Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

BG II Enhanced E. - [BG II EE] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy

morgan - 2014-01-18, 22:56
Temat postu: [BG II EE] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy
Taki temat - by trzymać porządek na Forum
Noirtier - 2014-10-03, 11:45

Orientuje się ktoś może czy BG EE zmienia, w istotny sposób, właściwości Druida i jego podklas? Mam na myśli, przede wszystkim, czary, przemiany w zwierzaki, różne tabele (np. expa)?

Prosiłbym o precyzyjne info. Z góry dzięki za pomoc.

greegarak - 2014-12-16, 21:14

Czy w BG2EE można dwuklasować dzikiego maga? Czy dzika maga działa na czary kapłańskie?
PonuryKartofel - 2015-05-19, 19:08
Temat postu: Jaga-Shura
Nie sądziłem, że po tych piętnastu latach i tylu przejściach będę kiedykolwiek potrzebował pomocy ale tak się złożyło :p
Jest pewien błąd. Pomimo dostarczenia serca Jagi do wiedźmy, jest odpowiedni wpis w dzienniku itp, olbrzym wciąż jest całkowicie niewrażliwy na ataki. To musi być jakiś błąd związany z Enhanced Edytion. Macie jakiś pomysł co zrobić by to zaskoczyło, może ktoś miał podobnie? Nie mam sejwów sprzed oddania serca do zniszczenia więc musiałbym zaczynać od początku.

Myślałem też o jakiś sposobach np zatrzymanie czasu i zamiana w łupieżcę umysłu ale raz, że nie wiem czy zadziała a dwa nie wiem czy przez to nie będzie dalszych problemów technicznych.

Scalone z tematem zbiorczym. - L`f

Tuldor88 - 2015-05-19, 19:55

Odradzam wysysanie inteligencji Piątce - jeśli nic sie w EE nie zmieniło to niski poziom hp warunkuje cutscenki i dalszy przebieg fabuły.
Podobnego babola miałem w BG tylko raz ale wtedy namieszał jeden z modów... niestety nie mam EE u siebie wiec nie mam jak sprawdzić czy zmienna w nim nazywa się tak samo jak w oryginale.

PonuryKartofel - 2015-05-19, 19:59

Żadnych modów nie instalowałem. A i liczyłem, że EE wszystko '' wygładzi '' i np będę w stanie w końcu przeżyć zmianę charakteru Sarevoka, Viconi, poród Aeri, niezbugowany romans z Jaherią i takie tam bo pomimo oryginalnego Baldursa występowały zawsze różne błędy, NPCki mnie nie zagadywały pomimo długich starań itp.

A tymczasem jak cepem po głowie dostaje bugiem który niemożliwa dalszą grę. Damn :p

Tuldor88 - 2015-05-19, 20:13

PonuryKartofel napisał/a:
A i liczyłem, że EE wszystko '' wygładzi
:lol: Oj tos mi humor poprawił :smile:
PonuryKartofel napisał/a:
i takie tam bo pomimo oryginalnego Baldursa występowały zawsze różne błędy, NPCki mnie nie zagadywały pomimo długich starań itp.
Doradzam kilka drobnych patchy/fixpacków i problemy znikają jak ręką odjął. Plus też taki klasycznej wersji że więcej osób się nią 'bawi' wiec i ew pomoc łatwiej uzyskać (przynajmniej na scenie PL).

Babol jaki opisujesz powinna załatwić jedna komenda do edycji zmiennej (jeśli to ona nie zaskoczyła przy oddawaniu serducha), bo jeśli błąd jest w samym uwarunowaniu skryptu YagaShury to bez instalacji jakiej mini-łatki samą konsolą niewiele zrobisz. Masz najnowszą wersję "E-e"?

Zale - 2015-07-13, 16:49

Mam problem. Nie działają mi polskie dźwięki. Tzn. na przykład moja postać, przeze mnie stworzona - jej działają, ale Jaheira, Misc, Imoen, Jon Irenicus itd. mówią tylko po angielsku. Instalowałem spolszczenie, nie działało. Przekopiowałem więc z niego foldery, uprzednio sprawdzając pojedyncze pliki czy są nagrane po polsku - były. Ale to też nie pomogło. W opcjach mam ustawiony j. polski. Co zrobić by mieć polski dubbing?
K4thos - 2015-07-15, 15:14

Zale, jeśli nic innego nie pomoże to po instalacji moda przenieś wszystkie pliki z folderu NawaGry/lang/pl_PL do folderu NazwaGry/lang/en_US i nadpisz te istniejące. Potem w opcjach zmień język na angielski, a całość będzie po polsku. Nie wiem co jest grane. Mod ma tysiące ściągnięć i nikt wcześniej niczego nie zgłaszał, a tu nagle w ciągu 2 dni pojawiają się osoby z tym problemem (na forum Beamdog też ktoś o tym napisał, chyba że to też ty pod innym nickiem)
Scol - 2015-11-04, 20:03

Gdzie mogę zmienić ilość klatek (prędkość gry) oraz rozdzielczość w wersji EE [Steam]? Nie widzę żadnego odpowiednika programu bgcofnig.
greegarak - 2015-11-04, 20:44

Scol napisał/a:
Gdzie mogę zmienić ilość klatek (prędkość gry) oraz rozdzielczość w wersji EE [Steam]? Nie widzę żadnego odpowiednika programu bgcofnig.
Możesz to zrobić w pliku baldur. ini (bodajże tak się nazywa - w każdym razie chodzi o ten pliku gdzir dopisuje się Debug mode).
Ten plik znajduje się tam gdzie sejwy dla wersji EE, czyli Moje Dokumenty dla windowsa. Pytasz o wersje ze Steam , a nie wiemi czym ona sie różni, ale chyba nie tym.

