|
Children of Bhaal (Forum) Największy polski Klan Sagi Baldur's Gate - Children of Bhaal |
 |
Baldur's Gate Trilogy - Instalacja BGT - pytania i porady
Saiya-jin - 2007-06-03, 15:05 Temat postu: Instalacja BGT - pytania i porady Przy instalacji BGT wyskakuje mi napis, abym podał ścieżkę dostępu do folderu z BG. Podaję i wyskakuje mi, że ścieżka jest błędna. :|
Ascaephel - 2007-06-03, 17:09
Wybierz z napędu płytę z baldurem w czasie instalacji BGT i włóż tam jakąkolwiek inną płytę (ja z jakimś filmem zapodałem :D )
Joneleth - 2007-06-03, 19:22
Ewentualnie usuń ścieżki dostępu do płyt BG 1 z pliku .ini pierwszego BG.
Saiya-jin - 2007-06-03, 20:30
Dalej nie chce działać.
Joneleth - 2007-06-03, 21:09
Jesteś pewien, że tam masz pierwsze BG? Czyściutkie, bez żadnych modów?
EDIT:
Alb -> heh, faktycznie, nie popatrzyłem na pasek. :D
BGT instaluje się w folderze BG II. ;)
Albatros - 2007-06-03, 21:35
Ja tu widzę, że próbujesz zainstalować BGT w katalogu BG1, a nie BG2 :P
Saiya-jin - 2007-06-04, 00:32
Pliki skopiowałem do folderu z BGII, BGII mam zainstalowane w folderze "BG".
Joneleth - 2007-06-04, 00:43
A pierwszą część BG masz zainstalowaną w jakim folderze? Bo tam musisz podać ścieżkę dostępu do BG I...
Saiya-jin - 2007-06-04, 01:15
Próbowałem do tego, i do tego. Nie chce zaskoczyć. :|
Ascaephel - 2007-06-04, 10:26
Najjaśniej jak umiem
Zainstaluj pełną instalkę BG 1 do folderu BG 1
Zrób pełną instalkę BG 2 do folderu BG 2
Z folderu BG 2 odpal BGT i podaj ścieżkę do D:/BG 1
powinno pójść ;)
Saiya-jin - 2007-06-04, 15:02
Musiałem zainstalować pełną i zadziałało.
Teraz można już skasować BG I?
Joneleth - 2007-06-04, 15:08
Można. ;)
Berg`inyon - 2007-08-03, 16:08
Hej, chcę zainstalować BGT, postępuję według instrukci ale wyskakuje mi takie coś:
ERROR: Unable to find DIALOG.TLK in:
dialog.tlk
Please run this program in your Infinity Engine game directory.
FATAL ERROR: Failure<unable to find DIALOG.TLK>
Press ENTER to exit.
Jak załatwić ten problem?
Philoos - 2007-08-03, 16:22
Nie znajduje pliku dialog.tlk, bo pewnie chcesz zainstalować do innego folderu niż ten, w którym masz grę...
Berg`inyon - 2007-08-03, 16:26
Nie, instalke BGT przekopiowałem do katalogu, w którym mam BG2. Pomóżcie1
Berg`inyon - 2007-08-13, 17:58
W BGT nie mam polskich znaków. Czym to załatać? Bardzo nieprzyjemnie się czyta takie teksty :/
Nugrud - 2007-08-13, 18:05
Zobacz do instrukcji K4thosa, zaraz na samym początku. Punkt 1. Tak, niestety, żeby to dało efekt trzeba przeprowadzić całą, czystą instalację od nowa.
Pavlus - 2007-08-13, 20:42
wystarczy odpalić p[lik kpzb z foldru bgt i masz znaki
Fareed - 2007-08-20, 19:20
Witam wszystkich specow i fanow BG.Rowniez mam problem z instalacja BGT.postepuje wedlug instrukcji, (czysta instalacja obu czesci w osobnych folderach, brak plyty bg w napedzie, wypakowuje BGT do BG II uruchamiam inst gdy po zapytaniu o instalacje komponentu wciskam Y nie pyta mnie o wpisani sciezki BG1 tak jak wyczytalem ze powinno byc, tylko od razu informuje ze nie moze znalezc okreslonego pliku, po czym nastepuje blad instalacji.
wszystkie instalki pochodza ze swiezo zakupionej sagi BG
Prosze o pomoc
Berg`inyon - 2007-08-20, 19:27
Haha, miałem podobnie. Sto razy próbowałem zainstalować i nici z tego. ;)
Okazało się, że wpisywałem takie ukośniki: "/", a nie takie: "\". Gdy już to odkryłem było bezproblemowo.
Zobacz dokładnie, chyba, że korzystasz z Win98.
Fareed - 2007-08-20, 19:39
Problem w tym ze nawet nie mam okazji nic wpisac.naciskam Y enter i potem sama juz leci seria komunikatow w wiekszosci zaczynajaca sie od "nie mozna znalezc pliku....." i wraca mnie do punktu wyjscia. w ogole nie wyskakuje mi pytanie o podanie sciezki...
kozystam z xp a folder directories sa wpisane poprawnie...
Berg`inyon - 2007-08-20, 20:25
Możliwe, że źle wypakowałeś. Stwórz sobie na pulpicie folder o dowolnej nazwie, np. BGT i wypakuj do niego to, co jest w folderze skompresowanym "BGT104-install". Dostaniesz tam folder o tej samej nazwie. Otwórz go i pliki: "BGT", "Setup-BGT.exe" i "Setup-BGT.tp2" skopiuj i wklej w folderze instalacyjnym BG2. Tym razem powinno pójść dobrze.
Fareed - 2007-08-20, 21:47
wiem o czym mowisz, mialem tak na poczatku i pojawial sie problem o ktorym pisales pare postow wyzej.potem kopiowalem pliki setup bezposrednio do folderu BGII i pomoglo, tyle ze zatrzymalem sie na moim obecnym problemie...
sprobuje przeinstalowac ale watpie czy to cos da...przegladnalem mase postow dotyczacych instalacji BGT i nigdzie nie znalazlem nic podobnego...
Berg`inyon - 2007-08-20, 21:59
Czekaj, czekaj. Jak ostatnio instalowałem BGt, to za 20 mniej więcej razem się udało. Teraz próbuję sobie przypomnieć, co zrobiłem. Jeśli to nie te 2 to nie wiem. Jutro napiszę, a jeśli zdążę to dziś. Pozdro.
Narazie sprubuj zainstalować PoF Kitpack bądź EoU. O ile dobrze pamiętam to po istalacji któregoś z tych modów BGT zainstalowało się pomyślnie.
Fareed - 2007-08-20, 23:56
ok.dzieki za odp.tyle ze we wszystkich poradnikach radza zainstalowac BGT jak pierwszy lub jeden z pierwszych, wole zeby potem nie bylo jaj.PoF nawet nie ma w zestawie proponowanych modow na plycie, wiec nie sadze zeby bylo potrzebne.mozliwe ze to moje jakies glupie przeoczenie,choc to dziwne, bo robie wszystko tak jak w instrukcjach,poza tym nigdzie nie znalazlem aby ktos inny mial podobny problem...
jakbys na to wpadl (ty lub ktokolwiek) to prosze o pomoc. pozdr
Berg`inyon - 2007-08-21, 09:13
Fareed napisał/a: | PoF nawet nie ma w zestawie proponowanych modow na plycie |
Jest na 100%. Też kupiłem Sagę i instalowałem PoF z płyty. Przeglądaj uważniej. Zresztą to tylko moja propozycja, wcale nie musi być dobrze po zainstalowaniu.
Jeszcze dzisiaj specjalnie dla ciebie odinstaluję BGT i zainstaluję jeszcze raz. Zobaczymy, co tam nie pasi.
Fareed - 2007-08-21, 11:22
Faktycznie, jest PoF.patrzylem tylko na dodatki do BG1...Dzieki za poswiecenie czasu, ale chyba wole zebys nie ryzykowal...jeszcze sie cos sknoci i bedzie nas dwoch... ;)
Berg`inyon - 2007-08-21, 12:00
Nie sknociło się. I tak musiałem odinstalować(Całe BG2 ;) ), bo mody mi się gryzły. A bgt znów zainstalowałem i wszystko jest ok. Niestety nie wiem, co może powodować twoje problemy.
Fareed - 2007-08-21, 12:42
trudno, mimo wszystko dzieki. moze ktos inny pomoze? oto w skrocie komunikaty ktore wyswietlaja mi sie przy instalacji:
instalacja komponentu [BGT - rdzen 1.04] Y/N
Y
instalowanie BGT rdzen 1.04
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Creating 1 directory ...
Copying 1 file ...
Copying and patching 1 file ...
nie mozna odnalezc okreslonego pliku
Tworzenie kopii bezpieczenstwa chittin.key i katalogu override
Copying 1 file ...
Creating 1 directory ...
Copying 1 file ...
FAILURE:
instalacja nie powieodla sie - nie mozna wykryc folderu BG1
Stopping instalation because of error
Bład instalacji [BGT rdzen 1.04] powrot do poprzedniego stanu
Will uninstall 7 files for [setup-BGT.TP2] component 0
-----------------------------------------------------------
Deletuing BiFFs
(potem seria komunikatow) Nie mozna odnalezc pliku - data\...BIF
i na koniec powtorka komunikatu o niepowodzeniu instalacji i jeszcze info :prosze wyslac plik SETUP-BGT.DEBUG do forums.spellholdstudios.net na jakies forum konkretne....
