Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Inne cRPG - Tyranny

Tuth - 2016-03-16, 13:47
Temat postu: Tyranny
Jakiś czas temu Paradox i Obsidian wspominali, że 15 marca zapowiedzą nową grę. Dziś rano mym oczom ukazał się teaser trailer nowego tytułu o nazwie Tyranny:
https://www.youtube.com/watch?v=yc-WqIRNDKY

Strona główna:
http://www.tyrannygame.com/

Screenshot z gry:


Po krótkich opisach zdaje się, że będzie to cRPG przypominający klimatem starożytność, gdzie wojna pomiędzy dobrem a złem zakończyła się zwycięstwem tych drugich. Brzmi to dość intrygująco i znając Obsidian zapowiada się fajowo. Technicznie wygląda to podobnie do Pillars of Eternity, co mi osobiście pasuje. Póki co klimat przypomina mi nieco Age of Decadence i Anvil of Dawn. Miejmy nadzieję, że niebawem dowiemy się czegoś więcej na temat gry.

Nobanion - 2016-03-16, 14:37

Spolszczenie będzie? I Zło zwyciężyło? Już patrzę :devil:

Czyli nie będzie kontynuacji świata Pillarsów? hmmmm....dziwne.
Znalazłem dla takich jak ja, po naszemu
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=97074

*****************************************************
Z innej strony
komentarze zasadne :cwan:

Zaraz, czy ta gra dzieje się w świecie Pillarsów? Bo jeśli to jest zupełnie nowe uniwersum, to moim zdaniem jest to wielkie nieporozumienie! Świat PoE jest według mnie po prostu rewelacyjny, więc jeśli kolejna gra stworzy zupełnie nowe uniwersum, to jaki w tym sens?
Grę i tak kupię, ale ja nie chcę kolejnego świata fantasy, ja bym chciał wrócić do czegoś, co dobrze znam (a w zasadzie znam niewielki ułamek, gdyż to właśnie to nieznane wciąż mnie w nim pociąga)!

No właśnie. Jest jakieś info co pillars of eternity 2? Kiedy był jakiś news ze planują wydać 2.


Zapowiada się zacnie - chociaż niepokoi wiadomość o tegorocznej premierze. Albo gra była robiona po cichu, albo w pewnym momencie skończyła się kasa i trzeba było pociąć jakiś większy projekt, więc dostaniemy ochłap. Wierzę w pierwszą opcję.

Semaj - 2016-11-01, 23:52

Mnie to zastanawia jak Obsidian na to czas znajduje. Pillarsy to spory projekt + dodatki, a teraz druga część w produkcji. No i nagle wylatują z Tyranny. To jak duże jest to studio?
Kliwer - 2016-11-02, 11:01

Po prostu będzie mała, niedopracowana chała lecąca na dość silnej już marce PoE. Oni jeszcze patchować Pillarsów nie skończyli (i pewnie nigdy nie skończą) a biorą się za nowy projekt. Hejtowałem Wiedźmina, ale muszę przyznać, że to chyba jedyne duże studio, które w miarę uczciwie traktuje klienta.
Tuth - 2016-11-02, 12:25

Czy to będzie chała, to się okaże za kilka dni. Natomiast Tyranny jest znacznie mniejszą grą od Pillars of Eternity. Już wybory przed rozpoczęciem gry wpłyną na fabułę, stąd też tytuł ma zachęcać do kilkukrotnego przechodzenia.

Ja żadnych baboli w PoE nie miałem, ale niech sobie patchują. To ich marka, więc mają możliwość wspierać tytuł tak długo, jak chcą.

O drugiej części Pillars na razie cisza, a Tyranny gdzieś tam z boku sobie powstawało w międzyczasie. Podobną taktykę stosuje InXile, żeby nie musieć zwalniać pracowników - rozpoczęcie nowego projektu jeszcze w trakcie tworzenia pierwszego.

Kynio - 2016-11-03, 08:26

Ja po cichu w Tyranny wierzę - Tim Cain ma tam nieco ważniejszą rolę, a Josh Saywer chyba mniej ważną... Po PoE (które mi się nie podobały) liczę na naprawdę dobrego cRPG (a że RPGCodex marudzi - cóż, zawsze marudzą, nawet na AoD czy Uderrail marudzili... :P)
Semaj - 2016-11-08, 02:42

Kliwer napisał/a:
Hejtowałem Wiedźmina, ale muszę przyznać, że to chyba jedyne duże studio, które w miarę uczciwie traktuje klienta.