K4thos - 2015-11-04, 23:56

ilość klatek jak napisał green. Konkretnie ta linijka:
Kod:
'Program Options',    'Maximum Frame Rate',    '60',

Rozdzielczości raczej nie zmienisz. Powinna się ustawić dokładnie taka jaką masz natywną rozdzielczość monitora (a może aktualnie używanej przez system?). Potem już manipulujesz scrollem w myszce oddalając/przybliżając widok wedle potrzeb.

Scol - 2015-11-05, 07:47

Na zamianie rozdzielczości zależałoby mi głównie ze względu na wielkość interfejsu, który po grze WoBG oraz włączeniu tego nowego paska lootu (świetna spraw btw) wydaje się być o wiele za duży.
Jednym z największych dla mnie mankamentów w czystym bg było dla mnie umiejscowienie kradzieży kieszonkowej pod zdolnościami specjalnymi u kapłana/złodzieja. Z tego co widzę w EE jest tak samo. Są jakieś plany aby to w jakiś sposób zmienić?
W pliku ini nie widzę nigdzie możliwości zmiany skrótów klawiszowych, da się je zmienić gdzieś indziej?
[BG II:EE] Lista modów kompatybilnych - czy lista jest aktualna? Proponuje umieścić gdzieś w poście datę ostatniej aktualizacji.
Czy wydano jakieś utrudniacze pod EE poza SCS?

Cahir - 2015-11-05, 09:23

Scolu lista modów pod BGEE jest w miarę aktualna, natomiast pod BG2EE nie bardzo. Nie mam ostatnio chwili, żeby nad tym usiąść
K4thos - 2015-11-05, 13:25

Scol, w opcjach gry wyłącz "skalowanie interfejsu użytkownika". To powinno zmniejszyć rozmiar okien, jeśli masz wysoką natywną rozdzielczość, bo jak wspomniałem w takiej rozdzielczości odpala się gra. Reszta to skalowanie w locie.

Skróty klawiszowe można zmieniać bezpośrednio w opcjach gry - "dostosuj klawisze"

Cytat:
Jednym z największych dla mnie mankamentów w czystym bg było dla mnie umiejscowienie kradzieży kieszonkowej pod zdolnościami specjalnymi u kapłana/złodzieja. Z tego co widzę w EE jest tak samo. Są jakieś plany aby to w jakiś sposób zmienić?

nic mi o tym nie wiadomo, ale możesz zostawić sugestię tu: https://forums.beamdog.com/categories/feature-requests

thorf - 2016-03-01, 19:19

Witam,

Lepszego miejsca nie widzę. Mam steamową wersję BB2 EE i problem z jedną z cutscenek/snów (jak zwał tak zwał) W pewnym momencie gry pojawia się sen, w którym Imoen przedstawia nam korzyści płynące ze stania się Zabójcą. W śnie najpierw zabijamy "naszą drużynę", następnie jest wyliczanka kogo zabijamy:

raz - Sarevoka,
dwa - Bodhi,
trzy - Jona,
cztery - Imoen...

powinno być pięć... ale nie ma i tu następuje zamrożenie akcji. Nic sie nie dzieje. Jest muzyka i nic...

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Ktoś wie jak można to rozwiązać?
Ponowne zainstalowanie gry nic nie dało.

greegarak - 2016-03-02, 18:17

Jak nie ma rozwiązania tego możliwie, że buga, to proponuję samemu zaingerować w program gry. Tzn. zainstalować Near Infinity. NI pozwala na drobne nieinwazyjne zabiegi. I tak:

- odnaleźć lokację na której dzieje się cutscenka (czyli ctr+X w trakcie gry, przy działającej konsoli kodów i już znasz kod lokacji)

- następnie przejrzeć skrypty lokacji, pod kątem błędów (NI pokazuje ilość "error" w każdym skrypcie)

-przejrzeć też plik .bcs NPC, którego nazwałeś "piątym'

- sprawdzić główny skrypt gry, czyli baldur.bcs, czy nie ma odniesienia do lokacji, jak i też do NPc, okórym pisałeś - ten "piąty" (nazwę NPC, znajdziesz w lokacji,a jak nie to w skrypcie lokacji)

- jeżeli to nie kwestia "error" w skryptach to rozwiązaniem może być usunięcie wszelich odniesień do tego "piątego" z cutscenki

porfirion - 2016-03-02, 19:07

@greegarak - wydaje mi się, że w twoim poradniku już na początku jest jedno poważne niedopatrzenie: podczas cut-scenek nie można podejrzeć kodu lokacji przez ctrl+x. Ale może się mylę, w tym momencie tego nie sprawdzę.

Tak czy siak: ja mogę spróbować pomóc tylko o tyle, na ile nie różni się ten sen od tego w oryginalnej grze, bo EE nie mam.

O ile EE nie zmienia numeracji, jest to lokacja AR0014, a jej skrypt (AR0014.bcs) pokazuje coś takiego:

Kod:
IF
    Dead("drim02") // Imoen
    Global("dream","AR0014",9)
THEN
    RESPONSE #100
        StartCutSceneMode()
        FadeToColor([30.0],0)
        Wait(1)
        CreateCreature("drim02",[721.654],0) // Imoen
        SetGlobal("dream","AR0014",11)
        ActionOverride("drim02",StartDialogueNoSet(Player1))
END

Zmienna "dream" o wartości 9, która jest niezbędna do pojawienia się "drugiej" Imoen, ustawia się w momencie zabicia "pierwszej" (piszę w cudzysłowie, bo de facto to jest jeden i ten sam plik postaci).
@thorf: Jeśli skrypt tej lokacji wygląda u Ciebie tak samo, to możliwe, że po prostu zmienna nie zaskakuje jak trzeba (aczkolwiek jeśli się to zawsze, przy każdej próbie tak samo powtarza, to dość dziwne) - tylko że w sumie jak teraz myślę, to nie mam pojęcia, jak na to zaradzić, ponieważ podczas cut-scenek nie można chyba też otwierać konsoli kodów... (jak rozumiem, to zamrożenie akcji oznacza, że wszystko zostaje w trybie cut-scenkowym, nie masz dostępu do interfejsu itp.?). Gdyby dało się otworzyć konsolę (w razie czego tu masz poradnik jak to zrobić), to chyba wpisanie: CLUAConsole:SetGlobal("dream", 9) powinno pomóc. Chyba...

