Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Ogólne - [BG I] Ciekawostki

Żelazko - 2010-10-26, 23:25
Temat postu: [BG I] Ciekawostki
W Balduru jedynce natknąłem się na parę dziwnych skrzyń nie do otwarcie. Jedną taką można znaleźć w Nashkel w garnizonie straży. Jest jeszcze kilka takich we Wrotach Baldura w nieważnych domach gdzie jedyną robotę jaką można zrobić to splądrować dom.
Wie ktoś o co chodzi z tymi skrzyniami? I da się je jakoś otworzyć?

Vinci - 2010-10-26, 23:52

A powiesz mi co to ma wspólnego ze zdolnościami złodziejskimi w BG1? Bo ja za cholerę nie wiem, to raczej ciekawostki.
Żelazko - 2010-10-27, 00:31

Binci napisał/a:
A powiesz mi co to ma wspólnego ze zdolnościami złodziejskimi w BG1? Bo ja za cholerę nie wiem, to raczej ciekawostki.


Miałem zadawać te pytanie w tym temacie http://athkatla.cob-bg.pl...p?p=85373#85373 ale moje pytanie zahacza o pierwszą część i bałem się że morgan może mi dać warna za pisanie o pierwszej części w dziale traktującym o części drugiej. Jeśli ten temat nie widzi się administracji, to przepraszam, następnym razem napiszę PW do moderatora działu lub administratora przed założeniem tematu.

boro napisał/a:
jęśli nie ma "mechanizm..." to może nie masz na tyle umiejętności, albo trzeba otworzyć to kluczem lub zaklęciem.


Przy skrzyniach, których wspomniałem piszę że zamek może być chroniony zaklęciem czy coś takiego - to samo pisze przy drzwiach i zamkach, które trzeba otworzyć kluczem lub jakimś kamieniem strażniczym.

boro napisał/a:
Próbowałeś obrobić okolicznych strażników?


Nie próbowałem. Coś mi się zdaje że jest to niemożliwe :?:

Vinci - 2010-10-27, 16:01

Żelazko napisał/a:
Binci napisał/a:


?

Żelazko napisał/a:
Miałem zadawać te pytanie w tym temacie http://athkatla.cob-bg.pl...p?p=85373#85373 ale moje pytanie zahacza o pierwszą część i bałem się że morgan może mi dać warna za pisanie o pierwszej części w dziale traktującym o części drugiej.


To byłoby już w ogóle przegięcie, Żelazko. Sam bym Ci chyba warna dał. To pytanie nie zahacza o BG1, to pytanie dotyczy BG1. W dodatku nie rozchodzi się o zdolności złodziejskie. Stworzyłem nowy temat: Ciekawostki w BG. Połączyłem to z tematem skrytek Szkieletora ;) Może coś się z tego rozwinie. Chociaż takie rzeczy jak magowie wychodzący z nagrobków są ogólnie znane, no ale może coś się trafi ;)

Jolan - 2011-04-17, 22:46

po pierwsze,mógłby tu jakiś mod zrobić porządek bo to temat "ciekawostki",a nie "pomoc z modami"
po,drugie mój trick,ciekawostka
W quescie z shoal
należy
1.Zagadać do shoal
2.Pobić lekko shoal i pogadać
3.Zabić ogra
4.I tu zamiast zagadać z shoal to ja zabijamy i mamy na czysto 3 razy więcej XP niż wtedy,gdybyśmy z nią gadali

4a.Dla szybciorów zagadujemy do shoal i zabijamy ją(nie zawsze się udaje)dostajemy wtedy najwięcej XP

porfirion - 2012-03-02, 17:28

Zauważyłem ostatnio w Infinity Explorerze, że jest przejście z kanałów centralnych (tych ze Szczurkiem) do piwnicy Pałacu Książęcego (wychodzące już za drzwiami skarbca, tuż obok skrzyni). Jednak jest ono "niekompletne", mianowicie w obu miejscach jest jedynie "entry point", a brak "triggera", co ostatecznie uniemożliwia korzystanie z przejścia (nie pojawia się odpowiedni kursor).

