masambe ma bardzo wysoką siłę, dodając kolejne punkty do zręczności lub kondycji stworzyłbym prawdziwego tanka, a tego chcę uniknąć.

Od początku mówiłem, że między Neerą a Mirandą będzie iskrzyć :) Cieszę się, że dialogi Ci się podobają.

Kliwer - 2016-05-25, 16:28

Dla mnie akurat statystyki są ok. Ilość punktów w cechach fizycznych jest dokładnie taka jak u Valygara.
Tuldor88 - 2016-05-25, 16:54

Ok, co do barbarzyńcy to nie widzę problemu z tym by dziki elf był jednym z rzeczonych.


Co do cech to ssą po całości:
1) Siła - jest STANOWCZO za wysoka, 19 punktów w BG1 (a nawet w BG2 jeśli nie importujemy postaci) to prawdziwy kosmos, nawet nasz 'braciszek' Sarevok z ToB ma 18/00... zmniejsz to do 18/ileś-tam
2) Zręczność i kondycja - pamietajmy że to wciąż elf, dziki ale elf... kondycja>zręcznosć wygląda średnio... zamień miejscami i będzie ok

Ruffle_truffle - 2016-05-25, 17:03

Sprawdzałem i elf może być barbarzyńcą. Dziki elf do barbarzyńcy pasuje najbardziej. Właściwie to chyba ze względu na tę "pod"rasę taki stan rzeczy jest dopuszczalny.



Sprawa podobna do Xana - no dalej, zapytaj czemu mag ma miecz?

Kliwer - 2016-05-25, 19:08

Mówiłem, że zgodnie z lore FR jest to jak najbardziej w porządku. Co nie zmienia faktu, że to głupie.
nowus777 - 2016-05-25, 20:12

Kliwer napisał/a:
Mówiłem, że zgodnie z lore FR jest to jak najbardziej w porządku. Co nie zmienia faktu, że to głupie.


Możesz wyjaśnić, dlaczego?

greegarak - 2016-05-25, 20:14

nowus777 napisał/a:
że poza zarobkiem zdoła też rozwiązać tajemnicę miejsca zamieszkania swego plemienia oraz uchroni je przed wpływem złowieszczych sił i coraz częściej zagłębiających się w te rejony ciekawskich podróżników


Dużo w biografi motywów od Kagaina i Xana..
I jeszcz o sile/

Może być barbarzyńcą, ale nie z siłą 19.
BGEE to nie 3-cia edycja.
Kliwer napisał/a:
Elf-barbarzyńca, he he. Następny niech będzie ent-drwal

A co elf wg Ciebie (swoją drogą masz podobny pogląd o elfach jak Kagain - "Przeklęta knieja. Zawsze mi przypomina te zniewieściałe elfy.") nie może być męski,?
[/quote]

nowus777 - 2016-05-25, 20:23

greegarak napisał/a:
nowus777 napisał/a:
że poza zarobkiem zdoła też rozwiązać tajemnicę miejsca zamieszkania swego plemienia oraz uchroni je przed wpływem złowieszczych sił i coraz częściej zagłębiających się w te rejony ciekawskich podróżników


Dużo w biografi motywów od Kagaina i Xana..


Zapewniam, że to tylko tak brzmi. Historia i quest Masambe nie będą mieć nic wspólnego z motywami Kagaina i Xana.

A co do zmian statystyk, przychylam się w Waszą stronę. Siłę zmniejszę, a punkty kondycji i zręczności zamienię pomiędzy sobą.

Doradźcie mi jeszcze, proszę, w kwestii portretów. Lepsza 1 czy 2?

1)

2)

greegarak - 2016-05-25, 20:53

nowus777 napisał/a:
Lepsza 1 czy 2?
https://lh4.googleusercontent.com/-VWlQNhG9Thw/V0YCW3O8OgI/AAAAAAAAAoQ/CyJAe3cxhv4Ze2R_i91RCcT2n7F6NPyPQCL0B/w110-h170-no/P%25C3%25B3%25C5%2582-dziki-Bard-DruidL.bmp

Najlepsze to nr 3

Ale jeśli jesteś w stanie wytłumaczyć obecność amuletu to nr.2

Kliwer - 2016-05-25, 20:56

Żaden portret nie wygląda na elfa, nawet dzikiego.

