Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Opracowania - Fachowa dokumentacja WoBG

Kliwer - 2013-04-15, 19:45
Temat postu: Fachowa dokumentacja WoBG
Proszę Państwa,
Idąc za myślą, którą podsunął Morgan przy okazji tematu dot. NPC-ów, proponowałbym systematyczne dokumentowanie świata WoBG w formie artykułów. Opisy postaci, recenzje poszczególnych części, solucje do questów, spisy przedmiotów, listy zmienionych zasad, czarów etc. Będzie to uniwersalne o tyle, że większość modów jest po polsku nieopracowana, a i po angielsku nie ma tego aż tak dużo, jakby się wydawało. Nie spodziewam się, że ktokolwiek (ze mną włącznie) jakoś strasznie do tego przysiądzie. Ale jakby zaczynać nadsyłać takie różne tekściki? Z czasem by się nazbierało.

Być może władze Klanu zechciałyby utworzyć odpowiednią zakładkę na stronie? Trzeba by ustalić też pewne zasady ogólne, np. za konieczne uważam do każdego artykułu, niezależnie od tematu, dołączyć informacje z jakiego moda pochodzą opisywane treści. Ten temat mógłby służyć jako miejsce narad, ustalania szczegółów, informowania co kto robi (żeby dubli nie było) etc.

Jak sądzicie?

L`f - 2013-04-15, 21:33

Inicjatywa całkiem fajna, warto jednak zwrócić uwagę na to, że cały WoBG składa się z gotowych modów z różnymi poprawkami. Na opisy modów miejsce na stronie już jest, niektóre (np. opis TDD czy TS) są już wykonane. Reszta - solucje, opisy NPCów, recenzje - czeka na chętnych. Jeśli ktoś by się zadeklarował na kilka konkretnych artykułów, mógłby tworzyć opisy na stronę jako członek grupy Kapłanów Oghmy - acz wszelkie szczegóły dotyczące takiej inicjatywy byłyby do ustalenia z Vincim, ewentualnie w trakcie nieobecności tegoż - z Alvarezem.

Na stronie Klanu jest też zakładka dotycząca WoBG-u (Chata Dradiela) - jeśli duża część modów, na które składa się megainstalacja Dradiela, byłaby opisana, można by w tytułach komponentów dać linki do konkretnych artów. Średnio niestety widzę podzielenie w opisach WoBG-u na części i wskazywanie, co pochodzi z jakiego modu - megainstalacja jest na tyle duża, że byłoby to raczej awykonalne - poza tym myślę, że opisywanie modów po kolei to najlepszy sposób na uniknięcie dubli w tworzeniu dokumentacji zawartości. Ewentualnie można wskazać nawiązania między poszczególnymi modyfikacjami, może napisać poradniki do gry z WoBG-iem, etc.

W dziale o WoBG-u przydałyby się też informacje o tym, co w danym modzie zostało poprawione - ale to taka luźna propozycja, bo, o ile pamiętam, Dradiel pisał, że niezbyt ma czas się tym zajmować.

Co do mnie - o ile oddolną inicjatywę tworzenia opisów modów jak najbardziej popieram, o tyle sam niestety w chwili obecnej raczej nie mam jak wziąć w tym udziału. Nie dość, że nie grałem dotychczas z WoBG-iem, to jeszcze mój czas jest na tyle ograniczony, że prawie nie mam kiedy tworzyć własnego modu, a co dopiero grać lub opisywać inne. :P Niemniej jednak mam nadzieję, że pomysł ewoluuje w coś więcej.

|m/organu|m/ - 2013-04-15, 22:24

L'f ma rację - raczej właśnie myślałem o zachęceniu (a bardziej zaznajomieni z modami zawsze mogą nakierować/poinformować skąd pochodzą dane przygody czy postaci) do prac nad opisaniem modów. Dodam tylko, że jest mnóstwo rzeczy zrobionych - większość NeJa, część RoT i CtB, tylko niestety nie ma komu kontynuować prac - to naprawdę nie jest trudne, a daje satysfakcję - zapraszam (w imieniu osób odpowiedzialnych)
Kinski - 2013-04-15, 22:25

BG 1 w WoBG mam opisane w 75%.

Cytat:
Średnio niestety widzę podzielenie w opisach WoBG-u na części i wskazywanie, co pochodzi z jakiego modu - megainstalacja jest na tyle duża, że byłoby to raczej awykonalne

Jest wykonalne na pewno w BG 1.

Kliwer - 2013-04-16, 00:38

Drodzy Panowie,
Zgadzam się z wami:). Tylko dwa zastrzeżenia.

1. Nie chciałem sugerować opracowywania samych konkretnych modów na podstawie WoBG, bo zmiany są całkiem duże (zwłaszcza dot. przedmiotów). A mój post jest właśnie do graczy WoBG skierowany. Ale jeżeli nikomu praca na takim materiale nie przeszkadza, to mi tym bardziej.