Lord Pawello - 2007-08-21, 13:42
Hmmm, a masz zainstalowane bg1 i bg2 na tej samej partycji? Nie jestem pewien, ale jesli są na różnych to chyba nie da rady zainstalować.
Fareed - 2007-08-21, 14:13
Na tej samej na pewno.to dysk H:\.chyba nie ma znaczenia na ktorej no nie?
moze program instalacyjny domyslnie szuka na C:\... nie wiem nie znam sie pewnie gadam glupoty
Berg`inyon - 2007-08-21, 14:55
Fareed napisał/a: | instalacja komponentu [BGT - rdzen 1.04] Y/N
Y |
Fareed napisał/a: | instalowanie BGT rdzen 1.04 |
Wydaje mi się, że pomiędzy tymi dwoma komunikatami powinno być zapytanie o ścieżkę do BG1.
Nie masz przypadkiem jeszcze jakichś modów zainstalowanych?
Fareed - 2007-08-21, 15:27
Wlasnie chodzi o to ze pytanie o sciezke BG1 w ogole nie wyskakuje.nie mam wiec okazji jej nigdzie wpisac...BGT bylo trzecia rzecza ktora chcialem zainstalowac po glownych wersjach BG i BG2 + dodatki OzWM i TOB.Nie instalowalem zadnych modow.
probowalem rowniez pobrac BGT z innego zrodla niz z plyty.(chyba ze spellhlod) i dzieje sie to samo
Joneleth - 2007-08-21, 17:49
Miałem kiedyś identyczny błąd. Sęk w tym, że program systemowy 'find', z którego korzysta BGT podczas instalacji, najpewniej jest zwalony i nie działa. U mnie wyjście było jedno - reinstall. I nie gry, a całego systemu.
Fareed - 2007-08-21, 19:10
jesli tak, to pelna lipa...moze da sie naprawic tylko tego "finda", moze cos da jakis scan systemu...tak czy siak dziekuje wszystkim za odpowiedzi!!
Klucha - 2007-08-31, 15:16 Temat postu: Literówki w BG I po instalacji BGT Witam.
Zapewne z wielu tutaj obecnych forumowiczów grało sagę po zainstalowaniu BGT. I chciałem się zapytać, czy wy też mieliście dużo literówek, nawet po instalacji łatek i kompresji plików. I czy udało wam się to jakoś załatwić. Jeśli tak, to prosiłbym o poinformowanie w jaki sposób to dokonaliście. Pytam, ponieważ bardzo drażnią mnie te wszystkie literówki i wszędzie szukam pomocy.
Dziękuję z góry i pozdrawiam
nowyU - 2007-08-31, 17:46
ja bym sciagnal raz jeszcze calego moda BGT.
nieraz mialem problem z modem (bledy itp) po sciagnieciu raz jeszcze wszystko chulalo
Hutnuk - 2007-08-31, 18:21
Ale chodzi o literówki czy o to że nie masz polskich czcionek ąśćńźćó (zastąpione przez znaki innego kodowania)
Klucha napisał/a: | kompresji plików |
co to ma wspólnego z literówkami?
Klucha - 2007-08-31, 21:19
Tzn zamiast nich są np umlałty (samogłoski z dwoma kropkami).
Nie ma w wielu miejscach polskich fontów. W tym sensie.
Np. "βycie byεo nζdzne" itp
Chodzi o kompresje plików dialog.tlk i dialogF.tlk
Pozdrawiam
Marlong - 2007-08-31, 21:36
Mam nadzieję, że kpzbg1.exe odpaliłeś w folderze z Baldur's Gate I, a nie z BGII ;)
PS. To nie "kompresja" , tylko "konwersja"
Albatros - 2007-08-31, 23:19
Konwerter można odpalić też w katalogu BG2, po instalacji BGT.
Marlong - 2007-09-01, 10:33
Albatros napisał/a: | Konwerter można odpalić też w katalogu BG2, po instalacji BGT. |
Wiem, żę tak pisze w ReadMe, ale z drugiej strony jak wpiszesz kpzbg1 w googlach, to wyskakuje wszędzie, żeby go odpalać w folderze BG1. U mnie też właśnie były problemy po tym jak go odpalałem w folderze BG2
Klucha - 2007-09-01, 13:44
Hmm sugerujecie, żeby przed instalacją BGT usuchomić konwersję w BG I. Tylko, że w jakim celu jak wówczas BG I nie zawiera takich błędów. Mogę tak sprobować, ale nie wiem czy to coś da.
Te błędy głównie w dzienniku się pojawiały, praktycznie przy każdej misji.
I sam już nie wiem....
Marlong - 2007-09-01, 13:55
Klucha napisał/a: | Tylko, że w jakim celu jak wówczas BG I nie zawiera takich błędów. Mogę tak sprobować, ale nie wiem czy to coś da. |
To nie błędy tylko różnice w kodowaniu, dla przykładu masz tu próbkę z dialog.tlk z BG2:
Cytat: | Ma on bowiem mój kamień szlachetny. Ukrył go gdzieś tutaj i obserwowałem go, żeby znaleźć jakąś wskazówkę odnośnie jego lokalizacji. |
A tu z BG1:
Cytat: | Dobrze... kaödy, kto choďby drgnie, pocańuje zimnî stal! Broň na ziemiđ, a zńoto do naszych worów! Pamiđtajcie, öe pieôni o bohaterach powstajî PO ich ômierci! |
A tak wygląda tekst w dialog.tlk z BG1 PO konwersji:
Cytat: | Dobrze... każdy, kto choćby drgnie, pocałuje zimną stal! Broń na ziemię, a złoto do naszych worów! Pamiętajcie, że pieśni o bohaterach powstają PO ich śmierci! |
Klucha - 2007-09-01, 14:40
Wow wielkie dzięki :) To może być naprawdę sposób na te problemy. Niechybnie wypróbuję to rozwiązanie.
Dzięki Ci wielkie za fatygę i pomoc.
A powiedz mi tylko: czy jak sam grasz na BG I po instalacji BGT to miałeś takie problemy z tym i też sobie z nimi poradziłeś.
Pozdrawiam
EDIT: To muszę zrobić tak: Instalacja BG I --> Instalacja BG II --> konwersja plików BG I i dopiero po tym instalacja BGT. Dobrze rozumiem.
pzdr
Marlong - 2007-09-01, 15:29
Ja miałem podobny problem jak pierwszy raz instalowałem BGT, potem zrobiłem reinstall w takiej kolejności jak napisałem i wszystko działało
Tak, dobrze rozumiesz :)
Klucha - 2007-09-01, 15:47
OK wielkie dzięki jak to zrobię to natychmiast dam znać czy jest OK.
PS. Czy istnieje tu jakiś sposób wynagradzania pomocy (na innych forach są plusy, thansky)
pozdro
Klucha - 2007-09-05, 21:30 Temat postu: Prośba o wypowiedź Hej przyjaciele. Chciałem się Was zapytać czy mieliście taką sytuację jak ja. Po prawidłowym zaintstalowaniu modów do Baldurs Gate w tym BGT, czy mieliście drobne literówki (których się nie dało wyeliminować wszelkimi możliwymi sposobami) np.:
Niewraźliwość na magiŃ
przy opisie zwojów np. TruciznŃ, PolimorfiĘ
itp
Z góry dziękuję. pozdrawiam
Hutnuk - 2007-09-06, 06:37
Przecież już otrzymałeś odpowiedź na to pytanie tu:
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=2105
należy użyć
osobiście uważam że przed instalacją BGT należy go użyć (w folderze BG1) ale niektórzy piszą, że można po instalacji (w folderze BG2)
Przez 5 dni zapomniałeś, że już o to pytałeś?
Zireael - 2009-06-10, 11:20
Kupiłam sagę BG. Na płycie jest BGT + instrukcja. Jeżeli zrobię wszystko zgodnie z nią (także wzmiankowane kpzbg1) to będzie działać?
Nero - 2009-06-10, 11:21
Lepiej ściągnąć modyfikacje z neta, bo nierzadko na płytach są nieaktualne wersje... Nie wiem, jakie są w Sadze.
Vinci - 2009-06-10, 11:24
Zireael napisał/a: | Kupiłam sagę BG. Na płycie jest BGT + instrukcja. Jeżeli zrobię wszystko zgodnie z nią (także wzmiankowane kpzbg1) to będzie działać? |
Ściągnij nowszą wersję, bo ta w sadze, to bodajże 1.06a, a jest już 1.07 - http://www.shsforums.net/...ads&showfile=54
Nie jestem pewien co jest w tej instrukcji, ale konwersje polskich znaków z BG1 za pomocą kpzbg1 musisz zrobić przed instalacją BGT. Przed instalacją wyciąga się też płyty od BG z napędów, tych wirtualnych też. Jak tylko BGT bez modów, to nie powinno być problemów.
