Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Fallout - Tworzenie postaci

Ascaephel - 2004-12-20, 01:29
Temat postu: Tworzenie postaci
Zastanawiam sie jakie postacie tworzycie. Ja przeważnie daję na max. zręczność i dużo w szczęście ładuję. W wyborze perków jadę na krytyki. A potem snajperka, po 24 poziomie mam same trafienia krytyczne, wzmocnione przez wybór odpowiednich perków. Charyzmę daję małą, ale okularki + perki + "wszczepy" i mam wszystkie potrzebne NPC :) Siła jest dla mnie mało istotna, w końcu APA można dość szybko zdobyć (jak się wie gdzie szukać ;) ) No i jeszcze percepcja - ważna dla snajpera... wytrzymałość olewam raczej, na promieniowanie są sposoby :)
Kinski - 2004-12-21, 00:20

Szczęście nie jest aż tak ważne dla snajpera, z odpowiednimi perkami (Strzelec wyborowy?) i tak będziemy mieli wszystkie trafienia krytyczne (no, prawie wszystkie), nie warto dawać punktów w szczęście, są lepsze perki niż Trafienie krytyczne (właśnie ze Strzelcem i tak będziemy walić krytyki), te 5 % za perka to trochę mało.
Postaci można zrobić wiele i różnych, jednak nie ma co się oszukiwać, mimo rozwiniętej fabuły, F to gra, w której trzeba dobrze posługiwać się bronią, choć i pacyfistą można przejść do końca...
Podtawą postaci jest Zdolniacha, to rzecz oczywista, każdy zaczyna z tym traitem grę, w zależności od tego czy to jest F2 czy FT biorę odpowiednio albo Krwawa miazga albo Szybkostrzelność, w F2 można zrobić snajpera z Szybkstrzelnością (tracimy mierzone strzały), po którymś levelu bierzemy odpowiedni perk i tak walimy krytyki. Chociaż ja wolę mierzony strzał, potem biorę Szybki palec i 2x Człowiek czynu i mogę walnąć 2 mierzone z Gaussa (starczy), albo 3 mierzone z Pistoletu pulsacyjnego – ze skutkiem 1 strzał=1 zgon. W FT nie ma miejsca na mierzony strzał, po zdobyciu Browninga rozwalamy wszystko aż miło, potem Laser Getlinga i jest jeszcze ciekawiej.
Nie ma większego sensu dawać więcej punktów w siłę niż 6, APA i tak da nam 10 pkt, do tego możemy podwyższyć sobie modułem, 5 pkt. w zupełności starczy. Percepcja oe być na 8 pkt. Odpowiedni perk i moduł, i tak będziemy mieli 10 pkt. przy strzałach z odległości. Wytrzymałość można ograniczyć, chociaż warto mieć jej z 6-7 punktów przynajmniej, Inteligencja , u mnie wynosi 9 punktów, można łatwo podwyższyć Mentatsami, a potem i modułem i mamy 10 pkt. Charyzma, olewka, bo i tak grę przechodzę zawsze sam, na ogół po wszczepieniu implantów mam 1 pkt., hehe. Oczywiście zręczność na maksa, 10 punktów obowiązkowo.
Na ogół jeżdżę z jakąś snajperką w jednej łapie, i energetyczną/ciężką (karabin pulsacyjny YK/Bozaaaaaar), jak ktoś podejdzie za blisko, a rzadko się to zdarza, to go częstuję Bozarem.

Knife - 2004-12-30, 13:54

ja ustawiam wszystko na good, potem pozostałe(chyba 2 czy 3) ładuję w INT i CHA(łatwiej zdobyć shotguna na początku gry).
Aż dziwne, bo zazwyczaj uwielbiałem grać wojownikiem(pierwszy raz napakowałem w siłę a obniżyłem do min. inteligencję. grać się nie dało...
Cześć, Jamelia! - ung... huuuh!)
Że Jamelia? tak tak, gram kobiałką. zawsze i wszędzie...
i jak na razie gra mi się dobrze.
Inna rzecz, że niedawno zacząłem :D
Po poziomach ładuję w Ability i Endurance.
no i perki - small guns, lockpick i speech
I te "dwa cosie" - bloody mess i skilled.
I tak stworzona dziewiętnastolatka jest jak na razie cool.

Leoncoeur - 2004-12-30, 14:39

Knife napisał/a:
I tak stworzona dziewiętnastolatka jest jak na razie cool.
to moze umowisz ja z moim bohaterem? jest gdzies niedaleko Vault City.
moze kolacyjka w reaktorze ghuli :twisted:

zawsze sile wale max 5
priorytety to intelekt, percepcja i charyzma
reszta na minimum...

perki: gifted i cos jeszcze
szybkostrzelnosci nie biore bo lubie pomierzyc sobie.