Cytat:
Kliwer napisał/a:
Mówiłem, że zgodnie z lore FR jest to jak najbardziej w porządku. Co nie zmienia faktu, że to głupie.


Możesz wyjaśnić, dlaczego?


W fantastyce popularnej rasy tworzy się poprzez zebranie pewnych cech ludzkich i przesadne ich uwypuklenie. Może to i trochę głupie, ale mało kto ma dość wyobraźni, by w inny sposób zrobić coś od czego nie bolą zęby (jest parę wyjątków, np. ghitezzari z Tormenta, no ale Torment to Torment). Poprzez odrzucenie tej metody istnienie ras traci sens- jeżeli elfy są jak ludzie, też mogą być dzikie i nieokrzesane na ten przykład, to jakby nie były elfami. Więc po co je w ogóle wprowadzać? Dla mnie takie coś jest maksymalnie nieklimatyczne. W standardowym bajkowym świecie, a w takim rozgrywa się akcja BG, nie należy zbyt walczyć ze stereotypami bo te stereotypy leżą u podstaw tego świata. Herosi mają być wielcy i silni, rycerze szlachetni i głupawi, krasnoludy zapijaczone i awanturujące się a czarnoksiężnicy mroczni i przewrotni. Zauważcie, że żaden z NPC-ów w BG1 czy BG2 nie wychodzi poza kanoniczne wzorce, a nie przestają przez to być ciekawi. Weźmy taką Aerie- jest z trochę dziwacznej elfiej pod-rasy ale to wciąż elfka pełną gębą: delikatna i ckliwa aż do mdłości, kontemplująca piękno natury etc. Albo Korgan, który jest czystym niczym nieskalanym krasnoludzkim stereotypem a mimo to jest ciekawy i na swój sposób oryginalny (w przeciwieństwie np. do takiego Kelgara z NWN2, któremu na siłę wciśnięto coś niestereotypowego i wygląda przez to żałośnie).

AD&D 2 ma tę cechę, że jest pod wieloma względami dużo bardziej restrykcyjne, niż późniejsze wcielenia tego systemu. Moim zdaniem jest dzięki temu bardziej spójne. Liberalizm z D&D3, dowolne łączenie klas i ras, jak dla mnie zmienia ten świat w śmietnik bez reguł i bez sensu. Jak taka Alibeth z NWN1- ni to elfka, ni dama, ni rycerz ("rycerka"... chroń nas Cromie). Postać pomieszana ze sprzecznych ze sobą stereotypów jest sto razy gorsza niż zwykły stereotypowy jegomość.

Tak swoją drogą to jak chcecie się kierować lore Zapomnianych Krain sięgnąłbym raczej do podręczników do AD&D2 a nie do trójki, bo to jednak nie jest do końca to samo. Może i w 2. edycji też były dzikie elfy, nie wiem. Wtedy będziecie mieć jakąś tam podkładkę (choć dla mnie to wciąż słaby pomysł). Ale jeżeli nie to pomysł jest nie do obronienia na żadnym polu.

Cytat:
A co elf wg Ciebie (swoją drogą masz podobny pogląd o elfach jak Kagain - "Przeklęta knieja. Zawsze mi przypomina te zniewieściałe elfy.") nie może być męski,?


Zarzucanie niechęci do elfów gościowi, który od lat za awatar ma obrazek elfa jest trochę śmieszne :wink: Po prostu niech elfy będą elfami. Nie muszą być tak przewspaniałe jak te z Tolkiena (a to w nich się zakochałem) no ale niech i nie będą to dzikusy z krzemiennymi dzidami.

Tuldor88 - 2016-05-25, 21:06

Z tych 3 portretów faktycznie 3 najbardziej pasuje do dzikiego elfa ostroucha (pozostałe dwa to ludziny), choć uważam ze nr2 najbardziej przypomina stylem te jakie w BG spotykamy, nr1 całkiem odpada