Nero - 2009-06-10, 11:28
Vinci napisał/a: | Jak tylko BGT bez modów, to nie powinno być problemów. |
Instrukcja obsługi:
1) Instalka BG1+OzWM,
2) Instalka BG2+Tron Bhaala,
3) Wyciągamy płytkę...
4) Konwersja znaczków,
5) Instalka BGT,
6) Wywalamy BG1 ;)
Rutger - 2009-06-11, 08:01
Mam dosyć osobliwy problem.. :P
Musiałem reinstalować windowsa (komputer nie chciał się uruchomić), na partycji D (partycja z danymi i grami) miałem zainstalowane BGT wraz z wieloma modami, partycja C była przeznaczona na windows i tylko ona została sformatowana. Po formacie włożyłem płytkę z BG2 chcąc odpalić grę i jedyną opcją, którą mogłem wybrać było INSTALUJ... Doszedłem do wniosku, że problem tkwi w plikach rejestru, które były na nieszczęsnej partycji C. Tak więc skopiowałem foldery z BGT, zainstalowałem BG1+BG2+ToB po czym usunąłem te foldery i wkleiłem spowrotem foldery ze starą instalacją. Gra się odpala, z tym, że główne menu BGT się krzaczy, a po wejściu do ekwipunku jakiejkolwiek postaci wywala mnie do windowsa i na ekranie wyskakuje informacja o krytycznym błędzie..
Ktoś ma jakiś pomysł co tu zrobić bym mógł kontynuować grę bez kompleksowej reinstalacji wszystkiego?
Saiya-jin - 2009-06-11, 08:49
Trzeba było kliknąć po prostu w bgmain.exe...
Vinci - 2009-06-11, 11:51
Saiya ma racje, nie musiałeś instalować wszystkiego od nowa. Wystarczyło kliknąć w bgmain.exe
Na Twoim miejscu spróbowałbym teraz odinstalować BG. To całe które zainstalowałeś na nowo i spróbować odpalić starą instalkę z bgmain.exe jak się nie uda, no to będziesz musiał wszystko instalować od nowa.
Saiya-jin - 2009-06-11, 13:26
Skopiuj sobie tylko folder save.
Rutger - 2009-06-11, 22:36
Zrobiłem jak mówiłeś Vinci, działa bez zarzutu :P
Dziękuje panowie
Jvegi - 2010-06-17, 23:13
Szukam tego konwertera znaczków i za nic nie mogę go znaleźć, google zawodzi, w folderze najnowszej wersji BGT go nie ma, a podobno tam należy szukać.
EDIT: Jest, zmyliła mnie ta ikonka folderu nietypowa... Najwyraźniej zmyliła też windowsowa wyszukiwarkę, bo nic nie mogła znaleźć.
Dzięki.
Aeraldo - 2010-06-17, 23:22
Na pewno? Powinien być w jednym z folderów pobocznych BGT po rozpakowaniu. Niepozorny pliczek o nazwye kpzbg1 (o ile dobrze pamiętam).
Dzidakkk - 2010-07-24, 12:10
Witam, mam problem z instalacją BGT. Otóż problem polega na tym, iż instalator BGT nie wykrywa folderu z BG1 mimo, że pewnikiem scieżka którą wpisuje jest prawidłowa (kombinowałem nawet już z ukośnikami jak sie da i dalej lipa). Mam wersje BG1 na sześciu płytach zainstalowaną na pełną. Z tego co wyczytałem w Readme do BGT to wersja BG1+ToSC musi być zaktualizowana do 5512, mam patcha z oficjalnej strony Bioware, instaluje owego bez problemu lecz wydaje mi się, że coś jest nie tak gdyż we właściwościach baldur.exe dalej pokazuje wersje 1.0.00. Ktoś wie w czym może tkwić problem?
Byłbym wdzieczny za wszelką pomoc
Zireael - 2010-07-25, 10:41
Z tego co pamiętam to BGT przy szukaniu ścieżki korzysta z jakiegoś systemowego narzędzia. Może to ono szwankuje?
Zed Nocear - 2010-07-25, 11:14
Dzidakkk napisał/a: | wydaje mi się, że coś jest nie tak gdyż we właściwościach baldur.exe dalej pokazuje wersje 1.0.00. |
Tak jest i nie ma to znaczenia. Baldur.exe w ogóle jest nieistotny, bo kod gry znajduje się w BGMain2.exe, który powinien pokazywać wersję 1.3.0.1. Nie tutaj leży problem.
BG1 i BG2 powinny być zainstalowane na tym samym dysku (z tą samą literą napędu). Może to?
Nie ma żadnego komunikatu błędu, który mógłbyś tu zamieścić?
Dzidakkk - 2010-07-27, 10:21
Obydwa są zainstalowane na tym samym dysku pod ściężką "D:\Program Files\Black Isle/..." w odpowiednich katalogach więc niestety to chyba nie tutaj leży problem.
Komunikat to
"Niewłaściwa ścieżka dostępu do folderu Baldur's Gate lub nieprawidłowa instalacja Baldur's Gate''
Spróbuje kilka razy reinstalnąć, może to coś da.
morgan - 2010-07-27, 11:08
Dzidakkk napisał/a: | D:\Program Files\Black Isle/... |
Mam nadzieję, że przy podawaniu ścieżki nie walnąłeś ukośnika w drugą stronę, jak tu na końcu
Dzidakkk napisał/a: | nieprawidłowa instalacja Baldur's Gate'' |
wątpię
Dzidakkk napisał/a: | Niewłaściwa ścieżka dostępu do folderu Baldur's Gate |
raczej to
Dzidakkk - 2010-07-27, 11:58
Nie, tutaj ten ukośnik walnąłem z lenistwa :P Zrobiłem reinstalacje i zmieniłem folder na D:/BG żeby prawdopodobieństwo popełnienia błędu w podawaniu ścieżki było mniejsze, ale dalej wyskakuje ten sam błąd.
morgan - 2010-07-27, 12:04
Skopiuj proszę zawartość (ten fragment ze ścieżkami) pliku Baldur.ini z BG (choć możesz i z obu części) i wklej tutaj...
Zrobiłeś pełną instalację? Łącznie z OzWM?
Dzidakkk - 2010-07-27, 13:01
Cytat: | [Alias]
HD0:=d:\BG\
CD1:=F:\CD1\
CD2:=F:\CD2\
CD3:=F:\CD3\
CD4:=F:\CD4\
CD5:=F:\CD5\
CD6:=F:\CD6\
[Program Options]
SoftSrcKeyBltFast=0
SoftBltFast=0
SoftSrcKeyBlt=0
SoftBlt=0
SoftMirrorBlt=0
Translucent Shadows=1
Maximum Frame Rate=30
Path Search Nodes=4000
Tooltips=45
Sprite Mirror=0
Gamma Correction=0
Brightness Correction=0
Volume Movie=80
Volume Music=40
Volume Voices=80
Volume Ambients=80
Volume SFX=80
Strref On=0
[GameSpy]
Region=0
[Game Options]
Memory Access=100
Footsteps=1
Weather=1
[Config]
CacheSize=140
|
Instalacje mam zalecaną, próbowałem instalować tą gdzie samemu wybiera się komponenty, ale gdy odhaczyłem wszystkie to instalator twierdził, że nie mam miejsca na dysku (potrzeba ~2600 MB, a mam 6 GB wolnego)
Zed Nocear - 2010-07-27, 13:09
To niedobrze. W pierwszym poście pisałeś, że zainstalowałeś pełną. Musi być kompletna. Masz 6-płytowe wydanie BG1 na CD? W oryginalnym instalatorze wybierasz instalację "dowolną", zaznaczasz cała zawartość płyt, po ostrzeżeniu o braku miejsca na dysku powinno pojawić się opcja "instaluj mimo wszystko" i ją trzeba wybrać.
Przy instalacji BGT należy wyjąć płyty z napędu, jak masz wirtualny napęd to też odmontować.
Dzidakkk - 2010-07-27, 15:14
Zrobiłem jak poradziliście i wkońcu ruszyło, naprawde wielkie dzieki za pomoc
tribus1983 - 2010-11-05, 11:49 Temat postu: Problemy z lokacjami Witam Szanownych Forumowiczów,
po zainstalowaniu BWP żmudnym i męczącym w końcu zabrałem się za grę. Niestety nie trwała ona zbyt długo Doszedłem do lokacji Gospody Pod Pomocną Dłonią, tam chciałem wejść do lokacji AR6806 (Joia`s House) i w ten wyskoczyło mi coś takiego ->
1) An assertion failed in ChVidImage3d.cpp at line number 899" - z tym sobie jednak poradziłem wyłączając używanie sprzetowego 3d (czy jakoś tak) ,
ale to nic nie dało, nadal wywalało mnie do pulpitu , zmienił się tylko komunikat na ->
2)Assertion Failed in ChVidImage.cpp at Line number 1921. Programmer says: .BAM is corrupted (GetFrame() failed)"
Poczytałem trochę w sieci, myślałem że to wina sknoconego save`a , wyczyściłem podfoldery cache, temp save i temp. Zacząłem nową grę i użyłem magicznej konsoli, żeby przeniosła mnie do tej przeklętej lokacji. I co ? Znowu to samo
Znalazłem nawet wpis że to może być wina jakiegoś przedmiotu, więc pozbyłem się wszelkich przedmiotów i wszedłem do lokacji - znowu to samo.