Tuldor88 - 2016-03-02, 20:05

Podczas cutscenek nie można bawić sie kodami porfirionie więc odpada - pozostaje zmienić wartość zmiennej jaka wywołuje ten 'sen' na taką, jakby się już odbył i tyle - ominie się pasjonujące za(samo)bójstwo ale za to będzie można dalej grać :P
thorf - 2016-03-03, 22:20

Pozwolę sobie pociągnąć dalej temat mojego problemu.
U mnie kod wygląda trochę inaczej:

IF
Dead("drim02")
Global("dream","AR0014",9)
THEN
RESPONSE #100
StartCutSceneMode()
FadeToColor([30.0],0)
Wait(1)
CreateCreature("drim02",[721.654],S) // Imoen
SetGlobal("dream","AR0014",11)
ActionOverride("drim02",StartDialogueNoSet(Player1))
END

próbowałem go edytować, ale za każdym razem powracał do swojej pierwotnej wersji.

greegarak - 2016-03-04, 15:53

porfirion napisał/a:
IF
Dead("drim02") // Imoen
Global("dream","AR0014",9)
THEN
RESPONSE #100
StartCutSceneMode()
FadeToColor([30.0],0)
Wait(1)
CreateCreature("drim02",[721.654],0) // Imoen
SetGlobal("dream","AR0014",11)
ActionOverride("drim02",StartDialogueNoSet(Player1))
END

Różnica jest chyba tylko jedna i niestotna (w BG2 O, w EE S). Są to kierunki w którą ma się zwrócić npc.

Czyli w tym skrypcie nie ma "error'a". Problem leży gdzie indziej. Wieczorem spojrzę i sprawdzę to wszystko co pisałem w pierwszym poście.

thorf - 2016-03-04, 16:54

greegarak napisał/a:


Czyli w tym skrypcie nie ma "error'a".



Nie w tym skrypcie nie mam "error'a".


Aby nie spamować... Udało mi się załatwić sprawę dzięki edycji pliku Imoen ze snu. Dziękuje wszystkim za pomoc.

greegarak - 2016-03-05, 20:24

Ciężko. To "zacięcie" sie pojawienia Imoen - zwanej "piątką", może wynikać z tego że nie załapuje oznaczenie "flag dead" dla Imoen. Ale co powoduje takie międzysekundowe błędy? Nie umiem powiedzieć. Może ma znaczenie ustawienie ilości Fps. W EE, nie ma bezpośrednio w menu gry dostępu do zmiany ilości "Fps" , trzeba zmieniać w baldur.ini.

Jest to luźne przypuszczenie, może ktoś miał podobne obserwcje, nie koniecznie w EE?

Ustawić na 20 fps, bo jeżeli włśaciwie myśle, zwiększenie ponad 30, sprwia że gra toczy się szybciej, a chodzi o efekt odwrotny przecież .

Tuldor88 - 2016-03-05, 23:03

Zmiana ilości klatek chyba nie będzie miała na to wpływu bo i tak to co mamy w skrypcie jest względne. Prędzej widziałbym dodanie do cutscenki w jakiej mamy "cztery" pomiędzy śmiercią Imoen a końcem cutscenki np "Wait(1)" - będzie czas by zmienna spokojnie zaskoczyła i kolejny blok będzie miał spełnione warunki do odpalenia... Swoją drogą po kiego grzyba twórcy to w osobne cutscenki pakowali miast zrobić pod jednym blokiem nie mam pojęcia...
greegarak - 2016-03-06, 10:26

JAk zmiana Fps nic nie da, To zrobić jak przytoczył Porfirion - ustawić zmienną na 9, przed snem.
Czyli wpisać w konsoli:
SetGlobal("dream","AR0014",9)

Pavlus - 2016-10-30, 23:01

Jak wygląda kwestia modów w wersji steam? Ponoć były jakieś problemy kiedyś.
Vinci - 2016-10-31, 22:21

Pavlus napisał/a:
Jak wygląda kwestia modów w wersji steam? Ponoć były jakieś problemy kiedyś.


Do BG2:EE nie ma żadnego problemu. Problemy są tylko z BG1:EE z dodatkiem SoD.

Cahir - 2016-10-31, 22:44

Pavlus, jeśli masz BGEE + Sod ze Steama lub GoG przed instalacją modów zainstaluj to narzędzie.

I tyle, powinno śmigać. Tak jak Vinci pisał, BG2EE to nie dotyczy, tu mody można instalować bez Modmerge.

Pavlus - 2016-10-31, 22:57

A polonizacja bg 2 ee? Mo coś mi mod k4thosa nie zadziałał:(
Vinci - 2016-10-31, 23:10

Pavlus napisał/a:
A polonizacja bg 2 ee? Mo coś mi mod k4thosa nie zadziałał:(


Tu masz link do instalatora: http://www.mediafire.com/...-26-08-2016.exe
Potrzebujesz do tego jeszcze pełny dubbing: https://forums.beamdog.com/discussion/23812/bg2-ee-kwestia-wersji-polskiej-oraz-jej-instalacja

Ewentualnie możesz użyć Big World Setup, które zrobi to za Ciebie, chociaż ja go używam tylko do dubbinu i modów, tekstowe spolszczenie wgrywam z pliku, do którego podałem link, potem pozbywam się pliku weidu.log z folderu BG2:EE (bez tego Big World Setup nie odpali się poprawnie, bo będzie twierdziło, że zawartość była już modyfikowana i trzeba zainstalować czyste BG) i uruchamiam Big World Setup, działa bardzo fajnie.

Pavlus - 2016-10-31, 23:13

Rozumiem że jak w starym BG można skopiować niezmodowanego baldura w razie draki?
Vinci - 2016-10-31, 23:16

Pavlus napisał/a:
Rozumiem że jak w starym BG można skopiować niezmodowanego baldura w razie draki?