Co do wywodu Kliwera - niestety po prostu nie rozumie/nie chce zrozumieć tego co w settingu DnD siedzi i tyle :smile: Brak zrozumienia widać szczególnie w tym uznawaniu Aerie za wzór 'elfolstwa' skoro jest tak 'zgnomiona' że aż zęby bolą... acz to tylko moje zdanie - osobiście nie widzę nic zdrożnego w pokazaniu czym charakteryzują się poszczególne podrasy (w sadze BG mamy svirfneblinów, duergary, drowy, avarielkę i tieflinga... dlaczego nie mamy trafić na dzikiego elfa, złotego krasnoluda czy choćby aasimara?). Nie każdy elf je szyszki, nie każdy krasnal jest wojownikiem i nie zawsze chodzenie po najmniejszej linii oporu (najbardziej stereotypowym) jest najlepsze ;)

EDIT:
Tak właściwie to portret Kliwera nie pochodzi z mangi - jest to portret elfa z gry "Majesty" ^^

nowus777 - 2016-05-25, 21:09

Czy możecie polecić/znacie strony z portretami do BG? Może uda mi się znaleźć jeszcze coś innego, bo ten trzeci, chociaż pasuje, to nie do końca do mnie przemawia.
greegarak - 2016-05-25, 21:17

Cytat:
Zarzucanie niechęci do elfów gościowi, który od lat za awatar ma obrazek elfa jest trochę śmieszne
Dzięki, albo nie dzięki.Teraz będę świadomy co(w sensie czego oblicze) Twój awatar przedstawia. Ale nie będę mówil o moich gustach, poza tym że nie lubie mangi,

Nawet u TOlkiena masz jasny podział na elfy: leśne i te drugie.

A Barbarzyńca to taki przedstawiciel dzikiej społeczności, jednocześnie będący indywidualisą. Mi tam widzi się że z mieszkańców lasu może wyrosnąć wojownik z zamiłowaniem do brutalnej siły i brakiem ogłady, ale za to wewnętrznie mocnym, zdecydowanym, o jaśnie określonym celu swego bytu.

Ruffle_truffle - 2016-05-25, 22:30

@nowus777 zrób półelfa (dzikiego w dodatku; od czego są kompromisy? ;)), z ojca barbarzyńcy i matki-dzikuski.

A zastanowisz się nad tym, co ja Ci podesłałem? Wykadrować i pasuje, do tych z EE dodatkowych, portretów.

nowus777 - 2016-05-25, 23:33

Ruffle_truffle napisał/a:

A zastanowisz się nad tym, co ja Ci podesłałem? Wykadrować i pasuje, do tych z EE dodatkowych, portretów.


Muszę przyznać, że obrazek podesłany przez Ciebie podoba mi się najbardziej. Jeśli nie znajdę nic lepszego, to chyba rzeczywiście zajmę się jego kadrowaniem.

memory - 2016-05-26, 09:33

nowus777 napisał/a:
punkty kondycji i zręczności zamienię pomiędzy sobą.

O tym właśnie myślałem; nawet wypisałeś te cechy w nieortodoksyjny sposób przedstawiając Masambe. Wyglądało na pomyłkę.
Ten obrazek od Ruffle_Truffle (Khal Drogo :grin: ) rzeczywiście najfajniejszy, tylko po wykadrowaniu mi się bardziej kojarzy z centaurem, albo nawet satyrem. To chyba przez to, że też patrzę na elfy w stereotypowy sposób.
I wreszcie: myślę, że o sukcesie enpeca nie decydują chyba wycyzelowane cechy, zgodność z lore, jego (nie)stereotypowość, tylko coś mniej wymiernego... osobowość?

greegarak - 2016-05-26, 10:24

nowus777 napisał/a:
Czy możecie polecić/znacie strony z portretami do BG? Może uda mi się znaleźć jeszcze coś innego, bo ten trzeci, chociaż pasuje, to nie do końca do mnie przemawia.

Wiele stron z portretami upadło, linki(25 na 30) zPocketPlane List są martwe. Ale np. zbierałem portrety elfów i półelfów parą lat temu i zawsze bylo z tym ciężko.
Może ten z dragon age Ci odpowiada? Choć więcej w nim z zawodowego żołnierza.
https://lh4.googleusercontent.com/-dx_d4h4A3V0/V0a_gvEEQSI/AAAAAAAAAo8/nar2_GVAWywJhZJtR3yaBWdaXI03W8mGACL0B/w233-h346-no/P%25C3%25B3%25C5%2582-dziki-Bard-Druidm.bmp

Tuldor88 - 2016-05-26, 10:38

Odpowiednio przycięty i wykadrowany da radę, pyszczydło na barbarzyńcę idealne :)
nowus777 - 2016-05-27, 09:36