Knife - 2004-12-31, 11:47

Kurka, ja tu mam taki z deczka innotematowy problem, ale że owego tematu założyć nie mogę, pytam się tutaj - mam pluskwę od tego sklepikarza w drugim sektorze Junkyard. i dyktafon. i gdzie tę pluskwę mam założyć, ę? wlazłem mu do pokoju - nigdzie. na biurku u Gizmo - nigdzie. hm. ale teraz mi taki pomysł do łba wleciał - może tę pluskwę trza mieć przy sobie, włączyć dyktafon, porozmawiać z Gizmo i wrócić do tego... Killwatera, Drinkwatera, Killswaineya jakoś mu tam tak było... hm. nic to. idę sprawdzić.
Thishen - 2004-12-31, 15:56

No rzeczywiscie trohce offtopowo, ale co tam.
Pluskwa - okradasz Gizma i zamiast mu zabrac ekwipunek (chociaz mozesz to zrobic, nikt ci nie broni) podkladasz mu pluskwe. Potem idziesz do Kiliana (burmistrz sklepikarz) i juz :). Z dyktafonem jest troche inaczej - prowadzisz z nim rozmowe tak, zeby zlecil ci zabojstwo Kiliana (na poczatku teoretyzujesz ze to on zlecil zabojstwo, potem teoretyzujesz ze on kogos poszukuje itd, az w koncu on ci zleci zabojstwo). I potem idziesz do Kiliana. Na deser mozesz pomoc mu i wykonczyc grubasa :)) A czy wlaczyc dyktafon trzeba to juz nie pamietam, ale prawdopodobnie tak.

Leoncoeur - 2004-12-31, 16:09

Thishen napisał/a:
ale prawdopodobnie tak.

nie

Knife - 2004-12-31, 19:51

Ciutes za późno. zabiłem Gizma, Izo nic mi nie zrobił, obstawa też nie, wychodze normalnie, Kilian mówi, żebym się spotkał z... Larsem, czy jakoś, wchodzę mu do magazynu, biorę wszystko i juuuu! tera łażę z karawanami, zdobywam niewiele capsów i troche expa za Raidersów. i mam kolejny problem - jak załatwić wraz z szeryfem tego... kurtka, ja to nigdy nie mam pamięci do imion - Darika, Dendrika, Derkia, tego kogoś, kto zleca mi zabicie dwóch kupców, faceta i jego żony. no to ja do szeryfa, i lu, zgłaszam przestępstwo, on do mnie czy jestem gotów mu pomóc - nie :P kupiłem Metal Armor, uzbroiłem się w shotguna i smg no i lu. ten Darik cośtam... rzuca nożem, moja tura. mogę strzelić serią w tego Dakogoś, ale to właściwie nie działa. po lewej stoi taka baba co puka mi w łeb, to padam na pysk od razu(z 42 HP robi mi się dwadzieścia pare), wstaję, dostaję w łeb z młotka i to by było na tyle. chociaż Dogmeat mi nieźle pomaga(zdążył wykończyć Darika... no.) ale nie daję rady go pokonać, no żesz kurdesz...
Leoncoeur - 2004-12-31, 19:54

sliczna opowiesc...
to z pamietnika Twojego bohatera?

a moze to konkurs noworoczny - odpowiedz na pytanie "co to ma wspolnego z tematem?"

jakies nagrody dla zwyciezcow?

Knife - 2004-12-31, 21:27

Co ma wspólnego...? eem... no, teges tamten tego ten... czekaj. trochę ma! Patrz. stworzyłem postać, nie? no właśnie. no i stworzyłem tą postać i teraz nią gram. a skoro gram - to mam problemy. ale problemy postacią, co to ja ją stworzyłem - więc cośtam jednak ma... :P

Mimo wszystko - jest odzielna komnata dla Fallouta, wiec spokojnie można zakładać tematy. Załóż więc temat o problemach w F i F2 i tam zadaj swoje pytanie

Eskel - 2005-02-21, 13:42

ja sie nigdy nie siłowałem ale siłę miałem ok 7 (póxniej dzięki BOS 8) żeby móc fajne brońtusie ładować do łapy , zawsze jaknajwięcej ładowałem w małe i duże bronie , i w kradzież , później drobna postura i ...coś tam jeszcze. punkty pakuje w percepcje , i zęczność nazywam się MadMax ( hehehehehehehehehe) ik rada dla ... tego co ma problemy z gra (sory , nie mam pamięci do nicków , najp[ierw ukatrup tego kupca i jego obstawę , później weź zaliczkę od dakocośtam , weź kolejne zadanie od tej Hubmafii , zabij Jane , weź zaliczke i leć do psów (sorry - do policji ) , powiedż że Kanocośtam chciało cię zwerbować do zabójstwa jane - i teraz albo ci psy uwierzą albo nioe , musisz próbować. Jak ci uwieżą to uzbruj się za zaliczki o Kano i Dakenocostam i pomórz psom. Sorry za offtop ale o swj postaci napiasłem. :D :D :D :D :) :) :) :)
PIOTROSLAV - 2005-03-14, 09:01

Ja w dwójke nie grałem dużo... do połowy napewno nie doszedłem... ale w jedynce jak grałem to: 10 AC, 10 Int, dużo Luck i troche siły...

Smalguns, energy guns i speech.

szybkie poziomy jeszcze na poczatku i później wszystko pistoletem wyjmuje... a jak sie zdobedzie coś energicnego to ....

Joneleth - 2005-07-03, 12:31

Ja ładuje w zreczność i w inteligencje na maxa, szczęście obniżam do jednego punktu, charyzme mam 4-6 punktów, siła 5, reszta zależy. A z perków początkowych biorę Gifted i Blood Mess 8).

A jeżeli ktoś lubi wyzwania i chce się trochę zabawić grając w Fallouty (oba), proponuję stworzyć postać z inteligencją równą 1 :D. Teksty takie jak: "Taak... Ja walić konik i błeeee" miażdżą :D. Mówie wam, będziecie mieli niezapomniane wrażenia :D.