2. Wiem, że strona czeka na opracowania. Ale, nie bierzcie tego za złośliwość, czeka od lat. I niewiele nowych materiałów się pojawia. To, moim zdaniem znaczy, że zły jest tryb pracy. Nikt (prawie nikt) nie ma czasu lub ochoty, by opracować np. całe RoT. Ale może metodą malusieńkich kroczków da się coś pchnąć do przodu. Ten wrzuci opis i opinię o kilku NPC-ach, tamten kilka sztuk broni opisze, jeszcze inny solucję do kilku zadań. I tak coś zacznie się zbierać.

Wiem, Morgan, że jesteś przeciwny pracy na modłę "pospolitego ruszenia". Rozumiem argumenty i dostrzegam ich wagę. Ale może lepiej, żeby pojawiało się coś, nawet jeżeli chaotycznie, niżby nic się nie miało pojawiać?

Nie organizowałem nigdy takiej pracy. Wy macie większe doświadczenie, więc podpowiedzcie po prostu.

Proponuję ten temat wyzyskać następująco:

1. Najpierw piszemy post, w którym zgłaszamy kto za co się zabiera (tak żeby nie było dubli);
2. Potem wrzucamy materiał tu, w celu dania możliwości innym się wypowiedzieć;
3. Na koniec wysyłamy tekścik do władz Klanu z prośbą o zamieszczenie na stronie.

Myślę, że może podziałać.

BTW: Kinski, a skoro masz tak dużo BG1 opisane, to podzielisz się kiedyś z nami? Jak skończysz pewno?

Ja myślałem o napisaniu solucji do NeJ-2, cz. 2. Ale jest po angielsku, więc nie wiem, czy warto. Poza tym tak wiele bugów jest w tym modzie, że chyba na jaką korektę poczekać trzeba. A to nieprędko nastąpi.

|m/organu|m/ - 2013-04-16, 11:04

Kliwer napisał/a:
Ja myślałem o napisaniu solucji do NeJ-2, cz. 2

Nie mam obecnie dostępu do tajnej komnaty i opieram się na wspomnieniach, wiem, że z tej części zrobione jest Ulcaster, Pierścień Mocy i chyba Halruaa (choć jedyną kompetentną osobą, by się wypowiadać jest autor).
Kliwer napisał/a:
Poza tym tak wiele bugów jest w tym modzie, że chyba na jaką korektę poczekać trzeba. A to nieprędko nastąpi.

Naprawdę? Grałem dość dawno temu (i nie do końca, bo jakoś się znudziłem), ale jakoś ich sobie nie przypominam w takiej ilości. Tak czy owak - jeśli sam dradiel nic z tym nie zrobi, to raczej nikt, bo Vlad projekt olał, dyżurni poprawiacze modów z pewnego forum może i by chcieli, ale to nie jest kwestia poprawieniu paru zmiennych, tylko włożenia jeszcze całkiem sporej ilości pracy, więc nikt się po temu nie kwapi.

Kinski - 2013-04-16, 13:14

Cytat:
skoro masz tak dużo BG1 opisane, to podzielisz się kiedyś z nami? Jak skończysz pewno?

A i owszem. Jak skończę.

Cytat:
bo zmiany są całkiem duże (zwłaszcza dot. przedmiotów).

Robienie list przedmiotów, opisywanie - nie ma specjalnie znaczenia. Można wspomnieć o co ciekawszych czy jak brakuje opisu działania lub jest on mylący (DSotSC się w tym lubuje).

Kliwer - 2013-04-16, 13:41

Ok, dobra.

To żeby dać przykład zajmę się pisaniem czegoś na kształt poradnika ogólnego do grania w WoBG-a. Będę podsyłam fragmentami. Jak wam się spodoba, to wrzucicie na stronę. Jak nie to mała bieda.

Nobanion - 2013-04-16, 14:02

Pisz Pan Pisz :) Każda inicjatywa i działanie praktyczne jest jak najbardziej zasadne, pamiętaj jednak, że do WoBG-a lgną często ludzie, którzy mają złe wspomnienia z BGT czy też WBP, albo w ogóle nie grali w zbyt wiele modyfikacji i tylko dzięki dradielowi decydują się na instalację 3 gier z dodatkami i ściągniecie 8,06 GB modyfikacji :)
pozdrawiam :grin:

Alvarez - 2013-04-16, 16:45

|m/organu|m/ napisał/a:
Kliwer napisał/a:
Ja myślałem o napisaniu solucji do NeJ-2, cz. 2

Nie mam obecnie dostępu do tajnej komnaty i opieram się na wspomnieniach, wiem, że z tej części zrobione jest Ulcaster, Pierścień Mocy i chyba Halruaa (choć jedyną kompetentną osobą, by się wypowiadać jest autor).

Dwie główne rzeczy, których brakuje w NeJu to Głębia Dorna i Ząb Wielkiego Gada.
|m/organu|m/ napisał/a:
Naprawdę? Grałem dość dawno temu (i nie do końca, bo jakoś się znudziłem), ale jakoś ich sobie nie przypominam w takiej ilości.

