Children of Bhaal (Forum)
Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal

Icewind Dale - [IwD I] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy

Kermit - 2004-12-25, 22:45
Temat postu: [IwD I] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy
Witam, ponownie (tych, którzy pamiętają mój krótki starz w klanie), a dla pozostałych poprostu: Witajcie.

Mam pytanie jaką najczęściej gracie drużyną w IWD + HoW + ToL? Pytam się bo mam zamiar zagrać i przejść tą grę całą.

Jest to dla mnie ważne, ponieważ nie mam w co grać !! BG 2 odpada, ponieważ po instalacji prewnych modow, szczęśliwy załączam grę a tu kupa. Nie było Joluva, a był Deidre itp.

Proszę o pomoc.

Kermit.

Cruel - 2004-12-25, 23:34

Hm... Spośród moich trzech gier w ID1, najlepiej sprawdzała się chyba kombinacja: wojownik, paladyn, łowca, wojownik/kapłan, wojownik/złodziej i wojownik/mag. Wedle predyspozycji wypada ewentaulnie zastąpić ostatnią z postaci jednoklasowym magiem specjalistą. W razie potrzeby mogę podać dokładniejszy konfig tej drużyny.
Hélegorn - 2004-12-26, 00:53

Kermit: Ostatnio grałem drużyną o nst. składzie:

1) paladyn
2) wojownik 2/złodziej
3) łowca 2/kapłan
4) mag

Takim składem gra się całkiem przyjemnie - poziomy lecą szybko, a i tragarzy nie brakuje. :D Aby było jeszcze lepiej, sugerowałbym i z maga zrobić dwuklasowca (wojownik 2/mag), by mógł on korzystać z łuków (ja tego nie zrobiłem i bardzo żałuję...).

Komcio - 2004-12-26, 01:49

Ja grałem raz w IWD 1. Miałem tam Paladyna ludzia, Mistrza Inwokacji ludzia, wojownika krasnoluda, wojownika półelfa, elfkę kapłankę i złodzieja - rasy nie pamiętam. Długo losowałem i statystyki były iście imponujące. Sama gra była łatwa...
Shinigami - 2004-12-26, 02:32

Wojownik, Paladyn, w/z, Kapłan, Mag, w/m też się gra świetnie i nie mam większych problemów z wrogami.
Kermit - 2004-12-26, 10:37

Dzięki wszystkim za odpowiedź. I mam jeszcze jedno pytanie. Czy istnieją jakieś mody do IWD? Ja znalazem tylko EoU i zastanawiam się czy jest to jedyny mod do IWD.

Kermit.

Shinigami - 2004-12-26, 16:06

Sa nawet dwa Heart of Winter i Trials of Luemcaster czy coś takiego
Cruel - 2004-12-26, 16:30

Heart of Winter i Trials of the Luremaster to dwa oficjalne dodatki do ID1, nie mody. Z tego co wiem jest parę modów do ID1, jednak są to naprawdę małe produkcje, a patrząc na ich popularność, niekoniecznie warte zainteresowania...
Kermit - 2004-12-26, 16:42

Wracajać do postaci. Mam znowu problem. Zrobiłem sobie taki skład:
- paladyn - Sir Chomik Jedi
- wojownik - Cień
- łowca - Minsc
- wojownik - Kermit.

Kermit miał być na 2 lvlku wojownika dwuklasowany na maga, Cień na złodzieja, a Minsc na kapłana. Problem w tym, że tylko Minsc (a co z resztą?) mógł być dwuklasowany (miał 2 lvl), ale kiedy dałem mu drugą klasę kapłana umiejętności woja (czyli używanie łoków itp) poszlo se kochać. O ile się nie mylę powinny one zostać. No chyba, że tak ma być.

Kermit.

Cruel - 2004-12-26, 16:58

Tak ma być - umiejętności pierwszej klasy odzyskasz, kiedy druga klasa przewyższy klasę początkową o przynajmniej jeden poziom.
A wracają do modów - tutaj jest co nieco.

