Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

BG Enhanced E. - [BG EE] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy

Slepy Cwaniak - 2013-09-02, 11:12
Temat postu: [BG EE] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy
Witam mam problem olalem rozmowe z Lothanderem i teraz okazuje sie ze jednal jestem zatruty a on nie chce ze mna gadac i klops a seyva zrobilem juz po rozmowie z nim moze jakas podpowiec ??
mmaciej - 2014-04-06, 11:10
Temat postu: Za ciasna drużyna
Witam wszystkich, czy istnieje jakaś możliwość aby po uwolnieniu Dynaheir pozbyć się jej bez uszczerbku na zdrowiu Minsca? Wystarczająco wiele wycierpiał nieborak :D Gram czarownikiem więc drugi mag jest mi niepotrzebny. Może jest jakiś mod co usuwa te zależności czy jakiś trik?

Przy okazji pochwalę się że gram w multiplayerze ale niestety nie z waszym modem tylko w BG EE. Połączyłem sie ze znajomym bez problemu, nie ma jak profesjonalizm :P ;)

morgan - 2014-04-06, 11:18

mmaciej napisał/a:
czy istnieje jakaś możliwość aby po uwolnieniu Dynaheir pozbyć się jej bez uszczerbku na zdrowiu Minsca?

Jeśli ee nic nie zmienia to oczywiście - wystarczy wejść do jakiegoś budynku czy innego miejsca (w którym nie ma warunku party required - czyli do prawie każdego, choć nie w Twierdzy Gnolli, o ile pamiętam tam każda z jaskiń ten warunek posiadała) i tam ją odłączyć. Może też zginąć, nie zostać wskrzeszona i odłączona w tym stanie. Ważne jest by nie zagadała, że odchodzi.

mmaciej napisał/a:
pochwalę się że gram w multiplayerze

jest czym?
mmaciej napisał/a:
nie z waszym modem

tego nie rozumiem, przyznam. Jeśli masz na myśli WoBG, to skoro praktycznie wszystkim działa, Tobie nie - masz odpowiedź, po której ze stron spoczywa wina.
mmaciej napisał/a:
nie ma jak profesjonalizm

lol

Kogoś władnego prosze o połączenie z problemami (w bg:ee)

mmaciej - 2014-04-06, 11:37

Dziękuje za odpowiedź.

Emotki przy drugiej części miały zaświadczyć o tym, że nie traktuję poważnie tego co piszę. Wiem że nie macie za dobrej opinii o EE no ale cóż, lepszy rydz niż nic. Pozdrawiam :)

morgan - 2014-04-06, 11:49

mmaciej napisał/a:
Wiem że nie macie za dobrej opinii o EE

Co do BG2:EE to nie przypominam sobie jakoś specjalnie negatywnych opinii na CoBie, co do BG:EE - zacytuję złote słowa niejakiego Benedykta Chmielowskiego: Koń jaki jest, każdy widzi. mój lol to raczej była rozbawiona reakcja na słowa, które zobaczyłem (bo poza oficjalnym forum takich jeszcze nie spotkałem), nie jakieś czepianie się.

mmaciej napisał/a:
lepszy rydz niż nic

Moim zdaniem za wczęsnie sie poddałeś (mogłes np. spróbować połączyć się z kimś innym z Forum i Twój znajomy także - by sprawdzić, gdzie tkwi problem). WoBG to poziom, do którego kompilacja obu części EE z modami długo nie dojdzie, bo to parę lat intensywnej pracy nad tym, by wyplenić błędy, czego nie udało się nawet tym od BWP - choc tam mają setki (albo i więcej) ludzi gotowych do raportowania błędów, a mimo to efekty są w dalszym ciągu kiepskie, choć problem przede wszystkim tkwi w formule. W kazdym razie gdy skończysz (bo w sumei postępujesz tak, jak zawsze doradzam ludziom - czyli pierwsza gra niemodowana) i będziesz chciał duuuuuużo więcej, spróbuj wówczas jeszcze raz.
Także pozdrawiam

Aha - na przyszłość - dziękujemy za pomocą przycisku POMÓGŁ/POMOGŁA pod postem, nie w osobnym

mmaciej - 2014-04-06, 11:59

Pisałem na tym forum prośby o próby połączenia się ze mną w multiplayerze lecz żadnego odzewu nie było. Zobaczymy jak to będzie. Może kiedyś jeszcze was o WoBG pomęczę.
morgan - 2014-04-06, 12:05

mmaciej napisał/a:
lecz żadnego odzewu nie było.

Takie już to życie niesprawiedliwe jest - zapewne gdybyś był zagubionym dziewczątkiem, na pomoc Ci ruszyłaby cała wataha (takie to są minusy zmaskulinizowanego forum).
ja niestety nie byłem/nie jestem w stanie Ci pomóc, bo w ogóle nie posiadam instalki (a na transfer musze uważać, bo nie dalej niz 4 tyg. temu właśnie z powodu zbyt dużego dostałem tygodniowego bana)
mmaciej napisał/a:
Może kiedyś jeszcze was o WoBG pomęczę.

Nie wahaj się jak coś

mmaciej - 2014-04-10, 17:04

Witam, spotkał się ktoś może z niedziałającym dziennikiem? Dosłownie dziennikiem, bo zadania pojawiają się normalnie. Nie mam za to wpisów "fabularnych". Ostatni jest z 12 dnia, a mam już 33.
Cahir - 2014-04-10, 19:45

No niestety dziennik to jest kwestia, którą Beamdog chyba najbardziej skopał w BGEE, więc nie dziwię się, że coś ci w nim nie działa. Ale po patchu 1.2 już powinno byc w miarę nieźle. Jaką wersję patcha masz?
mmaciej - 2014-04-10, 20:28

Wersja pliku odpalającego grę to 0.1.0.0
Cahir - 2014-04-10, 22:34

Whoa...to lepiej sobie zaktualizuj. Obecna wersja to 1.2.0.

Jaką masz wersję. Standalone launcher, beamdog launcher, czy ze Steam'a?

Zed Nocear - 2014-08-29, 11:32

Wersje 0.1.0.0 raportuje info o pliku BGEE.EXE z poziomu systemu i tak jest zarówno w wersji 1.2.0 jak i starszych. Właściwą wersję gry można zobaczyć dopiero po jej uruchomieniu.

Ja mam z kolei istotny problem w perspektywie modowania BGEE, którego nie potrafię rozwiązać. Nie za bardzo wyznaję się na różnicach między wersjami BGEE, ale być może w tym tkwi problem. Mam BG:EE kupioną z Beamdoga, ale na koncie Steam'a i przez niego instalowaną/aktualizowaną. Nie jestem wstanie uzyskać nowych wpisów do dziennika w grze. Przykładowo instaluję BGQE wersją beta 9. Mod jest kompatybilny z BG:EE, zawiera instrukcję ADD_JOURNAL dodającą nowe wpisy questów do BGEE.SQL. Sprawdziłem, że wpisy są dodawane do BGEE.SQL, którego zmodyfikowana wersja ląduje w Override. Tymczasem uruchamiam nową grę, gadam w karczmie Winthropa z Firebeadem i z Lindą z BGQE. W obu przypadkach pojawia sie info o dodaniu wpisu do dziennika w okienku dialogowym, ale quest Firebeada jest widoczny na ekranie dziennika, a "Linda i sir Trun" nie. Wykluczyłem możliwość, aby gra ignorowała plik w Override a wykorzystywała ten z BIF, jak to jest z filmikami. Po pierwsze po dodaniu nowego portretu do zasobów gry i dopisaniu go do listy w BGEE.SQL pojawia się w grze przy wyborze portretów podczas tworzenia nowej postaci, czyli zmiany wprowadzone do BGEE.SQL w Override są uwzględniane przez grę. Z drugiej strony zbiffowanie zmodyfikowanego BGEE.SQL nic nie dało. Nie mam już pojęcia, co jest przyczyną braku nowych wpisów, skoro wszystko wydaje się poprawne. Uszkodzenie struktury pliku przez WeiDU też chyba nie wchodzi w grę, bo niby dlaczego oryginalne wpisy i cała reszta działa, tylko te nowe nie. Czyżby BGEE miał zakodowane jakieś ograniczenie na liczbę wpisów - chyba wobec deklaracji o przyjazności BGEE dla modyfikacji nie powinno nic takiego mieć miejsca.

Przymierzam się do przerobienia TWM na BGEE jako łatwiejszego zadania niż do BGT (nazewnictwo zasobów - lokacje, skrypty itp. nie zmieniają nazw, nie trzeba uwzględniać konsekwencji pewnych modyfikacji na część BG2), ale ten problem z wpisami do dziennika całkowicie mnie zniechęca.

Jeśli ktoś ma zainstalowanego moda do BGEE v1.2.0, w którym działają nowe wpisy do dziennika, to bardzo proszę o informację i link, bo chętnie wypróbuję go na swoim komputerze.

Cahir - 2014-08-30, 07:20

http://forums.gibberlings...showtopic=25609 - Zed może te informacje Ci coś rozjaśnią. Wiem tylko tyle, że w EE mocno zmienili system wpisów do dziennika. Nie wiem na ile znasz CamDawga, ale pewnie on mógłby pomóc rozwiązać ci ten problem, albo Wisp (on konwertował Quest Packa na EE, więc na pewno wie co i jak).

EDIT: Testowałem swego czasu też tą samą betę Questpacka do BG1 i o ile pamiętam to były wpisy (ale pewien nie jestem). Jak znajdę chwilę w weekend to sprawdzę. Ja mam w każdym razię wersję ze strony Beamdoga (stand alone launcher) ale mam też dostęp do bety patcha 1.3 to mogę też zerknąć i na niej.

_________________

Wybaczcie, że post pod postem...

Zed właśnie pojawił się patch 1.3 do BG:EE, jutro postaram się wypróbować na nim BGQE, to zobaczę czy wpisy do dziennika się dodają.

_________________

Jeszcze raz sorki za powtarzanie się, ale zrobiłem mały teścik.

Zed - wygląda na to, że aktualna wersja beta 9 BGQE (bulid z 28.06.2014) dodaje wpisy do dziennika do BG:EE (wersja Beamdog standalone installer, patch 1.3.2053). Sprawdziłem na szybko w pierwszym queście z prologu.