Rzeczywiście super. Wielkie dzięki :)
nowus777 - 2016-06-05, 12:31

Postać Masambe nie jest jeszcze skończona więc w jego przypadku błędy są uzasadnione. Nie daje mi jednak spokoju Miranda. Zmieniłem jedynie kolejność niektórych dialogów i co za tym idzie, poprawiłem skrypty. A zamiast rozmowy z Takiyahem dodałem nową postać Petrusa, który pojawia się dopiero w Kniei Otulisko. Inne zmiany to poprawa TP2 tak, abym mógł do moda dodawać kolejne postaci i co za tym idzie poprawa ścieżek dostępu dla plików. A zatem zmiany kosmetyczne. I nagle działający mod przestał działać i zablokował mi całą pracę...
nowus777 - 2016-06-11, 22:02

Praca wre. Na dzień dzisiejszy zrobione jest:
- poprawione skrypty i dialogi Mirandy, kilka zmian w jej queście - jest to postać już zakończona,
- opracowane biografie, dopasowane portrety oraz dokonana charakterystyka statystyk i lokacji startowych dla wszystkich pozostałych 9 NPC,
- jeśli chodzi o Masambe, to mam już: plik .cre, specjalny przedmiot, dialog przyłączenia/odłączenia, dialogi przyjaźni, pierwsze dialogi romansowe, muzykę.

Obecnie trwają prace nad dialogami romansowymi i questem Masambe. Będzie to postać... bardzo oryginalna, która zapewne znajdzie wśród Was tyle samo zwolenników co przeciwników.

Lava Del'Vortel - 2016-06-11, 22:07

nowus777 napisał/a:
Obecnie trwają prace nad dialogami romansowymi i questem Masambe. Będzie to postać... bardzo oryginalna, która zapewne znajdzie wśród Was tyle samo zwolenników co przeciwników.

Coś więcej na ten temat?

nowus777 - 2016-06-11, 22:12

Masambe to dziki elf barbarzyńca, który pochodzi z samego serca dzikiej Puszczy Chondal. Należy do plemienia, w którym dominują mężczyźni, a kobiety pełnią rolę kucharek, sprzątaczek i kochanek. Z tego też względu Masambe ma zgoła odmienne zdanie o świecie niż CHARNAME i znani nam NPC. Zapowiada się wiele interesujących, zabawnych i mocno pikantnych dialogów, zarówno pomiędzy Masambe i kobietą CHARNAME, jak i pomiędzy dzikim elfem a pozostałymi towarzyszami podróży.
Tuldor88 - 2016-06-12, 10:00

Powiem tylko jedno - czekam na dialogi Masambe i naszej 'baldurowej feministki' Shar-Tel :lol:
Ruffle_truffle - 2016-06-12, 15:41

nowus777 napisał/a:
EDIT:
Po ponad tygodniu zmagań udało mi się znaleźć babola! Skrypty piszę w Notepad++. Przy wprowadzaniu zmian, nie zmieniłem kodowania z ANSI na UTF-8 (bez BOM). I to właśnie z tego powodu gra się zacinała pomimo tego, że wszystkie skrypty były poprawnie napisane.

No to wracamy do gry! :)))

ps: @Ruffle_Truffle - sprawdź u siebie, czy nie miałeś podobnego błędu.


Teraz użyłem modmerge i ściągam notepad++

Otworzyłem w notepad++ plik i zmieniłem kodowanie na UTF-8 (bez BOM). Jako plik .tp2 zapisać? Czy to sprawi, że mój mod będzie działać?

Lava Del'Vortel - 2016-06-12, 18:22

Mnie natomiast Masambe przestał raczej interesować. Wybacz, ale jednak jestem zwolennikiem przeciwdziałania uprzedmiotowieniom, podtrzymywaniu krzywdzących stereotypów. A jeszcze przeinaczenie loru FR / D&D by zyskać coś takiego...

Ruffle_truffle napisał/a:
Otworzyłem w notepad++ plik i zmieniłem kodowanie na UTF-8 (bez BOM). Jako plik .tp2 zapisać? Czy to sprawi, że mój mod będzie działać?


