Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Mody BG I: EE - [BG I: EE] Problemy z modami

WojtekTtciit - 2015-07-15, 12:13
Temat postu: [BG I: EE] Problemy z modami
Pisze tylko część tekstów i dialogów
Unfinished Biznes
Dark side of the sword Coast
W pack mule
Dark Horizons
Team BG weapons pack
Team BG armors pack
Baldurs Gate quest and encounters
BG 1 npc project
BG 1 Romance Encounters
I to denerwujące pisze w rzeczach z Dark Horizons
Nie w BG 1 npc project
A i jakby ktoś miał tłumaczenie Romance encounters i Npc w najnowszych wersjach NPC v 10
Wszystkie mody w wersji BGEE

PS Zna ktoś mod na stakowanie pocisków do 80

Przeniesiono i nazwano jako temat zbiorczy. - L`f

K4thos - 2015-07-15, 13:56

nie do końca rozumiem co masz na myśli pisząc "Pisze tylko część tekstów i dialogów", "I to denerwujące pisze w rzeczach z Dark Horizons ". Te zdania nie mają sensu :P

PS. If you are using Google Translate, it's better to write your posts in English here (if you know it). This way we will understand you just fine :)

Rashidani - 2015-07-15, 14:17

Witam.

Jako nowa użytkowniczka ale stara wyjadaczka baldurowa mam pytanie odnośnie Bg:EE

Chciałabym odświeżyć sobie baldura i wyrobić własną opinię o tym nowym ustrojstwie.

Jednakże mam problem ze spolszczeniem. Mam wersje z GOG i ona nie zawiera dubbingu polskiego ani filmików, Próbowałam zainstalować to : Baldur's Gate: Enhanced Edition PL

Niestety w trakcie instalacji wyskakuje mi błąd :
Cytat:
Zainstalowac komponent [Pliki dzwiekowe z polskiego wydania BG1 dla BG:EE]?
[I] tak, [N] nie, [Q] zakoncz

Instalacja [Pliki dzwiekowe z polskiego wydania BG1 dla BG:EE] [v1.2]
Copying 1 file ...
weidu.conf copied to BGEE_PL/backup/0/weidu.conf, 17 bytes
Copied [inlined/weidu.conf] to [weidu.conf]
Copying and patching 1 file ...
[C:\Users\Gambit\Documents/Baldur's Gate - Enhanced Edition/Baldur.ini] loaded, 2474 bytes
Creating 2 directories

WARNING: audio was not installed because oggdec.exe could not be found in BGEE_PL/override

WARNING: audio was not installed because oggdec.exe could not be found in BGEE_PL/sounds


Potrzebna pomoc :(
Z góry dziękuję.

Problem dotyczy modu, pozwoliłem sobie zatem przenieść wątek do (nowo utworzonego) tematu zbiorczego w odpowiednim dziale. ;) - L`f

K4thos - 2015-07-15, 14:20

to mój mod, więc oczywiście pomogę :) Wygląda na to, że źle go wypakowałaś skoro HANDLE_AUDIO nie może znaleźć ścieżki BGEE_PL/override. Sprawdź czy bezpośrednio w BG:EE masz właśnie te 2 foldery, tj NazwaGry/BGEE_PL/override

:rw: na forum :)

Rashidani - 2015-07-15, 14:30

U mnie to jest tak. Nie wiem czy o to właśnie chodzi. Dawno się nie bawiłam z weidu i wypakowywaniem, ale chyba to jest tak jak trzeba ;/


L`f - 2015-07-15, 14:44

W imieniu Klanu CoB witam i zapraszam!

Jeśli wypakowałaś cały folder BGEE_PL do głównego katalogu gry, to chyba nie pominęłaś żadnych folderów ze środka. Problem może leżeć w tym, że w odpowiednich podfolderach po prostu zabrakło dekompilatora OggDec.

Możesz spróbować dodać go ręcznie. Ściągnij plik oggdec.exe i umieść go w folderach wskazanych w logu, czyli BGEE_PL/override i BGEE_PL/sounds.

Spróbuj wtedy odpalić instalator modu jeszcze raz. Powinno zadziałać. Jeśli natomiast pojawią się dalsze problemy, pisz śmiało. ;)

Rashidani - 2015-07-15, 14:45

Poszło, dekoduje :)

Dzięki :)

Dam znać czy działa jak odpalę grę :)

Także bądźcie czujni :P

K4thos - 2015-07-15, 14:53

Cytat:
Możesz spróbować dodać go ręcznie. Ściągnij plik oggdec.exe i umieść go w folderach wskazanych w logu, czyli BGEE_PL/override i BGEE_PL/sounds.

Dziwne, bo nowe weidu ma chyba w sobie oggdec.exe, a przynajmniej takie wrażenie odnoszę, skoro nie wymaga go przy użyciu HANDLE_AUDIO. Zresztą w BG:EE ta funkcja po prostu zmienia nazwę ogg na wav, bo sam silnik wspiera dźwięki ogg. Nic nie powinno być dekodowane. Potrwa wieki zanim przerobi te pliki na wav, podczas gdy u mnie całość instalacji trwa mniej niż minutę :hmm:

Rashidani - 2015-07-15, 16:31

No i niby zainstalowane a filmiki nadal po angielsku i nie ma do wyboru polskich głosów przy tworzeniu postaci ;/

Co może być problemem? :(

K4thos - 2015-07-15, 17:02

spróbuj ręcznie zmienić język gry w opcjach na polski. Wyłącz i włącz grę żeby zobaczyć efekty. A jak nic nie pomoże to całą zawartość z NazwaGry/lang/pl_PL przenieś do NazwaGry/lang/en_US i zmień język na angielski.

Cytat:
Co może być problemem? :(

Problemem jest już samo to, że weidu dekodowało te pliki zamiast zmienić nazwę. To nie ma sensu i nie bardzo wiem jak pomóc.

WojtekTtciit - 2015-07-15, 17:22
Temat postu: Problem z Tekstem BGEE
No np Ulepszonu uk or
Kr
Driady z lasu Gultimere, pragnc obroni

Parametry

I tyle

A i nie ma polskich znaków

Rozumiecie mój problem to denerwuje najbardziej w dialogach
A na pewno nie macie tłumaczenia npc project v10

Rashidani - 2015-07-15, 17:55

W połowie pomogło w połowie nie.

Podmieniłam pliki angielskie polskimi i tak:

1: Filmiki są w naszym języku.
2. Głos Charname też.
3. Ale głosy postaci typu Winthrop i np. wprowadzający tekst o Candlekeep napisane po POLSKU,ale głos jest ANGIELSKI ...

Odechciewa mi się powoli grać. Przyzwyczaiłam się do dubbingu naszego i nie uśmiecha mi się grać w angielską wersję z polskimi napisami ;/

Proszę, pomóżcie !

K4thos - 2015-07-15, 17:57

Rashidani, no to teraz przenieś wszystkie pliki z katalogu lang/en_US/override (skoro już je przeniosłać z pl_PL) bezpośrednio do override i wsio będzie działać.
Rashidani - 2015-07-15, 18:15

Kathos :*

Wreszcie :D

Dziękuję!

L`f - 2015-07-15, 18:17

WojtekTtciit napisał/a:
A na pewno nie macie tłumaczenia npc project v10

Polskie tłumaczenie BG1 NPC Project jest zintegrowane z nowszymi wersjami modu - od v21. Polecam po prostu zrobić aktualkę modu i zainstalować nowszą wersję zamiast starszej - chyba z grą nic się nie powinno posypać.

Na pytanie, dlaczego tnie Ci stringi z DH, odpowiedzieć na razie nie potrafię. Rozumiem, że nadpisałeś angielski mod spolszczeniem Cuttootha?

WojtekTtciit - 2015-07-16, 11:53
Temat postu: Problem z Tekstem BGEE
Nie instalowałem żadnych nieoficjalnych spolszczeń
L`f - 2015-07-16, 17:42

Rzeczywiście, DH w nowszych wersjach ma już zaimplementowaną wersję polską. Za to przy konwersji do EE Solaufein nie wiedział, że BG1 i BG:EE korzystają z różnych kodowań polskich znaków - stąd też mogą brać się błędy. Korzystając z makra Zeda Noceara, przekonwertowałem pliki z polskim tekstem modu, załączam je tutaj:

KLIK

Skopiuj te pliki do folderu DarkHorizonsBGEE/Language/Polish - może teksty z DH będą Ci się wtedy wyświetlać poprawnie.

Swoją drogą zauważyłem, że w nowych wersjach DH doszło trochę angielskiego tekstu - nie zdziw się zatem, jeśli część dialogów z tego modu będzie Ci się wyświetlać po angielsku.

Cahir - 2015-07-16, 18:27

L'fie, Cuttooth dotłumaczył brakujące teksty i w zasadzie tłumaczenie pod BG/BGT jest gotowe. Pozostaje poprawienie opisów przedmiotów w wersji EE (wg szablonu stosowanego w EE). Zacząłem się tym zajmować, ale szczerze mówiąc, póki co nie mam czasu tego dokończyć. Poza tym stwierdziliśmy z Cuttoothem, że sporo opisów przedmiotów w wersji angielskiej rozjeżdża się "nieco" z ich faktycznymi właściwościami podejrzanymi w NI. Próbowałem to ogarnąć, żeby chociaż polskie tłumaczenie było spójne z faktycznymi cechami przedmiotów, a same sugestie przesłać do Soulaufeina, ale w sumie zastanawiam się czy jest sens... te przedmioty i tak są przepakowane w cholerę... nie czuję miłości do tego moda inaczej ujmując :razz:
Rashidani - 2015-07-19, 00:44

Hej :)

Poza spolszczeniem stwierdziłam, że dodam kilka modyfikacji graficznych , itemów i portretów plus npc project i ub. Zaczęłam od instalowania npc project (po zainstalowaniu spolszczenia filmów i dubbingu) i wyskoczył mi taki błąd : / (fragment) :

[./DATA/OH3100.BIF] 1016308 bytes, 13 files, 2 tilesets
Copying and patching 1 file ...