Przeprosiny przyjęte. ;> Niemniej jednak zmuszony jestem scalić całą treść do najnowszego, jako że odstępy między kolejnymi postami wynoszą mniej niż 12 godzin. - L`f

Zed Nocear - 2014-08-30, 11:17

Co do linka z tutorialem do modowanie BGEE to dzięki serdeczne. Zapoznałem się z nim i wygląda, że wszystko działa poprawnie, dokładnie tak jak w tutorialu, tylko że nie widać nowych wpisów w dzienniku. Jednym słowem pat i rozpacz w kropki.

Potem mi też się zaktualizowało do 1.3 i zrobiłem test i nadal wpisy z BGQE nie działały, choć powinny. Więc ściągnąłem najnowszą wersję BGQE beta9_140628 (wcześniej miałem 9_140113) i nagle zaczęło mi wszystko działać, wpisy są! Pochopny wniosek, że pomogły poprawki w nowej wersji BGQE? Chyba jednak nie. Porównanie bajt po bajcie plików TP2 z obu wersji moda nie pokazują żadnych zmian w zakresie dodawania wpisów do dziennika.

Mam windows 7 i podejrzewam, że to kaprys systemu UAC. Nieco podobną sytuację miałem z Diablo2. Na początku gra włączała mi się 5 minut (dosłownie). Po kilku uruchomieniach gra zaczęła włączać się od razu. Tu też podejrzewam, że w jakiś sposób UAC, który gromadzi skrycie informacje o nietypowych i niebezpiecznych zachowaniach uruchomionych programów, w końcu "oswoił" się ze zmodowanym BGEE i przestał coś blokować.

Prawdopodobnie problem należy do tych jednostkowych. Miejcie więc trochę litości do ludzi, którzy twierdzą, że coś im nie działa, kiedy wszystkim innym działa, bo może mieć rację i robić wszystko prawidłowo, a mimo to gra działa felernie. :oops:

Jeszcze raz serdeczne dzięki.

Cahir - 2014-08-30, 18:44

Zed, też mam Win7 i nigdy nie robił mi problemów ze zmodowanym BG(2):EE. A może być tak, że miałeś starszą wersję WeiDU, która nie obsługiwala nowych wpisów do dziennika? Skoro instalowałeś wersję BGQE ze stycznia, to mogła ona być dostosowana do starszej wersji WeiDU (wtedy dostępna była chyba 235). Chociaż w sumie wątpię, ale może warto sprawdzić.

Wiem natomiast, że te nowe wpisy do dziennika sprawiają modderom wiele kłopotów. Jest sporo wersji modów, które generalnie są kompatybilne z EE, oprócz właśnie wpisów do dziennika. Najlepszym przykładem jest BG1 NPC Project, który jest w fazie beta dla BG:EE i wygląda, że generalnie śmiga bez większych zgrzytów, ale niestety nie działają wpisy. Zdaje mi się, że dla osoby która aktualnie przy tym modzie dłubie (w sensie dostosowywania go do edycji EE) te wpisy to rzecz zbyt trudna do zrobienia. Swego czasu mod dostosowaywał Kaeloree, ale odkąd zatrudnił go Beamdog niestety przerwał pracę nad jego updatem, ale chyba nawet on miał z tymi wpisami problemy.
BG1 UB nie działa jeszcze pod EE podejrzewam że z tego samego powodu. Jastey ostatnio gdzieś wspomniała, że CamDawg jest zajęty rzeczami dla Beamdoga i nie ma ETA dla BG1 UB, więc podejrzewam, że skoro on jest do tego potrzebny, no to również może chodzić np. o wpisy do dziennika.

A tak w ogóle, to jak przeczytałem, że masz w planach zmierzenie się z konwersją TWM na EE to mało z krzesla nie spadłem :smile: Chyba już więcej modów do BG:EE nie będzie mi trzeba :mrgreen:

Cahir - 2014-09-24, 20:28

Zed, być może cię zainteresuje (jeśli nie śledzisz wątku na G3), ale CamDawg uaktualnił tutorial konwertowania modów na EE.
Tuldor88 - 2015-08-03, 05:41

Zed pisał, że BGEE posiada już przejście do Bramy Czarnego Smoka takie jakie On w swoim konkursowym modzie posiada dzieki czemu można dojść do tego miejsca:

Pytanie czy wersja e-e dodaje tam też coś jeszcze czy jest to jedynie opcja dostania sie do zakamarka lokacji?

Radnon - 2015-08-04, 00:01

O ile dobrze kojarzę jest tam teraz strażnik z krótką wypowiedzią w jakiś sposób nawiązującą do tego, że pilnuje miejsca, do którego nie dało się wejść. Co jednak dokładnie mówi to już nie pamiętam.
Zed Nocear - 2015-08-05, 09:41

"O, no proszę, witam. Nie widziałem tej twarzy od wieków! To chyba ma sens, patrząc na to, że brama już nie jest w użytku. Dostałem wyraźny rozkaz, że tak ma zostać. Lepiej sobie pójdźcie."

Podejrzewam, że jest to wzięte z jakiegoś niewykorzystanego dialogu w oryginalnym BG1, a nie stworzone do BGEE de novo.

Tuldor88 - 2015-12-07, 16:23

Jako, że pudełkowEE wydanie przygarnąłem wypada spytać - zapewne odpowiedź nie będzie zaskoczeniem ale co mi szkodzi - lista modów kompatybilnych w przyklejonym wątku wciąż aktualna czy jakieś zmiany w niej nastąpiły? Coś przybyło/ubyło/zmieniło numerek/uzyskało polonizację?
Cahir - 2015-12-07, 16:55

Tuldi, bardziej aktualna jest do BGEE, aczkolwiek kilka modów na pewno ma nowsze wersje i może być też kilka nowych, których na liście nie ma. Pod BG2EE dawno nie aktualizowałem, nie mam niestety na to ostatnio czasu:/
Tuldor88 - 2015-12-07, 16:57

Spokojna Twoja rozczochrana Cahirze - nie bez kozery spytałem w dziale z 1 a nie 2 :razz: Dzięki za info :)
Tuldor88 - 2015-12-12, 22:42

Grr... Zaraz mnie coś trafi - nie dość że w BGEE przenieśli plik z konfiguracją "baldur.ini" z głównego katalogu gry do 'moich dokumentów' (co to za durne rozdzielanie? Juz w którejś grze zamiast trzymać wszystko razem na chama mi rozesrywają pliki po całym dysku) to jeszcze nie wiem jak oni go zakodowali ale mam w nim same krzaki i ni diabła edytować nie jestem w stanie...

EDIT: Uff, notepad++ przyszedł z pomocą, bo klasyczny z windowsa dostał kociokwiku... nawiasem mówiąc jak usunąć tych domyślnych bohaterów z listy gotowych postaci? Bo nie widzę ich w 'characters'... powiedzcie że nie są wszelkie "abdele" wbudowane na sztywno w pliki gry :P

Cahir - 2015-12-12, 23:09

Tuldi żaden ze mnie hakier :razz: W sprawach technicznych uderzaj do K4thosa :smile:
Tuldor88 - 2015-12-15, 16:29

Ok, gdzie w baldurku wersji "E-eeeee" można zmienić skróty klawiszowe? Każda szanująca się gra ma możliwość edycji tego typu rzeczy a tu ani w menu nie widać, ani pliku konfiguracyjnego... baa, w baldur.ini też takich pozycji nie widzę, normalnie mnie zaraz cosik trafi :smile:
Nobanion - 2015-12-15, 18:16

Na pewno jest ^^ ...Szukajcie a znajdziecie, zapytajcie o odpowiedzą wam, bo kto pyta, ten.....pyta :P Zerknij na dysk systemowy, jak masz wersję gogowska, o ile dobrze pamiętam, były tam pliki odpowiednik tych, ze starej wersji Baldurów. Ale tylko, że mogę się mylić :(
K4thos - 2015-12-15, 18:47

menu główne -> opcje > opcje gry -> przypisanie klawiszy

btw. zainstaluj sobie ten mod bo domyślne GUI jedynki jest do niczego: http://www.shsforums.net/...ee-gui-in-bgee/

Tuldor88 - 2015-12-15, 20:10

Ok... faktycznie nie zauważyłem tego 'przypisania klawiszy' (kto wpadł na to by te opcje tak rozesrać, dwie razem a jedna osobno?) dzięki K4thosie... i faktycznie - bez modka sie nie obejdzie bo oryginalny interfejs ssie...
Tuldor88 - 2015-12-16, 16:27

Hm, co może powodować, że BGEE ciągnie się jak jakaś mordoklejka? Gdy drużyna wejdzie do budynku wszystko jest ok ale jeśli chodzi po głównym obszarze mapy porusza się jakbym ustawił ilość klatek na 20 (przestawiłem w plikach 30=>60, bez rezultatu). Nie mówcie mi, że beamdogi podmieniły silnik na mniej wydajny niż w pierwowzorze...
K4thos - 2015-12-16, 18:14

jakieś tam minimalne wymagania (wyższe niż oryginalne gry, ze względu na "nowoczesny"* rendering) trzeba spełnić. Ja zawsze gram na 60 klatkach i nie ma przeskoku w szybkości działania pomiędzy mapami. Spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do karty graficznej - miałem kiedyś zwiechy na staaarym netbooku ze zintegrowaną kartą graficzną intela i to pomogło.

* w cudzysłów, bo nie przekłada się to na wizualia, po prostu silnik korzysta z dobrodziejstw dzisiejszego sprzętu.

Tuldor88 - 2015-12-16, 19:37

Dziwne, komp daje sobie radę z innymi grami jakie mam ala nwn2 itp (no poza Gothikiem 3 ale toto ma zwaloną optymalizację tak że bardziej się nie da) a 'wysiada' przy BGEE? Ok, nevermind - ścin/zwisów/lagów/itp co prawda nie ma, ot chodzi wolno i tyle... idzie się przyzwyczaić mimo że nie zapewnia to komfortu takiego jak wersja 'vanila'

---

Z innej beczki - czy wiadomo może K4thosie/Cahirze czy w kolejnych pathach beamdogi maja zamiar cosik pobalansować czy raczej będzie to ograniczane tylko do usuwania bugów? W klasycznym BG mogliśmy znaleźć kilka przedmiotów poziomem mocno wybijających sie ponad średnią (np miecz Xana) ale nie tylko był on zabezpieczony ograniczoną używalnością ale też tym, że nie szło go sprzedać za kupę mamony. W EE w Nashkel dołącza do nas Dorn, odbieramy mu mieczyk i opychamy za 400sz (butki Rasada to 250 a kostur Nery 125 więc nie jest to aż takim problemem...).