Evendur - 2005-01-05, 22:07

Jeśli chodzi o mody do IWD to Gibberling Three, wydali ciekawy Tweak Pack właśnie do IWD1:

http://www.gibberlings3.net/daletweak/

Czarodziejka_Apokalipsy - 2005-01-06, 17:29

Czy ktoś znalazł ten miecz o którym jest mowa przy amulecie znalezionym przy(bodajże) liczu?
Bo szukam wszędzie i nic.
Bym się poddała ale to intrygująca sprawa

Komcio - 2005-01-06, 19:41

Miecz jest chyba na cmentarzu, koło Kuldahar. Trzeba mieć amulet, by pojawiły się cienie złej drużynki :twisted: . Ale ten mieczyk to badziew, tylko dla Paladyna :P .
Kermit - 2005-01-08, 19:50

Agrh... Znowu plz help :P.
Mam woja, ktoremu na 2 lvl zrobiłe duala na kapłana. Teraz kapłan ma 3 lvl, ale ma biegłości woja i nie może używać łuków :? . Czyż nie powinien on mieć bieglości woja i możliwości używania łuków?

PS: Boję się teraz co będzie z woj/mag :/

Kermit.

Komcio - 2005-01-08, 20:07

Cytat:
ma biegłości woja i nie może używać łuków

Taki dwuklasowiec używa tylko broni, które są dozwolone przez kapłański etos. Możesz strzelać z procy oraz używać broni obuchowych.

Cruel - 2005-01-08, 20:13

Nie masz się co obawiać Kermit, w przypadku w/m takiego ograniczenia już nie ma, można używać każdej broni.
Kermit - 2005-01-08, 22:19

Agrh .. w takim razie mój kapłan jest zwalony, ponieważ nie dalem nic w bronie strzeleckie :/ :(.

Kermit.

Gandalf - 2005-05-30, 11:13

Witam , jestem tu nowy , nie wiem co zrobić w pewnej miejscuwie Paszcza Smoka Zamarzniety Ząb czy jakoś tak , nie wiem co trzeba tam zrobić zeby iśc dalej . Pomóżcie .
Khadgar Laendroth - 2005-06-09, 15:08

Czy jest w internecie jakaś (polska!) b. dokładna z solucja ID + HoW, w której będą np. podane wszystkie losowe przedmioty w danym miejscu ??? Prosiłbym o linka jezeli ktoś zna... A jeżeli nie ma takiej polskiej solucji to czy ktos mi może powiedzieć gdzie mozna znaleźć Młot +4: "Obrońca" ?? Wiem tyle że jest on przedmiotem losowym i ponoć znaleźć go można nie wcześniej niż w Głębiach Dorma, ale jeżeli ktoś wie to prosiłbym o dokładną lokalizacje, albo quest w którym można go znaleźć (bo taka zabawka raczej by nie leżała tak o sobie na ziemi... tak mi się wydaje).
Gandalf - 2005-06-20, 10:41

Nie jestem pewien co do tego Młota , ale go chyba mam , ale nie pamietam gdzie go zdobyłem , jak coś to będe pisał , jeżeli uda mi sie przypomnieć albo znaleśc na necie lokalizacje itemów.
Khadgar Laendroth - 2005-06-20, 11:27

Oto najpełniejsza solucja ID1 (jaką kiedykolwiek widziałem) wraz z losowymi przedmiotami :) http://www.neoseeker.com/...31897&rid=13713 - owy młot jest w 10. Lower Dorn's Deep w lokacji Marketh's Domain, Level 1: (AR 8006) - moja propozycja jest taka - mozna by na tej stronie (CoB) umieścić polski spis przedmiotów losowych z ID1 tylko kto by przetłumaczył część owej solucji :roll: - decyzja należy do Was... Jedyny problem to to że solucja jest po angielsku a nie każdy zna na tyle dobrze angielski ;)

Za link do solucji podziękowania, niemniej do spraw klanowych są inne komnaty Khadgarze Laendroth - Komcio

Ewok - 2005-07-12, 02:03

Już to tutaj drążyłem - chodziło o zdjecie limitu poziomów: przypomnę - mam ID+HoW+ToL (wyd. nowa extra klasyka). Otóż zainstalowałem lvl40 (tx, Kinski). Wróciłem z ToL, przemierzam krainy HoW, w międzyczasie moi wojowie osiągnęli 30 poziom, a spodziewać się mam następnego: Boskość... (a czemu nie 31?).
Tak ma być, czy coś pochrzanione?