Też nie miałem problemów. Myślę, że jest to kwestia kompatybilności z innymi modami. Autorzy NeJa nie pofatygowali się specjalnie na testy i jedynym "oficjalnie kompatybilnym" modem jest Tortured Souls w wersji nie-BP.
Kliwer napisał/a:
2. Potem wrzucamy materiał tu, w celu dania możliwości innym się wypowiedzieć;

Zapanuje tu niezły chaos - tematy z problemami i propozycjami będą się mieszać z dziabniętymi po kawałku opisami modów. Jeśli byście się na to pisali, to stworzyłbym osobną grupę, która miałaby dostęp do subforum przeznaczonego na fachową dokumentację WoBG.
I aby była jasność - aby artykuł dostał się na stronie musi stanowić jakąś, niekoniecznie dużą, ale konkretną całość, powiedzmy - tak, by dało się go jakoś zatytułować. Wrzucenie na stronę np. opisu trzech przedmiotów ze Stone of Askavar albo jednej opinii o Szkarłatnym Willu nie wchodzi w grę.

dradiel - 2013-04-16, 17:17

NEJ wgrany do WoBG, to wersja, która jest nie była przygotowana do współpracy z BWP. Nie jest wykluczone w związku z tym, że mogłem coś skopać. Po przetłumaczeniu tego moda, postaram się pousuwać problemy.
Także zachęcam do pomocy w tłumaczeniu tego moda :)

Kliwer - 2013-04-16, 22:31

Ok Alvarez,

Napisz po prostu gdzie i komu mam wysyłać. A tutaj niech zostanie miejsce na ogólną debatę co i jak poprawiać, jakieś pytania, konsultacje etc. Może być?

AL|EN - 2013-04-20, 16:43

Moim zdanie, bazując na wielu doświadczeniach z przeszłości przy okazji pracy na wieloma projektami (strony, programy, tutoriale) jedyną sensowną metodą na dokumentacje tak obszernego projektu jest Wiki. Koniec kropka. Bardzo źle, że nie ma polskiego Wiki do BG gdzie każdy może wprowadzać poprawki. Tyczy się to również większości zawartości tej strony dotyczącej modów itp
morgan - 2013-04-21, 10:20

AL|EN napisał/a:
jedyną sensowną metodą na dokumentacje tak obszernego projektu jest Wiki.

Tu się nei zgodzę - może nasze CoBowe opracowanie pozostawia wiele do życzenia pod względem dostępu do zawartości (straty własne związane z daniem prymatu klimatowi), jednak jąkąś mapę strony ma (a w przyszłości - będzie parę rzeczy ekstra, choć kiedy nie mam pojęcia (anonsuję ja, bo akurat z obecnie nieobecnym Marlongiem (głównie on) to my nad tym siedzimy)) - za to w przypadku każdej Wiki to jest największą bolączką (choć wyszukiwarka to faktycznie rzecz, od której musimy zacząć). System Wiki spowodowałby, że np. każdy BN, każdy przedmiot musiałby być ujęty w osobny artykuł. A ich liczba idzie w dziesiątki, jeśli nie setki, tysięcy. Tymczasem ludzi, którzy faktycznie mają dostateczną wiedzę jest kilkudziesięciu (choć wątpię, by choć kilkoro spośród nich chciało poświęcić dziesiątą część czasu, który musieliby przeznaczyć chociażby na rozruch).
AL|EN napisał/a:
Bardzo źle, że nie ma polskiego Wiki do BG gdzie każdy może wprowadzać poprawki.

Każdy może wprowadzać poprawki, ale niewielu potrafiłoby utrzymać poziom merytoryczny - rzecz znowu sprowadzałby się do koniecznej pomocy ludzi doświadczonych - to nie wiedźmin, gdzie na fali zachwytu grą mogła zebrać się ekipa jak przypuszczam kilkuset ludzi. BG jest piekną grą, lecz grono jej fanów z roku na rok starzeje się i kurczy. Mają też oni coraz mniej zapału. Gdyby idea tematycznych wiki pojawiła się powiedzmy ok. 2005 r. - zapewne i baldurowa by powstała, ale dziś? SHSowcy podobnoż mieli robić anglojęzyczną (abstrahując od faktu, że akurat znających się na czystym BG jest tam jak na lekarstwo - bo i nie to stanowi ich główny cel), a przecież pojawiają się tam tysiące ludzi z całego świata - może coś tam wyczarowali, ja jednak póki co nie widziałem żadnych efektów ich prac.
AL|EN napisał/a:
Tyczy się to również większości zawartości tej strony dotyczącej modów itp

Którą stronę masz na myśli? Jeśli masz uwagi, poprawki dot. samej zawartości i treści - podziel się nimi z Klanem (każdy zresztą może tak czynić) - w tym dziale jest parę tematów, w których można to czynić, można też założyć nowy, jeśli żaden z obecnie istniejących nie jest adekwatny.