Poza tym wydaje mi się że BGEE jest o niebo łatwiejsze niż klasyczne BG1 - tam co i rusz spotykało się jakiegoś potwora na planszy a w BGEE idę, idę idę... i raz na godzinę jeden kobold :P

K4thos - 2015-12-16, 19:50

Cytat:
Poza tym wydaje mi się że BGEE jest o niebo łatwiejsze niż klasyczne BG1 - tam co i rusz spotykało się jakiegoś potwora na planszy a w BGEE idę, idę idę... i raz na godzinę jeden kobold :P

Spawn pointy na obszarach nie były modyfikowane, więc ilość i lokalizacja potworków powinna być taka sama jak w klasycznym BG1 (może się różnić od BGT, bo silnik BG2 miał zabugowane spawnowanie, co ponoć naprawili w EE. Nie jestem też pewny czy BGT czasem nie implementowało modu Tutu spawns). Możliwe też że trafiłeś na bug silnika:
https://forums.beamdog.com/discussion/34310/known-ulcaster-dungeon-spiders-and-others-fail-to-spawn
https://forums.beamdog.com/discussion/34201/known-firewine-dungeon-respawn-rate
skoro dzieje się tak na tych obszarach to pewnie gdzie indziej też może się zdarzyć. Błędy oznaczone jako "known", więc pewnie będą naprawione w kolejnym patchu

Cytat:
Z innej beczki - czy wiadomo może K4thosie/Cahirze czy w kolejnych pathach beamdogi maja zamiar cosik pobalansować czy raczej będzie to ograniczane tylko do usuwania bugów? W klasycznym BG mogliśmy znaleźć kilka przedmiotów poziomem mocno wybijających sie ponad średnią (np miecz Xana) ale nie tylko był on zabezpieczony ograniczoną używalnością ale też tym, że nie szło go sprzedać za kupę mamony. W EE w Nashkel dołącza do nas Dorn, odbieramy mu mieczyk i opychamy za 400sz (butki Rasada to 250 a kostur Nery 125 więc nie jest to aż takim problemem...).

Nic mi o balansie przedmiotów nie wiadomo. Nie widziałem żeby ktoś na forum się skarżył, więc wątpię żeby coś z tym zrobili. Na pocieszenie masz filmik: https://www.youtube.com/watch?v=NLIq4ceXZAw

Cytat:
Dziwne, komp daje sobie radę z innymi grami jakie mam ala nwn2 itp (no poza Gothikiem 3 ale toto ma zwaloną optymalizację tak że bardziej się nie da) a 'wysiada' przy BGEE? Ok, nevermind - ścin/zwisów/lagów/itp co prawda nie ma, ot chodzi wolno i tyle... idzie się przyzwyczaić mimo że nie zapewnia to komfortu takiego jak wersja 'vanila'

Jak mówiłem spróbuj zainstalować te sterowniki karty graficznej (nie stockowe producenta, a najnowsze dostępne w sieci). Możliwe że silnik używa jakichś ficzerów, które nie są zaimplementowane w starych sterownikach. Widziałem raporty gdzie zgłaszano taki problem na starych sterownikach do kart graficznych HD3000 intela.

Tuldor88 - 2015-12-16, 19:58

Ja wiem czy w BGT były tak zabugowane? Przynajmniej stanowiły większe wyzwanie :P Pozostaje czekać na path w takim razie... i szkoda, że nie ruszają przedmiotów - dobrze by było oznaczyć te jakich używają NPC jako "unsellable" czy zabezpieczyć jakkolwiek inaczej.
K4thos - 2015-12-16, 20:04

Cytat:
Ja wiem czy w BGT były tak zabugowane? Przynajmniej stanowiły większe wyzwanie :P

to zainstaluj sobie ten mod jak chcesz więcej potworków: https://forums.beamdog.com/discussion/34840/bgee-leveled-spawns-mod-v0-3-updated-2014-12-27

Zobacz też edycję poprzedniego postu - dodałem 1 cytat.

Kliwer - 2015-12-16, 20:11

Cytat:
Poza tym wydaje mi się że BGEE jest o niebo łatwiejsze niż klasyczne BG1 - tam co i rusz spotykało się jakiegoś potwora na planszy a w BGEE idę, idę idę... i raz na godzinę jeden kobold :P


Jak się zainstaluje zwykłe BGT bez żadnych utrudniaczy to też jest o niebo łatwiej niż w czystym BG1. Jednak wraz z silnikiem BG2 dostajemy całą furę dodatkowych możliwości- pułapki złodzieja, nowe czary maga, zdolności podklasa. Przecież prawie każda podklasa jest w jakiś sposób lepsza niż bazowa.

Dla mnie jeszcze pewną rolę odgrywa prędkość poruszania się. Nie wiem o co w tym chodzi, bo przecież wrogowie też poruszali się wolniej, ale w czystym BG1 jakoś trudniej mi było uciekać. Standardowa taktyka na pojedynczych koksów polegająca na bieganiu jedną postacią gdy reszta strzela z łuków nie bardzo mi działała.

No i przecież mamy teraz swobodny dostęp do ekwipunku w czasie pauzy, co też ułatwia. I większe stosy strzał. Milion małych rzeczy, które działają na korzyść gracza.

Cytat:
nie jestem też pewny czy BGT czasem nie implementowało modu Tutu spawns


BGT ma kilka różnych systemów spawnów, cześć z sub-modów. I wszystkie do chrzanu :razz: . Podstawowy problem to taki, że wrogowie spawnują się w bezsensownych grupkach (ghul + bandyta + giberling + dziki pies).

Ja zawsze instaluję sobie spawnowanie na wzór TuTu, przy czym załączam opcję, by każdy spawn-point aktywował się tylko raz na grę. Bo inaczej to się cyrki dzieją- można odejść dwadzieścia metrów, wrócić po minucie a tu nowa grupka potworów. To nie utrudnia gry a strasznie denerwuje (no i niepotrzebnie daje nabić dodatkowe PD-eki).

Cytat:
Nie widziałem żeby ktoś na forum się skarżył


Nooooooooby :wink: . Tak swoją drogą to ekonomia posadzona jest w prawie każdej grze cRPG, baldury nie są od tego wolne. Chwalebny wyjątek stanowi seria M&M- tam dzięki temu, że szkolenie na poziomy jest odpłatne i jego cena rośnie geometrycznie kasa jest zawsze potrzebna.

W mojej ostatniej instalacji miałem zwiększoną cenę sprzedaży o 25% i zmniejszoną cenę skupu o tyleż samo (gra prawie bez modów z dodatkowymi przedmiotami), do tego cena klejnotów zbita do 50% i zmniejszone upust związany z reputacją. I powiem, że wciąż było tego złota za dużo- po 2/3 gry miałem 50 tys. oszczędności i wykupione wszystko co chciałem, łącznie z ciężarówką strzał, mikstur i zwojów (i pomimo Thalantyr Item Upegrade, które pochłonęło dodatkową porcję złota na ulepszanie przedmiotów).

W BG1 ewidentnie brakuje jakiegoś sklepu, który by się pojawił w drugiej połowie gry i pozwolił nam powydawać. W BG2 też złota jest za dużo, ale tam tych sklepów mamy po drodze kilka- Targ Przygód, sklepy w Podmroku, dostawa na Targ Przygód, ulepszanie u Cromwela.

Oczywiście samo dodanie sklepu z nowymi zabawkami to byłaby katastrofa dla balansu.

Tuldor88 - 2015-12-16, 20:33

Hmm.. nie wiem czy to bug czy zamierzone działanie ale gdy za pierwszym razem odwiedzałem targ nashkel charname zagadał dwa razy do gaziba, potem coś mnie odciągnęło od niego i drużyna ruszyła do kopalni... po powrocie zastałem gaziba wiec poszedłem zagadać po raz trzeci by ubić ogra - brak opcji dialogowej, gazib nie reaguje i ogr się nie pojawia. Miał ktoś podobnie ;) ?
Tuldor88 - 2015-12-21, 17:44

Czy zadania odnoszące sie do NPC z BGEE wykluczają się w jakikolwiek sposób?

Mam w drużynie Nerę i Rasada, o ile w przypadku Nery zrobiłem zadanie z nią związane i jestem na etapie 3 czy 4 rozmowy 'pseudoromansowej' o tyle Raasad zagadał do mnie 2 razy i od tej pory siedzi cicho jak trusia (nie, nie powiedziałem mu by spadał, byłem grzeczny dla pana nijakiego kiedy nawijał jak to mu braciszka ubili). A może w przeciwieństwie do półelfki mnich przypomni sobie o nas dopiero na jakimś dalszym etapie gry?

K4thos - 2015-12-22, 10:48

Tuldorze, może uda się rozwiązać problem z płynnością działania w 60 klatkach na Twoim sprzęcie, bo ktoś na forum Beamdoga zgłosił taki sam problem:
https://forums.beamdog.com/discussion/45342/still-so-fracking-frelling-freaking-slow#latest
daj znać czy te proponowane zmiany w ini pomogą. Jak masz konto na forum Beamdoga to mógłbyś też tam odpisać podając dokładną specyfikację karty graficznej (model, producent, aktualny sterownik).
Cytat:

byłem grzeczny dla pana nijakiego

I will show you justice!