Nie próbowałem, ale w Big World Setup jest opcja stworzenia niezależnej instalacji, podaje się tylko folder i wszystko jest kopiowane, działa bez problemu, używałem tego wiele razy.

Pavlus - 2016-10-31, 23:20

Bwp mówisz, dobra jutro to ogarnę bo coś czuję, że się pogubie. Tam na stronce co podałeś strasznie stare te paczki, skonczyli pracę?
Vinci - 2016-10-31, 23:23

Pavlus napisał/a:
Bwp mówisz, dobra jutro to ogarnę bo coś czuję, że się pogubie. Tam na stronce co podałeś strasznie stare te paczki, skonczyli pracę?


Podałem Ci link do spolszczenia kinowego, które jest dość świeże, ale nie jest jeszcze pełne, a dubbing skąd niby chcesz nowszy? Nie będzie pełnej polskiej wersji, to paczka wycięta ze starego Baldura 2.

Pavlus - 2016-10-31, 23:32

No wiem, szło mi o datę z tamtego posta. W sumie to nie kumam czemu jedynka ma wersję PL normalnie na steam a do dwójki trza kombinować.
Cahir - 2016-10-31, 23:36

Pavlus, bo BG2EE nie skończyliśmy jeszcze tłumaczyć, a Beamdog nie doda do gry niepełnego tłumaczenia.
Vinci - 2016-10-31, 23:38

Pavlus napisał/a:
No wiem, szło mi o datę z tamtego posta. W sumie to nie kumam czemu jedynka ma wersję PL normalnie na steam a do dwójki trza kombinować.


Może dlatego, że Beamdog dał ciała i nigdy nie wypuścił innych języków niż angielski i liczy na to, że zrobią to za nich fani? Do pierwszej części też nie było spolszczenia w dniu premiery jak i długo po niej i trzeba było kombinować, aż ludzie tacy jak Cahir je ukończyli. Do części drugiej spolszczenie nie jest kompletne, to i nie jest dodane przez Beamdoga w żadnej wersji, całkiem proste.


EDIT:

Cahir napisał/a:
Pavlus, bo BG2EE nie skończyliśmy jeszcze tłumaczyć, a Beamdog nie doda do gry niepełnego tłumaczenia.


W cenie 20 euro za odgrzaną grę, to te dupki powinny sami to zrobić, albo Wam za to płacić. Już o tym rozmawialiśmy, ale ten temat zawsze wyjątkowo mnie wkurza, uhh.

Pavlus - 2016-10-31, 23:38

A, to już rozumiem, dobranoc:)
Pavlus - 2016-11-05, 12:18

Pilna sprawa moi drodzy.

Czy da się jakoś powiększyć GuI w BG2 EE? Czcionka jest w porządku jednak w domyślnej rozdzielczości ikonki np czarów czy umiejętności bądź itemów w ekwipunku są dla mnie małe. Da się coś z tym zrobić w jakiś sposób? To pilne bo zbliżam się do 120 minut gry więc jeszcze bym refund mógł zrobić:P

Vinci - 2016-11-05, 12:32

Naprawdę się nie wysilasz, jeżeli chodzi o szukanie czegoś na własną rękę.

Menu -> Grafika -> Zaznacz skalowanie interfejsu użytkownika.

Pavlus - 2016-11-05, 12:57

NIe przesadzaj:P Dawno tą opcję sparsowałem i u mnie nic nie daje nie wiem czemu. Może dlatego, że mam monitor 1280X1024.

Własnie opcji zmiany samej rozdziałki mi brakuje:P W jedynce to ujedzie, bo jest lepszy kontrast GUI.

---Edit---

O proszę znalazł się baldur.ini, siedział w dokumentach na C, ale jakiś pustawy jest. Nie do końca wiem jak tam wpisać nową rozdziałkę.

---

Okej mogę manipulować rozdzielczością w Baldur.ini, ale działa to tylko w trybie okienkowym, a jest sposób by w trybie pełnoekranowym działało? W okienkowym nie można przewijać ekranu myszą, tylko kurosrami. Gdyby nie to grało by się komfortowo.

Vinci - 2016-11-05, 13:36

Pavlus napisał/a:
O proszę znalazł się baldur.ini, siedział w dokumentach na C, ale jakiś pustawy jest. Nie do końca wiem jak tam wpisać nową rozdziałkę.


Baldur.ini jest bezużyteczny od patcha 2.0. Wszystkie rzeczy są w Baldur.lua, ale nie ma tam opcji zmiany rozdzielczości, chyba że grasz w oknie. Na pewno zaznaczyłeś to co trzeba? U mnie różnica jest kolosalna.

http://imgur.com/a/BvCzN

Pavlus - 2016-11-05, 13:40

Ja mam monitror 720p i różnicy nie ma, to co masz na screenie dla mnie jest za małe niestety. Co do ini to działa jak wspomniałem w windowed mode, maksymalizuję okno i całkiem to nieźle wygląda, mam ekwipunek na cały ekran itd, tylko nie mogę myszką pzrewijać okna:P Oczywiscie można zmieniać samą rozdziałkę monitora na sesję z bg, ale to jest co najmniej upierdliwe:P
Cecylio - 2016-12-06, 21:12

Nie wiem gdzie zapytać. Ogarnia ktoś EE Keeper? Chciałbym zmienić portret Imoen, tyle że jest ona obecnie w Czarowięzach... i to niby nie problem, bo wystarczy poczekać, aż się przyłączy. Niemniej, interesuje mnie, który z plików .cre jest prawidłowy? Po przefiltrowaniu słowa Imoen, wyskakuje mi kilkanaście plików, teoretycznie nie różnią się niczym. Jak stwierdzić, który odnosi się po prostu do postaci? Rozróżniam np. te pliki dla Imoen w sekwencjach snu, itp. Podobnie pozmieniałbym portrety innym postaciom, który będę przyłączał na chwilę, a nie chciałbym za każdym razem odpalać programu.
greegarak - 2016-12-07, 06:21