Thishen - 2005-07-04, 00:02

A da sie przejsc na it 1? Slyszalem ze sie nie da, jakiegos dialogu nie mozna zrobic ;)
Joneleth - 2005-07-04, 00:39

Da się. Sprawdzone na własnej skórze :D.
Matheous - 2005-07-04, 10:02

Polecam int 1 w F2;) Bo o ile w jedynce dialogi sa podobne(tj. pierwsza kwestia, bo potem jest juz tylko 'Nie mam czasu dla kretynow') to w dwojce Elder np mowi nam 'Tu masz blyszczaca buteleczke, pochodzi z Vault 13. 13. 13. Zapamietasz? I znajdz Vica. VIIIIC. W KLAAAMAAATH' po prostu mozna sie zlac ze smiechu;) I w ogole ten co przeszedl F2 w 15 minut to na jednym etapie tak sie naszprycowal Psycho zeby meic int 1, bo wtedy mozna pewien tankowiec uruchomic bez potrzebnych czesci xP Po prostu ROTFL:)
Serafin - 2005-09-19, 19:09

Tradycyjnie:
Zręcznośc 10
Inteligencja 9
Siła 5
Sczęście (jak najmniej)
Percepcja (9 max)
Wytrzymałość (ile zostanie)
Charyzma (zazwyczaj 5)

Traity: Fast Shot obowiązkowo + Gifted. Nie ma innej opcji

Skillsy: Big Guns/Laser Guns, Speech, I rotacyjnie, zazwyczaj Repair/Science.

Zapewne ciekawi Was czemu szczęście na 1... Otóż dlatego że istnieje w F2 sposób (bug?) na podreperowanie szczęścia postaci... :)

Matheous - 2005-09-19, 20:37

Pytanie-co ludzie widza w tym Giftedzie? Przeciez to gowno jakich malo! Przez obnizenie statow o 10%, to w Temple of Trials trzeba spedzic dodatkowa godzine zeby rozbroic pulapki(bo wchodzi dopiero za ~6 proba), skill pointow tak malo, ze przez pol gry ciezko sie wyrobic w jakims skillu(wiadomo, pod koniec i tak nie ma na co dawac tych pointow, ale poczatek zawsze jest najbardziej wqrwiajacy:P), a punktow na rozdzial dos tatow jest dosc. Ja nigdy nie uzywalem tego traita, uwazam go za gowniany.
Zreszta, analogicznie Fast Shot. Nie wyobrazam sobie gry bez tych miazdzacych krytykow w oczy;) No, chyba ze sie planuje grac wielkim spaslakiem ganiajacym z Bozarem;) Ale ja nigdy takich nie lubilem(Gauss ownz!)-do BOzara trzeba podejsc blizej, a amunicji zre w cholere... No.
Wlasnie, pytanko natury teoretycznej-jakie traity uwazacie za najlepsze, jakie za najgorsze?
Ja za najgorsze to poza wymienionymi jeszcze Bruiser(-2 do AP!!! POJ..ALO???) i Educated(Perk co 4 lvle, buehehehehe). Z Jinxed, Bloody Mess i Sex Appeal to sie mozna przynajmniej posmiac czy cus;)
Za najlepszy trait uwazam Finezję. Nie spostrzeglem, zeby obnizala obrazenia, a 10% do krytyka piechota nie chodzi. Poza tym Light Weight, czy cos takiego(ten dajacy +1 do AG kosztem 50 udzwigu)-i tak mamy auto i NPCow-oraz Heavy Handed-obnizenia czestotliwosciu krytykow brak(albo nie zauwazylem), a jak walimy wrecz, to moze sie przydac.
A co wy myslicie? ;)

Serafin - 2005-09-19, 20:53

Cytat:
Pytanie-co ludzie widza w tym Giftedzie?


Ano, kwestia gustu, upodobania i tyle. O tym się nie dyskutuje. Co do Fast Shota skomentuje tak... nie lubię zabawy w celowanie i liczenie na farta że dostanie krytyka albo odpadnie mu noga czy ręka :roll: . burst + ((-1 Ap) za strzał) = rozczłonkowanie ciała = Seraphe zadowolony :)

Matheous - 2005-09-19, 20:55

Wiadomo, ze gust, ale mialem nadzieje na nawiazanie jakiejs dysputy na temat wad i zalet tego traita;) Pomozecie, towarzysze? ;p
Serafin - 2005-09-19, 20:59

Trzeba było od razu :) Dla mnie jest to swojego rodzaju ułatwienie gry. Przy Gifted dostaje dodatkowych 7 pktów na rozdzielenie... a skillsy... ;) Dobije się je na pustkowiach... Zresztą ja rozwijam tylko do max 120% i to tylko wybranych skillów więc tych punktów mam i tak nadmiar...