Tuldor88 - 2015-12-22, 16:52

Lol, albo ja mam jakiś dziwny plik baldur.ini albo na forum błyszczącego pieska wszyscy maja poinstalowane mody edytujące rzeczonego. Nie mam ani
'Graphics', 'OpenGL Version', ani 'Graphics', 'Shaders',

CREATE TABLE options (
section string,
name string,
value string
);
INSERT INTO options ROWS (
'MOVIES', 'BEREGOST', '1',
'MOVIES', 'BGENTER', '1',
'MOVIES', 'BGSUNRIS', '1',
'MOVIES', 'BGSUNSET', '1',
'MOVIES', 'BHAAL', '1',
'MOVIES', 'CAMP', '1',
'MOVIES', 'CNDLKEEP', '1',
'MOVIES', 'DAYNITE', '1',
'MOVIES', 'DUNGEON', '1',
'MOVIES', 'DURLAG', '1',
'MOVIES', 'ELDRCITY', '1',
'MOVIES', 'ENDCRDIT', '1',
'MOVIES', 'ENDMOVIE', '1',
'MOVIES', 'GNOLL', '1',
'MOVIES', 'IRONTHRN', '1',
'MOVIES', 'MINEFLOD', '1',
'MOVIES', 'NASHKELL', '1',
'MOVIES', 'NITEDAY', '1',
'MOVIES', 'PALACE', '1',
'MOVIES', 'REST', '1',
'MOVIES', 'RESTDUNG', '1',
'MOVIES', 'SEWER', '1',
'MOVIES', 'TAVERN', '1',
'MOVIES', 'WRECK', '1',
'MOVIES', 'WYVERN', '1',
'MOVIES', 'BG4LOGO', '1',
'MOVIES', 'BILOGO', '1',
'MOVIES', 'BIOWBOTH', '1',
'MOVIES', 'BWDRAGON', '1',
'MOVIES', 'CREDITS', '1',
'MOVIES', 'INFELOGO', '1',
'MOVIES', 'TSRLOGO', '1',
'MOVIES', 'WOTC', '1',
'Language', 'Text', 'pl_PL',
'Fonts', 'ko_KR', 'UNBOM',
'Fonts', 'zh_CN', 'SIMSUN',
'Fonts', 'ja_JP', 'MSGOTHIC',
'Fonts', 'ru_RU', 'PERMIAN',
'Fonts', 'uk_UA', 'PERMIAN',
'Window', 'Full Screen', '1',
'Graphics', 'version', '2.1.2 - build XXXX',
'Graphics', 'renderer', 'GeForce 7025 / NVIDIA nForce 630a/PCI/SSE2/3DNOW!',
'Graphics', 'vendor', 'NVIDIA Corporation',
'MOVIES', 'LOGO', '1',
'Graphics', 'Scale UI', '1',
'Game Options', 'Footsteps', '1',
'Game Options', 'Memory Level', '1',
'Game Options', 'Mouse Scroll Speed', '41',
'Game Options', 'GUI Feedback Level', '6',
'Game Options', 'Locator Feedback Level', '5',
'Game Options', 'Bored Timeout', '3000',
'Game Options', 'Always Dither', '1',
'Game Options', 'Subtitles', '1',
'Game Options', 'Keyboard Scroll Speed', '150',
'Game Options', 'Command Sounds Frequency', '1',
'Game Options', 'Selection Sounds Frequency', '1',
'Game Options', 'Effect Text Level', '63',
'Game Options', 'Infravision', '1',
'Game Options', 'Weather', '1',
'Game Options', 'Tutorial State', '1',
'Game Options', 'Attack Sounds', '0',
'Game Options', 'Auto Pause State', '1041',
'Game Options', 'Auto Pause Center', '1',
'Game Options', 'Difficulty Level', '4',
'Game Options', 'Quick Item Mapping', '1',
'Game Options', 'Environmental Audio', '1',
'Game Options', 'Heal Party on Rest', '0',
'Game Options', 'Terrain Hugging', '0',
'Game Options', 'HP Over Head', '0',
'Game Options', 'Critical Hit Screen Shake', '1',
'Game Options', 'Hotkeys On Tooltips', '1',
'Game Options', 'Area Effects Density', '100',
'Game Options', 'Duplicate Floating Text', '1',
'Game Options', 'Tiles Precache Percent', '100',
'Game Options', 'Color Circles', '0',
'Game Options', 'Over Confirm Everything', '1',
'Game Options', 'Show Learnable Spells', '1',
'Game Options', 'Render Actions', '0',
'Game Options', 'Confirm Dialog', '0',
'Game Options', 'Pausing Map', '0',
'Game Options', 'Extra Feedback', '0',
'Game Options', 'Filter Games', '1',
'Game Options', 'All Learn Spell Info', '0',
'Graphics', 'Hardware Mouse Cursor', '1',
'Program Options', 'Font Name', '',
'Program Options', 'Debug Mode', '1',
'Program Options', 'Double Byte Character Support', '0',
'Program Options', 'Drop Capitals', '1',
'Program Options', '3D Acceleration', '1',
'Program Options', 'Maximum Frame Rate', '45',
'Program Options', 'Path Search Nodes', '32000',
'Program Options', 'Tooltips', '10',
'Program Options', 'Translucent Shadows', '1',
'Program Options', 'Sprite Mirror', '0',
'Fonts', 'Zoom', '148',
'Program Options', 'Volume Movie', '70',
'Program Options', 'Volume Music', '20',
'Program Options', 'Volume Voices', '0',
'Program Options', 'Volume Ambients', '20',
'Program Options', 'Volume SFX', '40',
'MOVIES', 'INTRO', '1',
'Program Options', 'Display Subtitles', '1',
'Window', 'Maximized', '0',
'MOVIES', 'BLACKPIT', '1',
'MOVIES', 'RESTINN', '1',
'MOVIES', 'DEATHAND', '1',
'MOVIES', 'FRARMINN', '1',
'Keymap Page', 'Inventory', '101',
'Keymap Page', 'Character Record', '107',
'Keymap Page', 'Return To Game', '0',
'Keymap Page', 'Journal', '100',
'Keymap Page', 'Map', '109',
'Keymap Page', 'Wizard Spells', '0',
'Keymap Page', 'Priest Spells', '0',
'Keymap Page', 'Character Arbitration', '0',
'Keymap Miscellaneous', 'Hard Pause', '0',
'Keymap Miscellaneous', 'Quick Load', '112',
'Keymap Miscellaneous', 'Hide Interface', '0',
'Keymap Miscellaneous', 'Right Interface', '0',
'Keymap Miscellaneous', 'Chat Window', '0',
'Keymap Miscellaneous', 'Toggle AI', '0',
'Keymap Miscellaneous', 'Left Interface', '0',
'Keymap Quick Slots', 'Characters 1&2', '0',
'Keymap Quick Slots', 'Characters 3&4', '0',
'Keymap Quick Slots', 'Characters 5&6', '0',
'Keymap Quick Slots', 'Select all', '0',
'Keymap Quick Slots', 'Zoom In', '0',
'Keymap Quick Slots', 'Zoom Out', '0',
);


widać trzeba dorzucić.. hmm... zaraz dam znać , a przy okazji przydałoby sie jakieś mini-opracowanie odnośnie tego co można dorzucić/zmienić w ini K4thosie - sporo z tych opcji nie ma opisanych w ustawieniach gry a każdy ma jakieś preferencje odnośnie rozgrywki i dobrze by było wiedzieć co i jak można zmienić (np mnie epicko wkurza wstrząs ekranu przy krytyku dlatego go zmieniłem, ale niektóre z tych pozycji ciężko ugryźć... np nie mam pojęcia co ma niby oznaczać "'Game Options', 'Always Dither'" )

EDIT: It's working! Muahaha! (podziękował ^^)

Ah i co do "pana nijakiego" - nie odpowiedziałeś :razz:

Tuldor88 - 2015-12-27, 11:21

Hmm, miałem to wrzucic jako błąd ale postanowiłem że najpierw spytam - czy EE faktycznie aż taką moc nowych questów dodaje czy ktoś po prostu dał dupy z konwertowaniem wpisów dziennika? Ot poniżej:

Wpis jak wpis, w BG1 też był, podobnie w BGT ale tam to lądowało w 'ogólnych' (zakładka 'dziennik' tam gdzie wszelkie plotki) a EE z uporem niedorozwiniętego dziecka jakie po porodzie upuszczono na głowę wszelkie tego typu wtrącenia pakuje w zakładkę... jak widać "zadania". Tedy pytam się czy to coś nowego i ja po prostu znaleźć tego kontentu nie mogę ^^

K4thos - 2015-12-28, 00:12

Cytat:
Wpis jak wpis, w BG1 też był, podobnie w BGT ale tam to lądowało w 'ogólnych' (zakładka 'dziennik' tam gdzie wszelkie plotki) a EE z uporem niedorozwiniętego dziecka jakie po porodzie upuszczono na głowę wszelkie tego typu wtrącenia pakuje w zakładkę... jak widać "zadania". Tedy pytam się czy to coś nowego i ja po prostu znaleźć tego kontentu nie mogę ^^
Moim zdaniem to nie powinno być kwalifikowane jako quest, ale skoro tak uznali to co poradzić. Na pocieszenie - wpis jest usuwany w DELTAN.DLG, więc nie zostanie w zakładce zadań na wieki.
Tuldor88 - 2015-12-28, 00:54

Masa innych ma tak samo, aż strach się napić piwa w karczmie albo zagadać do farmera czy inszego NPC - bo jeśli rozwiążesz np problem z xavartami a potem jakaś plotka będzie ich dotyczyć to wpis już z tobą zostanie (u mnie było tak z nimi oraz z np firewine :P)
K4thos - 2015-12-28, 01:13

Cytat:
Masa innych ma tak samo, aż strach się napić piwa w karczmie albo zagadać do farmera czy inszego NPC - bo jeśli rozwiążesz np problem z xavartami a potem jakaś plotka będzie ich dotyczyć to wpis już z tobą zostanie (u mnie było tak z nimi oraz z np firewine :P)

Firewine zgłaszałem i zostałem skrytykowany przez graczy (patrz: 2 "lajki"), że głupoty gadam: https://forums.beamdog.com/discussion/44798/ghostly-knights-in-firewine-and-poes-tale-of-firewine-quest-problems
Brak odzewu innych osób, w tym Beamdoga, z czego wnoszę, że nie uważają tego za bug.
Cytat:

Ah i co do "pana nijakiego" - nie odpowiedziałeś :razz:

może to? https://forums.beamdog.com/discussion/34783/known-unable-to-get-rasaad-quest-to-trigger-after-entering-docks

Tuldor88 - 2015-12-28, 11:03

K4thos napisał/a:
Firewine zgłaszałem i zostałem skrytykowany przez graczy (patrz: 2 "lajki"), że głupoty gadam: https://forums.beamdog.com/discussion/44798/ghostly-knights-in-firewine-and-poes-tale-of-firewine-quest-problems
Brak odzewu innych osób, w tym Beamdoga, z czego wnoszę, że nie uważają tego za bug.
Zapewne odnosili sie do samego miecza a tu już moga być zdania podzielone, niemniej tekst Poe (+wpisy wynikające z plotek karczemnych) to faktyczny babol, też skrobnąłem jedno zdanie w watku, może to go na liście zapomnianych podbije ;)
K4thos napisał/a:
może to?
Teraz się obudził jak już questa skończyłem :lol: ale dzieki za dobre chęci :) Nawiasem mówiąc nagroda jaką zdobywamy w zadaniu rasada to przegiecie jak na standardy BG1 (pasek dający dowolnej postaci siłę 19? Serio?W efekcie mam w grupie charname o sile 19 [grimuar] Khalida z 18/00 [rękawice siły ogra] i rasada z 19 [pasek]... rąbią się przez wroga tak że biedna Nerka nie zdąży rzucić zaklęcia i jest po bitwie :P)
anoim2666 - 2015-12-31, 14:28

Wie ktoś jak dodać dźwięki postaci z BG2?
Tuldor88 - 2016-01-04, 22:19

Dziwna sprawa... właśnie wypakowywałem sobie paczkę od K4thosa z poprawkami w tłumaczeniu https://www.sendspace.com/file/5sh7od (skoro jeszcze 1.4 nie ma to jakoś się ratować trzeba) i dopiero wtedy do mnie dotarło, że choć mam BGEE zainstalowaną po polsku to w folderze gry miałem tylko dialog.tlk a dialogF.tlk w ogóle nie istniał - pojawił się dopiero po wypakowaniu... to jakaś nowość w EE względem vanila BG? Czy po prostu (aż ciężko mi w to uwierzyć) standardowe BGEE w pudełkowej wersji 1.3 zawsze traktuje charname jako faceta i nie posiada rozróżnienia na płeć? :lol:

EDIT:
Ok, jestem ślepy - oba pliki były w folderze
D:\Program Files\Baldur's Gate Enhanced Edition\lang\pl_PL
ale... skoro tak to dlaczego w głównym:
D:\Program Files\Baldur's Gate Enhanced Edition
też był dialog.tlk?