Kinski - 2005-07-12, 13:17

Mała niedoróbka, właściwie limit wynosi 20 mln. PD, ale można osiągnąć tylko 40 poziom (chyba że chcesz większy, trzeba zmodyfikować tabele...).
Przy "Następnym poziomie" będzie faktycznie "Boskość", ale awansujesz normalnie, tylko nie wiadomo kiedy.
Listę kolejnych poziomów masz w pliku XPLEVEL.2DA, odpal Inifnity i sprawdź, bo jak wkleiłbym tutaj to by się wszystko rozrzuciło...

Polecam też IDW Tweak Packa z Gibberlings3, zestaw zmian a la Easy of Use (jest do IWD, nawet 2 takiee mody), przykładowo: można nosić magiczne pierścienie, zbroje (akurat sam dowaliłem tę poprawkę u siebie, hehe), amunicję można nosić po 9999 sztuk, torby są nieskończone, itp. Przydatne, szczególnie w IWD.

Saiya-jin - 2007-06-07, 21:35

Ma ktoś może save'a z Głębi Dorna? Brat mi grę skasował...
Arkanis - 2007-06-07, 22:24

Na sercu furii czy normalny?
Saiya-jin - 2007-06-07, 23:47

Normalny.
Arkanis - 2007-06-08, 00:14

Niestety nie mogę pomóc :(
Cannabis - 2007-06-09, 10:30

Miałem ten sam kłopot^^ Mój brat pokasował mi savy z BG, IWD łącznie jakieś 40 razy :lol: Po którymś razie nie miałem jużsiły grać od nowa i użyłem konsoli kodów: teleportacji, zabijania, uleczania i byłem już w odpowiednim etapie gry ;)

Było to chyba:
ctrl+y - zabijanie
ctrl+r - leczenie
ctrl+j - teleportacja (tam gdzie jest kursor)

Lord Pawello - 2007-06-09, 14:27

Cziter, cziter :P Trzeba być twardym a nie miętkim. Trza grać dalej, a nie. A właściwie to czemu np. po 20 razie nie nauczyłeś się, że warto byłoby skopiować sejwy na dyskietke ?
Saiya-jin - 2007-06-11, 22:10

Ostatecznie z Serca Furii też może być. Chciałbym poznać do końca fabułę gry. Nie wiedziałem, że w IWD jest Serce furii. Myślałem, że tylko druga część gry ma ten tryb.
Arkanis - 2007-06-11, 23:47

Nemrael napisał/a:
Nie wiedziałem, że w IWD jest Serce furii. Myślałem, że tylko druga część gry ma ten tryb.

Z tej wypowiedzi może (ale nie musi) wynikać, ze nie masz zainstalowanego dodatku, bo właśnie wtedy pojawia się serce furii. Tu są save ;)
Nemrael napisał/a:
Ostatecznie z Serca Furii też może być. Chciałbym poznać do końca fabułę gry.

Z tej wypowiedzi może (ale nie musi ;) ) wyniakać, że nie grałeś/przeszedłeś jeszcze iwd. W razie jakich kolwiek problemów z sercem furii pisz na gg/pw, pomogę ;)

Saiya-jin - 2007-06-12, 09:40

Nie mam dodatku do IWD. Przeszedłem IWD II, w jedynce najdalej byłem przy wejściu do Głębi Dorna.
Dziękuję za save.

Arkanis - 2007-06-12, 09:49

Więc save mogą nie działac :( ja grałem z dodatkami. Może jak zainstalujesz dodatki i włączysz w konfiguracji tryb serce furii to zadziała.
Wszelak - 2008-01-06, 16:01

Postanowiłem stworzyć drużyne:
*Wojownik-złodziej
*Kapłan-łowca
*Mag

I mam pytanie jaka broń najlepsza dla woj-zł, a jaka dla kap-łow? Nie jestem pewien z czym najlepiej zaczynać.