BTW - dzięki za dodanie linków do naszej strony na wiki (kiedyś z tej drugiej polskiej społeczności jeden gość co i rusz dodawał linka do nich, lecz za każdym razem błyskawicznie był on usuwany - sądziłem, że linkować nie można).

AL|EN - 2013-04-21, 13:37

Przyznaję, że robienie dzisiaj czegokolwiek do/o BG to jak rzucanie się z motyką na księżyc. Ale mimo wszystko wiki opisujące WoBG mogłoby powstać i nie musiałoby opisywać każdego itemka.

Jeżeli chodzi o link to nie ma za co. Po prostu uznałem że jest to bardzo dużo informacji, ludzi którzy sporo wiedzą o tej grze.

anoim2666 - 2014-08-30, 18:26
Temat postu: Opisy modów z WoBG
Chodzi mi o to by mody jakie wchodzą w skład tej instalacji szczegółowo opisać (nowi NPC, opisy czarów i przynajmniej naprowadzenie do nowych zadań) bo tu: http://baldur.cob-bg.pl/The_World_of_Baldurs_Gate jest odnośnik do zaledwie kilku modów a wpisanie nazwy do przeglądarki daje niewielki lub zerowy efekt.
Można np. by zrobić listę wszystkich nowych grywalnych postaci i zarysu fabuły nowych questów.

Tuldor88 - 2014-08-30, 18:58

O jakich konkretnie mowa? Bo po prawdzie jak patrzę na listę komponentów:
http://baldur.cob-bg.pl/T...ldurs_Gate?pg=2
to zdaje mi się, że 99% jest wymienionych na stronie :) a że są to opisy nie zaś solucja... przynajmniej odkrywanie nowości jest ciekawsze :wink:

L`f - 2014-08-30, 19:42

Anoimie, temat ten był już na Forum poruszany przez Kliwra. Polecam przeczytanie wątku i ustosunkowanie się w nim, ewentualnie zaoferowanie tam swojej pomocy. Wszystkich, którzy tu zajrzą i byliby chętni się wypowiedzieć, również zachęcam do napisania w starszym wątku, do którego podałem link.

Niniejszy temat zamykam, jako że istnieje już podobny.

anoim2666 - 2015-06-16, 14:55

Ostatnimi czasy planuję zrobić listę z linkami do solucji, miejscami gdzie można zacząć danego moda itp. Poszukałem trochę w internecie i stworzyłem listę dla modów do bg1. Nie są wszystkie i mam nadzieję że tym postem zachęcę kogoś do działania.

Northern Tales of the Swords Coast
Solucja: http://www.crpg.rk.edu.pl/w/p/zadania-w-ntotsc/

Dark Side of the Sword Coast:
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/node/243?pg=5

The Secret of BoneHill
Początek:
Cz1 Po oczyszczeniu kopalni, w świątyni w Bregost pojawi się mag który zabierze nas na wyspę.
Cz2 Po ucieczce z Candlekeep zaczepi nas bard Fabio.
solucji brak
Pytania i porady: http://athkatla.cob-bg.pl...t=sobh&start=30

The Drizzt Saga
Początek: trzeba pomóc Drizztowi w walce z gnolami, następnie po przejściu przez wieżę Durlaga pojawi się ponownie.
Solucji brak

The Grey Clan Episode I: In Candlelight v1.8
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/TGCE1-BGT?pg=2

Stone of Askavar
Początek: rozdział 5, lokacja na północ od Nashkel.
Solucja:
http://chosenofmystra.net...hp?topic=4657.0 {brak PL}

BG1 NPC Project
Nowe dialogi, romanse itd.

Baldur's Gate Mini Quests & Encounters
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/BGQE?pg=2



Nobanion - 2015-06-17, 11:24

Fajne, pozwolisz że wykorzystam to do celów marketinowych w necie? :razz:
anoim2666 - 2015-06-17, 13:29

Proszę bardzo :smile: przydałaby mi się pomoc do niespolonizowanych modów bo unikałem ich jak ognia i przez to nic o nich nie wiem.
greegarak - 2015-06-17, 17:39

anoim2666 napisał/a:
The Secret of BoneHill
Początek:
Cz1 Po oczyszczeniu kopalni, w świątyni w Bregost pojawi się mag który zabierze nas na wyspę.


Do SoBH można zalinkować ten topik - http://athkatla.cob-bg.pl...t=sobh&start=30

anoim2666 - 2015-06-17, 18:44

Dodałem. Mam problem z częścią modów więc przydałby się ktoś ogarnięty.
Lista modów z którymi sam sobie nie poradzę:
Zwodniczy Śpiew Syreny
BG1 Unfinished Buisness
Check the Bodies
Neverending Journey
Fishing For Trouble
Tales of Anegh
Planar Sphere
Vecna
To na tyle, przynajmniej na razie. Roboty przy tym jest sporo i sam tego nie zrobię. Każda pomoc będzie mile widziana.

anoim2666 - 2015-06-21, 11:06

Lista powiększyła się o cześć modów z bg2.
The Darkest Day
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/The_Darkest_Day?pg=7