A Fast Shot? Hm... 15 (?) level + perk Szybki Strzał = 2 AP za oddanie strzału z Gaussa, a to bardzo lubię :)

Matheous - 2005-09-20, 16:09

Ale przy niecelowanym strzale z Gaussa, masz maximum 20% szansy na krytyk(przy luck 10 i finezji, watpie zeby ktos tyle mial zreszta;) i zadaje on jakies 50 obrazen. A krytyk w oczy moze wziasc nawet i 300+(cos kolo tego wzialem jakiemus kozakowi na Enklawie-wystarczy fart:), a na krytyczny przy waleniu w oczy to szansa jest jakies 90% albo i wiecej. Wiec co prawda mozemy oddac maximum 2 strzaly na runde(+ reload;), ale te strzaly wezma wiecej niz 10 niecelowanek. Prawda?
Serafin - 2005-09-20, 21:02

Ja jednak zostane przy swoim :)
Brat mnie tak nauczył, a cięzko jest się odzwyczaić. Po za tym znów wracamy do punktu wyjścia - Kwestyja Gustu ;)

Philoos - 2005-09-23, 15:15

Wreszcie stworzyłem swoją postać w F1, korzystając z Waszych uwag przedstawia się tak:
Strength: 06
Perception: 07
Endurance: 06
Charisma: 02
Intelligence: 07
Agility: 10
Luck: 03

Nie wiem tylko czy dramatycznie niska charyzma źle nie wpłynie na grę, bo solo grać nie zamierzam, przynajmniej za pierwszym razem.
Gdzieś przeczytałem , że niskie szczęście potrafi zniszczyć brroń, prawda to? :|

W przypadku skillów dałem intuicyjnie Small Guns, Energy Weapons i Melee Weapons. Mam nadzieję, że nienajgorzej.
Najwięcej problemów przysporzył mi wybór traitów - ostatecznie mam Small Frame (Drobna Budowa) i Finezja. Wybrałem, te w których teoretycznie najmniej tracę.
Mile widziane komentarze, uwagi.

Matheous - 2005-09-23, 15:38

strength-ok, przy power armorze i upgradzie pod koniec gry bedziesz mial 10(szczegolow nie zdradzam;)
Perception-spoxik, 7-8 to taka optymalna wartosc;)
Endurance-czolga robisz?;) Mysle, ze OK.
Charisma-w F1 do niczego nie potrzebna-wystarczy podwyzszyc sobie speech. Nie martw sie, bedziesz mogl wziasc do druzyny wszystkich NPCow;)
Intelligence-osobiscie zawsze wole dac 9, ale 7 tez ok, nie powinienes miec problemow;)
Agility-oczywista:)
Luck-mogles dac 1, naprawde niepotrzebne...

Co do niskiego szczescia-mozesz miec critical miss, ale to tylko jesli bedziesz mial NAPRAWDE niska szanse na trafienie.

tag skills-hm, po co 3 bojowe? I tak nie bedziesz uzywal wszystkich 3 naraz. Zamiast jednego wzialbym speech, ale juz walil pies;)

Traity-najlepsze imho, sam je zawsze biore:)

Kinski - 2005-09-23, 16:03

Gifted to podstawa, niemal każdy maniak F2 to powie, tak jak pisze Seraphe – 7 darmowych punktów za -10% do cech, przecież to mała wada. Co do Świątyni Prób, to nawet jak się umiejętności obniżą o te 10%, to i tak można spokojnie ją przejść, co za różnica czy postać będzie miała 50, czy 70% w walce wręcz? Niemal żadna. Na początku tak czy inaczej i tak będzie niełatwo. Ja na początku nie wiem w co przeznaczać punkty, bo i tak w co ich nie dam, to wzrost o 10% będzie niemal niezauważalny. Co do pułapek – nikt nie każe nikomu ich rozbrajać...
Fast shot – jeśli chce się grać snajperem, to nawet wtedy można spokojnie wziąć tego perka. Mimo iż nie można celować, to podczas tury można oddać więcej strzałów, a wystarczy połączyć tę zdolność z częstszymi krytykami i szczęściem, co sprawi, że nawet bez celowania krytyki będą padać często. Po 12 czy 15 poziomie jeszcze można wziąć Szybki strzał i będą to 3 strzały na rundę, podczas gdy nadal 1 mierzony (chyba że się weźmie dodatkowe perki)..
Chociaż ja wolę, tak jak Serpahe oddać 3 niemierzone strzały niż 1 mierzony, z odległości można się pobawić. Zdarza się, że te 2 mierzone wezmą więcej niż 10 niemierzonych, ale problem może być w enklawie, gdzie walczy się z całkiem sporą grupką przeciwników, chociaż przecież i te walki są opcjonalne.

Jeśli chodzi o Bozara – to, że sporo zużywa amunicji, to mały problem, nie wiem, jak wy, ale ja nie mam co z amunicją robić i wożę ją tysiącami (przykra wada – chomikowanie)...

Ogólnie nawet najbardziej badziwiaste traity można zamienić w coś przydatniejszego, bo od czego jest mutacja...

Cytat:
Gdzieś przeczytałem , że niskie szczęście potrafi zniszczyć brroń, prawda to?

Owszem, dodatkowo można stracić amunicję, upuścić broń itp. przypadki, po prostu fatum...
Cytat:
niska charyzma źle nie wpłynie na grę, bo solo grać nie zamierzam

Nie pamiętam już jak to jest w F 1, ale w F2 panuje zasada – 1 NPC= 2 punkty Charyzmy, czyli za każde 2 pkt tej cechy można przyłącyć 1 NPC. Ale tak jest w F2.
Cytat:
Small Guns, Energy Weapons i Melee Weapons.


Mogłeś odpuścić sobie Melee Weapons, bo w miarę szybko dostępna jest broń palna, co nie znaczy, że i tej umiejętności nie mozna wykorzystać – odpowiednie perki i masz 10 ataków piąchą na turę.
Finezję też mogłeś zamienić na np. Gifted – i tak twoje szczęście wynosi 3, więc w sumie będziesz miał tylko 13% na krytyki.