Cytat:
tóry z plików .cre jest prawidłowy
Pliki Cre odnajdujesz w skryptach przypisanych do lokacji. Bądź do pułapek. W przypadku oryginalnych npc to jest plik 2da(npclevel hyba?) bodajże imoen203 to ta z czarowiezuw
Cecylio - 2016-12-07, 11:14

@greegarak, dzięki, ale z tego co doczytałem to nie można modyfikować NPC-ów, którzy nie są w drużynie. Sam też nic nie mogę z tego wygrzebać. Cóż, najwyżej poczekam tylko na Imoen, nie muszę znowu koniecznie wszystkim zmieniać portretów.
greegarak - 2016-12-07, 17:00

przecież jak tylko portret chcesz zmienić to wrzucarz do overide katalogu nowe zdjęcie imoen. Czy w ee jest inaczej? zdjecie mususz odopwiefnio podpisać. Jest to 2da pliku. Dokładnie to przejrzyj gibberligs3 i IESDP na tej stronie.
Cecylio - 2016-12-07, 18:01

E tam, już zarzuciłem pomysł, i dobrze bo w ten sposób zastosuję więcej elementów PPE. Poza tym Aerie uparcie nie chce zmienić portretu, cholera ją wie. A PPE zawiera portrety w większej rozdzielczości, w tym podmiana portretów na wersję mroczno-elfią, gdy Adalon zmienia nas w drowy oraz wampiryczną, dla towarzysza z którym się romansuje, gdy Bodhi robi wiadomo-co.
greegarak - 2017-01-07, 13:29

Czy w EE działa sposób ukatrupienia przez zamrożenie? Tzn. jeśli ostatni punkt życia zostanie utracony przez obrażenia zimnem? A może ktoś coś wie o modzie który pozwala to opcjonalnie włączyć?
Cecylio - 2017-07-07, 13:21

Mam dwa pytanka.

1. Zupełnie zapomniałem stworzyć Cep Bojowy Wieków... a nie jestem w stanie wejść z powrotem do Twierdzy. Broń nie jest mi niezbędna, ale to zawsze jakaś opcja i całkiem porządny kawałek stali. Czy np. Caspenar będzie w stanie coś na to poradzić?

2. Gdy drugi raz odwiedził mnie koleżka Edwina i go odczarował, nie odpalił mi się żaden dialog. Nie mogłem porozmawiać z Degardanem, więc go zaciukałem - wtedy dopiero Edwin odpalił swoją kwestię. Niemniej, zadanie dalej tkwi w dzienniku... czy pojawi się ktoś jeszcze, czy to błąd i zadanie powinno się zakończyć?

Meisarcha - 2017-07-07, 18:55

Cecylio napisał/a:
Czy np. Caspenar będzie w stanie coś na to poradzić?

Nie będzie, on tylko dokłada dodatkowe kule. Cep możesz przywołać kodem (BLUN14).

Spinel - 2017-07-16, 13:38

Siemano!
Utknąłem w końcówce questu Rasaada (dodatkowa lokacja zwana Deepstone Clanhold, bezpośrednio po Yaga-shurze, a przed Amkhetran - dostępna tylko przy obecności Rasaada) - męczę się ze smokiem cienia.
Czy jest tu ktoś, kto to przeszedł - czyli że dołączył dużo wcześniej Rasaada i doszedł nim do 28lvl? Czy smok cienia z questu Rasaada ma takie same parametry jak Thaxll'ssillyia?

Nobanion - 2017-07-17, 08:29

Zerknij na YT CoBu, co mam w sygnaturze na walki Kinskiego i Scola, jak sobie z różnymi smokopodobnymi radzą, ja swego czasu też się tak ratowałem, by nie oszukiwać a w normalnej walce wygrać. I chyba dobrze sądzisz o parametrach, ale zerknij tutaj
https://www.youtube.com/w...CRnXr1D&index=4

Spinel - 2017-07-17, 10:31

Dzięki. Dziś rano po kolejnej, siódmej chyba próbie udało mi się zastosować właściwą strategię i smok padł. Jest słaby, tylko 22k exp - teraz widzę, że to ja po roku przerwy w graniu byłem nieudolny. Gdybym zresztą stosował wskrzeszenia, przeszedłbym to od razu, ale kiedy mi członek grupy ginie wracam zawsze do ostatniego save i próbuję jeszcze raz.
Co do smoka - przed walką jest czas na opicie się miksturami, rzucenie osłon. Potem symulakrum maga i do smoka przychodzimy z devą, czterema mieczami Mordenkaina - najlepsze mięso armatnie - odporne, nie panikuje i dosyć trwałe. Trzeba od początku walki zdejmować osłony i kasować niewidzialność, które smok rzuca na siebie non stop - jak zwykle. Rozproszenie magii i szycie z łuku zatruwającymi strzałami/beltami plus zwyczajna rąbanka. Ja mam drużynę 4 kobiet i dwóch facetów, więc łatwo o przypadkową śmierć, zwłaszcza, że miejscowi guards wpadają tam standardowo w rodzaj berserku, co daje czasem ciosy do -40 PŻ wyprowadzane jeden za drugim. Bez dobrego mięsa armatniego nie ma możliwości, by to przejść, bo w tle jest otwarty portal wypluwający co jakiś czas różne ścierwa. Słabsze cieniste demonki rozpękają się efektownie pod wpływem odpędzania nieumarłych na wysokim lvl (gram łowcą nieumarłych lvl24) ale silniejsze jak shadow fiend wysysają poziomy i generalnie ciężko się ich pozbyć, bo atakują zawsze w kupie.
W każdym razie quest Rasaada mam skończony, bo smok był tylko dodatkiem do innego s...syna, Algorotha, którego Rasaad wreszcie dopadł.