Shadows Over Soubar
Solucja: athkatla.cob-bg.pl/download.php?id=2305

Region of Terror
Solucja: athkatla.cob-bg.pl/download.php?id=2304

Tortured Souls
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/Tortured_Souls?pg=5

Tower of Deception
Początek: Trzeba porozmawiać z magiem w gospodzie w Bramach Miasta
Pytania i porady: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=2120

Dungeon Crawl
Początek: Rozmowa z pewną drużyną z Miedzianego Diademu

Innershade
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/node/1809?pg=2

Tales of the Deep Gardens (TotDG)
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/node/1419?pg=2

The White Queen
Początek: Na promenadzie u handlarza książek trzeba zakupić jedną z nich nazywa się historia białej królowej(?)

I Shall Never Forget
Początek: Budynek z wejściem na przeciw więzienia w Dzielnicy Rządowej

Er'vonyrah: Pieśń Władającej
Początek: Podczas jednego z odpoczynków, we śnie.

The Black Rose Part I: Market Prices
Początek: W Norze Siedmiu Dolin jest Menelaun. Trzeba z nim porozmawiać.

Ribald's Genie
Na Targu Przygód można od Ribalda dostać dostęp do Geniusza, który może przenosić drużynę do sklepu a także daje możliwość handlowania przez portal.

Improved Asylum
Modyfikuje Czarowięzy, na drugim poziomie dodaje drużynę z którą można zamienić kilka zdań a także stoczyć bardzo trudną walkę.

Assassinations
Początek: W Miedzianym Diademie, jeśli nasza reputacja jest niższa od 17 i nie jesteśmy paladynem, od karczmarza otrzymamy pewien list.

Ajoc's Minimod
W Bramach Miasta spotkamy pewną osobę która będzie prosić o ochronę w podróży.

BG2 Unfinished Buisness
Rozwija zadanie z ilitem

Teleport Spell Mod
Dodaje czar 7 poziomu, który pozwala teleportować się do wszystkich lokacji{nie dotyczy miejsc, które są dodawane prze mody} z SoA a później także z ToB.

anoim2666 - 2015-06-22, 20:52

Lista jest już prawie cała. Co do kilku rzeczy nie jestem pewien i kilka modów zostało pominiętych (albo przeoczyłem albo nie wiem co z nimi zrobić). Jeśli macie propozycje jakiś zmian, gdzieś są jakieś błędy to piszcie. Traktuję to jaki szkic bo chciałbym to jeszcze rozwinąć tylko jeszcze nie wiem jak.
Wszystko co mam do tej pory zamieszam tutaj.
BG1
Northern Tales of the Swords Coast
Solucja: http://www.crpg.rk.edu.pl/w/p/zadania-w-ntotsc/

Dark Side of the Sword Coast:
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/node/243?pg=5

The Secret of BoneHill
Początek:
Cz1 Po oczyszczeniu kopalni w świątyni w Bregost pojawi się mag który zabierze nas na wyspę.
Cz2 Po ucieczce z Candlekeep zaczepi nas bard Fabio
solucji brak
Pytania i porady: http://athkatla.cob-bg.pl...t=sobh&start=30

The Drizzt Saga
Początek: trzeba pomóc Drizztowi w walce z gnolami, następnie po przejściu przez wieżę Durlaga pojawi się ponownie.
Solucji brak

The Grey Clan Episode I: In Candlelight v1.8
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/TGCE1-BGT?pg=2

Stone of Askavar
Początek: rozdział 5, lokacja na północ od Nashkel.
Solucja:
http://chosenofmystra.net...hp?topic=4657.0 {brak PL}

BG1 NPC Project
Nowe dialogi, romanse itd.

Baldur's Gate Mini Quests & Encounters
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/BGQE?pg=2

Dark Horizons
Jesteśmy atakowani przez kilka grup łowców nagród. Sprawa rozwiązuje się w rozdziale 4 w lokacji na północ od Bregost.

Thalantyr - Item Upgrade
Umożliwia ulepszenie przedmiotów u maga Thalantyra.

Zwodniczy Śpiew Syreny
Początek: Lokacja na południe od Candlekeep, w okolicach latarni.

BG1 Unfinished Buisness
Przywraca to co autorzy usunęli z finalnej wersji gry
Lista komponentów: http://baldur.cob-bg.pl/node/1965


BG2

The Darkest Day
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/The_Darkest_Day?pg=7

Shadows Over Soubar
Solucja: athkatla.cob-bg.pl/download.php?id=2305

Region of Terror
Solucja: athkatla.cob-bg.pl/download.php?id=2304

Tortured Souls
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/Tortured_Souls?pg=5

Tower of Deception
Początek: Trzeba porozmawiać z magiem w gospodzie w Bramach Miasta
Pytania i porady: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=2120

Dungeon Crawl
Początek: Rozmowa z pewną drużyną z Miedzianego Diademu

Innershade
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/node/1809?pg=2

Tales of the Deep Gardens (TotDG)
Solucja: http://baldur.cob-bg.pl/node/1419?pg=2

The White Queen
Początek: Na promenadzie u handlarza książek trzeba zakupić jedną z nich nazywa się historia białej królowej(?)