To nie chodzi o to. Na EE polskie znaki mogą szaleć przy innym kodowaniu, ale jak zapiszesz teraz tak, to przestanie dobrze się wyświetlać dla starych BG. Należy zakodować dynamiczną konwersję. W TotDG coś takiego robiłem, ale to zgapiałem od innych. Musiałbyś zobaczyć tam jak to wygląda.

nowus777 - 2016-06-12, 21:08

Postać Masambe jest dopiero na etapie tworzenia i jeszcze wiele może się wydarzyć :) A poza tym i tak uważam, że aby móc w pełni napisać opinię o danym NPC, trzeba nim najzwyczajniej w świecie zagrać :)
Kliwer - 2016-06-15, 06:56

Cytat:
Należy do plemienia, w którym dominują mężczyźni, a kobiety pełnią rolę kucharek, sprzątaczek i kochanek.


To powinien być standard w całym Faerunie...

nowus777 - 2016-06-15, 09:03

Domyślam się, że polubisz Masambe ;)
Ruffle_truffle - 2016-06-15, 21:48

W całym Faerunie powinni wierzyć, że świat się zaczął wraz z narodzeniem Jezusa, jak to w "ciemnogrodzie" jest.

Człowiek myśli, że takich ludzi już nie ma, a tu - bęc. Sąsiad, obok którego żyję 27 lat gada coś takiego. Szok.

Zwisa mi, czy to będzie konserwatywne, czy nie. Niemniej jednak czułbym jakiś sprzeciw, gdyby Shar-Teel miała być z góry skazana na przegraną. A póki co na to się zanosi...

memory - 2016-06-18, 19:25

Hoho, widzę, że energia Cię rozpiera nowusie; z sześciu enpeców zrobiło się dziesięciu. Cieszę się, że pomysłów Ci nie brakuje. Może zrobiłbyś jakiegoś moda questowego dla starszej daty miłośników BG :mrgreen: ?
nowus777 - 2016-06-18, 23:29

memory napisał/a:
Hoho, widzę, że energia Cię rozpiera nowusie; z sześciu enpeców zrobiło się dziesięciu. Cieszę się, że pomysłów Ci nie brakuje. Może zrobiłbyś jakiegoś moda questowego dla starszej daty miłośników BG :mrgreen: ?


Rzeczywiście planów jest mnóstwo, gorzej z wolnym czasem, ale co się odwlecze... ;)

Co masz na myśli pisząc o "starszej daty miłośnikach BG" ? ;) Każdy z moich NPC będzie miał własny quest i z pewnością będą one bardziej rozbudowane niż ten związany z Mirandą ;)

memory - 2016-06-19, 09:15

Cytat:
Każdy z moich NPC będzie miał własny quest i z pewnością będą one bardziej rozbudowane niż ten związany z Mirand

To świetnie, ale przy pięciu wolnych miejscach w drużynie, zaliczenie wszystkich questów może zająć nawet więcej niż dwie pełne gry...
a jak to nowus napisał/a:
gorzej z wolnym czasem

...szczególnie u graczy z mojego pokolenia :grin:

nowus777 - 2017-03-10, 10:22

Cześć. Wznawiam prace nad modem - obecnie kończę już przygotowywać quest i dialog dla Masambe.

Modowanie trochę zajmuje, zwłaszcza, kiedy chce się stworzyć naprawe dobrego NPC. Pomyślałem zatem, aby póki co udostępnić innym do grania samą postać Mirandy, która jest już gotowa. Do kogo mam się zgłosić z prośbą o umieszczenie moda na głównej stronie z modami? Oczywiście prześlę uaktualnione pliki postaci.

Ruffle_truffle - 2017-06-10, 19:02

Zawsze bardzo mi brakowało zbrojnego, który byłby "w odcieniach szarości" (neutralny.) Jaheira i Branwen to za mało, dlatego Masambe jest u mnie mile widziany.
greegarak - 2017-06-10, 19:47

Ruffle_truffle napisał/a:
Zawsze bardzo mi brakowało zbrojnego, który byłby "w odcieniach szarości" (neutralny.) Jaheira i Branwen to za mało, dlatego Masambe jest u mnie mile widziany.

Też jeste za Masambe. Będzie miał niezły portret do tego.

nowus777 - 2017-07-19, 12:26

Trochę mnie tu nie było - mod został przetestowany przeze mnie i dwóch użytkowników forum. Wszystkie dotychczas zgłoszone błędy zostały usunięte.