Nobanion - 2017-07-17, 11:26

Mam ogromną prośbę, a jakbyś opisał to w formie takiej, wiesz...solucji? Ja ominąłem mnicha ale zaciekawiło mnie.
a jak może nie wiesz przechodzę teraz to:

https://cdn.rawgit.com/K4thos/EET/master/EET/lang/pl_PL/readme-EET.html
i mając stare zapisy, może wezmę go do drużyny, w sumie można przecież wziąć na raz wszystkich nowych towarzyszy z EE i spróbować.

EDIT: Tekst w spojlerze, bo - jak przypominam - dział dotyczy czystego BG II EE - M

Spinel - 2017-07-17, 17:22

Solucji w prawdziwym, profesjonalnym znaczeniu - ze screenshotami i dokładnym opisem - nie jestem niestety w stanie teraz zrobić - nie mam aż tyle czasu i siły na BGIIEE - technicznie też trochę krzywo, bo gram na tablecie z androidem i raczej wyjątkowo, wakacyjnie, po rocznej przerwie.
Nie jestem zresztą specjalistą od Rasaada - grałem nim raz, a dołączyłem go, bo mój główny bohater jest kobietą, cała drużyna jest dobra i raczej nietypowa: łowczyni nieumarłych, Jaheira, Aeerie, Nalia, Minsc i Rasaad.
Do Deepstone Clanhold nie potrzeba specjalnych solucji (serio - da się to zrobić z marszu) - idzie się tam jak po sznurku, współpracując ściśle z krasnoludami odbijającymi swoją kopalnię z rąk głównego wroga Rasaada - przywódcy mnichów Ciemnego Księżyca, Alagortha, sprawcy śmierci brata Rasaada (zemsta to główna oś questu ciągnącego się od Nashkel).
Fajnie byłoby zrobić solucja dla tej całej, długiej drogi mnicha - mój ma obecnie prawie 29lvl i sporo przeszedł, rozwinął się - ale dawno to było i słabo pamiętam szczegóły - za dużo było wątków pobocznych, zwłaszcza gdy się gra sześciosobową drużyną. Zagęszczenie i splątanie intrygi w BGIIEE jest nie na moją głowę - gubię się w tym :)
W finałowej lokacji Rasaada wykańczamy wszystko, co się rusza i ma czerwone kółka ;) Jest tego sporo, ale najwyżej średniaki (na level hard). Jeśli ktoś dotarł w grze do Amkethran, to z Deepstone Clanhold żadnych problemów mieć nie będzie.

memory - 2017-09-29, 10:57

Czy ktoś zna polskie imię niejakiej (bo to chyba kobieta jest) Umolex the Far-Eyed?
A także polskie wersje (o ile istnieją): Fadell Ironeye i Geldorf Tinbasher?

Meisarcha - 2017-09-29, 19:37

memory napisał/a:
Umolex the Far-Eyed?

Umolex Dalekowzroczna (mierzi mnie, gdy widzę x, ale jest to dopuszczalne... niestety)
memory napisał/a:
Fadell Ironeye

Fadell Żelaznooka
memory napisał/a:
Geldorf Tinbasher?

Geldorf (choć w jego książce jest Geldoft) Tinbasher - dziwne, dałbym np. Cynotłuk albo nawet Garkotłuk, bo to może być odpowiednik tegoż (kiedyś naczynia były często z cyny)

Cahir - 2017-09-29, 19:51

Meisarcha napisał/a:
memory napisał/a:
Geldorf Tinbasher?

Geldorf (choć w jego książce jest Geldoft) Tinbasher - dziwne, dałbym np. Cynotłuk albo nawet Garkotłuk, bo to może być odpowiednik tegoż (kiedyś naczynia były często z cyny)


W książce jest błąd, dzięki za wyłapanie, Meisarcho, zaraz poprawię. Co do przetłumaczenia jego nazwiska, nie widzę przeciwskazań, obie wersje mi się podobają. Chyba nawet bardziej Garkotłuk. Dajcie tylko znać, którą wersję wolicie, to podmienię (występuje tylko w dwóch stringach, tak więc chwila moment dla mnie).

Kliwer - 2017-09-29, 20:30

Zdacydowanie Garkotłuk. Te nazwiska-przydomki koniecznie trzeba tłumaczyć, o ile się dan. Do dziś twierdzę, że jeden z głównych bandytów w obozie powinien się nazywać Ardenor Zgniot :smile:
memory - 2017-09-30, 10:03

Rozumiem więc, że te przezwiska nie miały jeszcze swoich tłumaczeń?
Dziękuję bardzo za propozycje wobec tego. Uznajmy, że od dzisiaj obowiązują: Umolex Dalekowzroczna, Fadell Żelaznooka i Geldoft Garkotłuk. Ten ostatni z uwzględnieniem poprawki w imieniu. Takie wersje imion umieszczam w moim tłumaczeniu.

Nobanion - 2017-09-30, 10:40

Żartujecie z tymi przezwiskami? Od razu nowe tłumaczenie Tolkiena mnie się przypomniało, czy Diuny :P Ale tak tylko wtrącam, wasza sprawa :mrgreen:
Cahir - 2017-09-30, 11:23

Memory, nazwiska Umolex i Fadell były przetłumaczone, nie był tylko Geldorf (nie Geldoft - to jest akurat błąd w przekładzie)
memory - 2017-09-30, 11:26

Rozumiem :razz: już poprawiam tego Geldorfa, żeby nie zapomnieć.
Zal - 2017-12-29, 09:50

Przeszedłem już do dwójki i tutaj mam problem z językiem i dźwiękiem. Jak wybieram polski, wyskakuje "invalid" zamiast dialogów, jak angielski, to część mówi po polsku, część po angielsku, ale dialogi głosowe (dubbing) w ogóle nie działają.
morgan - 2017-12-29, 16:47

A instalowałeś w ogóle patch polonizacyjny? Jeśli tak, to to jest miejsce na uwagi. Jeśli nie, zainstaluj.

A moderatora miejsca proszę o przesunięcie do właściwego działu.