P.S. - Drużyna do IWD 1
P.S2 - W IWD1 nie można walczyć 2 brońmi?

LoCo - 2008-01-06, 22:06

w IWD1 gralem dawno ale z tego co pamietam to 1 bron chyba (nie daje głowy)

dwukasowcami nie gralem ale łowcy zawsze dawalem kusze, kapłan uzywal wiekry, mag młota bojowego a woj cos siecznego, miecz tudziez topór:)

pewnie srednio Ci poradziłem.

Shinigami - 2008-01-07, 16:43

Cytat:
mag młota bojowego

hmm ciekawe:)

Cytat:
*Wojownik-złodziej


Tak samo jak w BG 1 tak i w ID 1 łuki to potęga. A więc długie łuki i siej spustoszenie. Jeśłi chcesz miecze to polecam miecze długie + tarcza. W trakcie gry znajdziesz kilka ciekawych błyskotek tej kategori. Lub obureczne jeśli preferujesz łuk/miecz

Cytat:
*Kapłan-łowca

kapłański etos tylko bronie obuchowe. Kilka morgerszternów zapewnia bonusy do czarow kapłana. Młoty tez dobry wybór. najlepiej broń + tarcza.
Cytat:
*Mag

Cóz w sumie to obojętnie na poczatku. Proponuje sztylet + proca. W dalszej częśći gry możesz zdobyć sztylety dające bonusy do czarów.

Kinski - 2008-01-07, 17:29

Kapłan/Łowca w IWD to lekka porażka. Czary dziadowskie (nie ma połączenia z kapłana jak w BG2). Ma niby dodatkowy atak na rundę, jak walczy bez tarczy, ale już lepiej zdwuklasować wojownika (to problematyczne, bo czary kapłana są zajebiście przydatne) lub zrobić wieloklasowca kapłana/woja (dobrego krasnoluda). Ogólnie to k/ł jest torchę leszczykiem (w porównaniu do krasnoluda woja/kapłana).
Co do łuków - bez rewelacji, nie do końca są takie dobre, skoro z kuszą, która zadaje 2 razy większe obrażenia można mieć 4 ataki na rundę (są dobre bełty do nich, ale drogie). Ale trzeba mieć fart do tego, bo niektóre bronie są losowe...
W przypadku woja/złodzieja proponuję długie miecze (sporo tego od cholery - te np. działania z dodatkowym atakiem). Niezła jest też Krwawa klinga (krótki mieczyk), ale późno dostępna i pozornie taka sobie. Ale z 3-4 atakami jesteśmy prawie nieśmiertelni (walcząc z większością przeciwników, nie głównych) - leczy.
W przypadku kapłana i maga, to małe ma znaczenie, czym walczą, bo są kiepscy. Stawiam na bronie defensywne (dodatkowe czary itp.). Chyba, że zdecydujesz się na wieloklasowość lub dual, wtedy to można nieźle kosić.

Yochloll - 2009-01-10, 16:12

mam takie pytanie odnośnie iwd1 mianowicie:Jestem w Głębi Dorna poziom drugi i tam wszedłem do jaskini pokonałem herszta orgów no i wszedłem do takiego pomieszczenie gdzie zabijają mnie błyskawice wiecie może co trzeba tam zrobić?
Trista - 2009-01-10, 16:41

W poprzednim pomieszczeniu stoi taki okrągły stół, przyjrzyj się mu, a zobaczysz że na każdym kręgu powtarza się symbol. Sugerując się tą podpowiedzią w pokoju z błyskawicami znajdź na pierwszym kręgu symbol, który widziałeś powtarzający się w pierwszym kręgu na tamtym stole i stań na nim, potem będziesz mógł w ten sam sposób zdezaktywować po kolei następne kręgi. Kiedy załatwisz już wszystkie, wyjdź do pokoju ze stołem i naciśnij dźwignię, którą właśnie odblokowałeś, znajduje się przy którymś z posągów. Wejdź z powrotem, teraz możesz zejść na dół.
Naorden - 2009-02-05, 18:25

Pamięta ktoś może gdzie znaleźć nasiona i wiewiórki które trzeba zanieść do Odciętej Dłoni?
Vinci - 2009-02-05, 18:52

Naorden napisał/a:
Pamięta ktoś może gdzie znaleźć nasiona i wiewiórki które trzeba zanieść do Odciętej Dłoni?