Czy we wszystkich wersjach gry tak jest? (sprawdzałem na wersji Saga BG z eXtra Klasyki) I czy może też w jakimś modzie (np. BGT) jest to poprawione, by faktycznie działało?

EDIT: Dostosowano post do tematu po usunięciu rzeczy dot. NTotSC = \m/

Zed Nocear - 2012-03-03, 21:09

Takie przejście mogłoby zdemolować fabułę. Przejście mógł wyłączać któryś z patchy. Mam wydanie BG1 na 6 płytach CD i ani w wersji BG1+TotSC, ani w czystym BG1 v4315 bez TotSC to przejście też nie działa. Z drugiej strony w jakiejś solucji czytałem, że w rozdziale 7. jest opcja dostania się do pałacu przez kanały czy jakąś piwnicę, nie pamiętam szczegółów.
Hudrant1234 - 2013-02-02, 21:55
Temat postu: Zamknięte magicznie skrzynki.
''W mechanimie, który steruje tymi drzwiami nie ma konwencjonalnego zamka i zapewne jest on zabezpieczony przed prostymi czarami''

No właśnie. Ten napis w większości gier typu Baldurs czy Icewind oznacza po prostu, że dana skrzynka czy drzwi są związane z jakimś questem i by otworzyć je trzeba coś zrobić, z kimś pogadać, kogoś zabić, coś zdobyć i tak dalej. Wiadoma i oczywista sprawa. Ale gram sobie znowu w Baldurs Gate I i zastanawiam się, dlaczego w koszarach w Nashel jedna skrzynka jest tak zamknięta i dlaczego zamknięte są tak samo dwie skrzynki w przypadkowych domkach w Baldurs Gate ( takich zwykłych gdzie prócz jakiś śmierci nic wartościowego nie ma). To jest jakoś losowo generowane? Ktoś wie o chodzi?

greegarak - 2013-02-02, 22:47

Kwestia mechaniki gry. Poza zamkami które mają "magiczny" charakter, są też zamki jak ten w koszarach, których nie da się otworzyć. Włašnie przez mechanikę. Chyba(gdzieś przeczytane na tym forum)jest tak że zamki które mają poziom trudności ustawiony na 100 lub wyżej nie otworzy złodziej nawet mający powyżej 100 w zdolności rozbrajania. Odnosi się to też do czaru otwarcie.
Aristo - 2015-12-31, 10:31

Na pudełkach oryginalnych wydań (a może i którychś późniejszych reedycji) Baldur's Gate i OzWM można zobaczyć alternatywny, niewykorzystany w grze portret Edwina. Wie ktoś, czy może ten portret istnieje jako plik i został w jakimś modzie przywrócony?
Geralt Riv - 2015-12-31, 12:16

Możesz podesłać jakiejś zdjęcie?
Aristo - 2015-12-31, 13:07


Geralt Riv - 2015-12-31, 14:57

Faktycznie, ale to na pewno Edwin? Też bym się do tego skłaniał, ale dziwny kolor płaszcza, dziwne coś na twarzy. Cóż, poczekajmy na specjalistów od takich spraw ;)
greegarak - 2015-12-31, 15:21

Może tak miała wyglądać Edwina jak brzydka złośliwa wiedźma?
Tuldor88 - 2016-01-01, 01:30

Cała masa modów dodaje alternatywne portrety, ale takiego brzydactwa z żadnego z nich nie kojarzę - nic dziwnego że z niego zrezygnowali... toż przy nim nawet portret Viconii z BG1 (sam w sobie obrzydliwy) wygląda niemal uroczo :P
Aristo - 2016-01-01, 11:04

Rzeczywiście nie za specjalny ten portret. Trudno się dziwić, że ostatecznie wybrali inny.