I Shall Never Forget
Początek: Budynek z wejściem na przeciw więzienia w Dzielnicy Rządowej

Er'vonyrah: Pieśń Władającej
Początek: Podczas jednego z odpoczynków, we śnie.
Pytania i porady: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=3014

The Black Rose Part I: Market Prices
Początek: W Norze Siedmiu Dolin jest Menelaun. Trzeba z nim porozmawiać.

Ribald's Genie
Na Targu Przygód można od Ribalda dostać dostęp do Geniusza, który może przenosić drużynę do sklepu a także daje możliwość handlowania przez portal.

Improved Asylum
Modyfikuje Czarowięzy, na drugim poziomie dodaje drużynę z którą można zamienić kilka zdań a także stoczyć bardzo trudną walkę.
Pytania i porady: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=725


Assassinations
Początek: W Miedzianym Diademie, jeśli nasza reputacja jest niższa od 17 i nie jesteśmy paladynem, od karczmarza otrzymamy pewien list.
Pytania i porady: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=4414

Ajoc's Minimod
W Bramach Miasta spotkamy pewną osobę która będzie prosić o ochronę w podróży.
Pytania i porady: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=1883

BG2 Unfinished Buisness
Rozwija zadanie z ilitem

Teleport Spell Mod
Dodaje czar 7 poziomu, który pozwala teleportować się do wszystkich lokacji{nie dotyczy miejsc, które są dodawane prze mody} z SoA a później także z ToB.

Azengaard Tactical Encounter (AzenMOD)
Na pierwszym poziomie lochów Irenicusa jest portal, który przeniesie na w przeszłość. Część druga na Przełęczy Małego Zęba.

Korgan's Redemption
Dodatkowe dialogi między Korganem a Mazzy.

Fishing For Trouble
Zostaniemy zaczepieni przez pewną osobę, która prosi nas o dostarczenie listu do Elminstera. Ten z kolei każe nam sprawdzić co się stało we wsi na południe od Athkatli. Okazje się, że zamieszkał tam demon, który w zamian za pomoc powie nam co się stało z mieszkańcami.

Super Firkraag Mod
Utrudnia walkę z Firkaagiem na Wzgórzach Wichrowych Włóczni

DrAzTiK revisions du combat contre Tazok & DigDag;
Rozbudowuje walkę z Tazokiem w BG2

Herbs and Potions
Dodaje możliwość tworzenia eliksirów. W BG1 w Nashkel, w BG2 na promenadzie.

Vecna
Początek: Na promenadzie u handlarza książkami można kupić zwój podróży przez plany.

Neverending Journey
Łączy fabularnie BG z IWD 1.
Info o NPC i ich zadaniach: http://forums.blackwyrmla...?showtopic=5226 [brak PL]

Planar Sphere
Początek: Po przejściu Kuli Sfer. Żeby móc wykonać tego moda trzeba być magiem. [Nie mam co do tego pewności. Trzeba sprawdzić]
Solucja: www.sorcerers.net/Games/d...ar&download=yes [Brak PL]

Sword Coast Stratagems
Solucja: http://www.sorcerers.net/...Guide/index.php [Brak PL]

Sword Coast Stratagems II
Solucja: http://www.sorcerers.net/...Guide/index.php [Brak PL]

Thrown Hammers
Dodaje animację rzutu młotem.

Grimuars Mod
Dodaje grimuary które stale podnoszą cechy.
Opracowanie: http://baldur.cob-bg.pl/node/978?pg=2

NPC

Indira
Znajduje się w ruinach Firewine.

Mur'Neth
Można go spotkać w kopalniach Nashkel

Chloe
Opis: http://baldur.cob-bg.pl/node/174?pg=2

SOLAUFEIN
http://baldur.cob-bg.pl/node/199?pg=2

Xan
http://baldur.cob-bg.pl/node/208

Avi Maya
Można ją spotkać na cmentarzu w Targowie.

Goo
http://baldur.cob-bg.pl/node/178

Yasraena
http://baldur.cob-bg.pl/node/209?pg=2

Aristo - 2015-06-25, 18:37

The White Queen
anoim2666 napisał/a:
trzeba zakupić jedną z nich nazywa się historia białej królowej(?)

1. Tak jest.
2. Dodatkowa postać z tego moda z własnym mini-zadaniem to zbieracz win, który stoi na skwerze w Dzielnicy Rządowej.
3. Jeśli mamy w drużynie Viconię, to w pałacu Białej Królowej nastąpi dodatkowe zdarzenie.