ERROR locating resource for 'COPY'
Resource [AR4300.bcs] not found in KEY file:
[./chitin.key]
Stopping installation because of error.
Stopping installation because of error.
Stopping installation because of error.

ERROR Installing [The BG1 NPC Project: Wymagane modyfikacje], rolling back to previous state
Unable to Unlink [bg1npc/backup/0/OTHER.0]: Unix.Unix_error(1, "unlink", "bg1npc/backup/0/OTHER.0")
[bg1npc/backup/0/UNSETSTR.0] SET_STRING uninstall info not found
Will uninstall 779 files for [BG1NPC/BG1NPC.TP2] component 0.

Tutaj całość :

Debug

greegarak - 2015-07-19, 08:52

Z tego co wiadomo to spolszczenie filmów i dubbingu jest niekompatybilnym modem z innymi modami.
Edit:
No tak,wygłupułem się. W sumie to spolszczenie trudno nazwać modem.

Rashidani - 2015-07-19, 10:51

Ale czy to by wywalało błąd związany z lokacją? tym bardziej, że w moim przypadku nie pomogło zainstalowanie moda a ręczna podmiana plików.
K4thos - 2015-07-19, 11:09

Cytat:
Z tego co wiadomo to spolszczenie filmów i dubbingu jest niekompatybilneym modem.

:shock: nie, no co ty. A co ma spolszczenie do modów. Instalator wywalił się na AR4300.bcs. Spolszczenie go nie rusza. Nie wiem jaki mod może być za to odpowiedzialny, ale nigdy nie instalowałem tych dwóch wymienionych w logu:
[setup-MSFM.exe] version 23700
[setup-Erg_Silver_Staff.exe] version 23600
Więc może któryś z nich. Ewentualnie masz uszkodzony biff w którym ten plik się znajduje. W takim przypadku ponowne pobranie całej gry pomoże.

Dla potwierdzenia daję poniżej mój weidu.log z BG:EE. Instalacja wszystkich tych modów przebiegła bez problemów:
Kod:
// Log of Currently Installed WeiDU Mods
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name [ : Version]
~BGEE_PL/BGEE_PL.TP2~ #0 #0 // Pliki dzwiekowe z polskiego wydania BG1 dla BG:EE: v1.2
~BGEE_PL/BGEE_PL.TP2~ #0 #1 // Filmiki z polskiego wydania BG1 dla BG:EE: v1.2
~SETUP-DARKHORIZONSBGEE.TP2~ #0 #0 //  "Dark Horizons" Mod for Baldur's Gate: Enhanced Edition: BG:EE v212
~DRIZZTSAGA/DRIZZTSAGA.TP2~ #3 #1 // Saga Drizzta dla BGEE/TuTu/BGT -> BP-BGT Worldmap version: all areas added to worldmap (requires BP-BGT Worldmap): v3.00
~DRIZZTSAGA/DRIZZTSAGA.TP2~ #3 #2 // Raise the XP cap: v3.00
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #0 // Installing the Slime Quest...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #1 // Installing the Beregost Family Quest...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #2 // Installing the Babysitting Quest, including the Carnival Encounter...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #3 // Installing the Nashkel Monster Quest...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #4 // Installing the Fallen Paladin Quest...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #5 // Installing the Undying Love Quest...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #6 // Installing the Orcish Lover Encounter...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #7 // Installing the Unexpected Help Quest...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #8 // Installing the Quest "Many little paws"...: 9.2
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #9 // Drunk near Beregost Temple: 9.2
~SIRINESCALL/SETUP-SIRINESCALL.TP2~ #5 #0 // Zwodniczy Spiew Syreny: v13
~KARATUR/SETUP-KARATUR.TP2~ #0 #0 // T'Was a Slow Boat from Kara-Tur
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #0 // The BG1 NPC Project: Wymagane modyfikacje: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #1 // The BG1 NPC Project: Flirty, zadania i wtracenia: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #2 // The BG1 NPC Project: Daj Edwinowi jego portret z Cieni Amn.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #3 // The BG1 NPC Project: Daj Imoen jej portret z Cieni Amn.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #4 // The BG1 NPC Project: Daj Jaheirze jej portret z Cieni Amn.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #5 // The BG1 NPC Project: Daj Minskowi jego portret z Cieni Amn.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #6 // The BG1 NPC Project: Daj Viconii jej portret z Cieni Amn.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #7 // The BG1 NPC Project: Portret Kivana z modyfikacji "Kivan and Deheriana Companions": v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #8 // The BG1 NPC Project: Do zadan i dialogow dodaj portrety postaci nieprzyłaczalnych: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #9 // The BG1 NPC Project: Watek romansu z Ajantisem (bez ograniczen): v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #10 // The BG1 NPC Project: Watek romansu z Branwen (bez ograniczen): v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #11 // The BG1 NPC Project: Watek romansu z Coranem (tylko dla doroslych): v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #12 // The BG1 NPC Project: Watek romansu z Dynaheir (bez ograniczen): v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #13 // The BG1 NPC Project: Watek stosunkow z Shar-Teel (tylko dla doroslych): v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #14 // The BG1 NPC Project: Watek romansu z Xanem (bez ograniczen): v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #15 // The BG1 NPC Project: Rywalizacja miedzy Ajantisem, Xanem a Coranem o romans z bohaterka: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #16 // The BG1 NPC Project: Postaci moga byc odeslane do tawerny, by oczekiwac tam na ponowne przylaczenie.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #17 // The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Alory. -> Alora zaczyna w Komnacie Cudow.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #19 // The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Eldotha. -> Eldoth zaczyna w lokacji Knieja Otulisko III.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #21 // The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Quayle'a. -> Quayle zaczyna w lokacji Most do Wrot Baldura.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #23 // The BG1 NPC Project: Lokacja poczatkowa Tiaxa. -> Tiax zaczyna we Wrotach Baldura.: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #26 // BGEE Czas Pomiędzy Rozmowami: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #28 // The BG1 NPC Project: Dostosowywanie reputacji barda: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #29 // The BG1 NPC Project: Dostep do Kniei Otulisko w Rozdziale pierwszym -> Otwarta Knieja Otulisko I (tylko pierwsza lokacja): v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #31 // The BG1 NPC Project: Dostosowywanie Dziennika Sarevoka -> Rozszerzenie Dziennika Sarevoka autorstwa SixofSpades: v22_20150614
~BG1NPC/BG1NPC.TP2~ #3 #200 // The BG1 NPC Project: Dialogi inicjowane przez gracza: v22_20150614
~BG1NPCMUSIC/SETUP-BG1NPCMUSIC.TP2~ #0 #0 // The BG1 NPC Project Music Pack -> Install All Audio: v6
~INDINPC/SETUP-INDINPC.TP2~ #3 #0 // Indira NPC: v12.0 BETA 2
~MUR'NETH/MUR'NETH.TP2~ #2 #0 // Nowa przylaczalna postac dla TuTu i Baldur's Gate Trylogy (WeiDU) - Mur'Neth: v11
~MUR'NETH/MUR'NETH.TP2~ #2 #1 // Usun rzadkie dzwieki wybierania: v11
~XANBG1FRIEND/SETUP-XANBG1FRIEND.TP2~ #0 #0 // Xan's friendship path for BG1: v9bgee
~CORANBGFRIEND/CORANBGFRIEND.TP2~ #0 #0 // Coran's Extended BG Friendship Talks: v4
~FINCHNPC/FINCHNPC.TP2~ #0 #0 // Finch NPC: v4.0 BETA 7
~GAVIN/GAVIN.TP2~ #0 #0 // Gavin NPC for Tutu, BGT, and BG:EE: v9
~GAVIN/GAVIN.TP2~ #0 #1 // Gavin: Romance (mature content): v9
~GAVIN/GAVIN.TP2~ #0 #2 // Gavin: Flirts (adult content): v9
~GAVIN/GAVIN.TP2~ #0 #4 // Gavin: Alternate Portraits -> Original portrait by berelinde (default): v9
~GAVIN/GAVIN.TP2~ #0 #13 // Gavin: Player Initiated Dialogue: v9
~VALERIE/VALERIE.TP2~ #0 #0 // Valerie NPC Mod for BG1 Tutu: v1.1
~ISRA/SETUP-ISRA.TP2~ #0 #0 // Isra NPC Mod for BG:EE, BGT and TuTu
~ISRA/SETUP-ISRA.TP2~ #0 #1 // Install Valerie/Isra crossmod banter?
~ISRA/SETUP-ISRA.TP2~ #0 #2 // Install Gavin/Isra crossmod banter?
~GARRICK_FLIRT/SETUP-GARRICK_FLIRT.TP2~ #0 #0 // Garrick's Infatuation: b20140925
~SETUP-VYND.TP2~ #0 #0 // Vynd for BGTutu, BGT and BG:EE
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #0 // Amount of -ahem- details and BG-style vs. description text!: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #1 // Bardolan's Briefing, by berelinde: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #2 // Scar's Spare Time, by jastey: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #3 // Kim's Preoccupation, by jastey (WARNING - refer to the readme!): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #4 // Extension of Bjornin Encounter (Personal Wound Treatment), by jastey: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #5 // No Starch in the Maypole: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #6 // Duke Eltan's Spare Minute, by jastey: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #7 // Husam's Personal Preparation, by jastey: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #8 // Laurel's Post-Hunting, by jastey: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #9 // Bartus' Seduction, by jastey: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #10 // Lina's Massage, by jastey: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #11 // First Night with Quentin, by Kulyok: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #12 // Chatting Niklos Up, by Kulyok (mature content. WARNING - refer to the readme!): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #13 // Slythe and Krystin, by Kulyok (mature content. WARNING - refer to the readme!): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #14 // No Regrets: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #15 // Purchased Love, by Thimblerig: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #16 // Hull: Heavy Duty, by Lava: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #17 // Late Night with Jaheira, by Kulyok: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #18 // Sil's Blessing, by Lava: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #19 // Melicamp: The Poultry Boy, by Lava: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #20 // Reading with Rinnie, by Western Paladin: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #21 // Molly the Husband-Grabber, by Kulyok: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #22 // The Mourning of Centeol, the Spider Lady, by Lava: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #23 // The Essential End, by Lava: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #24 // The Harvestmen Lair, by Lava (mature content): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #25 // The Great Zudini, by Kulyok (mature content): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #26 // The Messenger, by Thimblerig: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #27 // Ender Sai, the Hero's Reward, by Thimblerig (WARNING - refer to the readme!): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #28 // The Novelists, by Thimblerig: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #29 // The Honest Lies of Two Riversides, By Lava: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #30 // Necromancer's Trouble, by jastey (WARNING - refer to the readme!): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #31 // Dinner with Thalantyr, by jastey: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #32 // Girdle of Gender Reactions, by Thimblerig, Kulyok, Domi, Lava, Lastknightleft, Twani, Jastey, Daisy Ninja Girl: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #33 // The Surgeon's Dream, by Kulyok: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #34 // All That Left Was, by Lava and Thimblerig: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #35 // A Childhood Friend, by Kulyok: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #36 // Arlene the Working Girl, by Kulyok: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #37 // Della May from Thay, by Kulyok: v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #38 // A Dirty Guard in Candlekeep, by Kulyok (mature content. WARNING - refer to the readme!): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #39 // Phoenix Flame, by Kulyok (mature content): v1.3
~BG1RE/SETUP-BG1RE.TP2~ #0 #40 // Mikala the Monk, by Twani: v1.3
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #0 // Przywrocenie drugiego poziomu Lodowej Wyspy: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #1 // Tajemniczy flakonik: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #10 // Umieszczenie Entara Srebrnej Tarczy w jego domu: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #11 // Scar i corka Sashenstarow: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #12 // Kaplan Quoningar: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #13 // Shilo Chen i Ogrzy-Mag: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #14 // Edie, kandydatka do Ligii Kupieckiej: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #16 // Poprawki istot: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #17 // Przywrocenie istot: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #18 // Przywrocenie imion istotom: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #19 // Przywrocenie pomniejszych dialogow: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #21 // Poprawki i przywrocenia dla sklepow, tawern i karczm: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #22 // Przywrocenie i poprawki przedmiotow: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #28 // Prism i Szmaragdy: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #29 // Ksiaze Eltan w Budynku kapitanatu: v14.0_beta_150320
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #30 // Spotkanie z Nimem Furlwingiem: v14.0_beta_150320