Hmm, z tego co pamiętam, to oba te przedmioty ma do sprzedania kupiec w tym ukrytym miasteczku gnomów głębinowych w Niższej Głębi Dorna. Chyba Nun (dobry bobry xD) dokładniej się on zwał.

Kinski - 2009-02-05, 19:47

Nasiona - Siedziba Malavona.
Wiewiórki - drowi kupiec Nym (siedziba svirnebli).
Beczułka czystej wody - Kontik.

Spolskee - 2009-06-30, 19:52

Moje pytanie dotyczące Icewind Dale jest proste. Warto kupić tą grę? Co jest w niej ważniejsze - fabuła, czy walka. Gra to bardziej RPG, czy hack'n'slash?
kol - 2009-06-30, 20:01

Jak dla mnie oba IWD to krok w tył w porównaniu do Baldurów. IWD1 ma niezłą fabułę, ale cienki system, IWD2 ma niezły system, ale fabuła to dno...
quintarus - 2009-07-01, 11:09

Mimo to polecam ta serie jezeli podoba Ci sie Baldur, bo sa w tych samych klimatach. Wiecej walki niz w BG ale w 2 jest juz lepiej. HnS to nie jest na pewno. Warto sprobowac zwlaszcza ze teraz chodzi po 20 zl :)
Arwena - 2009-12-17, 14:06

A ja sobie pomyśłałam, że tu mogę spytać się o błąd jaki zniechęcił mnie kiedyś do gry w IWD a mianowicie podczas rzucania czaru "glif strażniczy" za pierwszym razem (po instalacji gry) czar działa normalnie, lecz przy kazdym kolejnym wywala mnie do windy z komunikatem wystapił bład...wyślij raport itd.. Wie ktoś co jest powodem??
Serafin - 2009-12-17, 15:05

Grasz z dodatkiem czy bez? Parę lat temu również zdarzało mi się mieć errory właśnie podczas rzucania czaru.

napisz też jaką masz wersję.

Arwena - 2009-12-17, 16:37

Nie grałam w to juz sporo czasu, bo się zraziłam. Mam płytę DVD z ekstra klasyki i tam jest już z Sercem Zimy razem.
NoName9317 - 2010-06-22, 19:15

iceWind1 ta gra bedzie chodzila bez akceleratora 3d ??

bo mam taki problem nie moge miec na swoim kompie akceleratora pniewaz gdy go pobieram i instaluje komp mi sie pier....... i trzeba instalowac od nowa heroes 3 mi chodzi normalnie wiec jak byscie wiedzieli jakie gry na pc normalne mi pojda to prosze podac tytuly tutaj lub na gg 10131066 z gory dzieki :]

Kolory są dla moderatorów - Vinci

requin - 2010-06-22, 20:13

Będzie chodziła bez akceleratora 3D. Pamiętam jak grałem w IWD I na swoim starym kompie, w którym miałem zainstalowaną zwykłą karet ATI z 4MB RAM i procek 700MHz :wink: Grało się bez jakichkolwiek problemów. W konfiguracji gry ustawisz tylko parę opcji poprawiających płynność i będzie ok. W razie problemów z ustawieniami pisz na forum.
morgan - 2010-08-03, 20:24