Znalazł się w sieci i obrazek, ale to tylko skan z pudełka.

Tuldor88 - 2016-01-01, 15:30

Odkopię archiwalny watek z tego tematu a konkretnie dojście do Książęcego Pałacu przez sieć kanałów:
porfirion napisał/a:
Zauważyłem ostatnio w Infinity Explorerze, że jest przejście z kanałów centralnych (tych ze Szczurkiem) do piwnicy Pałacu Książęcego (wychodzące już za drzwiami skarbca, tuż obok skrzyni). Jednak jest ono "niekompletne", mianowicie w obu miejscach jest jedynie "entry point", a brak "triggera", co ostatecznie uniemożliwia korzystanie z przejścia (nie pojawia się odpowiedni kursor).
Zed Nocear napisał/a:
Takie przejście mogłoby zdemolować fabułę. Przejście mógł wyłączać któryś z patchy. Mam wydanie BG1 na 6 płytach CD i ani w wersji BG1+TotSC, ani w czystym BG1 v4315 bez TotSC to przejście też nie działa. Z drugiej strony w jakiejś solucji czytałem, że w rozdziale 7. jest opcja dostania się do pałacu przez kanały czy jakąś piwnicę, nie pamiętam szczegółów.
Jeśli chodzi o solucję to mowa zapewne o tej: http://www.forgottenwars....200b.htm#palace
Cytat:
All sewer grates lead to the Central Sewers AR0225
Duchal Palace basement leads to the Central Sewers AR0225

Kwestia jest o tyle ciekawa, że faktycznie wygląda to na niedokończony pomysł twórców gry. Dlaczego?
- Obecnie piwnica pałacu jest praktycznie pusta i niemal nic nie da się w niej zrobić (ot zamknięta skrzynia i kilku z płomiennej pieści) a mimo to... posiada własny filmik jaki możemy obejrzeć (oznaczony jako "podziemia"). Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=yJ__PCD7IYg
- Wspomina też o tym Hussan - mówi, że będzie starał się dostać do pałacu przez kanały... a gdyby przejścia nie było to chyba by nie wywiercił dziury zębami by o tym gadać prawda? Biorąc pod uwagę te entry pointy o jakich pisał porfirion można uznać ze przejście jednak miało się pojawić... i tak po prawdzie zastanawiam się czy by go nie przywrócić, moglibyśmy wtedy być świadkami np walki złodziei cienia z płomienną pięścią w podziemiach pałacu nim udamy się na koronację.

anoim2666 - 2016-01-01, 18:54

To aż się prosi by zrobić moda z questem dla np gildii złodziei :mrgreen:
porfirion - 2016-01-01, 22:41

Tuldor88 napisał/a:
i tak po prawdzie zastanawiam się czy by go nie przywrócić, moglibyśmy wtedy być świadkami np walki złodziei cienia z płomienną pięścią w podziemiach pałacu nim udamy się na koronację.

Jakbyś wykombinował coś z aktywowaniem tego triggera dopiero w rozdziale 7 (np. po rozmowie z Husamem i przyjęciem jego pomocy), to by było super :) Ale wówczas trzeba wziąć pod uwagę inne drobiazgi np. czy jest to dla nas alternatywne wejście do pałacu, boz potrzeby posiadania zaproszenia (więc można ominąć Slythe'a i Krystin), czy złodzieje - jeśli wygrywają z PP w piwnicy - wchodzą na górę nam pomóc itp.

Choć trzeba to poważnie przemyśleć, bo w sumie jeśli na koronację wpadnie nasza uzbrojona ekipa wprost z piwnicy, to będzie co najmniej podejrzane (a zanim pojawiają się sobowtórniaki, jeszcze nic nie wskazuje na to, jaką mendą jest Sarevok ;)). Poza tym, o ile złodzieje nie załatwią sprawy po cichu, to na parterze powinni usłyszeć odgłosy walki z piwnicy, zaniepokoić się itd.