Nie wiem już co mam zrobić, może to jakiś bug, który da się czymś naprawić ? Niestety nie wiem jak się to robi, więc jeżeli ktoś może mi pomóc byłby "dźwięczny" i to bardzo bardzo
Jeśli ktokolwiek ma jakikolwiek pomysł to proszę pisać.
Z przyjemnością włożyłbym w spoiler weidu.log , ale jestem takim lamerem że nie wiem jak to zrobić.
pozdrawiam i dzięki za wszelkie wskazówki
EDIT: Czego nie wiesz z logiem weidu? jak otworzyć, cyz jak go wkleić w spojler? jeśli to drugie to sie nie przejmuj, tylko wklejaj, moderatura sobie poradzi;)
Usunąłem zdublowany post, przeniosłem we właściwe miejsce, byłbym za scaleniem tego do któregoś z istniejących tematów, ale nie wiem czy to problem z samym BGT czy modami - m
nie wiedziałem jak go wkleić w spoiler, ale wpadłem na to , mimo wszystko log nie mieści się tutaj więc załączam załącznik(Chryste jak to brzmi, "załączać załącznik").
Vinci - 2010-11-05, 12:11
Scaliłem z tym tematem.
Szybka rada - reinstalka z mniejszą ilością modów. Na ten błąd nic nie poradzisz, chyba że będziesz omijał lokację.
Zed Nocear - 2010-11-05, 14:02
Ja myślę, że jak najbardziej trzeba wierzyć komunikatowi "BAM is corrupted (GetFrame() failed)". Uszkodzony jest plik graficzny BAM powiązany z jakimś elementem tej konkretnej lokacji (postaciami, przedmiotami, animacją statyczną, efektem czaru itp). Błąd pojawia się tylko przy próbie wyświetlenia zawartości pliku (grafiki), więc moment wystąpienia błędu po wejściu na lokację pozwoli nieco uściślić zakres poszukiwań. Generalnie nie jest to jednak łatwe. Trzeba trochę poszperać z edytorem gry, np. zrób kopię pliku ARE lokacji, a następnie w pliku w grze skazuj wszystkie postacie (Actors) przypisane do lokacji. Jeśli bład nie wystąpi ponownie, to masz wskazówkę. Teraz wystarczy ustalić która to postać itd. AR6806 jest małą lokacją, więc odszukanie wadliwego pliku BAM nie powinno być zadaniem kopciuszka.
Gdyby przyczyną były noszone przedmioty, to błąd nie byłby związany z konkretną lokacją ale z założeniem/użyciem przedmiotu, wejściem do inwentarza itp.
tribus1983 - 2010-11-05, 17:34
Zed Nocear napisał/a: | Ja myślę, że jak najbardziej trzeba wierzyć komunikatowi "BAM is corrupted (GetFrame() failed)". Uszkodzony jest plik graficzny BAM powiązany z jakimś elementem tej konkretnej lokacji (postaciami, przedmiotami, animacją statyczną, efektem czaru itp). Błąd pojawia się tylko przy próbie wyświetlenia zawartości pliku (grafiki), więc moment wystąpienia błędu po wejściu na lokację pozwoli nieco uściślić zakres poszukiwań. Generalnie nie jest to jednak łatwe. Trzeba trochę poszperać z edytorem gry, np. zrób kopię pliku ARE lokacji, a następnie w pliku w grze skazuj wszystkie postacie (Actors) przypisane do lokacji. Jeśli bład nie wystąpi ponownie, to masz wskazówkę. Teraz wystarczy ustalić która to postać itd. AR6806 jest małą lokacją, więc odszukanie wadliwego pliku BAM nie powinno być zadaniem kopciuszka.
Gdyby przyczyną były noszone przedmioty, to błąd nie byłby związany z konkretną lokacją ale z założeniem/użyciem przedmiotu, wejściem do inwentarza itp. |
Wielkie dzięki za odpowiedź. Bardzo nie chce reinstalować tego wszystkiego, więc spadłeś mi jak z nieba. Bardzo bym prosił o więcej szczegółów, bo mało się znam na tym co napisałeś. Po pierwsze o jaki edytor chodzi? Programik DLTCEP czy może Infinity Explorer 0.8pre, a może w ogóle o coś innego? Jedyne co wiem z tego co napisałeś to jak zrobić kopie pliku lokalizacji AR6806 - reszta to już czarna magia Ale szybko się uczę , więc dzięki za wszelkie info w tym temacie. Jeśli nie chce Ci się tego tłumaczyć to poproszę o narzędzia, a resztę będę robił na zasadzie prób i błędów
Chyba jest ze mną gorzej niż myślałem. Nie wiem gdzie mam szukać tego pliku nawet, czy w Data(tam go nie ma), czy w Override? Jaką on ma mieć postać , czy AR6806.are czy jaką? Nie ma to jak być zielonym w temacie, ale za punkt honoru sobie postawiłem że to zrobię.
EDIT: A więc temat chyba zamknięty, włączyłem Infinity Explorera, znalazłem tę lokację. Jakoś przeczuwałem że błąd występował przez mieszkankę tego domu, przez niejaką Joaine czy jakoś tak...więc usunąłem jej plik z folderu Override(Joina.cre) i problem zniknął. Dziwne to trochę, bo nie zastąpiłem go niczym innym a ona jest tam na miejscu, gada do mnie jak należy i właśnie idę wykonać dla niej misje... zobaczymy co będzie dalej...wielkie dzięki za wsparcie. Temat chyba zamknięty... ale jeszcze się upewnię
Kolory są dla moderatorów - V
Po chwilowej euforii, doszedłem do "Żonglera" w Beregoście i znowu wyskoczył mi ten sam błąd. Dlatego postanowiłem podjąć radykalne działania i rozpoczynam instalacje od zera, tym razem zgodnie ze wskazówkami, co do wielkości modów. Mam jednak małe pytanie: czy mod 1pp Extended Palette może mieć wpływ na problem, o którym pisałem czy raczej nie? A jeśli nie to w którym momencie go zainstalować? Po wszystkich modach z serii 1pp i przed Refinements? Czy w którymś innym momencie?
Zed Nocear - 2010-11-05, 19:05
Może być DLTCEP. Infinity Explorer nie pozwala na modyfikację plików gry. Nie jestem w stanie podać Ci dokładnych wskazówek, bo wymagałoby to obszernych objaśnień obejmujących zasady modowania gry. Po prostu po zapisaniu sobie kopii pliku lokacji AR6806.ARE wykasowuj po kolei elementy pliku ARE związane z używaniem grafiki i sprawdzaj w grze, czy lokacja dalej wywala. Zlokalizowanie błędu nie będzie proste i szybkie.
Dlatego zanim zaczniesz się w to bawić, najpierw sprawdź, czy na pewno jest to błąd stały, a nie przypadkowy błąd zapisu przy instalacji gry. Najlepiej ściągnij pliki modów jeszcze raz z internetu i porównaj czy pliki są identyczne z tymi co już masz (np. opcja Total Commandera "porównaj pliki wg zawartości"), jeśli któryś się rózni, to dany plik moda może być winowajcą.
Przeinstalowując grę możesz instalować mody partiami, sprawdzając po każdej partii, czy tym razem lokacja wywala grę. To pozwoli na ustalenie, który mod wprowadza błąd. Jeśli to mod dla Ciebie ważny i nie chcesz z niego zrezygnować, dopiero wtedy pozostaje próba usunięcia samego uszkodzonego pliku, a do tego trzeba najpierw go zlokalizować, czyli zabawa, którą Ci zaproponowałem.
EDIT. Spóźniłem się z poradami, bo już sobie poradziłeś, GRATULACJE! Skasowałeś z Override wersję zmodyfikowaną przez jakiegoś moda, więc gra sięga do oryginalnego pliku BGT w plikach BIF (przekopiowany z BG1), wcześniej maskowany właśnie przez plik z Override. W grach Infinity Engine to normalny mechanizm.
Slavski - 2011-01-22, 18:21
Witam
Czy istnieje jakaś konwersja zasad z BG2 do BG1 inna niż BGT i TuTu? TuTu (oraz EasyTuTu) mi się nie instaluje, a BGT nie może odnaleźć ścieżki do folderu z BG1, mimo że podaję prawidłową i sprawdzałem znalezione na tym forum porady, jak problem rozwiązać. Zależy mi jedynie na tych zasadach i możliwości doinstalowania moda z banterami przyłączalnych NPC. Z góry dzięki za odpowiedź.
Alvarez - 2011-01-22, 19:09
Slavski napisał/a: | Czy istnieje jakaś konwersja zasad z BG2 do BG1 inna niż BGT i TuTu? |
Nie istnieje.
Slavski napisał/a: | a BGT nie może odnaleźć ścieżki do folderu z BG1 |
Taki komunikat pojawia się zawsze, jeżeli nie ma się pełnej instalacji BG1+OzWM. Przy braku patchy (najstarsze wydania) prawdopodobnie również...
Slavski - 2011-01-22, 19:15
Mam wersję z Sagi Baldur's Gate, więc w grę wchodziła tylko pełna instalacja. Zainstalowałem obie części, odpaliłem BGT i otrzymałem taki właśnie komunikat.