ISNF
Cytat:
Początek: Budynek z wejściem na przeciw więzienia w Dzielnicy Rządowej

1. Jeśli ktoś nie może znaleźć, to Lava dodał znacznik na mapie dzielnicy opisany w polskiej wersji jako „Obserwatorium na drugim piętrze”.
2. Posążek Sune, który posiada dwójka oprychów atakująca nas przed Miedzianym Diademem, również pochodzi z tego moda; da się go wymienić na coś w nowej świątyni na Promenadzie.
3. Dodatkowe zdarzenie: jeśli kupimy we wspomnianej świątyni ptaka w klatce i go wypuścimy.

Tales o Anegh
Początek: w Rozdziale VI na Promenadzie zaczepi nas Nomoran


Jeśli w ogóle z nim nie porozmawiamy, to pojawi się w ToB w Amkethran i wtedy można rozegrać moda.
Miałem pisać solucję, ale za bardzo już się wk**wiłem samym tłumaczeniem.

CoM Encounters
Kilka spotkań zakończonych walką:
1) drużyna najemników przed wejściem do kompleksu Firkraaga
2) oddziałek drowów pod wodzą matki przełożonej Maelither, który spotykamy zaraz po zejściu do Podmroku
3) w Rozdziale VI na cmentarzu w Athkatli – kolejna drużyna drowów
4) grupka w kanałach pod Dzielnicą Świątyń

+ Quest ze Smeagolem i jego pierścieniem na Wzgórzach Umar.

I jeszcze kupiec z dalekiego wschodu o imieniu Shikoku – stoi nad wejściem do Targu Przygód

anoim2666 - 2015-06-25, 18:53

Wielkie dzięki! Z tym ToA to już od jakiegoś czasu miałem problem bo nie mogłem znaleźć gdzie ten Nomoran się znajduje. Z tego co widzę to już chyba wszystko (brak CtB ale nie wiem czy znalazłby się ktoś kto chciałby to opisać). Zostało to tylko doszlifować ale to już pierdółki. Solidna baza wyjściowa w mojej opinii już jest.
anoim2666 - 2015-06-26, 17:59

Ułożyłem mody w kolejności jaka jest tu http://baldur.cob-bg.pl/T...ldurs_Gate?pg=2 (na razie tylko u mnie na dysku).
Widzę że brakuje tylko:
BG Spawn
Check the Bodies
Vecna Artifacts
Throne of Bhaal Extender
aTweaks
One Pixel Productions
Dopisałem też Ruada i Longer road.
I mam jeszcze pytanie o DrAzTiK revisions du combat contre Tazok & DigDag, to nie jest przypadkiem BuTcHeRy?

avetz - 2016-04-24, 20:20
Temat postu: Solucje do zawartosci WOBG
Witam proszę o linki z solucja do modów zawartych w WOBG mogą być w jezykach niemieckim jak i angielskim.

oraz o dokładna liste zainstalowanych modów.

Scol - 2016-04-24, 20:44

Co do listy to http://baldur.cob-bg.pl/T...ldurs_Gate?pg=2 jest niemal kompletna, jak narazie trafiłem tylko na 1 małego moda nie będącego na liście (The Black Rose Part 1)

Co do solucji to tutaj są solucje do The Darkest Day, Shadows over Soubar, The Black Rose Part 1 i Planar Sphere Mod (ang).
Sporo solucji jest też na stronie klanu http://baldur.cob-bg.pl/bg2-mody (Tortured Souls, Fishing for Trouble, Dungeon Crawl, Innershade, I Shall Never Forget, Tales of the Deep Gardens, White Queen).

MiXB - 2016-04-25, 16:17

Poszukaj plików readme do tych modów. Zazwyczaj to wystarcza.
anoim2666 - 2016-04-25, 16:34

http://athkatla.cob-bg.pl...t=5935&start=15
lubczyk - 2018-11-02, 19:05

Pomijając BG1, troszeczkę uaktualniona wersja do BG2,

Modyfikacje do drugiej części gry:
Ribald's Genie, Teleport Spell Mod – każdy nowy gracz w pierwszej kolejności powinien zapoznać się z nimi
• The Darkest Day (TDD) v1.14;
• Deeper Shadows of Amn v2.2
• Shadows Over Soubar (SoS) v1.13;
• Check the Bodies (CtB) v1.13;
• Dungeon Crawl v9;
• The White Queen v3.4;
• Tortured Souls (TS) v6.10;
• Innershade v6.0;
• Tower of Deception (ToD) v3.3.1;
• Tales of the Deep Gardens (TotDG) v9.3;
• Ajoc's Minimod v1.6.5;
• Fishing For Trouble (FFT) v3.0 hotfix 1;
• Planar Sphere v2.6c;
• Black Rose Part I Market Prices
• Niezwykłe życzenie v1.82;
• Butchery
• I Shall Never Forget v4.4;
• Assassinations v8;
• Tales of Anegh v2.4;
• Region of Terror (RoT) v2.2;
• Chosen of Mystra
• Neverending Journey (NeJ) v6.9.4;
• Azengaard Tactical Encounter (AzenMOD) v5
• Back to Brynnlaw
• The Sellswords
• Reunion v1;
• Au service d'Oghma v1.7;
• Eilistraee's Song
• Vecna v23
• Fading Promises v7;
• BhaalHunter
• Umbra of T.R.O.W
• Adalon's Blood v13;
• Southern Edge v2.10;
• Er'vonyrah: Pieśń Władającej v1.3.1;
• Improved Asylum v0.95;