Kurczę, żeby wprowadzenie takiego fajnego wątku nie wymagało przerobienia całej tej sceny pałacowej... a to chyba nie byłoby warte świeczki.

Tuldor88 - 2016-01-01, 23:02

Co do questu dla gildi złodziejskiej to raczej nie bardzo - to wejście do pałacu (by nie zepsuć całej fabuły) powinno nastapić dopiero po zakończonej pozytywnie rozmowie z Hussamem (a to następuje jeśli już ubijemy Slythe i Krystin tak jak nam doradza) więc na etapie kiedy już z gildią załatwiliśmy wszystko co mogliśmy i mamy jasny cel do zrealizowania. Nie ma co tego jeszcze faszerować wątkami pobocznymi... a nawet jeśli to raczej nie tylko dla złodziejaszków :wink:

porfirion napisał/a:
Jakbyś wykombinował coś z aktywowaniem tego triggera dopiero w rozdziale 7 (np. po rozmowie z Husamem i przyjęciem jego pomocy), to by było super :)
kwestia dodania jednej zmiennej do dialogu Hussama + edycja parametrów wyzwalacza.
porfirion napisał/a:
Ale wówczas trzeba wziąć pod uwagę inne drobiazgi np. czy jest to dla nas alternatywne wejście do pałacu, boz potrzeby posiadania zaproszenia (więc można ominąć Slythe'a i Krystin)
Zanim Hussam rusza przez kanały do pałacu zleca nam ubicie tej parki i dopiero kiedy to zrobimy zabiera swoich złodziejaszków do akcji, więc raczej byłaby to alternatywa omijająca po prostu wejście frontalne bo tak czy owak zaproszenia już mamy...

Nawiasem mówiac nie jest to nieco dziwne? Po całych Wrotach wiszą za nami listy gończe, na każdej dzielnicy starają się nam zrobić kuku patrole płomiennej pieści, Angelo twierdzi ze jesteśmy źli i niedobrzy... a my sobie wchodzimy głównym wejsciedo najbardziej i najlepiej strzeżonego budysku w mieście, siedziby największych szych i... nikt nas nie rozpoznaje. Macie zaproszenia? Tak. A to wchodźcie...
porfirion napisał/a:
czy złodzieje - jeśli wygrywają z PP w piwnicy - wchodzą na górę nam pomóc itp.
można by ustalić spawn jednego czy dwóch na etapie kiedy już sobowtórniaki się ujawnią - wtedy by Hussam i jakiś jego człowiek 'wyszli z cienia'...
porfirion napisał/a:
Kurczę, żeby wprowadzenie takiego fajnego wątku nie wymagało przerobienia całej tej sceny pałacowej... a to chyba nie byłoby warte świeczki.
Nie widzę takiej potrzeby :) No i... nie ma co kombinować z piętrami - pałac to nie blok osiedlowy gdzie słyszysz jak sąsiad pierdzi na stołku - grube mury, dobre 'przedwojenne budownictwo' i te sprawy :razz: A tak na serio - praktycznie na żadnej lokacji BN nie zmieniają zachowania jeśli na parterze/pięterku tego samego budynku coś się dzieje - np jeśli ubijemy Landrin w Pomocnej Dłoni to na innych piętrach nie widzą z tym problemu :P
Cahir - 2016-01-01, 23:05

Były przymiarki elminstera do poprawienia kwestii kanałów w modzie The Eve of War, ale autor uznał, że to za dużo roboty.
anoim2666 - 2016-01-02, 12:36

Cytat:
Co do questu dla gildi złodziejskiej to raczej nie bardzo - to wejście do pałacu (by nie zepsuć całej fabuły) powinno nastapić dopiero po zakończonej pozytywnie rozmowie z Hussamem

Można by zrobić tak, ostatnim zadaniem dla gildii jest pomoc w włamaniu do skarbca. Przejście musiało by być aktywne tylko podczas wykonywania questu. Będąc w środku trzeba by zablokować wejście na górę (usunąć przejście i dodać tekst w stylu że podniosłoby to alarm w całym pałacu itp). Po skończonej robocie umieścić info w kanałach że straż zamurowała przejście po kradzieży. Na koniec próbę zabicia nas przez złodziei można wyjaśnić tym że chcą zatuszować ślady po włamie.
Ogólnie szkoda że nie ma w bg zadania na wzór włamu do domu aukcyjnego z Wiedźmina 3.