Wrzuciłem log w spoiler. - L`f

Rashidani - 2015-07-19, 11:19

Tyle, że ja ich jeszcze nie instalowałam. Są wrzucone do folderu ale stwierdziłam, że chyba najpierw sie instaluje banterowo - dialogowe kwestie a na końcu przedmioty. Czyli to wina uszkodzonego pliku?

Ok to spróbuje to ogarnąć i jeśli to nie w tym tkwi problem to napiszę tu jeszcze.

Antalos - 2015-07-23, 14:08

Za radą elefa przenoszę z shoutboxa.

Powiedzcie czy to będzie dobra kolejność instalacji :
Spolszczenie tlk,
Spolszceznie dubbing + filmiki,
BG2:EE GUI in BG:EE,
A tweaks,
Bg1 npc project + music pack,
Bg1 UB,
Picture Standard for BG:EE - v0.5
Mr. Pennyway's Cosmetic Changes,
More Style for Mages - v1.42 ,
Isandir's Portrait Pack- v1.3.

K4thos - 2015-07-23, 15:26

Uchh, tak z głowy to ciężko powiedzieć. 2 pierwsze na pewno dobrze, GUI raczej na końcu, ostatni na liście to mój mod, więc mogę zapewnić że gdzie byś nie instalował to nic nie zepsuje. Reszta do sprawdzenia w BWP. Ściągnij sobie PDF i wyszukaj te mody w spisie treści, który przy okazji wskazuje prawidłową kolejność instalacji.
http://www.shsforums.net/...-world-english/

edyta: usunąłem resztę posta, bo widzę że chodzi o BG:EE, a nie BG2:EE.

Antalos - 2015-07-24, 00:25

I tak nie ma wszystkich modów, ale jest wskazówka co do kolejności więc jakoś to zainstaluje :d
WojtekTtciit - 2015-07-29, 12:43
Temat postu: Problem z Tekstem BGEE
A romance Encounters spolszczenie?

____________________
Scaliłem posty. Nie pisz dwóch wiadomości pod sobą w krótkim odstępie czasu - korzystaj z opcji edycji postu. - L`f

Jakby ktoś miał prosił bym
Spolszczenie Romance Encounters
Mod TWM demo Dla BGEE
Mod NTOTSC Dla BGEE

Cahir - 2015-07-29, 13:10

Niestety żadnej z tych rzeczy póki co nie ma.

Romantic Encounters nie jest przetłumaczone i nic mi nie wiadomo, aby ktoś aktualnie tego moda tłumaczył.

Jest szansa, że Zed dostosuje TWM do BGEE, ale kiedy i czy aby na pewno, tego nie wiadomo.

NToTSC pod BGEE się raczej nie spodziewaj.

siber - 2017-03-15, 20:33

hej mam pytanie...gram aktualnie BGEE z kilkoma modami...tzn gralem gdyz doszedlem do naskhel,przyjalem zadanie zbadania kopalni...ale zanim to zrobie chcialem dowiedzic jarmark. i tu jest problem bo gdy probuje sie tam dostac gra sie zacina i wylacza. dlaczego? jakies pomysly? dodam tez ze instalowalem gre od nowa kilka razy,probowalem bez modow....i dalej ten problem jest. ostatnio jak gralem jakis czas temu nie mialem takiego problemu. pomozcie... :(
greegarak - 2017-03-15, 20:36

siber napisał/a:
dodam tez ze instalowalem gre od nowa kilka razy,probowalem bez modow....i dalej ten problem jes

Bez modów grałeś od nowa czy też przez udanie wczytany sejw?

siber - 2017-03-15, 20:39

hmm...poprzez wczytanie sejwa. a moze miec to znaczenie? bo jesli tak to moze to oznaczac ze blad ten spowodowany jest ktoryms modem tak? bo jesli tak to jakie mody polecacie by gralo sie jeszcze przyjemniej? najlepiej mody w jezyku polskim :P
Damianus_NT - 2017-03-16, 04:32

Przede wszystkim, przydała by się zawartość twojego loga WeiDU (\steamapps\common\Baldur's Gate Enhanced Edition\WeiDU.log), być może naprowadziło by to nas na istotę problemu.
Do tego, pamiętaj, że jeśli instalujesz grę od nowa i inaczej nakładasz na nią mody, to save mogą zacząć działać niepoprawnie; trzeba bardzo uważać na to, co się w takim przypadku robi i z jakiego save się korzysta.
Moim zdaniem mógłbyś rozpocząć grę od nowa, na świeżej instalacji, bo w sumie jesteś jeszcze w bardzo wczesnym etapie rozgrywki.

Z modów (PL), to instalować można na pewno:
- Thalantyr Item Upgrade,
- Unfinished Business (wszystko poza ulepszoną lodową wyspą),
- Tajemnice Wybrzeża Mieczy (BETA, instalujemy tylko część fabularną),
- Tweaks Anthology (instalujesz tylko te komponenty i usprawnienia, które cię interesują),

Reguła jest taka, że Tweaks Anthology instalujemy na końcu, a jako przedostatnie dajemy Tajemnice Wybrzeża Mieczy. Czyli nowe przedmioty, nowe zadania etc. lądują PRZED Tajemnicami i paczką Tweaków. Po wszystkim, możemy spokojnie dorzucić jeszcze jakąś modyfikację interfejsu BG:EE (np. paczkę EEUI Tweaks), czy np. mod na lepsze quick save.