K4thos - 2016-01-04, 22:21

Cytat:
Dziwna sprawa... właśnie wypakowywałem sobie paczkę od K4thosa z poprawkami w tłumaczeniu https://www.sendspace.com/file/5sh7od (skoro jeszcze 1.4 nie ma to jakoś się ratować trzeba) i dopiero wtedy do mnie dotarło, że choć mam BGEE zainstalowaną po polsku to w folderze gry miałem tylko dialog.tlk a dialogF.tlk w ogóle nie istniał - pojawił się dopiero po wypakowaniu... to jakaś nowość w EE względem vanila BG? Czy po prostu (aż ciężko mi w to uwierzyć) standardowe BGEE w pudełkowej wersji 1.3 zawsze traktuje charname jako faceta i nie posiada rozróżnienia na płeć? :lol:

Te pliki masz wgrać do lang/pl_PL a nie bezpośrednio do folderu z grą. Dzięki temu gra wspiera wiele wersji językowych jednocześnie. W folderze głównym w ogóle nie powinno być pliku TLK. Jeśli jest to wydawca coś namieszał. Skasuj.

Tuldor88 - 2016-01-04, 22:24

Też do tego doszedłem - edit zrobiłem 10s po Twoim poście - ale zastanawia mnie w takim razie po co dialog.tlk w głównym katalogu gry... nie jest to przecież angielski bo on też ma swój en_US

EDIT: Ta est panie majster! pora odciążyć dysk ze zbędnych 4,64MB w takim razie. Dzięki ;)

K4thos - 2016-01-04, 22:26

ja też zrobiłem edita, ale widocznie nie zobaczyłeś
Cytat:
W folderze głównym w ogóle nie powinno być pliku TLK. Jeśli jest to wydawca coś namieszał. Skasuj.

Tuldor88 - 2016-02-11, 12:18

Jak wiadomo w wielu poradnikach figuruje 'miejska legenda' wedle której jeśli po otrzymaniu questa od Firebeada w Candlekeep (przynieść zwój identyfikacji od Tethorila) zagada się do niego jeszcze 29 razy drużyna otrzyma 300sz. Bzdura prawda? Cóż w EE jednak to działa, sądziłem, że może ktoś zmienił warunki w dialogach starego maga ale nie - plik dlg wygląda dokładnie tak samo jak w podstawowej grze (nie ma tam po owych 300gp śladu). Wie ktoś może z czego może to wynikać? Dziwne te niektórze upgradEE :P
porfirion - 2016-02-11, 12:33

Tuldor88 napisał/a:
plik dlg wygląda dokładnie tak samo jak w podstawowej grze (nie ma tam po owych 300gp śladu)

Grałeś w czystą wersję starego BG1? Czy w BGT? Nie pamiętam, jak to było w BGT, bo baaardzo dawno weń nie grałem, ale sprawdziłem jakieś swoje notatki i screeny z czystej BG1, zupełnie niezmodowanej, i Firebead dawał kasę. I to dwukrotnie można było ją wydębić - raz w Candlekeep, a drugi raz po otrzymaniu zadania kupna książki w Beregoście.

Tuldor88 - 2016-02-11, 12:39

W obu wygląda to dokładnie tak samo - w żadnym z nich owych 300gp ni ma...
porfirion - 2016-02-11, 12:45

Dawno temu (ze 3 czy 4 lata temu) grałem sobie w wyzwanie BG, bez wczytywania gry - na zupełnie czystej niezmodowanej grze i tak mnie naszło by sobie to opisywać w postaci historyjki ze screenami (niestety mało tego było i nigdy nie dokończyłem). Wrzuciłem to swego czasu na innym forum, zresztą potem dałem też tutaj w dziale twórczości: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=6562

W odcinkach 1 i 3 są oba spotkania z Firebeadem, ale cobyś nie musiał szukać, od razu oba screeny - Candlekeep: http://i.imgur.com/zRRfA.jpg i Beregost: http://i.imgur.com/CD1xw.jpg (niestety nie zobaczysz na screenach, że gadałem 30 razy - za mała rozdziałka :P, musisz z tym uwierzyć mi na słowo :P)

Tuldor88 - 2016-02-11, 12:57


Znajdź mi tu te 300gp a postawię piwo :razz: Nie wiem jak to jest ze w akcjach nie ma nic takiego, ba nie ma nawet osobnego dialogu dla tego 30 zagadania...

anoim2666 - 2016-02-11, 13:09

W oryginale daje złoto. Przed chwilą sprawdziłem. Nie ma żadnego innego dialogu, po prostu drużyna zdobyła złoto: 300. Modów żadnych nie mam jest to czyste bg1.
porfirion - 2016-02-11, 15:54

To złoto od Firebeada dostaje się skryptem - ale nie z dialogu, a ze skryptu podpiętego pod plik cre - u mnie oba pliki Firebeada (fireb1.cre i firebe.cre) mają wśród skryptów podpięty taki gg300.bcs i tam masz
Cytat:
IF
NumTimesTalkedTo(30)
THEN
RESPONSE #100
SetNumTimesTalkedTo(31)
GiveGoldForce(300)
END

czyli nie jest ważne jaka gadka z Firebeadem - czy przed czy po queście, ważne by pogadać 30 razy :) Jeśli u Ciebie to nie występuje, to może ten plik bcs nie jest podpięty pod cre?

EDIT: i w sumie skoro jednak to jest w przynajmniej jednej z wersji starego BG1, to zrobił się offtop do tematu EE ;)

Tuldor88 - 2016-02-11, 15:56

Faktycznie skrypt jest ale nie ma go przypisanego do cre, to już jesteśmy w domu...
Arwena - 2016-03-11, 03:07

Hej forumowicze.

Po bardzo długiej przerwie dorwałam Baldura w odnowionej edycji. Dotarłam do Pomocnej Dłoni i za którymś razem w wyposażeniu sklepu Bentleya było to co na obrazku.


Czy ktoś mi to może wyjaśnić ? :P

Cahir - 2016-03-11, 06:54

Arweno, masz jakieś mody zainstalowane? To raczej na pewno efekt jakiegoś moda, nie ma nawet takiej linii dialogowej w BGEE jak "Ubita, pusta butelka po miksturze".

Może wklej tu zawartość WeiDU.log to ktoś znający się na modach będzie ci w stanie udzielić precyzyjnej odpowiedzi.

tomashes - 2016-03-11, 23:20

Mam problem z czarami Branwen. Wchodząc w czary kapłana okno jest nieaktywne tak jakby Branwen nie była kapłanką. Mogę używać czarów wcześniej zapamiętanych jednak nie mogę nic zmienić. Ktoś wie w czym może tkwić problem? Jakiś bug czy coś przeoczyłem?


Czy istnieje możliwość zamiany sterowania kamerą ze strzałek na WSAD? W opcjach nic nie znalazłem, modów też jakoś nie mogę wyczaić.

Już nie aktualne. Rozwiązałem problem poprzez zewnętrzny program zmieniający funkcje danych klawiszy.

Arwena - 2016-03-12, 04:50

NPC Project , unfinished buisness i atweaks :) Może to przez to, że Eldoth jest w drużynie. Bentley zareagował w dziwny sposób na jego widok :)
Tuldor88 - 2016-03-12, 08:29

tomashes niestety BGEE jest ułomne i nie posiada programu konfiguracyjnego jaki miał zwykły baldurek (klasyka 1 : EE 0) i musisz wszystko ustawiać ręcznie w pliku baldur.ini jaki znajdziesz w głównym katalogu gry - jeśli tam pozmieniasz nie będziesz musiał używać innych programów :wink:
Co do zaklęć Branwen - jaką masz wersję BGEE? 1.3 czy wcześniejszą?

Gdy o te itemy w Pomocnej Dłoni chodzi to część z nich kojarzę z (chyba) właśnie atweaksa, najwidoczniej instalacja nie przeszła poprawnie i tyle ;)

tomashes - 2016-03-12, 10:56

Tuldor88 - dzięki za info o baldur.ini. Wiesz może jeszcze jak to ustawić?
Mam wersje Baldura 1.3

Tuldor88 - 2016-03-12, 11:52

Heh, czyli najnowszą - w takim razie nie mam bladego pojęcia dlaczego nie masz opcji edycji zaklęć na zwoju kapłańskim... zescreenuj kartę kapłanki i wygląd tej zakładki ok?
Co do pliku to już kiedyś pisałem, że dobrze by było jaką listę zrobić... daj mi godzinkę - wrzucę na osobnym wątku

tomashes - 2016-03-12, 11:57

Teraz odkryłem, że te czary czasem są czasem ich nie ma. Wczoraj wyłączając gre nie działało, dzisiaj jest wszystko w porządku. Musiałem coś przeoczyć. Jak problem się znów pojawi to wrzuce screena.
Tuldor88 - 2016-03-12, 12:36

spoko, a odnośnie skrutów klawiszowych możesz zerknąć tutaj: http://athkatla.cob-bg.pl...p=118498#118498 mam tylko nadzieję że inne ludziki uzupełnią brakujące pozycje :P
Ruffle_truffle - 2016-04-28, 22:27
Temat postu: Po zainstalowaniu win 7 64b gra wolno 'chodzi'
Zainstalowałem Windows 7 Professional, save'y mi się zachowały, instaluję Enhanced Edition i gra ślimaczy ostro. Nie pomagają sposoby z dodaniem dwóch kwestii do Baldur.ini, a na dodatek karta graficzna zniknęła mi z Menedżera urządzeń i teraz ciężej mi sterowniki znaleźć. Odwiedzam strony, w których toczą się dyskusje na podobne tematy, ale ja się na tym nie znam i to są dla mnie chińskie znaczki. Zrozumiałem np. wypowiedź: bez karty graficznej Windows by nie działał, ale wyskoczyłoby do DOSa. Ściągnąłem sprytny programik, który mi wykrywa system, procesor i sprzęt (kartę graficzną), ale ona zniknęła.