Co do Masambe i pozostałych postaci, prace chwilowo zostały przerwane, co oczywiście nie oznacza, że nie będą kontynuowane. Nie będę ukrywał, że zapał do pracy opadł właśnie z powodu braku osób chcących sprawdzić, jak sprawuje się pierwsza ze stworzonych przeze mnie postaci, czyli Miranda.

Poniżej przesyłam link do pobrania zaktualizowanego modu MIRANDA NPC. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli ktoś zagra i napisze swoją opinię :) Uzyskane informacje na pewno zmotywują mnie do kontynuacji tworzenia moda, tj. pisania kolejnych postaci :)

link do pobrania moda: http://baldur.cob-bg.pl/d...0NPC%20v1.1.rar

temat poświęcony modowi MIRANDA NPC: http://athkatla.cob-bg.pl...p=123989#123989

nowus777 - 2017-07-24, 20:43

Tworzę nową wiadomość, aby była widoczna. Sądzę, że cały ten temat można usunąć, gdyż zawiera on bardzo pierwotne założenia, które mogą wprowadzać w błąd potencjalnych nowych użytkowników zainteresowanych modem (ewentualnie część postów poświęconych MIRANDZIE NPC można przenieść do jej tematu).

EDIT: Temat zawiera rozważania wstępne i jako nie pasujący do obecnej koncepcji został zarchiwizowany - M

nowus777 - 2017-08-03, 22:44
Temat postu: MIRANDA NPC i MASAMBE NPC - testerzy poszukiwani
Witam.

Po ciężkich znojach i nieprzespanych nocach mod MIRANDA NPC w końcu wygląda tak jak powinien. Usunąłem błędy, na które natrafiłem sam. Poprawiłem dużo skryptów, dialogów, banterów i historię postaci. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że mod jest gotowy do testowania przez większą liczbę osób.

Równocześnie udało mi się stworzyć drugą, nieco bardziej kontrowersyjną postać - MASAMBE NPC, który także czeka na testowanie :)

Poniżej wrzucam opis moda. Wszystkich chętnych do testowania proszę o zgłoszenie się w tym temacie, a dostaniemy osobną i niewidoczną dla innych komnatę, gdzie będziemy mogli omawiać na bieżąco testy moda. Chciałbym zamknąć grupę testerów w 2-3 osobach. Liczę, że znajdą się chętni :)

Cytat:
Mod wprowadza do gry dwie nowe postaci przyłączalne (NPC), które uczestniczą w życiu drużyny (nawiązują różnorakie relacje z członkami drużyny), posiadają własne questy oraz żywo komentują decyzje gracza. Można też z nimi przeżyć pre-romanse.

Mod został stworzony na silniku gry Baldurs Gate:Enhaced Edition i do pełnego działania wymaga jedynie zainstalowanej pełnej wersji BGEE. Mod jest kompatybilny z najnowszą wersją moda BG1 NPC PROJECT (v22), przy czym zaznaczam, że nie wystarczy zainstalować wyłącznie "wymaganych modyfikacji", mod wymaga do działania komponentów, o których wyświetlenie instalacja pyta wcześniej, tzn. banterów i romansów z pozostałymi NPC.