Chociaż za to jak te gry wyglądają po premierze i tak należy im się bura. Mówię o warstwie technicznej rzecz jasna.

Mówicie, że Tyranny będzie dość małym projektem, ale w marketing poszli ostro. A skoro u nas tak cisną, to co dopiero tam gdzie więcej potencjalnych nabywców produktu. Pewnie zaraz posypią się $noty$ typu 9/10 na jakichś GOL-ach mimo, że recenzent przejdzie 5% gry.

Mi to wygląda trochę jak gdyby to miał być hack and slash, ale ponoć nim nie jest. Tak czy siak w sumie dobrze, że powstają te erpegi.

Jolan - 2016-11-11, 18:23

O MÓJ BOŻE NAJLEPSZY cRPG OSTATNICH 10 LAT, CZEMU JESZCZE NIE KUPUJECIE ? SZYBKO KUPUJCIE, albo poczekajcie na jakiegoś steam sale, bo 70( edit/ za najdroższą wersję, najtańsza 40) jewro to jednak trochę dużo.
Semaj - 2016-11-12, 01:01

Dlaczemu? Oferuje to to coś nowego?
Kliwer - 2016-11-12, 09:04

Chętnie poczytam o tym. Ja jestem mocno do tego produktu uprzedzony. PoE mi się podoba, grałem już dwa razy i pewnie jeszcze pogram. Ale Tyranny miało za mało czasu na realizację, poza tym, sądząc po tym co czytałem, uprościli wiele elementów, które dla mnie już w PoE były zbyt uproszczone. Ale kiedyś dam temu szansę.
Jolan - 2016-11-12, 12:55

Tyranny czerpie z najlepszych elementów PoE i powiedziałbym ToBa.
•Zaczynamy od tworzenia postaci, która pomagała potężnemu (złemu?) Hegemonowi podbijać świat. Podczas tworzenia postaci następuje etap tzw. Podbój podczas którego wybieramy nasze (jako Stanowiciel) postawy przy podbijaniu krain. Powoduje to, że szybko wchodzimy w ten świat. Ja np. w czasie podboju podpisałem pokojową kapitulację z jednym miast, co powodowało, że wielu przeciwników podczas pierwszej misji z ufnością podchodzili do mnie i dawali się poddawać.
•Wspaniały system frakcji( dla każdej frakcji/niektórych NPC istnieje licznik przyjaźni/zaufania oraz wrogości/bojaźni co odblokowuje pasywki/aktywne umiejętności oraz oczywiście opcje dialogowe).
•Mechanika znacznie lepsza niż PoE, odpoczywać można w większej ilości miejsc, przeciwnicy nie teleportują nam się za każdym razem w plecy itd. Nasza 'forteca' ( w tym przypadku wieża ) też jest ulepszeniem względem PoE, bo wyobraźcie sobie, że NPC do zatrudnienia w niej mają backstory, można normalnie z nimi pogadać itp. :shock: . Dostajemy też do niej listy od naszych przełożonych na które możemy odpowiadać.
•Rozmowy mają odnośniki tj. jak nie pamiętasz o jakiej postaci/miejscu/frakcji/wydarzeniu rozmawiasz, możesz kliknąć i przeczytać całe backstory(włącznie z wyborami z Podboju) o nim. Towarzysze są być może troche niegadatliwi sami z siebie, ale gadanie z nimi ala torment jest całkiem dobrze zrobione. Pierwszy towarzysz Rzutka to właściwie Jack z ME2
• Znowu jak w PoE mamy miejsca gdzie używamy naszej wiedzy/atletyki/sprytu, czy to w rozmowie, czy to w wspinaniu się na mur(bez żadnych cut-scenek co chyba wychodzi na plus jednak)
• Podejrzewam, że prolog można skończyć na dwa sposoby popierając jedną albo drugą frakcję co może rzutować na całą dalszą rozgrywkę
• Zagadki logiczne :D

Jedna rzecz, która cholernie boli to ekrany wczytywanie z szybkościa na poziomie Wiedźmina 1 przed wersją EE.