Alvarez - 2011-01-22, 19:17
Hmm... możesz jeszcze spróbować podmienić plik .exe, na ten na 100% rozpoznawalny -> klik.
Slavski - 2011-01-22, 19:37
Niestety, dalej wyskakuje mi ten nieszczęsny błąd.
Antalos - 2011-01-22, 21:44
Może spróbuj inną wersję BGT pobrać. Albo np. przeinstaluj grę na inny dysk.
Zed Nocear - 2011-01-22, 21:56
Zrobiłeś pełną instalację obu gier (BG1 i BG2) na tym samym dysku (ta sama litera dysku np. C:\)? Może opisz szczegółowo procedurę instalacji, co robisz, to ktoś dopatrzy się błędu.
Slavski - 2011-01-22, 22:11
Więc tak:
Baldury mam z Sagi, obie części instaluję na jednej partycji (jedynkę w trybie awaryjnym, bo normalnie instalator się nie włącza). Po zainstalowaniu obu rozpakowuję BGT107 do folderu z dwójką i odpalam instalator. Pyta po kolei o język, readme i o to, czy chcę zainstalować rdzeń. Wyskakuje "creating 1 directory", "copying 1 file" itd., a potem pojawia się zapytanie o folder z jedynką. Podaję go i wtedy od razu wyskakuje mi komunikat o nieprawidłowej ścieżce lub instalacji.
Tak mi teraz przyszło do głowy - czy to, że mam zmodyfikowaną wersję Windowsa XP, ma jakieś znaczenie? Dotąd nigdy nie miałem z tym problemu, mimo że grałem na nim w multum gier, ale wolę spytać.
Zireael - 2011-01-23, 11:27
A dobrze podajesz ścieżkę? Wystarczy odwrócić slashe i wychodzi błąd.
Spróbuj może znaleźć find.exe czy jak to się nazywało, bo z tego korzysta instalator BGT... Jeśli ta funkcja systemu nie działa, a czasem tak jest, to nigdy ci nie znajdzie ścieżki.
Slavski - 2011-01-24, 18:28
Sprawdziłem - i ścieżka jest poprawna, i find.exe działa :/
Jolan - 2011-01-24, 19:12
Cytat: | jedynkę w trybie awaryjnym, bo normalnie instalator się nie włącza |
Możesz rozwinąć to?Jak nie włącza sie instalator?
A BGT tez instalujesz w trybie awaryjnym?
Slavski - 2011-01-26, 17:58
Najzwyczajniej się nie włącza. Odpalam plik exe i nic nie wyskakuje, a komputer zaczyna okropnie zamulać. Co do BGT, to błąd wyskakuje i w trybie awaryjnym, i w normalnym.
Vinci - 2011-01-26, 23:38
Mi to wygląda na problem z Twoim windowsem i to właściwie tyle ;) Zrób sobie jakąś wirtualną maszynę z nową windą i sprawdź czy działa.
pryszczu - 2011-02-09, 13:36
Marlong napisał/a: | Mam nadzieję, że kpzbg1.exe odpaliłeś w folderze z Baldur's Gate I, a nie z BGII ;) |
Heh, czyli jeśli zrobiłem to w folderze BG2, bo wykrzaczyło (i na szczęście tylko w części ogonków) strasznie mi grę, a że zajęło mi sporo czasu instalowanie, to nie będzie misie chciało reinstalować wszystkiego od nowa, to mam, że tak powiem nie uleczalną wersję:/ ?
Alvarez - 2011-02-09, 15:01
Cytat: | że tak powiem nie uleczalną wersję:/ ? |
Tak, nieuleczalną. Na przyszłość radzę po zainstalowaniu BG1, BG2, ew. BGT spakować to wszystko RARem i w miarę potrzeb sobie rozpakowywać. Acz niektórzy mają tyle zapału, że po 7 razy instalują
tribus1983 - 2011-06-28, 13:59
Witam Szanownych Forumowiczów... po wielomiesięcznej przerwie w instalacji BWP, postanowiłem znowu się za to zabrać. Już jestem przy końcu i mam problem. Mianowicie przy instalowaniu Ding0 Experience Fixer wyskakuje mi coś takiego gdy instaluję komponent "Redukcja PD za wykonane zadania":
Installing [Zredukowac do 50%]
Copying and patching 1 file ...
Extending game scripts ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
Copying 1 file ...
To moze zajac nieco czasu ...
Copying and patching 1 file ...
Copying and patching 11534 files ...
ERROR: cannot convert %MATCH2% or %%MATCH2%% to an integer
ERROR: [AR0452.BCS] -> [override/AR0452.BCS] Patching Failed (COPY) (Failure("in
t_of_string"))
Stopping installation because of error.
Stopping installation because of error.
ERROR Installing [Zredukowac do 50%], rolling back to previous state
Will uninstall 29 files for [SETUP-XPMOD.TP2] component 12.
Uninstalled 29 files for [SETUP-XPMOD.TP2] component 12.
ERROR: Failure("int_of_string")
PLEASE email the file SETUP-XPMOD.DEBUG to SimDing0
Using Language [Polski (Damian Staniszewski)]
Macie jakieś pomysły? Bo niczego nie mogę znaleźć w internecie na ten temat!
dradiel - 2011-06-28, 17:16
Z tego co widzę to instalator wywalił się na pliku ar0452.bcs. To jest plik skryptów obszaru AR0452, czyli finałowej lokacji moda Planar Sphere. Zajrzyj do tego pliku, sprawdź co tam w nim masz.
Dużo w nim do patchowania ze względu na doświadczenie (u mnie była redukcja do 10%).
Podejrzany w NI wygląda tak:
IF
Global("psMelsFinalSpawnToggle","GLOBAL",0)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psMelsFinalSpawnToggle","GLOBAL",1)
SetGlobal("psMelsLastStand","GLOBAL",1)
FadeToColor([20.0],0)
Wait(2)
StartCutSceneMode()
StartCutScene("psCut19")
END
IF
Global("psFinalPortalSpawnedToggle","GLOBAL",0)
Global("psFinalQuestToKillMelCounter","GLOBAL",2)
Global("psOpenPortalToggle","AR0452",1)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psFinalPortalSpawnedToggle","GLOBAL",1)
SetGlobal("psFinalQuestToKillMelCounter","GLOBAL",3)
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
ActionOverride("psSPTar1",DestroySelf())
ActionOverride("psSPTar2",DestroySelf())
ActionOverride("psSPTar3",DestroySelf())
ActionOverride("psSPTar4",DestroySelf())
ActionOverride("psSPTar5",DestroySelf())
CreateCreature("psPort03",[989.598],4) // Prime Material Portal
Continue()
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",1)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,15000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,15000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,15000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,15000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,15000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,15000))
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",2)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,30000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,30000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,30000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,30000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,30000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,30000))
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",3)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,50000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,50000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,50000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,50000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,50000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,50000))
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",4)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,100000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,100000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,100000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,100000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,100000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,100000))
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",5)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,150000))
END
tribus1983 - 2011-06-28, 17:42
A w czym mam otworzyć ar0452.bcs ? W notatniku mi wywala same "szlaczki", więc chyba służy do tego jakiś inny programik ? :)
dradiel - 2011-06-28, 18:50
NI = Near Infinity
tribus1983 - 2011-06-28, 19:23
U mnie to wygląda tak....nie wiem niestety co wyciąć, co zostawić - a co zmienić i jak - czyli "wiem że nic nie wiem" jak powiedział pewien mądry Grek dawno temu ;)
IF
Global("psMelsFinalSpawnToggle","GLOBAL",0)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psMelsFinalSpawnToggle","GLOBAL",1)
SetGlobal("psMelsLastStand","GLOBAL",1)
FadeToColor([20.0],0)
Wait(2)
StartCutSceneMode()
StartCutScene("psCut19")
END
IF
Global("psFinalPortalSpawnedToggle","GLOBAL",0)
Global("psFinalQuestToKillMelCounter","GLOBAL",2)
Global("psOpenPortalToggle","AR0452",1)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psFinalPortalSpawnedToggle","GLOBAL",1)
SetGlobal("psFinalQuestToKillMelCounter","GLOBAL",3)
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
ActionOverride("psSPTar1",DestroySelf())
ActionOverride("psSPTar2",DestroySelf())
ActionOverride("psSPTar3",DestroySelf())
ActionOverride("psSPTar4",DestroySelf())
ActionOverride("psSPTar5",DestroySelf())
CreateCreature("psPort03",[989.598],4) // Prime Material Portal
Continue()
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",1)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,150000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,150000))
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",2)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,300000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,300000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,300000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,300000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,300000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,300000))
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",3)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,500000))
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",4)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,1000000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,1000000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,1000000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,1000000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,1000000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,1000000))
END
IF
Global("psGiveXPNowToggle","AR0452",1)
Global("psDiffChosen","GLOBAL",5)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("psGiveXPNowToggle","AR0452",0)
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player1,1500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player2,1500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player3,1500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player4,1500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player5,1500000))
ActionOverride("psMel",AddXPObject(Player6,1500000))
END
IF
Global("ZarixJumpOn","GLOBAL",1)
Global("ZarixInParty","GLOBAL",1)
!InActiveArea("zarix")
!See("zarix")
!Dead("zarix") // Zarix
!StateCheck("Worgas",STATE_DEAD)
THEN
RESPONSE #100
MoveGlobalObject("zarix","Worgas")
END
IF
Global("ZarixJumpOn","GLOBAL",1)
!InActiveArea("zarix")
!See("zarix")
!Dead("zarix") // Zarix
!Global("ZarixInParty","GLOBAL",1)
StateCheck("Worgas",STATE_DEAD)
THEN
RESPONSE #100
MoveGlobalObject("zarix",Protagonist)
END
IF
Global("HaiassJumpOn","GLOBAL",1)
Global("HaiassSeUne","GLOBAL",1)
!InActiveArea("haiass")
!See("haiass")
!Dead("haiass")
THEN
RESPONSE #100
MoveGlobalObject("haiass",Protagonist)
END
Używamy funkcji [spoiler] - Alvarez
dradiel - 2011-06-28, 21:24
To co wkleiłeś wygląda w porządku, więc może problem leży po stronie instalatora Dingo. Instrukcje co do redukcji punktów doświadczenia zapisane są w pliku quest_xp.tph z katalogu xpmod, ewentualnie tam można zajrzeć.