Matheous - 2005-09-23, 18:19

Slyszymy glos profesjonalisty, eh?;) Pare rzeczy:
-10% do krytyka to przeciez pieronsko duzo-rownie dobrze moglbys powiedziec, ze pomiedzy 10 a 1 luck nie ma roznicy w czestotliwosci krytykow. Przypominam, ze 10% to 1/10 atakow, a w bg2 krytyk jest co 20 atakow(srednio), wiec... :]
-Charyzma:wlasnie w F1 mozna miec bez bolu 1, wystarczy odpowiednio duzo speecha i kazdy sie przylaczy. Moze bezsens, ale przynajmniej mozna przekazac punkty na cos przydatniejszego:) Ale w F2 racja.
-co do noszenia amunicji tysiacami-wiadomo, ale pod koniec gry to nawet granatami nasza postac moze wymiatac. Gdy ja gram, to chodzi mi o to, by szybko stac sie w miare silnym, bo praktycznie nie da sie tak spieprzyc postaci, zeby po Enklawie miala problem z jakimkolwiek przeciwnikiem. No i wlasnie tak jest z Bozarem-gdy go zdobywamy(w NCR) to jeszcze moga byc drobne problemy z amunicja, poza tym FMJ przydaje sie dla np. Cassidy'ego do Sniper Rifle'a i do wielu innych broni. Potem, prawda, kazdy to upuszcza i kompletnie nie ma co z tym robic, ale nie chodzi o to zeby po rozwaleniu Enklawy ownowac Kalifornie, ale zeby zownowac Enklawe bez problemow:) I finito:)
-przy walce z grupa-zolnierze z Enklawy maja bodajze po 150 HP. Wiec jedna celowanka wezmie im ok. 30(z jakiejs dobrej broni). Wiec wezmiemy moze 90 JEDNEMU. Celowanka w oczy, poprawiona niecelowanym nieraz bierze wiele wiecej(pamietam, ze wiekszosc przeciwnikow padala po celowanym, a ci nieliczni to juz w prawie 100% po poprawieniu normalnym strzalem). A wiadomo, ze jeden zabity to zawsze stokroc wiecej niz trzech ranionych, prawda?:]
-rozbrajanie pulapek w Swiatyni Prob-ee tam, nie ma to jak awansowac w polowie 2giego poziomu Swiatyni:)
Ale jednak co racja, to racja-Fallouta, BG, Final Fantasy i kazdego innego cRPGa da sie przejsc kazdym, w kazdej kombinacji. Trzeba tylko wiedziec, jak grac.(ja nie wiem, kto mi powie? ;D)
A w ogole, probowal ktos kiedys przejsc Fallouty postacia bez Traitow(bo pamietam ze nie trzeba ich brac)?

Kinski - 2005-09-24, 14:12

10% to jednak mało, w Enklawie można wykonać dwa mierzone strzały (szybki palec + 2 razy Człowiek czynu), biorąc pod uwagę, że będą to rtrafienia krytyczne – pojawią się 2 trupy, a co jeśli atakuje nas 5-6 przeciwników? Tak juz jest od Nowego Reno, nie mówiąc już o spotkaniach na pustyni z żołnierzami Enklawy czy mutkami, obcych zostawiam, bo przecież oni nie strzelają. Problemem snajpera jest to, że jak przeciwnicy zaczną strzelać, bo za blisko podeszli, to robi się nieciekawie (dla snajpera).
Grałem raz czy dwa snajperem – miałem coś ok. 20% szans na krytyka, lecz postacią nie do końca będącą snajperem, z szybkostrzlnością i szybkim palcem grało mi się lepiej.
Bozara można zdobyć po Nowym Reno (jest tu Elektryczny wytrych do Toksycznych jaskiń). Po Vault City, kiedy już można mieć samochód, amunicję liczy się raczej na setki, a wkrótce na tysiące (szczególnie jak się trafi na Raidresów, hehe).
2 poziom w Świątyni to miła rzecz, ale ja na ogół rozbrajam pułapki, pomimo Zdolniachy...

Amber - 2006-06-19, 23:18

Pulapki pomimo zdolniachy oczywiscie da sie spokojnie rozbroic w światyni. Pierwsza postacia do f2 był tradycyjny szturmowiec ale ze skopanymi statami dalem siłe chyba z 8 i talkie tam.
Pograłem troche i stworzylem nowa postac - koles do walki wrecz - prawdziwy morderca - zdolniacha i cieżka reka. Na 27 poziomie i z 200 % w walce wrecz było po enclawie. ( AC miałem w okolicach 62 ) Nie bylo lekko bo nawet z wszczepami potrafili mi dołozyc - w tracie tury mogłem zabic 2 zolnierzy ale reszta waliła ze wszystkiego co popadnie wiec trzeba bylo czesto stosowac startegiczny odwrót na z góry uaptrzone pozycje.