Wrażenia po ~8 godzinach, a wydaje się, że dopiero zacząłem grać.

picollo - 2016-11-12, 20:04

DOdam od siebie tylko jedną rzecz- mimo epickości fabuły, mam wrażenie, że mamy do czynienia ze strasznie małą skalą potyczek. Przeprowadzamy oblężenie podczas którego wspierają nas dwie armie. Przekłada się to na jakieś 10 jednostek- w tym dowódcy. Walczysz z wrogą armią? Dwie grupki po cztery postaci.
Pewnie to trochę ma wspólnego z systemem, ale jednak trochę doskwiera niedopasowanie mechaniki do skali fabularnej.

Kliwer - 2016-11-12, 20:16

W Pillars of Eternity była tylko jedna bitwa, ta gdzie walczyliśmy o naszą twierdzę. To było, moim zdaniem, znakomite. Pierwsza część rozegrała się jako przygoda tekstowa, co dało nam obraz dużego starcia i klimat podejmowania decyzji strategicznych. A potem była duża sieka z wieloma wrogami przedstawiająca finał. Bardzo to było klimatyczne. Szkoda, że tu nie sięgnięto po takie narzędzie.
picollo - 2016-11-12, 21:25

Na razie jestem w połowie drugiego aktu. Może się okaże, że jeszcze pozytywnie zaskoczą na koniec. Ale duże oblężenia (teoretycznie duże) już były i na razie rozczarowało.

P.S. Była też względnie duża bitwa jak się wbijaliśmy do zamku władcy tej pierwszej mieściny. Większa niż to co widziałem w Tyranii.

Jolan - 2016-11-13, 10:26

Spoilerowe pytanie do piccolo Którą frakcję popierałeś, jeśli wzgardzonych to opowiedz jak to wyglądało po podbiciu sali. Tak samo jeśli zdradziłeś jeszcze w sali sojusz
picollo - 2016-11-13, 21:55

Trochę to skomplikowane. Generalnie wzgardzeni przemawiali do mnie znacznie bardziej, więc przez większość wczesnej fazy gry stałem po ich stronie. Ale spodziewałem się problematycznego oblężenia, i tego, że ta decyzja nie wyłączy wzgardzonych z mojej gry zupełnie, więc powiedziałem, że dzikusy mają poprowadzić oblężenie- z założeniem- niech się wykrwawiają. Okazało się jak się okazało, a po zdobyciu wieży nie zdradziłem ich. CHciałem, ale walka z obrońcami na tyle mnie uszkodziła, że ciężko mi było wygrać dwie potyczki z rzędu. Więc zdradziłem ich dopiero później, odzyskując księgę z tej spalonej biblioteki. Fabuła leci zupełnie inaczej niż planowałem, ale w sumie nie jest to takie złe.
Jolan - 2016-11-19, 17:29

Dobra moja opinia po 2krotnym już przejściu gry

• Cały świat i jego mitologia jest jedną z najlepszych od wielu lat w świecie cRPG (wg mojego skromnego zdania oczywiście). Jest to zarazem najmocniejsza strona tej gry, która zachęca do kolejnego przejścia i odkrycia kolejnych informacji na temat tego ciekawego settingu.
• Kreator postaci jest całkowicie połączony z fabułą(tj. Podbój seria decyzji, które jako Stanowiciel podejmujemy podczas podboju ), dzięki czemu łatwo wchodzimy w ten świat, który jest przecież kreowany również przez nas.
• Główna nić fabuły( 1 z 4 do wybory, choć nie różnia się naprawdę mocno) jest naprawdę dobra, choć zakończenie jest nieco za wczesne.
• Wizualnie gra prezentuje się bardzo dobrze. Magia, lecący kurz, wodospady(które nie zmiejszają twoich klatek do 5/s), animacje, mapy wszystko wygląda całkiem dobrze.
• Różnego rodzaju zagadki w Starych Murach są fajną odskocznią od "gry".
• Walki, które są z początku trudne szybko stają się naprawdę łatwe. Mikstury leczenia są bardzo mocne(działają na procent życia) i trudno jest naszym przeciwnikom zabić nas. Zresztą walki był tak proste, że za drugim razem grę przeszdłem na iron modzie...
• Kolejnym mankamentem walk jest AI i pathfinding. Ssie mocno. Nasz nakładacz obrażeń często zamiast wykończyć przeciwnika zacznie buffować maga z tyłu itp. Pathfinding powoduje, że czasem postać zatnie się na jakiś schodach i nie będzie w stanie dojść do przeciwnika.
• Towarzysze to kłody po raz kolejny. Niektórzy mają naprawdę dobre backstory, ale wszystko sprowadze się do kliknięcia rozmowy na portret i rozmawiania przez 4-10 min. Wtrącenia towarzyszy są całkiem dobra i całkiem polubiłem nawet Sirin
• Poza tym różnego rodzaju bugi,niektóre zabawne,niektóre już zostały patchowane, nic wielkiego. Niektóre bronie były źle nazwane, literówki/językowe błędy itp.