Najlepiej wrzuć swój problem na SHS Forum, tam najprędzej Ci pomogą.
tribus1983 - 2011-07-07, 10:25
Sprawa już się wyjaśniła....używałem starego Big World Fixpack(bodajże wersje 9.4) zamiast wersję 10. Stąd nie naprawiało mi tego błędu :)
Elgebar - 2011-07-11, 20:35
Witam,
mam następujące pytanko :)
gdzie można sprawdzić co i jak zainstalować do BG Mega Trilogy tzn do wiekszej ilości modów na silniku BGT? obecnie jak już się dowiedziałem lista K4thosa jest już nieaktualna, na stronie Klanu znajduje się lista modowania BG2 a w necie jest oczywiście BiG World v10 (szczególnie zwracam uwage na angielską wersję, bo i polskiej brak)...
pozostają jeszcze ReadMe, czym kierować się w pierwszej kolejności? Z góry dzięki :)
Miszon - 2011-07-27, 11:45
Witam.
Mam mega problem:
kiedyś (ze 2 lata temu) instalowałem BGT korzystając z plików na płytce Saga BG (złota okładka) i wszystko potem spoko działało.
Teraz - za żadne skarby nie chce się to uruchomić. Robiłem to wg. instrukcji ze strony Hrothgara (z megamodów probówałem tylko TDD, ale i tak nie chciał się zainstalować bo jakiegoś pliku ARE nie znalazł gdzieś), a także całkiem po swojemu tak mniej więcej jak poprzednio (po prostu po kolei jak w tabelce były).
W obu przypadkach - "instalacja nie powiodła się. Nie można wykryć folderu z BG1." Czytałem, że program powinien zapytać mnie, żebym podał ścieżkę, w której jest ta gra. Problem w tym, że on tylko pyta o język, potem o to, czy się zainstalować, a potem już leci, bez żadnego pytania o ścieżkę...
2 razy próbowałem, odinstalowując BG i ponownie zainstalowując (co było makabrą, bo strasznie wolno instalka idzie). Ogólnie ze 4 godziny już straciłem na to wszystko.
Kurde, o co chodzi? :(
O tak to wygląda (wyciągnąłem to notatnikiem z pliku debug):
Cytat: | WeiDU v 199 Log
C:\Gry\BioWare\BG2\Setup-BGT.exe
[./chitin.key] loaded, 590551 bytes
[./chitin.key] 182 BIFFs, 41793 resources
[dialog.tlk] loaded, 8761724 bytes
[dialog.tlk] 74174 string entries
[./Baldur.ini] loaded, 1949 bytes
Possible HD/CD Path: [C:\Gry\BioWare\Baldur's Gate II]
Possible HD/CD Path: [C:\Gry\BioWare\Baldur's Gate II]
Possible HD/CD Path: [C:\Gry\BioWare\Baldur's Gate II]
Possible HD/CD Path: [C:\Gry\BioWare\Baldur's Gate II]
Possible HD/CD Path: [C:\Gry\BioWare\Baldur's Gate II]
Possible HD/CD Path: [C:\Gry\BioWare\Baldur's Gate II]
WARNING: [./CharView.ini] is a 0 byte file
[./CharView.ini] loaded, 0 bytes
[./Keymap.ini] loaded, 5615 bytes
[dialogf.tlk] loaded, 8761988 bytes
[dialogf.tlk] 74174 string entries
[C:\Gry\BioWare\BG2\Setup-BGT.exe] Using scripting style "BG"
[dialog.tlk] claims to be writeable.
[dialog.tlk] claims to be a regular file.
[WeiDU.log] parsed
[SETUP-BGT.TP2] parsed
Choose your language:
0 [English]
1 [International English]
2 [Castellano (Castilian/Spanish)]
3 [Francais (French)]
4 [Deutsch (German)]
5 [Italiano (Italian)]
6 [Çѱąľî (Korean)]
7 [Polski (Polish)]
8 [D˘¤¤Š‚ (Russian)]
Using Language [Polski (Polish)]
[Polski (Polish)] has 5 top-level TRA files
[BGT/Language/Polish/prompts.tra] has 42 translation strings
[BGT/Language/Polish/setup.tra] has 67 translation strings
[BGT/Language/Polish/dialog.tra] has 26 translation strings
[BGT/Language/Polish/journal.tra] has 319 translation strings
[BGT/Language/Polish/scripts.tra] has 25 translation strings
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 0 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 2 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 100 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 101 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 102 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 103 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 104 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 106 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 107 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 108 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 109 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 110 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 111 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 112 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 113 Installed
BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2 1 114 Installed
SETUP-FPACK.TP2 0 0 Installed
SETUP-FPACK.TP2 0 1 Installed
SETUP-BDTOBV16.TP2 0 2 Installed
SETUP-BDTOBV16.TP2 0 3 Installed
SETUP-BDTOBV16.TP2 0 4 Installed
SETUP-BDTOBV16.TP2 0 5 Installed
Instalacja komponentu [Baldur's Gate Trilogy - Rdzen 1.04] [Y]es or [N]o or [Q]uit?
Instalowanie [Baldur's Gate Trilogy - Rdzen 1.04]
Copying 1 file ...
Copied [Place] to [characters/BGcleric.chr]
Copying 1 file ...
Copied [Place] to [characters/BGfighte.chr]
Copying 1 file ...
Copied [Place] to [characters/BGmage.chr]
Copying 1 file ...
Copied [Place] to [characters/BGmulti.chr]
Copying 1 file ...
Copied [Place] to [characters/BGthief.chr]
Creating 1 directory
Copying 1 file ...
[Setup-BGT.exe] loaded, 328704 bytes
Copied [Setup-BGT.exe] to [_WeiDU.exe] (NO BACKUP MADE!)
Copying and patching 1 file ...
Copied [Language] to [Language]
Tworzenie kopii bezpieczenstwa chittin.key i katalogu override...
Copying 1 file ...
[chitin.key] loaded, 590551 bytes
chitin.key copied to BGT/Backup/0/chitin.key, 590551 bytes
Copied [chitin.key] to [chitin.key]
Creating 1 directory
Copying 1 file ...
override/25ELM07.wav copied to BGT/over.bak/25ELM07.wav, 140650 bytes
(później kopiuje masę plików)
FAILURE:
Instalacja nie powiodla sie - nie mozna wykryc folderu z BG1.
Stopping installation because of error.
Stopping installation because of error.
BlĄd instalacji [Baldur's Gate Trilogy - Rdzen 1.04], powrot do poprzedniego stanu
[BGT/Backup/0/UNSETSTR.0] SET_STRING uninstall info not found
Will uninstall 7 files for [SETUP-BGT.TP2] component 0.
Restoring backed-up [BGT/Backup/0/chitin.key]
BGT/Backup/0/chitin.key copied to chitin.key, 590551 bytes
Deleting [Language] (to restore original game condition)
Deleting [characters/BGthief.chr] (to restore original game condition)
Deleting [characters/BGmulti.chr] (to restore original game condition)
Deleting [characters/BGmage.chr] (to restore original game condition)
Deleting [characters/BGfighte.chr] (to restore original game condition)
Deleting [characters/BGcleric.chr] (to restore original game condition)
[./override/cdbehbla.pro] loaded, 512 bytes
Uninstalled 7 files for [SETUP-BGT.TP2] component 0.
| W ogóle, to mam to w katalogu c:\Gry\Bioware\BG1, a tu widzę wypluwa jakieś Possible HD/CD path: ".../Baldur's Gate II"
Instalowałem zarówno wersję ze stronki (1.12), jak i z płytki (1.04). Skutek taki sam...
Alvarez - 2011-07-27, 20:04
Zed Nocear napisał/a: | Przy instalacji BGT należy wyjąć płyty z napędu, jak masz wirtualny napęd to też odmontować. |
Zed Nocear napisał/a: | BG1 i BG2 powinny być zainstalowane na tym samym dysku |
Może coś z tego?
Miszon - 2011-07-27, 21:24
Nie, obie rzeczy powyższe są OK.