A chyba te sterowniki są potrzebne, by moja wersja BG:EE działała.

Po chwili: ok, coś jest. Udało mi się odzyskać standardową kartę graficzną VGA, ale nie ma do tego nowego sterownika, gdyż nie wykryto sprzętu ADM przez autodetectutility.

Moje dane:
Microsoft Windows 7 Professional Service Pack 1
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
3.93 GB RAM
149 Gb

A może jednak coś robię źle z Baldur.ini
Gra się tak, jakby na wszystkie postacie wpływało zaklęcie "Tłuszcz" i "Spowolnienie ruchów", czyli nie da się grać, o rzucaniu czarów przez połowę drużyny i wrogów to nie wspominając.

Żałuję, że wersja EE nie ma konfiguracji. Na poprzednim Windowsie wszystko pięknie śmigało (hm, to był chyba 32 bitowy). Teraz daję np. "uruchom w trybie zgodności" i nic.

Jolan - 2016-04-29, 06:26

Erm, zainstaluj sterowniki do karty graficznej. Tutaj http://support.amd.com/en-us/download albo tutaj http://www.nvidia.com/Dow...aspx?lang=en-us
Ruffle_truffle - 2016-04-29, 10:07

Byłem na tych stronach, ale ciężko mi było znaleźć odpowiedni sterownik. Nie jestem zbytnio obeznany w tych sprawach. Narzędzie do autoidentyfikacji potrzebnego sterownika nie potrafiło mi podpowiedzieć, jaki typ mam wybrać. Najprawdopodobniej mam Intel, a o problemach z Intelem i BG:EE sporo już napisano na forach Beamdogu.

Zrobiłem na razie tak: Wszedłem w Komputer, potem Menedżer urządzeń, następnie p-klik karta graficzna i "Aktualizuj oprogramowanie sterownika". Włączył mi się kreator aktualizacji sterowników, wyszukał, pobrał i instaluje nowe oprogramowanie sterownika niemal automatycznie i bez większej ingerencji.

Jak się to wszystko załaduje, to napiszę, jakie były efekty, może ktoś, kto będzie miał podobny problem skorzysta.

Edit 1: Zadziałało. Wyświetla mi się NVIDIA GeForce GT 440. Po ponownym uruchomieniu sprawdzę, jak to hula.

Edit 2: Jak zaktualizować sterowniki do karty graficznej Windows 7 Po zastosowaniu się do zaleceń na tym filmiku wszystko jest zaktualizowane i hula przednie.

Tuldor88 - 2016-04-29, 13:14

Ruffle_truffle napisał/a:
a na dodatek karta graficzna zniknęła mi z Menedżera urządzeń
Skoro przestało Ci wyświetlać nawet info o karcie graficznej to masz problem z kompem a nie z grą, problemy z grą to tylko objaw a nie przyczyna - dlaczego w takim razie rozmowę toczymy w podforum o BGEE zamiast w "Diademie" ? Niech to ktoś (Cahir? Jvegi? Elef?) przeniesie. :smile:

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedniego sterownika (też tak miałem raz czy dwa) doradzam spytać tutaj: https://forum.dobreprogramy.pl/

Przecież napisał, że sobie poradził, po co spamujesz?

monk - 2016-07-19, 12:58

cześć,

udało się komuś używać kodów w BGEE?

u mnie nie działają
nie pokazuje mi się też konsola po Ctr/space

na zagranicznych forach radzili dopisywać "ProgramOpt. Debug Mode 1" w baldur.ini ale to nic nie dało

Vinci - 2016-07-19, 13:04

monk napisał/a:
udało się komuś używać kodów w BGEE?

u mnie nie działają
nie pokazuje mi się też konsola po Ctr/space

na zagranicznych forach radzili dopisywać "ProgramOpt. Debug Mode 1" w baldur.ini ale to nic nie dało


W wersji EE należy w Baldur.lua (to coś innego niż Baldur.ini) dopisać:

Cytat:
SetPrivateProfileString('Program Options','Debug Mode','1')


Aha: kody nie zaczynają się w wersji EE od "CluaConsole:" ale od prostego "C:" np. C:CreateItem('xxx')

monk - 2016-07-19, 13:49

ja nie mam baldur.lua, mam tylko ini
Vinci - 2016-07-19, 14:50

monk napisał/a:
ja nie mam baldur.lua, mam tylko ini


baldur.lua jest w Dokumentach, nie w folderze z grą.

Cytat:
C:\Użytkownicy\NazwaUzytkownika\Moje dokumenty\Baldur's Gate - Enhanced Edition


Coś w tym stylu.

monk - 2016-07-19, 15:00

nie mam tam rozszerzenia lua, tylko ini
czytając zagraniczne fora też dotarłem do baldur.lua, ale go nie widzę ja oczami, ani komputer

Vinci - 2016-07-19, 17:42

Może przeinstaluj grę? Masz jakieś dziwne wydanie BG:EE? Biedronkowe czy coś tam? U mnie są oba, .lui i .ini z tym że .ini jest praktycznie puste, z tego co wiem to jest w ogóle nie używane przez EE. Spróbuj je usunąć i odpal grę, zobacz czy gra stworzy sobie nowy plik.

Ewentualnie masz w załączniku mój, z wersji steamowej razem z SoD, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

monk - 2016-07-19, 18:36

1. wywaliłem ini, gra stworzyła nowy ini
2. wywaliłem ini, wstawiłem Twój lua, gra stworzyła nowy ini, lua został, consoli nie otwieram dalej

Zed Nocear - 2016-07-21, 13:35

Nazwa pliku zależy od wersji. Przed v2.0 jest Baldur.ini. Od wersji 2.0 (SoD lub tylko patch) jest Baldur.lua.

Ja mam w Baldur.ini wpisaną linię
Kod:
    'Program Options',    'Debug Mode',    '1',

i konsola działa bez problemu. Linia nie może być wstawiona gdziekolwiek, tylko koniecznie pomiędzy nawiasami:
Kod:
INSERT INTO options ROWS (
);

Musi też dokładnie wyglądać co do znaku jak wyżej. Jak skróciłeś do
Kod:
ProgramOpt. Debug Mode 1

to też nie będzie działać.

monk - 2016-07-24, 23:48

sorry za bałaganiarstwo, oczywiście bezbłędnie wpisywałem
'Program Options', 'Debug Mode', '1',
mi się nie otwiera konsola po ctr space

Pavlus - 2016-10-28, 23:09

A ja mam pytanko, czy tylko ja mam pikselowate sprite'y na przybliżeniu? To wygląda gorzej niż w Starej grze. Tzn gdy sobie przybliżam obraz tak do wielkości postaci z 800x600 to mam zlepki pikseli. :sad:
Aha i tryb opowieści co robi? HP spada do 1 i postać walczy dalej? Właśnie zaczynam speedrun I zaliczę osiągnięcie solo i przyjaciel Vola. :lol:
Można jakoś zmniejszyć rozdziałkę lub powiększyć GUI? Ciężko mi się do tej drobnicy przyzwyczaić.

Tuldor88 - 2016-10-30, 09:56

Tryb opowieści? Hmm... poza nieśmiertelnoscia cos jeszcze robiło z rzutami i obrażeniami ale czy przez podniesienie siły do 25 czy przez coś innego nie pamietam - ogólnie jest to syf i jeśli juz chcesz robic speedruna (co jest dla serii BG profanacją) wyłącz paskudę bo to to samo co CLUAConsole ;)

Odnośnie pikselozy - pod tym wzgledem jest u mnie ok, co prawda płynność gier EE jest u mnie żałośnie słaba na normalnych mapach (jesli ekipa jest we wnętrzach bądź na małym obszarze jest ok) ale sam wygląd na zoomie mam identyczny jak w klasyku.

porfirion - 2016-10-30, 11:16

Tuldor88 napisał/a:
Tryb opowieści?
(...)
wyłącz paskudę bo to to samo co CLUAConsole ;)

Ale Pavlusowi chodziło o dostanie aczika Przyjaciel Vola (który mógłby się nazwać inaczej Drugi największy lamer w Krainach? :P), które jest właśnie za przejście gry w story-mode. Z tym aczikiem już wcześniej jakieś problemy były, na forum Beamdoga i na Steamie już dawniej ktoś też pisał, że go nie otrzymał - ale nie doczytałem tam żadnego rozwiązania tego problemu...

Jolan - 2016-10-30, 17:03

Nawet nie próbuj robić achievmentów na BG:EE. Niektóre nie działają, niektóre tylko czasem. Szkoda zachodu :/
Pavlus - 2016-10-30, 17:09

Może, ale gra się przyjemnie, choć do drobnicy cieżko przywyknąć, tzn do małego GUI itd:P Sporo poprawili w ostatnim dużym patchu z czerwca:P
Tuldor88 - 2016-11-02, 18:54

Eee... nic nie wiedziałem o tym "przyjacielu volo" o co chodzi? Oświećcie bidnego tuldka.
porfirion - 2016-11-02, 22:36

bidny Tuldek napisał/a:
Oświećcie bidnego tuldka.