Gra jest całkiem dobra, polecam

Kliwer - 2016-11-19, 18:19

Cytat:
Dobra moja opinia po 2krotnym już przejściu gry


WOW. To było szybkie. Będą do tego jakieś dodatki?

Jolan - 2016-11-19, 19:14

Kliwer napisał/a:
To było szybkie
Hmm, rzeczywiście. O ile pierwsze przejście zajęło mi 19h(dane są przy sejwie), to drugie zajęło tylko 13h. Głównie przez to, że odkryłem wbudowany szybki tryb w grze i przeskakiwałem dialogi.
Kliwer napisał/a:
Będą do tego jakieś dodatki?
Brak informacji na razie.
Semaj - 2016-11-20, 12:24

Dzisiaj w modzie raczej dodatki do cRPG, więc na pewno coś się znajdzie. Jak zestawiam cenę a długość gry to już wiem, że póki co jej nie kupię.
anoim2666 - 2017-01-26, 21:22

Właśnie przeszedłem to myślę, że skrobnę jakąś opinię. Większość już wcześniej napisał Jolan i ze wszystkim się zgadzam. Fabuła ciekawa, mnogość wyborów zdecydowanie na plus. Było kilka scen która rozwala moralnie np. konieczność uduszenia noworodka . Szkoda że było tylko kilka.
Większość misji polegała niestety na tym by przyjść, wybić wszystko co się rusza, wyjść. Tak miałem przez większość gry. Kiedy fabuła wreszcie zaczęła się zagęszczać i robić ciekawsza, nagle pojawiły się napisy końcowe.
Dla mnie 8-/10. Jest to kawał dobrej gry (no może kawałek, bo duża to ta gra nie jest). Gdyby posiedzieli trochę nad tym dłużej, postawiłbym tę grę na równi z Tormentem.
Z drugiej strony, na steamie zdobyłem tylko 30% osiągnięć, więc może coś pominąłem...

Furrak - 2017-01-26, 22:13

Cytat:
Z drugiej strony, na steamie zdobyłem tylko 30% osiągnięć, więc może coś pominąłem...


Aby zdobyć wszystkie osiągi trzeba przejść grę 4 razy minimum. Pomijając poziomy trudności są 4 strony i współpracując z konkretną, podejmując konkretne decyzje możemy zdobyć konkretne osiągi.

Ja swoją kopię dostałem na urodziny. Grę przeszedłem 3 razy i mam bardzo mieszane odczucia. Z jednej strony bardzo podoba mi się grafika i muzyka. Prolog jest genialny, rozmowy ciekawie i zagadki fajne (nie za trudna, nie za łatwe). Niestety jest ale, coś co mnie bardzo zniesmaczyło. To erpeg, więc z założenia gram postaciami wygadanymi (a do tego bardzo maksuje skille wspomagające rozmowę).
Ciężko opisać bez spoilerów. Taka sytuacja: Trafiam do obozu wrogiej frakcji i udaje mi się przekonać wrogiego dowódce do przyłączenia się do mnie, co ratuje życie jego ludziom, dostaje 1 z 5 poziomów sympatii. Trafiam do kolejnego obozu, zdradzam jednego z "sojuszników" aby wspomóc ten obóz, pomagam w walce, odnajduje i ratuje zaginiony patrol i zdobywam 3 z 5 poziom zaufania. Po czym trafiam na zadupie, w miejsce gdzie nikt przy zdrowych zmysłach nie podchodzi i trafiam na 3 ludzi z tej frakcji. Próbuję się układać, kłamać, błagać ale walka jest nieunikniona i nagle z 3 poziomu sympatii cała frakcja staje się wroga na maksymalnym 5 lvlu. Dodam że nie można uch ominąć, a rozmowa i walka jest zaskryptowana...
Innymi słowy wybierając stronę jesteśmy z dyskryminowani do zawierania sojuszu z wybranymi frakcjami, a jak nam się nie podoba to nasz problem. Tak więc wedle mojej oceny gra warta zagrania, ale póki ktoś nie stworzy modów to zmieniających, lub też nie wyjdą dlc nie warto nastawiać się na rpg, a bardziej na akcion rpg z mrocznym światem. 7/10.