Teraz pomyślałem chwilę i znalazłem coś innego, ale nie wiem, czy to może mieć taki wpływ - plik konwertujący czcionki wstawiłem do folderu z BG2 i tam go uruchomiłem, a powinienem do BG1.
Alvarez - 2011-07-27, 21:56
Bez znaczenia dla pomyślności instalacji, to tylko kwestie dialogowe. Zresztą na poprzedniej stronie, znajdziesz pytanie pryszcza, który tak właśnie zrobił i zainstalował.
Miszon - 2011-07-28, 01:17
Tak czy inaczej - nie działa, mimo zastosowania się do tych wskazówek odnośnie partycji, prostej nazwy katalogu, czy też braku płytki w napędzie.
nowyU - 2011-07-28, 07:06
Na wstępie chce powiedzieć że warto się zapoznac z instrukcją instalacji dla BWP (nawet jeśli chce się tylko zainstalować kilkamodów) jest tam kilka porad służących dobrej instalacji a także optymalizacji gry.
A teraz to co pamietam:
1. Folder gry w jakiej należy instalować gre to: Baldur's Gate II (obowiązkowo, zadne tam BG2 itp.)
2. Folder z grą BG1 może się nazywać dowolnie ale powinien się znaleźć w folderze z grą BG2 (po instalacji można wykasować) nazwa jest dowolna bo i tak w trakcie instalacji podajesz do niego ścieżke, lokalizacja teoretycznie też dowolna ale lepiej nie ryzykwać.
3. Czasem zdaża się, że coś się źle ściagnie lub rozpakuje (miałem takie sytuacje) w przypadku gdy coś nie funkcjonuje jak należy polecam na nowo ściagnąć plik.
4. W przypadku instalacji pl ściagamy patch tylko do ToBu, w eng musimy spatchować i BG1 i BG2:ToB.
5. Dobrze jest zanim przystąpimy do instalacji modów, uruchomić obie gry i zrobić sobie quick save aby mieć pewność, że sama instalacja gry przebiegłą pomyślnie.
6. Dobrze by było również skopiować całą gre, bądź wybrane pliki i foldery ulegajace zmianą poto aby w przypadku ponownej instalacji nie instalować gry od nowa.
Miszon - 2011-07-28, 08:48
Cytat: | 2. Folder z grą BG1 może się nazywać dowolnie ale powinien się znaleźć w folderze z grą BG2 | O widzisz - tego nigdzie nie znalazłem! Spróbuję. Cytat: | 1. Folder gry w jakiej należy instalować gre to: Baldur's Gate II (obowiązkowo, zadne tam BG2 itp.) | A tu z kolei początkowo miałem tak, ale potem zmieniłem, bo wyczytałem gdzieś, że nazwa powinna być prostsza.
Miszon - 2011-07-28, 11:06
Dobra, i tak nie działa.
Będzie trzeba spróbować zainstalować chyba TuTu (kilka lat temu też którejś z tych konwersji nie udało mi się zainstalować).
nowyU - 2011-07-29, 06:41
Mysle ze jak sie chwile czasu poswieci to okazuje sie ze instalacja jest dosyc prosta ale trzeba uzbroic sie w cierpliwosc.
Tutu bym sie nie pchal konwersje psuja klimat jedynki, BGT broni sie tym ze zgrabnie laczy Bg1 z Bg2.
Jak wolisz Tutu instalowac to juz lepiej zagraj w Bg1 na Wide Screenie i z TWM.
Miszon - 2011-07-29, 11:45
nowyU napisał/a: | Mysle ze jak sie chwile czasu poswieci to okazuje sie ze instalacja jest dosyc prosta ale trzeba uzbroic sie w cierpliwosc.
Tutu bym sie nie pchal konwersje psuja klimat jedynki, BGT broni sie tym ze zgrabnie laczy Bg1 z Bg2.
Jak wolisz Tutu instalowac to juz lepiej zagraj w Bg1 na Wide Screenie i z TWM. |
No niestety, poświęciłem na to w sumie 2 dni (gdzieś ze 7 godzin) i mam już dosyć i się poddałem . W dodatku znalazłem gdzieś, że to może być wina jakiegoś pliku windowsa, a nie będę przeinstalowywał systemu dla 1 gry (zwłaszcza, że przypomniało mi się, że kilka lat temu też BGT nie odpaliłem. A to było jeszcze przed wgraniem systemu od nowa.
BG1 dziś jest dla mnie po prostu graficznie niegrywalna, oczy bolą. Po drugie wkurzało mnie tam zawsze, że nie było pauzy w ekwipunku czy innych ekranach, przez co najdalej doszedłem gdzieś do twierdzy gnolli, czy kopalni Nashkel i nonstop ginąłem.
PS. A to to jest TWM?
takiataki - 2011-09-01, 15:16
Chciałbym zainstalować BGT na kopii gry (tzn kopiuję sobie folder niezmodowanej gry bez folderów cd1-5, tylko zmieniam ścieżki dostępu do nich w pliku *.ini)
Mogę tak to zrobić czy akurat w przypadku BGT musi to zostać zainstalowane na "pełnym" folderze?
Thrud - 2012-03-08, 15:21
Podczas instalacji BGT zapomniałem o płytce w stacji (tak, wiem, gapiostwo). Instalacja przeszła bez problemów, gra również działa, ale przy starcie wymaga płyty z BG w czytniku (później można ją już wyjąć). Czy jest metoda aby przekonać Bg że wszystkie potrzebne pliki sa już na twardym?
Freon - 2012-03-25, 15:55
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. Potrzebuję jednak pomocy przy BGT, otóż: po zainstalowaniu czystych BG1 i BG2 spatchowaniu pliku dialog.tlk w BG1 oraz usunięciu płyty z napędu (wersja Saga Bldur's Gate) przystepuję do instalacji BGT. Instalacja idzie gładko i bez problemów. Gra włącza się, mogę utworzyć postać, gra startuje i tu pojawia się problem... zaraz po cytacie Fryderyka N już w prologu nie mam nawet literki tekstu. Po wystartowaniu gry gdy pojawiam się w CK widzę info dotyczące expa, gdy jednak wchodzę w interakcję z kimkolwiek nie ma ani literki w dialogach... (dialogi są ponieważ jak naciskam 1 czy 2 to dialog idzie do przodu - tylko że wszystko co widzę to imię postaci. Czy ktoś miał ten sam problem i może pomóc? Wspomnę również że próbowałem też bez patchowania dialog.tlk z BG1 więc to nie tu jest problem.
Zireael - 2012-03-25, 18:16
Patchowałeś dialog.tlk z płytą w napędzie?! Pewnie stąd twój problem - nigdy nie wolno uruchamiać żadnych modów/modopodobnych z płytą w napędzie...
Freon - 2012-03-25, 18:24
Robiłem to już mnóstwo razy na różne sposoby, z płytą w napędzie i bez. Przekopałem się przez większość for do których udało mi się dotrzeć i nigdzie nie mogę znaleść rozwiązania mojego problemu.
dradiel - 2012-03-25, 21:31
Nie jestem do końca pewien czy to na 100 % pomoże, ale spróbować można, wrzuć oba załączone pliki do katalogu z grą i uruchom dialog.bat.
Powstanie plik dialog.tra, który udostępnij mi do ściągnięcia przez internet, to później przejdziemy do następnego kroku.
Freon - 2012-03-25, 23:08
W którym miejscu powinien pojawić się ten plik? Zrobiłem tak jak napisałeś ale w katalogu z grą nie pojawił się nowy plik...
dradiel - 2012-03-26, 05:29
Masz wrzucić do tego katalogu, w którym są pliki dialog.tlk i dialogf.tlk.
Po uruchomieniu dialog.bat pojawi się kolejny dialog.tra.
Polonusx - 2014-08-30, 15:41
Witam wszystkich, nie wiem czy jeszcze ktoś pisze w tym temacie ale mam problem z BGT, zainstalowałem moda stworzyłem postać i niby wszystko działało do momentu kiedy chciałem wejść w podgląd broni, wtedy właśnie wywal mi błąd i gra wychodzi do pulpitu. Może ktoś poradzi co z tym zrobić.
Tuldor88 - 2014-08-30, 16:15
Jeśli ktoś spyta, to na pewno inni odpiszą
Zainstalowałeś tylko BGT czy również jakieś inne mody?
Polonusx - 2014-08-30, 21:28
Zainstalowałem BGT na czystą wersję świeżo po instalacji.
Tuldor88 - 2014-08-30, 22:02
To jeszcze dla pewności spytam - "klasyczne" BG czy wersja EE? Bo po prawdzie nie wiem co mogło sie skaszanić przy BGT, że wywala Ci taki błąd przy przeglądaniu opisu przedmiotów... podczas instalacji nie wyskakiwały żadne błędy?
Polonusx - 2014-08-31, 13:41
Klasyczne gra nawet już zaczęła działać po zmianie ustawień rozdzielczości. Teraz mam inny problem grę wywaliło mi do pulpitu kiedy szedłem do Nashkel. Po tej sytuacji nie mogę już wczytać żadnego sava.