Pharaun - 2006-06-26, 17:57

W Fallu dobór cech to co by nie powiedzieć jedynie kwestia gustu. Jakiegokolwiek dokonamy wyboru i tak będzie dobrze. Przy odrobinie samozaparcia Fallouta nie da się nieprzejść. Gdy jest jakiś problem to wystarczy wyjść na pustkowie podpakować trochę postać. Na brak pdków nie można narzekać. Każdy wybór jest właściwy byle konsekwentnie dążyć do celu. Prosty przykład:

Bierzemy szybki strzał i cokolwiek innego (ja biorę zdolniachę). Dorzucamy szczęście na poziomie 8 pkt. i 9 pkt. percepcji (w czasie gry podnosimy do 10) bierzemy lepsze trafienie krytyczne, 2x człowiek czynu, szybki palec, snajpera, strzelca wyborowego i mamy niszczyciela, który właściewie zawsze trafia krytykiem i to jakim.

Ja jednak wolę grać snajperem i nikt mi tu kitu nie wciśnie, że oddaje się mało strzałów. Albo, że jak przeciwnik podejdzie za blisko to robi się nieciekawie. Wystarczy wziąść wyżej wymienione traity + ewentualnie 3x trait zwiększający o 5% szansę na krytyka, naszprycować się Jetem przy 10 zręczności. Gaussem lekko oddaje się dwa celowane strzały (każdy to jeden trup) i to mi wystarcza. A jak ktoś jest na tyle głupi by podejść to pistolecik energetyczny (blaster rządzi) i powtórka z rozrywki tyle, że więcej strzałów można oddać. Poza tym wierzyczki w Navarro mają spory zasięg a koszenie do nich ze snajperki bez celowania to syzyfowa praca, a tak jeden strzał i po wierzyczce.

No i pozostaje kwestia bozara. Jak kiedyś oddacie strzał Horriganowi za 2000 obrażeń też go pokochacie. I wcale nie jest taki nie celny na duże dystanse jakby się mogło wydawać. Marcus u mnie stoi z tyłu z tymże gnatem i dziwnym zrządzeniem losu trafia najczęściej w przeciwników. Czasami zdarza mu sie skosić moje biedne plecki na jakieś 30 hp ale jest to żadkie zjawisko.

Amber napisał:
Cytat:
w tracie tury mogłem zabic 2 zolnierzy ale reszta waliła ze wszystkiego co popadnie wiec trzeba bylo czesto stosowac startegiczny odwrót na z góry uaptrzone pozycje.


No cóż w walce wręcz dużo APków traci się na samo podejście do gościa. Problem w pewnym stopniu można rozwiązać biorąc traita, który daje 3 APki, które wykorzystuje się wyłącznie na ruch (można go wziąść dwa razy). I koniecznie weź trait zabójca i lepsze trafienie krytyczne, no i 2x człowiek czynu. Zobaczysz, że świat będzie wtedy bardziej przychylny dla twojej postaci.

A co do zdolniachy to bez niego nie da się podciągnąć wszystkich atrybutów do maksymalnej wartości. Takie życie.

darrion - 2006-07-24, 14:23

mam takie pytanko chce zacząć grać w Fallouta jedynke ale nie wiem jaką postać stworzyć i jak rozłożyć punkty. Myślałem o takim rozłożeniu by inteligencja i charyzma miały jak najwięcej punktów czy to w jedynce jest opłacalne, chodzi mi o to by gre przejsc prowadząc jak najmniej walk, wszystkich przekonywać do siebie tylko rozmową itp. Czy taka postac w F1 jest możliwa do stworzenia czy dopiero w dwójce da się taką zrobić?
Matheous - 2006-07-24, 17:18

Jasne, ze sie da. Wszystko sie da. Of korz, przejscie gry bez jednego wystrzalu to dla hardkorowcow, ale... ;)
Charyzme daj do 1. Naprawde. Serio. W jedynce charyzma NIC nie daje, poza dodatkowymi poczatkowymi punktami w Speechu, co b. latwo zrekompensowac dajac Speecha jako Tag Skill i ladujac w niego wiekszosc punktow.
Inteligencja 10 lub 9(w czasie gry mozna podwyzszyc o 1, a nawet o 2, ale to juz marnowanie perka :P). No prob.
Agility najlepiej 10 od razu, nie bawic sie w zadne podwyzszanie etc. - 10 ap piechota nie chodzi, a nie ludz sie, chlopcze, na pewno ci sie to przyda nie raz i nie dwa ;D
Strength mozna zostawic 5, jak masz nadmiar punktow, to 6(zeby uzywac Big Gunsow bez minusow). Co prawda udzwig ci niepotrzebny(towarzysze maja infinite cap :P), ale przekladanie co chwila ekwipunku jest irytujace.
Luck mozesz dac 1. Te pare % szansy krytyka to nic, a special encounters mozna znalezc i tak(jak ma sie zaj... duzo cierpliwosci :P).
Pozostaje Con i Percepcja. Daj reszte punktow w Percepcje, bardziej sie od Con przydaje :P.
Mozesz wziac Traita dajacego ci +1 do Agility i -50 capa, aby miec ten dodatkowy punkcisz, a ostatni Trait... ja zawsze biore Finesse i gry sobie bez tego nie wyobrazam(+10% szansy krytyka! Wooo! ;D) ;) Ew. do postaci 'gadajacej' mozesz wziac Good Natured - bodajze +5% do gadanych skilli i -5 do walki.
Walczyc i tak bedziesz musial, wiec doradzam przynajmniej jeden Tag Skill w cos walczacego(najlepiej Small Guns, bo masz to od poczatku, potem mozesz perkiem Tag! dac Energy lub Big), a drugi w Steal, Barter lub Doctor. W jedynce najbardziej efektywny jest chyba Barter(3 stimpaki za 5 stimpakow , heh ;).