A co można dodać? Oto rzeczy godne uwagi:
- BG1 NPC Project (po polsku, jeśli chcesz mieć więcej rozmów z NPC, ja sam tego nie instalowałem),
- Baldur's Gate Mini Quests & Encounters (niestety obecna wersja wydaje się działać po angielsku),
- The Stone of Askavar (również po angielsku),
- Lure of the Sirine's Call (choć po polsku, to najnowsza wersja pokazywała u mnie krzaki zamiast liter),
- Sword Coast Stratagems (niestety, instalacja tej paczki jest dość problematyczna i wymaga dodatkowego babrania się z instalacją, a do tego trwa wieki. Tobie bym nie polecał),
- EEUI Tweaks Mod Collection (zbiór opcjonalnych modyfikacji interfejsu dla BG:EE; polecam zainstalować po tym, jak już uporasz się z wszystkimi modami),

Reszta modów do BG:EE, to drobnica niewarta uwagi, albo coś co ma problemy z kompatybilnością.

Linki do modów są dostępne w temacie Cahira.
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=6251

Tajemnice Wybrzeża Mieczy, w wersji BETA, do pobrania tutaj.
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=6879

siber - 2017-03-16, 10:02

ok dzieki za odpowiedz ;) ale mam jeszcze pytanie odnosnie unfinished business....otoz nie bardzo moge go otworzyc gdyz nie ma nigdzie pliku setup:/ tak samo rzecz sie ma w modzie npc. i link podany do tajemnicy wybrzeza mieczy nie dziala :/
Damianus_NT - 2017-03-16, 14:32

No tak, UB podlinkowane w temacie pobiera jakąś wersję "master"... po prostu trzeba wbić na stronkę i pobrać wersję normalną, np. oryginalny mirror: http://mods.pocketplane.n...s/bg1ub-v14.zip

Z NPC projekt jest taka sama sytuacja, podlinkowano plik "master", dlatego też wchodzisz na http://gibberlings3.net/f...oads&showcat=11 i pobierasz normalną wersję, pod windowsa.
Mod: http://gibberlings3.net/f...ownload&id=3202
Muzyka do moda: http://gibberlings3.net/f...ds&showfile=692

Link do Tajemnic Wybrzeża Mieczy faktycznie padł. W takim razie odpuść sobie tego moda. A skoro nie będzie TWM, to możesz wgrać wszystkie komponenty z UB, razem z Lodową Wyspą (TWM po prostu robi ją lepiej). Stracisz w sumie tylko kilka przygód (np. rozbudowane przeklęte wykopaliska, rozwinięty wątek Centol z Kniei Larsa, czy krótka wyprawa do Podmroku po artefakt upadłego bożka).

siber - 2017-03-17, 19:07

dzieki...zrobilem tak jak napisales. zastanawiam sie jeszcze nad dark horizon ale nie wiem czy nie za latwo bedzie pozniej...
Zed Nocear - 2017-03-17, 19:15

LinkI do TWM dla BG1 i BGEE powinny już działać. Z powodu zmiany polityki udostępniania plików na Dropbox'ie WSZYSTKIE stare linki publiczne przestały działać i trzeba je utworzyć od nowa. Pozostałe linki do moich plików na Dropbox'ie w różnych miejscach forum będę poprawiał sukcesywnie.
siber - 2017-03-18, 22:55

a czy wiadomo cos na temat modu Mini Quests & Encounters? lubilem ta zawartosc ale w jezyku polskim a z tego co widze nie jest jeszcze przetlumaczony...?
Zed Nocear - 2017-03-19, 12:30

Jest na obecny stan miks tłumaczenia polskiego v7 i nowości po ang/niem. (pewnie link nie działa, ale zaraz to poprawię), który można dołożyć do moda BGQE przed jego instalacją.

Spolszczenie częściowe wersji 14 BGQE można pobrać z załącznika tego posta:
http://athkatla.cob-bg.pl...p=121839#121839

Mod jest świetny (może najlepszy do BG1), więc grając bez niego dużo tracisz.

A propos TWM, to nie zauważyłem w grze, aby nadpisanie komponentu Lodowej Wyspy z UB treścią z TWM robiło jakiekolwiek problemy, choć nie potwierdziłem tego jeszcze analizą kodu.

siber - 2017-03-19, 16:03

no wlasnie pamietam jak gralem jakis czas temu w wobg to byl to chyba najlepszy...a juz napewno najciekawszy i najlepiej wykonany mod chyba. dlatego bylem ciekaw...dzieki na info ;) sciagnalem i zainstalowalem...zobaczymy :)
Olos - 2019-05-12, 18:28

Poinstalowałem troszkę modów do BGEE i mam problem. Wysypują mi się różne dziwne rzeczy podczas tej rozgrywki, które są widoczne na screenach poniżej:

https://i.imgur.com/0DR7SeU.png
https://i.imgur.com/YzA3Fae.jpg
https://i.imgur.com/xmMq9uc.png

Oprócz tego, niektóre postacie zamiast imion mają jakieś kwestie, chyba z SoD sądząc po przewijającym się "Cealar Argent". Poniżej listaw modów, które obecnie mam zainstalowane:

// Log of Currently Installed WeiDU Mods
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name [ : Version]
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #100 // Restore innate infravision to Half-Orc characters: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #101 // Prevent skeletal and incorporeal undead from being affected by Illithids' Devour Brain attack: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #103 // Allow Dispel/Remove Magic to take down Globes of Invulnerability: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #104 // PnP Color Spray: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #105 // PnP Dimension Door: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #115 // Allow Mages to scribe memorized spells onto scrolls -> Scrolls can be scribed everywhere: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #120 // Restore innate disease immunity to Paladins: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #125 // Rangers' Animal Empathy improves with experience: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #130 // Additional racial traits for Dwarves: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #140 // Additional racial traits for Gnomes: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #201 // Instant casting for warrior innates: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #202 // Revised Bhaalpowers -> Enhance the Bhaalpowers and standardize their casting time: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #203 // Make druidic shapeshifting uninterruptable: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #204 // Prevent Mislead clones from singing Bard songs: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #205 // Prevent Project Image and Simulacrum clones from using quickslot items: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #211 // Make Death Ward protect against Vorpal Hits: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #210 // Restore the Dispel Magic vulnerability to Nishruu and Hakeashars: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #212 // Make alignment detection spells more accurate: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #213 // Expanded saving throw bonus tables for Dwarves, Gnomes and Halflings: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #217 // Bard songs break invisibility -> All Bard songs break invisibility: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #220 // Simple Thief script: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #230 // Simple Bard script: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #239 // Simple Cleric/Paladin script: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #323 // Use Icewind Dale's Dimension Door animation -> Use IWD animation for spells, retain BG2 animation for other visuals: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #310 // Distinctive creature coloring: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #315 // Distinctive creature soundsets: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #500 // Slightly expanded storage capacity for containers -> Use the recommended storage capacity value (999): v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #510 // Expanded temple services: v4.53
~ATWEAKS/SETUP-ATWEAKS.TP2~ #0 #999 // BG2-style icons for aTweaks content: v4.53
~ISANDIR/ISANDIR.TP2~ #0 #0 // CHARNAME menu portraits: v1
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #0 // Technical Part PRE (IDS addendum, simulation of CombatCounter() and PartyRested() in BG1): v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #1 // TWM CORE - MAIN CONTENTS: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #54 // Level 50 rules for Baldur's Gate (and BG: Tales of the Sword Coast): v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #55 // Maximum Hit Points per Level for BG1: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #56 // Shut up the Voice "You Must Gather Your Party Before Venturing Forth": v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #57 // Selected TWEAKS for BG1 from dudleyville.com: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #62 // Differences between genders in Faerun: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #64 // Extended items stacking in BG1 without NTotSC/DSotSC: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #65 // Better Potent Faded Cloak and Antidotum v8: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #66 // New travel system between Baldur's Gate City areas -> Full version of component: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #68 // Small BG1 quests fixes: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #89 // Some additions to NPC's AI & dialogs: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #901 // Separated portraits for NPC's and for main character v1,5 -> Edwin, Imoen, Jaheira, Minsc and Viconia have portraits from BG2: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #91 // Experience for Disarming Traps and Lockpicking v3.5: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #92 // Experience for learning new spells v2.1: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #981 // Change of +AC items restrictions -> No limits in wearing items that gives AC: v3.52(108)
~TWM_PACK/SETUP-TWM_PACK.TP2~ #1 #99 // Technical part POST (Emulation of triggers AreaCheck and AreaType in BG1): v3.52(108)
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #0 // Slime Quest: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #1 // Beregost Family Quest: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #2 // Babysitting Quest, including the Carnival Encounter...: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #3 // Nashkel Monster Quest: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #4 // Fallen Paladin Quest: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #5 // Undying Love Quest: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #6 // Lovesick Half-Orc: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #7 // Unexpected Help Quest: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #8 // Many Little Paws: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #9 // Drunk near Beregost Temple: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #10 // A Warm Place for Noober: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #11 // Brage's Sword: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #12 // Legal Seachart Sources: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #13 // Additions to the House of the Lady and the Bitch Queen's Temple: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #14 // A Worried Farmer: v18
~BGQE/SETUP-BGQE.TP2~ #0 #15 // Bodies for a Good Cause: v18
~SIRINESCALL/SETUP-SIRINESCALL.TP2~ #0 #0 // The Lure of the Sirine's Call: v15
~SIRINESCALL/SETUP-SIRINESCALL.TP2~ #0 #1 // Extended Lighthouse area: v15
~THECALLING/THECALLING.TP2~ #0 #0 // The Calling: Beta 2
~THECALLING/THECALLING.TP2~ #0 #20 // Peaceful Werewolf Isle Resolution: Beta 2
~THECALLING/THECALLING.TP2~ #0 #40 // Exotic Item Pack: Beta 2
~NTOTSC/NTOTSC.TP2~ #0 #0 // Northern Tales of the Sword Coast (NTotSC) for BGT-Weidu, BG:EE, and EET: 3.1.1
~NTOTSC/NTOTSC.TP2~ #0 #1 // Keelor the Dwarf: 3.1.1
~NTOTSC/NTOTSC.TP2~ #0 #2 // Llindellyn's Lucky Arrow: 3.1.1
~NTOTSC/NTOTSC.TP2~ #0 #3 // Nim Furlwing's Hunting Hounds: 3.1.1
~NTOTSC/NTOTSC.TP2~ #0 #4 // Pilar and Gheldehar: 3.1.1
~NTOTSC/NTOTSC.TP2~ #0 #5 // Svlast's Torment: 3.1.1
~NTOTSC/NTOTSC.TP2~ #0 #6 // Will O'Hara NPC: 3.1.1
~NTOTSC/NTOTSC.TP2~ #0 #7 // Fighting Encounters: 3.1.1
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #0 // Ice Island Level Two Restoration: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #1 // The Mysterious Vial: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #4 // Finishable Kagain Caravan Quest: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #6 // Kivan and Tazok: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #7 // Branwen and Tranzig: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #10 // Place Entar Silvershield in His Home: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #11 // Scar and the Sashenstar's Daughter: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #12 // Quoningar, the Cleric: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #13 // Shilo Chen and the Ogre-Magi: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #14 // Edie, the Merchant League Applicant: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #16 // Creature Corrections: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #17 // Creature Restorations: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #18 // Creature Name Restorations: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #19 // Minor Dialogue Restorations: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #21 // Store, Tavern and Inn Fixes and Restorations: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #22 // Item Corrections and Restorations: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #28 // Prism and the Emeralds Tweak: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #29 // Duke Eltan in the Harbor Master's Building: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #33 // Mal-Kalen, the Ulcaster Ghost: v16.0
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #0 #34 // Chapter 6 Dialogue Restorations: v16.0
~SOA/SETUP-SOA.TP2~ #0 #0 // The Stone of Askavar for TotSC/Tutu/BGT/BGEE -> Default version: areas connected by travel triggers: 2.1
~HOUSETWEAKS/SETUP-HOUSETWEAKS.TP2~ #0 #0 // House Tweaks: Expanded Racial Enemies: 1.6.1
~HOUSETWEAKS/SETUP-HOUSETWEAKS.TP2~ #0 #1 // House Tweaks: Expanded Shapeshifting: 1.6.1
~HOUSETWEAKS/SETUP-HOUSETWEAKS.TP2~ #0 #2 // House Tweaks: Expanded Racial Bonuses: 1.6.1
~HOUSETWEAKS/SETUP-HOUSETWEAKS.TP2~ #0 #3 // House Tweaks: Monk Can Use Quarterstaves: 1.6.1
~HOUSETWEAKS/SETUP-HOUSETWEAKS.TP2~ #0 #4 // House Tweaks: Increased Constitution Bonuses: 1.6.1
~HOUSETWEAKS/SETUP-HOUSETWEAKS.TP2~ #0 #5 // House Tweaks: Warrior HLAs: 1.6.1
~HOUSETWEAKS/SETUP-HOUSETWEAKS.TP2~ #0 #6 // House Tweaks: Improved Dialogues (BG:EE): 1.6.1
~HOUSETWEAKS/SETUP-HOUSETWEAKS.TP2~ #0 #7 // House Tweaks: Not-So-Indestructible Rats: 1.6.1
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #1010 // The Manual of War: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2000 // Streamlined Wizard Spell Progression: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2010 // Streamlined Sorcerer Spell Progression: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2020 // No Item Deprecation: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2030 // Identify all store items: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2040 // Fix Wild Mage Items and Spells: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2060 // Standardize Poison Immunity: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2070 // Free Action does not prevent Haste or Movement Rate Bonus: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2080 // Drop Equipment on Disintegration: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2090 // Drop Equipment on Petrification: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2100 // Drop Equipment on Imprisonment: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2110 // Treat all Innate Abilities as Non-Magical (Unaffected by Wild/Dead Magic and Silence): 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2120 // Treat all Psionic Abilities as Non-Magical (Unaffected by Wild/Dead Magic and Silence): 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2130 // Treat all Bardsong Effects as Non-Magical (Unaffected by Wild/Dead Magic): 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2140 // Allow Arcane Spellcasting in Armor: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2150 // Allow Thievery in Armor: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2160 // Remove Delay from Improved Haste Spells: 1.7
~KLATU/SETUP-KLATU.TP2~ #0 #2190 // Modal Buff AI Script: 1.7
~SETUP-BP-BGT-WORLDMAP.TP2~ #0 #0 // Worldmap for Baldur's Gate - including colored Baldur's Gate map icons: v10.2.3
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #200 // Remove Blur Effect from Items, e.g. Cloack of Displacement: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2010 // Separate Resist Fire/Cold Icon into Separate Icons (Angel): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1070 // Improved Multi-Player Kick-out Dialogues: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1075 // Send BioWare NPCs to an Inn (DavidW/Zed Nocear): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1080 // Add Bags of Holding: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1100 // Reveal City Maps When Entering Area: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1120 // Stores Sell Higher Stacks of Items: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1150 // Shapeshifter Rebalancing: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2060 // Weapon Styles for All: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2090 // Change Experience Point Cap -> Remove Experience Cap: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2100 // Allow Thieving and Stealth in Heavy Armor: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2120 // Allow Arcane Spellcasting in Heavy Armor: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2140 // Expanded Dual-Class Options: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2151 // Wear Multiple Protection Items -> No Restrictions: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2160 // Alter Weapon Proficiency System -> Rebalanced Weapon Proficiencies: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2170 // Cast Spells from Scrolls (and Other Items) at Character Level: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2200 // Multi-Class Grandmastery (Weimer): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2210 // Change Grandmastery Bonuses -> True Grandmastery (Baldurdash): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2220 // Change Magically Created Weapons to Zero Weight: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2240 // Un-Nerfed THAC0 Table: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2250 // Un-Nerfed Sorcerer Spell Progression Table: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2280 // Alter Cleric Spell Progression Table -> Un-Nerfed Table (Blucher): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2320 // Trap Cap Removal (Ardanis/GeN1e): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2330 // Remove Delay for Magical Traps (Ardanis/GeN1e): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2339 // Remove Summoning Cap for Regular Summons: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2440 // Everyone Gets Bonus APR from Specialization: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2999 // Max HP at Level One: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3000 // Higher HP on Level Up -> Maximum: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3008 // Allow HP Rolls Through Level 20 (Angel): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3031 // Easy Spell Learning -> 100% Learn Spells and No Maximum Cap: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3040 // Make Bags of Holding Bottomless: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3050 // Remove fatigue from restoration spells: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3060 // Remove "You Must Gather Your Party..." Sound (Weimer): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3083 // Increase Ammo Stack Size -> Stacks of 120: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3093 // Increase Gem and Jewelry Stacking -> Stacks of 120: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3103 // Increase Potion Stacking -> Stacks of 120: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3190 // Rest Anywhere (Japheth): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3205 // Stores Purchase All Item Types: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3230 // Taerom Makes Additional Ankheg Armor (Icendoan/grogerson): v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3280 // Give Every Class/Kit Four Weapon Slots: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4110 // Give Kagain A Legal Constitution Score of 19: v8
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4120 // Give Coran A Legal Dexterity Score of 19: v8

memory - 2019-05-12, 18:48

Te opisy przedmiotów pomieszane z liniami dialogowymi mogą być efektem braku "modmerge", jeśli używasz SoD ze Steama lub Goga. Lub pojawiły się po jakimś przeinstalowywaniu modów. (spotkałem się u siebie z podobnymi sytuacjami)
Te "duchy" z drugiego obrazka, które dołączyły do Twojej postaci, to jakiś element TWM. Też się z nimi borykałem, ale z tego, co pamiętam Zed Nocear znalazł rozwiązanie tego problemu. Korzystasz z najnowszej wersji TWM?

Olos - 2019-05-12, 21:22

memory napisał/a:
Te opisy przedmiotów pomieszane z liniami dialogowymi mogą być efektem braku "modmerge", jeśli używasz SoD ze Steama lub Goga. Lub pojawiły się po jakimś przeinstalowywaniu modów. (spotkałem się u siebie z podobnymi sytuacjami)
Te "duchy" z drugiego obrazka, które dołączyły do Twojej postaci, to jakiś element TWM. Też się z nimi borykałem, ale z tego, co pamiętam Zed Nocear znalazł rozwiązanie tego problemu. Korzystasz z najnowszej wersji TWM?