*pac, pac, głask, głask*

No, już dobrze, już dobrze. To po kolei. Bidny Tuldek wie, co to Steam? Świetnie :smile: Wie, że na Steamie można zdobywać w grach osiągnięcia (po ęgilsku: achivements, potocznie: acziki)? Doskonale :grin: Wie, że BG:EE jest taką nowoczesną grą, że jest dostępna na Steamie? Wyśmienicie :lol: No to teraz zbierając do kupy wszystkie informacje - w Baldurku EE można dostawać osiągnięcia za różne, rozmaite rzeczy, mądre lub głupie, które się w grze zrobi :peace: A jednym z tych osiągnięć jest "Przyjaciel Vola" za bycie noobem na wzór Vola, czyli przejście gry w trybie opowieści. Właściwie powinien być też aczik "Przyjaciel Noobera" - za śmierć głównego bohatera w trybie opowieści.
:kowadlo:

Inna sprawa, że acziki w BG:EE zdają się często nie działać - przynajmniej wedle relacji różnych osób tu i ówdzie :cry:

A żeby ten post nie był takim kompletnym spamem i wyżywaniem się na bidnym Tuldku, to zapodam listę tych aczików: https://www.exophase.com/...m/achievements/
Inna sprawa, że bidny Tuldek mógłby się przeprosić z wujaszkiem Góglem, bo tę stronę linkowaną znalazłem w 1. (słownie pierwszym) wyniku po wpisaniu frazy "baldur's gate ee achivements" :razz:

Kliwer - 2016-11-03, 09:11

Swoją drogą to przemysł gaimingowy zatoczył niezłe koło. W dawnych czasach w grach zdobywało się "punkty", tak w platformówkach i w FPS-ach jak i w RPG-ach. Nie służyły one do niczego, po prostu były po to, by coś zbierać, jak tazosy z czipsów. Potem zaczęto w grach rezygnować z rzeczy nie mających wpływu na rozgrywkę by, jak widzę, dzisiaj znowu do nich wrócić w postaci tych acziwmentów. Ciekawe zjawisko.
Tuldor88 - 2016-11-05, 15:46

porfirion napisał/a:
Wie, że na Steamie można zdobywać w grach osiągnięcia (po ęgilsku: achivements, potocznie: acziki)? Doskonale :grin:
Tego nie wiedział bo nic ze Steama nie ma (BG cenegowe, bleee), usiłowałem w samej grze cosik takiego znaleźć i dlatego byłem mocno zdziwiony o czym Wy tu gadacie :razz:

Podziękował ;)

Cecylio - 2016-11-08, 18:19

Warto zabrać ze sobą Neerę? Albo Rasaada? Ten drugi raczej w ramach ciekawostki, może sprawdzi się jako procarz albo w rzucaniu strzałkami.

Czy BG1 NPC Project obejmuje towarzyszy z EE?

Vinci - 2016-11-08, 18:27

Cecylio napisał/a:
Warto zabrać ze sobą Neerę? Albo Rasaada? Ten drugi raczej w ramach ciekawostki, może sprawdzi się jako procarz albo w rzucaniu strzałkami.


Neera to moim zdaniem najlepszy towarzysz ze wszystkich dodanych w EE. Rasaad jako mnich jest dość słaby w BG1.

Cecylio napisał/a:
Czy BG1 NPC Project obejmuje towarzyszy z EE?


Czy ich rozszerza tak jak podstawowych? Nie. Oni sami w sobie są bardziej rozbudowani niż ci z podstawki.

Cahir - 2016-11-08, 18:30

Cecylio, pytasz pod względem mechaniki, czy questa? Jeśli chodzi o to drugie, to bardziej podoba mi się quest Rasaada. Questu Hexxat i Neery są IMO najsłabsze. To dla BG2EE. Jeśli chodzi o BGEE, to wszystkie questy są raczej krótkie i słabe. Ale Rasaada chyba też najciekawszy IMO.

Niestety NPC Project nie obejmuje postaci z EE (i nie ma takich planów). Ale zerknij na moją listę modów, tam chyba coś dla Neery jest.

Tuldor88 - 2016-11-08, 21:48

Co do Nerki i Raska możesz zerknąć tutaj: http://baldur.cob-bg.pl/bg1ee?pg=2,1,18 i tu http://baldur.cob-bg.pl/bg1ee?pg=2,1,20
Starałem się w miarę obiektywnie opisać ich wraz z dornem... hmm.. muszę też w końcu dokończyć te lokacje :/

Cecylio - 2017-06-02, 19:29

W sumie moje pytanie dotyczy obu części, ale jako że zaczynam od pierwszej... Otóż, załóżmy, że wylosuję takie staty dla Barda, a raczej Fechmistrza (da radę!):

S 18 (19 z tomem)
Z 18 (19 z tomem)
K 15 (16 z tomem)
I 18 (19 z tomem)
M 3 (?)
C 18 (19 z tomem)

Czy tak wysoka Inteligencja cokolwiek mi da? Wiem, że jest ważna dla Barda i warto mieć co najmniej 15.

Meisarcha - 2017-06-02, 19:48

Może EE coś w tej kwestii zmienia (aczkolwiek nie sądzę). 15 było potrzebne tylko do Podręcznika ... golema w ToBie, do tego czasu można kulnąć 2 punkty INT (wolumin i machina Luma, o nieistotności tej cechy świadczy to, że nawet Gwiazda z Talii daje bardowi +1 do zręczności), do tego kamień ioun. Abstrahując od faktu, że istnieją mikstury geniuszu i skupienia. Tak wysoka cecha pozwoli Ci się (o ile grasz na co najmniej normalnym poziomie trudności) co najwyżej uczyć bezproblemowo zaklęć, oraz przyswajać (do książki, nie do pamięci) większą ich ilość (nic, czego nie można osiągnąć miksturami). 12 to max.
A mądrość jest nie bez znaczenia (chociażby do wiedzy - poniżej 10 daje kary).
19 charyzmy nie ma sensu (w BG I wystarcza 15 (+ dobra reputacja), w BG II jest w zasadzie od razu pierścień i płaszcz).
Cechy wolicjonalne - ok

Tuldor88 - 2017-06-02, 20:44

Uzupełniajac wypowiedź Meisarcha - Inteligencja jest przydatna podczas walk z Ilithidami - po udanym trafieniu wysysają postaci inteligencję (bodaj 2 lub 4 punkty na hit zależnie od rodzaju łupieżcy umysłu) gdy inteligencja zejdzie do 0 postać ginie niezależnie od hp i innych cech, o ile dobrze pamietam efekt przenika ochronki takie jak kamienna skóra itp... wiec majac do wyboru niską madrość lub niski intelekt wybierz niską mądrość. Co prawda walki z ilithidami są bardzo rzadkie i idzie ja policzyc na palcach jednej ręki (kanały w dzielnicy światynnej, podmrok w mieście ilithidów i przy uwalnianiu córki matki opiekunki, twierdza strażnika poziom z machiną luma, tob w kryjówce sendai)) ale jednak lepiej nie być 'na hita' bo mozna zobaczyć 'rąsię' jak kilku sie na ciebie uweźmie i im K20 dopisze
Meisarcha - 2017-06-02, 20:56

Tuldor88 napisał/a:
Inteligencja jest przydatna podczas walk z Ilithidami

Racja
Tuldor88 napisał/a:
bodaj 2 lub 4 punkty na hit zależnie od rodzaju łupieżcy umysłu

5 (bicz ego bodaj), w przypadku łupieżcy, nie pamiętam czy ulitharid ma inaczej

Nie wiem, czy Cecylio planuje solówke, w przeciwnym razie raczej będzie mieć kogoś kto weźmie to na siebie. Swoją drogą Minsc ma 8 int, a z tymi łupieżcami jakoś sobie radził (choć ostatni raz grałem z nim kilkanaście lat temu).

Kliwer - 2017-08-17, 10:47

Pytanie takie: jak teraz wygląda sprawa polonizacji gier EE (wszystkich, BG1, BG2, SoD, IWD)? Czy tekst gry jest nowy, czy też taki, jak w dawnych wersjach? Czy jest polski dubbing? I co z dubbingiem do nowej zawartości, w tym dodatku?
Cahir - 2017-08-17, 15:20

Dubbingu do nowej zawartości nie ma i nie będzie (chyba, że Beamdog mnie wyjątkowo zaskoczy). Jeśli chodzi octłumaczenie poszczególnych gier:
BGEE - tłumaczenie i dubbing oryginalnej zawartości dostępne z poziomu gry. Nowsza wersja tłumaczenia, poprawiająca błędy zgłaszane na forum Beamdoga i CoB jest dostępna w dziale Download n SHS. Docelowo ma siě znaleźć w grze wraz z wyjściem nowego patcha.
BG2EE - tłumaczenie i dubbing oryginalnej zawartości dostępny w paczce w dziale download na SHS i CoB. Mam nadzieję, że całość znajdzie się w grze wraz z kolejnym patchem (aczkolwiek co do dubbingu nie mam pewności)
IWDEE - tłumaczenie i dubbing w grze
SoD - tłumaczenia i dubbingu nie ma

Kliwer - 2017-08-17, 19:39

A jak to jest z tymi nowymi wersjami tłumaczeń? Dubbing jest jak w starej grze, nowo przetłumaczone teksty nie gryzą się z tym?
Cahir - 2017-08-17, 19:47

Co masz ns myśli pod pojęciem "gryzą się"? Teksty mówione z nowej zawartości będą po angielsku i to jedyna niedogodność. Wszelkie poorawki w stsrej zawartości dokonywane są z dochowaniem wierności polskiemu dubbingowi. Tam gdzie w oryginale tekst nie zgrywał się z kwestią wypowiadaną przez aktora, poprawialiśmy to. Dokonujrmy jeszcze poprawek w tekście starej zawartości w BG2 więc planowane są jeszcze aktualizację paczki z tłumaczeniem przed wyjściem patcha.
Bartek - 2017-08-17, 22:50

Kliwer napisał/a:
jak teraz wygląda sprawa polonizacji gier EE (wszystkich, BG1, BG2, SoD, IWD)? Czy tekst gry jest nowy, czy też taki, jak w dawnych wersjach?


Kwestie mówione są rzetelnie odsłuchiwane, sprawdzane z zawartością pisaną, która z kolei podlega często korekcie. Robimy tak, aby trzymały się one jota w jotę, nawet jeśli tłumaczenie jest czasem niekoniecznie na dobrym poziomie. Dubbingu nie zmienimy ze zrozumiałym względów, tudzież słowo pisane jak najbardziej...