Zal - 2017-12-29, 18:34

Instalowałem. Ale stwierdziłem, że BG po angielsku też jest okej. Natomiast mam inne pytanie: w BGEE Jaheira ma inne zaklęcia, niż w oryginale, nie ma np. odwrócenia klątwy czy roju owadów. Da się to jakoś przywrócić? I czy da się zmienić portret Jaheiry na ten z dwójki oryginalnej?
Nobanion - 2017-12-30, 00:29

Zal napisał/a:
Instalowałem. Ale stwierdziłem, że BG po angielsku też jest okej. Natomiast mam inne pytanie: w BGEE Jaheira ma inne zaklęcia, niż w oryginale, nie ma np. odwrócenia klątwy czy roju owadów. Da się to jakoś przywrócić? I czy da się zmienić portret Jaheiry na ten z dwójki oryginalnej?


A powiedz mi, bo nie śledziłem wątku coś opisujesz twe problemy z wersją EE, teraz grasz że najpierw jedynkę a potem w dwójkę?
Bez żadnych modyfikacji?
Czy mógłbyś podać jeżeli podałeś to wybacz, daj linka to zerknę, w jakiej kolejności, jakie platformy używasz do gry, jakie wersje masz gier?
jaka kolejność instalacji spolszczenia? Dla mnie ważne, bo jak widać po sygnaturze pewne rzeczy mnie interesują a ludzie mi zadają różne pytania i warto wiedzieć co się dziej z danymi wersjami gier.
Portret da się zmienić, ja gram na modach to nawet nie zwracam uwagi od razu zmieniam...
link, pobierz i zerknij na screeny pod tym linkiem, myślę że są czytane w razie wątpliwości, pytaj, a nawet jak nie będę wiedział, to ci powiem ( taki żarcik:P) Instaluj obojętnie gdzie programik, obowiązkowo robić kopię zapisów i postaci...!!!!
LINK:
https://sourceforge.net/projects/eekeeper/
albo ten poniżej

https://forums.beamdog.com/discussion/16497/ee-keeper-updated-to-v1-0-4
Pozdrawiam

Zal - 2017-12-30, 08:38

Gram w BGEE Trylogy. Już nie pamiętam kolejności spolszczenia... Ale sam problem języka nie jest już istotny, teraz bardziej chodzi o te czary i portret Jaheiry. Angielski dubbing też jest okej. :)
Nobanion - 2017-12-30, 09:07

Dałem ci linki do programu, co co za jego pomocą można zmienić portrety.
Zal - 2017-12-30, 13:07

Dzięki. A jak w BGEE mogę korzystać ze zdolności dwuklasowca? Zamieniłem złodzieja na wojownik/złodziej i zdolności "wykrywanie pułapek" itp. zniknęły.
torian - 2017-12-30, 13:12

Wrócą gdy osiągniesz w wojowniku wyższy poziom niż miałeś w złodzieju.
Pavlus - 2019-03-13, 12:16

Grał ktoś z Rasaadem? Na ile trudne walki ma on w swoich zadaniach?
Aivar - 2019-10-15, 21:39

Mam problem z zakończeniem gry.
Wszystkie zadania zrobione. Pustoszyciel padł martwy, ale nie mogę iść na finał. Zamiast podróży pojawia się komunikat "Nie wszystko jest jeszcze przygotowane. Musisz sprostać jeszcze innym zadaniom".


Ktoś pomoże ?

Cecylio - 2019-12-29, 12:22

Właśnie przekroczyłem tzw. XP cap, tj. 2950000 punktów doświadczenia... czy tak jest w Enhanced Edition czy coś namieszałem w modach? Nie przypominam sobie odblokowywania maksymalnego poziomu.
Zed Nocear - 2020-01-07, 02:46

A czy to nie jest tak, że limit dotyczył czystego BG2, a z ToB-em już był limit ToB, także w części BG2? Nie sprawdzę, bo mi się classic bg2 nie włącza na win10.
levareq - 2020-04-08, 01:54

Witam, dawno nie grałem w Baldursa, teraz mam enchanted edition, przechodzę mnichem, ale mam Aerię w swojej drużynie i powiedzcie mi bo męczę się już trochę czasu, bo nie ma ona przyśpieszenia ruchów w swojej księdze, aż w końcu znalazłem i kupiłem zwój, lecz nie mogę się z tego zwoju nauczyć czaru, nie jest koloru zielonkawego, do pisania magii, tylko normalnie jako do użycia zwoju, ale nie mam tego czaru zapamiętanego, jak to mam zrobić? dlaczego tak się dzieje? to moj podstawowy czar, wszystko usprawnia i ułatwia. Proszę o pomoc, jestem w drugim rozdziale, misje okolicy kiedy wyleczyłem i uratowałem Jaheirę, i ide do krwawego skalpa by infiltrować dla niego Gildię. Proszę o pomoc!!!
memory - 2020-04-08, 10:12

Prawdopodobnie nauczyłeś się już maksymalną ilość czarów na tym poziomie. Wypij jakąś miksturę, która podniesie Inteligencje Aerie. Lub "oducz" się jakiegoś czaru, którego nie planujesz używać.
levareq - 2020-04-08, 19:18

Nie wiem jak się oduczyć, nie widzę żadnej takiej opcji nigdzie ... a eliksir jaki niby? nie pamiętam :)
memory - 2020-04-08, 19:24

Żeby się oduczyć czaru: PPM na ikonce w księdze czarów. Ale to oczywiście gorsze rozwiązanie.
Lepiej wypić Miksturę geniuszu lub Miksturę skupienia. Obie podnoszą Inteligencję na dość długi czas, wtedy możesz nauczyć się wszystkich czarów, których Ci brakuje. I w tym czasie będą się podświetlać na zielono, jeśli ich jeszcze nie znasz.

levareq - 2020-04-08, 20:15

No nie mogę usunąć czaru, nie mam takiej opcji w ogóle, tak jak myślałem, no ale eliksir rzeczywiście pomógł, wielkie dzięki, fajne forum, dużo fanatyków, BGII najlepsza gra ever ;*
Tuldor88 - 2020-04-08, 21:13