Hmm, pytanie mam dziwne dość. Pamiętacie reakcję Custhanosa, gdy chcemy wypożyczyć książkę Ekosystemy Jednorożców lub Kompendium Elametha? Mówi: Dziwnym trafem, elfia wojowniczka, która była tu ostatnio, szukała tej książki. Wzięła jeden jej egzemplarz jak również książkę o ekosystemach jednorożców. Jej niegrzeczne i głośne zachowanie nie zdziwiły mnie, jako że nie nosiła emblematu Dłoni Seldarine. W IwD grałem prawie dekadę temu, więc już nie pamiętam, drugi raz przechodzić nie mam najmniejszego zamiaru, coś mi się wydaje, że wówczas to "rozwiązałem" ale teraz nie mam pojęcia, pomyślałem, że moze chodzić o Kontik, ale nie mam żadnego związku z nią (poza płcią, rasą i podobnoż dziewictwem) - czy ktoś może mi to zdradzić? (Natrafiłem na to przy okazji NeJa i zastanawia mnie, czy ten wątek będzie rozwiązany, choć nie wiem, kiedy będę mieć czas by skończyć grę z tym modem)
Karanith - 2010-08-03, 20:41

Chodzi o pannę Ilmadię, która chciała wykorzystać swoje dziewictwo, by wabić jednorożce i zmieniać je w ich czarne wersje.
porfirion - 2013-08-05, 14:41

Mam takie pytanko z "mojej działki" czyli głosów :smile:

Czy ktoś z Was ma angielską wersję Icewinda (jedynki, ale może być i dwójka, bo tam soundsety z jedynki też są) i mógłby sprawdzić, jak w oryginale brzmi soundset - mężczyzna wojownik 3 (wave'y nazywają się HMF_xx)? (są to same powarkiwania, mruknięcia i wrzaski, ani jednego normalnego słowa)

Raczej wątpię, by po takich odgłosach dało się poznać jakiegokolwiek aktora :razz: , ale jestem ciekaw, czy w ogóle nagrywano polską wersję tych wrzasków, czy zostawiono oryginał, a więc: tak brzmi polska wersja - czy oryginał brzmi identycznie, czy jednak inaczej?

Jolan - 2014-02-08, 15:46

Mam małą prośbę, czy ktoś mógłby mi zuplodować pliki :
AR3602.cbf
AR3603.cbf
AR4000.cbf
CREmli3.cbf
z CD 2/ data
Z góry dziękuje

Scol - 2014-02-08, 15:51

CREmli3.cbf u mnie nie ma, łap pozostałe 3.

EDIT: Jako że plik już zassany, usuwam go (cholerstwo zżera połowę dozwolnego przydziału na CoBie).

Jolan - 2014-02-08, 16:27

Dzięki wielkie, a ten 4 plik dziwnym sposobem dał się tym razem skopiować z (zarysowanej) płyty, więc mam wszystko. Pozdrawiam :)
AL|EN - 2014-06-22, 21:15

Dolina Cienia: Posiadam klucz z jaskini gdzie jest dialog z Therik'em a momo to nie mogę otworzyć drzwi w sanktuarium:



Buggg?

Jolan - 2014-06-22, 21:28

Hmm, a przypadkiem ten klucz nie jest w innej jaskini? Tej nieco na lewo-góro od posągu ?

//EDIT
Jako, że akurat mam ID 1 to sprawdziłem sejwa. Musisz pójść do tej jaskini na lewo-góro od posągu i tam wziąć klucz ze statuetki. Wszystko działa :)

AL|EN - 2014-06-22, 22:16

Rzeczywiście, ślepy byłem bo mam włączone CTRL+4.
Jolan - 2015-01-25, 14:24

Hmm, po zakończeniu ID:EE (i HoWa ( i TotL)) skończyłem z 4,5kk expa na jedną osobą w 6 osobowej drużynie. Ma ktoś jakieś postacie/savy z oryginalnego ID, żeby porównać z jaką ilością expa się kończyło tam?
Tuldor88 - 2015-01-25, 14:28

Save nie mam ale zdaje mi się że było tego znacząco mniej w wersji klasycznej...
Kliwer - 2015-01-25, 14:44

Kurczę, nie pamiętam, dawno się grało. Ale wydaje mi się, że w oryginale po przejściu IWD + HoW + ToL 20-stego poziomu się nie osiągało (przy 6-ciu osobach). Mój wojownik miał, zdaje się, 18-sty?
Jolan - 2015-01-25, 15:04