Niby zgrałem tego modmerge, ale nie byłem pewny czy wszystko poprawnie się zainstalowało. Wygląda na to, że nie. Co do wersji TWM, to mam ver3.52.

memory - 2019-05-12, 21:33

Nie potrafię teraz odnaleźć korespondencji z Zedem, ale jestem prawie pewien, że poprawił ten efekt przed publikacją wersji 3.52. Może powinieneś to zgłosić w temacie TWM (a może to błąd, który powoduje jakiś inny mod?).
Zed Nocear - 2019-06-12, 22:35

Tak, w wersji TWM dla BGEE był podobny błąd związany z allegiance [PC] stworów technicznych, które miały być niewidoczne i w klasycznym BG1 system był przeźroczysty, ale w BGEE widać zielone kółko. W wersji 3.52 są ustawione na [NEUTRAL], więc nie mają prawa przyłączać się do drużyny. To chyba z innego moda. Albo pozostałość poprzedniej wersji, jeśli przeinstalowywałeś. To by też tłumaczyło pomieszanie tekstów.
michau - 2019-10-05, 07:08

Postanowiłem sobie wrócić do czystego Baldura, tylko z SCSem (i modmerge) problem w tym, że po instalacji dzieją się dziwne rzeczy. Komponent pozwalający wybrać klasę NPCom sprawia, że dostają max EXP, w dodatku w dziwnym miejscu, w tym właśnie module, obok klas do wyboru jest coś meteorach melfa zmienianych na broń +2. :D Próbowałem dwukrotnie i dwukrotnie wyszło w ten sposób. Dziś wieczorem pewnie będę miał czas by spróbować ponownie i fajnie byłoby widzieć co skrewiłem. :D
th4 - 2019-10-11, 21:53

Mam BG:EE z TWM, jak odinstalować nowy sposób poruszania się po Wrotach? Doprowadza mnie do szału bo żeby gdzieś dojść muszę przełazić przez pół miasta. Wrzucam "u" i nic. Dzięki za pomoc :).
th4 - 2019-10-13, 09:50

Panowie ratujcie mnie, ten nowy system poruszania się po Wrotach jest straszliwy, grać mi się odechciewa po prostu, biegam jak głupek po mieście a tylko 2 przyspieszenia w książce czarów mam. Nie mogę tego świaństwa odinstalować :(. Nie chcę całego TWM kasować tylko przez ten jeden komponent...
memory - 2019-10-13, 22:08

A próbowałeś wybrać 1 zamiast u?
Gdyby zadziałało, to powinieneś mieć stary sposób podróży, plus możliwość wejścia do oryginalnie niedostępnych obszarów.

Silas - 2020-02-13, 14:36

Witam, mam mały problem z BG:EE. Gram w zmoddowaną wersję i przy zadaniu dostarczenia miecza do Hulla broń ma angielski opis. Mogę tylko strzelać, ale zakładam, że jest główny powód, dla którego nie mogę ukończyć tego zadania. Jakieś rady?
memory - 2020-02-14, 07:28

A jakie konkretnie mody masz zainstalowane?
Cecylio - 2020-02-14, 10:26

@Silas, przypuszczam, że masz grę w jednym języku, a zainstalowałeś w innym. Przy pierwszej instalacji modów, po świeżej instalacji gry, pada pytanie o język, w którym będziesz grał. Sam tak sobie namieszałem kiedyś, trzeba zawsze instalować w jednym języku i konsekwentnie w nim grać.
anoim2666 - 2020-07-05, 17:16

Jako że po raz pierwszy planuję zrobić samodzielną instalację większej ilości modów, chciałbym się zapytać czy ten zestaw będzie w jakiś sposób problematyczny:
TWM
Thalantyr Item Upgrade
BG1 NPC Project
BG1 Unfinished Business
Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy
Deidre and Joluv in BG:EE
Shader Pack: Lighting adjustments for the Enhanced Edition
The Lure of the Sirine's Call
The Stone of Askavar
Baldur's Gate Mini Quests & Encounters

Cecylio - 2020-07-05, 19:37

Nie wydaje mi się, żeby występowały jakieś problemy. Wiem jedynie, że NPC Project oraz Unfinished Business dzielą pewne komponenty - chodzi o reakcje NPCów na wydarzenia związane z nimi bezpośrednio, tj. Kivan reagujący na Tazoka, itp. Jeżeli się nie mylę, po zainstalowaniu jednego, drugi mod zwyczajnie powinien zignorować i pominąć te komponenty. Tudzież, skoro UB i tak warto zainstalować jako jedne z pierwszych, zalecam ominięcie komponentów typu "Kivan i Tazok" czy "Branwen i Tranzig", gdyż to pokryje NPC Project.
memory - 2020-07-06, 01:13

Nie wiem, czy mogą być jakieś problemy, ale na pewno lepiej wybrać drugi poziom Lodowej Wyspy z TWM niż z Unfinished Bussiness. Ta pierwsza ma w sobie sporo życia w przeciwieństwie do tej z UB.
nowus777 - 2020-07-06, 07:07

Wydaje mi się też, że twórcy BG1 NPC PROJECT usunęli u siebie pewne komponenty związane z duetami Branwen-Tranzig oraz Kivan-Tazok, gdyż ostatni patch troszkę pozmieniał. Podsumowując, byłbym ostrożny instalując jakąkolwiek zawartość związaną z tymi dwoma duetami.
Aristo - 2020-07-30, 16:32

Przymierzam się powoli do drugiego w swoim życiu podejścia do BG w wersji EE i planuję rozegrać wreszcie do końca Siege of Dragonspear. Dwa lata temu utknąłem tam na pierwszej dużej lokacji terenowej po wyjściu z Wrót Baldura. Po części dlatego, że nie chciało mi się już za bardzo grać, do tego popsuł mi się wtedy Verr'Sza, a chciałem mieć go w drużynie, ale też i sam dodatek jakoś mnie nie wciągnął (delikatnie mówiąc). W każdym razie tak mnie wtedy poraził ten SoD, że po dziś dzień nie tknąłem Baldura.

Ta instalacja będzie akurat po angielsku, ponieważ pewne mody, które chciałbym bliżej poznać, nie zostały dotąd przetłumaczone, a i niektóre ze znanych mi dodatków mają przestarzałe przekłady. Swoją drogą wstyd to i zgroza, że tłumaczenia tak znanych i chętnie instalowanych modyfikacji jak Item Revisions, Spell Revisions, SCS czy Tweaks Anthology są od jakiegoś już czasu w tak opłakanym stanie i nie wydaje się, żeby ktoś z SoM lub jakiś niezależny tłumacz próbował temu zaradzić. O, facinus indignum! Wszystko nierządem stoi.

Instalacja będzie w każdym razie niewielka (nie interesują mnie np. podklasy, a NPCe w bardzo ograniczonym zakresie) i kształtuje się na razie tak:

1. Baldur's Gate EE + dodatek Siege of Dragonspear
2. Modmerge albo DLC Merger v1.2 (nie wiem, czy jest jakaś różnica) LINK LINK
3. BG1 Unfinished Business v16.3 LINK
4. The Stone of Askavar v2.2 LINK
5. Dark Side of the Sword Coast for BG:EE v1.02 LINK
6. Northern Tales of the Sword Coast v4.1.0 LINK
7. Baldur's Gate Mini Quests and Encounters v22 LINK
8. Ascalon's Questpack v2.05 LINK
9. Endless BG1 v3.1 LINK
10. Thalantyr Item Upgrade v4.2.5 LINK
11. TeamBG Armor Pack v1.05 LINK
12. TeamBG Weapon Pack v1.05 LINK
13. Golem Construction for Spellcasters v6.1 LINK
14. Weasels! v2.2 LINK
15. Glam's NPC Pack v3.1 LINK
16. Romantic Encounters (BG) v4.2 LINK
*** Spell Revisions v4 Beta 18 LINK
17. Made in Heaven: Spell Pack v2 LINK
18. Made in Heaven: Encounters & Quests v3.1 LINK
*** Item Randomiser v7 LINK
19. Sword Coast Stratagems v33.3 LINK
20. Tweaks Anthology v9 LINK


***
Moje pytania do lepiej obeznanych:
1. Jak wygląda kwestia kompatybilności SCS (wpływa na umiejętności i zachowania wrogów) ze Spell Revisions i Item Randomiserem? SR mógłbym sobie w sumie darować, ale Randomiser bardzo lubię, a nie grałem z nim od lat. Z kolei gra bez SCSa nie ma już większego sensu.
2. Gdzie znaleźć tweaka obniżającego ilość zdobywanego doświadczenia? Jest pewnie w EET Tweaks, ale nie będę używał EET, a mod Ding0 Experience Fixer nie ma chyba wersji dla EE.

Cahir - 2020-07-30, 17:28

1. Najnowsza wersja SCS na pewno jest kompatybilna ze Spell Revisions, co więcej wrogowie korzystają z zaklęć ze Spell Revisions. Poza tym zdaje się od wersji 33 autor wprowadził możliwość zmiany wszelkich ustawień za pomocą suwaków z poziomu opcji gry (nie trzeba się już męczyć z edycją pliku .ini). Odnośnie do kompatybilności z Item Randomiser, to na 90% jestem pewien, że oba mody są kompatybilne. Widziałem na forach raporty osób korzystających z obu tych modów. Jeśli planujesz zainstalować Spell Revisions, rozważyłbym wybranie tej wersji. Jest to zmodyfikowana przez Bartimaeus'a wersja zawierająca autorskie zmiany, wiele poprawek i lepszą optymalizację z EE. Wersja ta jest osobnym modem, ze względu na autorskie zmiany czasami rozmijające się z wizją autorów IR. A właściwie to z faktem, że główny autor IR już nie moduje i w sumie nie wiadomo, jakby się zapatrywał na te zmiany.

2. Wydaje mi się, że tweak z EET Tweaks będzie działał z BGEE albo BG2EE. A przynajmniej tak sugeruje opis pierwszego komponentu z grupy XP Adjustments. Druga opcja to np. komponent 212 z moda Scales of Balance.