Tuldor88 - 2016-01-02, 13:38

I po zamurowaniu przejścia później (kiedy mamy udać się na koronację) Hussan i tak twierdzi że ruszą kanałami ;) ?
anoim2666 - 2016-01-02, 13:57

To jest jedna wypowiedź którą zawsze można usunąć lub zmienić bo chyba nie jest jakoś przesadnie ważna dla fabuły.
Tuth - 2016-01-04, 13:19

Zawsze intrygowało mnie, czy istnieje możliwość żeby Husam z kolegami dotarli do pałacu i pomogli w walce z sobowtórniakami. Ciekawe by było gdyby po przemianie szlachty złodzieje cienia ruszyli do akcji.

Jeżeli chodzi o samą piwnicę, filmik i skrzynię, to rzeczywiście kuszący byłby tu wątek gildii złodziei. Osobiście rozdzieliłbym te dwie kwestie i dodał możliwość "przekradnięcia" się do pałacu w 5 rozdziale (nie byłoby tam oczywiście Sarevoka itd.) w poszukiwaniu jakiegoś przedmiotu.

Tuldor88 - 2016-01-04, 13:27

Tuth napisał/a:
Zawsze intrygowało mnie, czy istnieje możliwość żeby Husam z kolegami dotarli do pałacu i pomogli w walce z sobowtórniakami.
Pamiętam, że też gdy grałem po raz pierwszy oczekiwałem ich w Pałacu ale niestety nie ma na to szans, przynajmniej bez modów ;)
marektrans - 2016-11-21, 12:17

Ciekawe, nigdy nie sądziłem iż jest to możliwe.
Phaelin - 2016-12-29, 08:10

Tuldor88 napisał/a:
Jeśli chodzi o solucję to mowa zapewne o tej: http://www.forgottenwars....200b.htm#palace
Cytat:
All sewer grates lead to the Central Sewers AR0225
Duchal Palace basement leads to the Central Sewers AR0225
Obrazek
Kwestia jest o tyle ciekawa, że faktycznie wygląda to na niedokończony pomysł twórców gry. Dlaczego?
- Obecnie piwnica pałacu jest praktycznie pusta i niemal nic nie da się w niej zrobić (ot zamknięta skrzynia i kilku z płomiennej pieści) a mimo to... posiada własny filmik jaki możemy obejrzeć (oznaczony jako "podziemia"). Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=yJ__PCD7IYg


Cieszę się, że natknąłem się na ten temat na forum, zawsze mnie zastanawiała kwestia kanałów i przejścia do piwnic pałacu. Wszystko wskazuje na to, że ta część gry nie została nigdy ukończona. Ale swoją drogą to Wasza cobowska solucja też może wprowadzić w błąd:

http://baldur.cob-bg.pl/b...ntralne-bg1#5.0

Wg niej przejście faktycznie istnieje, a w żadnej wersji w którą grałem nie dało się z niego skorzystać:
* BG (vanilla)
* BG+TotSW
* BGT
* BG:EE

Tuldor88 - 2016-12-29, 13:15

Cytat:
Cieszę się, że natknąłem się na ten temat na forum, zawsze mnie zastanawiała kwestia kanałów i przejścia do piwnic pałacu.