Za to mój woj załapał się na 26 poziom, gdzie pułap to 30 poziom. Teraz próbuje sobie przypomnieć, czy przypadkiem nie przyexpiłem gdzieś za bardzo na odpoczynkach. Za to na forum Beamdoga gość mówi, że ostatnia walka jest niesprawiedliwa, gdzie ten ma 3 postacie na 14 lvlach WTF ?
sajok - 2015-01-25, 15:23

Sejw jest baaardzo stary, więc nie wiem na ile wiarygodny, ale moi mają przed finałową walką 2,6 mln (poziomy 16-21). Na pewno w dzienniku mignęły mi wpisy z HoW, nie wiem jak z LoT ale pewnie też było ukończone.
Tuldor88 - 2015-01-25, 15:24

Grać nie umie, omija 3/4 zadań i zapewne do Samotnej Kniei przeskoczył przy pierwszych odwiedzinach Kuldahar to co sie dziwisz :P
Albo jakiegos innego speedruna sobie urządził i mu umiejętnosci Kinskiego zabrakło by wygrać z takim teamem.

Kliwer - 2015-01-25, 15:31

Cytat:
gdzie ten ma 3 postacie na 14 lvlach WTF


W starym IWD, z tego co pamiętam, dostawało się chyba mniej doświadczenia na niższych poziomach trudności. Nie wiem jak jest w EE.

Jolan - 2015-01-25, 15:37

Kliwer napisał/a:
W starym IWD, z tego co pamiętam, dostawało się chyba mniej doświadczenia na niższych poziomach trudności. Nie wiem jak jest w EE.


W EE najmniej się dostaje na normalnym, a najwięcej na trybie opowieści, bardzo łatwym i bardzo trudnym. Nie, wiem jak on to zrobił bo za uwolnienie mieszkańców Eastheaven dostawało się 0,5kk expa to mi wtedy wszyscy podskoczyli o lvl. Z drugiej strony trudno ludzi winić, że nie wiedzą jak się dostać do HoWa ..

porfirion - 2015-01-31, 15:53

Powtórzę swoje pytanie sprzed półtora roku - jako że jest teraz IwD:EE*, to może jest większa szansa na odpowiedź :wink:

*Zakładając że w IwD:EE są dokładnie takie same zestawy głosowe jak w dawnym wydaniu.

Zatem mam takie pytanko z "mojej działki" czyli głosów :smile:

Czy ktoś z Was ma angielską wersję Icewinda (jedynki, ale może być i dwójka, bo tam soundsety z jedynki też są) i mógłby sprawdzić, jak w oryginale brzmi soundset - mężczyzna wojownik 3 (wave'y nazywają się HMF_xx)? (są to same powarkiwania, mruknięcia i wrzaski, ani jednego normalnego słowa)

Raczej wątpię, by po takich odgłosach dało się poznać jakiegokolwiek aktora :razz: , ale jestem ciekaw, czy w ogóle nagrywano polską wersję tych wrzasków, czy zostawiono oryginał, a więc: tak brzmi polska wersja - czy oryginał brzmi identycznie, czy jednak inaczej?

Jolan - 2015-01-31, 16:40

Dobre?
// tu kiedyś był załącznik

porfirion - 2015-01-31, 16:44

Eee, w plikach od Ciebie jest głos kobiecy, mi chodziło o zestaw mężczyzna - wojownik 3 :wink:
Jolan - 2015-01-31, 16:46

Może teraz?
porfirion - 2015-01-31, 17:01

Dzięki, tak to o ten mi chodziło. Po pierwszym przesłuchaniu wychodzi na to, że ten podany przez Ciebie z angielskiej wersji jest identyczny jak ten w polskiej - czyli jednak nie chciało im się nowych powarkiwań nagrywać ;)
Cecylio - 2019-04-27, 16:27

Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji. Otóż Druid co jakiś czas otrzymuje zdolność do przemiany w jakieś stworzenie.

Ale jakie statystyki mają te stworzenia? Czy warto w ogóle zawracać sobie nimi głowę? Bo kompletnie nie wiem jak zbudować Druida - ile Siły czy Zręczności. Raczej nie powalczy z przodu, ale można któraś forma ma wyższą Siłę i lepiej walczy?