Patrząc na twoją listę modów, nie jestem pewien jak będą razem działały Made in Heaven: Spell Pack ze Spell Revisions. Autor pierwszego moda sam przyznał, że nie korzysta z SR, więc nie projektował swojego moda z myślą o kompatybilności z SR.

TeamBG Armor i Item Pack zawiera trochę przepakowane przedmioty, już bardziej polecał buym ci ten mod. Czytałem bardzo pozytywne opinie o nim.

Modmerge vs. DLC Merger. Zdecydowanie to drugie (i to tylko jeśli masz wersję ze Steam lub GoG, dla wersji ze sklepu Beamdoga nie jest potrzebny).

Generalnie jak ci się chce to możesz zerknąć na moją listę, co prawda zawiera instalkę przygotowaną pod EET i jeszcze nie zacząłem rozgrywki, ale instalacja już była na etapie takim, że wszystko się instalowało ładnie bez błędów. Może wyhaczysz z tej listy jeszcze coś interesującego.


Edit:

Ok, punkt odnośnie moda z itemami nie ma racji bytu, bo to mod do BG2EE
Sorry.

Ja bym jeszcze zasugerował kilka modów:
- The Lure of Sirine's Call
- SoD Banters Restoration
- Jastey's SoD Tweak Pack (kilka ciekawych tweaków stricte do SoD).
- Reveal Hidden Gameplay Tweaks (dodaje więcej opcji w menu Opcji)
- Lefreut's Enhanced UI lub Dragonspear UI++ (dwa świetne mody UI)
- EEUI Mod Collection (kolejny świetny mod dodający wiele ciekawych opcji UI, między innymi Autoroller)
- Portraits Portraits Everywhere (dodaje partrety w oknie dialogowym zdecydowanej większości nieprzyłączalnych postaci)


EDIT: Post pod postem? Zalecamy opcję edycji. - M

Aristo - 2020-07-31, 14:23

Cahir napisał/a:
Odnośnie do kompatybilności z Item Randomiser, to na 90% jestem pewien, że oba mody są kompatybilne.
Poszukam jeszcze informacji na ten temat. Fajnie by było, gdyby mod działał bezkonfliktowo, choćby nawet w drugim trybie instalacji.

Cahir napisał/a:
Wydaje mi się, że tweak z EET Tweaks będzie działał z BGEE albo BG2EE
Rzeczywiście, wg Readme powinien też zadziałać z samym BG:EE. Zatem największy problem mam z głowy.

Cahir napisał/a:
nie jestem pewien jak będą razem działały Made in Heaven: Spell Pack ze Spell Revisions
W sumie to Made in Heaven: Spell Pack, jeśli pominąć tweaki, które i tak mnie nie interesują, dodaje po prostu do gry pewną liczbę nowych czarów (tak samo zresztą jak SCS wprowadza trochę tych z IwD), a istniejących nie edytuje, chyba że czegoś nie doczytałem; SR jednak pominę tym razem.

Cahir napisał/a:
TeamBG Armor i Item Pack zawiera trochę przepakowane przedmioty
Możliwe, ale nie rozkłada ich po świecie gry, lecz wprowadza dwóch sklepikarzy z ekwipunkiem. Obejrzeć zawsze można, kupować niekoniecznie trzeba.

Cahir napisał/a:
Lefreut's Enhanced UI lub Dragonspear UI++ (dwa świetne mody UI)
Chyba wypróbuję Lefreut's Enhanced UI; zmiany, które wprowadza, wydają się mniej rewolucyjne.

Na tej stronce widzę jeszcze garść różnych modów, ale nie wczytywałem się jeszcze w ich zawartość.


Dopisałem jeszcze kilka pozycji do listy. Obecnie wygląda to tak:
00. Baldur's Gate EE + dodatek Siege of Dragonspear
01. DLC Merger v1.2 - LINK
02. Lefreut's enhanced UI v4.1 (BG2EE Skin) - LINK
03. BG1 Unfinished Business v16.3 - LINK
04. The Stone of Askavar v2.2 - LINK
05. Dark Side of the Sword Coast for BG:EE v1.02 - LINK
06. Northern Tales of the Sword Coast v4.1.0 - LINK
07. The Lure of the Sirine's Call v16 - LINK
08. Baldur's Gate Mini Quests and Encounters v22 - LINK
09. Ascalon's Questpack v2.05 - LINK
10. Endless BG1 v3.1 - LINK
11. Thalantyr Item Upgrade v4.2.5 - LINK
12. TeamBG Armor Pack v1.05 - LINK
13. TeamBG Weapon Pack v1.05 - LINK
14. Golem Construction for Spellcasters v6.1 - LINK
15. Weasels! v2.2 - LINK
16. Glam's NPC Pack v3.1 - LINK
17. White NPC v2.0 - LINK
18. Romantic Encounters (BG) v4.2 - LINK
19. Made in Heaven: Spell Pack v2 - LINK
20. Made in Heaven: Encounters & Quests v3.1 - LINK
21. Item Randomiser v7 - LINK
22. Sword Coast Stratagems v33.3 - LINK
23. Tweaks Anthology v9 - LINK
24. EET Tweaks v1.12 - LINK
25. Portraits Portraits Everywhere - LINK

Cahir - 2020-07-31, 15:13

Roxanne, autor(ka) modów z tej strony ma generalnie słabą opinię wśród innych modderów. Możesz wypróbować, ale generalnie na twoim miejscu raczej bym sobie odpuścił.

Ja bym nie rezygnował ze Spell Revisions, to jest bardzo dobry mod i obecnie śmiga ładnie razem z SCS. Tak jak pisałeś Made in Heaven Spellpack dodaje głównie nowe czary, więc nie powinien się gryźć z SR, chodziło mi bardziej, że autor nie projektował go z myślą o kompatybilności z SR. Ale raczej na pewno SCS ich nie będzie brał pod uwagę czarów z tego moda dla wrogów (w przeciwieństwie do SR).
Jeśli interesują cię nowe czary, możesz spróbować też Olvyn Spells (tyle że ten mod wymaga jeszcze uprzedniego zainstalowania EEex, takiego odpowiednika ToBeX da EE).

Normalnie zaproponowałbym ci też Item Revisions, ale chyba raczej się gryzie z Item Randomizer. Aczkolwiek znam osoby, które używają obu modów. Ta niekompatybilność jest raczej koncepcyjna aniżeli techniczna. Po prostu komponent Store Revisions z Item Revisions już sam w sobie zmienia rozmieszczenie przedmiotów, a Randomizer dodatkowo je miesza. Teoretycznie mógłbyś zainstalować Item Revisions bez komponentu Store Revisions i na to Item Randomizer. Wtedy efekt byłby najlepszy.

Jeśli chodzi o mody UI, to LeUI niejako przywraca (dodając przy tym sporo poprawek) UI jakie było w patchu 1.3, zanim Beamdog całkiem zmienił wygląd UI wraz z wejściem patcha 2.0. Wielu graczom ten nowy wygląd UI nie odpowiada, a LeUI to odpowiedź na ich narzekanie. Dragonspear UI++ znacznie modyfikuje i rozwija UI z patcha 2.0. Więc to w sumie kwestia tego, które "bazowe" UI ci bardziej odpowiada. Generalnie są jeszcze inne mody UI, nie tylko te dwa, możesz przejrzeć to subforum.

TeamBG Armor & Itempack, o ile pamiętam z czasów, jak tłumaczyłem oba te mody, to są to głównie przedmioty z IWD (nie pamiętam czy w oryginalnej postaci, czy trochę dopakowane). Ale fakt, wszystkie przedmioty są u kupców, więc łatwo je zignorować, jak ci nie będą odpowiadać.

Aristo - 2020-08-04, 13:59

Zrobiłem instalację wedle poniższego porządku (w przypadku części modów tylko wybrane opcje):
01. DLC Merger v1.2 - LINK
02. Lefreut's enhanced UI v4.2 (BG2EE Skin) - LINK
03. Reveal Hidden Gameplay Options v2.4 - LINK
04. BG1 Unfinished Business v16.3 - LINK
05. The Stone of Askavar v2.2 - LINK
06. Northern Tales of the Sword Coast v4.1.0 - LINK
07. The Lure of the Sirine's Call v16 - LINK
08. Baldur's Gate Mini Quests and Encounters v22 - LINK
09. Ascalon's Questpack v2.05 - LINK
10. Endless BG1 v4.0 - LINK
11. Thalantyr Item Upgrade v4.2.5 - LINK
12. TeamBG Armor Pack v1.05 - LINK
13. TeamBG Weapon Pack v1.05 - LINK
14. Made in Heaven: Item Pack v4 - LINK
15. Golem Construction for Spellcasters v6.1 - LINK
16. Weasels! v2.2 - LINK
17. Glam's NPC Pack v3.1 - LINK
18. White NPC v2.0 - LINK
19. Romantic Encounters (BG) v4.2 - LINK
20. Made in Heaven: Spell Pack v2 - LINK
21. Made in Heaven: Encounters & Quests v3.1 - LINK
22. Item Randomiser v7 - LINK
23. Sword Coast Stratagems v33.3 - LINK
24. Tweaks Anthology v9 - LINK
25. EET Tweaks v1.12 - LINK
26. Portraits Portraits Everywhere - LINK


DSotSC wypadł, kiedy przypomniałem sobie, jaki sprzęt dodaje przeciwnikom i do sklepów. W WoBGu dradiel doprowadził to do porządku; być może wersja alternatywna dla EET, ta serwisowana przez Jastey, również osłabia pewne rzeczy. Wersji z TeamBG nie warto instalować.