darrion - 2006-07-25, 00:24

czytałem kiedyś że przy charyźmie 10 występuje jakis perk że wszyscy Cie dzięki niemu kochają:) i w ogóle, wiem ze taki jest w dwójce ale nie wiem czy w jedynce?
Matheous - 2006-07-26, 12:56

Hm, w dwojce jest perk Przyciagajaca Osobowosc(czy cos w ten desen) dostepny ZAWSZE gdy NIE masz charyzmy 10 i pozwala wziac 1ego NPCa wiecej do druzyny. W F2 jest limit przylaczanych NPCow, wynoszacy CHA/2(zaokraglajac w dol) a maximum to 5, wiec majac Cha 9 mozemy miec 4 NPCow w teamie, a z tym perkiem mozemy miec 5.
Trik: jesli chcesz miec 5 npcow w teamie, a masz niska charyzme, to zjadaj Mentatsy - kazdy podwyzsza Cha o 1(czasowo, of korz), muehehe :P]
Poza tym nie mam pojecia, o zadnym perku 'wszyscy cie kochaja' ;) No, chyba ze Kama Sutra Master :P

@edit - aw... kochany Trzynasty Schron. perk, o ktory pytales, to Kult Jednostki.
Cult of Personality (Kult jednostki)
Oryginalny opis angielski: Your reputation is always positive to people. Without this Perk, a large negative reputation would have a bad effect on good natured people. This works in the reverse as well. Evil people will even tret Mr. Goodie Good as one of the gang.
Oryginalny opis polski: Twoja reputacja jawi się zawsze pozytywnie. Zazwyczaj zła reputacja działa niekorzystnie na osoby o dobrym usposobieniu i przeciwnie, opinia dobroczyńcy zamknęłaby ci drzwi do serc szefów gangów. Z tym profitem robisz co chcesz, wszyscy i tak cię polubią.
Wymagania: CH 10, Level 12
Liczba poziomów: 1

www.fallout3.phx.pl Polecam! ;)

Yochloll - 2008-12-19, 09:21

Ja sobie ostatniuo F2 kupiłem i niewiem jaką postać sobie stworzyć. w co opłaca się inwestować i do czego retoryka się może przydać. lepiej broń palną czy białą. :lol:
picollo - 2008-12-19, 11:14

Zagraj kobietą, o imieniu Buffy. Czeka cię mały bonus w Den ;)
A tak poza tym to retoryka jest niezwykle ważną umiejętnością (moim zdaniem)- naprawdę wiele sytuacji mozna rozwiązać bez walki jeśli masz wysoką retorykę i charyzmę.
Broń biała vs palna? Weź palną (smal guns), wszelkie karabinki snajperskie wymiatają. Zdążysz zdjąć gościa z bronią ręczną nim tamten do ciebie dotrze

Torn - 2008-12-19, 17:34

@Yochol
Rozumiem, że F1 jeszcze nie grałeś? Robisz sobie krzywdę na własne życzenie. ;P
Co do postaci - system Fallouta pozwala na bardzo dużo, jeśli chodzi o typ postaci jaki chcesz odgrywać, więc tu powiedzmy się nie wypowiem, co cię interesuje w tym zakresie, to już sam musisz wiedzieć.
Natomiast, co do wklepek, to generalnie można wyróżnić trzy główne taktyki:
:arrow: "Cicho-ciemny Snajper", czyli Sneak + Small Guns + celowanie w oczy
:arrow: "Patrz mamo, mam dużo pocisków", czyli Big Guns i serie
:arrow: "Conan the Postapokalipsan", czyli broń biała/unarmed + "trochę" ;> biegania
Z mojego osobistego doświadczenia wynika, że dla początkujących graczy, najłatwiejsza do opanowania jest taktyka 1, czyli snajper, dlatego tą Ci polecam na początek.
Czyli tak, tagujesz sobie sneak i small guns na początek, siłę możesz sobie darować w percepcję trochę zainwestuj, zręczność też się przyda, w luck też coś daj(krytyki rulez). Co do wyboru broni, najpierw oczywiście Colt 10mm, potem, jeśli uda Ci się go zdobyć;), Magnum - absolutnie genialna giwera, wali prawie jak DE, zasięg ma niby krótszy, ale to Cię nie obchodzi, jak masz odpowiednie perki(sniper i/lub sharpshooter, IIRC - kurcze, nie grałem już w Falla z rok prawie, czas sobie przypomnieć;) ), a jest bardzo tani w AP - pół gry z tym przechodzę, polecam. Potem jak już przeciwnicy się zrobią troszkę trudniejsi, to snajperka i powoli ładuj w energy, bo pod koniec gry bez tego bida i tyle w sumie. Po przekroczeniu 200 punktów w sneak idzie się ukrywać nawet na losowych spotkaniach, więc myk, nie ma cię, przeciwnicy stoją jak ciecie a ty ich pojedynczo bum w oczy i do piachu - tyle taktyki. :P