MIRANDA NPC
To łowczyni (władczyni zwierząt) rasy ludzkiej o charakterze neutralnym dobrym, która ma własny quest i z którą można się zaprzyjaźnić oraz - o ile grasz człowiekiem, elfem lub pół-elfem o charakterze dobrym - przeżyć pre-romans (planowana jest kontynuacja w BG2:EE).
Poza rozmowami z charname, dodatek posiada interakcje, bantery oraz oryginalny soundset. Miranda wypowiada się w wielu kwestiach, bardzo żywo dyskutuje z innymi NPC (w tym również z nową trójką z BGEE oraz z pozostałymi NPC stanowiącymi treść tego moda), z którymi - w miarę podróży - połączą ją różnorakie relacje. Jakiego rodzaju to relacje? Miranda chciałaby być taka jak Jaheira, imponuje jej rycerskość Ajantisa, gardzi natomiast dziką magią Neery i zachłannością Kagaina. Cóż, aby poznać pełną zawartość moda, należy przejść grę przynajmniej kilka razy, za każdym razem w innym składzie drużyny.
Mod jest kompatybilny z modem BG1 NPC PROJECT, co oznacza, że jeśli zdecydujesz się na pre-romans z łowczynią, to w przypadku równoczesnego flirtu z Branwen, Dynaheir lub Neerą czekają cię bantery związane z zazdrością i konfliktem romansowym.
Mirandę można przyłączyć do drużyny na Lwim Trakcie. Jest to postać wrażliwa, kapryśna i bardzo honorowa. Te cechy zjednają jej zarówno sojuszników jak i przeciwników. Jeśli zrobisz coś, co wyjątkowo nie będzie zgadzało się z jej światopoglądem, opuści cię. Miranda jest raczej dobrze ustosunkowana do większości towarzyszy podróży, ale jej cierpliwość ma swoje granice, więc czasem może wybuchnąć i ... zaatakować tych, którzy szczególnie jej podpadną. Podróżując z Mirandą należy też pilnować reputacji, o czym zresztą sama będzie ci przypominać.
Quest Mirandy jest związany z postacią już występującą w grze, dlatego też poprawiono skrypt i umiejętności jednego przeciwnika, który w niezmodowanej wersji gry raczej nie stanowił problemów. Pojawiło się też zupełnie dwóch nowych przeciwników.

MASAMBE NPC
To dziki elf barbarzyńca o charakterze chaotycznym neutralnym, co oznacza, że nie można się z nim nudzić. Masambe ma własny quest i można się z nim zaprzyjaźnić oraz - o ile grasz postacią kobiecą (człowiekiem, elfem lub pół-elfem) - przeżyć wyjątkowo oryginalny i stanowiący wyzwanie pre-romans (planowana jest kontynuacja w BG2:EE).
Poza rozmowami z charname, dodatek posiada interakcje, bantery oraz oryginalny soundset. Masambe wypowiada się w wielu kwestiach, bardzo żywo dyskutuje z innymi NPC (w tym również z nową trójką z BGEE oraz z pozostałymi NPC stanowiącymi treść tego moda), z którymi - w miarę podróży - połączą go różnorakie relacje. Jakiego rodzaju to relacje? Masambe doceni czarny charakter Montarona i wejdzie w układ z Eldothem, natomiast ciężko będzie mu znaleźć wspólny język z Edwinem. Ze względu na fakt, że dziki elf ma oryginalne podejście do kobiet, wśród nich raczej nie znajdzie przyjaciółek. Dla jednej z nich okaże się on jednak na tyle interesujący, że nawiąże z nim płomienny romans… (*w przypadku, gdy <CHARNAME> będzie mężczyzną lub kobietą niezainteresowaną bliższą zażyłością z Masambe). Dla Masambe przewidziano zatem dwie zupełnie różne ścieżki romansowe… Cóż, aby poznać pełną zawartość moda, należy przejść grę przynajmniej kilka razy, za każdym razem w innym składzie drużyny.
Mod jest kompatybilny z modem BG1 NPC PROJECT, co oznacza, że jeśli zdecydujesz się na pre-romans z barbarzyńcą, to w przypadku równoczesnego flirtu z Ajantisem, Coranem lub Xanem czekają cię bantery związane z zazdrością i konfliktem romansowym.
Masambe można przyłączyć do drużyny w Wysokim Żywopłocie. Jest to postać konserwatywna, nieokrzesana i niezwykle wyrazista w swych poglądach. Te cechy zjednają mu zarówno sojuszników jak i przeciwników. Masambe pozostaje obojętny na reputację drużyny, ale niezwykle łatwo go zdenerwować, przez co można go uznać za bardzo nieprzewidywalnego. Ten specyficzny NPC ze względu na swą historię, poglądy oraz wyznawane zasady będzie wdawał się w niezwykle barwne rozmowy z pozostałymi członkami drużyny, z których duża część będzie do niego nastawiona raczej negatywnie lub sceptycznie niż przyjacielsko. Quest Masambe nie jest związany z żadnym z wątków występujących w grze, a zatem na graczy czekają zupełnie nowe przygody i przeciwnicy.

nowus777 - 2017-08-06, 20:52

Edit: temat do usunięcia - mod zostanie udostępniony dopiero po zakończeniu prac nad wszystkimi 10 NPC :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group