Usuwanie czarów to ZŁY pomysł - zdarzają się zaklęcia zbędne ale lepiej mieć więcej do wyboru niż mniej.. no i księga lepiej wygląda :raz:

miksturka jaka podnosi inteligencję ma kolor fioletowo-różowy, jest do kupienia w 9/10 świątyniach (najbliższa to ilmatera na promenadzie) dodaje ci na kilka minut +4 do inteligencji więc zwiększa limit możliwych do poznania zaklęć + poprawia szansę na przepisanie do księgi :smile: Możesz też stosować miksturkę niebieską (jw do kupienia w świątyniach) - ta poza bonusem do inteligencji dodaje też boonus do zręczności i działa 12h... ALE lepiej ją zachować na np walki - zawsze kilka punktów Klasy Pancerza wiecej no i działanie jak najlepsze buffy...

Hehe, od razu fanatyków :P Jakbyś miał jeszce pytania to wal postaramy sie pomóc

Cecylio - 2020-04-22, 15:18

Próbuję co nieco przyspieszyć zadania towarzyszy, których rotuję w szóstym slocie. Znalazłem coś takiego / https://forums.beamdog.com/discussion/63699/console-commands-for-fast-quest-progression / niemniej komendy zdają się nie przynosić żadnego efektu. Co robię nie tak? o.O

EDIT: Znalazłem informację, że koleżka nie pojawia się w kilku lokacjach (WTF), więc polazłem na Cmentarz i pojawił się od razu... także tego.

Cecylio - 2020-04-22, 19:55

Post pod postem, ale cóż, bywa ;o

Otóż, Jan Jansen to trudny gnom do ogarnięcia. Wpierw blokuje się, gdy odmówimy mu za pierwszym spotkaniem. Potem znika, gdy wyślemy go samego do domu, do jego zadania - na szczęście pojawia się po jakimś czasie. Ale teraz utknąłem permanentnie - przyłączyłem go ponownie, ale zadanie zdaje się tkwić w miejscu... jakaś podpowiedź? Da się zrestartować zadanie?

EDIT: Chyba rozumiem - jeżeli nie pójdziemy z Janem, załatwia on questa sam z siebie - czyli że zawaliłem sprawę. Próbowałem zmienić GLOBALsy, potem odpaliłem quest od nowa - wszystko idzie dobrze, do momentu gdy wchodzimy na piętro... a tam nie ma ani ukochanej Jana, ani jej córki... uff! Da radę to naprawić?

EDIT2: Trochę naciągane, ale udało mi się. Ustawiłem GLOBAL na 1, odpaliłem kuzyna Jana i zadanie, mimo bycia zakończonym w Dzienniku, normalnie się zaczęło. W domu, na piętrze, musiałem jedynie stworzyć Lissę, a potem poszło jak z płatka. Mimo statusu ukończone, regularnie pojawiały się wpisy. Na koniec ponownie stworzyłem Lissę (szybko znika, trzeba pauzować w obu przypadkach), dla pewności również Jaellę i wyszło normalnie. Odpalił się skrypt, a mężulek pojawił się bez większych problemów. Co ciekawe w Dzienniku mam teraz dwa wpisy o zakończeniu - normalnym, i tym drugim, kiedy z Janem nie polazłem. Hah.

Named - 2020-10-01, 11:02

Nie wiem gdzie o to zapytać, więc pytam tutaj jakie są kontry czy ochrona, na spowolnienie ruchów (czy zaklęcie, czy tam wydzielinę tych śluzowatych stworzeń)? Jakieś mikstury, zaklęcia maga/kapłana? Jest, dużo zaklęć chroniących przed chorobami, ślepotą, trucizną a co ze spowolnieniem? Ostatnio zaczynam wnikać coraz bardziej w mechanikę gr,y która nie licząc "systemu reputacji" coraz bardziej mnie wciąga.
torian - 2020-10-01, 11:57

Swoboda ruchów?
Named - 2020-10-02, 12:24

torian napisał/a:
Swoboda ruchów?
Oprócz tego?
Ruffle_truffle - 2020-10-02, 18:33

Em... Przyspieszenie? Olej szybkości? To dwa efekty, które się wykluczają. Zerują, kontrują?
Named - 2020-10-06, 20:49

Ruffle_truffle napisał/a:
Em... Przyspieszenie? Olej szybkości? To dwa efekty, które się wykluczają. Zerują, kontrują?

Bardziej mi chodziło o coś takiego jak np. 100% odporność na ogień.

Kinski - 2020-10-07, 01:05

Zapobieganie:
- Pierścień swobody ruchów,
- Swoboda ruchów - czar kapłana,
- Mikstura swobody ruchów,
- Odporność na magię,
- pośrednio Polimorfowanie siebie, przemiana w Galaretę musztardową,
- Mikstura magicznej zasłony,
- Cep Bojowy Wieków +5,
- Zguba pająka +2,
- Miecz Arvoreen,
- Pełna zbroja płytowa Firecama,
- Klosze niewrażliwości - dotyczy tylko wrogich czarów, nie ataków potworów,
- klasa mnicha.

Leczenie:
- Przyspieszenie z czarów, przedmiotów (np. Bransolety błyskawicznego uderzenia) lub zdolności (Piruet ofensywny),
- Olej szybkości,
- Rozproszenie magii - dotyczy tylko wrogich czarów, nie ataków potworów, nie zawsze działa,
- pośrednio Polimorfowanie siebie, przemiana w Pająka,

Ruffle_truffle - 2020-10-07, 14:53

Można dodać, że oczywiście swoboda ruchów chroni, lecz nie zezwala niekiedy (nawet często) na to, by chroniona postać była jednocześnie przyspieszona. Podobnie z klasą mnicha. Chroni przed spowolnieniem, ale i "chroni" przed przyspieszeniem. Niestety.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group