Mody w postaci ciekawostek (nie wiem jak je inaczej nazwać )
• Nawrócenie Korgana
• Banter Pack
• Grimuar mod (Nie wiem czy jest w 100%)
• Aurora

Ulepszenia
• Ruad Ro'fhessa

Modyfikacje dodające bohaterów przyłączanych BG2:
 Indira v10.4 BGT;
 Mur’neth v10 BGT;
 Chloe v1.5;
 Solaufein Romance v104;
 Xan v9;
 Avi Maya NPC v6;
 Yasraena NPC Mod v13;
 The Longer Road v. 1.5.1;
 Goo the Disembodied Floating Eyeball v6

Markhet - 2019-02-23, 18:30

Czy ktoś w chwili obecnej pracuje nad jakimś spisem przedmiotów czy coś w tym stylu?
dradiel - 2019-02-23, 19:28

Praca nad spisem przedmiotów z WoBG mija się w zasadzie z celem. Można zwyczajnie wygenerować taki spis bezpośrednio z gry w postaci pliku tekstowego.
Markhet - 2019-02-23, 19:55

A czy jest gdzieś zapisana lokalizacja danego przedmiotu?
dradiel - 2019-02-24, 07:32

I tu mnie masz :)
Nie pomyślałem, że jeszcze byś chciał, żeby w spisie była lokalizacja przedmiotu.

To by dopiero było, opisanie lokalizacji kilku tysięcy przedmiotów. Taki chętny to się pewnie nigdy nie zdarzy.

Markhet - 2019-02-24, 07:51

Myślałem raczej o tych najciekawszych przedmiotach. Może jeszcze w BG 1 miecz +3/+4 bez żadnych dodatkowych efektów jest mocny ale potem szkoda na tego typu przedmioty czasu. Większość graczy i tak trzyma potem z chęci chomikowania część rzeczy, których i tak potem nie używa. Więc opisanie 5-10 najlepszych to nie taki problem
lubczyk - 2019-02-24, 09:07

Coś takiego jest w planach a przynajmniej coś podobnego miałem. Jednak od razu zaznaczam, że nie wiem czy i kiedy coś takiego powstanie.
No i trochę się mylisz bo trzeba by opisać ok 50 przedmiotów na każdą cześć. Co w wypadku BG1, ID1, Id2 jest jeszcze proste bo w miarę liniowe są. Problem jest już z bg2, jest on tak zamodowany i nie liniowy, że ocena każdego przedmiotu była by bardzo subiektywna. Ja np odrazu po lochach lecę do modu z kolorami a potem po cep wieków, natomiast jako m/w wole isć po pewną szatę z moda i kijek, jako łucznik lecimy do pewnego drzewka po 2 griumary zręczności i łuk, moze i nie wybitny ale zawsze. M/K zazwyczaj leci po pierścienie i w/w szate.
I tutaj mnożą się wątpliwości i same bronie bo dla każdej grupy klas trza by było je podzielić. A jeszcze jest kwestia innego złomu, np. W bg1 jest hełm z prawdziwym widzeniem i nie jest on wybitny, ale szybko go zdobywamy i kilka walk robi się na poziomie very easy z nim.

Markhet - 2019-02-24, 11:05

Chodziło mi o 5-10 danego typu :). Co do bg2 to masz rację, dlatego myślę, że bg2 trzeba podzielić na to co możemy zdobyć na początku bez większego wysiłku i to co jest dostępne "w dużych modach" /"w późniejszym etapie". Co do iwd to się zastanawiam czy jest wg sens bo jest on na tyle liniowy, że ciężko nawet żeby jakiś przedmiot zdobyć wcześniej czy wg pominąć
Lightening - 2020-04-15, 14:17

Hmm co do spisu przedmiotów to mógłbym go powoli robić jeśli Dradiel by ogłosił, że w jakimś etapie gry przedmioty nie będą już ruszane. Bez takiej deklaracji to raczej praca na marne.
Pavlus - 2020-04-15, 15:01

Z tego co kojarzę, Dradiel robi itemy kategoriami więc chyba można już coś spisywać.(W patchach pisał, które są zrobione) Ale fakt deklaracja by się przydała.
memory - 2020-04-15, 15:12

Pewnie jest jakaś szansa, że gdy dradiel będzie się cofał do przedmiotów z kategorii, które już teoretycznie ukończył, to może dać znać, co zostało zmienione. Albo nawet sam nanieść poprawki do spisu przedmiotów.
Caladan - 2020-04-15, 19:00

Nie powiem syzyfowa praca. Odnosnie rynsztunku niektóre bronie są sytuacyjne. W trakcie walk potrafilem przerzucać tym wszystkim kilkakrotnie wg potrzeby. Ochronka na czar, regenracja, efekt, odporność czy dps,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group