EDIT: Póki co dałem mu niską Siłę, bo widzę go jako procarza i czarownika. Ale fajnie byłoby powalczyć od czasu do czasu, albo jak mu się zaklęcia skończą.

memory - 2019-04-27, 17:26

Cecylio napisał/a:
Ale jakie statystyki mają te stworzenia? Czy warto w ogóle zawracać sobie nimi głowę?

Całkiem prawdopodobne, że mają takie same charakterystyki, jak te z Baldur's Gate. (Rozwój postaci i opis zdolności)

Cecylio - 2019-04-27, 17:52

@memory, niestety to nie to. W Icewind Dale czysty Druid ma dodatkowe przemiany. Cytując (niestety po angielsku) https://icewinddale.fandom.com/wiki/Druid

Cytat:
5th level: May shapeshift into a winter wolf once per day.
7th level: May shapeshift into a boring beetle once per day.
9th level: Becomes immune to poison. May shapeshift into a polar bear once per day.
11th level: May shapeshift into a fire elemental once per day.
13th level: May shapeshift into an earth elemental once per day.
15th level: Gains the Timeless Body ability, becoming immune to fatigue. May shapeshift into a water elemental once per day.

memory - 2019-04-27, 20:14

Nie mam zainstalowanego IWD, ale mogę obejrzeć te istoty za pomocą Shadow Keepera w WoBG. Może analogicznie (i bardziej wiarygodnie) będzie zbadać je Dale Keeperem do pobrania stąd.
Albo po prostu stworzyć testowego druida, dopisać mu kodem doświadczenie i "na żywo" sprawdzić te wszystkie przemiany.

Kody do IWD

Kinski - 2019-08-25, 17:55

Może się komuś przyda ;] Dotyczy wersji klasycznej z dodatkami (HoW, ToL), NIE wersji EE, ale zakładam, że raczej tego nie zmieniono. Każda przemiana leczy 12 PŻ, a postaci walczą niemagicznymi broniami. Jakieś zastosowanie mają, ale nie polegałbym za bardzo. Leczenie i zmiany kondycji są przydatne. W przypadku walki jest problem, bo trzeba praktycznie stykać się z przeciwnikami, a skrypt w IWD powoduje, że przeciwnicy atakują najbliższe postaci, wiec sprowadzone "jelenie" nie zawsze spełniają swoją rolę. Odporności - poza żywiołakiem ognia - nie są pełne, co jest problematyczne, ale się kumulują z czarami, przedmiotami, miksturami. Ponadto żywiołaki są odporne na broni do +1 (powinny być).
Problem z druidem jest taki, że między 14 a 15 poziomem potrzebuje 2 razy tyle doświadczenia ze względu na przeskok z 1,5 mln pkt na 3 mln. Rozważałbym dwu- lub wieloklasowca. Czary są fajne i skuteczne, ale działają inaczej niż w BG. EE to chyba zmienia i zmasakrowało ten system w IWD.

Winter wolf
Siła 18, Zręczność 12, KP2, 3 ataki, 75% odporności na chłód, -25 na ogień, walczy 1k6 sieczne.

Beetle
Siła 18/51, Zręczność 7, KP:-2, 2 ataki, 50% odporności na kłute, sieczne, pociski, 5k4 sieczne.

Polar bear
Siła 18/00, Kondycja 19, KP4, 4 ataki, 75% odporności na chłód, -25 na ogień. 1k12 sieczne.

Fire elemental
Siła 19, Zręczność 9, kondycja 19, KP2, 2 ataki, 15% odporności na obrażenia, kwas i elektryczność, 100 na ogień, -50 na chłód, 1k8 obuchowe, +1k4 od ognia rzut przeciwko zionięciom -2 neguje.

Earth elemental
Siła 25, Zręczność 5, Kondycja 19, KP2, 2 ataki, -50 obuchowe, 50 kłute i sieczne, 75 pociski, chłód i ogień 25, 4k8 obuchowe.

Water elemental
Siła 18, Zręczność 14, Kondycja 18, KP-2, 2 ataki, 75 odporności na obrażenia i kwas, -25 na chłód, -75 na elektryczność, 4k8 obuchowe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group