TeamBG Weapon Pack przenosi oręż głównie z BG2 i to na tyle bezczelnie, że Wekiera zniszczeń jest u tego samego sprzedawcy w dwóch wersjach. Przedmioty są jednak tylko w sklepie i do tego drogawe; na początku gry, przy przeciętnej reputacji, kosztują w przedziale 10-35k.

Nie grałem wiele, ledwie doszedłem do Nashkel, ale Randomizer póki co działa (instalowałem z pierwszej opcji). Skrytki w lokacjach AR2700, 2800, 2300 były puste; nadzwyczajna lesbijka z Beregostu walczyła nie kijem +1, a kijem zwykłym, ale miała też młot wyśmienitej jakości (odpowiednik +1) oraz bransolety KP6. W Nashkel, zamiast zbroi ze skorupy ankhega była kolczuga +1.

Cahir napisał/a:
Ja bym nie rezygnował ze Spell Revisions, to jest bardzo dobry mod
Spell Revisions znam dość dobrze z WoBG. Grając z tym modem trzeba przyzwyczaić się od nowa do wielu zaklęć. Autor z jednej strony ucina wierzchołki (np. osłabia takie overkille jak pierwszopoziomowe Uśpienie czy Rozkaz), a z drugiej podciąga używalność pewnych zaklęć (np. usuwa bonus do rzutu obronnego ze Zmiennobarwnej kuli, a Otwarcie ma inną nazwę i można nim łupnąć nie tylko w zamek, ale też w istotę). Z tą nakładką na SR nigdy natomiast nie grałem; będzie trzeba kiedyś wypróbować.
Cahir - 2020-08-04, 17:33

O ile kojarzę wersja DSotSC pod EET ma osłabione przedmioty i chyba też łatwiejsze walki. W każdym razie jest polecana jako całkiem nieźle z balansowana. To samo z najnowszą wersją NTotSC. Obie działają teraz niezależnie i NTotSC nie wymaga DSotSC (kiedyś chyba wymagała).
Cahir - 2020-08-05, 06:07

Aristo, planujesz grać później w BG2EE? Jeśli tak, ciekawi mnie dlaczego nie interesuje cię EET? Jeśli nie, to oczywiście nie było pytania :) Mimo łatki Release Candidate, EET jest bardzo stabilne. K4thos miał w planach dodanie też IWD i części IWD2. Z tego co wiem pracę były już na bardzo zaawansowanym etapie, ale od wielu miesięcy nie było żadnych nowych informacji, więc albo K4thos przestał się tym zajmować, albo czeka aż Beamdog wypuści ostatniego patcha (2.6).
Aristo - 2020-08-06, 11:13

Planowałem tak właściwie zagrać z samymi Nowymi Opowieściami Nowusa, ale pomyślałem sobie: pierwsze śliwki robaczywki, mod pewnie cierpi na choroby wieku dziecięcego, więc poczekam na nowszą wersję. BGII nie planuję na razie, zresztą gdybym chciał zagrać w dużą kampanię, to wróciłbym po prostu do WoBG. Tylko że to już trochę nie dla mnie, gram najwyżej godzinę dziennie. To już nie ta pasja co 10-15 lat temu.

EET być może też kiedyś się zainteresuję, kto wie, szczególnie że może istnieją albo powstaną jakieś ciekawe mody fabularne wyłącznie pod EE. Mam nadzieję, że ten nadchodzący patch 2.6 będzie ostatnim i Beamdog jednoznacznie to stwierdzi. Twórcy modów (w tym K4thos) mieliby już stały grunt pod nogami, dostosowaliby swoje mody do najnowszej wersji gry, a dobrzy ludzie z G3 mogliby zacząć myśleć o stworzeniu fanowskiego fixpacka. Tylko czy mnie będzie się wtedy jeszcze chciało grać...

Przy okazji: jestem w trzecim rozdziale i jakoś nie natknąłem się dotąd w grze na żaden ślad modu Golem Construction. Żaden wrogi mag niczego nie miał, nie znalazłem nigdzie żadnego podręcznika ani składników (raz wypadła mi ze szkieleta jakaś sterta kości, ale nie wiem, czy to z tego modu). Co prawda gram na razie wojowniczką, ale zamierzam ją zdualować na maga. Dziś spróbuję zrekrutować Safanę (z tego co wiem, będzie potem dostępna w SoD), wiec może w jaskini na AR3600 coś znajdę?

Cahir - 2020-08-06, 18:33

Aristo napisał/a:
Planowałem tak właściwie zagrać z samymi Nowymi Opowieściami Nowusa, ale pomyślałem sobie: pierwsze śliwki robaczywki, mod pewnie cierpi na choroby wieku dziecięcego, więc poczekam na nowszą wersję. BGII nie planuję na razie, zresztą gdybym chciał zagrać w dużą kampanię, to wróciłbym po prostu do WoBG. Tylko że to już trochę nie dla mnie, gram najwyżej godzinę dziennie. To już nie ta pasja co 10-15 lat temu.

EET być może też kiedyś się zainteresuję, kto wie, szczególnie że może istnieją albo powstaną jakieś ciekawe mody fabularne wyłącznie pod EE. Mam nadzieję, że ten nadchodzący patch 2.6 będzie ostatnim i Beamdog jednoznacznie to stwierdzi. Twórcy modów (w tym K4thos) mieliby już stały grunt pod nogami, dostosowaliby swoje mody do najnowszej wersji gry, a dobrzy ludzie z G3 mogliby zacząć myśleć o stworzeniu fanowskiego fixpacka. Tylko czy mnie będzie się wtedy jeszcze chciało grać...

Przy okazji: jestem w trzecim rozdziale i jakoś nie natknąłem się dotąd w grze na żaden ślad modu Golem Construction. Żaden wrogi mag niczego nie miał, nie znalazłem nigdzie żadnego podręcznika ani składników (raz wypadła mi ze szkieleta jakaś sterta kości, ale nie wiem, czy to z tego modu). Co prawda gram na razie wojowniczką, ale zamierzam ją zdualować na maga. Dziś spróbuję zrekrutować Safanę (z tego co wiem, będzie potem dostępna w SoD), wiec może w jaskini na AR3600 coś znajdę?


W sumie to rozumiem, ja planuję jeszcze ostatnią dużą rozgrywkę w EET i jedną w IWDEE z modami i tyle. I jeszcze chciałby Nowe Opowieści spróbować. Obecnymi czasy kręcą mnie inne gry.

Archimo - 2020-08-08, 08:55

Cześć,
próbowałem zainstalować moda Nowe Opowieści z Wybrzeza Mieczyi wrócić do Baldursów po kilkunastu chyba juz latach. Nie jestem zbytnio obeznany w komputerach dlatego jezeli moje pytania sa głupie to z góry przepraszam. w Załączniku (chyba) wysłałem screen z komunikatu. Mógłby mi ktoś cos podpowiedzieć co zrobic aby moda zainstalować na BG EE ?
W razie gdybym nie umiał wysłać załącznika to mam taki komunikat
Compiling 1 dialogue file ...
WARNING: internal label [44] not found in processed DLG [SCAR]
ERROR: COPY_TRANS SCAR state #44 out of range 0-44, SKIPPED
ERROR: Cannot process COPY_TRANS (Failure("COPY_TRANS out of range"))
ERROR: processing COPY_TRANS [NOzWM\NPC\Miranda\MirandaJ.d]: Failure("COPY_TRANS out of range")
Stopping installation because of error.

ERROR Installing [Nowe Opowiesci z Wybrzeza Mieczy], rolling back to previous state
Will uninstall 840 files for [NOZWM/SETUP-NOZWM.TP2] component 0.
Uninstalled 840 files for [NOZWM/SETUP-NOZWM.TP2] component 0.
ERROR: Failure("COPY_TRANS out of range")
Please make a backup of the file: SETUP-NOZWM.DEBUG and look for support at: nowus777 and viader
Using Language [Polish]

Install Component [Nowe Opowiesci z Wybrzeza Mieczy]?
[I]nstall, or [N]ot Install or [Q]uit?

nowus777 - 2020-08-08, 09:39

Hej, tak jak pisałem Ci już na PW, na 1 rzut oka diagnozuję dwie przyczyny:
- albo grasz z nieaktualną wersją BGEE (NOzWM jest kompatybilne z najnowszym patchem tj. 2.5)
- albo zainstalowałeś przed NOzWM inne mody i pojawia się problem z kompatybilnością (instalka wywala się przy wtrąceniu Mirandy do oryginalnego dialogu Scara).

Archimo - 2020-08-08, 09:53

nowus777 napisał/a:
Hej, tak jak pisałem Ci już na PW, na 1 rzut oka diagnozuję dwie przyczyny:
- albo grasz z nieaktualną wersją BGEE (NOzWM jest kompatybilne z najnowszym patchem tj. 2.5)
- albo zainstalowałeś przed NOzWM inne mody i pojawia się problem z kompatybilnością (instalka wywala się przy wtrąceniu Mirandy do oryginalnego dialogu Scara).


Dzięki za odpowiedź zaraz sie za to biore i sprobuje cos podziałać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group