Nobanion - 2017-06-16, 11:01

Furrak napisał/a:
Aby zdobyć wszystkie osiągi trzeba przejść grę 4 razy minimum. Pomijając poziomy trudności są 4 strony i współpracując z konkretną, podejmując konkretne decyzje możemy zdobyć konkretne osiągi.

Racja :)
Furrak napisał/a:
Innymi słowy wybierając stronę jesteśmy z dyskryminowani do zawierania sojuszu z wybranymi frakcjami, a jak nam się nie podoba to nasz problem. Tak więc wedle mojej oceny gra warta zagrania, ale póki ktoś nie stworzy modów to zmieniających, lub też nie wyjdą dlc nie warto nastawiać się na rpg, a bardziej na akcion rpg z mrocznym światem. 7/10.

Wyszedł właśnie DLC , robię sobie przerwę od ME: A i zobaczę ocb...

Nobanion - 2017-06-16, 14:26

@Furraku zerknij na PW :)
Jolan - 2017-09-12, 10:59

Niedawno (tj. 4 dni temu ) wyszedł dodatek Bastard Wound. TRAILER
Trochę contentu z dodatku doszło za darmo w samą grę. Jeszcze nie ograłem dodatku, ale jak skończe to na pewno podziele się opinią.

Scol - 2017-09-13, 19:50

Czekam na opinie, miałem kupować jak upgram się z dodatkiem do XCOM2 ale opinie mixed na steamie martwią.
Jolan - 2017-09-23, 17:59

Dodatek ssie, jest krótki, nowe miejsce są nudne, mieszkańcy głównego miejsca dodatku w przeciwieństwie do każdej innej lokacji nie wiedzą kim jesteś i ignorują całkowicie twoje powiązania z frakcjami. Wql cała lokacja znajduje się w miejscu zakazanym przez prawo i jako stanowiciel prawa powinieneś wygonić wszystkich ludzi z tego miejsca. Ten mały szczegół całkowicie niszczy mi tą lokację, bo żeby porobić questy muszę grać out-of-character ( oczywiście istnieje możliwość zabicia ich wszystkich, ale wtedy traci się połowę kupionego contentu ). Dodatek nie dodaje żadnych znaczących mechanik, główny wątek dodatku trwa może z 2h max, mniej niż dodane questy dla towarzyszy. 1 z questów nie mogłem zrobić, bo się zbugował ( albo robię coś źle ??), 2 skończyłem i był całkiem ok z fajnym zakończeniem, 3 questu nie mogłem robić, bo nie miałem odpowiedniego towarzysza. Ponadto darmowy patch 1.2 dodał nowe zakończenie, które jest całkiem ok, fani narzekali na jego brak i jego dojście do fabuły jest całkiem naturalne.

Nadal dobra gra, dlc jest niewarte swej ceny :/

Caladan - 2018-12-07, 21:51

Wziełem się za Tyrannny w końcu. Pod pewnym względem podobne do POE. Mam pytanie ilu moge mieć towarzyszów i którzy sa fajni fabularni oraz technicznie. Zwrotka póki co jest fajna:). Moja drużyna to Barik i Zwrotka. Moja postać to wojownik walczący dwoma broniami i korzystający z czarów elektryczności i ognia.
Caladan - 2019-03-09, 15:00

W Tyranny bardzo podobało mi się początkowe decyzje, które powodowały dalsze etapy gry powodujące szereg zmian w sposobie gry. Drugą istotną rzeczą były system magiczny. Fajna była zabawa tworzenia nowych czarów i co ciekawsze każdy mógł rzucac zaklęcia w jakimś stopniu. Grupowe umiejętności były świetne i widowiskowe porównaniu z PE. Pomysłowe były tez edykty. Czego mi brakowało. Przedwszystkim różnorodności przeciwników. Ciągle byli podobni. Towarzysze nie były tacy odkrywczy poza moze Neerą, która jest świetnym NPC bojowym.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group