Mnie też, tym bardziej że grajac w BG po raz pierwszy nie miałem jeszcze internetu wiec nie było się jak z kimkolwiek skonsultować i myślałem że to ja (jak to mówił Eldoth?) "jestem taki tępy" :grin:

Cytat:
Ale swoją drogą to Wasza cobowska solucja też może wprowadzić w błąd:

http://baldur.cob-bg.pl/b...ntralne-bg1#5.0

Wg niej przejście faktycznie istnieje, a w żadnej wersji w którą grałem nie dało się z niego skorzystać
Khe khe, przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem Phaelinie ^^
CobowaSolucja napisał/a:
Z Kanałów centralnych przejście powinno również wieść do:

Piwnic Pałacu Książęcego (mapa 0200) - punkt teoretycznego przejścia oznaczono O2

Jednak twórcy nie zaopatrzyli lokacji w jeden z dwu niezbędnych elementów przejścia - wejście (wygląda to na element wycofanego przed premierą zadania).

Phaelin - 2016-12-29, 14:27

Tuldor88 napisał/a:
Khe khe, przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem Phaelinie ^^


Tak, musiałem rozproszyć iluzję.

Tuldor88 - 2016-12-30, 11:23

Dostałem info wczoraj w solucji po Twoim poscie była robiona mała edycja i faktycznie było pierwotnie info o przejściu do pałacu zatem zwracam honor Phaelinie, mea culpa i dzieki za czujność :smile:
Phaelin - 2017-01-02, 08:09

Czyli nie do końca zwariowałem.
Tuldor88 - 2017-01-02, 08:57

No wiesz, cały czas z nami Bhaalitami wytrzymujesz wiec ciężko stwierdzić :lol: A żeby całkiem nie spamić i cos o ciekawostkach wspomnieć - orientuje się ktoś czy pustelnik jakiego spotykamy między Beregostem a Nashkel był podobnie jak kobold,tasloi i xvart na czymś wzorowany? Chodzi mi o tego któremu mozemy dać najdłuższą odpowiedź charname w ciągu całej sagi BG (warto zapamiętać, a nóż się w jakimś quizie pojawi ;p)
Phaelin - 2017-01-02, 13:17

Portalbendarwinden? Cóż, niespecjalnie...

Ale w tej samej lokacji jest Lord Foreshadow, który (zależnie od wybranej opcji dialogowej) powie kilka zdań na nemat Neverwinter lub Athkatli. Foreshadowing oznacza zapowiadanie, przepowiadanie, zwiastowanie, więc sama postać jest takim pierwszym teaserem zarówno dla Neverwinter Nights jak i Baldur's Gate 2, i to z jakim wyprzedzeniem!

Takiej informacji brakuje w Waszej solucji (stan na 2017-01-02, godzina 13:16), aczkolwiek mogłem kiedyś już o tym paplać na forum w innym temacie...
Ha, się zabezpieczyłem :razz:

Tuldor88 - 2017-01-02, 14:19

Faktycznie nie ma, hmmm a dałbym sobie łeb uciąc że coś tam naskrobano.. może dotyczyło to innego BN bo takich "zapowiadaczy" odnośnie BG2 jest kilku...
Swoją drogą ten tekst Foreshadow na wypowiedź "phi wątpie czy to miasto (neverwinter) w ogóle istnieje" zawsze mi ciut nie leżał ("Może jeszcze nie ale wkrótce") wiem że pasuje do stanu 'z reala' gdzie nwn był dla twórców baldura dopiero na odległym dalszym planie ale w kanon FR ni w ząb to nie wchodzi bo miasto ma lat już xx na etapie fabuły BG z tego co sie orientuję.

torian - 2017-08-13, 10:37

Ktoś tu chyba mocno się kimś inspirował:

https://www.youtube.com/watch?v=EsV7TuNMr5M

https://www.youtube.com/w...XdinDk2&index=4

porfirion - 2017-08-13, 11:44

Słyszałem już kiedyś o tym, ale nie pamiętam, czy sam to sobie sprawdziłem i porównałem. No to porównałem teraz - jest na tyle podobne, że nie wiem, czy pod jaki plagiat nawet nie podpada (choć na tych wszystkich zasadach, kiedy plagiat, a kiedy nie, to się nie znam).
Scol - 2017-10-01, 10:49