Matheous - 2008-12-20, 16:46

Paradoksalnie, moje pierwsze przejście F2 było właśnie postacią na Unarmed ;) Ma sporo zalet - unarmed przydaje się w kilku questach(walki bokserskie), pozwala wyprowadzić dużo ciosów w jedną rundę, przy zadowalających obrażeniach. Small Guns są dobre, ale w F2 dziwnie słabe - dopóki nie osiągniesz jako-takiej skuteczności w waleniu po oczach, walki będą mordęgą...
Sneaka nigdy nie używałem ;) Głównie ze względu na irytującą powolność zwykłego chodzenia(a toto pozwalające biegać jest dopiero na wysokim poziomie).
Inwestowanie w Big Guns od początku jest po prostu głupotą, gdyż zaczynasz je znajdować dopiero w 2/3 gry...
A retoryka jest prawdopodobnie najprzydatniejszym skillem w F2, ułatwia bardzo, bardzo wiele ;)

Pozdrawiam

Torn - 2008-12-20, 18:54

Matheous napisał/a:
[...]postacią na Unarmed ;) Ma sporo zalet - unarmed przydaje się [..]

Wiem, teraz sam zwykle tak gram - zknockoutwanie supermutie za 90hp gołymi ręcami daje sporo frajdy. ;>
Z drugiej strony - nie uważam, żeby trzeba było je aż tagować - melee można się bonusowo poduczyć już w Arroyo, unarmed w Klamath, także spokojnie można wyrobić sensowne wartości tych skilli bez tagowania.

Cytat:
Small Guns są dobre, ale w F2 dziwnie słabe

Do "wnętrzności" Fallowi nie zaglądałem, ale zawsze grając miałem wrażenie, że w F2 punkty są przeskalowane do nowego zakresu, przez co wartość pojedynczego punktu jest mniejsza - w F1 mając 50 w jakimś skillu, proste rzeczy się zwykle udają z trudnymi jest gorzej, a w F2 poniżej 100 jest generalnie kiepsko i trzeba często powtarzać...
Cytat:
Sneaka nigdy nie używałem ;) Głównie ze względu na irytującą powolność zwykłego chodzenia(a toto pozwalające biegać jest dopiero na wysokim poziomie).

A widzisz - paradoksalnie, sneak jest najbardziej przydatny postaci typu unarmed - wrogowie widzą cię tylko wtedy, gdy od ciebie oberwą, co w wypadku robótek ręcznych jest bardzo przydatne... Z resztą, nie wyobrażam sobie późniejszej gry bez Silent Death, taką postacią - skądś trzeba brać te obrażenia w unarmed/melee.
Generalnie, sneak jest chyba najważniejszym skillem po retoryce. Nie mówiąc już o tym, że jak się chce przejść Falla bez walk, to bez sneaka się nie obejdzie. ;)
A Silent running jest już chyba na 6lvl dostępne - no ale fakt, początkowo jest to wnerwiające trochę.
Cytat:

Inwestowanie w Big Guns od początku jest po prostu głupotą, gdyż zaczynasz je znajdować dopiero w 2/3 gry...

W wypadku mojego posta, chodziło ogólnie o taktykę, nie koniecznie o wybór skilla do tagów początkowych - przecież można to zawsze perkiem załatwić, nie? ;)
A że są tacy gracze(lamy? ;> joke - poważnie, każdy gra tak jak lubi), którzy wolą ładować seriami, używać takich traitów jak Fast Shot(wtf?!? - Zgroza...;>) i bawić się bozarem, to o tym napisałem, tyle.
Osobiście, nie stosuję, bo to słabe jest - amunicji idzie w ch*j(a można ją przecież sprzedać), a efektów nie widać... :/
Cytat:

A retoryka jest prawdopodobnie najprzydatniejszym skillem w F2, ułatwia bardzo, bardzo wiele ;)

Wiadomo :P

Archerito - 2011-06-23, 16:31

To może i ja dorzucę swoje trzy grosze. Najlepszą i chyba najbardziej optymalną postacią jaką udało mi się stworzyć był:
S:6
P:8
E:9
C:2
I:9
A:10
L:3

Kilka słów podsumowania: siłę podniesiemy zaawansowanym pancerzem wspomaganym do 10. Po wybraniu perka Strzelec wyborowy przy celowaniu z broni palnej nasza percepcja będzie wynosić 10. Wytrzymałość można co prawda podnieść perkiem do 10 ale nie widzę w tym większego sensu. Generalnie NPC w Falloucie bardziej przeszkadzają niż pomagają aczkolwiek zawsze istnieją mentaty...tak więc można mieć niską charyzmę i 5 towarzyszy...miodzio. Inteligencja zostanie podniesiona do 10 wszczepem. Zręczność na 10 to must have...koniec pieśni. I wreszcie szczęście co prawda świetne perki odblokowują się przy cesze równej 6 ale akurat ją można bardzo łatwo podnieść...NCR +2, perk +1...a poza tym jeśli spotkamy pechowego psa za jego zabicie otrzymamy (za każdym spotkaniem) +2 więc szybko możemy mieć je na poziomie 10.

Traits: Zdolniacha (+1 do cech czyli w sumie zyskujemy 7 pkt) oraz Szybki cyngiel (-1 AP na strzały) lub jeśli idziemy w jakość strzałów a nie ilość to Finezja (+10% szans na krytyka).

Jako umiejętności proponuję:
Ręczna broń palna
Retoryka
Otwieranie zamków (tutaj można troszkę poszaleć ale dwie pierwsze uważam za must have). Jako czwarty proponuję wybrać w późniejszej fazie broń ciężką lub energetyczną...jak kto woli.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group