Sama polonizacja starych wersji BG1 i 2, IWD to tylko interpunkcja i niekiedy niedociągnięcia w przekładzie, usystematyzowanie nazw itp.
Tłumaczenie SoD może kiedyś, jak będzie czas i jak się znajdą ludzie nie tylko z chęciami i duuużym zapałem, ale cierpliwością i wytrwałością.

porfirion - 2017-08-17, 23:20

Bartek napisał/a:
Robimy tak, aby trzymały się one jota w jotę

Ale mam nadzieję, że nie w każdym miejscu bez wyjątku? Bo niektóre nagrane kwestie są przetłumaczone nie koślawo, ale po prostu błędnie. Za przykład niech posłuży kwestia Sarevoka w świątyni Bhaala: "Rzeczywiście jesteśmy jedną rodziną..." - Zborowski mówi "jesteście" co jest dosłownym przetłumaczeniem "You are indeed family", ale w kontekście jest bezsensowne (dlatego w tekście to później poprawili, ale pewnie za późno się zorientowali i nie mieli jak nagrać kwestii ponownie), więc dopasowywanie tego do kwestii mówionej nie jest dobrym pomysłem (i ufam, że tego nie zrobiliście :wink: ). Na szczęście chyba takich przypadków nie było wiele, ale pewnie jeszcze parę się znajdzie.

A tak zupełnie na marginesie:
Bartek napisał/a:
Dubbingu nie zmienimy ze zrozumiałym względów, tudzież słowo pisane jak najbardziej

Często napotykałem błędne użycie "tudzież" jako "lub", ale chyba po raz pierwszy się spotkałem z użyciem go w znaczeniu przeciwstawnego "a" :smile:

Kliwer - 2017-08-18, 09:03

Hm... Jest takie miejsce w BG1, w przerywniku między rozdziałami. Fronczewski mówi "musisz się udać do lasów Cloakwood", podczas gdy wszędzie indziej jest, bardzo ładnie spolszczona, Puszcza Otulisko. Co np. z tym zrobiliście? Mam nadzieję, że nie wwaliliście wszędzie tego Cloakwood?
Cahir - 2017-08-18, 09:27

Spokojnie, takich kwiatków nie będzie. Cloakwood pozostanie wszędzie Knieją Otulisko :smile:
Ruffle_truffle - 2017-08-19, 22:54

Mam Safanę dualowaną na maga z BG 1, przeszła płynnie do SoD, tam jest z drugą klasą i nowym zestawem dźwiękowym. Czy w SoD jej postać się zmieni na tyle, że zabraknie drugiej klasy?
Pavlus - 2017-09-12, 22:17

Pytanie za sto punktów:D Czy Neera/Dorn/Rasaad są w jakiś sposób rozbudowani? Mają wtrącenia i bantery, ewentualnie questy? Czy to takie kukły jak reszta na niemodowanym BG1? Chciałbym całą sagę EE z tą trójką przejść, ale ciekawi mnie czy warto mieć ich w BG1 i SoD:)
Nobanion - 2017-09-13, 01:16

Warto ich mieć, każda inna a historie z nimi związane są wbudowane w naturalny, faeruński sposób- a czy da radę przejść całą sagę? Nie wiem, ale ciekawa odmiana po "naszych" już towarzyszach.
Zal - 2017-12-21, 23:35

Mam takie pytanie - czy jak po powrocie z Candelkeep w Płomiennej Pięści zabili mi jednego z drużyny i nie mam zapisu sprzed tego momentu, by poprowadzić dialog tak aby nie zabijali, to można jakoś inaczej przywołać tę postać? Chodzi o Khalida.
torian - 2017-12-22, 08:24

A nie możesz wskrzesić go w świątyni? Ekwipunkiem się nie przejmuj, jeszcze tam wrócisz.
Zal - 2017-12-22, 17:52

Nie da się go wskrzesić, bo zniknął po śmierci całkowicie z drużyny.
morgan - 2017-12-22, 17:59

Oj, biedak, dostał więcej niż 20 PŻ w ostatnim swym doczesnym ciosie (istnieje jeszcze możliwość petryfikacji i rozbicia, ale z opisu nie wynika, by tak było). Niech mu ziemia lekką będzie (a raczej swoimi kawałkami nieźle ją użyźnił). Bez poważnych zabaw edytorami/konsolą kodów (bo przecież ustawiły się już niektóre zmienne, więc nie ma gwarancji, że coś się nie zepsuje, gdy się go po prostu przywoła, no i nie będzie mieć doświadczenia z rozgrywki) nic się z tym nie da zrobić.

A starka (Jaha) nie brzęczała?

Gdybyś chciał się bawić w konsolę to przywołaj: KHALID, KHALID2, KHALID4 lub KHALID6 w zależności od Twojego poziomu.

Zal - 2017-12-22, 18:59

A jak się przywołuje?
morgan - 2017-12-22, 19:17

TU znajdziesz info o konsoli kodów.
W skrócie: C:CreateCreature("KHALID4")

Zal - 2017-12-22, 21:56

Dziękuję, jak spróbuję to dam znać. :)
Zal - 2017-12-23, 14:40

Hmmm, nie działa mi ta metoda. Nie wiem czy nie robię czegoś źle. Wkleiłem kod do pliku Baldur.lua i już przy odpaleniu gry ETT pojawiły się napisy invalid, zamiast napisów do gry.
morgan - 2017-12-23, 14:54

Nic dziwnego. Nie wklejasz tej komendy do Baldur.lua, tylko wpisujesz w okienku dialogowym w grze. W tym artykule o konsoli naprawdę podane są wszystkie informacje. Wystarczy go przeczytać i wykonać zawarte w nim instrukcje. Jeśli przeczytasz, a dalej jest to niejasne/nie działa, czytaj do skutku.

EDIT: Zakładam, że pisząc kod masz na myśli ten, który podałem powyżej. Linijka kodu dodawana do Baldur.lua nie ma prawa nie działać, jeżeli dodasz ją zgodnie z instrukcją i w kształcie podanym w instrukcji.

Zal - 2017-12-23, 16:41

Nie, mam na myśli poniższy kod:
'Program Options', 'Debug Mode', '1',

Tamto okno w grze się w ogóle nie otwiera.

memory - 2017-12-23, 17:55

U mnie ta linia w pliku LUA wygląda dokładnie tak:
SetPrivateProfileString('Program Options','Debug Mode','1')
Upodobniłem ją do wszystkich pozostałych wpisów.
Musisz się upewnić, że przy zamykaniu pliku LUA zapisujesz zmiany. Wtedy ctrl+spacja w trakcie gry powinny otworzyć konsolę.

Zal - 2017-12-24, 11:30

Dzięki, teraz konsola działa, ale jak przywołuję KHALID4 to nie da się go dołączyć do drużyny. Mówi tylko jedno zdanie, coś o Gorionie i kończy rozmowę, nawet jak go zagadam Jaheirą. Macie jakiś pomysł?
torian - 2017-12-24, 11:38

Spróbuj przywołać "innych Khalidów" (KHALID, KHALID2, KHALID4, KHALID6) ale nie daję gwarancji że nic nie będzie się później sypać.
morgan - 2017-12-24, 12:14

Dzieje się tak zapewne dlatego, że Khalid i Jaheira znikają, jeśli nie dołączy się ich do rozdziału III, teoretycznie warunek ten jest ustawiony na PPD, ale widocznie przekłada się na same dialogi. Chyba nic się z tym nie da zrobić. Zresztą nie rozumiem tej desperacji, to bardzo przeciętny NPC. A gdyby udało się go przyłączyć, to i tak będzie mieć soje bazowe doświadczenie.

W sumie jest jeszcze jedno rozwiązanie - tego przywołanego przyłącz po prostu kodem ctrl + q (CTRL + Q). R-rozmawiać już raczej nie b-będzie, ale też zapewne nie dla konwersacji go miałeś.

Zal - 2017-12-24, 13:42

Zadziałało. Dodałem mu też konsolą doświadczenia by miał tyle, co jak umarł. Dzięki. :)

EDIT: Do podziękowań służy odpowiedni przycisk po postem osoby, która Ci pomogła, sądzę, że chłopaki zasłużyli. - M

maddbirdie - 2018-01-10, 19:18

Hej, mam pytanie a propos przejścia między BG1 a SOD. Nie jestem pewna, czy mogę je tu wrzucić...? :dontgetit:

Walka z Sarevokiem kończy się przeniesieniem postaci do SOD. Grając w poprzednie wersje BG przyzwyczajona byłam do tego, że po Sarevoku robiłam questy związane z ToSC. Więc oczywiście tym razem zrobiłam tak samo, a gra wrzuciła mnie w dalszą część historii.. No i nie wiem, jak wrócić.

Czy z poziomu SOD wrócić do tych lokacji i potem przenieść się z powrotem na pierwszą mapę dodatku (jaki jest kod tej mapy?), czy może da się jakoś wyłączyć automatyczne przejście bohaterów do dalszej części rozgrywki?

EDIT:
Sposób z cheatsami nie działa. Z Final Save nie da się przejść kodem gdzieś indziej, a kody na lokacje z BG1 w SOD nie działają. Pomyślałam, że może w Final Save należy zmienić zmienną, która odpowiada za przejście do dalszej części rozgrywki? Ale na tym już się nie znam :(

EDIT2:
Problem rozwiązany, aczkolwiek zostawię post dla potomnych :) W EE Keeperze głównej postaci zmieniłam wartość zmiennej w zakładce Global Variables o nazwie SPRITE_IS_DEADSAREVOK z 1 na 0. Trzeba kodem na lokacje się przenieść gdzieś indziej. Wrzucę bo z tym też miałam problem.
Czyli najpierw zmiana w pliku baldur.lua poprzez dodanie

Cytat:
SetPrivateProfileString('Program Options','Debug Mode','1')

a potem konsola ctrl+spacja, przykładowy kod:

Cytat:
C:MoveToArea("AR2300")

P.orobić questy, jak się skończą - eksportować postać do SOD.

Aristo - 2018-04-25, 17:34

Moi drodzy, czy przed instalowaniem modów do BG EE (Steam) nadal konieczne jest użycie Modmerge?
Nobanion - 2018-04-25, 17:53

Aristo napisał/a:
Moi drodzy, czy przed instalowaniem modów do BG EE (Steam) nadal konieczne jest użycie Modmerge?

Tak. :razz:

Cahir - 2018-04-25, 18:55

Aristo, tak ale tylko pod warunkiem, że używasz też dodatku Siege of Dragonspear (SoD). W przypadku czystego BGEE ze Steama lub GoG, nie musisz korzystać z modmerge.
Aristo - 2018-04-25, 19:19

Dzięki. W tym przypadku chodziłoby o BG z SoD.
Ja natomiast sądziłem, że konieczność instalowania Modmerge to była jakaś przejściowa niedogodność, którą z czasem usunięto.

Cahir - 2018-04-25, 19:28

Niestety nie wygląda na to, myślę, że prędzej WeiDU zostanie zaktualizowane w sposób wykluczający dalszą konieczność używania modmerge. Ale to też trzeba pewnie cierpliwie poczekać.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group