Tuldor88 - 2014-08-31, 14:06
Powiadasz że zmiana ustawień grafiki pomogła - może korzystasz z jakiejś rozdzielczości jakiej gra nie obsługuje i dobrze byłoby zainstalować widescreena? Albo po prostu przeinstalować bo coś mi się widzi, że babole podczas instalacji miały miejsce... nie masz aby jakiegoś nowszego windowsa? W niektórych gra robi problem przy instalacji w domyślnym katalogu "Program Files" i lepiej go zmienić...
AL|EN - 2014-08-31, 14:20
Polonusx: może zainstaluj BGT używając BWS używając minimalnej instalacji? Dojście do Nashkel nie powinno w żadnym wypadku kończyć się kraszem o ile instalacja została wykonana poprawnie.
Polonusx - 2014-08-31, 14:41
Sprawa ma się tak w Nashkel byłem już wcześniej wyczyściłem kopalnię i jak chciałem iść z Edwinem do Twierdzy Gnoli skierowałem się właśnie Nashkel i wtedy gra się wysypała, przeinstalowałem całość na nowo przekopiowałem savey i nadal jest ten sam problem. Mam win 7 64bity. W konfiguracji ustawiona jest rozdzielczość 800x600 bo na tej opcjonalnej występował poprzedni problem. Gra jest zainstalowana w lokalizacji: M:\Program Files (x86)\Bioware\Baldur's Gate II. Mam prośbę Alien abyś wyjaśnił mi co to jest BWS
Tuldor88 - 2014-08-31, 15:24
Ok, wszystko jasne:
1) Jeśli gra Ci się wysypała w trakcie robienia save (spadek napięcia/bluescreen/coś innego co ja wyłączyło) to już go niestety nie odzyskasz - po prostu część danych się zapisała a część nie i dlatego dany save jest 'zepsuty'
2) Przy instalacji wybierz jakąkolwiek inną lokalizacje niż Program files, np
D:\Bioware\Baldur's Gate II
M:\Baldur's Gate II
czy cokolwiek w ten deseń, podobnie w przypadku instalacji cz1 czyli BG1...
Program Files jak pisałem często kaszani Baldurka z uwagi na dotyczącą go ochronę systemową (przynajmniej w przypadku 7, przy XP jest ok). Po reinstalacji i wybraniu innego katalogu wszystko będzie śmigać 'jak ta lala'
3) BWS (BiG World Setup) to to, co Alien ma w podpisie, różne 'zestawy' modów do instalacji.
Polonusx - 2014-08-31, 15:38
Tuldor ok, tylko dlaczego wysypały mi się 4 savey na raz?
Tuldor88 - 2014-08-31, 15:45
Sądziłem, że tylko jeden - ten jaki się obecnie zapisywał :) Ciężko powiedzieć, stawiam na to, że się systemowi 'odwidziało' dawanie Ci pełnego dostępu do 'plików systemowych' bo czasem tak głupi windows PF interpretuje... acz to już pytanie do Vinca nie do mnie, nie jestem informatykiem a prostym skromnym graczem
AL|EN - 2014-08-31, 17:01
Tuldor88 napisał/a: | 3) BWS (BiG World Setup) to to, co Alien ma w podpisie, różne 'zestawy' modów do instalacji. |
Twój opis nie do końca oddaje to czym jest BWS więc może ja napiszę w nawiązaniu do problemów Polonusx'a: jest to automatyczny instalator Baldur's Gate Trilogy wraz z wszystkimi poprawkami itp. Do wyboru jest również kilkadziesiąt modów ze świata BG. Jeżeli nadal będziesz miał problemy to zdecydowanie warto spróbować.
Polonusx - 2014-08-31, 19:02
Dziękuję wam za porady, postawiłem jeszcze raz świeżą wersję BGII i zainstalowałem BGT, stworzyłem nową postać i jak na razie działa.
Lenan - 2014-11-01, 14:21
Witam wszystkich!
Dość często zaglądałem na waszą stronę oraz forum, nigdy jednak się nie udzielałem ani nie radziłem, większość problemów potrafiłem rozwiązać sam, aż do dziś. Instalacja BGT (która z reguły zawsze mi się udawała) nie chce dojść do szczęśliwego końca! Klasycznie robię wszystko jak nakazuje instrukcja (wcześniej wychodziły jakieś problemy z fixpackiem ver. 10, jednak obszedłem to i zainstalowałem 9.) i gdy instalacja się rozpoczyna po pewnym czasie trafia kosa na kamień i
http://images.tinypic.pl/i/00592/jv3z8y5fsgkp.png
i niestety kaplica, nie jestem w stanie nic z tym zrobić, kolejne instalacje na innych partycjach, reinstalowanie, szukanie wyjaśnień, które niestety mało pomagają...
Szukałem już w google niestety nic nie znalazłem. Widać że problem zaczyna się, gdy instalator przechodzi implementacji doświadczenia startowego i następnie wpada na error na bgmain.exe (tu nie wiem już czy chodzi mu o aplikacje z BG 1 czy z BG2).
Z góry dziękuję za jakąkolwiek uwagę!
dradiel - 2014-11-01, 22:18
Komunikat wskazuje na to, że plik bgmain.exe nie może być otwarty. Jako, że jest to plik wykonywalny, więc stawiałbym na jakiś moduł chroniący pliki w antywirusie, ewentualnie UAC.
Lenan - 2014-11-01, 23:57
Dziękuję!
Jednak to nie pomogło, też pomyślałem, że to jakiś antywir, posiadam comodo, jednak na cały czas zabawy z baldurami był on wyłączony, UAC sprawdziłem i wyłączyłem, ponowiłem od nowa wszystkie instalacje i znów crash w tym samym miejscu. Czy comodo może szkodzić nawet gdy jest wyłączony?
dradiel - 2014-11-02, 05:22
A wyłączyłeś tzw. HIPS w Comodo. Spróbuj też wyłączyć Blokadę zachowań oraz Piaskownicę.
Lenan - 2014-11-02, 12:23
Na Torma! To faktycznie była wina HIPS lub blokady/piaskownicy. Dziękuje bardzo Dradielu, wszystko działa ;)
Sindarin - 2016-03-31, 23:59
Witam.Podczas instalacji BGT po zapytaniu czy sciezka BG 1 sie zgadza to wzialem tak i wyskoczylo to :
"Nieprawidlowa sciezka instalacyjna Baldur's Gate badz nierawidlowy typ instalacji "
morgan - 2016-04-01, 00:04
Widocznie masz nieprawidłową ścieżkę instalacyjną BG I
porfirion - 2016-04-01, 09:15
Czy nie zostawiłeś w napędzie żadnych płytek z Baldurami? Dawno BGT nie instalowałem, ale coś mi się kojarzy, że wówczas taki błąd może wyskoczyć, podczas instalacji BGT wszystkie Baldurowe płytki należy wyjąć.
Jolan - 2016-04-01, 14:49
Najprościej to przeinstaluj bg1, jaką masz wersję ?
memory - 2016-04-01, 20:47
Tylko się nie denerwuj, ale czy na pewno wypakowałeś BGT do folderu z BG2? Wiem, że to oczywista oczywistość, ale właśnie mój kumpel z pracy popełnił taki błąd...
Sindarin - 2016-04-02, 09:24
Odinstalowałem już obie gry bo zaisntalowałem EE a myslalem ze sie beda zrec.
Nie wiem co jest nie tak.Tak wypakowalem do BG 2.Sproboje wpisac sciezke dwojki tam co prosi o podanie.
Tuldor88 - 2016-04-02, 10:37
EE z wersją klasyczną się "żreć" nie będą więc odinstalowywać nic nie musisz.
-Instalujesz klasyczne BG1 i BG2
-wypakowujesz BGT do folderu BG2
-konwertujesz pliki w folderze z BG1 przy pomocy konwertera jaki jest do BGT dołączony
-podczas instalacji BGT wskazujesz ścieżkę do głównego folderu BG1 w wersji klasycznej (może dałeś namiary na BG1EE i stad problem? BGT wersji EE nie obsługuje, to będzie robiło ETT K4thosa).
Sindarin - 2016-04-02, 11:25
Nie no podalem dobra sciezke.W instrukcji jest napisane ze jest wymagana instalka czegos co nazywa sie Baldur's Gate saga ale nie wiem gdzie to znalesc ? Czy nie trzeba tego ?
Tuldor88 - 2016-04-02, 12:51
Saga baldur's gate to określenie obu części wraz z dodatkami ^^
Harth - 2021-01-17, 00:55
Piszę tutaj, bo na czacie nie udało się poradzić.
Co to za błąd mi wyskakuje podczas instalacji BGT? Podczas patchowania dialog.tlk występuje "parse error" albo "lexer error". Tylko gdy instaluję polską wersję.
Robiłem reinstall, odinstalowałem inne mody, ale jest dalej to samo. Dodam że kiedyś mi działało bez problemów. Nie ma znaczenia czy konwertuję znaki, jest to samo.
Ktoś coś?
EDIT: zdołałem sobie poradzić zdaje się samemu. Może na razie proszę o nie usuwanie posta, na wszelki wypadek
bulkownik - 2023-10-28, 09:28
Mam pytanie i prazepraszam jeśli gdzieś była odpowiedź. Nie znalazłem.
Czy mogę zainstalować BGT na wersji BG Original Saga z goga? Wersja patcha 1.3.5512.
|
|