Sprawa wyglądała podobnie z soundtrakiem do HoMM4: HoMM4 vs Warlords Battlecry 2 czy HoMM4 vs Twelve Kingdoms vs Piraci z Karaibów

Oto wypowiedź Paula Romero odnośnie tych podobieńst:
Paul Romero napisał/a:
The chord progressions used in both sets of music are progressions that date back up to 500 years. Many composers use the same chord progression (only 12 major and 12 minor chords exist in all music) so you will hear these progressions in many many pieces of music over the last 5 centuries. As for the second set of comparisons, I think whoever created the music for twelve kingdoms probably did hear my music from HOMMIV because I've never played a video game or watched anime my entire life! So I know I've never been exposed to any music from twelve kingdoms (actually I've never even heard of it). I only write music for specific areas that game producers ask of me.


Ktoś nawet dociekł do oryginalnego stockowego materiału wykorzystanego w Heroesach, Twelve Kingdoms i Piratach: https://www.youtube.com/watch?v=QxXFTTrJXFA

Przypuszczam że sprawa z muzyką w baldurze i lifeforce wyglądała podobnie - wykupienie stockowoego utworu, lekki retusz i ścieżka gotowa.

Zed Nocear - 2018-05-10, 21:47

Gdy oglądałem niedawno program historyczny o dynastii Stuartów na Viasat History, uderzyła mnie pewna informacja. W czasach Tudorów i Stuartów w Anglii syrena była eufemistycznym określeniem prostytutki, a wizerunek syreny często umieszczano na budynkach, w których znajdowały się burdele.

A teraz co znajduje się w podziemiach gospody "Spłoniona Syrena" we Wrotach Baldura? :razz: Zadziwiające, jak bardzo nieprzypadkowa jest ta nazwa. :mrgreen: Ciekawe, że obecnie przeszukując na szybko internet, czego symbolem lub z czym kojarzy się syrena, trudno znaleźć taką informację. Czyżby w tworzeniu BG1 brali udział jacyś historycy? Lub po prostu w Anglii to skojarzenie nie zostało całkowicie zapomniane.

Damianus_NT - 2018-05-12, 18:01

Wrota Baldura położone są nad morzem, więc Spłoniona Syrena "targetuje" pewnie w dużej mierze zmęczonych marynarzy, którzy szukają relaksu po tygodniach żeglugi; stąd "Syrena".
Z drugiej strony, po co mieli by stawiać przybytek dla wilków morskich na drugim końcu miasta? Hmm... Zedzie, chyba coś w tym jest. Interesujące odkrycie.

Dark - 2018-05-12, 18:05

Zed Nocear napisał/a:
Gdy oglądałem niedawno program historyczny o dynastii Stuartów na Viasat History, uderzyła mnie pewna informacja. W czasach Tudorów i Stuartów w Anglii syrena była eufemistycznym określeniem prostytutki, a wizerunek syreny często umieszczano na budynkach, w których znajdowały się burdele.

A teraz co znajduje się w podziemiach gospody "Spłoniona Syrena" we Wrotach Baldura? :razz: Zadziwiające, jak bardzo nieprzypadkowa jest ta nazwa. :mrgreen: Ciekawe, że obecnie przeszukując na szybko internet, czego symbolem lub z czym kojarzy się syrena, trudno znaleźć taką informację. Czyżby w tworzeniu BG1 brali udział jacyś historycy? Lub po prostu w Anglii to skojarzenie nie zostało całkowicie zapomniane.

The Mermaid to często spotykana nazwa dla angielskiego pubu, szczególnie w portowych miastach. Dawniej takie przybytki miały... wszystkie "udogodnienia", których oczekiwała klientela a byli nią marynarze schodzący z pokładów statków po długich tygodniach na morzu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group